Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

47 Ronina i Srbi

Komentari (51) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 petak, 14 februar 2014 23:54
Velizar M.
Sjajno. Samo jednu jedinu zamerku imam - trebalo je i Marka Miljanova spomenuti.
Preporuke:
67
3
2 petak, 14 februar 2014 23:59
fristajlo
Vožd, gde nam je?Dobro pitanje, u dobrom, otrežnjujućem tekstu.Da, zbilja- gde nam je vožd?Postoji li, uopšte?Moje je mišljenje, da- ako i postoji- ćuti, skriven u masi. Jer, savremeni Srbi svoje "voždove" troše, k'o čarape; kad ga isprljaju i ugaze- bace ga.Da bi ti vrlina stala u čelo- treba i sam da je usvojiš. Nije li to i Jevrosima, i Kant, a i Bušido postavio kao uslov?Samo nešto pažnje, pri čitanju.Možda po nekog i vrati u pamet.I samo da podsetim i autora- imaju i Srbi svoj hram ronina- Plavu grobnicu, ostrvo Vido...Dobar tekst, zaboli kad čitaš...
Preporuke:
72
2
3 subota, 15 februar 2014 02:14
perkins
Zlatko Bogatinovski kao psiholog i ljubitelj istocnjackih borilackih vestina je sa 47 ronina odlicno ukomponovao japansku proslost,nasu sadasnjost i buducnost,Kanta nemci smatraju za svog najveceg filozofa,a Gete za pesnika,samo mi tu dvojicu imamo u jednoj licnosti,VLADIKA RADE je svoje filozofske izreke prikazao kroz stihove,a svoje pesme kao filozofiju,sta bi se reklo;najveci filozof medu pesnicima,a najveci pesnik medu filozofima,pa kaze;[bolje nego Kant]

Blago tome ko dovijek živi,
imao se rašta i roditi!
Vječna zublja vječne pomrčine
nit' dogori niti svjetlost gubi.

[lepse nego Gete]

Daj mi pjevat slavna djela
otačastva braniteljah,
njih junaštva kazat falna
od nestanja srpskog carstva,
koji krvcu kako vodu
vječno liše, i sad liju,
za obranu i svobodu
neprestano boje biju;
koji roda slavu bojnu
sačuvaše i digoše
ispod nogah varvarskijeh
hukom sjajna oružija.
Preporuke:
58
2
4 subota, 15 februar 2014 02:29
Nema više zemlje samuraja
I film "Poslednji samuraj" to ukazuje na popularan način. Čast i moral su izgubili bitku! Eto vam Crnogoraca.. Pa neka indijanska plemena, ukrainski kozaci, Srbi, pravi komunisti, muževnost, majčinska posvećenost porodici, nauka, umetnost, država,pošten rad,... Sve je to danas ugroženo i na izmaku snaga. Ubedili su nas da "đavo vlada". Ali neka, neka...
Preporuke:
61
2
5 subota, 15 februar 2014 03:47
svako
I onda najsjajniji deo japanske istorije i tradicije,poveriti holivudu da uz scenske efekte u stilu Hari potera,degradira jednu uzvišenost.
Gde su neki novi Akiro Kurosava i Toširo Mifune?
Nestali sa"poslednjim samurajem".
Preselili se na video igrice i los anđeles.
Pisati danas o Kantu ili srpskim kosovskim mučenicima,u Srbiji gde je polovina stanovništva funkcionalno nepismena,polovina nezaposlena,polovina ispred ili na"farmi",deluje tako beznadežno.
Hvala autoru na potsećanje na jedan divan san.
Preporuke:
49
2
6 subota, 15 februar 2014 10:09
Marko Gay
Kako odvratan moral i drustvo u srednjevekovnom Japanu!

Da siledzija moze nekaznjeno da ubija samo zato sto se njegov naduvani ego nasao uvredenim.

Inace takvi zlocini zbog uvrede casti su uobicajeni za skoro sva tradicionalna drustva, od danasnjeg Pakistana gde silovane zene trpi sankcije, do danasnje Srbije gde pedere lincuju zbog poljupca na ulici.

Koliko su nase drustvo i moral superiorni u odnosu na sve ove tradicionalne kulture i tamne vilajete!

Zato je vazno da ih drzimo u siromastvu. Jer ako se jedva krpe, nece imati novca za oruzje. Neka se medusobno trve i tuku kao pavijani na ulicama Sarajeva.

Sve dok je nase oruzje superiorno, nema opasnosti da oni prevladaju!!
Preporuke:
10
65
7 subota, 15 februar 2014 10:15
Drinko Končarević
Gde god krenemo, gde god pogledamo u prošlost, nailazimo na brojne primere čojstva i junaštva. Toga danas nema, bar kod nas u nekoj dominantnoj meri. Svega ima samo čojstva i junaštva nema. A i kad se neko pojavi, što piše "fristajlo", takav je potrošna roba. Da li se isplati biti dobar "vožd" u Srbiji? Ne. Sve dobro se vrtoglavom brzinom izvrgne ruglu, izloži pljuvanju. Kakve vrednosti ima većina u Srbiji? Ili šta su to nisu imali stari Japanci u odnosu na današnje Srbe? Nisu imali socijalizam, nisu imali "farme, "velikog brata", kič muziku, sujetu, nisu razmišljali kako da nekog z.....u, i bezgraničnu komociju pri prelasku iz opanka u cipelu. Stari Japanci su voleli svoje i to izražavali kroz stroga pravila ponašanja koja i mi znamo. Nisu to stvorili preko noći, već mukotrpnim radom. Npr. Japanci su sebi sami uveli samoizolaciju koja je trajala oko 400 godina. Priči nema kraja. I ovde, vredi setiti se Arčibalda Rajsa i njegovih upozorenja za nova srpska pokolenja.
Preporuke:
34
1
8 subota, 15 februar 2014 10:25
c_l
I ne samo Miljanova, on se kao istorijska licnost podrazumeva, vec i Dva Vuka iz Gorskog Vijenca, Mandusica i Micunovica.

Micunovicu da das kose oci, masku i kratki i dugi mac i eto ti samuraja. Mandusic vise lici na klasicnog ritera nego na samuraja.


Ako je istina da je pokojni Cavez poklonio nase pesme Busu Mladjem, onda je to stvarno legendaran cin.

Sjajan tekst.
Preporuke:
32
2
9 subota, 15 februar 2014 10:33
Brane
Zlatko, pročitao i oduševio...moje čestitke za znanje kojim vladaš.Ovog časa setio sam se poruke I.Andrića u pripovedanjima: ''...ljudska ličnost je najveća živa svetinja.''Nesmemo zaboraviti duh i tradiciju našeg naroda.Ja sam osnovnu školu završio u jednoj zabačenoj seoskoj školi i saznao da su ''partizani stvorili svet'' . Tek kada sam pročitao, kasnije, VREME SMRTI saznao sam još ponešto... moramo se više međusobno poštovati i u ovim teškim, za Srbiju, vremenima.
Preporuke:
29
2
10 subota, 15 februar 2014 12:27
Puki
"Miloš Obilić, Knez Lazar, vojvoda Stevan Sinđelić, vojvoda Tanasko Rajić, major srpske kraljevske vojske Dragutin Gavrilović, piloti 6. lovačkog puka Vojske Kraljevine Jugoslavije, prvi narodni heroj (još za života) Jugoslavije Petar Leković, major Jugoslovenske narodne armije i poslednji narodni heroj Jugoslavije Milan Tepić (“Sinđelić novoga doba“), znani i neznani pripadnici Vojske Jugoslavije iz vremena NATO agresije 1999...A danas?...Gde su?."
Kako gde su? Pa pod zemljom ili u Hagu!
Jer danas, kako kaže Nušić:
"U Srbiji prilike su take,
slave babe, preziru junake!"
Preporuke:
42
1
11 subota, 15 februar 2014 13:02
Nebojša
Baš me interesuje šta bi na ovo veličanje japanskog bušidoa rekli kinezi, filipinci, korejanci... Nekad sam bio fasciniran time, dok nisam shvatio šta je to ustvari.
Preporuke:
16
6
12 subota, 15 februar 2014 13:08
Velizar M.
Posle drugog čitanja ovog odličnog teksta malo sam utonuo u pesimizam. Da bi se u zajednici postiglo ovakvo viteštvo i da ono bude sveopšte usvojeno potrebno je bar dvesta godina. Kao engleska trava, nije nikakav problem - pleviš, kosiš i tako par stotina godina. A ako se zapati korov moraš ponovo. Kako ćemo mi to? Imali smo i izgubili.
Dakle vidimo da etički arhetip postoji u Srba. I to nije problem. Problem je (ne)delanje. A pitanje je i gde su naši „Ronini“?

Naši ronini su predugo zanatlije i činovnici. Ili su u najmu negde daleko. A nije dovoljan samuraj sa svojim moralom, njegov gospodar mora biti još čvršći. I ono najvažnije, pravila moraju da važe za sve. Ima još ljudi koji se drže ali njihov napor nije vidljiv. Nisam siguran da je nedelanje u pitanju. U društvu u kojem pravila za nekog važe a za nekog ne, nemoguće je postići harmoniju. Čak i loša pravila koja važe za sve bolja su od dobrih koja se primenjuju selektivno.
Preporuke:
15
1
13 subota, 15 februar 2014 13:29
fristajlo
Nebojša
Nekad sam bio fasciniran time, dok nisam shvatio šta je to ustvari.

Kad ste se već bavili shvatanjem- trebali ste to da učinite do kraja.
Jer, ono što je radio Japan kao država van Japana- nema nikakve veze sa bušidom, već sa običnim imperijalnim pljačkama, kao i sve druge. Mašite smisao.
Pročitajte pažljivije tekst, i videćete i sami.
Preporuke:
23
3
14 subota, 15 februar 2014 14:10
Teoreticar zavere i blagi paranoik
Od sravnjenog Japana 45-te, do danasnjeg. Kako i zasto? Pa, jednostavno. Nisu moralno propali, za razliku od srba koje autor poredi sa njima. Mozda je to u nekim vekovima pre nas i moglo. Ustvari moglo je itekako, ali u danasnjici, Boga mi - NE.
Danas je Japan visokorazvijena zemlja sa ogromnim tgovinskim suficitom, a Srbija mazohisticka parodija negdasnje slave u bedi po zasluzi.
Cujte Srbi, vapi predobri doktor Rajs, a Sveti Nikolaj se pita, a "Koga bi dans Hrist iz hrama bicem isterao?".
Zavist, lenjost, glupost .... apsolutna suspenzija morala, dakle situacija u kojoj nema izbora, pa je i Kantov kategoricki imperativ potpuno bspredmetan i ne primenjiv. Jednostavno se ne uklapa u "najvisi" doseg srpskog "morala" - necu da se mesam, nije moja stvar.
Imerativ "Nemoj Marko sudit krivo" je najava pocetka srpske propasti, a Njegos stim u vezi kaze "Velikasi proklete im duse, na komate razdrobise carstvo". Dakle poceli smo grobariti sami sebe vekovima pre SAD i EU.
Preporuke:
12
2
15 subota, 15 februar 2014 14:14
Anta
Nikako ne mogu da shvatim to , što bi naši klinci rekli tripovanje, na Japance i po meni potpuno besmisleno dovođenje u vezu nas i Japanaca, s obzirom da su srpski i japanski princip dijametralno suprotni... Srpski princip počiva na idealu slobode koji se ogleda u odanosti Hristu... Braneći hrišćanske vrednosti branimo ono najvrednije , ljudsko u nama dakle branimo slobodu... Japanski princip je princip kaste staleža, princip gospodara i sluge... Veličina samuraja leži u odanosti gospodaru, i njegovoj spremnosti da bez pogovora da svoj život za gospodara nikad ne vrednujući da li su postupci gospodara moralni ili ne... Dakle sama smrt samuraja je podignuta na najviši moralni nivo bez obzira da li je u službi dobra ili zla... O ostalim detljima teksta ... sepuki fuđuki i sl je dosadno pričati ako se ima u vidu da pravoslavlje moralno ne odobrava čin samoubistva koji je opet kod Japanaca podignuto na najviši pijedestal.... i td, da ne davim više
Preporuke:
21
10
16 subota, 15 februar 2014 14:15
robokap@Velizar
Velizare imala je Srbija svoje RONINE(Zemlja seljaka na brdovitom Balkanu) na KUMANOVU;BREGALNICI;CERU;GUČEVU:KAJMAKČALANU al ih se ŠOGUN -ONA KARAĐORĐEVIČKA MASONČINA 1918 odrekla.
Preporuke:
17
3
17 subota, 15 februar 2014 14:16
gavrilo
Srbi imaju svoga Vožda onakvog kakvi su se sami izrodili!
Preporuke:
8
3
18 subota, 15 februar 2014 14:20
Anta nastavak
Tako da i nije čudo što amerikanci prave takav film, jer se on u potpunosti uklapa u njihovu filozofiju plaćenih ratnika koji ratuju za svoje gospodare...
Preporuke:
13
5
19 subota, 15 februar 2014 15:03
Teoreticar zavere i blagi paranoik
@ Anta
Nikako ne mogu da shvatim to , što bi naši klinci rekli tripovanje, na Japance .........


Svake godine Japan uknjizi 120 milijardi dolara trgovinskog suficita, a najveci problem je kako naterati japance da manje rade, da uzimaju vise od sedam dana godisnjeg odmora i da manje stede, a vise trose.
Nedavna tragedija u Fukusimi je pokazala da je Busido itekako ziv i da jos uvek ima samuraja, ljudi koji su spremni da se zrtvuju za druge i za opste dobro. Govorim o velicanstvenim radnicima - dobrovoljcima koji su radili na otklanjanju kvarova u zonama sa visokom radijacijom.

To je neki moj "trip".

Srpski trip je da se klinci i bukvalno utripovani, sto hemijom, sto novim tehnologijama za unistavanje duhovnosti. Srpski trip je sto srbi bukvalno tripuju Gospoda Hrista, a ne dozivljavaju ga Ga kao Boga Zivog i moralnu vertikalu.

Slazem se sa Vasim stavom da stvarno nema ama bas nikakve paralele izmedju japanaca i srba.
Preporuke:
10
9
20 subota, 15 februar 2014 15:23
Velizar M. @Nebojša
Zlatno doba bušidoa bilo je pre otvaranja Japana. Tačno, japanski imperijalizam počinio je strašne zločine u Aziji ali to je period u kojem se carstvo uklapa u svet. Zločini zapadnih sila nisu bili manji, bili su samo po formi drugačiji. Setimo se bokserskog ustanka u Kini, tu je čak i Rusija imala svoj udeo. A da ne govorimo o ponašanju kolonijalnih sila po Africi duboko u dvadesetom veku. Zašto bi se kolonijalni rasizam koji je u osnovi takvih masovnih zločina spočitavao samo Japancima? Uostalom dok su Japanci tu i tamo sekli glave po svom ostrvu, zapadnjaci su iskorenjivali čitave narode. Sve to naravno ne opravdava zločin ali ne vidim šta vam je tu bušido kriv?
Preporuke:
15
3
21 subota, 15 februar 2014 15:25
Velizar M. @Anta
Nema nikakvog tripovanja. Niste uočili sličnost principa. Nije ovde reč da li je neko odan Hristu, Caru ili plemenskom poglavici. Poenta je da odanost zajednici, tj. pravilima na kojim je ona ustrojena, ima prednost u odnosu na odanost sopstvenom životu i materijalnom blagostanju a koja karakteriše današnje zapadno društvo. Uostalom kako se ostvaruje sloboda? To je širi problem od ove teme.
Preporuke:
19
2
22 subota, 15 februar 2014 20:05
Miša
@Drinko KončarevićGospodine Drinko, vaše komentare u većini slučajeva podržavam, ali ne i ovaj.Naš problem je što generalno kratko pamtimo,užasno kratko. Vaš primer:Gde god krenemo, gde god pogledamo u prošlost, nailazimo na brojne primere čojstva i junaštva. Toga danas nema, bar kod nas u nekoj dominantnoj meri. Osvrnite se na '99, to se ipak može svrstati pod danas. Tada, kao i danas, većina, a medju njima i ja, bili smo protiv Miloševićeve vladavine. Ali, kada je zapucalo svi smo zapevali:"Volimo te domovino naša ...!". Ljudi su noćivali po mostovima, junački branili ovu zemlju, stradali od bombi i to posle svih onih godina sankcija, maltretiranja, poniženja. To "SRPSKO SAMURAJSTVO" ne sme se nikad zaboraviti i mora uvek nam biti preče od bilo čijeg tudjeg.
Preporuke:
18
1
23 subota, 15 februar 2014 20:27
Miša
@Perkins
Vi i ostali Njegoševi fanovi dosadiste i Bogu i ljudima sa njim. Ko o čemu, vi o njemu, smanjite malo taj crnogorski egotrip, idite kod Mila pa njemu guslajte o Njegošu. Ako je već tako veliki kao što ga veličate, možda će i imati pozitivnih efekata.
Zamislite da neki moderni pesnik napiše ove stihove:
Vječna zublja vječne pomrčine
nit' dogori niti svjetlost gubi.

Ljudi bi prvo koristili google translate, a onda bi se pitali da to nije ipak Alan Ford jer su i njegove izreke u istom stilu:
"Da bi pobedio ne smeš izgubiti." ili
"Častan beg bolji je od nečasnog poraza." ili
"Sada je trenutak velikih odluka! Bolje živeti sto godina kao milioner nego siromašan sedam dana."
i za kraj
"Ako želite pobediti u trci, morate prvi proći kroz cilj."
Preporuke:
3
21
24 subota, 15 februar 2014 20:42
Teoreticar zavere i blagi paranoik
@ Miša To "SRPSKO SAMURAJSTVO" ne sme se nikad zaboraviti i mora uvek nam biti preče od bilo čijeg tudjeg.Ovde se pokusava dati naglasak na KONTINUITET japanskog moralnog habitusa, i u poredjenju sa tim propast srpskog. Na tu propast su ukzivali mnogi srspski mislioce i prijatelji (mada ja Dr Arcibalda Rajsa smatram jednim od najvecih srba) cija je misao i delu ismevano i sistematski zaturano po zapecima. Pogledajte samo stanje u Crkvi. Umesto da stane uz narod, oni su se podelili u klanove. Cast zaista casnim i mudrim ocima koji su u manjini. Crkva kao poslednji stub na kome pociva nas narod, je ozbiljno ostecena i pitanje je vremena kada ce potpuno ptopasti.Sve nase nije dobro, ali ni sve tudje nije lose, dragi Miso, i kamo lepe srece da se makar malo ugledamo na japance.
Preporuke:
9
1
25 subota, 15 februar 2014 22:34
Vladimir Đilas
Vratiće se, braćo moja napaćena, slavni dani naše prošlosti.
Čim 40 godina Mojsijevih prođe...
Preporuke:
7
0
26 subota, 15 februar 2014 22:41
Aleksandar
S vaspitnog gledišta, veoma je značajno Kantovo glorifikovanje osećanja dužnosti, zahtev da se ta ista dužnost vrši ma šta govorile naše naklonosti i sticaj okolnosti. Ovim je Kant jako blizak filosofskom sistemu Bušida. Nije tacno da je za Kanta sticaj okolnosti nebitan jer opis situacjije zajedno sa (osnovnom) nemerom koju neko ima na umu cini maksimu postupka na sta se primenjuje Kategoricki imperativ. Pored toga situacije moze piti dodatno iskomplikovana da na se javljaju dva zahteva duznosti koje ne mogu da budu istovremeno ispunjene: to se zove "moralna dilema" i njih treba resavati na osnovu specificnih aspekata situacije.
Preporuke:
4
1
27 nedelja, 16 februar 2014 00:36
Rđosav
Zlatno pravilo o latiničarima:

- od svih latiničara najodvratniji su crnogorski latiničari.

Dopuna Zlatnog pravila:

- naročito kad citiraju Njegoša.
Preporuke:
12
6
28 nedelja, 16 februar 2014 05:31
V.P. 6143/5
Pitanje za g-dina Bogatinovskog:
Zašto među literaturom nije navedena Vikipedija? Naime njegova priča o 47 ronina je prevod sa engleskog - maltene od reči do reči - teksta koji se nalazi pod odrednicom "Forty-Seven Ronin" na ovoj on-lajn enciklopediji.
Preporuke:
7
2
29 nedelja, 16 februar 2014 06:22
roadrunner
Apsolutno se slažem sa Antinim komentarom o logički i van vremena i prostora "tripovanju na Japance" i njihov glorifikovani bušido kodeks koji nikakve veze sa Srbima nema i NE TREBA DA IMA

Azijati,za nas i Evropojane su drugi svet,moralno, emotivno,životno filozofski itd

Njihova tradicija je strogo hijerahjiska i danas,strogog podaništva i poslušnosti,potpunoj suprotnosti sa svim u našoj tradiciji

Šta je to pozitivno i u duhu sa našom tradicijom u postupcima tih ronina?Slepa poslušnost?Gospodar im zbog svadje sa drugim visokim zvaničnikom potegao oružje(zbog ekstremnog super-ega,a ja ako se ne varam u našoj tradiciji sujeta prvi i izvor svih ostalih greha,dok je u Japanu to osnovna vrlina!)zbog čega je pravosnažno osudjen.Oni zatim uz naravno super-sujetu,vrše nekoliko smrtnih greha(i ako niste vernik ti grehovi razjedaju dušu),od osvete,mržnje,besa,ubistava,uništavanja porodice,samoubistva-i to iz supersujete!

Sa njima ne treba se poredimo a još manje idolopokolnimo!
Preporuke:
6
5
30 nedelja, 16 februar 2014 12:48
Beli Orao
""Anta i Roadraner.

Ljutnja ne dolazi od sujete već od ponosa, što su dve dijametralne stvari. Drugo, paralelno se spominju i naši junaci, a ja bih da podsetim i na pilote iz `99 koji su poleteli iako su znali šta ih čeka.
Dakle nema nikakvog tripovanja (koja ružna reč), već je to paralela. Oni jesu plaćenici, ali ne Legija o kojoj vi pričate. To što Amerikanci snimaju nema veze, oni i tako nemaju svoje ronine, pa o njima snimaju film.Otkud znate darecimo Kijano nije uticao(ne lobirao) da se film snimi.
Mi Srbi imamo mnogo problema,a jedan je veliki,taj da ne cenimo sebe i svoje, a za one koji cene Majku Jevrosimu i svoje kažu da pričaju priču.
Šta raditi pitanje je sad. Vratiti se veri kao osnovici, jer kuća se gradi od temelja, a ne od krova.
Mora mnogo vode Moravom da protekne da bi se temelj ponovo iskopao.
Preporuke:
7
2
31 nedelja, 16 februar 2014 18:15
roadrunner
Beli Orao,Ja nisam komentarisao što to snimaju Ameri, nit me zanima,tako da ste promašili temu.Hipertrofirana sujeta kao prvi i osnovni greh (iz koga nastaju svi ostali) koji razjeda dušu je pozadina sve te navodno plemenite priče o roninima
Preporuke:
2
2
32 nedelja, 16 februar 2014 18:26
roadrunner
O ovim citiranjima Njegoša, istrgnutih iz kontesta i pravila paralela i veze sa bušido kodeskom.

Naopako tumačenje Njegoša i hipertorofirana sujeta su upravo i dovele do toga gde se sada nalazi Crna Gora.

Prvo su sebe samoproglasili za Srpsku Spartu (ko iole malo bolje poznaje istoriju Sparta ne treba da bude nikakav model za uzor, kao retogradno, ksenofobno, superhijarhijsko društvo, koje nigde nije stiglo dalje od granica Pelponeza i koje se urušilo samo od sebe), zatim su počeli da tvrde da su oni najbolji od svih Srba, "so Srpstva", lepši, pametniji, bolji, hrabriji...

I naravno ta ekstremna sujeta dovela ih je do sadašnjeg stanja, i samog poricanja da su Srbi jer su oni toliko bolji od ostalih.

Tako da, mante se tog ograničenog citiranja Njegoša i poredjenja sa Japancima
Preporuke:
7
4
33 nedelja, 16 februar 2014 19:09
Beli Orao
@roadruner.
Rekli ste da se apsolutno slažete sa Antinim komentarom, pa sam izlagao u tom kontekstu. Inače retko komentarišem nečije komentare pogotovu ljude čije dosadašnje komentare cenim, ali kad komentarišem to je u najboljoj nameri.
Zamislite šta bi bilo da dižemo sujetu Gaji Markoviću, komentarišući njegove komentare, na primer.
Preporuke:
3
0
34 nedelja, 16 februar 2014 20:27
Pol Korektan
Autor teksta je napisao dobar uvod o japanskoj istoriji. Deo u kome govori o Srbima i ''etici'' u Srba je slabiji.
Preporuke:
2
2
35 ponedeljak, 17 februar 2014 00:36
perkins
@Rđosav
Zlatno pravilo o latiničarima:

- od svih latiničara najodvratniji su crnogorski latiničari.

Dopuna Zlatnog pravila:

- naročito kad citiraju Njegoša.
Preporuči komentar:

pa evo nesto po tvome ukusu
Hronika
Tomislav Nikolić: Ponosan sam što Strazbur nazivam svojim drugim gradom

Predsednik Srbije Tomislav Nikolić sastao se danas, na kraju posete Strazburu, sa gradonačelnikom tog grada Rondalom Riom.Nikolić je gradonačelniku poklonio motive ćiriličnog pisma u duborezu, rad Marije Jovanović.
Predsednik Srbije je potom u knjigu gostiju Gradske kuće upisao: "Ponosan sam što Strazbur nazivam svojim drugim gradom. Za vaš grad me vezuju najlepše uspomene".

(
Preporuke:
5
0
36 ponedeljak, 17 februar 2014 00:49
perkins
@Miša @roadrunner
ponavljanje je majka znanje,zato idemo da utvrdite gradivo!

SRBIN SRBSKOM rodu svome
ovo djelce posvećuje.
njegovo je sitno cv'jeće
po livadi pravoj SRBSTVA
i uzraslo i pobrato
i u v'jenac rodu dato.

O Miloše, ko ti ne zavidi?
Ti si žertva blagorodnog čuvstva,
voinstveni genij svemogući,
grom stravični te krune razdraba!
Veličestvo viteške ti duše
nadmašuje besmrtne podvige
divne Sparte i velikog Rima;
sva viteštva njina blistatelna
tvoja gorda mišca pomračuje.
Šta Leonid oće i Scevola
kad Obilić stane na poprište?
Ova mišca jednijem udarom
prestol sruši a tartar uzdrma.

Mi smo Srbi narod najnesrećni:
svaki Srbin koji se prevjeri —
prosto vjeru što zagrli drugu,
no mu prosto ne bilo pred bogom
što ocrni obraz pred svijetom,
te se zvati Srbinom ne hoće.
Ovo ti je Srbe iskobilo,
robovima tuđim učinilo
Preporuke:
6
0
37 ponedeljak, 17 februar 2014 01:03
Nebojša
fristajlo
1.
Ja sam izneo svoje mišljenje, a vi ste mogli da pitate da obraѕložim navedeno. Umesto toga, ocenili ste da su mi misaone funkcije slabe, zato što vam se nije svidelo šta sam napisao. Dakle, napadate mene, iako nemate pojma ni ko sam ja, ni kakva znanja o materiji imam. Ulazite u borbu, a ne poznajete protivnika. Šta li bi Sun Cu rekao za ovo. Eto, ja samo smatram da ste pogresno informisani.
A ja smatram da je baš bušido kodeks direktno povezan sa japanskim imperijalnim militarizmom, da je bio jedan od glavnih indoktrinacionih alata u stvaranju nacionalne politike i uređenja društva, u kojoj je japanski car božanstvo na zemlji, japanska ostrva sveta ostrva koja štiti panteon bogova, da je japanska nacija superiorna u svim poljima, pa i moralno i duhovno u odnosu na ostatak sveta. Da je Hagakure dobrano 100 godina od uspostavljanja vojne uprave, u kojoj su samuraji proglašeni nepotrebnim.
Preporuke:
4
1
38 ponedeljak, 17 februar 2014 01:26
Nebojša
2.
Velika većina su postale birokrate, i krenuli da se bave drugim poslovima. Tako da u doba pisanja Hagakurea, nije bilo ljudi koji su se sećali žive borbe. Pisac je samuraj koji je ustvari bio egzekutor, posle smrti gospodara izbegao tzv. junši ( sepuku posle smrti gospodara ), postao budistički sveštenik, napisao delo koje bi moglo da se okarakteriše kao idealizacija. Dakle nekakva kodifikacija ponašanja je nastala dobrano po završetku samurajskog doba. Ovo delo će izroniti ponovo u 20.veku, i uz "Bušido, duh samuraja", definisati pojam bušido kakav ga danas znamo.
A pre će biti da su samuraji bili u većini slučajeva hladnokrvne ubice sa psihopatskim karaakteristikama ličnosti, slično nekim viteškim redovima u Evropi.
Smatram da ideje o "maču koji sam ubija ( Dajsec T. Suzuki )", o borbi i ubijanju oslobođenog ideje dobra i zla ( takođe Suzuki ), ne mogu da budu ideje moralnosti psihički normalne osobe, a kamoli pokretač razvoja društva kao celine.
Preporuke:
5
2
39 ponedeljak, 17 februar 2014 01:41
Nebojša
3.
Dakle, da završim više (i ovo je mnogo što pišem ), ako hoćete da imate za šta da se borite, volite svoju zemlju i svoje bližnje, ne činite drugima što ne želite sebi, radite, usavršavajte se, budite sposobni da funkcionišete sa drugim ljudima u društvu, stvarajte zdrave međuljudske odnose, vaspitavajte decu da postanu ljudi. I naći ćete snagu za borbu.
To su neka moja razmišljanja, ne kažem da sam u pravu, živ sam čovek, ali su moja, sviđala se nekom ili ne.
P.s. Inače, tokom godina sam imao dosta sukoba sa srbima koji su zastupnici bušidoa i raznih japanskih budo veština, koji već kad nisu mogli da budu samuraji, žele da budu veći japanci od japanaca. Neki su mi upadali u kuću, u želji da me preobrate i ubede u superiornost svoju, svojih učenja i veština, i naravno, orijentalnih mentora. Samo ću reći da me sada izbegavaju na ulici, a smatrao sam ih za prijatelje, i da je bilo mnogo smešnih momenata.
Toliko od mene, ajd u zdravlje!
Preporuke:
5
1
40 ponedeljak, 17 februar 2014 03:40
čojstvo i junaštvo
Ja lično bi na kraju teksta spomenute odnose drugačije vrednovao.

1. Odnos ličnosti prema samoj sebi, izgradnja samopouzdanost i opštih vrednosti počinje već u detinjstvu. Tu je zdrav i prema detetu prilagođen odnos porodice, rodbine i društva važan. Detinjstvo je temelj u izgradnji uravnoteženog i zdravog duha.

2. Odnos prema drugim ljudima, proizlazi iz naučenog i stečenog u detinjstvu. Poštuj sebe, roditelje, rodbinu i društvo kao što očekuješ da budeš i ti ispoštovan.

3. Odnos prema državi Srbiji i srpskom narodu(i ostalim narodima) je automatski dobronameran ako u zdravom duhu, čestite vrednosti, ljudsku svest prosvete.

Nažalost se sve može zloupotrebiti, tako da se u prošlosti ljudi koji su se za državu i narod žrtvovali kao za svojeg najbližnjeg, bili od pojedinaca ili od države iznevereni. Što vrednostni sistem urušuje.
Preporuke:
3
0
41 ponedeljak, 17 februar 2014 08:28
Miša
@perkins
Molim Vas, prevedite mi sledeće reči i stihove:

čuvstva

razdraba

blistatelna

tvoja gorda mišca pomračuje

tartar

iskobilo
Preporuke:
0
5
42 ponedeljak, 17 februar 2014 12:25
Velizar M. Nebojša
Samo kratko, jer se deo vašeg odgovora odnosi i na moj post, ne samo Fristajlov. Dakle, moram da priznam da stoji i ovo što ste napisali. Posle ovakvog obrazloženja vaš stav je jasniji. A ono "ne činite drugima što ne želite sebi" je osnov i mog ličnog morala. Naravno da je za nas besmisleno slepo usvajati Bušido koji je nastao u drugoj kulturi i drugim okolnostima ali to ne znači da se toj kulturi ne možemo diviti. Divljenje ne znači usvajanje. Dalje, i te kako se slažem i da je bušido iskorišćen kao alat za indoktrinaciju. Međutim, šta je to drugačije od nemačkog "ibermenša" ili francuskog, anglosaksonskog i inog rasizma? Sve imperije i kolonijalne sile druge su narode smatrale divljacima, manje vrednim. I u njihovim redovima gajile su se psihopate (kojih opet ima svuda).
Na kraju, komentar vam je odličan, uopšte nije "previše". Ako još uvek ovo pratite voleo bih da čujem vaše mišljenje o razlici u odnosu prema zajednici između istočnih i zapadnih ("naših"?) kultura a u ovom kontekstu.
Preporuke:
2
0
43 ponedeljak, 17 februar 2014 13:33
Nebojša
Slažem se sa vama, o zapadnim imperijalistima, pljačkašima, koji su kao pojam izmislili rasizam tek imam posebno mišljenje. Da napomenem da su japanci preuzeli pruski model organizacije, stapajući ga sa svojim idejama. Što se tiče odnosa ka zajednici, probaću da budem kratak. U današnje vreme je svuda prisutno ujednačavajuće dejstvo anglosaksonske globalizacije. Drugo, ima mnogo razlika, teško je sad porediti Tajland, Filipine i Japan. Ali ajde da budem grub u oceni, za Koreju,Japan i Kinu se može reći da su bili kroz istoriju autoritarna društva. Japan je specifičan zbog prenaseljenosti, tako da se japanci uče da ne uznemiravaju druge svojim problemima, ne iskazuju ih,teško se žale drugome. Dosta su dobro organizovani do najsitnijih detalja što se tiče stvari u lokalnoj zajednici recimo, eto to bih voleo da prihvatimo. Neki kažu da je savremen japanski život i kultura druga planeta.
U krajnjoj liniji, to su ljudi kao mi.
Eto ako je ovo nešto pomoglo.
Preporuke:
3
0
44 ponedeljak, 17 februar 2014 13:45
Nebojša
Velizar
Samo da dodam, mislim da je ovo najbitnije. Oni tamo vole svoju zemlju, bez obzira na naciju, a neki imaju i Fukušimu, pa žive tamo. Isto kao nemci Nemačku, i francuzi Francusku. Naš problem ovde je što srbi ne vole svoju zemlju... Jer se ne bi ovako ponašali prema njoj da je vole.
Preporuke:
2
1
45 ponedeljak, 17 februar 2014 15:02
Velizar M. @Nebojša
Eh, ne može narod da bude kriv sam po sebi. Ja bih pre rekao da nije najjasnije šta je to što treba voleti. Mnogo nam je sve privremeno. Onomad kralj i kraljevina, juče komunizam i socijalizam, danas nacionalna država. Nisam na to mislio. Mislio sam na ravnotežu između striktno ličnog i kolektivnog interesa. Kako to postići? Bio sam u situacijama da se predlozi za poboljšanje u zajednici odbijaju ili gledaju sa sumnjom uz pitanje "a šta ti imaš od toga?". Zar nije jasno da i pojedinac ima koristi ako zajednica ima koristi? Ispada da ću lakše izvesti poboljšanje ako ću usput nešto i drpiti i još to jasno da najavim. Naopako! E to hoću da naučimo od Japanaca a i Kineza, kako tu ravnotežu uspostaviti. I zato mi je drago što se ovaj tekst pojavio ovde, makar i prepisan sa vikipedije.
Preporuke:
2
0
46 ponedeljak, 17 februar 2014 16:15
Nebojša
Znam tačno o čemu pričate. Po nekoj definiciji, zrela ličnost bi po automatizmu znala značaj kolektivnog delovanja, čak iako je jak individualac ( što ne isključuje jedno drugo, jak individualni razvoj i spoznaja još bi više trebalo da pojača delovanje u kolektivu). U društvu "normalnog" čoveka, ljudi se neće buniti ako ljudi čiji rad ima veliki značaj za društvo zarađuju puno novca ( recimo borba protiv bolesti, razvijanje novih tehnologija ), jer znaju svesno i nesvesno da njihov rad potpomaže sve ljude u zajednici. Problem je što mi imamo psihopatološko uređenje društva, verovatno od 2.svetskog rata, u sprezi sa etnopsihološkim momentima i ineteresima velikih sila, pa imamo to što imamo. Neke od odlika psihopatološkog uređenja su dovođenje nekompetentnih ljudi,rasipanje najvrednijih intelektualnih resusrsa ( odliv mozgova ), nepoštovanje tuđeg rada, emocionalno, moralno i intelektualno opadanje sposobnosti stanovništva. A pre više od 2000 godina Kinezi su kroz konfučijanizam imali neke ideje ...
Preporuke:
3
0
47 ponedeljak, 17 februar 2014 16:22
Nebojša
... kako bi društvo trebalo da se vodi. Kod nas je problem i opšte bezakonje, i to institucializovano. Kako da naučimo da bolje funkcionišemo kao kolektiv od Kineza i Japanaca? Pa možemo da posmatramo i da ukazujemo šta je dobro, i da to prihvatimo ( uostalom, i od drugih, a ne da prihvatimo najgore ko po običaju ), ali najvažnije da se sami trudimo da se usavršimo, bez obzira na okolini. Jer, ako hoćemo da bude promena, prvi moramo to da postanemo, u svom životu.
Preporuke:
3
0
48 ponedeljak, 17 februar 2014 17:02
Velizar M. @Nebojša
Ako okolina stimuliše model ponašanja koji je destruktivan onda će do destrukcije i doći a ta okolina će se prekomponovati u druge zajednice. Tj. ako je to firma - propašće, ako je država- raspašće se, a ako je to narod - odrodiće se. Svedoci smo toga.
Ono što mogu da uradim je da ispoljenu sebičnost u svojoj okolini ismejem ili prezrem iako redovno "bivam obavešten" da je "Bog prvo sebi bradu stvorio".
Da ne dužimo više. Nešto mi se čini da će se nit ove diskusije često protezati i kroz druge teme.
Pozdrav.
Preporuke:
2
0
49 ponedeljak, 17 februar 2014 17:35
Nada
Tekst je polako rađen i korišćena literatura da bi se prikazala,skoro identična podudarnost,kroz istoriju svih naroda sveta,o visokoj svesti i samosvesti,koje su dovodile do ljudske časti,koja je predhodila čuvanju porodičnog ognjišta,nežaljenju poklanjanja i onog najvrednijeg,samog života zaradi budućnosti otadžbine i samim tim Potomaka svojih,da im put utrt bude i obezbeđeno laganije koračanje kroz nepravde koje će,svakako doći,jer ljudski duhovni život teško se poklapa sa onim fizičkim i materijalnim da bi svest dostigla pravdu u nekom ionako kratkom(kao svetlica i kraćem od svetlice)zemaljskom životu.Starosna granica je,doduše,kroz vekove pomerana,a mi Srbi,počesmo da gubimo sve ono ,vekovno stvoreno,i kako ovde u tekstu pročitah,uglavnom zbog nečinjenja,puštasmo da nas "podčine"zaostali za nama stotinama godina,pismeni se odrekoše svog znanja i pismenosti,zbog ovih drugih brojčano jačih,a oni hrabri,po genetskom nasleđu,stalno udaraju na prepreke,iako još ima ljudi i ČOVEČNOSTI."Drinska"
Preporuke:
2
0
50 utorak, 18 februar 2014 02:07
perkins
@Miša

čuvstva-dolazi od reci čuvstvo sta je osjecaj ugodan ili neugodan ,a moze i obadvoje zavisi u kojem kontekstu se upotrebljava

razdraba-drobi,razara,unistava

blistatelna-vecno blistava

tvoja gorda mišca pomračuje- mišca je mišić,uzeto kao metafora za ruku,znaci tvoja gorda ruka i njena dela daleko nadmasuju sve poznate vrednosti Sparte i Rima

tartar- u Grckoj mitologiji ime za pakao,nalazi se u podzemnom svetu[Had]i njime upravlja istoimeni bog Tartar-po Grckome Tartaros,cudno mi je da tu rec ne poznajes,eh sta ti je moderan svet,

iskobilo-upropastilo

bez imalo respekta i postovanja ti reci jednog velikog coveka uporedujes sa italijanskim strip junacima,ON nije moderan,Platon,Sokrat,Aristotel su dva milenijuma stariji od njega,ali celi svet cita njihova dela,da nisu i oni za tebe staromodni?'kada NJEGOVA dela budu obavezna lektira u osnovnoj i srednjojskoli tada im nece neki novi mesaja menjati svest,ali lektira je a.ford!
Preporuke:
3
0
51 utorak, 18 februar 2014 21:50
fristajlo
Nebojša

fristajlo
1.
Ja sam izneo svoje mišljenje, a vi ste mogli da pitate da obraѕložim navedeno. Umesto toga, ocenili ste da su mi misaone funkcije slabe, zato što vam se nije svidelo šta sam napisao. Dakle, napadate mene, iako nemate pojma ni ko sam ja, ni kakva znanja o materiji imam. Ulazite u borbu, a ne poznajete protivnika. Šta li bi Sun Cu rekao za ovo. Eto, ja samo smatram da ste pogresno informisani.

Ako se više ne javim na ovom sajtu- to je zato što sam izvršio sepuku, u naletu stida, što osporih Vašu veličinu.
A pošto je sutra lep dan, možda izađem i napolje, da me ogreje Sun ce...
Ako sam pogrešno informisan- obratite se autoru teksta.
Odatle sam se informisao.
Vi se ne morate slagati sa njim, još manje sa mnom.
Isto pravo zadržavam.
Preporuke:
1
1

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner