субота, 08. август 2020.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Американци нису успели ни у шта да нас убеде

Kоментари (14) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 18 новембар 2016 17:36
Цвико
Дошао је Трамп. Његовим доласком, одлази стари Холивуд. Но не брините, долази нови. Холивуд је вечан као мјена. Ја једино што могу да кажеж, баш ме брига за Холивуд. То је мој начин да спречим његов утицај на моје размишљање.
Препоруке:
27
7
2 петак, 18 новембар 2016 17:48
Ovo su očigledno prijatelji
Ima li još kritičara u Srba?Ma ne ljutim se ja na njih dvojicu,nego su mi simpatični.Baš zato,za razluku od većine,nemaju pravo da me razočaraju.I nisam ja konzervativac.Ruski film se već osvestio. Ja to gledam.Ima svega,od Turske do Holivuda. A i kod nas se bude mnogi glumci i reditelji.Shvatili su da mi nismo grandovska raja,a i da razumemo motive Žanke Stokić za kreativnost tokom okupacije.Znamo mi kako je kada umetnik doživi "dnevnik uvreda". Nego,ta američka kritička misao,to je po potrebi,da od gubitnika opereš biografiju i opet postaneš dobar momak-buntovnik.Tako opstaje američka demokratija,ali niko ne odgovara. Neće ni Klintonovi,pogotovo jer ih podržava buntovnik Majkl Mur i buntovnik Robert De Niro.Još samo fali mafijaški insajder Šon Pen...U Srbiji je neko prosuo mit da se ne mora ratovati kada te porobljavaju,inače si budala i impotenko.E to poručuje Dragojević redom u "Lepa sela..." i "Sveti Djordje ubiva...".Samo jedna kozačka pesma razotkriva tu površnost.
Препоруке:
45
4
3 петак, 18 новембар 2016 18:43
Кнежевић Милан
Занимљива размишљања ова двојица имају о теми.
Допринећу, једном примедбом...
Овде говоримо о једном веома занимљивом парадоксу.

Кад смо код парадокса- ето, у доба "Брозославије", направљена су нека ремек дела филмске уметности у нас; "Кад будем мртав и бео", "Скупљачи перја", неколико филмова Душана Макавејева, "Буђење пацова", и да не набрајам; и све то у време "црвеног терора"!?
Како је тај "терор" дозвољавао такво "олајавање", тако негативне оцене друштвеног стања у СФРЈ, и како су му таква дела пролазила испод радара?
Или је тај "терор" био врло благонаклон према дисидентима (литературу да и не помињем!), што ставља велики знак питања над интензитетом тог "терора", или су "црвени" били много демократичнији према критици онога што су радили?
Ето теме за промишљање.
Лично- чини ми се да је то било много слободније доба, од свих "демократских", и пре и после.
Не тражим да се ико сложи са мном. Само да размисли мало боље...
Препоруке:
48
10
4 петак, 18 новембар 2016 23:23
brzi
Kod vas, kao i celom novom europskom svetu, onom iza nekadašnjeg berlinskog zida, još uvek bolujete od traume zvane stokholmski sindrom jer likujete nekadašnje vlastodržce i negirate sve slobodarstva koje ste dobili posle pada berlinskog zida. A u suštini je vaš najevči problem da niste u stanju da u potpunosti izkoristite sve svoje personalne slobode koje ste dobili posle pada tiranije berlinskog zida.
Inače što se filma tiče srbi nemate čega da se stidite. Vaše filmađije su barem deceniju ispred vaše politike i opšteg života uopče, stvarni Tarabići i babe Vange su vaše filmađije i ako očete da vidite svoju biudučnost samo pratite svoje filmove i saznačete kakva vas sudbina čeka.
Препоруке:
6
35
5 петак, 18 новембар 2016 23:47
Кнез Милан
Југославија је била трула и почели су да пуштају раднике напоље и дозволили су, веома контролисано, разне врсте црних, западних, "авангардних" ствари (Џубокс, Битеф, понеки филм) за које обичан свет, већина, није марио - њих су интересовали први фића, летовање на мору и то је то. За власт је то било потпуно безбедно јер је контролисала све, цео живот у земљи. Укључујући и тзв. критичаре и противнике режима којима је доделила станове (с прислушкиваним телефонима) и радна места у култури (с безбедњацима у уредништвима) ... Прави противници су били у затвор
има.
Препоруке:
24
8
6 субота, 19 новембар 2016 00:04
Спиридон
Проблем холивудских филмова је да су они у сваком погледу потпуно безвредна категорија и то нема никакве везе са тиме да ли они шире или не шире пропаганду, како су у њима приказани Срби или било шта што је наведено у овом тексту. Филмови који се снимају у Холивуду су најобичнији производ индустрије забаве, као што је шраф производ машинске индустрије и као што не могу да пронађем било какву уметничку или естетску вредност у шрафу, не могу је наћи нити у холивудском филму зато што је нема. Можда и једини озбиљан режисер са ових простора Милчо Манчевски је пре пар година гостујући на ФАФ-у после пројекције свог филма дао најбољу дефиницију Холивуда рекавши да тамо режисер филма иде на посао као што иде обичан службеник, он не жели ништа да каже о свеопштем поретку ствари већ само да направи сат и по забаве. Тамо се филмови праве тако што се прво гледа да се то добро прода и онда је крајњи продукт на интелектуалном нивоу просечног тинејџера односно само заглупљујућа јефтина забава...
Препоруке:
26
8
7 субота, 19 новембар 2016 03:58
"Пантер"
Моћ америчке филмске индустрије, која је главни вектор америчке меке моћи (а то није исто што и пропаганда), је у вештом дозирању филмова који глорификују америчке вредности и оних који те вредности преиспитују. Доказ да је у питању врхунска манипулација људском свешћу је чињеница да сви ти критички филмови не производе критички однос према Америци и њеним вредностима. Напротив. Они само утичу да се додатно учврсти позитивна слика о Америци и идеја о њеној моралној супериорности као земљи која има снаге да себе критикује и преиспитује. Сви ти филмови о расној дискриминацији, корупцији, освајачким ратовима који су после WW2 однели више од десет милиона људских живота, нису довели, нити ће довести, до стварања Друге Америке која би позивала Американце на катарзу. И то је поента.

Србија вероватно никада неће постати носилац меке моћи која се иначе дефинише као „постизање политичких циљева манипулацијом свешћу уместо употребе оружја“. Једноставно, манипулисање није у нашој природи.
Препоруке:
32
3
8 субота, 19 новембар 2016 19:36
Одбрана и последњи дани
"Бал на води" је прототип холивудске продукције. Снимљен у раскошном техниколору уз неколико маестралних "водених" тачака Естер Вилијамс, симболизовао је слободу и благостање САД.
Снимљен исте године кад су се Американци искрцали у Нормандији. Да ли је то случајност и да ли је био пропагандни филм који је имао за циљ раширити амерички мит по разрушеној Европи након Другог рата, просудите сами. У Европи је доживео незапамћен успех који се граничио са идолопоклонством. Требало је да прође 70 година да Вучић покуша "римејк" са "Београдом на води"као сликом лажног благостања Србије. Што се тиче убеђивања, наравно да су нас Американци убедили у све и свашта,између осталог и да су слетели на Месец. Бомбардовање нас је освестило.
Препоруке:
21
2
9 недеља, 20 новембар 2016 20:52
"Пантер"
Американци су успели да убеде свет у супериорност америчког начина живота, „american way of life“ који је постао (још увек је, нажалост) планетарно атрактиван модел. А то су успели преко културе, тачније преко популарне културе, пре свега музике и филма који су главни ресурси америчке меке моћи. Амерички конзервативци који су са омаловажавањем гледали на неке производе америчке културе,убрзо су схватили да је њихова популарна култура много „компетитивнија“ од совјетске врхунске класичне уметности. Хор Црвене армије, Бољшој театар, филмови као „Рубљов“, изазивају поштовање широм света али једноставно нису могли да убеде свет у супериорност „soviet way of life”. „Рубљов“ никада није изазвао хистерију која је пратила „Бал на води“. Укратко, Американци су успели (до сада), да убеде свет у све што су хтели.
Препоруке:
9
0
10 уторак, 22 новембар 2016 08:28
серпска сарма, а мож и пасуљ@ Кнежевић Милан, па "brzi"
Кнежевић Милан њим самим: "Кад смо код парадокса- ето, у доба "Брозославије", направљена су нека ремек дела филмске уметности у нас; "Кад будем мртав и бео", "Скупљачи перја", неколико филмова Душана Макавејева, "Буђење пацова", и да не набрајам; и све то у време "црвеног терора"!? Како је тај "терор" дозвољавао такво "олајавање", тако негативне оцене друштвеног стања у СФРЈ, и како су му таква дела пролазила испод радара? Или је тај "терор" био врло благонаклон према дисидентима (литературу да и не помињем!), што ставља велики знак питања над интензитетом тог "терора", или су "црвени" били много демократичнији према критици онога што су радили?" Утук: Није вам пало на памет да су СКОРО СВИ ТИ ФИЛМОВИ снимљени у периоду 1965-72, када се Броз КОНАЧНО одлучио КАКО ће изгледати СФРЈот после њега и кад је ПОЧИСТИО све непоћудне који су му сметали!? Кад је довео "умерене" Рвате да нам таламбасају о "братству и јединству" и ТУПСОНСКЕ "црвене" "срПе" попут Драже Марковића и Пере Стамболића!?
Препоруке:
6
2
11 уторак, 22 новембар 2016 08:44
серпска сарма, а мож и пасуљ@ Кнежевић Милан, па "brzi", наставак
Просто речено Брозу и његовим "извођачима радова" у "срПији" (скраћеница УжаС, тј. "ужа Србија", "Србија ван покрајина" или "Србија ван себе") требао је ВЕНТИЛ за рају& непоћудне уметнике, док су ЗАВРШАВАЛИ ВАЖНИЈЕ СТВАРИ попут Амандмана за "устав" СФРЈота 1971, кад је УХАПШЕН проф. Михаило Ђурић, ЈЕДИНИ ПРАВИ ДИСИДЕНТ тог доба, уз пар његових тадањих сарадника и колега!? Узгред, у том добу ПО УКЛАЊАЊУ Крцуна и Ранковића (са по Броза ОПАСНИМ РАТНИМ "заслугама" и БРОЈНИМ ПРИСТАЛИЦАМА, чиме је "црвена" Србија била ОБЕЗГЛАВЉЕНА!), Броз је нашао ингениозно "ПРЕМОШЋУЈУЋЕ решење" са Кочом Поповићем, Латинком Перовић, Марком Никезићем& ЕКИПОМ "црвених хуманиста"& "техноменаџера", који су нас увели у ПОТРОШАЧКЕ "златне 70-те", прво ПУШТАЈУЋИ "уметничку слободу" (коју поменусте), а онда у "златним 70-тим", ПО УКЛАЊАЊУ корифеја "уметничких слобода" Жике Павловића, Макавејева etc. и ЗАБАВУ за НАРОД из серијала a la "Жикина династија", која И ДАНАС ТРАЈЕ у другим, ТВРЂИМ формама, попут "PINK"-a!?
Препоруке:
4
2
12 уторак, 22 новембар 2016 09:04
серпска сарма, а мож и пасуљ@ Кнежевић Милан, па "brzi", други наставак
О том добу, на посредан, али филмичан, скоро холивудски начин говори филм "Балканска правила" Дарка Бајића (са happy end-om, уз за конзервативце приказ некарактеристичних, а модерних ситуација: отац, Лаза Ристовски и син, Бранислав Лечић ДЕЛЕ (у различитим периодима), ИСТУ ЖЕНУ, Ана Софреновић, иначе ћерку очевог најбољег пајтоса, Александра Берчека), снимљеног 1997, као врста МЕКОГ ОДГОВОРА система Слобе Милошевића на тад ОПОЗИЦИОНЕ филмове попут "Црног бомбардера" (такође снимио Дарко Бајић) и потоњих, који Србију и Србе приказују у АПОКАЛИПТИЧКОМ маниру (чак и кад Западу ПОДОБНА "срПија" "побеђује" (а заправо саму себе ПОРАЖАВА!) као у филму "Наташа"), тако драгом "нашем" susjedu "brzom", који би очигледно да се ОСТВАРЕ речи њиховог другог председника Месића: "Ne Srbe na vrbe, već Srbe na Srbe"!? Но, пошто је јасна накана РАЗ"браће" и пошто је победом Трампа постала ВЕРОВАТНА америчка НЕУТРАЛНОСТ у УНУТАРСРПСКИМ пословима, сматрам да треба АКТУЕЛИЗОВАТИ поруке "Балканских правила".
Препоруке:
3
2
13 уторак, 22 новембар 2016 09:13
серпска сарма, а мож и пасуљ@ Кнежевић Милан, па "brzi", крај!
А поруке тог филма су јасне: 1) Србија МОРА ПОБЕДИТИ Брозизам; 2) Срби МОРАЈУ превазићи своје међусобице; 3) Србија МОРА бити модерна (посебно је упечатљива завршна сцена филма, где отац, Бранислав Лечић, препушта ћерки тинејџерки команде авиона, док мајка уметница пева оперске арије), нашта бих само додао да 4) Србија и Срби МОРАЈУ ИНТЕГРИСАТИ сва досадања ИСТОРИЈСКА ИСКУСТВА у нашу КОЛЕКТИВНУ МЕМОРИЈУ, еда би опет постали "велики мали народ" и ПРИПРЕМИЛИ се за ДОГАЂАЈЕ који ОЧИГЛЕДНО НАИЛАЗЕ, а онда..., па где је тај susjed "brzi", nekamo se IZGUBIO!? Шалу на страну, врло је симптоматично што се ИЗБЕГАВА РАСПРАВА о филму "Балканска правила", који је ПРВИ НАШ ФИЛМ, после "Марша на Дрину", где Срби НА НЕКИ НАЧИН ПОНОВО ПОБЕЂУЈУ!? С тим што је победа Срба у "Балканским правилима" заправо приказ победе над нашим КОЛЕКТИВНИМ ДЕМОНОМ, БРОЗИЗМОМ, тренутно отелотвореним у "другосрбијанштини"!? Толико о теми, свако добро свима и захвалност г-ди Танасићу и Војнову на изврсном интервју.
Препоруке:
6
3
14 уторак, 22 новембар 2016 22:13
Арчибалд Рајс
За брзог
После пада берлинског зида извршили сте етничко чишћење тако да се само усташоидима могу свиђати те године после, али не прогнаним и побијеним српским цивилима, а што се тиче наше кинематографије, када сниме филм о Блајбургу то ће бити пророчанство шта чека вас усташоиде.
Препоруке:
7
1

Анкета

Да ли мислите да ће у наредних годину дана у Србији бити одржани нови парламентарни избори?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер