петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Још мало о надбискупу загребачком Вјекославу Алојзију Степинцу

Kоментари (53) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 27 август 2016 07:01
велики злочин католичке цркве
"Помогао је пријем поглавника Павелића код папе Пија XII у Ватикану;"
Ако и успе данашњем папи(народном,левичарском)да одложи канонизацију,мислите ли да ће се тиме за сва времена она ставити ад акта?
Мислите ли да ће Католичка црква признати Магнум Кримен,не само блаженог,целокупног свештенства и крвника у мантијама католичке цркве који су ножем и маљем доказивали"чистоту"вере.
Мислите ли да ће прихватити одговорност папе Пија 12.не само када је ндх творевина у питању,него целокупан однос те цркве према фашизму,од Шпаније до Немачке.
Не!
Препоруке:
41
2
2 субота, 27 август 2016 11:16
Ахил
... правдано је надбискуповим бригама за Римокатоличку цркву у почетку комунистичке владавине, наглашавана је његова верност папској столици.


А какву бригу је Римокатоличка црква имала у фашистичким владавинама? Ако се црква брине о души народа, како је баш у католичким земљама фашизам најбоље цветао? Какаве душе и какав поглед на свет формирала то Римокатоличка црква. Папа Франческо би требао да зна како је Римокатоличка црква мисионирала Јужну Америку. Библијом и мачем овде на Балкану било је и маљем.
Препоруке:
38
2
3 субота, 27 август 2016 12:17
Горан
Католичкој цркви баш приличи да има таквог свеца.
Препоруке:
55
1
4 субота, 27 август 2016 18:12
alkar@goran
ni katoličkoj crkvi ni hrvatskoj drzavi!ja san protiv stepinca i svih kojima je vjera i nacionalno odrednica za poštenje i dobrotu naustrb ljudskosti,jednakosti,pravde.
ja ne zelim da me on predstavlja na nebesima i samtran da je to vise dio crkvenog folklora nego potrebe za rep hrvatsku.on nesmije biti kamen temeljac modernoj hrvatskoj drzavi,ustase jos manje,klerikalna bagra najmanje.
temelj hrvatske mora biti njena povijest od doseljavanja do danas i njena teznja za svojon samostalnoscu.u to ubrajan sve velikane kroz povijest stvaranja hrvatske od ljudevita posavskog ,preko knezova i kraljeva do radića,antifasizma,tita,gotovca,tuđmana i domovinskog rata.
jasenovac i ndh su najveća mrlja u povijesti i duzni smo izvinjenje svim nevinim zrtvama.
hrvatska mora biti antifasističaka,antiustaska,antiklerikalna,demokratska,liberalna,jednaka za sve i u pravima i u duznostima.
stepinac nam za to nije potriban,ON JE KAO UTEG OKO VRATA SVIM DOMOLJUBIMA KOJI VOLE PRAVDU I POŠTENJE.
Препоруке:
10
19
5 субота, 27 август 2016 18:30
Apatinac
Odličan text!
Препоруке:
21
3
6 субота, 27 август 2016 18:47
сизиф
@велики злочин католичке цркве
Мислите ли да ће Католичка црква признати Магнум Кримен

Књигу "Магнум Кримен" су 1948, у време највећег терора над српским народом, објавили окупатори који су цртали монструозне авнојске границе.

Треба разумети чему једнокрвној јужнословенској браћи већ генерацијама служе бајке о Ватикану.
Препоруке:
12
9
7 субота, 27 август 2016 21:31
Hipokrizija Vatikana
Uloga Vatikana u padu komunizma u Poljskoj ne moze se uporediti sa sada vec vekovnim tendencijama prodiranja rimokatolicke vere na istok i jugoistok Balkana. Koincidencija da se komunizam sirio iz pravoslavnih zemalja pruzila je jednim delom katolickoj crkvi alibi za genocid pripadnika drugih veroispovesti. Zlocini ustasa su prevazisli i zamisli njihovih fasistickih saveznika i ogolili njihovu vekovnu teznju da stvore Hrvatsku etnicki i verski cistu. Stepinac je blagosiljao poteze poglavnika i ustasa i vrhunac hipokrizje Vatikana je da ga proglasi blazenim za njegov otpor komunizmu. U svakom zlu ima i ponesto dobro - Srpska pravoslavna crkva mora odustati od ideje ekumenizma dok se rasplamsava ustastvo u Hrvatskoj.
Препоруке:
11
1
8 субота, 27 август 2016 22:24
Da ne trošim "tintu". Ovdje je sve napisano...

http://91.222.7.145/hronika/ivo-josipovic-uloga-stepinca-ni-priblizno-negativna-koliko-draze-mihailovica.html
Препоруке:
3
16
9 субота, 27 август 2016 23:00
Ђоле
Мислим да ће Степинац једног дана бити проглашен за свеца.
Препоруке:
7
2
10 субота, 27 август 2016 23:11
momir
U redu je navođenje istorijskih izvora i iznošenje novih činjenica, ali kad bi autor bio samo malo pismeniji, i manje nadobudniji...
Препоруке:
9
9
11 недеља, 28 август 2016 00:31
Ustašluk ni je nestašluk
@alkar

Problem uopšte nije u Stepincu, već u Tuđmanu i njegovih povijesnoj (neo)zbiljnosti. On je obnovio retoriku i folklor ustaštva, verovatno s namerom da sve to, oznako komunjarski, instrumentalizuje za zastrašivanje Srba i za konačno okupljanje svih serbofonih katolika pod jedan steg. Čak i čileanske Dalmatince, otporne na ugromanski kroatizam zagrebačkih provincijskih zamlata, taj generalčić i udbaški lupež, inače mađarskog porekla, uspeo je da pridobije za "opću stvar". Razmere neoustaštva verovatno ni sam nije slutio. Potpuno istom logikom rukovodio se i njegov brat po kiparsko-švicarskim računima, Slobodan Prosperov, pardon Prosperitetni, Milošević.
Препоруке:
6
7
12 недеља, 28 август 2016 00:52
харун ал рашид
Хвала историчару Вељку Ђурићу Мишини на овом тексту. Јако је важно да историчар његовог кова и ауторитета каже оно што је он рекао - да би се евентуалном канонизацијом Алојзија Степинца за светитеља директно релативизовао геноцид над Србима у НДХ, и у неку руку прекројила историја, односно умањила одговорност Римокатоличке цркве у НДХ и самих Хрвата за усташке злочине над православним Србима.
Зато треба подржати иницијативу Српске цркве да се са Ватиканом разговара о Степинцу. Само се надам да ће наша Патријаршија одабрати праве људе за овај врло важан и одговоран посао.
Ако Степинац постане "светац мученик", онда се релативизује мучеништво наших светих страдалника Јасеновачких, Пребиловачких и свих осталих. Онда се они стављају донекле у исту раван са оним који је благосиљао геноцид. То не смемо да дозволимо.
Препоруке:
10
2
13 недеља, 28 август 2016 01:40
Lukas
Ne bi me čudilo da je i Stepinčev djed ili pradjed bio Srbin.
Препоруке:
11
3
14 недеља, 28 август 2016 10:39
Дух Чавеза
@DŠ

“Хрватска има снаге да блокира Србију деценијама на европском путу и без сагласности других чИаница ЕУ ако за то буде правог разлога...

Молимо вас да нас увек блокирате. Останите тамо где јесте, али без нас.
Препоруке:
20
0
15 недеља, 28 август 2016 11:02
Lukas
Ne bi me čudilo da je i Stepinčev djed ili pradjed bio Srbin.
Препоруке:
3
4
16 недеља, 28 август 2016 15:31
Бели Орао
@Alkar i DŠ.

Ово сте ви.

http://srbin.info/2016/08/28/smetala-im-petokraka-srpskom-pilotu-zabranili-da-leti-u-hrvatskoj/
Препоруке:
7
2
17 недеља, 28 август 2016 16:29
Da, Orle, Alkar i ja smo pozvali legendu Amidžića da nastupi u Hrvatskoj. Ne odgovaramo za sramotne postupke hrvatskih branitelja.
Препоруке:
3
5
18 недеља, 28 август 2016 16:55
Povjesničar Hrvoje Klasić (inače trn u oku hrvatskim desničarima): "Alojzije Stepinac bio je kompleksna pa i kontroverzna ličnost. Na to ukazuje već i period prije nego će postati svećenikom. Naime, u Prvom svjetskom ratu, istina pri samom kraju, Stepinac će postati pripadnikom tzv. Jugoslavenske legije. Boreći se u sklopu srpske vojske za srpskog kralja, cilj tih “legionara” bio je osnivanje jugoslavenske države. Da mu ideja jugoslavenstva nije bila strana, govori i podatak da je kralj Aleksandar Karađorđević baš njemu omogućio da postane zagrebački nadbiskup nakon smrti nadbiskupa Bauera, odbivši prije njega nekoliko kandidata.Stepinac je tijekom rata pomogao da se spase brojni ljudi, prvenstveno Židovi i Srbi. Činjenica je i da je u sklopu akcije Dijane Budisavljević, čiji je rad pomagao i Caritas (a na čijem je čelu zagrebački nadbiskup) spašeno nekoliko tisuća, uglavnom srpske, djece koje su ustaše oduzeli od roditelja."
Препоруке:
2
9
19 недеља, 28 август 2016 16:56
Klasić: "Stepinac nije bio ratni zločinac. Koliko je meni poznato, on niti je inicirao niti poticao činjenje ratnih zločina. No, unatoč svim spomenutim plemenitim postupcima tijekom rata, Stepinca ne možemo smatrati simbolom otpora ustaškom režimu. To ne znači da tog otpora ponekad nije i bilo, ali je on bio simboličan s obzirom na strahote koje je taj režim četiri godine provodio. Javna osuda (izrijekom) ustaškog režima i terora nažalost je izostala. Posebno u usporedbi s vrlo hrabrom i konkretnom osudom komunističkog režima i zločina, kako za vrijeme rata tako i odmah po uspostavljanju nove države. Ali ono najgore što proizlazi iz cijelog “slučaja” Stepinac je generaliziranje i poistovjećivanje cijele crkve s jednom osobom (“Stepinčeva crkva”). Jer iz te iste Crkve velik broj i nižeg i višeg svećenstva nažalost je podržavao i aktivno sudjelovao u ustaškom pokretu, ali je isto tako barem stotinjak katoličkih svećenika aktivno sudjelovalo u partizanskim jedinicama."
Препоруке:
4
8
20 недеља, 28 август 2016 16:57
Stepinčevu pozitivnu ulogu spominju i srpski emigranti!

Nakon što je Sveta Stolica objavila dokumente o žrtvama Drugoga svjetskoga rata, 1974. godine, srpski mjesečnik „Naša reč“ (izlazio u Londonu) komentira izvještaj nadbiskupa Alojzija Stepinca, poslan 31. 5. 1943. godine. Priložena su 34 dokumenta među kojima se čak njih 24 odnose na nadbiskupove intervencije u korist Srba (ostali potvrđuju posredovanja u korist Židova, tj. Jevreja). List zaključuje da ti dokumenti stavljaju Stepinca „u jedan manje poznat opus pozitivnog domena“. Autor kao najvažniji dokument ističe Stepinčevo protestno pismo upućeno Paveliću 14. 5. 1941., protiv uništenja crkve u Glini i ubijenih Srba u njoj. Autor zaključuje da „dokument daje pozitivan lik kardinala Stepinca“.

hrcak.srce.hr/file/160994
Препоруке:
3
10
21 недеља, 28 август 2016 19:31
МР
Ето таква вам је људска раса: Измислише религију и сад хајде да убијамо једни друге. Људи стварно немају мозга. Зашто припадати некој злочиначкој идеологији. Да је злочиначка, лако је доказати. Стари Завет много личи на Хитлеров Маин Кампф. И цела историја човечанства прожета је религиозним ратовима и уопште убиствима. И сви ћемо ићи у рај кад умремо!
Препоруке:
2
3
22 недеља, 28 август 2016 21:03
Бели Орао
""ДШ.

Ти си Алкар то сви знамо.
Вероватно су многи у вашој лепој под утицајем лудара.
Препоруке:
9
2
23 недеља, 28 август 2016 22:06
Orle, ne lupetaj! Moji su tekstovi primjeri čistoće stila i strogoga držanja hrvatskoga standarda. Istodobno je Alkaru poštivanje norme zadnja rupa na svirali. Iako je pismen čovjek, njegovi bi komentari na NSPM-u na svakom ispitu zaradili jedinicu.
Препоруке:
2
6
24 недеља, 28 август 2016 22:48
Мајстор Боб
ах, па наравно

ово ђубре од ће сајта радосно похвалити сваки усташоидни и комуњароидни коментар, ау, овде има више левичарских смрадова него на е-новинама пјотра луковићија.


смрт левичаријама
Препоруке:
2
6
25 понедељак, 29 август 2016 12:53
alkar@DŠ@bili ora
eto, vidi ti đavola,nevalja meni sta nepismeno pišen al glavnije pitanje je JEL VALJA STA JA REČEN,JEL JA MOZDA LAZEN!?
glavna činjenica je da VI sve sta ja kazen RAZUMITE.
orle ,nisan ja DŠ,mada se slazemo u dosta komentara i koliko vidin DŠ je pismen čovik i piše knjizevno,stilski točno,poštuje sintaksu i sve druge jezične zakone.
ja brte nisan,neman ja volje za to,ako ista mrtin to je KNJIZEVNI JEZIK.
aj pročitajte i pogledajte sve sta je nastalo na lokalnim zavičajnim govorima i usporedite s knjizevnim djelima-npr-zona zamfirova,malo misto,gruntovčani,prosjeci i sinovi,tale itd.moj osobni stav je da je to zivi jezik,muzika od jezika a knjizevni je kastrat i
, plastika,matematika, bezivotna materija.
ja govorin i pišen kako me naučili ćaća moj Antika i Marija mater moja,did moj Dujaka pokojni i baba moja Gara.u njijovu čast ja govorin sinjski.
nisan sigur da ste oba pismenija od mene al mrzin van ja knjizevni pa aj ti bogu!
Препоруке:
5
1
26 понедељак, 29 август 2016 13:38
Бели Орао
""ДШ.
Не фолирај нас. Намерно пишеш под надимком Алкар икавском варијантом српског језика.
Једино Дудек прича вашим језиком.
Препоруке:
2
4
27 понедељак, 29 август 2016 14:43
Бели Орао
@Алкар.
`ајде да ти поверујем. Ваљда ниси толико луд да се свађаш са самим собом. Него бар почни великим словом.
За мене овај ДШ писменији од тебе, али то је моје мишљење.
Него велиш позвали сте Амиџу вас двојица? Па што си ондаувалио бранитељима лујке или су они стално под дозом?
Препоруке:
3
1
28 понедељак, 29 август 2016 14:44
Бели Орао
@Алкар.
`ајде да ти поверујем. Ваљда ниси толико луд да се свађаш са самим собом. Него бар почни великим словом.
За мене овај ДШ писменији од тебе, али то је моје мишљење.
Него велиш позвали сте Амиџу вас двојица? Па што си онда увалио бранитељима лујке или су они стално под дозом?
Препоруке:
1
2
29 понедељак, 29 август 2016 17:07
alkar@bili ora
to sta su nasi kreteni zbaranili da srpski avion leti na zračnom mitingu je glupo i nema veze s pameću.ka da limena kanta zna da je srpska ili njemačka ili nasa?
ako je neko baca iz nje bombe onda je to sigurno pilot a ne avion.
na londonskom mitingu su letili i povijesni njemački avioni,dok nasi kvazibranitelji dođu do tog stanja da im to ne smeta oho ho nesta dana...bas san tio vidit nekidan da li je isti osjećaj kao u ratu kada nad tobom naleti nadzvučni avion-doduse sad je nenaoruzan ali jeza je to brate...moć.
isprani kleroustaski zadrti mozgovi ne popustaju i sta se more.a sta i očekivat od njih kad i učene glave ka sta su biskupi u iste diple pušu.samo isti su u jednoj stvari-MOZAK ISPRAN.
opet van kazen,ja i DŠ nismo ista osoba,dobro ste primjetili DA NISAN TOLIKA BENA DA SE SAM SA SOBON SVAĐAN.izvinjavan se na sinjskon govoru i nepisanju po pravilima hrv jezika ali meni je to gušt ka izit po kila janjetine s raznja i manit po litre crnoga.uostalon razumimo se mi.
Препоруке:
4
0
30 понедељак, 29 август 2016 17:20
alkar@beli orao
Mislim da grijesite kad kazete da samo Dudek govori pravim hrvatskim jezikom.Prilikom studija na Katedri za hrvatski jezik imao sam uvid u sve vrste zavičajnih govora i narječja i dosli smo do zaključka da je KAJKAVSKO NARJEČJE najblize SRPSKOM I SLOVENSKOM te da u većem obimu,od drugih narječja, odudara od hrv.knj.jezika.
Pomnije poslusajte pa će te vidjeti da se u tom narječju EKAVICA KORISTI NAJVISE u odnosu na druga narječja.
I da sad ne idem u dubinu i analizu to Vam je dovoljno da shvatite da niste u pravu kada kajkavsko narječje i kajkavce proglasavate jedinim Hrvatima.
Po nasim istrazivanjima i usporedbama prilikom razvoja zavičajnih govora najhrvatskiji su zapadni hercegovci,dinarci (Sinj,Knin,Vrgorac,Imotski)koji su zapravo i kolijevka hrvatstva a i jedini su u daljoj povijesti nosili pridjev HRVATSKI.(MOGU JA I KNJIZEVNO)
Препоруке:
3
0
31 понедељак, 29 август 2016 23:35
Da, Alkare, književno, ali bez "č "i "ć".

Sramotiš moje drugo ja...

Inače, nisam Zagorac, ali sam odrastao u Zagorju i ondje završio osnovnu školu.

Ne samo da kajkavci izgovaraju "mleko", nego glas "e" izgovaraju otvoreno kao da su rođeni u Grockoj.
Препоруке:
4
0
32 уторак, 30 август 2016 12:39
alkar@DŠ
ma,kad tipkas na mobilni sve je nekako nespretno,neman ja volje za te sitnice,tako da mi ne uzmete za zlo i nepismenost.
ali svidila mi se vasa druga konstatacija o kajakvskom otvorenom "e"koji sličiu na izgovor u grockoj.to smo mi osamdesetih godina utvrdili na nekim seminarima i kolegijima ,te smo to publicirali u par znanstvenih osvrta i niuko nam to nije pobio u nijednom dijelu .
sad mi nije jasno otkud braći srbima ideja da su kajkavci jedini autohtoni hrvati za boga miloga.
sve značajke hrv knj jezika (ako je to uporisna točka nacionalnog identiteta?)upućuje na to da je ilirski pokret (prije vuka karadžića-za dobronamjerne neka pogledaju datume izdavanja djela vuka k.i iliraca)za osnovu hrv knj jezika uzeo zapadno- hercegovačko-dubrovačko-dinarsko govorno područje .znači PRIJE VUKA,tako da ne vidin razloge za tvrdnje da smo mi ukrali srpski jezik ili vukov rad instalirali kao novostokavski hrvatski knjizevni jezik.
postoji tu još stotinjak stručnih finesa i sitnica ali ...
Препоруке:
1
0
33 уторак, 30 август 2016 16:03
Arnie
Поштовани читаоци НСПМ, знам да је тешко, али чињница је и да је А. Степинац био солунски добровољац. Ако ми не верујете, прочитајте Ефемерис нашег академика Дејана Медаковића, њему ваљда верујете. Давно сам, још као студент, читао Ефемерис (не сећам се у ком делу се ови факти наводе), али топло препоручујем да сви читате Медаковића, може много тога да се сазна, а и научи. Текстови г. Вељка Ђурића ( историчар са чудним надимком) су углавном једнострано обојени,предвидљиви, сећам се да док је писао о темама наше свете Цркве, није се баш прославио..био је прилично једностран и навијачки,скептично оријентисан,чак и према тада тек изабраном Патријарху Иринеју. У свему види само заверу и подвалу.... Јесмо Срби, али будимо мало објективнији....поздрав истомишљеницима, а нарочито неистомишљеницима....
Препоруке:
7
3
34 уторак, 30 август 2016 21:55
alkar@arnie
čudna je srpska logika:
-stepinac zločinac velimirović svetac
-nedić i draza domoljubi pavelić i budak fasisti
-katolička crkva zločinačka a pravoslavna sveta
-četnici patriote a ustase zločinci
-vukovar je "oslobođen"a srebrenica nije genocid
-rat devedestih je ODBRAMBENI(od koga,ko je napa srbe koji su bili svi do jednog naoruzani,plus jna plus četnici)
i da ne nabrajan dalje koje sve nebuloze prospiaju česti ,radikalni, nacionalistički likovi na nspm-u.
da svi razmisljaju kao vi srbija nebi ni ratovala ni imala susjede za neprijatelje a bila bi suverene,realna,cjelovita,miroljubiva...
ali u njima čuči hajdučija,guslanjratobornost ali bez pokrića.vi mi se činite kao neko ko je razuman i realan.osobno ne branim stepinca .čak sam i protiv njega ALI ČINJENICA JE DA JE STEPINAC SOLUNSKI DRAGOVOLJAC KAO I TO DA JE SPASAVAO NEKE ZIDOVE ALI I POKRSTAVAOI NA SILU SRBE I NIJE REAGIRAO PRIMJERENO NA USTASKE ZLOČINE.ISTINA IZNAD SVEGA ALI ZA SRBE VRIDI SAMO NJIHOVA ISTINA.
Препоруке:
2
3
35 уторак, 30 август 2016 23:55
Tурас
@ Aрни , и истомишљеници . Подсетите сме на Руселову изреку; Невоља је са овим светом што су глупи тако сигурни а паметни пуни сумње .
Што сам рођен добар а касније постао звер ,то је зато да бих се лишио патње људскога живљења .Ово је америчка пословица. Ваш Степинац је усташки викар па Ви , "алкар" и слични можете овде да трабуњате о хрватству колико хоћете . Не само Ј. Дучић , не одговара вам јер је Србин , већ и генерал у Аграму`41 Едмунд Хорстенау "похвалио" је вас рвате као "најдивнији" народ . Имате среће што код Срба увек на власт долазе по енглеској шеми ,по којој се уклапа оно што је Стојадиновић рекао Црњанском : Ми вас ценимо али вас не волимо. Волимо оне које не ценимо . Е ,видите ми вас не ценимо нити вас волимо , за разлику од наше издајничке власти .Времена јефтиних флоскула вас "повјесних препаратора" су минула .
Препоруке:
3
3
36 среда, 31 август 2016 00:31
Бели Орао
""Алкар.

Та канта је победила у Паризу, а из ње је наст`о Ора и родио се поред њега Супер Галеб.

Добар си ти фолирант. Још једино ниси одговорио што уваљујеш бранитаљима на аеромитингу лударе.
Препоруке:
1
0
37 среда, 31 август 2016 13:55
Сима
Колико од вас је прочитало овај део текста:

На филмским тракама остало је забележено да је на Каптолу лично крстио десетине те деце у присуству кума поглавника Павелића. Нови римокатолици добили су и нова имена – Антонија и Анте – док је 10. травањ уписиван као датум рођења.


За сваки случај: ”травањ” је април.
Препоруке:
2
0
38 среда, 31 август 2016 21:14
Arnie
Мали коментар за господина који се потписује као Алкар-Ако заиста, али заиста желите да разјасните шта је заиста био злочин у Сребреници, препоручујем текстове изузетног г. Стефана Каргановића. На странаицама НСПМ их је до сада било преко 30. Лично сам их све (или ја бар мислим све) прочитао, тако да је грех оно зло што се догодило у Сребреници назвати геноцидом. Једини народ који је доживео геноцид на територији бивше Југославије смо нажалост, ми Срби. Сигуран сам да ће можда и у наше време истина изаћи на видело, правда је спора, али ипак достижна...
Препоруке:
6
1
39 среда, 31 август 2016 21:21
alkar@ora
ja vas srbe ne mrzin ,osin četnika,jer ste mi "samo"srusili i zapalili kuću-deset godina san je gradio ALI ZATO IMA SINJANA KOJIMA STE POBILI SVE U KUĆI I TAKVI MRZE SVE SRPSKO OD DITETA DO AVIONA.
nema tu nikakvih ludara ,stvar je jasna.
svima osim vama.
Препоруке:
2
4
40 среда, 31 август 2016 23:10
Zvonimir Bgd @ alkar
Ima raznih "cuda logike" po celoj nasoj poludeloj planeti. Od tih cuda, ne znam koja su sve srpska, ali bih voleo da mi objasnite kojom se vi logikom sluzite ovde:
-rat devedestih je ODBRAMBENI(od koga,ko je napa srbe koji su bili svi do jednog naoruzani,plus jna plus četnici)


Zasto uvek preskacete svima znanu cinjenicu postojanja jedne drzave koja je imala svoj Ustav, zatim svoje savezne i republicke zakone?! SFRJ je jedini nosilac legitimiteta. Da li ste svesni da je promena hrvatskog republickog ustava (posle pobede HDZ) bila u suprotnosti sa saveznim ustavom? SFRJ tada jos uvek POSTOJI. Da li vam je poznato da se ilegalno naoruzavanje teritorijalne odbrane i policije SR Hrvatske sprovodi iz inostranstva krsenjem i saveznih i republickih ustava i zakona? Naoruzavaju se formacije koje za svoj cilj imaju secesiju dela drzavne teritorije. Vrse banditsko opkoljavanje kasarni jedine legalne armije. Hrvatska je kao drzava priznata tek od januara 1992.g.
Hvala.
Препоруке:
2
0
41 четвртак, 01 септембар 2016 10:05
Arnie
За господина који се потписује као Турас- Моја је претпоставка да сте хтели да цитирате философа Бертранда Расела, наиме његово презиме се тако изговара, не можете правити компилацију између енглеског правописа и српског изговора, иначе у оригиналу се пише Russell.....
Препоруке:
3
0
42 четвртак, 01 септембар 2016 13:25
@ Ћопе
Ако си у праву, остаје само питање да ли ће то бити пре и после проглашења сатане за свеца. А баш би било згодно да се, као Св. Дамјан и Козма, славе заједно - - Св. Сотона и Степинац.
Препоруке:
1
2
43 четвртак, 01 септембар 2016 16:44
alkar@zvonimir
ukoliko vi pošteno pogledate datume i sliujed događaja devedesetih godina onda ćete doći do zaključka da su SRBI već 89 g donijeli PRVI amandmane na ustav srbije i time srusili ustav sfrj i drzavu za koju su se kobajagi zalagali.tim amandmanima ste ukinuli ustavna prava albancima i vojvođanima kada ste ukinuli pokrajine koje je ustav sfrj garantirao.JESTE LI SE UPITALI ZASTO TAJ TREN PREDSJEDNISTVO SFRJ I VRH PARTIJE I JNA NIJE REAGIRAO NA OČITI USTAVNO-DRZAVNI UDAR?nisu jer je sve već bilo dogovoreno između vrha jna i MILOŠEVIĆA.
PRVI ste počeli REVOLUCIJU mitingasenjima i medijskom harangom kako bi mobilizirali srpski narod za rjesenje srpskog pitanja u smislu svi srbi u jednoj drzavi.ZAR MISLITE DA SU MITINZI SRBA DILJEM JUGE,S MILIONSKIM SKUPOM NA GAZIMESTANU NA KOJEM SU ODASLANE RATNE PORUKE NESRBIMA BILE PO USTAVU SFRJ?
jeste li se upitali ZASTO tada nije reagirala savezna vlada ,vrh partije i jna?jer je opet to dio dogovora milošević-jna.
a vrlo brzo su reagirali u hrv.
Препоруке:
2
1
44 четвртак, 01 септембар 2016 20:28
Zvonimir Bgd @ alkar
Vi koristite neistinu, dezinformacije. Amandmanima na republicki ustav SR Srbije ispostovana je procedura za promenu republickog ustava U SAGLASNOSTI sa izabranim organima vlasti u SAP Kosovo i Metohija i SAP Vojvodina. Ovim amandmanima NISU UKINUTE AUTONOMNE POKRAJINE, vec je uspostavljeno jedinstvo nadleznosti republickih organa nad citavom teritorijom SR Srbije, u skladu sa jednakim polozajem drugih republika. Dakle, SAP su ostale pokrajine, sto su i danas, sa svim svojim AUTONOMNIM nadleznostima. U saveznom Ustavu SFRJ ostavljena je mogucnost za ovo u okviru Srbije i njenih pokrajina, te Ustav nije prekrsen u tom domenu. Naprotiv, novi ustav SR Hrvatske je najpre prekrsio osnovno nacelo RAVNOPRAVNOSTI KONSTITUTIVNIH NARODA. Na gazimestanskom skupu NIJE ODASLATA NI JEDNA RATNA PORUKA. Citirajte bar jednu takvu. "Vrh JNA" NIJE BIO ni u kakvom "dogovoru" sa Milosevicem. Ni Generalstab, ni Stab Vrhovne komande u Predsednistvu. Nema ni jedne odluke bez Predsednistva SFRJ.
Препоруке:
1
2
45 четвртак, 01 септембар 2016 20:59
Zvonimir Bgd @ alkar
U svakom slucaju, bilo kakav politicki spor na saveznom nivou trebalo je da bude resavan u okviru saveznih institucija. Svakako ne ilegalnim naoruzavanjem iz inostranstva sopstvene teritorijalne odbrane i milicije (mimo propisa oruzanih snaga SFRJ i Saveznog MUP-a), te formiranjem pobunjenickih "postrojbi" koje ce izvrsiti oruzani napada na jedinu legalnu armiju jos uvek postojece i medjunarodno priznate drzave. Vi, dakle, niste pruzili nikakav odgovor u vezi sa ovim pojavama koje su flagrantno, zapravo banditsko, krsenje drzavnog poretka i napad na tu drzavu.
Препоруке:
1
1
46 четвртак, 01 септембар 2016 21:11
Zvonimir Bgd @ alkar
Ovakvo drzanje dela hrvatskog stanovnistva koje se priklonilo secesionistickoj politici hrvatskog rukovodstva nije bilo u vidu "ratne poruke", ono je bilo ratna akcija, oruzana pobuna unutar drzave koja jos uvek postoji. Vrsena su konkretna, protivustavna, protivzakonita i u svemu protivpravna dejstva protiv drzavne (visenacionalne) armije i legalnih organa SFRJ.
Vi ne mozete pobeci od osnovne cinjenice koja je izazvala rat, koja je zapocela rat. A to je - SECESIONIZAM koji za cilj ima odvajanje dela drzavne teritorije! U takvim okolnostima svaka drzava pribegava sili radi slamanja oruzane pobune, a JNA u pocetku cak ni to nije uradila. Upravo zahvaljujuci izostanku odluke Predsednistva SFRJ o vanrednom stanju i razoruzanju paravojnih formacija, sto je bio predlog Staba vrhovne komande. Na martovskim sednicama 1991.g. glasalo se o tome na Predsednistvu. Srpsko rukovodstvo bilo je za to, kako bi se izbegao gradjanski rat. Mesic je glasao protiv (ne samo on). To su cinjenice.
Препоруке:
1
1
47 петак, 02 септембар 2016 14:06
alkar@zvonimir
nasmijali ste me do suza.odavno nisan tako nesto pročita ka sta vi napisaste.
neću vam nista na sve to odgovorit jer nema smisla osim mozda samo malu istinu:U USTAVU SFRJ NIGDI NE PIŠE DA MITINZI ILI ULICA SMJENJUJU LEGALNO IZABRANA RUKOVODSTVA POKRAJINA.
vi ste jogurt revolucijom -mitinzima i ulicom priko kertesa i ostalih jurisnika SMIJENILI RUKOVODSTVA POKRAJINA i stavili podobne koji su samo proveli AMANDMANE na ustav i UKINULI POKRAJINE ustavom srbije 90.g.
malo bolje pročitajte ustav srbije koju je taj ustav objedinio u jednu upravnu jedinicu ,drzavu,bez pokrajina u smislu AUTONOMNOSTI(kosovo i vojvodina i dalje postoje alio samo kao geografski pojmovi a ne politički autonomni čimbenici)kao drzavu SRPSKOG NARODA I MANJINA.znači -samo su srbi drzavotvorni narod svi drugi su manjine.
kad se to napravilo u hrv vi ste to proglasili fasiszmon i rusenjem juge.
vi ste 2 milion albanaca stavili u mnajinu i nikom nista a mi pola miliona srba i odma je to fasizam.čudna logika.
Препоруке:
0
3
48 петак, 02 септембар 2016 15:38
Mirko Brecl
E, moj Alkar.Babe i žabe oduvek i opet.Klasična zamena teza sebi u korist. Albanci jesu bili manjina u SFRJ, Srbi su konstitutivni u SFRJ pa i u SR Hrvatskoj! To se nemože porediti. Da ne pominjemo da je SR Hrvatska nastala na krvi tog konstitutivnog (Srpskog)naroda! Inače je nebi ni bilo a Hrvati kao narod bi morali proći proces DENACIFIKACIJE kao Nemci!!!
Препоруке:
1
0
49 петак, 02 септембар 2016 22:03
Danas je Jazeera objavila dokumentarac o američkim stereotipima vezanim za Arape. Kroz arapske ekstremiste osuđuju cijeli arapski svijet. Kolektivna krivnja.

Kao što i pojedinci ovdje Hrvatima nameću kolektivnu krivnju zbog ustaša. I zaboravljaju da je proslavljeni antifašistički vođa Josip Broz bio Hrvat. Tako da nema nikakve denacifikacvije ako se zna da je Hrvat bio na čelu jednog od najjačih otpora u Drugomu svjetskomu ratu. Nijemci, Japanci i Talijani takvu veličinu na savezničkoj strani nisu imali.

Isto tako nije istina da su samo Srbi stradali za vrijeme nacističke okupacije jer su najviše izgubili Romi i taj narod pretrpio je najveći genocid.

I još nešto, u Hrvatskoj nisu postojala dva konstitutivna naroda.

http://blog.vecernji.hr/zvonimir-despot/srbi-nikad-nisu-bili-konstitutivni-narod-u-hrvatskoj-944
Препоруке:
0
1
50 недеља, 04 септембар 2016 00:01
Zvonimir Bgd @ DŠ
Vase opservacije u vezi sa kolektivnom krivicom, zatim nelogicnim optuzbama za ustastvo protiv antifasiste Broza, pa onda da nisu samo Srbi stradali - ispravne su.
A onda, po vasem obicaju - hladan tus!
U drugoj polovini komentara vi nivelisete i procenjujete zrtve ustaskog genocida u NDH. (?) Na osnovu cega??? Zar vam nije poznato da su cifre zrtava tacka prelamanja vise teorija i tvrdnji, kako od strane laika, tako i u naucnoj debati?! Cak kada bi se uzela u obzir proporcija brojnosti nekog etnosa sa brojem njegovih zrtava, vi najpre morate raspolagati nekim pribliznim ciframa koje su zasigurno, naucno utvrdjenje bez priziva na sumnju.

Jos nesto. Da li je moguce da vam je Zvonimir Despot pravnicki autoritet? Saljem vam link, ne zbog njegovog nesuvislog teksta, vec zbog odlicnih komentara ljudi koji ne nasedaju:
http://blog.vecernji.hr/zvonimir-despot/baka-mi-je-otkrila-da-sam-potomak-ustase-kad-sam-iz-skole-donio-partijsku-zastavu-6473

Hvala.
Препоруке:
0
1
51 недеља, 04 септембар 2016 16:29
Leka5
Srbi su više postigli lažima nego na bijegu polju. Izjava Dobrice Ćosića oca srpske nacije. Ima inače završenu srednju poljoprivrednu
Препоруке:
2
2
52 недеља, 04 септембар 2016 20:58
Despot dolazi iz ustaške obitelji, ali u tekstu citira povjesničara.

"Dosad najdetaljniju raščlambu o tom problemu napravio je povjesničar dr. Mario Jareb, također s Hrvatskog instituta za povijest, koji je o tome pisao u knjizi „Hrvatski nacionalni simboli“."

Ja sam čitao mnogo knjiga o romskoj nesreći u Drugomu svjetskomu ratu i ne govorim u vjetar. Ustaše su pobili više od 90 posto hrvatskih Roma, a to je veći zločin od holokausta. Naime, svi hrvatski Romi deportirani su 1942. u Jasenovac.
Препоруке:
0
1
53 среда, 07 септембар 2016 19:28
Micko
Sve to naše zlo krenulo je velikom šizmom koja je podijelila Balkan na Drini na zapadni katolički i istočni pravoslavni. Pa tako Vatikan pokušava da osvoji kompletnu vlast do Drine a istočna SPC pokušava da prodre preko Drine čim dalje. A u čemu se razlikuju, skoro u ničemu, pa i križ/krst im je isti. Valjdase razlikuju samo po muzičkom ukusu

A narod ko narod, uvijek gine za budale. I opet će, dok ovi nesmetano ispijaju kavice bez grižnje savjesti.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер