Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

DSS - Predlog Rezolucije o genocidu NDH nad Srbima, Jevrejima i Romima tokom Drugog svetskog rata

Komentari (45) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 05 jul 2016 22:30
?!!!
Čestitam Đorđu Vukadinoviću zbog ulaska u Narodnu Skupštinu Republike Srbije i podržavam inicijativu za donošenje rezolucije.
Preporuke:
97
1
2 utorak, 05 jul 2016 22:57
Mirko
Evo šta znači povratak nacionalnih snaga u skupštinu! Problem je što je premalo političkih i medijskih saveznika za ovu inicijativu...U nekim zemljama odbijanje ovakve Rezolucije bilo bi političko samoubistvo, a ovde je to normalno
Preporuke:
89
1
3 utorak, 05 jul 2016 23:23
samuil samarićanin
Zbog svog očekivanja da će politička snaga DSS ponuditi ovakvu političku orijentaciju koja će negovati kulturu sećanja, čuvati i visoko vrednovati istorijsku istinu svoj glas na izborima 2016. poverio sam listi Dveri-DSS.
Bože pomozi.
Preporuke:
75
1
4 utorak, 05 jul 2016 23:52
Cviko
Oni rezoluciju, mi rezoluciju... svi donose neke rezolucije. Ratujemo pomoću rezolucija? rezolucija kao bomba? Podržavam ovu rezoluciju ali ako ne naplatimo ratnu štetu ne vrede ni rezolucija. Naplata ratne štete je najbolji pokazatelj koliko je jaka i ispravna naša rezolucija i da je istina na našoj strani.
Preporuke:
37
1
5 sreda, 06 jul 2016 00:04
Avaj!
U ludoj kući dernjava sumanutih nadjačava glas razuma.
Preporuke:
24
0
6 sreda, 06 jul 2016 01:13
Bundzija Sumadijski
Ozbiljna rezolucija.
Mada, moram da priznam da se rezolucije, kakve god da su, ovde smatraju kao folklor i trenutno ubiranje politickih poena.
Sto se tice ratne odstete, od koga mi mozemo da trazimo ratnu odstetu za genocid nad Srbima u NDH od 1941. god 1945. godine? Iznecu par razloga zbog kojih drzim da je to nemoguce.
1. Rezolucija (tj. predlog rezolucije) se oslanjana na akte UN. To pise u uvodu rezolucije. Dakle, UN su osnovale sile pobednice u Drugom svetskom ratu. A nijedna sila pobednica ni tokom rata ni posle rata nije priznala ni NAD, ni klerofasisticku Slovacku niti ijednu marionetsku tvorevinu. Samim tim nije priznato da su nacisti stvarali nekakav poredak. Kako od nepriznate tvorevine traziti odstetu kada je ona nestala ishodom rata 1945. godine?
2. Cak i da priznamo da je NDH bila nekakva drzavna kategorija, kako Srbija moze da trazi ratnu odstetu? Ako NDH smatramo drzavom, to onda znaci da su njeni gradjani (Srbi, Jevreji i Romi) sistematski unistavani.
Preporuke:
19
3
7 sreda, 06 jul 2016 01:15
Bundzija Sumadijski
Nastavak
Dakle, NDH mogu tuziti ljudi koji su pretpeli sistematski ogranizovan i sproveden genocid od strane ustasa, a uz pomoc njihovih pokrotivitelja (Nemaca i Italijana), ali kako Srbija moze tuziti i traziti ratnu odstetu kada nisu njeni gradjani stradali?!? Mozda jedino mozemo da ih tuzimo za zlocine u Sremu jer je i Srem bio u NDH ili za zlocine u Macvi jer su u jesen 1941. godine, prilikom nemackog gusenja ustanka u Srbiji, ustase dejstvovale u tom podrucju.
Tako da ratna odsteta, macku o rep.
Preporuke:
9
20
8 sreda, 06 jul 2016 07:21
KOLE
Apsolutna podrška. To će biti tektonski poremećaj i identifikacija , ali i pomoć da se zaštite interesi pre svega Srba koji se i danas suočavaju sistim tendencijama u RH - naslednicom NDH,
Preporuke:
41
0
9 sreda, 06 jul 2016 07:47
gavrilo
BOŽE, napokon, napokon da neko ima hrabrosti u Srbskom Rodu i nazove sve ono što su uradile Ustaše pravim imenom i zatraži upravo sve ovo što piše u Rezoluciji.Sada je pitanje da li ima SRba i koji su to Srbi ako ovu Rezoluciju ne podrže?
Isto takvu Rezoluciju treba da podnese i Dodik u Republici Srpskoj!
Preporuke:
39
0
10 sreda, 06 jul 2016 07:52
samuil samarićanin
Ratna odšteta nije samo motiv, niti ključni, niti jedini, baš kao ni dnevnopolitički i viteški bačena "rukavica u lice" vladi koju predvodi Vučiću Aleksandre, i partijama koje održavaju bliske veze s Njegovom partijom SRS, SPS, LDP, LSV, SPO...,koncepcijski antifašistička politika zasniva na pristupu koji se uopšte ne rukovodi na pragmatičnim spoljnopolitičkim interesima, nego su od najvećeg značaja za podlogu nove politike u regionalnim odnosima Srba i suseda izmene u programu obrazovanja i vrednostima koje javni servis održava: pedagoško-vaspitni pristup. Ako rezolucija ne bude prihvaćena, već na prvim preprekama prepoznaće se "vjera i nevjera", a ako se pak usvoji, "loptica je u dvorištu" onih faktora u Srbijici koji imaju dužnost da oblikuju politike u dramatično važnim sektorima obrazovanja i kulture!
Preporuke:
22
0
11 sreda, 06 jul 2016 08:03
Cviko
@Bundzija Sumadijski,
Vaše mišljenje je interesantno ali maca ne da rep. Prema tome mišljenje morate okačiti na nešto drugo. U svakom slučaju hvala. E da, umalo da zaboravim. Verujem da će te kao Šumadinac posetiti sajt "Ćirilica-Dobrica Erić".
Preporuke:
17
2
12 sreda, 06 jul 2016 08:30
Sve je učinjeno da se zamrači ova istina
Konačno je pokrenuta inicijativa da se obelodani istina, jer se stalno pravila simetrija da se umanje zločini NDH. Za vreme Tita se upirao prst na veliko-srpski šovinzam i ѕabetonirane su jame. Smanjivani su brojevi srpskih žrtava do apsurda.
Onda je podmetnuta Srebrnica, za koju nema opravdanja ali treba ispitati metodologiju uvećanja broja žrtava.
Način likvidiranja od strane ustaša je prevazišao sve zločinačke metode nacista u konc-logorima. Na to treba skrenuti pažnju napredne demokratske svetske javnosti.
Preporuke:
28
1
13 sreda, 06 jul 2016 09:15
Oprem dobro
Podrzavam rezoluciju. Memorijalni centar u Srbiji mora da postoji. Vucic se sigurno nece usuditi da to uradi i sabotirace sve napore da se centar ustanovi i rezolucija donese, zbog svojih sponzora i odnosa sa EU. Diskutabilno je da li je RH pravni sledbendik NDH. Prakticno jeste ali pravno gledano mogu da se vade da nisu. I jesu i nisu, zavisno sta im kada odgovara. Postoje drzave pravni sledbendici sponzora NDH koji su joj pruzali podrsku, znali za zlocine ili huskali na njih. Nisu ih sprecili. To su zemlje EU, pre svega Nemacka. Odstetu treba traziti od nje.
Preporuke:
34
0
14 sreda, 06 jul 2016 11:38
Katarina Krstić
za gavrila Samo da vas obavestim da je NS Republike Srpske donela takav akt, Deklaraciju o genocidu NDH nad Srbima, Jevrejima i Romima http://www.srpski-memorijal.rs/vesti/srna-22-10-2015-usvojena-deklaracija-o-genocidu-ndh-nad-srbima-jevrejima-i-romima.html/. Evo i teksta Deklaracije http://www.srpski-memorijal.rs/zasto-srpski-memorijal/deklaracija-o-genocidu-nezavisne-drzave-hrvatske-nad-srbima-jevrejima-i-romima-tokom-drugog-svetskog-rata-2011.html/Bilo je mnogo otpora, pa ako pogedate vesti na temu: deklaracija, možete i sami da se uverite.Štaviše, u februaru ove godine upućen je i poziv Skupštini Srbije da donese istovetan akt. http://www.srpski-memorijal.rs/vesti/iskra-12-2-2016-drustvo-prebilovci-skupstina-srbije-da-usvoji-deklaraciju-o-genocidu-nad-srbima.html/ Ukratko, veoma sam zadovoljna poslanicima za koje sam glasala, nadam se da vremenom biti i bolji nego što sam očakivala. Hvala im na tome.PS Hrvatska je juče, navodno, tražila ratnu odštetu.
Preporuke:
25
0
15 sreda, 06 jul 2016 12:02
Cviko
Mi pričamo o genocidu, rezoluciijama a malo pre moja prijateljica, profesorica matematika, osoba potpuno pri zdravom razumu, mi kaže da u MUP-u, za idavanje nove lične karte, njenoj majci (rođ. 1923g., dakle ušla je u 94-tu godinu), traže izvod iz matične knjige rođenih. Problem je što je baba rođena u Hrvatskoj, odakle su javili da babu nemaju u evidenciji. Ajd, što su ustaše spalile knjige ali baba u Srbiji živi od 1942 g. U Srbiji se udala, rodila decu, stekla penziju, glasačko pravo, dokumente i sada traže izvod. Ovo je gore od genocida ili genocid se nastavlja, Srbi protiv Srba "zahvaljujući" Hrvatima. Sramota. Šta znači zamena dokumenata? Ako je prethodni važeći onda i novo izdanje se zasniva na pravima po kojem je ostvareno staro. Ako je nastavo razlog za gubitak isprava, država će ih oduzeti bez obzira da li su novi ili stari. Još jednom sramota je i za ovu vlast, da od jednostavnog postupka prave politički problem zvani cirkus.
Preporuke:
27
1
16 sreda, 06 jul 2016 12:56
aleksandar
Bravo Vukadinoviću.
Ovo je odavno trebalo da se uradi.
Nikada zaboraviti najstrašniji genocid.
Boriti se svim sredstvima da se istina sačuva i da se svuda i na svakom mestu na svetu sazna za zločine tvorevine zapadno od naših granica.
Preporuke:
23
2
17 sreda, 06 jul 2016 13:06
Causa Spectandum
Gubljenje vremena.
Preporuke:
2
28
18 sreda, 06 jul 2016 13:46
cmok Toronto
Mlaka voda ..Bolje išta nego *duplo golo*.Labus je slobodan,bogat intelektualac...i cijela ekipa g17...Više štete su napravili i nikome ništa.Naši *savremenici*.Ima ih i ođe u Torontu iz bivše Juge..
Nema ni 16 godina i ostali bez para.A mi ..A Ja..?
Preporuke:
3
14
19 sreda, 06 jul 2016 14:03
UKLONITI POSLJEDICE GENOCIDA NAD SRBIMA!
Istoričar Salih Selimović, politikolog Mehmedalija Nuhić i pravnik Amir Čamdžić traže od rukovodstva Srbije da ukloni posljedice "zločina genocida" i navode niz primjera narušavanja osnovnih ljudskih prava Srba u Hrvatskoj.

http://www.srna.rs/novosti1/332743/ukloniti-posljedice-genocida-nad-srbima.htm
Preporuke:
17
1
20 sreda, 06 jul 2016 16:23
ZBOR
Podržavam rezoluciju samo da li baš moraju da se pominju i Cigani u njoj?!

https://www.youtube.com/watch?v=YcjoN7Ftox0
Preporuke:
0
14
21 sreda, 06 jul 2016 17:23
alkar
ja se slazem,ndh je napravila genocid nad srbima,jevrejima ,antifasistima.
također bi podrzao rezoluciju o partizanskim zločimima nad zarobljenim ustasama,četnicima(iako navedene mrzim jer su fasisti)ali ubijeni su bez suđenja iz ciste osvete
također bi podrzao i rezoluciju o srpskim zrtvama u prvom svjetskom ratu pogotovo na solunskom marsu,
također bi podrzao rezoluciju o jevrejsko.
-romskim zrtvama nedićeve srbije
također bi podrzao i rezoluciju o etničkom čišćenju RSK kada su srpske snage u potpunosti očisitile rsk od hrvata 150 000 iseljenih i 1561 ubijen civil
također bi podrzao i rezoluciju o austrougarskim i mađarskim zločinima u vovodini i mačvi u šrvom i drugom ratu kao i rezolucije o pokoljima muslimana od četničke ruke 1942/43 te pokolje albanaca od srpskih snaga u balkanskim ratovima.
Preporuke:
3
23
22 sreda, 06 jul 2016 19:51
Todor
Kao i vecina komentatora, podrzavam ovu rezoluciju. Medjutim, rezolucija ima (vrlo) ozbiljnih mana. Iz rezolucije se moraju izbaciti imenica 'ustasa' i pridev 'ustaski.' Umesto 'ustasa,' treba upotrebljavati izraz 'pripadnik hrvatskih oruzanih snaga.' Umesto pridava ustaski, treba staviti 'hrvatksi.' Razlog je taj sto genocid nad Srbima nisu sprovodile samo ustase, vec celokupna tadasnja drzava. Ustase su bili pripadnici relativno malobrojnog politickog pokreta, i bez koordirane aktivnosti svih (hrvatskih) drzavnih sluzi i bez podrske (aktivne i/ili pasivne) hrvatskog stanovnista, ovakav genocid ne bi bio moguc. Iz istag razloga, naziv 'nezavisna drzava hrvatska' treba zameniti terminom 'tadasnja drzava hrvatska,' ili samo 'hrvatska.' (Koliko znam, u dokumentima u genocidu nad jevrejima, ne upotrebljava se izraz 'nemacka drzava,' vec samo 'nemacka').
Preporuke:
14
3
23 sreda, 06 jul 2016 19:56
Todor
Prilian broj komentatora pominje reparacije. Nisam siguran sta pod tim podrazumevaju. Nadam se da pod reparacijom ne podrazumevaju materijalna potrazivanja od hrvatske. Necemo li valjda da naplacujemo zivote nasih sunarodnika u parama?Zna se kako se to radi. A ko ne zna, neko cita Njegosa, a moze i da baci pogled na 'Smrt Smail Age Cengice' (sto po Njegosevoj sugestiji napisa, divnog li cuda, hrvat mazuranic).
Preporuke:
5
5
24 sreda, 06 jul 2016 19:58
Todor
Jos jedan, ovog puta kratak komentar o rezoluciji.

Nije mi jasno zasto se u rezoluciji ne pominju poturice (oni sebe sada bosnjacima zovu). I oni su vrlo aktivno ucestvovali u genocidu nad nasim sunarodnicima. Ne treba to precutkivati.
Preporuke:
9
2
25 sreda, 06 jul 2016 20:41
Zvonimir Bgd
Pitanje osude genocida nad (prvenstveno) Srbima i drugim narodima u NDH je politicko pitanje. Zato ono mora biti postavljeno, a na kraju uobliceno u vidu skupstinske Rezolucije koja bi imala svoje snazno POLITICKO dejstvo.
Kada je pravo u pitanju, na zalost ne postoji mogucnost medjunarodnopravnog kaznjavanja danasnje hrvatske drzave za genocid izvrsen 1941-45.godine.
Konvencija o genocidu prvi put u istoriji proglasena je u UN, i to na samom kraju 1948.g.(!!!)

A primena prava drzi se i u medjunarodnom pravu 2 vazna pravna nacela koja glase:
1)"nullum crimen sine lege" i
2)"nulla poena sine lege"!
To znači da zločin može biti zločin jedino ako je naveden u zakonu (nullum crimen sine lege), a ako i jest naveden za njega se može izreći jedino ona kazna koja je u trenutku počinjenja bila navedena u zakonu (nulla poena sine lege).

Ipak, ustaski genocid nad Srbima moze se osuditi politickom rezolucijom. Imamo najnoviji primer osude Turske za genocid nad Jermenima.
Preporuke:
4
4
26 sreda, 06 jul 2016 21:44
Cviko
@Todor, Zvonimir Bgd,
Ne može se sa hiljadu znakova odjednom kazati sve, pogotovo što ne znamo šta će ko da pita ili akcentira. Naplata ratne štete, reparacija i slični nazivi, nemaju za cilj naplatu ljudskih života već da se novčanom kaznom jedna uređena ili relativno uređena skupina ljudi odvrati od pravljenja zločina... Ustaški pokret formiran je u Hrvatskoj, u Zagrebu, za vreme Kraljevine Jugoslavije. U drugom svetskom ratu presvukli su se u fašističke uniforme i ideologije. Krajem drugog svetskog rata, ustaše prelaze u partizane, postaju članovi KPJ i ono najgore, pobednici protiv fašizma. Tako prerušeni, postali su borci za socijalističko samoupravljanje. Pod ovom maskom razbili su SFRJ, isterali Srbe iz Republike Srpske Krajine, ubili jedan broj Srba, oformili državu na bazi ustaštva-fašizma... Kad postavimo bilo kakvo pitanje odmah kreće odbrana od strane građana Srbije, uglavnom Srba a oni, ustaše, samo menjaju maske i sprovode suštinu svoje države. Ne moš ih uhvatiti ni za glavu ni z
Preporuke:
8
3
27 sreda, 06 jul 2016 22:21
Zvonimir Bgd
@ Cviko
Ne prepoznajem razlog sto vasu repliku upucujete i meni. Deo vase replike se, zapravo, odnosi na kolegu Todora. Ostalo nema veze sa mnom.

Inace, prerusavanje i preletanje pojedinaca i grupa na pobednicku stranu je poznata pojava u svim drustvima, drzavama, na svim meridijanima. Ta pojava ima svoj uzrok u problematicnom delu covekove prirode. Malo je doslednih koji nastavljaju put svojih "ubedjenja" po cenu sopstvenog zivota. Ova pojava odavno je uocena u ratovima, narocito pri njihovom kraju kada se umnozavaju snage koje pobedjuju. Pa, i pobednik od toga ima koristi.

Ovoj pojavi doprinosi uobicajeni proglas pobednicke strane o amnestiji neprijatelja. Tako su u jedinice NOV i POJ presli mnogi - ustase, italijanski vojnici, madjarski, bugarski, a i cetnici, narocito posle cuvenog poziva kralja Petra Drugog iz Londona, septembra 1944.g.

Od amnestije su bili izuzeti svi oni za koje su postojali dokazi da su vrsili ratne zlocine. Takvima je sudjeno ili presudjeno.
Preporuke:
3
4
28 sreda, 06 jul 2016 23:13
Turas
@ alkar - Ipak je povjest različitija od istorije . Pogodite u kome smislu ? Jednostavno .Vaše lupetanje ukazuje na velike razlike .
Preporuke:
9
3
29 sreda, 06 jul 2016 23:39
alkar@turas
jedina stavka i u povijesti i u istoriji bi tribala bit istina.navedite sta san ja laga u komentaru tj sta povijest "laze" a sta istorija o tome govori drukčije tj ne laze.
ja virujen da vi zivite od mitova u palancko-hajdučkom stilu ali istina je istina,nema nase i vase istine jedna je!
a moja povijest se na njoj temelji,sad bi ja vama moga navoditi tisuće papira i originalnih dokumenata koji potkrijepljuju moj komentar ali ko ce vami dokazat ,za vas srpski zločini nad nesrbima nisu zločini nego junastvo,patriotizam,sveta srpska stvar za svetu srbiju..
za mene je svaki zločin zločin pa u ime koga ili sto napravljen,a vjerovatno neznate da je uska crta koja dijeli patriotizam i fasizam.
da vas podsjetim i hitler je bio njemački domoljub i to sigurno najveći,sve dok nije presao tu magičnu granicu...
zato se ostavite mitova,knjigu u ruke i u večernju skolu odsjek povijest.mitomanija nije vise u modi,kostala vas je kosova,rsk,rs a ko zna sta vam jos slijedi...
Preporuke:
1
15
30 sreda, 06 jul 2016 23:47
glupost
sreda, 06 jul 2016 alkar
ja se slazem, ndh je napravila genocid nad srbima,jevrejima,antifasistima.


Antifašisti nisu narod ili etnička grupa, već političko opredeljenje. Antifašisti nemaju kulturna i spoljašnja obeležja koja ih razlikuju od svih drugih, kao što su jezik i kultura, rasna pripadnost, nošnja, običaji.

Kao da kažete da je negde izvršen genocid nad ljubiteljima vina, ili tako nešto, što je nemoguće.
Preporuke:
10
1
31 sreda, 06 jul 2016 23:58
istina kad-tad
sreda, 06 jul 2016 alkar
ja se slazem, ndh je napravila genocid nad srbima,jevrejima


Pre svega i iznad svega je ovde reč o genocidu nad Srbima.Jevreji su već odradili svoj posao i ne treba im pomoć.
I, strašni genocid nad Srbima u Drugom svetskom ratu je svoj produžetak i kraj imao devedesetih, tako da formalno-pravno može da se obradi upravo na taj način. Savremena Hrvatska je naslednica NDH u svemu, a najviše u satiranju pravoslavnih Srba.
Preporuke:
11
1
32 četvrtak, 07 jul 2016 00:01
srpska sinjska alka
sreda, 06 jul 2016 alkar
ja se slazem,ndh je napravila genocid nad srbima,jevrejima ,antifasistima.


Antifašista je, makar i presvučenih, bilo nebrojeno puta više nego pre rata u Hrvatskoj, dok je Srba bilo na stotine hiljada manje, cela sela su zverski pobijena na najbestijalnije načine.
Tako, ne pričajte budalaštine o genocidu nad antifašistima.
Preporuke:
9
3
33 četvrtak, 07 jul 2016 00:02
El_Komandante
Ovo je trebalo odavno pokrenuti i na nivou UN. Svaka cast na ovoj inicijativi. Treba je sto vise medijski podrzati i ispromovisati, jer se tako suzava prostor nasim EU fanaticima da je ignorisu. Mislim da ce velika vecina gradjana biti za usvajanje ove rezolucije, iz tog je razloga je bitno gradjane o ovome informisati.
Preporuke:
8
0
34 četvrtak, 07 jul 2016 07:52
Diego Diablo del Mar
Ne znam kolika je šansa po Poslovniku Skupštine da se ovaj Predlog uopšte uzme u razmatranje... Verovatno nije velika. Ako,pak, dospe na dnevni red, šansa za njegovo usvajanje - ovakvog kakav je, u ovakvom sastavu Skupštine je 0%. Pogrešno (slučajno? namerno?) je što se u tekstu uz NDH stalno pominju ustaše; njih je bilo suviše malo da bi obavili toliko ogroman posao - trebalo je samo pominjati NDH, čiji je pravni naslednik sadašnja Hrvatska.
Preporuke:
6
2
35 četvrtak, 07 jul 2016 13:13
alkar
vama srbima stvarno nema pomoci.JA SAN PRISTOJNO,LJUDSKI,HUMANISTIČKI NAVEO KRIVCE ZA GENOCID I ONE NAD KOJIMA SU ZLOČINI IZVRSENI TJ STAVIO SAN USTASE,KOJI SU DIO MOG NARODA,nazalost,NA STUP SRAMA A POKAZAO SUCUT PREMA SRBIMA kao i prema zidovima i antifastima A VI STE TU IZJAVU NEMILICE SECIRALI DO PLJUVAČINE.
pitam ja vas KAD CETE VI SVE ZRTVE VASIH VELIKOSRPSKIH STREMLJENJA OD BALKANSKIH RATOVA DO DEVEDESETIH STAVITI NA MJESTO ZRTVE A SVOJ NAROD NAVESTI KAO ONE KOJI SU TE ZRTVE POBILI STAVITI NA STUP SRAMA ?
ili vi imate teoriju da su sve zrtve za veliku srbiju neminovne,kolateralne,nisu vridne spomena ili ako ih i priznajete onda su to male i zanemarive brojke bez obzira sta sve cili svit govori kao u slucxaju srebrenioa,ovčara,prijedor,zvornik,podrinje,keraterm,sarajevo...dokad će vas jedan ubijeni biti genocid nad srbima a vasa ubijanja nesrba junastvo i patriotizam?
JA OTVORENO KAZEM ZAO MI JE SVIH ZRTVA NEHRVATA KOJI SU STRADALI U IME BILO KOJE HRVATSKE DRZAVE.
Preporuke:
3
8
36 četvrtak, 07 jul 2016 14:49
Evroskeptik@Alkar
ali su imali problem ča su Srbi. Teror vuče teror, a taj svit uz Drinu ti je baš težak svit, takvi su, svega se pominju i zrili su se osvetit kad se prilika ukaže.
Tako ti je i sa Arbanasin ča su naši potukli: bili su uz Turke i tukli su s ledja i napadali su prost svit kako su navikli bili.

Kužiš li, lipi moj Alkare, da tribaš za Hrvatsku, Slavoniju i Dalmaciju, za Bosnu i Hercegovinu, za Kosovo i za Metohiju, načinit tabelu u koju ćeš po vrimenu, kronološki, stvari jednu do druge poredat.

Hrvatska je povijest takva kakva je u 19 i 20 viku: Srbe jesu poklali oni koji su se uvik lizali sa Švaburinan, fratri su klali, nadbiskup se nije bunija već je škropija, mnogi su pomagali ili su mučali. O tome se mora govorit, da ne bi bilo ponovo: kod nas na Ravnu Goru danas ode tisuću imbečili da peku janjce i prasce, u vas u Čaglavicu ode sto tisuća madrili. Ako Židovi nisu zaboravili i o tome govore, zbog čega bi mi mučali?

Nema više Jugoslavije: jer ste vi, Hrvati, tako htili.
Preporuke:
5
2
37 četvrtak, 07 jul 2016 14:59
Evroskeptik@Zvonimir Bgd
Zvonimire, grešite.

Izrael kao država i Jevreji kao narod pažljivo nalaze dokaze i potražuju sve što im je u holokaustu oteto. Tako se i Srbija obavezala da im plati, skoro je bilo, blizu sto miliona dolara za 20 godina. Možemo da raspravljamo da li je Srbija, odnosno Nedićev režim civilne uprave, imao atribute državnosti u to vreme, time da li je Srbija bila obavezna da prihvati takav ugovor, da li je i u kojoj meri po nacionalne interese štetan - ali pravni osnov za potraživanje postoji.
Naime, NDH je nacinalizovala imovinu pobijenih i proteranih Srba pre nego je to učinila FNRJ. Reparacija se može tražiti, dakle, po istom osnovu po kojem je Jevreji dobijaju, kao privatnopravna stvar, zbog nezakonitog oduzimanja usled državnog terora.
Neosporna je činjenica da je NDH bila funkcionalna država: odluke o Srbima donosila je vlada koju je potvrdio Sabor, zakone je donosio Sabor.
Nemci ne mogu reći da je sve odluke donosio Hitler ako mu je Rajhstag od svoje volje dao zakonodavnu moć.
Preporuke:
5
1
38 četvrtak, 07 jul 2016 16:31
Boba
Dobra inicijativa koju treba ponavljati svake godine sve dok se narod ne osvesti i izabere vlast koja neće biti saveznik sa neoustašama u Hrvatskoj i neonacitičkim globalistima na zapadu.
Bar će se nekima otvoriti oči da na vlasti imaju stranu agenturu protofašističke orijentacije koja radi isključivo na štetu Srba i Srbije i u korist istorijski dokazanih zločinaca i neprijatelja Srbije a sve zbog svoje lične kratkoročne koristi.
Preporuke:
5
1
39 četvrtak, 07 jul 2016 17:47
Zvonimir Bgd@Evroskeptik
Dobro ste to naveli. Saglasan sam sa vama. Ja sam se prethodno, zapravo, zadrzao u vezi sa odnosom pravne nauke i pojma genocid kao pravnog osnova za tuzbe i posledice. U sirem smislu, vi ste u pravu. Naravno, put do toga je omedjen mnogim (politickim) zamkama, ali trebalo bi ga zapoceti.

Posebno mi je interesantan vas odgovor alkaru, jer moj nije objavljen iako nema niceg uvredljivog.
Preporuke:
4
0
40 četvrtak, 07 jul 2016 18:36
Evroskeptik@Zvonimir Bgd
Hvala Vam.

He vidi uloga šuckora u podrinskim pokoljima. Alkar će ostati uskraćen.
Al ne mari.

Svako dobro.
Preporuke:
2
0
41 četvrtak, 07 jul 2016 18:43
MV,
Diego, u pravu ste. Nisu samo ustase terorisale i ubijale Srpsko Pravoslavno civilno stanovnistvo u nacistickoj Hrvatskoj (NDH) za vreme II Svjetskog rata.
Preporuke:
2
2
42 četvrtak, 07 jul 2016 22:38
alkar@evroskeptik
mogli ste vi pisati na ćirilici,razumem ja to pismo!
mnogo ste vi toga nadrobili pa sam ja samo shvatio da ste vi ustvari sve nas zeleli uveriti da da srbi nisu ubijali tek tako nego radi OSVETE tj sve one koji su njima radili o glavi bilo u turska vremena bilo u novije vreme!??
doduse ja sam zatečen takvim nepoznavanjem povijesti..jeste li vi zeleli reći da su srbi oduvek u hrvatskoj i da imaju pravo stvarat srpsku drzavu koju bi naravno pripojili srbiji?ako ste to hteli reći onda treba da znate da su srbi dolaskom na nase tlo početkom 14 veka ,njih desetak kao pratnja jelene sestre dusanove,bili prvi srbi u hrvatskoj,prije ih nije bilo.kasnijim doseljavanjima ,tj beganju pred turcima krajem 14.st a pogotovo krajem 16.st i osnivanja vojne krajinenjihov broj se povećava ALI TIME NISU STEKLI PRAVO NA SRPSKU DRZAVU nego samo privatno vlasnistvo nad kućama,njivama.navodite također da mi nismo hteli jugu,niste ni vi zapravo tj jeste ali kao veliku srbiju po vasim memorandumskim uvjetima
Preporuke:
1
3
43 četvrtak, 07 jul 2016 22:49
alkar@evroskeptik
naravno da vi pojma nemate da su ustase ustvari "stvorili" kralj kao i uskraćivanje hrvatima njihove volje za ličnom drzavom,pogotovo kad je punisa raćić pobio hrv skupštinare a kao slagf na tortu vidovdanski ustav. sve to je navelo ,uz sve drugo srpsko .dinar,vojska,kralj,vlada,policija,diplomacija,zandarmerija kao i vekovne i neopravdane teznje srba u hrv da taj naseljeni dio proglase srbijom i odvoje je od hrv su izazvali toliku mrznju prema vama da je to moralo kulminirat 41-45.
naravno da ja ne odobravam osvetu i fasizam i ustase su naopravili genocid nad vama.mi vama nismo do tada napravili vise zla nego vi nama ,osim mozda u mačvi ali i vi ste u labinu itd.
vi nikada nećetr realno proceniti i oceniti već samo dvolično politizirate u stilu srbi ubijaju za slobodu a srbe ubijaju iz pakosti.vi ste za vas uvek nevini i nikad niste naneli zlo nikome vi se samo borite za srbiju.
e pa dragoviću moj i drugi se bore za sebe i svoje zemlje nemate samo vi ekskluzivitet na slobodu.
Preporuke:
2
6
44 petak, 08 jul 2016 09:27
b
Političku podršku,na žalost nećete dobiti,ali hajde da napravimo peticiju pa da se potpiše 1.000.000 ljudi pa da nam onda kažu zašto ne može!
Preporuke:
3
1
45 nedelja, 10 jul 2016 11:12
bosna
srpske laži. bio je rat i svi su ubijali. nikakvog genocida nije bilo. to je sve srpska propaganda. svi ti za koje tvrde da su ubijeni iselili u australiju i ameriku....
Preporuke:
1
1

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner