петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Хабзбург је "био бољи"

Kоментари (28) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 11 април 2014 11:26
Kiza
"Ипак, једно је савити главу пред надмоћним силама, а друго је бити тотални бескичмењак."
Da li treba uopste odgovoriti na ovo retoricko pitanje? Moze samo da nas bude sram od predaka ili da ne verujemo da smo ikada imali tradiciju borbe za slobodu. Tesi me da je nedostatak zelje da se borimo za slobodu globalni problem. Bilo je jedno interesantno istrazivanje u Britaniji. Zasto mladi ne protestuju: situacija u Britaniji je gora nego ikada, ali ljudi na ulicama uopste nema, kao pre dvadesetak godina. Ukratko, zakljucak istrazivanja je bio - u doba baza podataka mladi se plase da ih rezim stavi na crnu listu i time im potpuno unisti buducnost. Ocigledno, ovo pretpostavlja da ce sadasnji Zapadni rezimi opstati sa svojim listama i u buducnosti. Dakle, mladi su poverovali da se nista ne moze promeniti na bolje. To ohrabruje elitu da se ponasa jos bezobzirnije, dok mladima ne ostane bas nista nego da ginu na ratistima koje Zapadna elita otvara. Jedan cisto hegelovski proces.
Препоруке:
47
2
2 петак, 11 април 2014 11:44
Божа Србин
Сјајно и очајно. Сјајан текст, а наши владајући политичари су очајни: или намерно или не знају шта раде. У сваком случају, ни Бог на неможе помоћи са њима таквима.
Препоруке:
45
1
3 петак, 11 април 2014 12:36
Зоран Ђорђевић
Разумем зашто је овај Хабзбург грађанин, али не разумем зашто је онај Александар Карађорђевић ЊКВ престолонаследник.
Ваљда ће неко знати да ми објасни, питам озбиљно, не зезам се.
Препоруке:
46
5
4 петак, 11 април 2014 13:14
Deda Djole
Stara mantra : Srbima svi rade o glavi.
I Habzburzi, i Vatikan, i Nemci, i Hrvati, i Madjari, i Bugari (napali nas s'ledja, i muslimani, i katolici, i Siptari, i EU, i Ameri . . .

Dok mi uspravni i ponosni stojimo u kolu evropskih naroda, autor ovog clanka nas tera u misju rupu.
Препоруке:
3
61
5 петак, 11 април 2014 13:40
Дринко Кончаревић
@Зоран Ђорђевић,
Ни ја не разумем како неко може бити "престолонаследник" а престола нема.
Реч престолонаследник изводи се из речи престо. Напр. у Великој Британији постоји Краљица, престо и престолонаследници. Србија је Република, у окупацији, нема ни своју власт а камоли престо, ни Краља и оно што иде после њега, престолонаследнике. А ако ипак може, ево и јасе кандидујем за Краља. По генетском коду, мој кластер спада у хапло групу Кучи-Мрњавчевићи. Који сам по реду, нема везе. Кад могу ови да се зезају могу и ја.
Препоруке:
21
9
6 петак, 11 април 2014 13:50
синиша
Овај текст је изузетан затошто о врло горким стварима говори без горчине. Некако паметно.
Не бих да будем пресудитељ и оцењивач, али одличан чланак, односно много ми се допада овај чланак.
Препоруке:
21
0
7 петак, 11 април 2014 16:18
SuperBad
@Deda Djole
Uze li lekove jutros,deda|?
Препоруке:
30
3
8 петак, 11 април 2014 16:29
drJela Bisic
I pored svog(nasledjenog) animoziteta prema AU monarhiji(pa I Habzburzima)moram da priznam da je ta drzava,naspram nase rodne i drage divljine,simbol pravne drzave. Bila i ostala. Kakvi god da su joj(bili)zakoni-oni su se sprovodili,pa ste bar znali na cemu ste.Kod nas pitanje titula nije zakonski reguisano,a kako stvari stoje nece ni biti.Mislim da cemo pre nestati kao narod-nego doneti zakone,medju njima i ovaj. Zasto je to tako ima vise razloga, uzroka-a jedan je da mi ozbiljne stvari, po pravilu, olako shvatamo. Sta ima da se bakcemo oko nekih titula. Tako kod nas nomenklatura naucnih i strucnih titula nije jos resena, pa je, jos kada sam ja, davno-davno, diplomirala na Medicinskom fakultetu, bilo zabranjeno da dilomirani studenti medicine nose titulu dr. Nema veze za zakon, mi smo svi uzimali neke potvrde,pa to negde pecatirali,(secam se, 3 dana posla,vozenja autobusima i placanja taksi).Sa tom potvrdom smo onda mogli da odemo kod pecatoresca i napravimo pecat, sa Dr,kakav su...
Препоруке:
11
16
9 петак, 11 април 2014 16:32
drJela Bisic
...imale sve nase, starije kolege.Medjutim to bi bio srpski folklor da nije bilo ljudi koji su odlazili da rade u inostranstvo, i kojima bez ta dva slova nisu priznavali da su lekari(ili stomatolozi) vec samo da su visi tehnicari.Zato kod nas nikada nije ni donet nikakav zakon koji bi ljudima, koji su negde i u nekom prethodnom vremenu, imali plemicke titule-regulisao njihovo koriscenje(ili ga zabranio). A toga je bilo. Takodje, za razliku od AU monarhije, koja je, odmah posle I sv r kada je postala republika, donela odgovarajuce zakone o ukidanju plemickih titula-kod nas ni monarhija nije ukinuta na zakoniti nacin, vec sve nesto zbrda-zdola, partizanski.Posto se titule nisu mogle nacionalizovati, nase vlasti su se pre svega pozabavile oduzimanjem imovine,a titule su ostavili.I ne samo to-nego su "narodnim neprijateljima" proglasavali decu, zene koje se ni u sta nisu ni mogle mesati i sl.Njihove presude su smesne, padaju na svakom sudu kao kamen.I sami vidite kakvi su nam sudovi...
Препоруке:
7
11
10 петак, 11 април 2014 16:37
drJela Bisic
.. a to je sve nasledje, sad vec sve dalje proslosti,kada su komesari diktirali presude, u zaru revolucije i klasne borbe. A kada je vec dosao da proba vino, mogao je gospodin Karl da mi se najavi, pa da mu dam da proba nase vino, koje su moji predci prodavali njegovima. Da kaze: da li je(jos uvek) dobro.(A jeste)
Препоруке:
8
11
11 петак, 11 април 2014 21:14
Teoreticar zavere i blagi paranoik
@ Зоран Ђорђевић
Разумем зашто је овај Хабзбург грађанин, али не разумем зашто је онај Александар Карађорђевић ЊКВ престолонаследник.
Ваљда ће неко знати да ми објасни, питам озбиљно, не зезам се.


Posle I Rata AU se smanjila na Austriju i postala republika. Plemstvo je ukinuto zakonom, a verovatno ima i drugih razloga, odnosno stav da je ono glavni krivac za ratne strahote. To sto austijanci intimno misle i sprovode, naravno nema veze sa sadasnjim drzavnim interesom Austrije koji ide ka potpunoj aboliciji krivice za I Rat.
Mene licno ne brine titula Aleksandra Karadjordjevica, nego me brine sto u Srbiji, zemlji nereda (jedna od razlika u odnosu na Austriju), osim sto mu je vracena imovina, prima i potpuno neosnovanu apanazu od drzave. Obaska sto zaklet na vernost engleskoj kraljici, a stavovi i namere mu nisu najjasnije.
Препоруке:
17
2
12 петак, 11 април 2014 21:19
Sinisa Bogdanovic
@drJela Bisic - I iz Vaseg komentara, treba da zakljucimo da je ipak bilje biti rob? Ovo sto ste napisali za Srbiju je tacno, ali ste elegantno izbegli cinjenicu da je Srbija poslednjih 70 godina okupirana. Pre 100 godina, Kraljevina Srbija je bila simbol pravne drzave i uredjenog sistema (iako je vecina naroda bila nepismena, postojali su zakoni koji su se postovali, od Kralja do seljaka). Da nije tako bilo, ne bi uspela da se odbrani od onog zla koje joj je nametnuto. Ali onda su najbolji izginuli. Pa kroz 30 godina opet. I dolazi "crvena kuga" koja (skoro) dokrajcuje sve. Ne zaboravite, HM jeste donela presudu da je napad na Srbiju bio neustavan (svaka cast za pravosudje), ali ih nista nije nateralo da povuku trupe i prestanu sa terorom. Pogledajte slike vesanja po Macvi pa govorite opet o "njihovoj pravdi i dobroti". Sto se mene tice - NEKA, HVALA!!!
Препоруке:
23
1
13 петак, 11 април 2014 23:39
@Sinisa Bogdanovic
@drJela Bisic
postojali su zakoni koji su se postovali, od Kralja do seljaka”

Kralj Aleksandar je dvadesetih godina dugo pokušavao da postane član udruženja pčelara u svom kraju oko Oplenca; tu se nalazilo pčelarsko društvo sa dugom tradicijom i strogim pravilima koja kralj nije ispunjavao. Najzad mu je to uspelo. Međutim, posle izvesnog vremena pčelari su ga isključili iz svog udruženja jer nije plaćao članarinu. Jedino se ne bih složio s Vama da je doktorka Jela “elegantno izbegla činjenice”: pre bih rekao da je lukavo izbegla suštinu. Ali, to se moglo i očekivati.
Препоруке:
16
0
14 петак, 11 април 2014 23:52
drJela Bisic
Za S.Bogdanovica: Ovako matora moracu da se (samo)proglasim za"kraljicu nesporazuma"(na ovom sajtu(novosrpski-mestu)a i sire).Ne vidim sta sam i gde zabrljala-ali ne mislim,naravno,da je bolje biti rob. Naprotiv. Nisam uopste protiv monarhije-naprotiv. Da ne elaboriram to sada. Kao sto napisah-imam nasledjenu averziju prema AU monarhiji,i njenim vladarima, porodici g. Karla.Ipak, iako su nam(bili)neprijatelji priznajem im da su imali sredjenu, pravnu drzavu.U kraljevini Srbiji(pa sve do 44,)gradjanski zakonik je bio pravljen po uzoru na njihov,katastar takodje.O tome i Vi pisete-dakle slazemo se.I u vezi "crvene kuge",takodje.To su oni komesari koje spominjem.Ceo komentar je bio u vezi primedbe jednog komentatora da se A.Karadjordjvic titulise kao prestolonaslednik,a g.Karl ne sme da bude fon.I to je sve tacno.Oba su tacna. Kod nas ne postoji,niti je posle 44. ikada postojao ikakav zakon,koji je regulisao ovu materiju,niti je iko ikada mislio da nam je potreban,sto je smesno,i ...
Препоруке:
4
8
15 петак, 11 април 2014 23:53
drJela Bisic
...pokazuje neznanje onih koji bi trebali da budu upuceni.Ne postoji zakon koji bi regulisao pravo na koriscenje, u zvanicnoj upotrebi, plemickih/monarhijskih titula(ili zakon koji bi ovakve titule zabranjivao, kao u republici Austriji)Pa mogu ja da sebi dopisem plemenita(Bisic, ili vec sta drugo)a mozete i Vi, ako zelite.I zato moze sebe A.Karadjordjevic da titulise kako hoce-ima na to pravo,to je dozvoljen,privatan akt.Ni mnogo svakodnevnije,dnevnije titule,kao sto su strucna i naucna zvanja nisu regulisana, i to vec decenijama stvara zbrku,probleme,i-nikom nista.Da se dalje ne ponavljam-valjda smo se razumeli.A sto se tice nepismenih i Srbije pre 100g,odnosno do pre 70g(tacno merite,kao i ja,uvek-od 44.)tada jesu vecina bili nepismeni,ali su bili moralni/moralniji nego sada,pa su postovali manjinu,koja ne samo da je posedovala diplome-vec je,i stvarno,bila pismena.
Препоруке:
3
8
16 недеља, 13 април 2014 09:46
spiritus
Надвојвода, а не грађанин, Карло фон Хабсбург је суверен Реда Златног руна, а не Златног грала. Овај КАТОЛИЧКИ, дакле традиционално-хришћански ред (није протестантски, самим тим ни масонски), потиче из 1430. Али, све то је мање битно, као што је и Устав Аустрије решење наметнуто мировним уговорима после првог, односно другог светског рата. Оставимо сад по страни огромну корист коју можемо да имамо од ове посете, а која за циљ има пре свега повезивање Србије са традиционалним, а не протестантским (пре свега енглеском круном која стоји иза "престолонаследника") монархијама. Када су традиционалне монархије у питању, њихово постојање није засновано на "друштвеном договору", Уставу донетом на референдуму и сл, већ на божанском праву (грана права, којој се код нас не посвећује пажња). Традиционалне монархије и из њих изведене нове монархије, не нестају, не укидају се, оне постоје, само су спречене у обављању својих функција. О томе убедљиво сведочи Т. Грачева, руководилац Војне...
Препоруке:
1
8
17 недеља, 13 април 2014 09:59
spiritus
2...академије ОС РФ. ("Света Русија против Хазарије"). Она, не само да је доказала правну ништавост Николајеве абдикације, већ сведочи трајање и постојање царевине и дан-данас. Све традиционалне католичке државе имају своје суверене, сада титулисане као "глава куће": престолонаследник Француске је Анри Орлеански, гроф од Париза и војвода Француске, престолонаследник Светог римског царства Немачког народа је Георг Фридрих, принц Пруске, а према подацима до којих сам дошао, (али који не морају бити тачни), Њено Императорско величанство (Русије) је Велика војвоткиња Марија Владимировна (баш се тако титулише), а царевић је Ђорђе од Русије. Заштитник Хрватске је, на пример Хуан Карлос, као и Романових. Древни и велики хришћански редови, попут Златног руна, имају реалну моћ и не треба се са ниподаштавањем односити према њима. Сетимо се да су независност Црне Горе први признали Малтешки витезови, не због "антисрпства", већ због руке св. Јована.
Препоруке:
1
4
18 недеља, 13 април 2014 10:12
spiritus
3. Што се тиче српске круне - она је неспорна. Кнез Милан је инициран у краља од оног ко је за то "овлашћен" - апостолског суверена Франц Јозефа. Српска краљевина је онемогућена у вршењу дужности стварањем Краљевине СХС, што је нонсенс, али стварање ове краљевине је контраиницијацијски чин - он је масонски, револуционаран и републикански - у служби уништења традиционалних и сакралних (хабсбуршке, немачке, руске, српске, црногорске...). Данас није спорно активирање монархије, али је споран монарх, односно: управо масонско-протестантско-револуционарно-републикански кругови (поборници егалитаризма), подржавајући "престолонаследника", онемогућавају избор "правог" суверена. Прелазно решење било би: повратак на монархију, али без суверена, до повратка у стање које одговара принципима божанског права. Назвати надвојводу грађанином, је исто што и назвати Путина грађанином, иако је Путин "из друге приче". Не само да није по протоколу, већ је и непристојно.
Препоруке:
1
5
19 недеља, 13 април 2014 14:28
Sinisa Bogdanovic
@drJela Bisic - Gospodjo Bisic, ovo je mesto gde treba konstruktivno da iznosimo argumente, a smatram da medju obrazovnaim ljudima nema neposrazuma, vec samo kreativnog iznosenja stavova (nije rec o niokakvom eufemizmu vec o sustini). Naravno da niste pomenuli ropstvo (to sam ja napisao) ali sam sebi dao za pravo jer je (po mom misljenju) to sledeci korak koji nam se namece. Sto se tice HM (a ektraploracu to na ceo zapadni sistem), tamo postoji pravo (i delom pravda) samo za njih, a Slovenima (i drugima, setite se onih silnih kolonija) je to uskraceno, i definitivno smo u njihovim ocima "niza rasa" (vrlo znam sta pricam). Tako da jeste Kraljevina Srbija (a potom i SHS) koristila njihove knjige i registre, ali nikako ne treba menjati teze i padati "nicice" (evo kao inzjer, sta god mislio o Englezima, ipak koristim Njutnovu mehaniku). Tako da je to dosta sira tema, ali smatram da (okreni-obrni) Slovenima (narocito pravoslavnim) nista dobro sa "zapada" nije doslo.
Препоруке:
5
0
20 недеља, 13 април 2014 14:35
Сузана Коризма
Не слажем се да наше актуелне политичаре на власти називате "прагматичним" и који се брину за интересе грађана! Напротив, стиче се утисак да се они брину само за своје личне интересе! Сметају ми и коментари који су се свели само на то да ли наш престолонаследник има право да користи ту титулу или не. Држава пропада и нестаје а ми водимо испразне разговоре!
Препоруке:
4
0
21 недеља, 13 април 2014 14:36
Sinisa Bogdanovic
@drJela Bisic - A sto se tice ovog "naseg" "kralja" (obe reci su pod navodnicima, jer niti je nas, niti sme da se tako naziva), on ne zna ni jezik "svog" naroda. Evo samo paralela - svaki japanski ambasador koji dodje na sluzbu u Srbiju ima obavezu da nauci nas lepi jezik (a koliko je to njima tesko mogu samo da zamislim iz cinjenice da ja moram npr da naucim japanski...), a ovaj "kralj" (iako sebe skromno "casti" samo titulom "prestolonaslednika"), ni posle 20 i kusur godina to ne moze (t.j. ne zeli). Da ne pominjemo podrsku bombardovanju... Udaljismo se od teme, ali ne nama, vec NIKOME ne moze biti bolje pod tudjom vlascu (t.j. okupacijom). Niko ne dolazi da bi nama bilo bolje, vec samo da bi imao korist. Kao kada se kaze da su nemacki vojnici uvek bili obrijali i okupani, disciplinovani i pomagali narodu... Objasnite to familijama streljanih u Kragujevcu i drugim gradovima... Samo Srbija koju vode SRBI (ali ne po broju krvnih zrnaca vec po ubedjenju) mogu uciniti da nam bude bolje
Препоруке:
4
0
22 понедељак, 14 април 2014 03:15
Боб
@spiritus

Све је то лепо, али потпуно небитно.

-Један је цар на земљи, је ли тако? Тако је. (Технички, одбацимо за сада далеки исток.) А тај цар је којег порекла и које цркве?

Није ни западњак, ни "традиционални" хришћанин, што рече, католик, тачније отпадник. Можемо се ми зезати око винских редова и правити седељке и пијанке, али католици и њихови краљевићи немају везе ни са каквом хијерархијом.

Или, теби блиским речником: играмо се псеудоиницијације и пустимо кшатрије да вршљају. Још сањају кшатрије повратак на власт... Ништа неспособније од кшатрије се није десило људском друштву у последњих 5000 година.
Препоруке:
3
0
23 понедељак, 14 април 2014 10:02
spiritus
@ Боб
Шта је битно? Тадић, Дачић, ЕУ, рат у Украјини, беспарица, Нато, демократија, једнакост, другосрбијанци, Почуча, медији, Албанци, Косово... Шта? Шта је битно у овој распамећености осим још распамећености? Баш ме занима твоје мишљење: шта је битно? И како?
Препоруке:
1
1
24 уторак, 15 април 2014 00:16
Боб
Кад сам рекао "небитно", мислио сам на приче о монархијама и племићима. Онда си питање спустио још ниже. Имао сам утисак да си традиционалистички усмерен. Или сам нешто помешао?

Али, оно битно од чега се живи није (само) хлеб. У том правцу мислим да треба да делује сваки човек; а што се тиче народа, врло сам песимистичан. Цела ствар је одавно отишла до ђавола, тако да ништа не вреди Србима ни да буду супермени ако цело човечанство тоне. Остаје само лична акција.

Знам да ово изгледа црно, али ништа нам не вреде борбе са ветрењачама. Треба радити пре свега на себи.
Препоруке:
3
0
25 уторак, 15 април 2014 07:40
spiritus
Управо ТО јесте битно, да битније не може бити. ТО је систем вредности који постоји невезано од тога у ком правцу се креће креће "савремени свет". То су вредности које су дате пре почетка. Ако је глава куће Хабсбург - грађанин - онда је све револуција, хаос, а родољуби људи попут Ивановића. Онда је све дозвољено и имамо шта смо бирали. Пример: године 1919, Црњански се на Бг универзитету појавио у аустро-угарској војној униформи. Нико ни реч није рекао. Данас би га "ставили на списак за одстрел". "Србске патриоте" су данас дно дна. Они ништа не знају, али о свему имају "мишљење"("Побуна маса", ОиГ). Они не читају, они се информишу, а најчешће су они извор информација и сазнања. Говорио сам о вишој реалности, али реалности. О лествици која је толико подигнута да југославије, социјализми, републике и демократије не могу да јој се приближе. Наш проблем смо ми, јер смо се срозали на шудре и парије, на грађане и грађанке. Наш идеал је Милутин, а не тито, Црњански, а не "Наши".
Препоруке:
1
0
26 уторак, 15 април 2014 09:04
spiritus
Десетине хиљада неписмене деце однеговане од социјалистичких др "патриотско-грађанске орјентације", односно још неписменије и тупавије младежи леве орјентације са капиталистичких шупица-универзитета. А да све буде у тону, државне смо срозали на ниво наведених. Марксизам је данас менаџмент. Живот треба ускладити са правном науком, рече чова који се фарба у осмој деценији. Онда кукњава о "десетинама хиљада школованих младих на бироу". Немамо. Имамо десетине хиљада непотребних чланова партија или перача судова на "развијеном западу". О "светој српској земљи" - приватној прћији неколицине "патриота" - ненаменских корисника буџетских средстава, сад нема потребе ни причати. Бојкот, а?
Препоруке:
1
0
27 среда, 16 април 2014 01:17
Боб
Управо ТО јесте битно, да битније не може бити. ТО је систем вредности који постоји невезано од тога у ком правцу се креће креће "савремени свет". То су вредности које су дате пре почетка. Ако је глава куће Хабсбург - грађанин - онда је све револуција, хаос,


Слажем се, то је битно! АЛИ! Треба ићи степен више! Јер хаос и револуција су почели уптраво нелегитимном и нелегалном (политички речено) узурпацијом власти ових за које тврдиш да представљају систем вредности. ОНИ су срушили систем вредности притајеном завидљивошћу и покренули рат свих против свих. Тако су показали даље, којим путем ће касније ићи парије и сви остали.

Иначе, можемо ми на исти начин пронаћи племениту крв и код вајшија и парија... Што тек сад док куцам схватам да није сарказам - ено их краљеви и кнежеви на берзама, у банкама, а и робови су имали своје племиће у разним партијама.
Препоруке:
0
0
28 среда, 16 април 2014 01:24
Боб
Дакле, могу се кшатрије борити да се врати на своје раније место, али ако знају шта раде, треба врх да препусте - зна се коме.

Прилично је произвољна та њихова хијерархија. Да је исправна, не би зависила, нити би имала икакаве везе са револуцијама, масонима итд.

Једина права хијерархија на земљи је она која је аналогна хијерархији на небу - дакле духовна. То је, напросто, аксиом.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер