уторак, 16. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Интелектуалац и идеолошки крсташки ратови

Kоментари (9) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 27 мај 2009 20:32
MP
Autor:"Борба између традиционалиста и антитрадиционалиста, атеиста и теиста тако поприма у нас облик крсташких идеолошких ратова, у којима се не бирају средства како би свака страна одузела "право грађанства" оној другој. То нужно дестабилизује друштво јер се у сфери јавног мнења производи изразити мањак оних јавних посленика који се баве учвршћивањем онога што представља интерес свих."
Kolko puta od koliko pametnih ljudi napisano isto ili slično?Al mi smo Srbi!A to podrazumeva svesno elementarno ne prepoznavanje "interesa svih".
Препоруке:
0
0
2 среда, 27 мај 2009 20:42
lola
Odlican tekst! Cestitam NSPM sto ima ovakvog saradnika.
Препоруке:
0
0
3 среда, 27 мај 2009 23:57
Zajedljivi
''Интелектуалац и идеолошки крсташки ратови'' ili samo je liberal pravi intelektualac.
Препоруке:
0
0
4 четвртак, 28 мај 2009 01:50
Небојша Малић
Заједљиви, и ја сам у први мах то тако схватио, али ми је онда постало јасно да се овде као истинска либерална вредност представља слобода мишљења и подршка законима и принципима који важе за све. А такви ставови су за наше ”либерале” и ”демократе” (а посебно оне што се називају и једним и другим именом) мислена именица.
Препоруке:
0
0
5 четвртак, 28 мај 2009 03:04
Aleksandar
Kada govori o principu odvojenosti religije od drzave autor gresi kad uzima ameriku za najbolji primer. Bolje da je pomislio na Francusku. Amerika nije ni dobar primer za slobodu religije. Amerika je drustvo u kome je sam pojam religije toliko razvodnjen da je tamosnji model maksimalistickog ekumenizma paradoksalno ugrozio i religioznost pojedinaca koji i odvojenost drzave od religije. Kada se apsolutno bilo sta smatra za religiju tesko da se drzava od toga moze odvojiti, a isto tako svodjenje religioznosti navodno na privatnu sferu gde je bilo sta sadrzaj "religijskog nacina zivota" ugrozava stvarni religiski vid zivota. U Francuskoj se Scientolozi i Mormoni ne kvalifikuju kao religija. U Americi su to dve "religije" u najjacem naletu. Da ne govorimo o mnostvu protestanskim pod-sektama, "evangelisickim" Mega-crkvama sa parkinzima za sto hiljada automobila pa u arenama vecim nego sto su sportske sale masa se dere i baca po patosu. Sve je to "religija" u toj "liberalnoj" zemlji. Ali ako je bilo sta religija onda to na kraju nista i nije. Shodno tome, ne moze biti govora ni o odvojenosti drzave od toga necega sto je i svasta i nista. Iskrsava tako paradoks da se na DRZAVNOM univerzitetu u Teksasu evolucija i kreacionisticka "teorija" moraju tretirati podjednako "naucnim". Znaci da je i nauka tamo otisla dodjavola, pa je onda globalno zagrevanje i "nauka" i religija. Stoga, teza da je "Amerika najreligioznija zemlja" nije istinita, ako je uopste smislena. To je zemlja gde je pojam religije potpuno izvitoperen, te je to zemlja sa najvise ljudi uclanjenih u sekte koje su nesvodive na religiju. Ujedno Amerika je drzava gde su ateisti najmanje slobodni i zapravo predstavljaju ugrozenu kategoriju u drustvu, ali to nema ama bas nista sa religioznoscu naroda.
Препоруке:
0
0
6 четвртак, 28 мај 2009 11:41
Zajedljivi
Gospodine Maliću. U vreme kada se u Evropi vode diskusije između liberala i multikulturalista i kada se preispituju učinci tih ideologija po Zapad (deo toga možemo pratiti i ovde na NSPM-u), u Srbiji se kao rešenje nudi i jedno i drugo. Naš znameniti politički filozof Slobodan Divjak autor ovog teksta, drži, kao što vidimo, stranu liberalizma. Moja dilema je sledeća, naime, možemo li tek tako hrliti u zagrljaj ideologija ne vodeći računa o njihovim istorijskim učincima negde drugde.
Препоруке:
0
0
7 четвртак, 28 мај 2009 12:56
вламил
____________________________________________________
"Другим речима, једно је борити се за ширење посебних политичких концепција и вредности, а сасвим друго је залагати се за формалне услове под којима је могућа равноправна утакмица између тих посебних концепција и вредности; једно је критиковати неку конкретну друштвену тенденцију, а сасвим друго је залагати се за услове у којима је друштвена критика као таква могућа и легитимна. У првом случају интелектуалац делује као друштвено, интересно ангажовани појединац, као један међу многим грађанима. У другом случају, интелектуалац делује на теоријски начин, тежећи да се придржава начела правде као непристрасности."
____________________________________________________
Овог текста не би ни било да (посебно код нас) није доминантна превага интелектуалаца (и "интелектуалаца") који не праве разлику, односно, немају и "један" и "други" приступ (у смислу горњег цитата).
____________________________________________________
@ lola
Делим Ваш став.
___________________________________________________
@ zajedljivi
Коментар је у духу имена. Доследно.
Препоруке:
0
0
8 четвртак, 28 мај 2009 19:15
Стева Надрљански
Ја лично нисам схватио да г. Дивјак заговара либерализам као једину могућу "јавну" опцију, него да оне који се куну у њега мало подсети шта он истински значи, тј. да не може да се користи као маљ против вештица. Ово је један од ретких истинских доприноса пројектованој култури дијалога коју, авај, највише нарушавају они којима је она стално на уснама. Осим тога, лепо је показао колико су завађене стране у ствари сличне.
Препоруке:
0
0
9 петак, 29 мај 2009 08:06
Ala Pugacova
Zaista lepa ,realna i nepretenciozna analiza pro et contra.
Evidentno je da je demokratije sve manje na svetu,Srbiji i slicnim malim zemljama pogotovu.
Autoritarni modeli i iskljucivost, nasledjeni iz komunizma, ovde su veoma uocljivi kako u radu vladajuce oligarhije tako i u radu NVO-a.
U Srbiji atak na religiju traje od 1945.raznim etiketiranjima,stvaranjem afera, ali i inertnoscu SPC da okupi narod oko istinskih, zivotnih potreba i dugorocnih ciljeva.
Po statistikama jos uvek su SPC i vojska glavni kohezivni faktori u Srbiji.Zato su i najcesca meta napada lobista i stranih sluzbi.
Katolicka crkva,protestantske crkve u Evropi,mada gube pastvu,i dalje su pune vikendom.
Islam polako preuzima (narocito zensku katolicku populaciju)dominaciju i u juznim SAD drzavama i razvija ne samo medijske aktivnosti vec sinergiju sa svim slojevima stanovnistva.
Zbog slobode misli i govora, bar u mojoj porodici, konstatno "vezbamo" Gole otoke,nepodobnost ,"ustupanje" radnih mesta kursistima,zabrane tekstova...
Ne samo pravo na govor,vec i pravo na zivot i opstanak,oduzeti su hiljadama ljudi...
Sve nase prethodne,pa i ova karikaturalna,vlast ostaju slepe,gluve i neme na sugestije i kritike-ponekad i autisticne,cak.
Sve to nije u nasem interesu i zato su izbori neophodni.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер