петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Полемика о неолиберализму и левици

Kоментари (67) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 02 август 2015 09:56
Vladimir
Da li se to implicira da drzavu treba da vode ovi ili oni, levicari ili liberali, a onda cemo da naguramo mediokritete i u jedne i u druge, pa da filozofski raspravimo koju ideju mediokriteti ne mogu uopste a koju ni malo da sprovedu?:)

Cak je i stara udba na odredjene pozicije postavljala visprene ljude, za razliku od danasnjih diletanata, praktikanata i podlo kalkulativnih mizerija.
Препоруке:
14
1
2 недеља, 02 август 2015 11:23
Бошко
Све са новинарима и пословичним шетачима паса, чекачима аутобуса и случајним пролазницима, по дивном дану на скупу самопроглашене „српске Сиризе” окупило се педесетак људи.
Аутор је "заборавио" да од највећег "геријатријског скупа" подршке на ушћу слобу "левица" (у десни џеп) се "трансформисала" у "илегалу", али при томе не праве мању штету Србији.

"вредности" "левичара" се показују на изборима на којима задњих 25 година гласају за највећу штеточину од које мисле да ће имати користи.

"левица" на Балкану је формирана од користољубивих профитера који се одрекли Српске нације и православља поставши "морално политички подобни" и привилеговани (да не би морали да раде) док су децу "одгајили" са слоганом "учи сине да не мораш да радиш" те садашња "деца комунизма" у партијама "разних боја" су само "генетски морално дегенерисани политички подобни" профитери.

Наравно има и "ортодоксне левице" (у десни џеп) (тргне се из дементне коме) која и даље бунца о Титу и Милошевићу
Препоруке:
20
6
3 недеља, 02 август 2015 12:08
Reddy
Fundamentalni nedostatak ne samo srpske, balkanske, evropske već i svetske levice, a to je samo agregat različitih socijalnih ideja, traganja i programskih varijacija, je nesposobnost za analizu savremenog, ultramodifikovanog i tranzicionog kapitalizma te otuda i ubedljiva programska odsutnost i zalutalost levih partija na političkom planu. Konkretno, nema filosofske analize i sintetizovanih izvoda koji bi popločali eventualnu stazu za praktično delovanje i transformisanje premisa na kojima "tvrdoglavo stoji" neoliberalna dogmatika. Tzv. levica je najtanja kada je u pitanju polit-ekonomsko sondiranje a ono je, pak, sine qua non svake buduće uspešne ideološke i političke orijentacije. Po prirodi stvari Srbija je u tom smislu na repu zbivanja već i s toga što se svojevremeno lišila bazičnih pretpostavki za takvu setvu. Ovde je vreme zaustavljeno a ne postoje ni bitni društveni faktori za istorijsku korekturu. Bar za sada. Amin!
Препоруке:
15
10
4 недеља, 02 август 2015 12:46
фристајло
Левица заступа интересе радништва. Леви самит Србије су покренули радници и раднице предузећа која су у периоду рестаурације капитализма темељно уништавана.

Симовићу- Ви чак и не знате где грешите...
Ћирјаковић је у овој полемици толико ближе истини, да је чудо да Вас уопште и примећује.
Нико данас у Србији не заступа интересе радника; чак ни сами радници. Они су за то, реално- неспособни, због идеолошке збуњености, којој су веома подложни, по природи ствари. У том пољу идеолошког хаоса и недоследности и оперишу овакви "левичари", о којима Ћирјаковић говори.
Неолиберализам је заснован на умањењу цене рада радника, сељака и свих других, који живе од свог напора; пре свега- физичког, у мањој или већој мери комбинованог са познавањем одређених знања и вештина.
Све док ти људи не буду плаћени барем једнако као и они који са резултатима њиховох рада манипулишу- нема ни говора о социјалној правди, неопходној за општи просперитет.
Препоруке:
26
3
5 недеља, 02 август 2015 15:14
@Reddy
Iluzija je da je neophodno da delovanju predhodi nekakva filozofsko-ekonomska "analiza" kapitalizma, koja bi trebalo da pruzi sta, politicki program sa kojim ce se izaci pred birace, "glasajte za potpuno novi sistem, kakvog nikada nije bilo u istoriji, cak stavise, koji ce da okonca istoriju", a koja se uvek svode na novu poresku politiku, kao da je porez poslednje uporiste ljudske slobode ili treba da pruzi prirucnik, M-2015, za revoluciju.Kome te analize treba da nesto pojasne, narodu, glasacima, clanstvu ili vodjstvu levicarskih organizacija.Pojmovi su odavno kapitalisticko sredstvo apsorbcije svake revolucionarnosti, a analize ekonomskog ili filozofskog tipa, sredstvo otupljivanja, a ne razjasnjavanja.Ako je potreban novi Marks, nije bio potreban ni prvi.Levicu je kapitalizam u potpunosti "zauzeo" "emancipacijom" manjinskog i ona je jos radikalniji promoter(i jos veci protivnik "retrogradnih" pojava poput ID, koje drzavu ne posmatraju iz perspektive ekonomije i raspodele dobara
Препоруке:
11
2
6 недеља, 02 август 2015 15:24
@Reddy
...samim time vec nisu "moderni" poput kapitalizma i njegove modifikacije komunizma)tih emancipatorskih "gibanja", gubeci se u njima i dostizuci do fundamentalnih pitanja samo preko poreske politike, zaslepljena efikasnoscu kapitalizma, u naucno-tehnoloskom razvoju, globalizaciji,afirmaciji manjinskog, sto bi sve, mozda jos i vise, bile blagodeti i nekog komunizma 2,a da li se pitanje covekove slobode moze, uopste, sagledati, ako se covek i drzava svode na ekonomiju, nuzno se pojavljuje kao nazadno i "metafizicko".
Препоруке:
10
4
7 недеља, 02 август 2015 15:54
Reddy
@@Reddy

Žalosno je da se vaš napor sveo tek na iluziju iluzije. Ponavljate otrcane prigovore a to je samo prepakivanje novim omotom. Tzv. "ekonomski aspekt" je sublimna i univerzalna transverzala koja najpreciznije istorijsko-materijalističkim metodom secira patološko tkivo savremene civilizacije. Kako bi/ste, per esempio, objasnili svojevrsnu atomizaciju i destrukciju robne vrednosti izazvane visokim tehnologijama, primenjenim metodima i ultrasofistikovanim recepturama? Možda neonovokantovskim maštarijama i ponavljanjima ponavljanja!?
Препоруке:
6
12
8 недеља, 02 август 2015 16:47
Дискретан шарм приватне својине
Није познато да се неки радник успротивио првом чину растурања колективне својине - приватизацији друштвених станова. Њих 680.000, колико је било носилаца станарског права на друштвеним становима, потрчало је да што пре постану приватни власници друштвенег фонда за који је годинама стамбени допринос уплаћивало неких 3 милиона радника.
Није познато ни да су се „радници у непосредној производњи“ успротивили другом чину растурања колективне својине када су (само они) постајали акционари друштвених предузећа. Оне у Синтелону, Цементарама, Техногасу... није интересовало што су добили по 50 и више хиљада марака за свој минули рад док „радници у ванпривреди“ - спремачице, болничари, техничари... нису добили ни пребијеног динара за исти толико минули рад.
И тако смо дошли до трећег чина ове драме. И они са становима и они са акцијама као и они чији минули рад је проглашен за безвредан (уз сагласност оних првих) - сви су претворени у јефтину робовску радну снагу.
Препоруке:
17
0
9 недеља, 02 август 2015 17:28
@Reddy
Niste mi odgovorili na pitanje kome je upucen "rad pojma"(glasacima,strucnoj javnosti,clanstvu,politbirou KP), sa kojim ciljem, pobede na izborima, operativno-taktickim prirucnikom za dizanje revolucija,dobijenja Nobelove nagrade za ekonomiju?Da li se "ponavljam",kao,uostalom, i komunizam, zato tvrdim da je i sam "pojam" prevazidjen, tj. dovrsen(u dovrsenosti drzave, koja je od Platona do Hegela bila ekskluzivno mesto pojma, u kapitalistickoj globalizaciji ili komunistickoj svetskoj revoluciji(zenonovsko-trockisticko-staljinistickim antinomijama komunizma u drzavnim okvirima)?Istorija i materijalizam(ekonomizam?)su pojmovi cija sinteza i sama jeste posledica rascepa politike i ekonomije, sto rezultira tezama o "krajevima" istorije,drzave... i postmodernoj reakciji kapitalizma o kraju svega, pa i samog kraja, buduci da se na/u kraju zivi isto kao i pre kraja.Moje razumevanje robe(i njene proizvodne i razmenske vrednosti)je jos "banalnije" i ne da se nikako operacionalizovati u prirucnk
Препоруке:
6
3
10 недеља, 02 август 2015 17:29
@ Дискретан шарм....
Да, питање свих питања је да ли су радници лево оријентисани - они у Србији али и они диљем Европе?
Препоруке:
7
2
11 недеља, 02 август 2015 17:39
Reddy
@дискретан шарм приватне својине

Сасвим тачно! Само, како се то објашњава? Асоцирате на радничку класу мислећи на класичан појам фабричког радника. То је у условима друштвене својине било далеко од истине. У условима дохотка свако је био производан радник. То што се у промењеним околностима /приватизација/ један део запослених окористио нема везе са радничком класом. То нису били најамни радници већ доходаши-самоуправљачи. То је битна разлика. Скривена поента да су радници издали саме себе је далеко од истине. Тако и скривени закључак да је у питању била издаја радничке класе остаје сумњив. Истина је и да они који су остали кратких рукава нису баш претерано негодовали. Ту мислим на државну бирократију, научни, просветни и медицински кадар као и људе из сфере културне делатности, рецимо и спортисте и спортске раднике. Зашто нису негодовали? Мислим да се у томе крије већи део истине.
Препоруке:
5
7
12 недеља, 02 август 2015 18:02
Reddy
@@Reddy

Vaša okupiranost priručnicima je samo vaš problem, takorekuć, opsesija. Ne tražite odgovor od mene jer će/te ga, koliko sutra, već dobiti ne/raspoloženjem investiroske klijentele na, posle pet nedelja ponovo otvorenoj Atinskoj berzi deonica, eventualno u Šangaju ili Njujorku. Ako vam baš ništa ne govore berzansko-spekulativne brojke od preko četiri hiljade isplahnutih dolara od sredine juna na šangajskom berzanskom podijumu to znači da verovatno imate precizniji instrumentarijum od mene u dohvatanju i tumačenju ovovremenskih i ovozemaljskih snohvatica i nedoumica. Pokušajte nam to približiti, bilo bi zanimljivo i duhovno izazovnije od suvog matematskog paradiranja brojkama. A bojim se i da će vaš nemar kao i ideološki dekolte postati krajnje neatraktivni u novom i svežem ozračju globalne deflacije i besparice što nam se ekspresno namiču kao kišni oblaci pred letnju oluju.
Препоруке:
5
8
13 недеља, 02 август 2015 19:07
Ал.М.Поповић
Сваку левицу у мутну Марицу!
Два исхода могу водити решењу, односно крају неолиберализма (и надам се да ни један неће бит ИД!). Један су радикални елементи који се, још увек неорганизован, налазе у твз. класи прекаријата (збуњених људи несигурне егзистенције)и чије показне вежбе су биле "окупирај Вол стрит" и сл. Ово може бити опасно решење, пошто манипулацијом може одвести у екстремни радикализам са револуционарним програмом.(А ништа није подесније за злоупотребу од псеудолевичарства; не треба заборавити да је најзлогласнија организација Двадесетог века носила назив НационалСОЦИЈАЛИСТИЧКА РАДНИЧКА партија!)Друга могућност јесте неокејнзијанизам. Не знам да ли већ постоји; ако још не постоји, мора се појавити. Интервенционизам је нужност и једини спас. Дакле, треба се вратити Ј.М. Кејнсу, а не Марксу!
Препоруке:
6
7
14 недеља, 02 август 2015 19:29
Reddy
@Ал. М. Поповић

Svesno rizikujem da navučem gnev ljudi koji malo toga razumeju ali je prekopotrebno opomenuti vas da ne lupate gluposti. J.M.Keynesa umesto karla Marksa. Ovaj poslednji nije davao nikakve recepte za budućnost što mu vi implicitno domećete. Keynes je bio čovek drugog doba i ambijenta te otuda i sasvim neubičajeni recepti kojima je pribegao. Može se reći da je i Ruzvelt koristio ono što je on sugerisao u Opštoj teoriji kamate, novca i nezaposlenosti, naravno i u njegovim prethodnim spisima. No, vama za nauk da je John Maynard K. na pitanje gde će "sve to" završiti odvratio..."In the long run, we are all dead". Pametnom dosta ali je problem što takvih, u Srbiji, ima i premalo. Jer da nema, ovakvi kao vi bi se i stideli onoga što pišu. Purtroppo......
Препоруке:
7
12
15 недеља, 02 август 2015 20:42
@Reddy
Are you Reddy to rock!Prirucnici su Vasa opsesija, Vi ste govorili da je problem u tome sto ne postoje analize tj. pojmovno-analiticki rad, "osvescivanje proleterijata","obrazovanje javnosti", posle kojeg bi, valda, sledio i "operativni rad".Medjutim, upravo ta izdvojenost "pojmovnog rada"(univerziteti,instituti,mediji,"kultura")od operativnog,akcionog,politickog, koja zahteva taj dodatni korak operacionalizacije(obrazovanje,osvescivanje,silazak(iz nebeskih visina) u "bazu"), a koji ja nazivam "pravljenjem prirucnika", je snaga kapitalizma, koja levicu iznova odbacuje nazad u sistem, a koja je iz perspektive marksistickog svodjena celokupne stvarnosti na podelu rada tj. drzave na ekonomiju, nesavladiva, osim kroz apstrakcije o ukidanju drzave i istorije.
Препоруке:
7
4
16 недеља, 02 август 2015 22:41
српска сарма, а може и пасуљ@ мом најдражем опоненту Другу "Reddy"-јu
Поштовани, зар не капирате да Вас напада један од оних које критикује Ћирјаковић, уз то још и анониман. А "приступ" му је чисто АНАРХИСТИЧКИ!? А Ћирјаковић се "навукао" "ко млад м....." да расправља са надобудном& бесном дечурлијом, уз то на Сорошевим фондовима... Једном речју, "пуко му филм", уместо да је ИЗРИЧНО ТРАЖИО да се исти изјасни "гледе" ФИНАНСИРАЊА од Rosa Luxembourg Stiftung под Сорошевом егидом!? Да је правде и класичног ил комунистичког васпитања, ову балавурдију би ваљало ТУЋИ и НЕ ДАТИ им да ПЛАЧУ!? Овако, залудна свађа, залудан труд у Вашем случају!? Уосталом, лепо је речено "Не бацајте бисере пред свиње"!? Свако добро мој Поштовани Опоненту!
Препоруке:
13
5
17 понедељак, 03 август 2015 00:52
@srpska sarma, a mozda i pasulj
Niti sam mlad,a jos manje anarhista."Ko te placa?" je pitanje na koje marksizam (ne i Marks) svodi sva filozofska pitanja, od Boga do drzave i vidim da se dobro primilo i u narodu.Samofinansirajuc sam.Sa pitanjem "ko te placa?", naravno, logicki je povezano i trazenje licne karte, kakva crna anonimnost, ima sve da se zna,a sto je dokaz dobro utreniranog "milicajskog" mentaliteta, koji u nasem narodu opstaje iz sistema u sistem i sugerise blistavu buducnost , jednog dana kada Vasi(a ovde svako ima "svoje" i ne trpe neku anonimnost, ima da se zna ciji je, anarhista onaj jedan) dodju na vlast.Bisere ne bacajte, ne pred svinje, vec uopste, oni jednako vrede i u kapitalizmu i u komunizmu.Nemojte Reddy-u bas svako dobro, dajte nesto i za mene, ne kosta Vas nista, mozda mi je potrebnije nego Reddy-u, mozda sam ubog i nemam ni za pasulj, a kamoli sarmu.
Препоруке:
8
4
18 понедељак, 03 август 2015 04:53
Боб
Ето, после катастрофе Сиризе, као змија се измигољила следећа чињеница: сви вајни јужноевропски левичарски покрети, грчки, шпански, италијански, гле глобалистичког чуда, су непријатељи Европе и верни амерички пси.

-Потражите срамну изјаву вође оних Шпанаца, беше Подемоса? Нису вредни да им се име памти.

Док у исто време, европски десничари траже самосталност Европе и хоће за савезника коју земљу? Знате ли уопште која земља је савезник европских десничара? Не знате, али о марксизму знате да брбљате. Прескочите марксизам левичари, идите одмах код америчана и лгбт другова, примиће вас преко реда.
Препоруке:
9
2
19 понедељак, 03 август 2015 07:00
Reddy
@Српска сарма а може и пасуљ

Прихватам вашу примедбу, сугестију, како хоћете. Но, ви ме боље познајете од иког па вероватно и схватате моје илуминације.

Salut!
Препоруке:
3
7
20 понедељак, 03 август 2015 08:10
@Reddy
Није Сарма једини који вас познаје, тачније схвата.Непоправљиви идеалиста, киван на све и свакога зато што свет није по вашим мерилима.
Препоруке:
10
2
21 понедељак, 03 август 2015 08:14
Reddy
Neko ovde bunca budalaštine. Desničari imaju jače pribežište od svih levičara. Njihova duhovna inspiracija je sam Hitler kao i nacizam. jeste li ikada čuli da se makar jedna desničarska stranka iz Evrope distancirala od Hitlera, fašizma, nacizma. Nikada! Naprotiv, uvek su njihove vođe i pristalice davali izjave koje su kompromitovale antifašizam, negirale holokaust, afirmisale antisemitizam i antikomunizam, omalovažavali borbu za, na primer, ženska prava, prava radnika, imigranata, manjina, sprovodili rasnu i društvenu podvojenost, itd. Suštinski, stajali su u istoj ravni sa najcrnjim američkim institucijama kakve su Cu Clux Clan, John Birch, raznorazne hrišćanske skupine sa pretežno rasističkim profilom. Sve one se tobož suprotstavljaju internacionali kapitala a suštinski zagovaraju rasizam, fašizam i nacizam, u svakom slučaju antikomunizam. A da bi zamaglili svoj politički portret paradiraju kobajagi svojim nacionalizmom koji nije ništa drugo do prikriveni fašizam. Sve u režiji CIA!
Препоруке:
3
13
22 понедељак, 03 август 2015 08:35
Reddy
@@Reddy

Lupetate i pričate gluposti! Napisao sam da me Sarma bolje poznaje od drugih a ne da je jedini koji me poznaje, kako vi naškrabaste, te da me i drugi poznaju. To vaše poznavanje meni je veoma poznato preko vaših nesuvislih dopisa. Dakle, ne znate o čemu pišete. Uobičajeno i veoma dosadno.
Препоруке:
4
9
23 понедељак, 03 август 2015 11:03
@Reddy
Немојте се молим вас нервирати по овој врућини. Не бих могао себи да опростим да вас нешто стрефи.
Препоруке:
8
2
24 понедељак, 03 август 2015 13:26
Reddy
@@Reddy

Ko ostane bez argumentacije pribegava moralu. Starajte se više o svojoj porodici, mami, babi, već koga imate. Reddy neće biti ni prvi ni poslednji koji će sa ovog sveta otići mirne savesti.
Препоруке:
2
9
25 понедељак, 03 август 2015 15:17
српска сарма, а може и пасуљ@ Reddy-jev "Dummy", оли КВАРИ-ИГРА зовомога "@srpska sarma, a mozda i pasulj"
Јел Ви знате да читате!? Нисам Вам пребацио да сте анархиста, већ да имате "АНАРХИСТИЧКИ приступ". Друго, сам Ћирјаковић је навео да ДЕЧУРЛИЈА из ових КВАЗИ-"марксистичких" кружока КОРИСТЕ СРЕДСТВА Rosa Luxembourgh Stiftung (иза којих стоји Шорош), а ја сам то поновио!? Према томе, УМИШЉАТЕ да Вам било шта УЧИТАВАМ!? Као и свака КВАРИ-ИГРА!? Или, ти Dummy!? А то су већ ђаволска посла!? Ајд здраво!
Препоруке:
4
6
26 понедељак, 03 август 2015 15:33
@Reddy@sarma
Pod ovim nikom (@Reddy)su poceli da se javljaju i drugi, tako da diskusija vise nema smisla, ako ga je i imala.Ja raspravu nikada ne bih sveo na licnost i "ko te placa".Niti Vas poznajem, niti sam ovde da bih sticao poznanstva.Mene, zapravo, vrlo raduje Vas stav da je problem levice "konkretno, sto nema filozofskih analiza i sintetizovanih izvoda, koji bi poplocali, eventualnu,stazu za prakticno delovanje...".Ja zavrsih istu i vrlo me raduje spoznaja da u narodu postoji zelja za filozofskim analizama i da su samo one potrebne da bi se narod pokrenuo na...Mozda svoja filozofska interesovanja preorjentisem na kritiku savremenog kapitalizma, pa kada narod obavi svoj deo, mozda zasluzim i neki spomenik.@sarma, posto za filozofe, do sinoc, nije bilo posla, vreme provodim po teretanama, a i bez njih nisam sitan, tako da bi Vas ideje o "tuci" prosle cim bi me videli.Vas post je ,inace, nepotreban i nevaspitan.Demonstrirali ste najgore osobine srpskog mentaliteta, ubacivanje u tudje rasprave..
Препоруке:
2
3
27 понедељак, 03 август 2015 15:34
Reddy
@@Reddy

Evo vam i bukvalnog dokaza onoga o čemu sam pisao mada sumnjam da vama vredi bilo šta dokazivati. "Ne tražite odgovor od mene jer će/te ga, koliko sutra, već dobiti ne/raspoloženjem investiroske klijentele na, posle pet nedelja ponovo otvorenoj Atinskoj berzi deonica, eventualno u Šangaju ili Njujorku". Dakle, danas, na otvaranju Atinske berze glavni indeks je potonuo oko 30 procenata!!! Onako kako sam i nagovestio! A vi se i dalje bavite "buržoaskim i kapitalističkim pojmovima" kako bi/ste objašnjavali samo sebi objašnjive nedoumice. Samo mene, per favore, zaobiđite.
Препоруке:
2
8
28 понедељак, 03 август 2015 15:46
@Reddy@sarma
...ne da biste NESTO rekli, vec da biste NEKOG diskreditovali,sklonost kvalifikacijama tj. svrstavanjima(anarhista,a jaooo, ne moze dalje od istine)tako draga ovdasnjima,"policijski" mentalitet(ko te placa, za koga radis, treba te tuci)...i sve to bez ikakvog povoda.
Препоруке:
4
1
29 понедељак, 03 август 2015 16:02
српска сарма, а може и пасуљ@ Reddy-jev "Dummy" или који год било ТРОЛ, тј. КВАРИ-ИГРА
Сами сте нисте ПРЕДСТАВИЛИ, за разлику од Друга "Reddy"-ja и моје маленкости, који ове nick name-ove носимо ГОДИНАМА!? Друго, јављала се већ једном једна КВАРИ-ИГРА са НАЧИНОМ сличним Вашем, па сам га прозвао "Reddy"-jev "Dummy", не што има везе са Другом "Reddy"-jеm, већ што КОРИСТИ ЊЕГОВ НАСТУП да ПОДЈАРУЈЕ СВАЂУ! Тако сте и Ви кренули, па пошто сте ПРОЧИТАНИ као КВАРИ-ИГРА, мало би да ТРЕНИРАТЕ МИШИЋЕ: "@sarma, posto za filozofe, do sinoc, nije bilo posla, vreme provodim po teretanama, a i bez njih nisam sitan, tako da bi Vas ideje o "tuci" prosle cim bi me videli. Vas post je, inace, nepotreban i nevaspitan. Demonstrirali ste najgore osobine srpskog mentaliteta, ubacivanje u tudje rasprave." Обашка што ПРЕЗИРЕТЕ наш национални менталитет. Иначе Друг "Reddy" и моја маленкост смо СТАРИ ОПОНЕНТИ, има томе 7 ГОДИНА, тако да најмање што могу учинити за њега (мада се и он сам ВРЛО ДОБРО брани!) је оно што већ урадих!? Треће, где видесте, да помињем тучу!? Према томе, Ви сте НЕВАСПИТАНИ!
Препоруке:
3
6
30 понедељак, 03 август 2015 16:07
фрљ
... какви бакрачи; и `леве` и десне слуге ев-рупције...
Препоруке:
1
1
31 понедељак, 03 август 2015 16:07
српска сарма, а може и пасуљ@ Reddy-jev "Dummy", оли КВАРИ-ИГРА, ЈОПЕТ
То, да ли је ad hominem ил ad argumentum начин, о томе сте ВИ одлучили КАКО ћете бити ТРЕТИРАНИ, пошто сте ПРВИ коментарисали НЕ ТЕКСТ, већ КОМЕНТАТОРЕ, међу којима Друга "Reddy"-ja!? Значи, "ПРЕМА СВЕЦУ и ТРОПАР"!? Ајд здраво!
Препоруке:
3
5
32 понедељак, 03 август 2015 16:43
Татијана
Reddy
"...raznorazne hrišćanske skupine sa pretežno rasističkim profilom. Sve one se tobož suprotstavljaju internacionali kapitala a suštinski zagovaraju rasizam, fašizam i nacizam, u svakom slučaju antikomunizam."

То јесте све тако како сте написали у свом коментару, и та истина смета антикомунисте таман онолико колико је овдашњу верску скупину и савет некакве круне омела секуларна република Србија да је на очиглед свих претворе у монархију.
Препоруке:
3
6
33 понедељак, 03 август 2015 18:01
@sarma
Gde sam ja to komentarisao "Druga Reddy-a"?Moja prva tri posta se ticu samo jednog pitanja, odnosa izmedju "pojma",onoga ko ga proizvodi, ma ko to bio, univerziteti,strucna javnost, kulturni radnici i pretvaranja "pojma" u konkretni, politicki aktivizam(da li preko izbora, revolucionarnog nasilja, gradjanske neposlusnosti...).Taj odnos pojma i prakse je od Aristotela, pa do Zizeka, kljucan i tu je "tajna" moci kapitalizma da razvodnji svaku kritiku i otupi aktivizam.Vas sam komentarisao, jer nisam imao sta drugo, posto niste izneli nikakav stav, vec ste meni imputirali neke kvalifukacije.Ne razumem ovo o 7 godina dopisivanja, je l' iz toga proizilaze neke obaveze po "drugarskoj liniji", koja ce Srbiji glave doci.Ja sam dosao na ovaj sajt, trazeci neke istomisljenike, ali ja sam samo diplomirao filozofiju, a moj prijatelj, koji je doktorirao, mi lepo rece "niko ne moze da ti dovede u pitanje misljenje, kao sto to mogu istomisljenici".Zelim Vam puno lepih dopisa i u narednih 7 godina.
Препоруке:
5
1
34 понедељак, 03 август 2015 18:17
@Reddy
Nasa rasprava je trebalo da se vodi o tome da li je kriza levice posledica toga sto nema, kako Vi rekoste, "filozofskih analiza i sintetizovanih izvoda", a sada se bavimo berzanskim indeksima (ja sam tipovao na poreze), pa nam preostaje samo da cekamo, kao i dosada, eh taj kapitalizam, da berze krahiraju, a onda...Inace, glede hriscanstva, ja, inace, nisam vernik, nasa epoha daleko vise duguje hriscanstvu nego antici, a posebno po pitanju istorije,drzave,slobodne volje,subjektiviteta i Marks tu nije izuzetak.Sarma Vam je vec pozeleo svako dobro, tako da ne znam sta bih vam ja pozeleo.
Препоруке:
3
2
35 понедељак, 03 август 2015 18:36
српска сарма, а може и пасуљ@ Reddy-jev "Dummy", оли помирљива КВАРИ-ИГРА,
Небројено пута сам полемисао са Другом "Reddy"-jem и то са таквом жестином, да су више пута модератори, па и сам уредник сајта морали да нас "раздвајају"!? Ergo, нас двојица смо "СТРОГИ пријатељи" по номенклатури епископа СПЦ Николаја Велимировића (онај префикс "свети" уз Велимировићево име Другу "Reddy"-јu, а претпостављам и Вама, ништа не значи), тако да је разумљиво да га браним. Друго, сами сте изазвали забуну, јер сте од ПОЈМОВА помало олако ускочили у ПОЛИТИКУ, прилично лакомислено приписујући философском ОБЛИКОВАЊУ ПОЈМОВА par excelance ИДЕОЛОШКУ НОТУ, а све на трагу познате Марксове мисли да "друштвено биће одређује друштвену свест", при чему се то "друштвено биће", опет сагласно Марксу схвата ИСКЉУЧИВО ЕКОНОМИСТИЧКИ детерминисано!? Знате, таква ПЕСНИЧКА слобода служи на част Мајаковском, "зенитистима" или Душку Радовићу ("...а шта је јео, тај је јео трамвај цео и облака један део! Страшно, страшно!"), али у оваквим ПОЛЕМИКАМА само "заводи за Голеш планину"!? (наставак следи)
Препоруке:
4
5
36 понедељак, 03 август 2015 20:31
Reddy
@@Reddy

Ne kažem vama ali većini ili bar onoj manjini filosofa koje poznajem politička ekonomija je toliko strana disciplina da sam u iskušenju da pomislim da je to i sa vama slučaj pogotovo što dosadašnja "razmena" ukazuje na to. Ono čime sam započeo imalo je karakter uvertire u veoma složenu materiju koja, svakako, ima svoju filosofsku dimenziju, ali koja se ne da "otključati" tim ključem već jedino i isključivo polit-ekonomskom analizom. Ne samo vi već i zadivljujuća većina ovdašnjih komentara naprosto je "gluva i nema" kada je u pitanju ta, istina, izrazito kompleksna tematika. Današnji svet komplikovanih proizvodnih a posebno monetarno-finansijskih matrica iziskuje neophodnu i čak neodložnu analizu u tom smislu kako bi se otvorila perspektiva i za političko delovanje društvenih faktora za rešenje očigledno strukturne krize poodmaklog ultrakapitalizma. U tom smislu je i plasirana moja sugestija. Vi ste je frontalno dočekali s eminentno filosofskom argumentacijom. Velika greška!
Препоруке:
3
8
37 понедељак, 03 август 2015 20:40
Reddy
@@Reddy

Time ste sudbonosno isterali vazduh svakoj drugoj mogućoj diskusiji, pre svega, onoj intendiranoj mojom primedbom. To, smatram, nipošto nije slučajno već je refleks tipičnog filosofa. Stvar jeste ali i nje u pojmovima. A vi ste se njih dohvatili kao dobrodošao argument u polemici koja se tiče zlatonosne žice društveno-ekonomskog sistema kakav je turbo-kapitalizam a koji je krenuo nepovratnim smerom katastrofalnog ishoda po celu planetu rizikujući da zatre i samo čovečanstvo. A vi bi/ste da se i dalje bavite pojmovima, lagano ali i visoko odmaknuti od zemaljskih problema. Vi bi/ste da se igrate pojmova i pojmovnika.
Препоруке:
3
7
38 понедељак, 03 август 2015 22:47
Боб
@Татијана
Наравно, то смета: хришћанство, Црква, Србија, краљ. Смета све што је горе, изнад, светлост, дух. Толико смета да слепачки срљате под ноге баш свом "непријатељу", крупном капиталу, чији сте верни робови. Уосталом, марксизам је вера робова и животиња. Ваша мржња према себи и свему људском постаје епска.
Препоруке:
5
2
39 уторак, 04 август 2015 03:12
Reddy
Bobe ili robe ti nisi očigledno kvalifikovan za tekuću diskusiju. Zato je bolje da se i dalje baviš aždajama, krokodilima, duhovima, vešticama i vilama, tj. vradžbinama i ostalim koještarijama te ne smetaš tamo gde si suvišan. Imaj na umu drugarski savet....
Препоруке:
2
7
40 уторак, 04 август 2015 04:52
Дискретни шарм .... по други пут
Дискретни шарм... по други пут
1.
Изузетно занимљива полемика која подстиче на размишљање о „sublimnoj i univerzalnoj transverzali koja najpreciznije istorijsko-materijalističkim metodom secira patološko tkivo savremene civilizacije“ као и о „zenonovsko-trockisticko-staljinistickim antinomijama komunizma u drzavnim okvirima“. Ипак, ако није превише тривијално и приземно, да ли би неко могао да одговори на следећа питања:

- Зашто су неолиберални капитализам у земљама Источне Европе увеле левичарске партије, које су тада, 1989. године, у тим земљама биле ЈЕДИНЕ НА ВЛАСТИ (СПС у Србији, Мађарска социјалистичка радничка партија у Мађарској, Јединствена социјалистичка партија Немачке и Источној Мемачкој, Бугарска комунистичка партија у Бугарској....).
Препоруке:
4
0
41 уторак, 04 август 2015 04:55
Дискретни шарм .... по други пут
2.
- Зашто није дошло до масовних протеста радника, синдиката, лево оријентисане омладине, интелектуалаца ... (Тачније, није било никаквих протеста а још мање масовних).

- Зашто се у Србији није огласио нико од бројних запослених у Марксистичким центрима ЦКСКС, Институту за раднички покрет, редакцијама часописа „Марксистичка мисао“, „Социјализам у свету“, универзитетских професора који су предавали марксизам?

- Коначно (ако питање није превише лично), да ли се неко од полемичара (под претпоставком да је 1989. био пунолетан) огласио на било који начин у јавности да подсети, укаже, упозори, да приватизација подразумева увођење капитализма а капитализам подразумева најамнички однос.
Препоруке:
4
0
42 уторак, 04 август 2015 12:42
Reddy
@Дискретни шарм...по други пут

Teško je nekome odgovarati na nesuvisla pitanja. Neoliberalizam nije uveden od strane komunističkih partija. To bi podrazumevalo da su te partije i dalje ostale na vlasti. Nisu. Odgovorite vi zašto ako ne mislite da vas nazovem.... Kako je, na primer, bilo u DDR-u, SSSR-u, Rusiji, NR Kini, Kubi. Zašto se, pak, danas više ne insistira na takvom modelu i da li je tome razlog i dalje postojanje komunističkih partija, doduše, ne više na vlasti. I na kraju, udarate na otvorena vrata. Raspitajte se o nekim ličnostima, profesorima, javnim radnicima, njihovim člancima, brošurama pa i knjigama. Recimo, Vidojević, Rakočević, Kozomara, itd. Gospodine, vi ne pratite odgovarajuću publicistiku, literaturu, medije. Galamite bez osnova.
Препоруке:
2
7
43 уторак, 04 август 2015 13:36
Дискретни шарм...трећи пут
@Reddy

Била је то несумњиво контрареволуција јер је процес укидања друштвене својине – основе социјализна/комунизма – иницирао Савез комуниста тада једина партија у земљи. „То је јединствен пример у историји да је једна владајућа класа објективно, а касније и субјективно, срушила темеље система који је створила и да је након тога постала владајућа класа у новом систему“. (Зоран Видојевић, Транзиција, рестаурација и неототалитаризам, Београд, ЦСИ-ИДН, 1997).

П.С. Заборавили сте да поред Видојевића, Козомаре и Ракочевића поменете и Веру Вратушу. Дакле њих четворо је устало у одбрану социјализма а против капитализма који је уводила владајућа СПС са све Михаилом Марковићем на челу који је фантазирао нешто о мешовитом друштву.
Препоруке:
3
2
44 уторак, 04 август 2015 13:51
Татијана
Дискретни...
"- Зашто су неолиберални капитализам у земљама Источне Европе увеле левичарске партије, које су тада, 1989. године, у тим земљама биле ЈЕДИНЕ НА ВЛАСТИ..."
Можда је најбољи одговор дат у интервјуу, који можете потражити на следећем линку.
https://www.youtube.com/watch?v=TSFfq2J7xVg
Радило се о смишљеној компромитацији ком. партија у којима су у то доба (1989. г. и раније) харали агенти техно-бирократије и то постављени на високе положаје.
Социјализам земаља источне Европе се није урушио сам од себе, већ је дубоко био поткопан изнутра, док је за то исто време медијска манипулација Запада радила пуном паром све закопавајући ратне секире на једном месту, али зато откопавајући три пута више на неком другом. Многи су упозоравали на перфидност зап. капиталиста и њихов рат специјалним средствима против соц. режима, али мало ко је обраћао пажњу.
Кап. су били потребни ресурси (Карпате су скоро оголили), јефтина радна снага, тржиште и помак ка Русији као крајњи циљ.
Препоруке:
2
2
45 уторак, 04 август 2015 13:58
Татијана
Reddy
Појави се повремено неко у крсташкој одори, рад да ме спали на ломачи. Како да Вам кажем, прегорела сам то. И, немам воље да се баш сваки пут прегањам, мада, зависи и од инспирације.
Поздрав!
Препоруке:
2
4
46 уторак, 04 август 2015 13:58
Reddy
I ne samo njih četvoro. Recimo jedan Zurovac.
Препоруке:
3
3
47 уторак, 04 август 2015 14:09
Дискретан шарм....последњи пут
Збогом Реди и немојте више да се хватате у коло са професионалцима.
Препоруке:
5
2
48 уторак, 04 август 2015 16:42
...
Cirjakovic fenomenalan, udarna cinjenica koja o ovim levicarima internacionalistima kominternovcima govori kada su srbski interesi u pitanju a time i srbskih radnika na KiM, je da Srbija nema sta da trazi na KiM.

Pametnom dosta!

FUJ! Dobro je da nemaju podrsku, a tek ovaj sa rejv narkomanskim forama, ma strasno kao sa Dedinja klinci komun aparatcika, koji su uglavnom brzo zavrsili od OD
Препоруке:
1
2
49 уторак, 04 август 2015 17:27
@Tatijana
Kada sam napisao rogobatnu kovanicu "zanonovsko-trockisticko-staljinisticke antinomije socijalizma u drzavnom okviru", hteo sam upravo da kazem to, da se za komunizam pitanje "vertikalnog" preobrazaja ekonomske i klasne strukture, pretvara u pitanje "horizontalnog" postojanja u okruzenju kapitalistickih zemalja tj. da li komunizam uopste moguc ako nije globalan(kao i kapitalizam,uostalom, zanimljivo, zar ne), a koje ce komunizam, zatvoren u drzavu, gurnuti u "kapitalisticku" utrku sa kapitalizmom(dovoljan je primer sporta, apsurdno je da jedna komunisticka drzava preuzima zapadne modele sportskog organizovanja(preuvelicava se ali, tvrdi se da je moskovska olimpijada uz avganistanski rat i pad cena nafte i razorila ekonomski SSSR), koristi naucno-tehnicke resurse u cilju sportskog nadmetanja sa kapitalizmom, da bi na kraju sovjetski hokejasi bezali na zapad, promovisuci tako vrednosti kapitalizma(jedan od njih danas hoce da vrati zabranu odlaska u inostranstvo do 28 god.)).Mogucnosti...
Препоруке:
1
2
50 уторак, 04 август 2015 18:03
@Tatijana
...kapitalizma da koristi "nadgradnju", dakle "kulturu","masovnu kulturu"(opasnija je Majli Sajrus za "nezapadne" drzave, nego Comski i Badju za kapitalizam),institucionalizaciju i ustrukovljavanje(fah idioti) znanja(univerziteti,instituti(intelektualci su unisteni uspehom(plata,poznatost,studentkinje)),sport,za ideolosku odbranu daleko prevazilizi mogucnosti drugih sistema i svaki pokusaj da se na to odgovori, uvlaci u trku sa kapitalizmom.Uzmite naciju kao primer, komunisti su afirmisali nacije, ali su centralizovali drzavu, upravo iz razloga planske privrede, dovodeci u sukob privredu i naciju, pa se ekonomska kriza pretvorila u nacionalno pitanje u SFRJ,CSSR i SSSR.Kapitalizam resava nacionalno pitanje razarajuci sam pojam drzave, globalizacijom trzista i masovne kulture, svodeci nacije na etnose.Oni oblici negacije kapitalizma, koji ne polaze od ekonomsko-klasne negacije, poput Islamske drzave, koja polazi od religiozno-teokratskog vidjenja drzave, nama se pokazuju kao nazadni.
Препоруке:
1
2
51 уторак, 04 август 2015 18:17
Reddy
@Дискретан шарм

Da me niste vi tako diskretno a veoma profesionalno šarmirali te mi izokola dajete savete? Svako se povlači iz određenog razloga, vi ga niste naveli te ostavljate sumnju.....
Препоруке:
3
6
52 уторак, 04 август 2015 18:47
српска сарма, а може и пасуљ@ Reddy-jev "Dummy", оли КВАРИ-ИГРА, јопет
Приметио бих да постављате много питања, која нису ни колико Сократовска херменеутска, просто зато што се врте у оквиру економистичке парадигме!? Ако ништа друго, РАЗМИСЛИТЕ о томе да РАЗНО-ОБРАЗИТЕ питања!?
Препоруке:
3
5
53 среда, 05 август 2015 14:59
Татијана
@Tatijana
"...da li је komunizam uopste moguc ako nije globalan..."
Могућ је, под условом да постоји јака сила која га брани. О С. Кореји Запад прича све и свашта, али се не упушта у акције "демократизације" те земље.
Везу капитализма и спорта је изузетно добро анализирао Дуци у свом филму Олимпијски пламен. Погледајте тај филм, ако већ нисте.
"...pa se ekonomska kriza pretvorila u nacionalno pitanje u SFRJ,CSSR i SSSR..."
Не знам за који временски период везујете ову кризу.
".Oni oblici negacije kapitalizma, koji ne polaze od ekonomsko-klasne negacije, poput Islamske drzave, koja polazi od religiozno-teokratskog vidjenja drzave, nama se pokazuju kao nazadni."
Свакако да су назадни, јер нема ниједног вида ослобођења без социјалног.
Поздрав
Препоруке:
3
2
54 среда, 05 август 2015 16:51
@@Татијана
"komunisti su afirmisali nacije"

Да, афирмисали су македонску,црногорску (Муслиманску, муслиманску)бошњачку и косоварску нацију.
Препоруке:
2
2
55 среда, 05 август 2015 17:02
@@Татијана
"Kapitalizam resava nacionalno pitanje razarajuci sam pojam drzave"

САД као држава се рецимо саморазара да би решила национално питање домородаца (званих Индијанци), Афроамериканаца, Латиноамериканаца, Италоамериканаца, Германоамериканаца ....наставите списак по вољи и, разуме се, наставите да се шалите.
Препоруке:
3
2
56 среда, 05 август 2015 18:16
@Tatijana
Moze da opstane u okruzenju kapitalizma, ali samo zatvarajuci se i ekonomsko i politicki i tehnoloski zaostajuci ili moze da se takmici sa kapitalizmom, kao sto je to cinio SSSR i da se ponovo upetljava u probleme odnosa ekonomije i drzave, koji su komunizmom trebali biti prevazidjeni i da se, na kraju, pokaze kao manje "funkcionalan", dakle zaostajanje u oba slucaja, ostajuci u toj zatvorenosti ranjiv, cak i na najprizemnije oblike kapitalisticke "masovne kulture", dajuci tako kapitalizmu u ruke jos jedno sredstvo za borbu protiv komunizma.Duci sport posmatra spolja, istorijski, ja sam vise ciljao na rascep drzave i drustva, koji proizvodi kapitalizam, a koji je komunizam trebao da prevazidje, a koji omogucava drzavi kao ,sistemu u sluzbi kapitala,da se skriva iza sportskog organizovanja, koje stvara lazni identitet pripadanja, pa cak i "borbe i osvajanja medalja za svoju drzavu".Zato je kapitalizmu sport potreban, da prividno premoscuje rascep drzave i drustva, a sta ce komunizmu?
Препоруке:
2
2
57 среда, 05 август 2015 18:17
@@@Tatijana
"Resava" u negativnom smislu, tako sto se resava tog pitanja,buduci da kapital razara drzave i njihove veze sa nacijom, svodeci nacije na "kulturne osobenosti"(UNESKO-ve liste "kulturnih i prirodnih dobara"), a drzave na servise slobodnog kretanja kapitala,roba i radne snage,dok komunisti (pre svega jugoslovenski i sovjetski) afirmisu nacionalno, razracunavajuci se sa istorijom i njenim kontinuitetom olicenim u drzavnosti Srbije i Rusije(stvaranje pokrajina i Makedonije predstavljaju ponistenje balkanskih i 1. sv. rata, dok je SSSR nastao u granicama Carske Rusije i cudi me da su se zaustavili na 16 republika(sa Finskom)), stvarajuci tako mogucnost da se ekonomski problemi upravljanja u sraslosti drzave i ekonomije preko partije, i mogucnost liberalizacija, stalno pretvara u nacionalno pitanje, tj klizanje u separatizam,to je bio smisao onoga sto sam napisao.
Препоруке:
2
2
58 среда, 05 август 2015 19:57
Reddy
@Татијана

Молим Вас, одустаните од овако банално вођене расправе са особом која није у стању да идентификује основне категорије.
Препоруке:
3
6
59 среда, 05 август 2015 21:28
@Татијана
Економска глобализација има за последицу повлачење државе из економских токова, с једне стране, а са друге ослањање на државни ауторитет да би се институционализовала правила која регулишу односе на глобалном тржишту. СТО, ММФ, ИБРД... су заправо испоставе неких држава. Глобализовани економски поредак не може, дакле, да се реализује без функција државе, али све државе немају исту снагу тако да та правила не одражавају у истој мери интересе свих учесника НИТИ ДЕЛУЈУ НА ИСТИ НАЧИН НА ПОЛИТИЧКЕ И ЕКОНОМСКЕ СТРУКТУРЕ СВИХ ДРЖАВА.Друкчије речено, однос капитал/држава/нација се не може генерализовати.За разумевање тог односа у глобализованом свету је можда адекватнија релација центар-периферија.

Међутим ни однос марксизам/држава/нација се не може генерализовати јер су неке нације афирмисане (Бошњаци, Македонци,Црногорци) а неке маргинализоване (Руси, Срби).
Препоруке:
2
2
60 среда, 05 август 2015 23:34
Татијана
Reddy
@Татијана
Заиста, умногом је конфузно.
Salut!
Препоруке:
2
5
61 четвртак, 06 август 2015 01:00
@Reddy
"Identifikovanje osnovnih kategorija","definisanje pojmova" i sl. su retoricka sredstva, kako je jos Sokrat pokazivao razbijajuci sofisticke pokusaje da definisu pojmove i isto tako bio optuzivan i ismejavan da je konfuzan, da nista ne zna(osim da nista ne zna), da bi ga i danas pojedini autori svrstavali u sofiste(sta je Platon morao da uradi da majeutiku pretvori u dijalektiku, nekom drugom prilikom).Kako je Sokrat zavrsio(a Hegel maestralno opravdao) zna se, a istu netrpeljivost pokazujete i Vi."Identitet" i "kategorije" su kljucni pojmovi nemackog idealizma i iz njega nastalog, Vama dragog, koji sve objasnjava, dijalektickog materijalizma, ali samo da bi bili ukinuti u identitetu identiteta i razlike.Kao odgovor (kapitalisticki?) na to, javljaju se teorije razlike,neidentiteta,drugog,drugacijeg,...sa vrlo konkretnim drustvenim posledicama.Kategorije i pojmovi vode samo svom odbacivanju.
Препоруке:
5
2
62 четвртак, 06 август 2015 01:14
@Reddy@@Tatijana@Tatijana@@Reddy
Zaista je tako.
Препоруке:
3
1
63 четвртак, 06 август 2015 01:25
i za kraj "@Tatijana"
Ovaj Vas(ne znam da li je to Tatijana ili se, opet, neko ubacio) post je, iako se ne slaze sa mojim stavovima, najbolji i jedini za polemiku.Naravno da je pitenje slozeno, ovo je sajt, a ne "Filozofski godisnjak".Imajte u vidu da je i sama drzava sredstvo kapitala i da je stvaranje naddrzavnih institucija, nedredjivanje medjunarodnog prava nacionalnom, sve nacin na koji kapital prevazilazi drzavu, iako su neke drzave sredstvo toga, na koncu ce i one nestati(sto bi Hegel rekao svetski duh koristi narode i pojedince za svoje poslove, a kapital jos vise).O pitanju kako se ekonomske teskoce u komunizmu pretvaraju u nacionalizam, u ustavno jacanje ili slabljenje federacije, dosta je pisao sociolog Mladen Lazic.Pitanje odnosa komunizma i nacije je identicno sa pitanjem odnosa komunizma i drzave, jer ova druga antinomija, ponovo vraca pitanje nacije, koje bi u komunizmu trebalo biti nevazno.Ako je to Tatijana, Tatijane su mi ostale u lepoj uspomeni, pozdrav, a pozdrav i ako nije Tatijana.
Препоруке:
1
2
64 четвртак, 06 август 2015 06:54
Можда јасномислећи имају објашњење
1.
Ако се држимо теме текста „Неолиберализам и левица“, онда најкраће речено ствари стоје овако.

Економску глобализацију која има за последицу повлачење државе из економских токова и генерализовану примену неолибералне доктрине, омогућиле су управо државе, тачније европске социјалдемократске (дакле званично левичарске) владе крајем 80-их и почетком 90-их година. Како? Тако што су у оквиру GATT-a, WTO, Мастрихта... донеле правила којима промовишу четири темељне тржишне слободе међу којима је и слободно (дакле прекогранично) кретање капитала. ТА ПРАВИЛА НИЈЕ ДОНЕО КАПИТАЛ ЈЕР ОН НЕМА МОЋ ДА СКЛАПА ОБАВЕЗУЈУЋЕ МЕЂУНАРОДНЕ СПОРАЗУМЕ СА ОБАВЕЗУЈУЋИМ МЕЂУНАРОДНИМ ПРАВИЛИМА. ТА МЕЂУНАРОДНА ПРАВИЛА СУ ДОНЕЛЕ ЛЕВИЧАРСКЕ ВЛАДЕ ЕВРОПСКИХ ДРЖАВА ЗАЈЕДНО СА ВАНЕВРОПСКИМ (НЕЛЕВИЧАРСКИМ ) ВЛАДАМА.
Препоруке:
2
1
65 четвртак, 06 август 2015 07:00
За јасномислеће
2.
Примера ради то значи да без норми у чијем конципирању и доношењу је учествовала француска влада, Рено не би могао да измешта своју производњу у Словенију, Румунију, Молдавију... већ би морао да остане у Француској са свим позитивним последицама које то има за француског радника: отварање нових капацитета на територији француске, запошљавање нове радне снаге, обилато пуњење француског државног буџета а сам тим обилато финансирање француског здравства, школства, културе.

Онима који не размишљају конфузно остаје да протумаче зашто су левичарске владе у Западној Европи биле фактички гробари социјалдемократске welfare state и промотери неолибералних политика.
Препоруке:
2
1
66 четвртак, 06 август 2015 11:32
српска сарма, а може и пасуљ@ Reddy-jev "Dummy", оли КВАРИ-ИГРА, а са освртом на Друга "Reddy"-ja и Другарцу "Татијану"
Само бих приметио да ОДУСТАЈАЊЕ Друга "Reddy"-ja и Другарце "Татијане"од ДИСКУСИЈЕ са Вама неодољиво подсећа на познату ПРАКСУ Друга Стаљина: "Нема човека, НЕМА НИ ПРОБЛЕМА!" Узгред, "дочекао" сам вас "на нож" због НЕДЕФИНИСАНОСТИ, која је доста "избистрена" кроз Вашу ЈЕДНОСТРАНУ дискусију са поменутим Другом& Другарцом!? Свако добро. PS. Можда би ваљало да се сви "прешалтујемо" на текст Пета Бјукенана, није он тако "праволинијски" као што изгледа!?
Препоруке:
2
6
67 четвртак, 06 август 2015 13:41
@српска сарма
Бјукенен је бистра глава, флит за замлате разних врста. У некој колумни је између осталог написао да је Запад постао Гомора, да је Русија "трећи Рим" и да је Бог на страни Владимира Путина. Иначе је велики пријатељ Срба.
Срдачан поздрав
Препоруке:
1
1

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер