Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Srbija pred raspadom

Komentari (100) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 16 februar 2016 00:08
Ogoljena ISTINA !!!
Gospodine Vlajki, svaka Vam čast na hrabrosti da kažete ISTINU !!!
Preporuke:
225
3
2 utorak, 16 februar 2016 00:21
Cviko
Raspad Srbije biće neminovan, bolan i ja to stalno pričam, pa se sa Gospodniom Emilom slažem. Ali ljudi me ne slušaju. A i ne moraju. Kad nastane potpuni raspad, možda će bol koji osetimo dati snagu da se proces raspada ne samo zaustavi, već da Srbija, krene u pravi oporavak. Ako bola ne bude, nismo ni postojali. Nestali su i mnogi pre nas i niko ih ni ne spominje osim dokonih Istoričara i novinara koji pišu o Istoriji na zabavan način.
Preporuke:
158
5
3 utorak, 16 februar 2016 00:37
cmok Toronto
Sve to znamo još od 2000-te ali se plašimo da pitamo pa šta onda...ako se i raspadnemo nevoljno?
Evropom vlada tehno kratija što se i nama već događa..Nije lakše jednom francuzu ili dancu ali imaju bolji standard nego mi a nas žele toliko da osiroše da sami dignemo ruku na sebe da bi ONI imali izgovor..Evo ludi Srbi.
Ništa više nije do nas..ovako razjedinjeni..ni bojkot izbora ni glasanje...ama baš ništa.
Čuvajte živce sada jer ni penziju nećete dočekati..Neće je biti.
Preporuke:
104
2
4 utorak, 16 februar 2016 00:40
Čitalac NSPM
Gospodin Vlajki je u pravu kada kaže da Srbija ne treba da u Evropsku uniju ulazi sa poglavljima u kojima se zahteva priznavanje samoproklamovane "Republike Kosova". Pokrajine koja je oteta silom od svoje matice. Čak i ako ne bude novih pretenzija i zahteva za odvajanjem drugih "kriznih" delova od države Srbije. Zašto bi Srbija prihvatala takve zahteve, jedina od zemalja primljenih u EU? Kao članica UN, ona po rezoluciji 1244 SB UN ima u svom sastavu i Kosovo i Metohiju. I na tome treba da bude dosledna, da bez lažne skromnosti i snishodljivosti to navodi u svim pregovorima sa Evropskom unijom.
Preporuke:
128
5
5 utorak, 16 februar 2016 00:45
Svetislav Kostić
Za sve što se sa Srbijom dogodilo odgovoran je isključivo neodgovorni i do zla Boga blentavi antisrpsko srbijanski birač koji na vlast doveo Vučića jednu politikantsku ništariju
Preporuke:
160
14
6 utorak, 16 februar 2016 00:45
veca vestica
Za Srbiju bi bilo dobro da udje u EU.Ako se to desi evropski narodi bi slavili raspad EU,jer je Srbija sposobna za tako velike "podvige".Tu kamen na kamenu nebi ostao.Ako Brisel misli da ukroti Srbiju,nije u stanju da shvati kakva opasnost preti EU.Srbija je razorila veca carstva od gejovanske EU.
Preporuke:
65
17
7 utorak, 16 februar 2016 00:59
dragan
I bez ulaska u NATO, Srbiju na putu u EU čeka komadanje: Nemačka, Mađarska, Rumunija, Bugarska, Albanija i predstavnici Handžar divizije spremili su u USA Senatu i Kongresu i EU parlamentu i nekim drugim, tzv. međunarodnim institucijama tzv. rezolucije koje će biti uskoro aktivirane. Situacija je ista kao 1941. godine, na početku agresije Hitlerove nemačke i njenih satelita - Hortija i dr. na Jugoslaviju. Dakle, dakle, iza III Hitlerovog nastupio je IV USA Rajh sa filijalama u Londonu, Berlinu, Parizu, ali u obliku nametanja globalnog totalitarizma, koji se u Evropi ostvaruje korz Briselske direktive....Iza svake posete delagacija EU parlamentaraca i delagacija tzv. OEBS-a, Srbiji, u institucije ove dve filijale IV Rajha, stizali su izveštaji o kršenju ljudskih, manjinskih i dr. tzv. prava ... izveštaji koje su im ovde pripremili Čanak i njemu slični Čanci iz drugih delova Srbije, a parlamentarci ih samo potvrdili i prosledili u centrale globalnog totalitarizma...itd.
Preporuke:
101
4
8 utorak, 16 februar 2016 01:03
Knežević Milan
Teško je naći, a nemoguće dokazati da Vlajki negde greši u tekstu; jer, sve je logično, očigledno i potvrđeno toliko puta, da samo budala može da se spori sa njegovim tezama.
Opet, ostaje ta muka, što je Vlajki, kao i ja, u ostalom- u manjini; nema nas još uvek dovoljno da se pokrene ovo more straha i lenjosti, koje "davi" narod. I dalje- veći deo Srba misli da nešto može da se uradi "izborima", političkim delovanjem u ovom, "mejnstrim" smislu- kao, mi imamo poslanike, pa formiramo "Vladu", pa izaberemo "predsednika"...
Ne biramo mi ništa.
Samo odlažemo suočavanje sa istinom, i činimo stanje težim i skupljim za rešavanje.
Izbori su farsa; politika je farsa; demokratija je farsa.
Jer, Srbiju vode ljudi iz senke, i tiho i bezočno vuku kanape, na kraju kojih smo svi mi, od "Vlade", do poslednjeg bednika.
Treba prvo iseći kanape.
Pre nego što nas udave njima.
Preporuke:
106
2
9 utorak, 16 februar 2016 01:09
teletabis
Počinjem stvarno da verujem u Tarabiće kao proroke.
Preporuke:
52
4
10 utorak, 16 februar 2016 01:16
steva
Nasi prijatelji bez alternative su nam sve ovo najavili jos pocetkom devedesetih. Nazalost, Srbi su nastavili putem samounistenja na koji su se zakleli bravaru a potom nastavili da se zaklinju njegovim reikarnacijama. Ne znam sta treba da se desi da se otreznimo i uzmemo u pamet.
Preporuke:
53
6
11 utorak, 16 februar 2016 01:18
dragan
...Uslov za članstvo Srbije u EU nisu najviši pravni, sudski, ekonomski i dr. standardi, već tzv. decentralizacija i građenje novih tzv. autonomija i republika u Srbji, tj. komadanje Srbije. Ono što III Rajh i njegovi sateliti nisu ostvarili u II agresiji Nemačke na evropske države, koja se eufemistički zove Drugi svetski rat, kada su raskomadali Jugoslaviju i, posebno, Srbiju, nastojaće da osvare sada kroz specijalne uslove tzv. EU koje će tražiti od Beograda. Ali, koje vajde od pisanja. Ili što bi rekao Njegoš - "Pleme moje snom mrtvijem spava", a tek poneko, kao E. Vlajki dovikne - Srbi, pale vam kuću! Svi smo svedoci da su ugarci ubačeni i da krvnici i dušmani vatre raspiruju, a niko se ne pomiče s mesta. Pada mi na um pitanje onog ruskog ambasadora uspred Beograda - Ima li ovde Srba? Ima, ali nema organizovanih i za rizik i delo spremnih građana.
Preporuke:
73
1
12 utorak, 16 februar 2016 01:41
Gordana
Hvala gospodine Vlajki na ozbiljnom, iskrenom , upozorenju i objasnjenju situacije u Srbiji, ali sta da se ucini sa ucenjenim izdajnicima na vlasti, sa dekorativnom "opozicijom", sa nezainteresovanom "elitom", od rezima, potkupljenom, sa mediima koji nisu nasi i koji zavrsavaju posla propagandom svojih vlasnika,...
Stanje je tragicno , narod je ocajan i slomljen, polu smo pristali na kolonijalni tretman i, kao da verujemo, da ce se stvari popraviti kada se potpuno predamo.
Neko drugacije misljenje, neki spasonosni glasic ili poziv na akciju nemoze i nema gde da se cuje dovoljno glasno.Rusija se zabavila svoim jadom.
Sva je prilika da cemo se , jednom, ponovo oslobadjati od okupacije, a znamo kolko je to skupo po, i onako, malo Srba.
Preporuke:
55
2
13 utorak, 16 februar 2016 01:56
Decko iz B.
"Kada neke NVO, maltene svakodnevno, blate i izdaju svoju zemlju, to je perverzno normalno; one su, na koncu konca, za to plaćene, „punim šakama dolara“."

Ne slazem se 100 posto sa gosp. Vlajkijem! Ta vremena kada su te "NVO" placane sa dolarima je posle 5. Oktobra 2000 prestalo. Danas oni se finansiraju iz budzeta, zato sto su masoni infiltrirali Skupstinu. To nikakva tajna nije.
Preporuke:
76
3
14 utorak, 16 februar 2016 02:16
Decko iz B.
Gosp. Vlajki je odlicnu analizu napisao. Skoro isto vidi ja rusilacki put u EU. Samo sto bi Srbija primila i zahteve iz Komsiluka Bugarske i Rumunije. Jer da budemo iskreni, ko nebi kidao parce iz stecene mase ako moze? A Srbija, do sada daje odlicnu zrtvu.
Preporuke:
51
3
15 utorak, 16 februar 2016 06:58
ekstremno tolerantan
I am just observe it!
Preporuke:
6
17
16 utorak, 16 februar 2016 07:03
布尔什维克
Takvi kakvi smo i nema potrebe da postojimo. Niko nas ne mrzi. Mrzimo sami sebe! Zavist i zloba caruju u Srbiji.
Preporuke:
45
10
17 utorak, 16 februar 2016 09:27
Sumadijski opanak
A sta ce biti sa Vama -R.Srpskom, to niste predvideli. Ne brinite,Vlajki, Srbija je prolazila i kroz gore stvari pa je opstala.
Preporuke:
17
82
18 utorak, 16 februar 2016 09:28
el srbinjo
Posebno će se otvoriti pitanje Raške (Sandžaka). Sada tamo postoje dvije glavne bošnjačke/muslimanske partije koje se igraju lošeg i dobrog policajca. Tko je još toliko naivan da vjeruje da sadašnja „prosrpska“ bošnjačka partija, kada „Veliki brat“ bude dao mig, da se neće priključiti svojoj braći po vjeri, odnosno ovoj drugoj partiji i da neće tražiti odcjepljenje tog srpskog teritorija?
Preporuke:
41
0
19 utorak, 16 februar 2016 10:14
Bice kasno
Kada Srbi shvate, da Srbi kao narod Zapadnim silama nisu potrebni, potreban im je ovaj prostor, bice kasno za sve. Nase mlade, talentovane, uzimaju I preobradjuju, dok oostali narod, koji smatraju primitivcima I divljacima dovode do samounistenja.
Vlast u Srbiji, od prokletog 5 Okt. 2000-te, osecajuci se privilegovanim, rade sve protiv Srba I Srbije.
Preporuke:
65
2
20 utorak, 16 februar 2016 10:35
major
@Sumadijski opanak

Ne bi se moglo reči da je prolazila kroz gore stvari. Ovo traje decenijama i ne vidi se izlaz,a RS neće biti ako ostane bez svoje matice,a matica ide ka samouništenju. RS će uvek da opstane, tamo je narod svesniji i ne bira ljude poput aleksandra vučića.
Preporuke:
60
2
21 utorak, 16 februar 2016 10:42
Opanku iz Sumadije...
...zasto takvo zlurado pitanje, covek ti je i to rekao u komentaru, ali tvoja zloba je veca od pazljivijeg citanja.
Sta ce biti sa Sumadijom je pravo pitanje, pogledaj kako smo kaznjeni, nema savremenih puteva, nista se ne preduzima decenijama.
Preporuke:
57
2
22 utorak, 16 februar 2016 10:44
Laza
Ima li ovde Srba? Vlajki ispade veci Srbi i od samih Srba. Kako strasno odzvanjaju reci ruskog ambasadora.
Preporuke:
56
3
23 utorak, 16 februar 2016 10:48
Reddy
@Knežević Milan

Potpuno mi je svejedno da li se slažete s mojim stavovima ili me /ne/uvažavate, no, moram izraziti visok stepen saglasnosti s onim što ste jasno i beskompromisno saopštili! Potrebno je prekinuti sudbinski vez na kome bespomoćno visimo. Jednostavno, potrebno je forsirano srušiti i odbaciti sadašnjicu!
Preporuke:
52
1
24 utorak, 16 februar 2016 11:23
sizif
@dragan
Ono što III Rajh i njegovi sateliti nisu ostvarili u II agresiji Nemačke na evropske države, koja se eufemistički zove Drugi svetski rat, kada su raskomadali Jugoslaviju i, posebno, Srbiju

Nacistička Nemačka se prilično trudila da izbegla angažovanje svojih trupa na teritoriji Jugoslavije, što im je bio prevashodni cilj.
Garantovali su ne samo "da će uvek poštovati suverenitet i teritorijalni integritet Jugoslavije" već i "da vlade sila osovina za vreme rata neće upućivati Jugoslaviji zahtev da dozvoli prolaz ili prevoz trupa preko jugoslovenske državne teritorije".
https://sr.wikisource.org/sr/Protokol_o_pristupanju_Jugoslavije_Trojnom_paktu_%281941%29

27.3.1944. beogradska jugoslovenska elita faktički im je objavila rat i nebrojene srbe oterala u smrt.
http://www.studiob.rs/info/vest.php?id=99927

Kasnije su naravno "raskomadali Jugoslaviju", pa i srpski etnički prostor, ne bi li makar smanjili angažman nemačke vojske.
Preporuke:
7
22
25 utorak, 16 februar 2016 11:35
Spiridon
@ Knežević Milan

Odličan komentar ste napisali, ali dajte da konačno preciziramo i shvatimo zašto su demokratija i izbori farsa i koje to konce moramo preseći da nas ne zadave.
Dakle takozvana demokratija je samo manifestacija prevlasti novca i građanskog duha a prva pra-partija je partija novca i liberalnog duha velikog grada. Priča o tome kako narod bira svoje predstavnike je šarena laža i puka teorija koja treba da zakloni istinu da novac vlada medijima a da su mediji ti koji formiraju mišljenje pojedinca o partijama.
E sad dolazimo do onog najbitnijeg jer su konci koje treba seći konci diktature novca i dokle god ne budemo pojmili da je kapitalizam srce zla, da on uništava nacije jer mu treba samo anacionalni građančić alijas Veliki potrošač, drobi države zato što za novac ne poznaje granice i forsira preko medija primitivizam u vidu u se, na se i poda se svetonazora, gde je život novac i gde nema pravog života bez novca.
Tek i ako te konce budemo sekli bićemo na pravom putu
Preporuke:
37
2
26 utorak, 16 februar 2016 11:41
Spiridon
@ sizif

Da li možemo konačno za promenu da izađemo iz Drugog svetskog rata i da prestanemo ceo univerzum i kompletnu istoriju Srbije da objašnjavamo sa te četiri godine...?!
Preporuke:
28
2
27 utorak, 16 februar 2016 12:18
Knežević Milan
Reddy
@Knežević Milan

Potpuno mi je svejedno da li se slažete s mojim stavovima ili me /ne/uvažavate

Veoma poštujem Vaše obrazovanje i levičarsko i klasno određenje, ali sam stava da grešite u zanemarivanju nacionalnog momenta u političkoj borbi; to bi, ukratko, bio moj stav po pitanju Vaših upisa.
Poštujem većinu komentatora ovde, jer smatram da se od svakog nešto pametno može čuti, ali da svi i grešimo u ponečem; u tome i jeste smisao ovih upisa- više se iz njih da naučiti, nego iz svih tekstova koje ovde čitamo.
Jer- to je živa materija politike- politički stavovi svih nas ponaosob, a od toga se kreira politika jednog naroda.
Ideologije treba da služe narodu, a ne narodi ideologijama; u suprotnom- to je diktatura, a to u Srba nikad ne uspeva.
"Štos" je u tome što samo ovako možemo da nađemo način da sarađujemo- kroz ove "svađe". Kod Srba je to tako- tek posle svađa naučimo da se poštujemo.
Reče, onomad, Rašković- Srbi su lud narod...
Pozdrav.
Preporuke:
22
5
28 utorak, 16 februar 2016 12:27
Sandzak
Mi cemo kopirati vas iz RS
Preporuke:
2
30
29 utorak, 16 februar 2016 12:28
Knežević Milan
Spiridon
@ Knežević Milan

dokle god ne budemo pojmili da je kapitalizam srce zla, da on uništava nacije jer mu treba samo anacionalni građančić alijas Veliki potrošač

Potpuno saglasan, ali- kako da to objasnimo masama?
Evo, ja ovde istupih zube godinama, bilo je i mojih tekstova na ovom sajtu ranije, na tu temu- rezultat je- da sam često izložen "toplom zecu" u komentarima.
Vidite i sami da je ovde i dalje većina onih koji insistiraju na desnoj opciji, i da suza sve loše u Srbiji krivi- "komunisti" (mada ne znam- gde ih vide, ali, dobro...).
Iznosio sam ovde moju tezu- "građanin" nije Srbin, on je izgubljen za svoju naciju, i radi za zapad i u korist srpske štete.
Nacionalna levica je moj politički "kredo", i ne vidim drugi put za izbavljenje ovog naroda. Socijalna pravda i poštena raspodela jedina politika koju mogu da podržim- a toga ni u kakvom kapitalizmu, po prirodi stvari- ne može biti.
Pozdrav.
Preporuke:
31
2
30 utorak, 16 februar 2016 13:04
Cviko
Narode, gde su pištaljke, šerpe...?
Preporuke:
37
0
31 utorak, 16 februar 2016 13:32
Radgost
@Sumadijski opanak
5+
Nema raspada Srbije
Zloguki i zluradi nek puknu od muke.
Preporuke:
10
13
32 utorak, 16 februar 2016 14:05
eto vam sad
Dilema nije da li i pod kojim uvjetima ući u Evropu. Jer to je sigurna smrt Srbije. .....ne može očuvati tekućim evroatlantskim integracijama koje su u ovom času politički dominantne, i koje jedino imaju za („tajni“) cilj, zadatak, „demokratsko i humanitarno“ uništenje svega što je srpsko.


Mislite da ovo bajcetinac i ovaj iz bugojna to ne znaju? Oni su tim od dva monstruma kojima je zadatak da uniste srbiju i sve sto je srpsko! Kako gde....piate, pa zar nije pocelo pre neki dan kad je nato-u dozvoljeno da uzimaju sta im je volja i da ulaze gde im je volja!
Preporuke:
30
1
33 utorak, 16 februar 2016 14:07
brzi
Veoma pesimističan tekst. Prorok Emilj Vlajki proročava povratak Srbije u granice berlinskog kongresa 1878. godine. Ali to je još uvek nolje nego Srbioja u granicana sanstefanskog sporazuma kde je bila i de jure i de facto Beogradski pašaluk.
Preporuke:
7
21
34 utorak, 16 februar 2016 14:33
Gledajuci realno
Srbija nije pred raspadom

Nijedna zemlja koja je usla u EU se nije raspala
Evropska Unija je vecini zemalja donela blagostanje.
U njoj zivi i radi verovatno vise od milion Srba.
I jos toliko bi rado otislo.
Preporuke:
7
48
35 utorak, 16 februar 2016 15:03
sizif
@Spiridon
Da li možemo konačno za promenu da izađemo iz Drugog svetskog rata i da prestanemo ceo univerzum i kompletnu istoriju Srbije da objašnjavamo sa te četiri godine...?!

Tada je "rešavano nacionalnog pitanja u Jugoslaviji na bazi ravnopravnosti naroda" i uspostavljene monstruozne avnojske granice. Granice koje i danas ostavljaju nebrojene Srbe bez zavičaja i otadžbine. Koliko ih je već pobeglo iz avnojskog pakla?

Tada je napravljena republika čak i za 330.000 Crnogoraca, a dva miliona Srba preko Drine predviđeno je za eliminaciju. Ko je video pravo na samoopredeljenje za stoku, koju su ionako prethodno već masovno deportovali i klali.

Nemačka mapa iz 1940:
http://www.sotirovic.eu/wp-content/uploads/2014/01/2.-YUG-map-Nazi-1940.jpg

U kakvom je košmaru morao biti srpski narod kad je dozvolio i trpeo te granice, a od njega je dosta zavisilo? Jugoslovenska rasistička elita koja ga kretenizuju već više od vek i po i danas drži bukvalno sve u Beogradu.
Preporuke:
28
2
36 utorak, 16 februar 2016 15:23
Urbana Gerila
G. Vlajki je u pravu, ne znam da li može neko razložno da ga opovrgne, osim... ako se pogledaju komentari, i uopšte uzme u obzir način razmišljanja savremenih ,,Srba", gde većina misli o boljitku kao o materijalnom poboljšanju. Jer, još nisam u silnim analizama našao jasan program narodnog preporoda, dakle vaspostavljanje srpskog etosa, samosvesti i svega što je osnova za međusobno prepoznavanje i moguće zajedničko delovanje. Osećaj pripadnosti je skoro iščezao, a rodoljublje svako posmatra na neki svoj, ne baš uobličen način. Jer kako drugačije razumeti da se promišljanje o svemu ovome ne crpi skoro nikad iz iskustva našeg roda, velikana, duha i etosa? Nigde stvarnog poznavanja temeljnih vrednosti i uopšte onoga što čini posebnost našeg roda. A tu su u prvom redu vera (kao etičko, vrednosno merilo), jezik (ćelava latinica, tuđice koje preovlađuju i glavno: neusklađen pojmovnik- stvarno značenje reči), i istorija (sve prethodno u primeni i odgovornost pred precima i potomcima).
Zato sve može...
Preporuke:
26
2
37 utorak, 16 februar 2016 15:24
***
Ovi "komunisti" uporno tvrde da su oni nešto posebno. U stvari su titoisti, levo ustaško krilo.

Evo kako se zvala partija vašeg fašističkog protivnika:
Nacionalsocijalistička nemačka radnička partija (njem. Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei, NSDAP), poznatija kao Nacistička partija, bila je politička stranka u Nemačkoj od 1919. do 1945. godine.

Šta, sad hoćete to da uvodite u Srbiju?

Ono što je za Lenjina neki dan rekao Putin, to za Tita možemo reći mi Srbi. Taj je zajedno s slepim sledbenicima koji su jurili da dođu do tuđih stanova i privilegija podmetnuli "nukleranu bombu" pod ceo srpski narod.

I sad nam još ovde drže predavnja o komunizmu (internacionalizmu) kao mađioničarskom rešenju srpskog pitanja.

Lepo vam čovek napiše: 330000 crnogoraca dobije državu, a 2.000.000 Srba razbiju teritorijalno sa svojim dojučerašnjim koljačima.
Preporuke:
31
11
38 utorak, 16 februar 2016 15:49
Treba
@steva

Da se umesto probisvetima i uopšte ljudima, okrenemo Bogu. Tada neće biti dileme šta uopšte znači ,,otrezniti se i uzeti u pamet" (pâmet- pamćenje na starosrpskom). Tad se zna šta je crno a šta belo, šta je dobro, a šta zlo. Imamo na koga i da se ugledamo: toliki svetitelji, junaci viteštva i mudrosti.
A to se neće desiti dok ne odbacimo tuđinska mudrovanja, tuđinsku pokvarenost, idolopoklonstvo tuđinu i njegovo viđenje života. I dok se ne okrenemo sebi, svojoj veri, svom iskustvu, svome smislu, svojoj zemlji i svome pismu.
Preporuke:
20
4
39 utorak, 16 februar 2016 15:56
Reddy
@Knežević Milan

Poštujem vaš stav i drago mi je da ste mi se obratili! Voleo bih, međutim, da razjasnim "nesporazume" oko kategorije "nacionalnog". Smatram da grešite kada od socijalnog i nacionalnog kreirate sintagmu nacional-socijalizma. U najboljem slučaju nacional-socijalizam, pre ili kasnije, vodi ka etatizmu i dirižizmu a tu već nema nikakvog socijalizma. To smo imali prilike ustanoviti i na jugoslovenskom primeru, doduše, na nivou republika koje su se, pak, uz pomoć nacional-socijalističkih ustrojstvara, transformisale, konačno u samostalne a zapravo podvlašćene državice, presudno zavisne od stranog faktora. Taj faktor je strani kapital! Upravo ono na čemu insistira Spiridon. On je po meni izvrsno poentirao ono čemu ste vi, opravdano, dali inicijaciju. Problem naše opozicije je što nije u stanju prevladati, iz sasvim različitih okolnosti, predrasude i prema kapitalizmu i prema socijalizmu. Tu je potrebna ideologija jer ona je vodilja političkog delovanja.
Preporuke:
18
3
40 utorak, 16 februar 2016 16:54
Sta ce dokusuriti Srbe?
zemlja srancima,max 30 litara rakije, stop svinjama a uvoziti GMO, stop mleku a uvoziti beli prah, 200 evra plata kao alternativa,inteligencija bezi,devojke prostitutke, momci neozenjeni,a parovi neplodni...EU je okupaciona birokratija koja radi za multinacionalne korporacije.
Preporuke:
32
1
41 utorak, 16 februar 2016 17:03
Kao
sto Ruso smatra da opste, kao opsta volja, ne samo da nije suprotno pojedinacnom, nego se moze ostvariti samo preko apsolutne pojedinacnosti volje, koja, podrazumeva neposrednu demokratiju i zabranu partijskog organizovanja, anticipirajuci tako "dijalektiku" opsteg i posebnog.Za Marksa, ovo postaje dijalektika drzave i drustva, zapravo ekonomije i drzave, tako da Marks, suprotno od Rusoa, u opstosti coveka, koja je prikrivena u njegovoj suprotstavljenosti Drzavi, zbog koje se pojedinac pokazuje kao pojedinacnost, suprotstavljena opstosti u vidu Drzave-prava, a koja, suprotstavljenost-pojedinacnost, izvire iz klasnog,a ovaj iz rascepa Drzave i Ekonomije, koji Drzavu pretvara u sredstvo ukidajuceg-prevazilazenja same sebe, u svetskom sirenju Ekonomije-kapitala, zbog cega Marks i hvali kapitalizam, videci u njemu nagovestaj ukidanja Drzave.Dakle,Marks vidi mogucnost spoja opsteg i pojedinacnog u ukidanje Drzave i tako ukidanju ove suprotnosti, kao suprotnosti drzava-pojedinac.
Preporuke:
2
10
42 utorak, 16 februar 2016 17:25
Kao
Ali ovo ukidanje Drzave podrazumeva prevazilazenje Drzave, ne u svetskom sirenju kapitala, vec revolucije, u kojoj Drzava postaje sredstvo revolucionarnog ukidanja same sebe, ali ne kao Drzave, vec Drzava, tj pluralita Drzava.Tako se za komunizam svet javlja kao njegov uslov, tj komunizam, kao i kapitalizam je moguc samo u svetskim okvirima, a to znaci ukidajucim-poopstavanjem svake razlike-drugosti u coveku kao coveku.Ova univerzalizacija svakog pojedinca i kulture (mada je sam pojam kulture vec kontaminiran ovim nasiljem univerzalizacije i zato je Marks i ne vidi kao nesto fundamentalno, a savremeni levicari svode na "ocuvanje", kao "ocuvanje" prirode) u coveka kao coveka, bastina je hriscanstva, koje u objavi, nalazi univerzalnost coveka kao hriscanina, koja prevazilazi svaku Drzavu, pretvarajuci Drzavu u svetsku ekumenu.Nije cudo sto su se i hriscanstvo i kapitalizam i komunizam sirili, poopstavali-univerzalizovali, nasiljem, jer je ono onaj posrednik izmedju opsteg i pojedinacno.
Preporuke:
3
9
43 utorak, 16 februar 2016 17:50
Spiridon
@ sizif & ***Teško mi je zaista da vodim iole smislenu raspravu sa tolikim neznanjem kod ljudi koji žive zamrznuti u četiri godine rata kome ima već evo 75 punih godina. Besmisleno je vama išta objašnjavati zato što je kod vas i dalje negde zima 1942 godine, sve se uvek objašnjava zlikovcem Titom, Hitlerom ili " velikomučenikom " Nedićem. Takvi kao vi koji ne umeju čak ni pojam rasizma da ispravno implementiraju u smislenu rečenicu, koji na sam pomen političke grupacije koja u sebi objedinjava privrženost etnosu sa pojmom socijalne pravde dolaze do ingenioznih komparacija sa Hitlerom, samo mogu da unize svaku polemiku.
Preporuke:
14
2
44 utorak, 16 februar 2016 17:51
Sumadijski opanak
Sumadija je bila i bice....Udarali su s ledja i iz Brankovicevih zaklona,pa opet opanak je stigao da im umakne i doceka ih tamo gde su morali biti zaustavljeni.
Sve srpske duse volimo i dalje cemo stititi,ali umesto pljuvanja,sto nije redak slucaj,postovanje trazimo....
Srbija je najplemenitija majka koja je stigla svuda gde je cula srpski jauk.....
Nisu nas uplasile ni sankcije,ni bombe,jer mi uzivamo pomoc i blagodet neba....
Dve Srbije,jedna na nebu a ova na zemlji....Priznacete,sila je to koju niko ne moze unistiti.
Sve dokle se drzimo mudrosti Sv.Save,Nikolaja Velimirovica , Justina Popovica ,N.Tesle,Milutina Milankovica....Desanke Maksimovic i onih koji ne mogu stati u ovom komentaru,mogu nas uhvatiti za ....sramota me da kazem,jer sam patrijarhalno vaspitan.
Preporuke:
11
11
45 utorak, 16 februar 2016 18:43
El_Komandante
Imperija je dosla na Balkan i sasvim ocekivano se mora razracunati sa onima koji su sve imperije rusili, oslobodjajuci tako i sebe i druge. Varaju se svi oni koji misle da se zapad moze zavarati slatkim recima i tako zaraditi milost. Znaju oni nas odlicno, ma kako se pretvarali da veruju nasim EU fanaticima. Zato spas i nije u pretvaranju, nego u otvorenoj konfrotaciji. Videcemo sta donosi vreme, licno sam misljenja da treba da budemo ono sto jesmo, jer svaki je narod Bozji i sa odredjenom namerom stvoren. Ako nam je Bog namenio da budemo ovakvi, zasto se bojimo svoje sudbine? Spoljna politika su uvek vodu u skladu sa narodnim osecajem, a on je velikom vecinom proruski. Cak su i nasi preci znali da saradnja sa zapadom moze samo da bude pod ruskim kisobranom. Na zalost, mi te pameti danas nemamo.
Preporuke:
18
0
46 utorak, 16 februar 2016 19:23
***
Marks vidi mogucnost spoja opsteg i pojedinacnog u ukidanje Drzave i tako ukidanju ove suprotnosti, kao suprotnosti drzava-pojedinac.Divno si objasnio kako je propala SFRJ, jedina "uspešna" komunistička "država-pojedinac".
Preporuke:
4
13
47 utorak, 16 februar 2016 19:25
Spiridon
@ Sumadijski opanak

Ništa gore od tog uskogrudog mentaliteta koji je sebi i svom zavičaju dodelio neke nadnaravne sposobnosti koje samo oni tu rođeni mogu posedovati i tako biti bolji, biti iznad onih drugih. Da li su to Beograđani, Vojvođani ili Šumadinci potpuno nebitno, isti je princip razmišljanja. Ono što je najcrnje vi u svom Šumadija uber alles komentaru navodite neke velike ljude čijih misli treba da se držimo, što je lepo samo onda ste malo sa tim spiskom u koliziji sa samim sobom. Da vidimo Tesla Srbin iz Krajine, Milanković Srbin iz Slavonije, Sveti Sava od Nemanjića poreklom iz današnje Crne Gore, Nikolaj Velimirović iz zaseoka Bošnjaci u Lelićima starinom iz okoline Srebrenice a ako ćemo baš da teramo mak na konac i Vranje Justina Popovića nije u opanak Šumadiji, niti je ikada bilo. Sve u svemu ostala vam je Desanka Maksimović iz Rabrovice odnosno Brankovine to jest kraj Srbije koji je kompletno doseljen iz Bosne sa sve Protom Matejom i Nenadovićima ili Ilijom Birčaninom...
Preporuke:
27
3
48 utorak, 16 februar 2016 20:11
***
Spiridon

Samo se ti drži Marksa i Tita. Svi ostali su "eksploatatori" i "fašisti".

Gde su nas njihove "genijalne ideje" i "genijalna rešenja" dovele, vidimo. Ne samo da smo upropastili svoje živote, već i svoje dece i unuka. Ali mnogi su stekli doktorate na praznim pričama, što nije beznačjano.

Ja sam siguran da su za to krivi Srbi, naročito bradati četnici. Da oni nisu bili fašisti danas bi svi Srbi lepo živeli sa Hrvatima i drugim bratskim balkanskim narodima koji su prolivali krv u borbi protiv nacista i fašista.

Bože,oprosti im, nisu znali i ne znaju šta rade!
Preporuke:
5
17
49 utorak, 16 februar 2016 20:43
Spiridon
@ ***

Da ponovim još jednom, nemam potrebe da danas 2016 godine budem četnik zato što je cela moja porodica bila tamo kada je to trebalo a vi se tu igrate danas 75 godina posle internet četnika, valjda zato što su vaši porodično više voleli Jorgan planinu od svih drugih brda. Inače sve ono gore što sam ja napisao o diktaturi novca i kapitalizmu nije Marks već desničar Osvald Špengler ali previše je znam za vaše nadasve šturo obrazovanje da znate više od tog kvinteta u sastavu Tito, Marks, Draža, Nedić i Hitler. Najprijateljskiji savet, ako ne razumete o čemu se raspravlja a vi ne gubite vreme da pišete komentare. Svojim komentarima i konstantnim ponavljanjem jednog te istog samo spuštate nivo cele rasprave, kako vi tako i vaš internet brat blizanac sizif...
Preporuke:
14
3
50 utorak, 16 februar 2016 21:21
***
I sad si našao Nemca, istoričara, da nam ovde tupiš o njegovoj "diktaturi novca", a ni sam nemaš pojma o novcu? I još kažeš da si obrazovan? Pa vidim, čim, kao potomak četnika propagiraš komunizam, Tita i slične "srpske vrednosti".

Jedino što sam u tvojim komentarima uočio to je da si makar 100 puta ponovio "Jorgan planina". To je,valjda, u Vučićevom duhu, dokaz kako ti radiš 25 sati dnevno na rešavanju "državnih problema", a drugi leže. E, da vam je još drug Tito, pa da nas potrpate na Goli otok, gde bi vam bio kraj.

Tako tvoj jedan "drug" nalupeta ovde gluposti, koristeći izanđale komunističke fraze, a onda od mene traži dokaze da nije tako kako je on rekao. I još se poziva na logiku. Šta ste, bre, završili od škola? Ko vas je tako nakaradno naučio?

Ja tebi lepo ukazujem da ti nemaš pojma ni o čemu, da si jedino čuo da u nekoj crkvi zvoni, ali ne znaš u kojoj. Zato prvo popravi "sluh".
Preporuke:
4
14
51 utorak, 16 februar 2016 22:02
Knežević Milan
Reddy

Smatram da grešite kada od socijalnog i nacionalnog kreirate sintagmu nacional-socijalizma. U najboljem slučaju nacional-socijalizam, pre ili kasnije, vodi ka etatizmu i dirižizmu a tu već nema nikakvog socijalizma.

Svakako da postoji opasnost od devijacija, no- to je posao ideologije i ideologa da na to paze. Nema savršenog sistema, kod kojeg nema opasnosti da se, posle dobrih početnih rezultata ne- zabrlja.
Ja ne vidim ni jedan bolji način da se države, male i slabe kao današnja Srbija zaštite od agresije kakvoj smo izloženi od nacional- socijalizma; nacionalizmom se čuvamo od stranog faktora, socijalizmom od unutrašnjeg.
Bez levih i desnih skretanja, bez ideoloških afektacija i permanentna edukacija vaspitno upuštenog stanovništva. U ovaj narod zapad je posejao svoj korov; to se mora iščupati iz korena, da bi išta plodonosno moglo da nikne...
Pogledajte samo kakav ideološki haos imamo samo na ovom sajtu- biće Vam jasno.
Preporuke:
13
0
52 utorak, 16 februar 2016 22:20
Žika
Lako vam je bilo pisati 2000. šta će biti kada je deda Miloje to lepo prorekao još ranije. U njegovom proročanstvu piše da će raspad SRJ teći sledećim redosledon.
1.Otcepljenje C.Gore
2.Otcepljenje Kosova
3.Otcepljenje Vojvodine
Istina, ne sećam se da je nešto pisao o Raškoj, ali nije teško izvući Emilov zaključak o njoj. Odavno je to na mapama ZETRA. No taj projekat ne zavisi samo od šake Sandžaklija koji će lako u nj uskočiti, nego i o sposobnosti Turske da podrži taj projekat. Rezultati međunarodnog,,turnira'' u Siriji će imati značajnu refleksiju ne samo na Rašku i Srbiju nego i na Evropu. Po proročanstvu će Stanbol ponovo biti u pravoslavnim rukama, a to mogu samo da postignu Rusi. I sad ne treba biti neki strateg pa videti da je Bosfor usko grlo pristupu ruske mornarice sredozemlju. Logično je da ceo taj region kontrolišu Rusi. U tom slučaju Turci neće imati snage za neki značajniji utisaj u Raškoj, Tako će se ipak sačekati na ujedinjenje Sandžaških partija.Vučića svakao treba zaustaviti.
Preporuke:
13
2
53 utorak, 16 februar 2016 23:59
Observantes
Ovaj katastrofički Vlajkijev scenario uopšte nije ekskluzivitet. 5. oktobra se to videlo poštenom dušom. I ovde (na NSPM-u) smo o tome pisali celu prethodnu deceniju. Nisu svi pošteno! Ni tada, ni sada! Mnogo toga se od tada desilo i pomerilo. Konstanta je da je srpski narod planetarno žrtvovan uz neviđenu antisrpsku propagandu globalnih svetskih medija! Sveta mi nije žao. To je zaslužio! Izvinjenje srpskom narodu kasni, vreme ističe. Pakao tek sledi. Poruka Srbima (nemilosrdna) je odavno poslata, pa Vlajkijeva deluje kao apel ne znam kome? Kucanje na odavno otvorena vrata? Ostaće, da Srbima niko na ovom svetu nije pomogao da popiju onoliki uranijum. Sam Slobodan Milošević ubijen kao pas i ubijanje srpskog naroda kao stoke koja se delom raduje paljenju zgrade sopstvene Skupštine! Ovaj tekst Vlajkija meni nije potreban, danas!
Preporuke:
13
2
54 sreda, 17 februar 2016 10:01
Poštovalac NSPM
Suština i istina svih naših muka krajnji ishod priče o Srbiji i Srbima. Živela Srbija.
Preporuke:
4
3
55 sreda, 17 februar 2016 10:33
Spiridon
@ ***

Dokle god se vi danas 75 godina posle tog rata budete igrali internet četnika što našiljenom tastaturom četuju po internetu, ja ću da pominjem Jorgan planinu, čisto da vas podsetim ko ste, šta ste i od koje je klade kome od nas došao iver. Inače Špengler nije istoričar već politički mislilac i filozof istorije sa svojom teorijom cikličnog ponavljanja istorijskih perioda, čitajte više knjige a manje svoje ionako vrlo oskudno znanje dopunjavajte na Vikipediji.
Preporuke:
13
3
56 sreda, 17 februar 2016 10:35
Reddy
@Knežević Milan

U toj vaseljeni svakakvih čuda ima a ponajviše kojekakvih patuljaka duha. E, takvi Srbiji zagorčavaju život i egzistenciju od samog njenog nastanka. To su oni inhibirani urođenim nedostacima, društvenim ambijentom, političkim ćudoređima, spoljnim okolnostima. Nema prilježnog, sistematskog i analitičkog rada i napora. A zašto nema? Zato jer nema podsticaja. U modernom i razvijenom svetu to je kapital, akumulisano bogatstvo. Iz raznoraznih razloga Srbija to nije uspela ostvariti. I na to je F. Engels ciljao kada je za Južne Slovene odslikao tako pesimističku perspektivu. Sve to bez ikakve mržnje, svakako, s devetnaestovekovnim dogledom. I naravno, da je jedva domašio. Ali, dotakao je onaj "nervus" koji čini istoriju smislenom i opstojnom. To Srbima nikada nije bilo jasno. I zato danas ispaštaju, i odviše. Srbija je stvarana na drugim osnovama. U njeno stvaranje utkani su hrabrost, legenda, lukavost i, pre svega, velika ZABLUDA.
Preporuke:
11
2
57 sreda, 17 februar 2016 10:48
Reddy
@Knežević Milan

Zabluda da se država može podići ali i još više, organizovati i održati na istim takvim temeljima!?!?!? To je srž zablude! Istorijski dokaz je da ne može. Tačka! Toj zabludi smo prineli ogromnu žrtvu u Prvom svetskom naporu, ogromnim i nesrazmernim žrtvama koje nijedan narod nije podneo. I jedva da je proteklo koje dve decenije kad nas zadesi novo zlo, uz staru zabludu, da se može zemlja braniti, ne samo topuzom i sabljom već i uz pomoć lukavstva i lukavštine. Bila je to besprimerna naivnost! Za takve budalaštine se krivac traži u ideologiji!? Uviđajući svu besmislenost ranijih državnih koncepata i zamisli, prionulo se na upravo najneophodniji zadatak, primarnu akumulaciju. I to u kakvim uslovima!?!?!? Krajnje opskurnim po državu i narod, s obiljem neprijatelja, unutar i spolja. A ponajviše s predrasudama koje istrajavaju sve do današnjeg dana! Nikada se nije shvatilo šta je KAPITAL, državno-civilizacijski demijurg! I tako kružimo od jutra do sutra tražeći panaceju..
Preporuke:
12
2
58 sreda, 17 februar 2016 10:59
meteo prognoza
Sinkopirana pamet trotačkastog!
Preporuke:
9
1
59 sreda, 17 februar 2016 11:19
Spiridon
@ Reddy

Tužno je što ljudi zaslepljeni mržnjom sa svojim malim, uskim i krajnje statičkim pogledom na istoriju u kome je vreme stalo i nikako da krene iz 1942 godine, odbijaju da vide značaj Kapitala i njegovo nepogrešivo seciranje glavnog od svih problema od kojeg kreće i koji se uliva sve zlo. Nije problem levo ili desno, problem je u liberalnom šićardžijskom centru, gde se sve kupuje i gde je sve na prodaju, gde je novac onaj koji svemu daje krajnju vrednost. Ali ne, mi ćemo umesto fokusiranja na pravog neprijatelja idućih sto godina da raspravljamo šta je radio Draža, Nedić, Tito, četnici i partizani kao da je to najbitnija stvar na svetu i kao da će ta priča bilo šta promeniti...
Preporuke:
12
3
60 sreda, 17 februar 2016 13:28
Knežević Milan
Umesto odgovora Rediju i Spiridonu- sa kojima se slažem- skrećem pažnju na način komunikacije, koji je ovde ključan; eto, i pored neslaganja u nekim stavovima, moguće je komunicirati normalno, ne zbog nekog "građanskog" morala, jer to ne postoji- već zbog mogućnosti hladnokrvne analize stanja, koje nam je neophodno, ako želimo da shvatimo šta nam je činiti.
Redi mnogo zna o komunizmu, i previđa samo jedno- drugi ne znaju; naročito oni, kojima je najpotrebniji. Zanet plemenitošću te ideje (jer, ma šta ko pričao i mislio o njoj- to jeste plemenita ideja) on uporno pokušava da je "reanimira" u političkoj ponudi.
Odavno mi je jasno i tvrdim- nema od toga, za sada, ništa; jer, realizacija te ideje zahteva mnogo bolje i poštenije ljude, nego što su današnji; treba da budu suromašni, a pošteni; obrazovani, a ne dekadentni; skromni, a ne pohlepni; da razlikuju "treba mi" od "hoću"...
Spiridon, pak- govori isto što i ja; manimo se jalovih rasprava o istoriji, dok nas ima...
Preporuke:
11
3
61 sreda, 17 februar 2016 19:52
Reddy
@Knežević Milan

Prvo o tzv. građanskom moralu. Ovaj postoji ali u svojoj farsičnoj varijanti. "Savremeno građanstvo" u globalu jeste produkt ultraviolentnog stanja kapitalističke ekonomije što znači da ste tek delimično u pravu, misleći, valjda, na uveliko prevaziđen profil "onovremenog" građanina kada kapitalističke protivrečnosti nisu bile u toj meri kao danas izražene. Savremeno građanstvo je izgubilo građanski kompas i pre bi se moglo smatrati lumpengrađanstvom jer je i samo u visokoj meri eksproprisano i od kapitala i od većine formi uticaja na javnu vlast čija se osmoza obavlja tek kroz par jedva vidljivih pora. Srpsko građanstvo je, pak, teška farsa i apsolutni falsifikat čak i onog koje nazvah "onovremenim". Drugo, o komunizmu je uopšte nerazložno zboriti jer nam praksa nije dostupna a to što kojekakvi "izletnici" o njemu pevuckaju može možda jedino vrapce i ostalu gradsku ptičad intrigirati. I treće, Reddy ovde ne propagira nikakvu ideju već predlaže i traži puteve spasenja iz
Preporuke:
11
1
62 sreda, 17 februar 2016 20:16
Reddy
@Knežević Milan

....jazbine u koju nas uturiše srpski patrijotski usrećitelji isto kao prethodno i njihovo drugo Janusovo lice, neoliberalna kapital bratija. Ta oba ružna obraza na licu Srbije dovedoše nas do svakodnevne fašizacije i prenapregnutog osećaja izgubljenosti u prostoru i vremenu običnog građanina Srbije.
Preporuke:
10
2
63 sreda, 17 februar 2016 20:17
Knežević Milan
Reddy
@Knežević Milan
Srpsko građanstvo je, pak, teška farsa i apsolutni falsifikat

Slažem se; neverovatna kombinacija pseudo-religijskih i malograđanskih vrednosti, sa "notom" zapadnih; meni- komična kombinacija. "Građansko" kod mene ne može da izazove nište, sem- podsmeha i sažaljenja, kada nije zlobno.
Drugo, o komunizmu je uopšte nerazložno zboriti jer nam praksa nije dostupna


Daleko nam Severna Koreja...
Reddy ovde ne propagira nikakvu ideju

Imate svako pravo da je propagirate, zašto da ne?
Na drugi problem ja ukazujem- Vaša objašnjenja su jasna tek nekolicini, koja je teorijski "potkovana", a čak i neki od njih(Kukuruz) reaguju na to kao na šamar, jer je u direktnoj suprotnosti sa onim, što i sami propagiraju.
Ovde je većini muka od teorije, i nju krive za lošu praksu. Nisu u stanju da shvate da nije komunizam upropastio Srbiju, već lažni komunisti. Njima ne mogu ništa, pa laju na ideju...
Preporuke:
8
1
64 sreda, 17 februar 2016 20:32
Reddy
@Knežević Milan

As to communism takav nije moguć u izolovanoj zemlji, pogotovo takvoj kakva je ona koju pominjete. O njoj mogu pisati ali na drugi način i drugim povodom. Ovaj nije taj!
Preporuke:
9
3
65 sreda, 17 februar 2016 23:36
Banditski brlog
@Reddy
Ne isključujem vaše dobre namere ali glava zaboli od vaših teorija.Kružile je anegdota kako je Pašić nadmudrio nekog austrijskog diplomatu. Navodno mu je taj pokazao dresiranog mačka koji je kao konobar nosio posluženje na tacni. Ali je Pašić izvadio iz džepa miša i pustio ga na pod. Na to je mačak ispustio poslužavnik, jurnuo za mišem, a čaše otišle u tandariju. Naravoučenije: "priroda je uvek jača nego škola"!
Komunizam je propao eksperimenat iz prostog razloga jer se kosi sa ljudskom prorodom! Marks je naivno tvrdio da se ona tj. ljudska proroda može izmeniti uticajem na svest, što se to naravno nije desilo. Isto kao što i danas Veliki Šibicar hoće na silu da promeni svest srpskom pučanstvu , ali ni to se naravno - neće desiti! Nema dileme oko izbora političkog sistema.Preferiram socijaldemokratiju ali ne Tadićevu već Švedsku, a to je najkraće:razvijeni kapitalizam sa elementima socijalne solidarnosti! Tačka.
Preporuke:
9
5
66 četvrtak, 18 februar 2016 09:16
Reddy
@Banditski brlog

Neoprostivo grešite kada pišete da ne isključujete dobre namere a da od moje teorije glava boli! Sasvim suprotno, uopšte nemam dobre namere, naravno, ne i zle, a od ne moje već od svake teorije glava može i da zaboli. pa, tome teorija i služi, da razdrma ustajalo mišljenje od čega glavu ponekada spopadnu i bolovi. I ne vidim šta je u tome rđavo!? Već sam pristup vam nije dobar! No, lako će/mo za to! nego, ono oko mačka i miša!?!?!? Izvodite pogrešan zaključak da je "priroda jača od škole". Vi, kanda, mislite da škola nije priroda pa ovu poslednju opredeljujete van prirode. Valjda s toga što je čovekovo delo. Shvatite da sve što je čovekovo delo jeste i prirodno delo budući i da je sam čovek prirodno stvorenje i delo!!! Drugo, "communism" nije nikakav eksperiment već "dinamična pojmovna praksa" no, da ne komplikujem, "društvena aktivnost podignuta na visok stepen zajedništva"! A društvena aktivnost se ne kosi sa "ljudskom prirodom" jer je ona sama njegova priroda!!!
Preporuke:
10
2
67 četvrtak, 18 februar 2016 09:58
Reddy
@Banditski brlog

A u tom društvenom/prirodnom/ delovanju čoveka vrši se fundamentalan preobražaj, oprirođenje čoveka i humanizovanje prirode. Zato je praksa centralna Marksova filosofska kategorija. Odatle sve kreće, od proizvodnje, čoveka od strane čoveka i proizvodnje za njegove životne, materijalne i duhovne potrebe. Ništa novo ne pišem jer je sve to marks još davno izneo u njegovim Filosofsko-ekonomskim manuskriptima iz 1844. godine. Zato marksa napadaju tako žestoko i osvetnički jer je dirnuo samu suštinu manipulacije kojom se služi građansko društvo. Oni sasvim namerno podmeću nekakvu "ljudsku prirodu", izolovanu i bogomdanu individuu koja navodno iz svoje nepatvorene glave smišlja i konstruiše svet i odnose u njemu! Potpuno pogrešno i krajnje zlonamerno a sve sa ciljem još lakšeg, bržeg i podmuklijeg eksploatisanja rada baš tog izolovanog pojedinca kome, navodno, pripisuju tzv. "ljudsku prirodu". Ona se formira samo u odnosima povodom proizvodnje, nikada i nikako izvan toga.
Preporuke:
9
3
68 četvrtak, 18 februar 2016 10:55
Talkin' John Birch Paranoid Blues
I woos looking high and low for them Reds everywhere
I woos looking in the sink and underneath the chair
I looked way up my chimney hole
I even looked deep down inside my toilet bowl
They got away :)
Preporuke:
2
7
69 četvrtak, 18 februar 2016 12:24
Banditski brlog
@Reddy
I Isus hrist je propovedao jednakost, što je u osnovi komunističke ideje, ali se to nažalost ni posle dve hiljade godina nije primilo.
Zato jer se ljudska priroda ne može izmeniti. Pogledajte decu u obdaništu: iako ih uče da ne budu sebični ništa od svega toga, svak grabi igračke samo za sebe.
Sopstvenu svest je uspeo da promeni jedino Veliki Šibicar i politička bulumenta oko njega. Ali iz utilitarističkih razloga, dakle lažno.
Svest se istinski može izmeniti jedino lobotomijom, ali to već spada u domen naučne fantastike.
Preporuke:
6
5
70 četvrtak, 18 februar 2016 12:56
Knežević Milan
Banditski brlog
@Reddy
I Isus hrist je propovedao jednakost, što je u osnovi komunističke ideje

E, pa, istini za volju- nije...
Isus je rekao- "Bogu božje, caru carevo"; tu nema nikakvog komunizma, po logici stvari.
Još dublje- svaki monoteizam je suštinski vezan za doktrinu vladanja masama putem iracionalnog straha od "vladaoca", koji je "od Boga"...
Ne nasedajte na tu "žvaku" o komunizmu, koji je Isus propagirao. Isus je bio veliki "laf",ali svakako nije bio nikakav komunista. Daleko, daleeeeko od toga; bio je pošten i pravedan, mudar čovek, ali, kao i mnogi drugi ljudi- sa zabludama o političkom ustrojstvu koje je po ljude najbolje...
Preporuke:
9
0
71 četvrtak, 18 februar 2016 13:51
Talkin' John Birch Paranoid Blues
@Knežević Milan
mudar čovek, ali, kao i mnogi drugi ljudi- sa zabludama o političkom ustrojstvu koje je po ljude najbolje...

Čini mi se da bi Marks rekao da to ustrojstvo, po ljude najbolje, pomalo zavisi i od sredstava za proizvodnju.
Preporuke:
3
4
72 četvrtak, 18 februar 2016 14:22
Talkin' John Birch Paranoid Blues
A nadolazeća robotizacija proizvodnje otvara pitanja o kojima Marks teško da je mogao i da sluti.
Preporuke:
1
5
73 četvrtak, 18 februar 2016 15:21
Reddy
@Talkin' John Birch Paranoid Blues

Do not mention Marx, please. It's unsolvable puzzle for you!!! You've only got him scared.
Preporuke:
7
0
74 četvrtak, 18 februar 2016 16:19
Talkin' John Birch Paranoid Blues
@Reddy

Samo posmatram kako su naši Crveni evoluirali od "proleteri nemaju domovinu" do "kapital nema naciju" :)
Preporuke:
4
6
75 četvrtak, 18 februar 2016 16:35
Reddy
@Talkin' John Birch Paranoid Blues

I jedno i drugo je tačno. mislim za domovinu i kapital! Marx hat alle ausgesetzt und ruiniert!
Preporuke:
7
1
76 četvrtak, 18 februar 2016 16:45
Reddy
@Talkin' John Birch Paranoid Blues

Ako se uopšte razumeš u političku ekonomiju, u šta, uostalom, sumnjam, onda bi morao shvatiti da bi upravo robotika i sistemi automatskog upravljanja/CAD/CAM/ trebalo da potvrde genijalne Marksove anticipacije. Kada ne bude bilo potrebe za živim radom legitimno će se postaviti pitanje svojinskog odnosa a tu privatna svojina postaje apsolutno suvišna i bespotrebna. Ona pripada celokupnom društvu a potreba za istiskivanjem viška vrednosti nestaje niti je više moguća. To stanje se nominuje komunizmom. Takav proces je uveliko u toku, na žalost onih koji malo šta shvataju šta se zbiva all over the world!!!
Preporuke:
7
1
77 četvrtak, 18 februar 2016 17:39
Talkin' John Birch Paranoid Blues
@Reddy
I jedno i drugo je tačno. mislim za domovinu i kapital!

Pa to bi onda valjda moralo da važi i za "naše" Crvene, na bilo kom stepeniku evolucije :)
Preporuke:
4
4
78 četvrtak, 18 februar 2016 22:24
Bojan Todorović
Pitam se veruje li ovaj čovek u bilo šta ovde nabacano?
Setih se Miloševićeve jadne pojave i one njegove sumanute, zlurade, bedničke kletve.

I on je "predviđao" momentalni raspad, gubljenje teritorija, rat, osvajače, gubljenje imena i ko zna šta ne.

Baš je iskreno i od srca želeo sve najgore sopstvenom narodu koji više nije mogao da izdrži njegovo zatiranje i samoubilačku politiku.

Valjda se u agoniji ponadao da će to nekog uplašiti pa ga možda ga spasti zaslužene kazne.

Nije, naravno, ali ni on nije ni približno odgovarao za svoja zlodela.

Kad vidim ovu, meni malo poznatu personu, kako sa nemalim elanom prežvakava gluposti koje su toliko bajate, trule i promašene da su davno, davno na deponiji sa svojim autorom, pitam se – šta li mu je na pameti?
Preporuke:
4
13
79 petak, 19 februar 2016 07:59
Reddy
@Bojan Todorović

Pitaj se, pitaj, nije to rđavo za jutarnji mamurluk!
Preporuke:
12
1
80 petak, 19 februar 2016 09:34
negi
Podsetio bi sve komentatore da raspravljamo o jednom,bar ja tako mislim,dobronamernom upozorenju g.E.Vlajkija,koje nije ni prvo, a nadam se,ni poslednje.Njegov scenario je veoma realan i umesto istorijskih i teorijskih teza moramo se okrenuti praktičnom delovanju.Da bi to uradili moramo da znamo šta nam se to događa.Problem je što je današnja Srbija neželjena država.Ona nije nastala delovanjem i promišljanjem političke elite(i političkih stranaka) Srbije već odlukom C.Gore o nezavisnosti.Srbija je ostala u vakumu i prinuđena da prihvati ono što je ostalo od raspada Jugoslavije,sanjajući i misleći da joj pripada mnogo više.Drugi problem je apsolutno nedorasla "politička elita"koja u neokrnjenom sastavu na političkoj sceni deluje već 26.godina.Samo smrt dovodi do ispadanja iz ove igre(čast Koštunici koji se sam povukao).Ta "stranačka elita" koja se vrti u krug je umislila da je stvarno nekakva elita i čini sve,ali bukvalno sve da ostane u igri.Kada njima dodamo i ekonomsku elitu nastavk
Preporuke:
3
0
81 petak, 19 februar 2016 09:52
negi
politička i ekonomska"elita" čine sve da zaštite svoj ničim zasluženi status.Tako je moguće da zapenušani radikali i socijalisti postanu vatreni zagovornici EU i NATO.Oni samo traže zaštitnika svog privilegovanog statusa i vide ga u EU i NATO.Uostalom pročitajte izjavu američkog generala koji je upozorio Đukanovića da ulazak u NATO ne amnestira od kriminalne prošlosti.Naš problem nisu ni EU, ni NATO,ni Rusi.Naš problem su nekompetentne stranačke strukture koje bi i rođenu decu prodale za parčence vlasti i privilegije koje idu uz to.Tu više nisu važni ni levi ni desni,ni nekakvi centri to ionako služi za birače a ne za njih.Pod hitno moramo.bar ja tako mislim,da se otarasimo sadašnje političke strukture koja je sve izgubila što se moglo izgubiti.Sa njima na čelu,scenario g.Vlajkija je izvestan.Samo novi ljudi mogu da preokrenu situaciju i da okrenu Srbiju sebi i samo sebi.Velike ideje i velike svetske probleme ostavimo velikima.
Preporuke:
5
0
82 petak, 19 februar 2016 13:42
Majstor Bob
Sa ovoliko komunaca među nama, Srbija nema ni teoretske šanse.

@Talkin'
Glede čiče Marksa i robota, pisao je on i na tu temu, nešto oko savršene mašine i kraja ljudskog rada, ako se ne varam, nebitno, naravno, čim je od Marksa, ali zanimljivo: čiča M.&SF. Dosta nezapaženo je to prošlo, pitaj Reduduja možda on zna više, on je uvek plus.
Preporuke:
3
6
83 petak, 19 februar 2016 14:33
Čitalac NSPM
@ Majstor Bob

Čitao sam sa znatiželjom raspravu između poznavaoca dela K. Marksa. Mislim da bi trebalo dodati da je za stvaranje besklasnog društva, osim materijalnog razvoja potreban i duhovni razvoj ljudi. Bez toga će se teško ostvariti Marksova predviđanja. Ljudi mora da promene svoja gledanja na materijalno. Da ne streme bogaćenju gledajući siromaštvo oko sebe. Sećam se da sam nekad pročitao: - "Društvo će na svojim zastavama napisati - Svako prema svojim sposobnostima, svakome prema njegovim potrebama". I još nešto: "U komunizmu ljudi će se kažnjavati NERADOM." To će biti drastična kazna, jer će svi oko njih raditi i UŽIVATI u radu.
Preporuke:
9
2
84 petak, 19 februar 2016 16:48
Reddy
@Čitalac NSPM

Materijalno i duhovno je kod Marksa nerazdvojno. Za tim prosto nema ni potrebe. U pitanju je jedan ili isti princip. Duh je materija i obrnuto! Ljudska praksa je rešena zagonetka istorije. Nedijalektičko razdvajanje je, pak, uslovilo da se ovaj svet ne može objasniti na takav način.
Preporuke:
8
1
85 petak, 19 februar 2016 17:25
Čitalac NSPM
@ Reddy

Zahvaljujem na komentaru. Ali ta jednakost materijalnog i duhovnog je prilično sporna. Možda tu leže problemi prelaska u besklasno društvo. Društvena svest pojedinaca, nažalost, ne prati materijalni razvoj. Klasici marksizma su su zato pretpostavili jedan "prelazni period" u kome bi došlo do podizanja i razvoja te svesti. Ali, ne slobodnom voljom, nego silom "diktature proleterijata". Nevolje su nastale kada su proleterijat počeli da zastupaju nedovoljno svesni i savesni pojedinci, partijski rukovodioci na svim nivoima društvenih zajednica. To su oni koje je Lenjin nazvao "mangupima u redovima komunista". I, od izgradnje društvene svesti nije ostalo gotovo ništa. A ni od nastavka prelaznog perioda - socijalizma.
Preporuke:
7
4
86 petak, 19 februar 2016 18:09
Talkin' John Birch Paranoid Blues
@Čitalac NSPM
I, od izgradnje društvene svesti nije ostalo gotovo ništa. A ni od nastavka prelaznog perioda - socijalizma.

Ali je zato nastala već zrela meritokratija u Kini.
Rasterećena mnogih predrasuda, gradi društvo otvorenije prema promenama.
Preporuke:
4
6
87 petak, 19 februar 2016 18:35
Čitalac NSPM
@ Talkin' John Birch Paranoid Blues

Slažem se da je Meritokratija najbolja za svaku zemlju. Ali ni Socijalizam ni besklasno društvo - Komunizam nemaju ništa protiv takve podele rada i odgovornosti. Na njihovim zastavama piše: "Svako radi prema svojim sposobnostima, svako dobija prema svojim potrebama". Samo se treba na vreme osloboditi uticaja "mangupa". I kažnjavati ih NERADOM.
Preporuke:
5
2
88 petak, 19 februar 2016 19:39
Reddy
@Čitalac NSPM

Terate me na elaboraciju za koju ovde nema ni vremena ni prostora a ponekada ni razumevanja. Elem, rad i nerad su kategorije klasnog društva i u besklasnoj komunističkoj zajednici one su nepoznati pojmovi. Isto tako baš kao i pojam savesti! nesklad o kome zborite između dostignutog nivoa materijalnih proizvodnih snaga i duhovne nadgradnje takođe neće biti percipiran jer taj nesklad, u istorijskom smislu, kreira klasni društveni odnos, odnos gde se koristi tuđa radna snaga pri emisiji viška rada. Ono o čemu je Lenjin pripovedao se odnosilo na prelazni period koji je uslovljen okolnostima začinjanja novog društva a on će trajati onoliko vremena koliko je potrebno da se konsoliduju novi odnosi. Ništa nije izgubljeno i sve je privremeno dokle god traju odnosi vlasničke neravnopravnosti. Zapravo, oni i "obezbeđuju" pomake u smeru borbe za novo društvo. Pa zar ne opažate da to već danas imate u vidu relativno nezavisnih tehnološko-poslovnih jezgara koja uspešno konkurišu
Preporuke:
5
1
89 petak, 19 februar 2016 19:52
Reddy
@Čitalac NSPM

...pa i smetaju ne retko i transnacionalnim korporacijama i uopšte velikim sistemima, svakako, ne na poslednjem mestu i samim državama!?!?!? To su praporci novog, komunističkog doba!!! E. sada nešto o meritokratiji. U pitanju je vladavina najsposobnijih i najmerodavnijih. Takvima označenih neće biti u novom društvu jer će i funkcija upravljanja biti suštinski transformisana, promenjena u onom smeru koji će trasirati potrebe celokupne ljudske zajednice. Jednostavno, zateći će ih "perestrojka" društvenih odnosa a ona će ispostavljati bitno i suštinski nove potrebe. Ovde je "kvaka" u novim, društvenim potrebama koje će, tako, postulirati i preobražene funkcije! Sve ovo će se zbiti kao epilog, u međuvremenu, grandiozno naraslih produktivnih kapaciteta koji će nezamislivo nadrastati potrebe individua a svoj "raison d'etre" društveno situirati. Pa, već danas ulicama Jerusalima, na primer, saobraćaju "driverless buses", sutra će/mo kancer lečiti psihoterapijom, itd, itd....
Preporuke:
6
1
90 petak, 19 februar 2016 20:00
Reddy
@Talkin' John Birch Paranoid Blues

...."zrela meritokratija u Kini"!?!?!? Opet strašan promašaj! Meritokratija ne može biti partijski određena, tada nije ono za šta se izdaje a to je "contradictio in adjecto". Kina je pred velikim društvenim izazovima jer je navezana, a tako je promovisala i svoju privredu, na preglomaznosti kapitalističkog duga koji je svoj unosan plasman našao baš tamo gde je najamnina najjeftinija. To "zbrdazdola ekonomija" i samo je pitanje vremena pa i trenutka kada će se taj povekliki šangajsko-šenženski berzanski mehur rasplinuti i u veliku brigu baciti celu Kinu!!!
Preporuke:
6
0
91 petak, 19 februar 2016 21:04
Talkin' John Birch Paranoid Blues
@Reddy
Meritokratija ne može biti partijski određena, tada nije ono za šta se izdaje a to je "contradictio in adjecto".

Pa mora valjda da postoji neka forma :)

Možda to i nije najvažnije, ni nama ne bi falilo malo :) više kompetentnosti, iskustva i odgovornosti na rukovodećim mestima. Ovoliki broj partija nas sahrani.

Koliko ja razumem svaki Kinez može da konkuriše za članstvo u partiji i da dobije pravo da bira i da bude biran. Pročitah sad da su prošle godine imali 88 milona članova.
Preporuke:
3
4
92 petak, 19 februar 2016 21:30
Čitalac NSPM
@ Reddy
(...Ništa nije izgubljeno i sve je privremeno dokle god traju odnosi vlasničke neravnopravnosti....)

Kako nije izgubljeno, kad su sve zemlje sa socijalističkim uređenjem na brzinu, gotovo sa oduševljenjem, "pretrčale" u kapitalizam? Zar ne zapažate kako se veliki stručnjaci iz ekonomije i prava rugaju bivšem društvenom sistemu? I to oni koji su nekad bili vatreni pobornici socijalizma. Pitajte bilo kojeg ekonomistu i pravnika sa naših fakulteta i instituta šta će vam kazati o tome. Neki idu toliko daleko da su naš prošli društveni sistem pogrešno nazvali "samoupravni komunizam". A ovamo se hvale svojim briljantnim uspehom na studijama. Ponovo smatram da bez razvijene društvene svesti nema napredka u društvenom sistemu. Ne postoje idejno vodeće snage koje bi vaspitavale u tom duhu. Sadašnja svetska civilizacija, tj. stanje kolektivnog duha, nije spremno za takve krupne korake napred.
Preporuke:
5
3
93 subota, 20 februar 2016 09:31
Reddy
@Čitalac NSPM

Mislim da obrnuto/naopako/ razumete procese. Ništa nije izgubljeno u smislu borbe za nove odnose. No, ta borba se ne odvija samo na svesnom planu kako vi to shvatate. Mnogo su važniji oni podvodni i podzemni brzaci, naoko neprimetni a suštinski određujući za tok matice. Ja o njima pišem i na njih ukazujem. Ti brzaci /tehnološko-proceduralna rešenja/ koji su sve prisutniji u svakodnevnoj laboratorijsko-industrijsko-poslovnoj praksi sve brže određuju tokove glavne vodene mase i tako preovlađujuće utiču na osnovni smer društvenog kretanja. Ono o čemu vi vodite više računa je političko-pravna arhitektura, koja jeste važna i u krajnjoj liniji najvažnija, ali koja, pa opet, suštinski ne može promeniti vektor kretanja. Te, prema tome, upućujem vas da pratite promene i transformacije u samom jezgru produkcionih snaga gde se zapravo i inicira budući društveni tok. Zato sam ga ilustrovao sa dva marginalna primera. U pitanju je dijalektika, nikakva linearnost kretanja zbivanja.
Preporuke:
6
1
94 subota, 20 februar 2016 09:42
Reddy
@Čitalac NSPM

Zato, budite oprezni i ne pridajte odviše značaja pravno-političkim zbivanjima koja i prečesto ponesu čak i pažljive observere a kamoli slučajnog posmatrača! Uočavajte u naznačenim promenama one pokrete i snage koje sobom nose istinsko seme transformacija i sveže te nove ideje usmerene u pravcu radikalnih proboja, pre svega na, od mene, pomenutom planu. Samo to revolucioniše i iz korena menja ustajala društva i njegove institucionalne nosače. Kao što je mikroelektronika pocepala dojučerašnju društveno-tehnološku matricu tako će već, koliko sutra, automatizacija i robotizacija osloboditi zapreteni rad i odbaciti potrebu za radnom snagom kao pukom robom iz koje se cedi višak rada odnosno višak vrednosti a na čemu još uveliko sedi i leži sva dosadašnja kapital građevina i njeni ustavni i pravno-politički obrasci.

Pozdrav!
Preporuke:
7
1
95 subota, 20 februar 2016 15:40
Čitalac NSPM
@ Reddy

Zahvaljujem se na opširnom ukazivanju i tumačenju promena koje su većini nevidljive a ukazuju na kretanje društvenih odnosa prema željenom cilju. Taj cilj mnogi smatraju za utopiju, ali će svakom, i skepticima, u budućnosti doneti mnogo više nego što su mislili ili čak mogli da zamisle.
Pozdrav!
Preporuke:
6
2
96 subota, 20 februar 2016 18:22
Reddy
@Čitalac NSPM

I ono što je, možda, i najpotrebnije napisati pri ovakvim eskapadama a da bi se stvari i okolnosti razjasnile i razbistrile jeste činjenica da se taj privid "neuspeha" u nastojanjima da se sve popravi i ubrza oslanja na kontinuirano naduvavanje monetarno-kreditnog i berzanskog balona do neslućenih razmera koje kreiraju neminovno katastrofalan ishod, propast biblijskih razmera, apsolutnu Apokalipsu!!! Da bi se održao, čak ustalio taj provizorijum ugrožene su i same prepostavke datog kapital sistema! To je dijalektički razvoj razrešenja velike, naoko planetarne zagonetke, zapravo orbite u koju nas je ubacio ovaj ultra i supra megalomanski mehanizam kapital-odnosa.
Preporuke:
6
2
97 ponedeljak, 22 februar 2016 02:41
Majstor Bob
Evo, za drugare i neozbiljne filozofe:

Mesto je Kentiš Taun u Londonu, februara 1858, negde oko četiri ujutro. Marks je odavno morao da napusti Nemačku. U Londonu je okupiran izvođenjem misaonih eksperimenata i pravljenjem beleški. Kada su šezdesetih godina najzad dobili priliku da vide šta je Marks te noći napisao, intelektualci sa levice su priznali da to „dovodi u pitanje sva dosadašnja tumačenja Marksa“. U pitanju je „Fragment o mašinama“.

U „Fragmentu“ Marks zamišlja ekonomiju u kojoj je zadatak mašina da proizvode, a zadatak ljudi da ih nadziru. Došao je do zaključka da bi u takvoj ekonomiji glavna proizvodna snaga bile informacije. Proizvodni kapacitet mašina kao što su mehanička predilica, telegraf i parna lokomotiva ne zavisi od količine rada potrebnog da se mašina proizvede već od stanja društvenog znanja. Drugim rečima, organizacija i znanje daju veći doprinos proizvodnom kapacitetu nego rad uložen u proizvodnju i upravljanje mašinama.
Preporuke:
2
1
98 ponedeljak, 22 februar 2016 02:43
Majstor Bob
Imajući u vidu ono što će marksizam postati – teorija eksploatacije koja se ostvaruje krađom tuđeg radnog vremena – to je revolucionaran iskaz. To znači da kada znanje jednom postane proizvodna snaga za sebe, koja premašuje stvarni rad uložen u proizvodnju mašina, ključno pitanje više nije „odnos nadnice i profita“ već ko kontroliše ono što Marks opisuje kao „moć znanja“.

U ekonomiji u kojoj najveći deo posla obavljaju mašine, priroda znanja koje je zatvoreno u mašine mora, piše on, biti „društvena“. Na kraju noćnog misaonog eksperimenta Marks je pokušao da zamisli konačno odredište nove putanje: stvaranje „idealne mašine“ koja traje večno i ništa ne košta. Mašina koja se može proizvesti bez troška, zaključio je, ne bi dodavala nikakvu vrednost proizvodnom procesu i ubrzo bi, za nekoliko obračunskih perioda, oborila cene, profit i radne troškove svega što dotakne.
Preporuke:
2
1
99 ponedeljak, 22 februar 2016 02:44
Majstor Bob
Kada shvatite da infomacije poseduju fizičku prirodu i da je softver mašina, da cene memorije, propusnog opsega i procesorske snage eksponencijalno opadaju, vrednost Marksovih uvida je očevidna. Okruženi smo mašinama koje ne traže nikakav trošak i koje, ako to želimo, mogu večno trajati.

U beleškama objavljenim tek sredinom dvadesetog veka Marks je zamislio priliv i skladištenje informacija u nečemu što naziva „opštim intelektom“ – koji čine umovi svih ljudi na planeti povezani društvenim znanjem, u kojem svaki novi proboj donosi korist svima. Ukratko, zamislio je nešto slično informacionoj ekonomiji u kojoj živimo. A njeno rađanje, zapisao je, „podići će kapitalizam u vazduh“.
Preporuke:
2
1
100 ponedeljak, 22 februar 2016 10:16
Reddy
Poenta na mestu! "Društveno znanje" versus "privilegovano znanje" ili znanje osnovano na akumuliranom kapitalu nije ništa drugo nego društvena /socijalizovana/ moć nasuprot privatnoj /kapitalističkoj/ moći. Vi, izgleda, ne razumete kako je Marks tretirao proizvodnju i proizvodni rad u kapitalizmu. Svaki rad koji isteruje profit ili rad koji kreira novi kapital jeste proizvodni rad. Društveni ili strogo socijalizovani /komunizovani/ rad je negacija toga i nema takvo obeležje. Naprosto, jer ne proizvodi kapital. Schluß!!!
Preporuke:
6
1

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner