субота, 20. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Добричин прстен и другосрбијанци

Kоментари (24) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 04 мај 2009 22:40
Bravo!
Gospodine Radun, ne znam kako da Vam izrazim zahvalnost i divljenje jer ste prvi javno povukli znak jednakosti izmedju Dobrice i Druge Srbije! Da li je ova kriza dovela do otreznjenja, tek, prvu put neko nacinje dosadne price o navodnom sukobu Dobrice (i njegovih causa) i Druge Srbije. (Svojevremeno se u NIN-u pojavio jedan tekst o vezi D. Cosica i Latinke Perovic i to je, za sada, bilo sve.) Vi ste, gospodine Radun, ako se ne varam, prvi ukazali na ovaj problem, ponudili ste sasvim novi ugao gledanja. Nadam se da ce Vas tekst oznaciti pocetak kraja jedne lazne dileme, da ce razgolititi lazni sukob tzv. nacionalista i tzv. mondijalista, tj. da ce se konacno pokazati da su u pitanju lice i nalicje jedne iste politike! Jos jednom: bravo!
Препоруке:
0
0
2 понедељак, 04 мај 2009 23:01
Душан Д.
Ма какав отац нације! Ко уоште има потребу да у неком човеку попут Ћосића гледа некаквог оца? Ко је смислио тај појам? Каква је то бесмислица? Нити ми је он отац, нити су ми други, а ни први браћа.
Препоруке:
0
0
3 понедељак, 04 мај 2009 23:08
Душан Д. - питања за аутора
А која је дефиниција аутентичне Србије? Какав је сад то ексклузивизам? Да ли аутентична Србија значи да за неаутентичне нема места? Ко може да одреди ко је аутентични Србин а ко није?
Чланак је у суштини одличан, али се дубоко не слажем са пребојавањем које се наводи у његовом закључку.
Препоруке:
0
0
4 понедељак, 04 мај 2009 23:24
kritika je privid, ali
Slazem se. Konacno se radi o sagledavanju ( Vašem) ovog problema koji se nalazi s onu stranu preovladavjucih, odnosno s onu stranu propagande i manipulacije.
Препоруке:
0
0
5 уторак, 05 мај 2009 04:20
Ni Dobrica, ni Latinka - nego Srbija!
Gospodine Radun, redovno citam Vase tekstove, a za ovaj komentar mogu kazati sledece: ne samo sto je to dosad najbolji Vas komentar, to je i najbolji, najdalekosezniji tekst koji se ikad pojavio na "sajtu" NSPM! Upravo kao sto ste Vi naveli - Srbija je izmedju 'dve vatre': jedne posve ugasene ("jalovi patriotizam" D.Cosica), i jedne vestacke, podmetnute u srpski krevet (NATO kolaboranti tzv. "druge Srbije")! Srbija mora da se oslobodi obe te lazi - i da se vrati sebi! Ne vidim u cemu su poteskoce da se prepozna autetnicna Srbija, za koju se Vi zalazete, i koja zapravo predstavlja i spas za Srbiju - jer, Srbija ce biti autenticna, ili je nece biti! (A ima je sve manje, i fakticki i metaforicki.) Autenticna Srbija je ona koja cuva svoj narod, svoju teritoriju, svoju istoriju, svoj duh, koja sledi ono sto je dobro za nju i za druge, ali niposto ne sledi ono sto je ubija! Autenticna Srbija ne kleci pred domacim supljeglavim "funkcionerima", kojima Zapad iz epruvete sipa misli u glavu, nego ona misli svojom glavom, onom ciju su mudrost svedocili Tesla, Njegos, vojvoda Misic, Andric, Milankovic, Pupin, Slobodan Jovanovic, Nikolaj Velimirovic, jednako kao i nebrojeni junaci iz balkanskih ratova i prvog svetskog rata, anonimni branioci Srbije u vremenu Velikog Zla 1991-1999... Svako ko se pravi da ne zna sta je autenticna Srbija - ocito ne pripada toj Srbiji, i boji se da bi izgubio bedne povlastice onih koji su protiv te autenticne, i utoliko i svake Srbije! Jest da je surovo - ali Dobricu Cosica treba vratiti njegovim zakonitim naslednicima, samozvanoj "drugoj Srbiji". Gospodine Radun, ubedjen sam da i jedan tekst, poput ovog Vaseg, simbolicno moze oznaciti budjenje Autenticne Srbije! Dobro nam dosla, dobro nam se vratila, Srbijo! Zbogom, Dobrice, a tebe, Latinka, da vise nikad ne vidimo i ne cujemo!
Препоруке:
0
0
6 уторак, 05 мај 2009 08:49
kengur
Dusane pobogu, pa radi se o emancipaciji Srba u Srbiji koji se tretiraju kao gradjani treceg reda u vlastitoj zemlji. Da su se Srbi odvojili od Jugoslavije verovatno svih ovih idiotarija ne bi ni bilo. Ocito da su na vlasti isti ljudi ili njihovi potomci koji su grcevito nastojali da zadrze Jugoslaviju, da ne bi morali da se predstave kao Srbi. Jos uvek kada dodju u inostranstvo, prdstavljaju se kao Jugoslaveni koji pricaju "nasim" jezikom. Mladji sagovornici (stranci) ih redovno pitaju koja je to zemlja, posto to nisu naucili iz geografije. Rezervna varianta za predstavljanje je obicno Monte Negro. Malo bolje zvuci i neutralnije
Препоруке:
0
0
7 уторак, 05 мај 2009 09:48
Zoran
Upravo tako,opet mora de se bira izmedju dva zla. Stomak mi se prevrne kad cujem da neko Cosica naziva ocem nacije. Njega titoistu nazivati ocem nacije, kakva sramota.
Hvala za ovaj dobar komentar.
Препоруке:
0
0
8 уторак, 05 мај 2009 10:14
брм
татко на нацијата: "...продире први корпус НОВ под командом Пека Дапчевића ... са класичном субординацијом, чиновима, униформисаном командом, штапском кухињом, културном екипом, снабдевањем путем реквизиције ... крај партизанској равноправности, једнакости, слободне критике штабова, ригидном моралу ... Морал у коме се за „украдену шљиву“ или ... „Црвени шал“ ... у цичи зими стреља починилац, полако и неповратно одлазио је у партизанске легенде. Припадао сам онима који су били разочарани „нормализацијом“, у ствари титоизацијом револуционарног покрета. У мени и мојим блиским друговима зачињала се морална и доктринарна опозиција новом поретку...“.
Радуне браво за текст...ми као да смо вечни таоци две фракције - а тешко је оценити која је гора - морбидног покрета којем никада нисмо припадали..
можемо да бирамо измећу оних који су нас стрељали - и то и даље ментално чине - професионално и оних који су то чинили са (негативним) емоцијама...
Препоруке:
0
0
9 уторак, 05 мај 2009 11:44
Душан Д.
"Svako ko se pravi da ne zna sta je autenticna Srbija - ocito ne pripada toj Srbiji, i boji se da bi izgubio bedne povlastice onih koji su protiv te autenticne, i utoliko i svake Srbije!"

Ево, већ јер почело пребројавање - као што сам најавио. Ало бре људи, отрезните се мало! Ајде сад свако да смишља своју Србију, па колико ће их на крају бити? Педесет, сто? Па хоће ли те Србије(прва , друга трећа, десета, педесета, па и та тзв. "аутентична") да живе у неким паралелним димензијама, или ће да се међусобно истребљују као протестантске заједнице у 16. и 17. веку? Мени је стварно преко главе тих подела на Србије. За мене постоји једна политичка заједница која се зове Република Србија, у којој постоје бројна супротстављена мишљења.

Највећи проблем сваког демократског друштва, а не само нашег(које је надам се колико-толико демократско) је како спречити да супротстављена мишљења не доведу до сукоба и распада заједнице - а ми смо управо дошли у опасност од распада управо због огромне нетолеранције, пребројавања, прозивања и мржње коју те наведене "Србије" гаје једна према другој. Потребан је минимум поштовања и толеранције, па макар мислили све најгоре о својим противницима, па макар и они заиста били најгори.
Препоруке:
0
0
10 уторак, 05 мај 2009 11:50
капа доле...
господине Радун. Коначно да неко отшкрине овај примарни фајл српске обмане. Шта би се ту до краја могло истражити. Латинка Перовић и Добрица Ћосић!
Какве су то стваралачке и дневнополитичке биографије на истом разбоју залуђивања Србије, са два калема за једно предиво црног руна.
Мало фркет, мало клот. То је за нас млађе потпуно лажна дилема : Добрица или Латинка. Не. Ни једно, ни друго. Ни њихове опоненте, ни њихове апологете уопште не треба слушати.
Ви сте, господине, Радун, правим кључем пристпили најопаснијој брави српске послератне прошлости и садашњости.
Будете ли имали времена, снаге и воље да ту браву наше пропасти отворите и до краја демаскирате главне актере, будите уверени да ће Вам генерације Срба бити захвалне. Вреди напора. Ви то умете. Ви то можете.
И знајте да Срби то заслужују, јер нису толико незхвалан народ без памћења. Чим су почели да умножавају и деле овај ваш кратки текст.
Зато наставите студиозно, како то већ знате.
Захвалност за тај Ваш напор неће изостати!
Срећно.
Препоруке:
0
0
11 уторак, 05 мај 2009 12:20
Razumete Vi to, Dusane D.!
Dusane D., do "сукоба и распада заједнице" ne dovode, kako Vi navodite "супротстављена мишљења"! Do takvog raspada dovodi - i u Srbiji smo svedoci takvog procesa - nepostojanje, ili nepostovanje, osnovnih zakona koji drze na okupu jednu politicku zajednicu! Da ne ostanemo u Srbiji - kako se to odrzavaju, sa veoma visokim stepenom jedinstva u tim osnovnim drustvenim postulatima, drzave poput SAD,Kine, Japana, Nemacke, Francuske, pa cak i ove novonastale drzave koje okruzuju Srbiju? Postojanje razlicitih misljenja nije problem - ali jeste problem ako Vi mislite da bas s v a k o misljenje mora biti uvazeno, a narocito ono koje je protiv jedinstva! Zar Vi zaista smatrate da Srbija treba da o s t a n e poligon brojnih antisrpskih NVO, kvazi-demokratskih, separatistickih i drugih projekata? Ja ne mislim - i nijedna drzava ne moze sebi dozvoliti da je razgradjuje ko i kako zeli. Privatno neka svako misli sta zeli - ali, zar Turci u Nemackoj vuku na svoju stranu, a ima ih tamo vise miliona? Ne, nego rade i deluju po zakonima i propisima Nemacke, kao, uostalom, i svi drugi gradjani. Bas o tome se rade - u Srbiji nece biti prebrojavanja niti deljenja onda kad postane jasno da je obaveza svih da rade u interesu svoje drzavne zajednice, a ne protiv tih interesa, pa i protiv samog postojanja takve drzave. Ko daje pravo gradjanima da rade protiv svoje drzave - taj ne pokazuje "demokratski" duh, taj pusta da mu drzavu pojedu vukovi, ili zecevi, svejedno. Zato, Dusane, ne insistirajte na toj Srbiji koja je prepuna politickih razlika, takvu upravo imamo, i takva preti samom postojanju Srbije. Pogledajte kako funkcionisu druge, uspesne drzave - brinu o sebi, ne daju ni mrvice prostora onima koji ih zele rusiti. (Mada, doduse, upravo neke od tih drzava vole da ruse druge drzave, recimo upravo ovu nasu Srbiju - ali to je druga prica.) "Auten tican" znaci upravo to - biti ono sto jesi, i sto je u tvom vlastitom interesu, a ne ono sto tvoji najgori neprijatelji zele da jesi!
Препоруке:
0
0
12 уторак, 05 мај 2009 13:18
Sramota
... za g. Raduna. Ne samo da zastupa ekskluzivizam u tumačenju šta je to pa možete misliti "autentična Srbija" nego je ta njegova "definicija" toliko redukovana da Bože moj, svi koji nisu vatreni obožavaoci četničkog pokreta npr. "ne pripadaju ni srpskoj tradiciji!" Svašta. A valjda kažu da je autor istoričar po vokaciji???
Gospodin Dobrica Ćosić za Vas je gospodin. A Vi se krajnje drski u obraćanju. A NSPM ne bi ovakve clamke trebao ni da objavljuje.
Препоруке:
0
0
13 уторак, 05 мај 2009 14:46
A sad se pozivamo na jedinstvo?
Kada Tadic i njegovi ministri govore o jedinstvu, tome da se plata ne zaradjuje na ulici i o krizi, govore iz straha od socijalnih nemira. Medjutim, svako ko je izneverio obecanja biracima i treba da se boji njihovog suda. Nemam problema sa postojanjem vise razlicitih i drugomislecih Srbija, ali imam problema sa politikom koja se vodi svim sredstvima, sa mediokritetima i stranim placenicima koji dobro zive radeci protiv interesa vecine.

Rodjenjem u Srbiji se sticu odredjena prava, ali i obaveze. Tek kada pripadnici druge Srbije pocnu da rade u interesu zajednice, tek kada pokazu i zrno razumevanja za druge (Srbe) i njihove zrtve i nesrece, istorijske cinjenice i okolnosti i strahovite nepravde koje su zadesile nas narod, tek kada pocnu da praktikuju toleranciju (neotpustanje kolumnista, zaposljavanje neistomisljenika, medijska sloboda), postuju srpske prijatelje i identifikuju neprijatelje, prestanu da razmisljaju o licnoj koristi od potkazivanja zajednice/nacije, moci cemo da razgovaramo o jedinstvu. Do tada, gledajte kroz prozor i pratite stanje nacije. Mozda se stanje na berzama preokrene... Sramota.
Препоруке:
0
0
14 уторак, 05 мај 2009 17:46
Jovan London
@ Sramota
G-dine 'Sramota', o tome kakav ste Vi gospodin govori i cinjenica da se niste ni predstavili kritikujuci ovakav izvanredan tekst gospodina Raduna, pa samim tim i odrededili tezinu Vase ocene po tom pitanju. Nisam primetio bilo kakvu eksluzivnu vezu 'cetnicki pokret - tradicija' u ovom tekstu (ali ne znaci da se sa istom tezom i ne slazem).
Da mozda ne pokusavate da nekog uverite da su komunisti, zapravo bili cuvari i branioci autenticne srpske tradicije?
Nije lose imati ovakve 'izgrede' na sajtu NSPM da se ne bi uljuljkali i poverovali da ona 'druga' Srbija spava ili slabi. Borba nam tek predstoji!!!!!
Препоруке:
0
0
15 уторак, 05 мај 2009 20:05
Неофит77
У сред среде, што би рекао наш народ. Ово заиста јесте борба колаборационисти VS дефетисти, који потичу из истог племена (црвених), што би рекао један јунак из цртаног филма, ''није важно ко ће победити, крелац или певац, биће добра вечера''.
Препоруке:
0
0
16 уторак, 05 мај 2009 20:33
Jasna - nastavak
E, takvoj Srbiji sada se, navodno, suprotstavlja ona Druga, ciju bi majku trebalo da predstavlja Latinka Perovic, kojoj je Stipe Suvar tepao Eugenija. Koja se takodje doskolovavala, ali tek po silasku sa partijske piramide vlasti na kojoj je, odana Brozu, cistila, zabranjivala i uklanjala sve sto je i podsecalo na srpski i kriticki glas. Ona i njeni ideoloski saborci : Marko Nikezic, Mirko Tepavac, vojvodjanski autonomas Mirko Canadanovic, Bora Pavlovic, Rajko Danilovic i dr. proizveli su najveci broj zabrana u kulturi posleratne Srbije, a nazvani su - liberali. O tempora, o mores!
Kakav je Cosic nacionalista, takvi su oni liberali.
Rodno mesto i jednih i drugih je Trca Internacionala, a ne Srbija.
Sta je to napisala Latinka Perovic i po cemu ce biti upamcena, sem po preziru srpskog naroda i starackoj mrznji prema srpskoj drzavi i tradiciji.
Pa nece, valjda, Pescanik i njena ucenica Dubravka Stojanovic intelektualno i moralno profilisati Srbe.
Ne, gospodine Radun. Tu ste Vi i jos nekolicina casnih srpskih intelektualaca mladje generacije
koji ce ostati upamceni. Vi ste ostali ovde dok je Perovic Latinka odavno sklonila svoje potomstvo na Zapad, opremivsi ga debelim stipendijama.
Zato i treba da nastavite borbu.
Jer ovo je borba izmedju dobra i zla.
Sedih glava koje staracki mrze sve sto je mladje i vitalnije, poput Vas, a ne pristaje na poslusnost i pokornost.
Samo napred.
Niste sami.
Препоруке:
0
0
17 уторак, 05 мај 2009 21:10
Miroslav Svircevic
Jasna, svaka Vam cast! Svaku Vasu recenicu i ja potpisujem.
Препоруке:
0
0
18 среда, 06 мај 2009 00:14
Милутин Јанковић из Дљина
Нека Бог благослови Бранка Радуна!
Сести Јасни свака част и братски поздрав из Драгачева.
Препоруке:
0
0
19 среда, 06 мај 2009 14:40
брм
уууу ал нас има...па има наде
Препоруке:
0
0
20 среда, 06 мај 2009 14:42
Hocemo pravdu i slobodu
Dolaze neki novi ljudi. Blizi se kraj jednog vremena. Cuju se sve glasniji pozivi onih koji traze promene.

Hocemo pravdu i slobodu. A ne jaram, laz i sramotu.
Препоруке:
0
0
21 среда, 06 мај 2009 15:07
хиперборејац
Потценио сам Вас господине Радун ... потценио.
Срећом по мене и моје.
Препоруке:
0
0
22 четвртак, 07 мај 2009 21:54
Баттутт
Наравно, све су то у суштини деривати одн. играчи исте "фирме". Класичан и опробан рецепт вековног стварања приидних сукоба, разлике у функцији времена су само у нијансама и глумцима.
Препоруке:
0
0
23 петак, 08 мај 2009 21:32
ДВ
Какв коментар, господине Радун!
Свака Вам част!
Коначно да неко повуче знак једнакости између Перовићеве и Ћосића, два плода истог идеолошког јајета које трује овај народ деценијама.
Овим проницљивим сецирањем велике обмане у којој живимо вероватно сте написали најбољи приказ стварности Србије који је икада написан.
Хвала Вам.
Препоруке:
0
0
24 субота, 09 мај 2009 21:32
bane
ovaj tekst izaziva oprecne reakcije i zato ga sa paznjom citam, mislim da otvara neka pitannja koja se nisu otvarala do sada. Vidim da je NSPM sada napustio proDSS pricu i da kriticki posmatra i Dobricu, sto je vrlo dobro. Hvala autorima NSPM sto ruse tabue i nedodirljive nazovivelicine... Mislim Dobrica otac nacije, sta reci. Sa Dobricom ne mozemo ici u dvajesprvi vek.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер