субота, 20. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Један поглед на предлог Закона о безбедности у саобраћају

Kоментари (14) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 14 април 2009 12:43
брм
одлични коментари, али додао бих још неке...
читао сам да је у Немачкоој фактор пут крив за 20% саобраћајних несрећа, па се возачима исплаћује накнада..имао сам ту несрећу да при брзини од 40 км возећи ново новцијато савршено исправно возило наиђем на тако клизав коловоз (или је гладак или је неко просуо уље) да је ауто на сасвим благој кривини једноставно "продужио"на шлепер. ...полиција је констатовала да је коловоз био клизав - и погодите ко је крив за неприлагођену вожњу (предузеће за путеве?)... два сата касније на истом месту под сличним условима погинула су два младића ... што се на тој деоници (Нова Варошп Златибор) СТАЛНО ДОГАЂА...ДА ЛИ СУ У СРБИЈИ ПУТЕВИ ТОЛИКО КВАЛИТЕТНИ ДА НИКАД НИСУ КРИВИ ЗА НЕЗГОДУ?да ли су предузећа за путеве важнија од људских живота?
пример два: празна улица, црвено пешацима,полицајац наравно кажњава.Зашто? ДА ЛИ СЕМАФОРИ СЛУЖЕ ЉУДИМА ИЛИ ЉУДИ СЕМАФОРИМА?
Препоруке:
0
0
2 уторак, 14 април 2009 14:06
Сима
У САД су вршена бројна проучавања и истраживања ткз. "Полицијске субкултуре" о чему су многи радови презентовани. Наравно, код нас се нико није тиме озбиљније бавио, а свакако би имало шта да се проучи. Опште је познато да код нас полиција не расписује јавне конкурсе за запошљавање лица са високом стручном спремом, тако да им је једини извор кадрова Академија (коју познато је, свако ко упише и заврши), односно дошколовање сопствених кадрова ("уз рад") на разним вишим школама, па тако предагога имају подоста, али дипл. правника и економиста (прив. криминал) веома мало или их бројне ПУ уопште немају. Истовремено, сви знамо да се полицајци редовно возе аутобусима бесплатно и ван службе, тј. користећи униформу, док ће ваше дете на одслужењу војног рока платити пун износ цене возне карте. Е то је управо проблем наше полиције, тај "гребаторски" дух који се једнако репрезентује када дође до ценкања са саобраћајцима или када вас стопирају крај пута да их одбаците до следећег места. Постоје бројна места у Србији у којима је већина становника у МУП-у запослена, јер одатле Боже мој, долазе "проверени" кадрови (Каравуково и Ратково нпр.). Осим тога једна од основних квалификације јесте и да су вам отац или деда (још боље) били полицајци. Остало ће већ да се научи "уз рад".
А какви су стручњаци израђивали нови Закон, најбоље илуструју изјаве типа: "После усвајање новог ЗОБС-а број погинулих у саобраћају ће се преполовити...итд". Е да ми је знати где се то у свету догодило? Просечан радни век полицијског возила у Србији је 3(!) године и то не Заставиних већ страних возила, а зна се од чијег новца су та возила купљена. Сви који су служили војску сећају се војних возила старих по 30 год. у савршеном стању, а то је зато што се тамо морало чувати и одржавати. Узгред, МУП је једна од највећих ставки у буџету.
Препоруке:
0
0
3 уторак, 14 април 2009 15:11
FORum LIvi
Znam da nije moguce prepisivati zakone drugih razvijenih drzava ali treba koristiti njihova ikustva.Koliko sam ja imao uvid u (za sada predlog) zakona o bezbednosti saobracaja mislim da su malo uvazena iskustva drugih.Kao prvo nije odredjen titular(vlasnik)puta(grad,opstina,region,republika,privatna kompanija)koji ce odgovarati za stanje kolovoza.Nije pravedno da se necija lonkretna odgovornost krije iza odredbe ,,da je vozac duzan da brzinu prilagodi uslovima i stanju kolovoza,,.Gde je tu odgovornost ostalih.Kao drugo,svi poslovi oko registracijevozila,dokumentacije,saobracajne i vozacke dozvole treba izmestiti iz Policije i dati u nadleznost Ministarstva SAOBRACAJA.Policija treba samo sve to da KONTROLISE.Nadam se da ce se neke od ovih primedbi ,putem Amandmana ugraditi u novi Zakon .
Препоруке:
0
0
4 уторак, 14 април 2009 16:29
sava
Ne slazem se ni sa jednom konstatacijom vase kritike, i ako ih po meni ima dosta, u ovom predlogu zakona. Vi spominjete celave gume i nemoc nekih da ih zamene-pa voznja kola nije obaveza, nego mogucnost pa ko nema uslove-autobus. Dalje kazete "Двеста хиљада људи у Хрватској је прилично сигурно да их ако возе у складу са прописима полиција неће ни заустављати, па самим тим не може ни знати да је њиховом возилу истекла регистрација"-jel to savetujete policiju kako da bude glupa pa da je zeza ko stigne zato sto vozi po propisu-kriminalci,ne registrovana rizicna kola...Ja licno nikad nisam imao problema sa saobracajnom policijom i niko koga znam. Pravi propust, po meni, ovog zakona je ne realno bodovanje prekrsaja i ne kaznjavanje policajaca za njihove propuste kada rade po principu lako cemo- sto ste naveli kada auto prosisa, a oni zaustave sporijeg.Na primer prolazak kroz crveno vredi 6 poena, a neko "ubacivanje ispred vozila na raskrsnici" 7 poena-a ima li goreg od prolaska na crveno?
Препоруке:
0
0
5 среда, 15 април 2009 02:03
Милан_Зр
Верујем да су као и увек Закон написали бајни стручњаци који нису иѕашли иѕ својих професорских и бирократских фотеља и суочили се са стварним животом. Министарство је то аминовало беѕ праве јавне расправе и ето вам нови и квалитетнији Закон о САОБРАЋАЈУ.
Будући Закон, увођењем годишњег бодовања, вероватно ће вратити још једну дисциплину на одличне путеве у држави Србији, поѕнату као "ти дам, ти даш" илити, ко год био од воѕача блиѕу циља од 18 бодова имаће неодољиву жељу да се врати "тешко истребљеном миту" о миту и корупцији...
Колико стварно вреди било ком грађанину Србије да остане беѕ воѕачке доѕволе или опет прође оно мучење од полагања возачког испита?
Препоруке:
0
0
6 среда, 15 април 2009 10:23
Марко
Полиција дође са "колегама" из шлеп службе, натоваре моје возило и једноставно га одвезу на некакав плац.
Нигде знака о забрани паркирања није било.
Ја са породицом доћем до места где је било возило, а њега нема.
Настаје шок. Мислим да је возило украдено.
Онда ми један пролазник кажеда проверим да ми возило није однео "Паук".
Крећем у потрагу за МОЈИМ власништвом и налазим да ми га је ПОЛИЦИЈА ПРИВРЕМЕНО УКРАЛА.
Да бих узео ауто МОРАМ одмах платити 3.870 динара "услузи Паука" и 2.000 динара полицији која ми је привремено УКРАЛА мој ауто.
Та потрага траје сатима, молим пријатеља да ми позајми паре да бих могао преузети СВОЈУ имовину коју су ми УКРАЛИ.
Које је то право, да ми се одузме ауто, да ме НИКО не обавести о томе и да за то платим 4.870,00 динара.
Поред мене паркиран џип на тротоару НИКО НЕ СМЕ ДА ДИРА.
Могу да замислим како ће по новом закону казне плаћати СИРОТИЊА РАЈА- као и до сада.
Препоруке:
0
0
7 среда, 15 април 2009 13:20
Igor
Kakva vlast takvi i zakoni, šta se čudite. Kada na vlast dođu ljudi kojima se politička ambicija ne sastoji od pljačke, tada će se i u zakonima reflektovati briga za opšti interes. Do tada je sve šarena laža pod parolom "ugledajmo se na uređenu Evropu". Postojeći zakon o saobraćaju jeste zastareo, ali ako se ni on ne poštuje, donošenje novog nema nikakvog smisla. Dati su primeri nesankcionisanja vozača besnih automobila. Zatim mogućnost odnošenja parkiranog vozila sa 95% lokacija u gradu, čak iako apsolutno nikome ne smeta, jer ako niste znali zabranjeno je parkiranje svuda van označenih parkinga. Novi zakon to ne ispravlja jer nekome odgovara da 95% Beograđana svaki dan bude "u prekršaju", koji se naplaćuje 7000 dinara. Policajac mi još kaže da će po novom zakonu biti "još gore po vozače". A je li, koja je poenta da po novom zakonu bude gore po vozače. Zar ne treba nekad da bude i bolje? Ali teško je raspravljati se o tome, ljudima je ispran mozak Evropom otkad su DOS-ovci došli na vlast stalno nam se svrdlaju u glavu principi tipa "što gore to bolje" i deo populacije je uspešno fanatizovan (da ne kažem fašizovan) tom para-logikom.
Препоруке:
0
0
8 четвртак, 16 април 2009 07:26
dragoslav pavkov
Pišući ovaj tekst mislio sam da će izazvati malo veći broj komentara i sučeljavanja mišljenja.Na prvom mestu zbog razloga jer se radi o predlogu jednog zakona koji će biti donet bez obzira na argumente protiv nekih rešenja,jer vladajuća koalicija ima 126 poslanika i može joj se da izglasa bilo šta.Naravno,nisam očekivao da će neko pročitati moje predloge mera pa otrčati u Skupštinu i ugraditi ih u predlog Zakona.Jednostavno,namera mi je bila da deo javnosti koji nema nikakvo pravo glasa osim onog biračkog,isprovociram da iznese svoje mišljenje o tome kako će se donošenje ovog Zakona odraziti na bezbednost učesnika u saobraćaju,na odnose policija-vozači,itd.Stav Vlade da će se zbog rigoroznih kaznenih odredbi Zakona broj smrtnih slučajeva u saobraćajnim nezgodama prepoloviti je detinjast.Ako krenemo ovom logikom,zašto onda recimo za džeparenje ne propišu smrtnu kaznu?Siguran sam da će se broj džeparoša prepoloviti.Broj nezgoda sa smrtnim posledicama će se smanjiti samo ako se prepolovi broj vozila na našim putevima,koji su loši i na kraju nisu održavani kako treba.Neki od komentatora osećaju potrebu da budu na strani Vlade,ali nemaju strpljenja da pažljivo pročitaju šta sam napisao pa da na celu misao daju komentar.Sava se plaši da policija ne ispadne glupa jer neće moći da zaustavlja kriminalce koji voze u skladu sa propisima!?Pa kakvi su to kriminalci koji poštuju propise?Za mene a verujem i veći deo društva je najvažnije da vožnja bude bezbedna,mnogo važnije nego da torbica saobraćajca bude puna.A kog su to kriminalca uhvatili u "rutinskoj kontroli"?Možda su uhvatili nekog sa tuđpm kokoškom u gepeku Lade ili pezejca,ali u ove prave ne smeju ni da gledaju a kamoli da ih kontrolišu.To zna cela Srbija,a zbog onih koji koji ovo podržavaju a verovatno i nemaju vozačku dozvolu ćemo dobiti Kim IL Sungovski Zakon.Zahvaljujem se redakciji na ustupljenom prostoru.
Препоруке:
0
0
9 четвртак, 16 април 2009 10:28
hiraeth
Novi zakon o saobracaju je los, ali je nepoznavanje saobracajnih propisa od strane nase saobracajne policija uzasavajuce. Kada na putu sa pravom prvenstva stoji autobus (vozilo javnog prevoza), a pandurcina njega zaustavlja da neko najobicnije vozilo skrene sa LEVE strane, a to se svakog jutra dogadja na Savskoj magistrali kod Ade,a pride je na semaforu upaljeno zeleno svetlo za autobus, sta ima vise da se raspravlja. Zakon je los, a oni koji treba da ga sprovode su potpune neznalice, tako da gradjani Srbije treba da ocekuju jos vise maltretiranja, bez obzira na koji nacin ucestvuju u saobracaju. A tek scena sa auto puta Beograd-Novi Sad... Panduri zaustavljaju i maltretiraju vozace jeftinih i starijih automobila koji nisu napravili nikakav prekrsaj, a dolazi neki besan Audi sa zatamljenim staklima, vozac vidi zastoj, krene da vozi preko poljanceta i ulazi u traku u suprotnom smeru vratolomnom brzinom. Pogodite sta radi policija - zaustavlja doticnog, na sta ovaj vadi svoj mobilni telefon i elegantno otkucava broj. Kad je uspostavio vezu, srdacno se pozdravlja sa tim koga je zvao i predaje policajcu svoj telefon. Policajac pocinje da muca i prebledjuje, pa pusta vlasnika audija da nastavi da vozi slalom po auto putu, i okrece se ponovo sirotinji, ko im je kriv sto ili nemaju mobilne telefone ili nemaju koga da pozovu...
Препоруке:
0
0
10 субота, 18 април 2009 00:47
Сомборац
Свака част за чланак! Закон нема везе са стандардима ЕУ како нам владајућа олигархија продаје. Још жалосније у целој причи је што ће опозиција да гласа за овај срамотан закон.

Наравно, ја имам своје мишљење зашто су тако селективни у примени прописа:

Прва полиција има неисправне ауте. По Сомбору се возе у Пежоима 307 којима не раде позиције. Треба ли даље било шта коментарисати?
Треба. У Сомбору, на главној улици је забрањено возити, али Боже мој. Добили смо нову главну улицу, али скутери дивљају и парадирају. Питате се где је полиција? Па ништа, то раде пред полицијом. Понекад се нађе неки „паметни“ млади полицајац који заустави возаче скутера, али их само опомене да то не раде више. Од писања казни нема ништа, јер не знају чија су деца да се не замере некоме. То што возачи скутера својом вожњом угрожавају животе у пешачкој зони, никоме ништа.

јер било каква расправа код судије за прекршаје нема смисла пошто из мени непознатог разлога они верују искључиво полицији.

Неће ваљда судије за прекршаје да иду против својих колега? Ни шпанска инквизиција није имала такву ефикасност у осуђивању (добро, пресуде су доносили секуларни судови) као наше судије за прекршаје кад је у питању кршење саобраћајних прописа – полиција је увек у праву.

Посебна прича су саобраћајци који ометају саобраћај.

Браво. Мене су својевремено ноћу испрепадали на раскрсници, а испали су из мрака неосветљени и третирали ме као... Најгоре од свега што се безобразно понашају.

У Хрватској када полиција има радарску контролу то увек објаве на локалном радију да ће бити на том и том путу или улици, а како се понашају хрватски полицајци (нема везе што сте из Србије) и наши – не вреди ни упоређивати. Наши су дно дна. Прво не знају ни да кажу добар дан.
Препоруке:
0
0
11 субота, 18 април 2009 00:52
Сомборац
О обавезном везивању појаса овом приликом не бих да ме неко не прогласи за екстремисту, пошто сам и његов противник, мислим као обавезе.

Тако је. Везивање појасом, обавезна кацига за мотоциклисте и сл. глупости треба укинути, јер ако неко неће да се обезбеди приликом вожње, треба му омогућити да се повреди/погине, а не га кажњавати за хазардерско понашање.

Возаче бицикала и пешаке такође треба присилити на поштовање прописа као и возаче.

Возач аутомобила који удари ноћу неосветљеног бициклисту, па макар га и убио (Боже сачувај), не може да одговара. Ово је исти принцип као и за појас или кацигу.


Полицији забранити да се вози бесплатно аутобусима, поготово приватним.
Ко је одговоран за лоше путеве који су такође криви за несреће?
Укидање употребе радара у аутомобилима – без коментара.

Моје омиљена сцена са полицијом:
Да ли сте пили нешто вечерас?
Јесам.
Шта (шокирани гледају не могу да верују, сви кажу ништа)?!
Воде :-)).
Препоруке:
0
0
12 субота, 18 април 2009 10:37
Vladdimir
Mozemo samo da se praznimo, sa navodnim komentarima, i nista vise.

Socijalisticko policijska drzava dozivljava svoju katarzu ujedinjenjem dve struje osme sednice. I sada je sve moguce. I ovakav zakon izglasan u skupstini velikom nemustom vecinom.

Namera je da to ne bude Zakon o bezbednosti saobracaja, vec zakon po kome bi se kaznjavali ucesnici u saobracaju.

I to je sustina. U kolo auto industrije, koja je sustina savremene potrosnje, prikljucuje se i drzava, otudjena od naroda, koja sa vise aspekata zahvata u dohodak gradjana.

Sada seiri i na ruznoj gradjanskoj navici da voze kola.

I tu nema neke pametne diskusije, sustina zakona je da je vozac kriv cim je seo u vozilo, makar mu se pripisale i gresne misli, a zapisnik sluzbenog lica je jaci od ustava.
Препоруке:
0
0
13 недеља, 19 април 2009 23:39
coa
Somborac, kad se neko povredi/pogine jer nije bio vezan, onda se leči/deca mu dobijaju penziju i od moje plate... Neka se uvede dodatno osiguranje i vozi nevezani Miško (pušači u svetu znaju o čemu govorim). Btw, onaj ko ne brine ni za svoju bezbednost, nije za volan.
Препоруке:
0
0
14 понедељак, 20 април 2009 10:53
Сомборац
coa,

kad se neko povredi/pogine jer nije bio vezan, onda se leči/deca mu dobijaju penziju i od moje plate...

Знам, зато ко се тако повреди мора да плати трошкове лечења из свога џепа. Или ово што сте навели нпр.
Neka se uvede dodatno osiguranje i vozi nevezani Miško (pušači u svetu znaju o čemu govorim).

Btw, onaj ko ne brine ni za svoju bezbednost, nije za volan.

Ако неко не веже појас, не значи да је неодговоран у вожњи ;-). Закон мора да кажњава кршење саобраћајних прописа, тачније угрожавање/кршење живота и имовине, а не хазардерско понашање возача (говорим о везивању појаса, кациге за мотоциклисте, вожња у припитом/пијаном стању и сл.).
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер