среда, 24. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Крст, шприц и лопата

Kоментари (56) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 31 мај 2009 14:50
Zapadni Covek
Poenta je bila i bice da se blati Pravoslavna vera,pa je ova vest iz "Vremena", preneta i u dalekoj Australiji na nacionalnom radiju kao udarna vest. Sto gore to bolje. Koristi sve sto ti je na raspolaganju i kaljaj svoju veru i svoj narod.
Препоруке:
0
0
2 недеља, 31 мај 2009 14:52
Srbija je pred provalijom: Crkva mora povesti narod
Uhvativsi se u kostac sa narkomanijom, Srpska Pravoslavna Crkva pokusava da vaspostavi sistem duhovnih i drustvenih vrednosti koje su, jednom ponistene, marginalizovane ili iskrivljene, postale okidac za rusenje citavog sveta ovih ocajnih, depresivnih ljudi. Ni jedna druga organizacija u Srbiji nema taj duhovni profil, kapacitet, istoriju, a ni eticke standarde koji bi kod velike vecine gradjana bili prihvaceni sa punim poverenjem. Zbog toga traje ova bezocna, prljava i isplanirana kampanja koja za cilj ima 'drzavnog neprijatelja broj 1'.

Da zivimo u Grckoj ili Rusiji, na ulicama bi se okupilo stotine hiljada vernika i pravoslavnih svestenika (i episkopa!), koji bi vlasti i okupatorskim medijima pokazali ko je vecina. Neka okupatorski mediji i nevladine organizacije izvedu gradjane koji njihovu politiku i njihovo izvestavanje podrzavaju. Neka to prvo objasne roditeljima onih koji su poslednju nadu za izlecenje svoje dece videli u srpskoj crkvi. Ovako smo dosli u situaciju da mediji izvestavaju o okupljanju grupice ljudi koji vrse pritisak na sud braneci jednu (kao i Dragojevic prosecnu) spisateljicu druge Srbije, dok roditelji koji podrzavaju rad crkve i angazovanje u borbi protiv narkomanije taj glas izgleda nemaju.

Agresivna, psovacka i iz inostranstva kontrolisana manjina koja namece sopstvene vrednosti ne sme pobediti. Valja joj se suprotstaviti snagom, disciplinom i verom u pobedu - tvrdom verom koje se oni plase jer su navikli da imaju posla samo sa individuama bez svojstava i duhovnih vrednosti.

Drzava kojoj se otima teritorija, u kojoj su sistematski unisteni vojska, politika, ekonomija, u kojoj se podrzava trovanje omladine i nemilice napada crkva, je drzava koja gleda u ambis. Necinjenjem, Srbi ce unistiti ono sto nam je od predaka ostalo, drzavu, veru, identitet, i buducnost sopstvene dece.

Crkva mora povesti narod.
Препоруке:
0
0
3 недеља, 31 мај 2009 16:08
Јозеф К.
У тексту Н.Т., с правом се пуно говори о медијима. У данашњој Политици, у тексту под насловом "Новине у кризи", Б.Јакшић пише: "Руше се тиражи", и даље: "Управо то, квалитет, једино може да спасе новине од изазова". Е па кад би, нпр., по овој теми, макар у једној од наших новина, овај и овакав текст имао шансу да буде објављен, онда би то био тај нови квалитет. Но, бојим се да, посебно што се поменутог Политикиног просветитеља тиче, такав квалитет није онај на који се рачуна. Не, већ супротно од своје либерално-демократске идеологије) он ће се заложити да "Новине треба вратити онима који имају мања финансијска очекивања, онима који су спремнији да размишљају о новом мултимедијалном бизнис-моделу него искључиво о извлачењу профита"). Утопија?! А не, човек говори из искуства. Само апелује на власнике да и у време кризе наставе да финансијски помажу новине које народ слабо купује зарад своје просветитељско-денацификационе улоге (посебно ако су страни, ваљда). Отуд ће се наставити са папагајским понављањем исте матрице (са нешто стилских варијација) по новинама које рачунају на овакав "квалитет", било да су то Политика, Блиц, Данас ... А кад је свеједно шта бих читао, онда и не купујем!
Препоруке:
0
0
4 недеља, 31 мај 2009 16:16
u milosti cenzora
samoproklamovani ateisti su u ovom slucaju lopatanja u teskom sukobu sa logikom, kao uostalom i u svakom drugom slucaju koji ukljucuje ma kakve humanisticke motive.

ako coveka zaista nije stvorio bog, vec je nastao razvojem majmuna, onda je svako nasilje opravdano kao imanentno nasoj zivotinjskoj prirodi, i ateisticki ideolozi bi trebalo da pozdravljaju nasilje kao dokaz u prilog svojim tvrdnjama.

ovako nas samo ostavljaju u nedoumici u sta to oni zapravo veruju, i guraju nas zbunjene i neodlucne prema ucenju crkve koje je daleko logicnije i doslednije od njihovih kontradiktornih ateisticko-humanistickih tlapnji.

i gde je tu suocavanje sa surovom realnoscu, molicu lepo ?
Препоруке:
0
0
5 недеља, 31 мај 2009 17:52
Јован Јанковић
Г. Танасић је добар аутор и већину његових чланака радо читам без коментара, али овде бих понешто додао. Тврдња да је "пракса дрогирања већински увезена" са Запада не одговара истини. Ову праксу су упражњавали народи Јужне Америке (Кока), Африке и далеког Истока (опијум). У загради су само најпознатије. То је, дакле, Запад преузео од других народа и култура. И данас Уго Чавез у УН отворено инсистира на легалности Коке. И данас у Кини постоји пракса уживања опијума. Оно што је овде преузето са Запада је пракса разних видова забрана, праћења и контроле, укључујући ту и наркотике. У САД се наркотици подводе под тзв. "контролисане супстанце".

Изворно хришћанско учење подразумева да је Бог човеку подарио слободу, пре свега слободну вољу. Сваки човек сам чини избор да ли ће следити Реч Божју или не. Он такав избор чини, између осталог, и у односу на наркотике. Друштво може (и треба) да санкционише понашање оних који угрожавају његово устројство и функционисање, што може да буде последица коришћења наркотика, али не и само коришћење наркотика. Зато треба одступити од праксе Запада и наркотике легализовати (осим оних отровних) и контролисати исправност њихове производње и пласмана у складу са добром фармаколошком праксом.

Када се, на описани начин, истисне организовани криминал из посла са психоактивним супстанцама, остаје само проблем једног малог броја хроничних зависника. Ако су у питању малолетна лица, такође треба напустити праксу Запада да се ограничава примена силе и других васпитних метода и дозволити родитељима да васпитавају децу како мисле да треба - то је њихово природно право. Држава треба да се умеша једино ако угрожавају живот и здравље детета или га гурају у криминал. Ако су у питању пунолетна дисфункционална лица, треба их третирати као и друге психичке болеснике.

Немам ништа против да Црква буде покровитељ установа где се лече наркомани (и тамо одлазе својом вољом) али се тамо мора радити под контролом стручњака. При томе свештеник не сме да бије.
Препоруке:
0
0
6 недеља, 31 мај 2009 18:01
Татијана
Чега су се одрекле земље чланице Европске Уније? Свога суверенитета, своје војске, својих закона, система образовања, своје нације... Свега свога. Чега смо се ми одрекли као земља која уопште није чланица ЕУ? Па, свега тога. И остала је ВЕРА.
Јесмо ми прихватили хришћанство, али што се тиче ових демократа (име од мила за комунисту), нисмо то баш тако лепо прихватили. И нисмо, и камо лепе среће да нисмо ни морали; да смо остали заиста само правоверни и православни.
Препоруке:
0
0
7 недеља, 31 мај 2009 18:02
?
onda je svako nasilje opravdano kao imanentno nasoj zivotinjskoj prirodi, i ateisticki ideolozi bi trebalo da pozdravljaju nasilje kao dokaz u prilog svojim tvrdnjama.


naprotiv, po toj logici je i svako nasilje (verbalno i fizicko) nad onima koji biju narkomane takodje opravdano a time i kritika "ateistickih ideologa".
Препоруке:
0
0
8 недеља, 31 мај 2009 18:43
Газда Груја
ОДЛИЧАН ТЕКСТ!!!

Само мали додатак:
Стварно морамо да се суочимо са тим да се СВА деца дрогирају.
Нема "клинца" који не "дува". А ови што имају кола и што изгледају "фенси", ови брендирани и "екстра обучени", е они за викенд имају и за "црту".
Дрога је џабе. Дакле, џабе. Никад јефтинија. За 1000 динара се може "развалити" свако.
Кад се узима брис са школских клупа у београдским средњим школама, 75 одсто клупа је "позитивно" на трагове амфетамина, хероина, кокаина, марихуане итд итд итд.

Дакле, шта мисли просечан "клинац" - опа, види, црква је против доброг провода! аха, одох ја до неке НВО или еврореформске партије они ме подржавају у мојој идеји луууудог провода!
И шта имамо - јуче, матура, 50-торо деце "заглавило" у болницу, пар у коми ; шта ћете, забављала се деца.

ПОДИЋИ ПУНОЛЕТСТВО НА 30 ГОДИНА ако треба!
Препоруке:
0
0
9 недеља, 31 мај 2009 18:49
Paolo Gigli
Ne bih voleo da je J.J. moj advokat jer bih uz njegovu svesrdnu odbranu svakako dobio najtežu kaznu.
Ko se uz sve što se događa poziva na prvenstvo u praksi drogiranja kao opšte prihvaćene, kao Bogom danog prava na izbor između Boga i narkotika, pa kad se već izaberu narkotici, da budu legalizovani i da država vodi računa o njihovoj ispravnosti, pokazuje da NE(ĆE DA) RAZUME suštinu muke kojoj smo izloženi i čemu to vodi. Uzdržavam se da izreknem zaslužene teže kvalifikacije.
Prema J.J., pošto je uobičajena praksa, već vekovima, da se ljudi međusobno ubijaju a od Boga je dato da izaberemo oružje, izaberimo najokrutnije i ono na kojem može najbolje da se zaradi da bi država imala novca da održava čistoću oružja i dovoljne količine za svoje zadovoljne građane.
Препоруке:
0
0
10 недеља, 31 мај 2009 18:55
Калауз
Свеобухватан текст - одличан.
Напоменуо бих нешто што око текста(теме) није битно али мислим да је важно.

Трећи елемент наслова је лопата - то је погрешан назив (име, значење) онога што се види на слици.
Није лопата него ашов. Ту реч су употребљавали и они који су је користили у Црној Реци.
Препоруке:
0
0
11 недеља, 31 мај 2009 18:55
u milosti cenzora
naprotiv, po toj logici je i svako nasilje (verbalno i fizicko) nad onima koji biju narkomane takodje opravdano a time i kritika "ateistickih ideologa".

naravno da jeste, ne razumem sta je sporno ?
ukazujem na nedoslednost, ne moze se cas tvrditi da je covek zivotinja ( nastao razvojem majmuna ), cas da je nesto vise od zivotinje, u zavisnosti od trenutne potrebe.
ateisticki "maša" treba da prelomi u glavu ovu dilemu. ili nazad bogu, ili humanizam u fijoku.
Препоруке:
0
0
12 недеља, 31 мај 2009 19:27
вламил
@Јован Јанковић

1. "Тврдња да је "пракса дрогирања већински увезена" са Запада не одговара истини."
Одговара Јоване. Није реч о томе где се она прво употребљавала (и где се још употребљава), већ како је овде стигла и како (због чега) се одомаћила.

2. "Сваки човек сам чини избор да ли ће следити Реч Божју или не. Он такав избор чини, између осталог, и у односу на наркотике."
Пре него постане човек (у горњем смислу), он је дете! Толико о томе!

3. "Зато треба одступити од праксе Запада и наркотике легализовати (осим оних отровних) и контролисати исправност њихове производње и пласмана у складу са добром фармаколошком праксом."
Који нису отровни? Не трује ли нас та фармаколошка пракса и без тога? Ионако, верујем да би се са њом око таквог посла отимали ("Филип Мориц", рецимо).

3. "Када се, на описани начин, истисне организовани криминал из посла са психоактивним супстанцама, остаје само проблем једног малог броја хроничних зависника."
На "описани начин" легализовали бисмо организовани криминал и имали један велики број хроничних зависника.
4. Тачно је да свештеник не сме да бије!
Препоруке:
0
0
13 недеља, 31 мај 2009 19:57
Jasna Simonovic
@?
Slažem se sa vašim komentarom...sasvim logično...
Svako nasilje može da bude “opravdano” samo u smislu da je “razumljivo”, odnosno uvek postoji neki (ne)opravdan razlog zašto je nasilje izvršeno... nezavisno da li smo “stvoreni” direktno ili smo stvarani više puta indirektno, dok nismo dostigli “perfekciju” prema liku Božjem...
Ateistički ideolozi, čak i kad bi nasilje uzimali kao dokaz postanka čoveka mimo Boga, svakako ne moraju biti srećni zbog tako “niskog” dokaza, jer po toj logici i teisti bi trebalo da su srećni jer postojanje nasilja potvrdjuje da npr. čovek nije Bog...(Uzimanje (ne) postojanja Boga kao “osnove” o razmišljanju postanka čoveka, po meni je već dokaz da teisti i ateisti imaju istu Božju osnovu u sebi....što ne negira i Darvinovu teoriju (možda je bilo više primeraka, kreiranje je ozbiljan rad!), a možda i mnoge druge teorije koje će ljudi u budućnosti “izmisliti”, ko to od nas u ovom civilizacijskom sistemu može da zna!)!
Izvinjavam se ako je ovo što sam napisala suviše glupo sa nečijeg stanovišta...molim bez komentara...ovo je samo moje skromno mišljenje...
Препоруке:
0
0
14 недеља, 31 мај 2009 20:06
Пера
Ко је рекао да је црква веће ѕло од наркоманије? Морам да приѕнам да чак ни у овде оѕлоглашеним „прозападним“ медијима нисам на тако нешто наишао. За овакав навод било би исправно навести извор.
Чини ми се да текст узима као противнике неке имагинарне европејце који мрзе све српско и аргументише против њих. Чак и ако их има, толико их је мало да је питање колико је потребно трошити папира и времена на то. У сваком случају, та група није доминантна ни међу онима који се залажу за улазак у ЕУ. У ствари, већина оних који се залажу за тај корак Србије заступају тај циљ на умеренији начин и не сматрају, као и нико нормалан од других земаља које су у ЕУ ушле да мора да остави по страни сву своју традицију и црквена учења.
Оно што је проблем са СПЦ, а ово говорим као православац јесу људи који нашу цркву махом представљају. Рећи да из тога следи да црква као таква не ваља или да је православље као такво некакав проблем јесте најочигледнији могући non sequitur. А проблем са људима који цркву представљају јесте у томе што не знају религију коју сами приповедају. То да ћете неког натерати да не буде наркоман јесте уплитање у његову вољу и тиме кршење његових основних права дефинисаних тиме што је биће створено по Божијем лику. Овај живот је тест и вера је тест, а то има смисла само зато што имамо слободну вољу. Кад не би било тако, за шта бисмо били заслужни или криви? А један од претходних коментара да је човек да би био слободан прво био дете вањда сугерише да деца немају слободну вољу. Да ли то значи да она нису створена по лику Божијем, да ли то значи да она нису ни за шта заслужна или крива?
Препоруке:
0
0
15 недеља, 31 мај 2009 20:09
?
ukazujem na nedoslednost, ne moze se cas tvrditi da je covek zivotinja ( nastao razvojem majmuna ), cas da je nesto vise od zivotinje, u zavisnosti od trenutne potrebe.


ne postoji nedoslednost, jer ne postoji apstraktni covek kao sto ne postoji ni apstraktna "primena sile". postoje samo kontrektni ljudi i konrektno nasilje. nema nikakve nedoslednosti u tome da se nasilje odobrava u nekim slucajevima a u nekim ne, osim eventualno kod onih koji eksplicitno tvrde da je svako nasilje uvek pogresno (ne znam nijednog takvog). i sve to nema nikakve veze sa evolucijom (po vama je valjda nedosledan i svaki ateista koji nije vegetarijanac).
Препоруке:
0
0
16 недеља, 31 мај 2009 20:17
Јован Јанковић
@Gigli

Избор да ли ће неко користити наркотике или не нема везе са Богом. Није ми познато да је неким изворним хришћанским учењем забрањена употреба наркотика. Неке од последица хроничне употребе би могле бити опасне и супротне Учењу, али то је већ друга тема. Ја, рецимо, видим децу-наркомане као кушање њихових родитеља и припадника Цркве. И зато ми је изузетно драго што је СПЦ показала да је одана пре свега Богу, а не "овоземаљској" политици. Али то је већ друга прича за коју овде нема простора.

Јасно је мени шта је проблем, али се не слажем са већином у томе шта је његов корен и како га разрешити. Раширеност наркоманије код деце је, по мом мишљењу, добрим делом последица ерозије ауторитета наставника у школама. Серијом мера се њима мора вратити друштвени положај и ауторитет који је неопходан за васпитну улогу коју, поред образовне, они имају. Такође се мора побољшати квалитет наставног кадра. Паралелно се мора родитељима вратити право да васпитавају сопствену децу, како сам већ рекао. Даље, поређење успеха у "излечењу" наркомана између Црне Реке и "званичних установа" је беспредметна, јер званичне установе имају катастрофално лош и малобројан кадар, лоше услове за рад, немају ни довољно потрошног материјала, не примењују савремена сазнања, не усавршавају се итд. Зато ашов и делује толико бољи.

Још један кључни проблем ... НСПМ и други (ретки) независни извори упорно наседају на провокације и одговарају бранећи Перановића који је овде пион који се жртвује. Мени га је жао, јер очигледно има добре намере, али је нестручан. Иако не прихватам поделу на "прву" и "другу" Србију, ако привремено усвојим ту терминологију, рекао бих да ће тзв. Прва Србија почети да ређа успехе у борби против страних непријатељских експозитура онда када усвоји неке од њихових метода, а напусте праксу пасивне, опортунистичке одбране...
Препоруке:
0
0
17 недеља, 31 мај 2009 20:39
Јован Јанковић
@Вламил

Легализација би био само први корак у општој борби против наркоманије, који би:
(1) драстично умањио број тровања са смртним исходом, који су углавном последица лоше произведених мешавина које се купују на улици;
(2) избацио криминалце из посла јер би се јефтин и безбедан наркотик могао набавити у апотеци;
(3) умањио атрактивност дрогирања код деце, јер више не би било ефекта "забрањеног воћа".

Наглашавам, то је само први корак. Остали би се састојали из појачавања квалитета и ауторитета васпитног кадра у школама, са већим овлашћењима, као и већим правима родитеља у васпитавању сопствене деце. На пример, професор, ако открије да ученик поседује наркотик у школи, да има право да га привремено суспендује, задржи на казненом раду и сл. Слично као што алкохол може легално да се купи, али не смеш да возиш пијан, да идеш у школу и на посао пијан и сл.

Коначно, увођење проверено ефикасних програма рехабилитације који могу укључивати и радикалне мере, у зависности од тежине стања зависника. Али само у акредитованим установама. СПЦ ту може показати свој интерес за решавање проблема кроз бесплатно ангажовање својих људи у тим програмима, као добровољаца. Ти добровољци би се морали обучити за примену прихватљивих метода лечења болести зависности. И ту је врло важно разграничити повремене кориснике који се могу самоконтролисати (имају довољну снагу воље) од оних којима је потребна повремена помоћ (без ашова) и оних најтежих случајева, којима вероватно ни ашов није довољан, али постоје нпр. компетитивни антагонисти опијата и сл.

Под "добром праксом" подразумевам одговорну производњу фарм. препарата са контролом квалитета. Српска индустрија лекова је сасвим способна за то и то чак није ни скупо. Катастрофични сценарио са много хроничних наркомана ми није изгледан, јер немамо ни тако много хроничних алкохоличара иако је алкохол лако доступан. Такође, раније су психоактивни препарати, попут амфетамина, били широко доступни без великих друштвених потреса.
Препоруке:
0
0
18 недеља, 31 мај 2009 20:46
Јован Јанковић
Много сам се расписао, извињавам се, али морам и ово да кажем.

Нису наркомани једини психички болесници који су проблем код нас. Погледајте само колико има људи са другим дијагнозама који бивају отшуштени из болница или их тамо и не примају, јер немају капацитета и услова за њихово лечење, а опасни су и код куће и на послу. То би била добра тема за једно озбиљно друштвено истраживање, можда неку студију пресека.

Шизофреничари, па чак и антисоцијални психотичари се могу наћи у сталном радном односу јер нема одговарајућег правног механизма да буду отпуштени и приморани на обавезну хоспитализацију. Психијатријске установе, како сам већ објаснио, не могу све да их приме. Значи, потребно је увести и применити прописе о обавезном слању на лечење не само наркомана, већ и ових других категорија психијатријских болесника, те омогућити услове тим установама да их приме и лече. Ту би СПЦ могла да припомогне слањем својих добровољаца. Мислим да би то прилично побољшало ситуацију која је сада ужасно лоша.
Препоруке:
0
0
19 недеља, 31 мај 2009 21:14
Paolo Gigli
@ u milosti cenzora je stvarno u milosti cenzora. Cenzor je izgleda neki kul tip koji ne kažnjava nepoznavanje prihvaćene terminologije o evoluciji. Takođe, cenzor je spreman da pruži i drugi obraz jer je prvi već potročio istrpevši da ga svrstavaju u grupu nastalu od majmuna. Pa i nije kriv što ljudi prelaze preko tvrdnje da imamo zajedničkog pretka sa majmunima što je prilično različito od "postati od majmuna". Nije mesto da se o tome dalje razglaba...
Bolji tekst od ovog koji komentarišemo nije se pojavio.
Nije moglo sve da se stavi tako da možemo da dodamo i borbu grupa koje se bave sramnim poslom rasturanja narkotika što kao rezultat daje po neku zaplenu i "spaljivanje" kao i obaranje cena do dostupnosti na nivou žvaka (a i u žvakama).
Crkva se prihvatila posla koji niko nije hteo ili ga je otaljavao i otaljava ga "prihvaćenim" metodama što je većinu nesrećnika dovelo do Crne reke.
Kao društvo trebalo bi da se pozabavimo razlozima posezanja za narkoticima i da suzbijanjem tih razloga počenemo da smanjujemo silu pošasti koja je sposobna da nas uništi.
Препоруке:
0
0
20 недеља, 31 мај 2009 22:27
Стева Надрљански
Г. Јанковићу, један мали приговорчић: државне медицинске институције немају успеха у лечењу наркоманије не због тога што сте навели, него зато што наркоманија, иако има све манифестације медицинског проблема, ипак превасходно није медицински, већ духовни проблем, и то је једини разлог што су хришћанске "институције" ефикасније. Држава човеку не може дати смисао живота, зато ни државна медицина тешко може да се носи са овим злом, без обзира на добру вољу психијатара, лекара, итд. Вероватно сте читали текст владике Порфирија објављен на овом сајту, он је дао добру дијагнозу проблема. Уосталом, могу и сам, као човек који је извесно време провео са наркоманима од којих неки више нису на овом свету, јасно посведочити да наркоманија заиста претежно има црте духовног феномена: у наркоману зјапи празнина бесмисла, и ако се она нечим попуни, зависност полако почиње да се повлачи. Сведок сам томе.
А Танасић је добро описао савремено јавно лицемерје у нашој несретној Србији и поприлично нечисте разлоге ове халабуке. Сад сам скоро видео писмо Синоду Воје Жанетића, он је такође у свом стилу открио да је цар го.
Препоруке:
0
0
21 недеља, 31 мај 2009 22:38
Бијек
То што се Црква стара о људима који болују од опаке зависности је за сваку похвалу. О неким нашим манастирима који помажу тим заведеним и несрећним људима чуо сам све најлепше. Оно што ме брине и ужасава је што видим многе верујуће људе, православце, да оправдавају ово крваво насиље над већ болесним људима. Уместо да насиље воле атеисти јер им ништа није свето, испада да против њега у ствари немају ништа верници. Жалосно. А логика "кад је неко забраздио толико да може да умре, ми ћемо га тући батинама да га спасемо" је бескорисна и окрутна.
Ако се Црква заузела да помогне то је добро јер Црква а приори брине искрено и с љубављу. Перановић није Црква и немојте од батинаша правити добра човека. И још кад би се причало о новцу који нико не контролише... ко зна на шта би испало.
Препоруке:
0
0
22 недеља, 31 мај 2009 23:04
вламил
@Јован Јанковић
Ја не сматрам трагедијом што у погледу легализације наркотика (значи, и легализације њене производње и продаје) нисмо тако "напредни". Не смета ми што чекамо (ако уопште то чекамо) на евентуална искуства других. Ајде, да наставимо то да чекамо, а да не чекамо на искуства оних који су нашли начина да та пошаст не узима превише маха. Ајде, дакле, да се максимално трудимо да успоставимо права мерила вредности: она која су универзална, али и она аутохтона, примерена људима ових простора, у најбољем смислу конзервативна.
Атрактивност "забрањеног воћа" није пресудна. Забрањено је и красти, па ретко ко краде из тог разлога, осим тога, бојим се да је сада чак и лопова мање од наркомана. Готово сваки лопов је и наркоман, док то није и обрнуто. (Кажем: бојим се, у смислу, што лопов бар има смислено "оправдање" да је хтео да се окористи. Наркоман, пак, све оправдава снажном жељом да се „уради“.)

@Пера
Дакле, деца (треба да) имају слободну вољу! Па зато, када пожеле дрогу - нека је слободно узимају. Родитељи нека им помажу да проходају, да проговоре, да се обуку и да их нахране. Чим то почну сама да раде, родитељи нека само наставе да их воле. Како је живот једноставан, а нисмо се тога раније сетили?! Заиста, не бих даље о таквом схватању слободне воље јер би нас доследност у ставу далеко одвела. Тако би, рецимо, требало да осведочене убице не затварамо и да их не спречавамо у новим (легалиним) набавкама оружја и муниције (њиховој слободној вољи). Поређење и није претерано, када се зна да наркомани нису опасност само по себе!
_____________
Све у свему, нећу наставити даљу преписку по овим питањима из разлога што сматрам да покушаји контра аргументације нису од оне врсте која би требало да прати сву комплексност проблема, тако добро анализираног у тексту Н.Т. Притом, никако не сумњам у њихову добронамерност. Поздрав
Препоруке:
0
0
23 недеља, 31 мај 2009 23:09
Paolo Gigli
@Janković

Rekao bih da imate dobru nameru iznoseći i braneći svoje mišljenje, ali ne zamerite što ću iskoristiti prilično izlizanu izreku da je put u pakao popločan dobrim namerama.
Vaš stav je na distanci i hladan. Vi o problemu hladno kalkulišete i na način koji je zastrašujući.
Može li značenje rečenice koju ste napisali da dopre do vas ako je ponovim: "Није ми познато да је неким изворним хришћанским учењем забрањена употреба наркотика." Ne komentarišemo ovde hrišćanska učenja već obezduhovljenje dela naše dece, rođaka, prijatelja time što su iz razloga o kojima upravo treba da govorimo, prihvatili nešto zbog čega se ili kaju i teže izlečenju ili nemaju snage i umiru.
Oprostićete mi ako grešim, ali iz celog vašeg komentara prosto izbija saznanje da nemate dece jer "видим децу-наркомане као кушање њихових родитеља и припадника Цркве", "Раширеност наркоманије код деце је, по мом мишљењу, добрим делом последица ерозије ауторитета наставника у школама". Gde ste ovde vi lično.
Molim vas, u ime Boga, počnite da razmišljate o tome ZAŠTO naša deca, rođaci, prijatelji posežu za tim zlom i da jačajući ih tu gde su slabi pomognemo im da se odupru, budu imuni kao što smo vi i ja. Ako uradite kako sam vas molio biće vas posle nekog vremena stid što ste dopustili sebi pisanje prethodnih bezdušnih komentara.
Препоруке:
0
0
24 недеља, 31 мај 2009 23:24
sentendre
za vreme ove medijske histerije oko Crne Reke i batinanja, sve vreme sam se pitala jednu stvar: Do koje mere mediji mogu tako grubo da "obradjuju" jednu temu, a da se njome prethodno nisu bavili i resili drzavni organi (policija, sud) odnosno kako je moguce da odu tako daleko da zapravo u toku "kampanje" preko medija sami odrede sta je "zlocin", iznesu "cinjenice i dokaze", sude, osude i na kraju odrede "kaznu", pritom oblativsi instituciju Crkve preko svake mere
Kako je to moguce? Zasto neko iz crkve ne reaguje? Sud? Iko? Neko?
Препоруке:
0
0
25 понедељак, 01 јун 2009 01:23
Невена
Моје мишљење је да се у последњих година систематично нападају српска православна црква и војска. По истраживањима јавног мњења то су последње две институције у нашој држави које имају поверење у народу. Када се и ти стубови избију Срби ће бити растављени на скуп појединаца који међусобно неће имати готово ништа заједничко осим језика.

После тога се добијена маса може згодно обликовати са истицањем локалних разлика, уметањем нових "погоднијих" идеја па чак и изазивањем грађанског рата.

Ово не иде на добро... апсолутно не видим на у земљи снагу која је у стању да се овоме организовано супростави.
Препоруке:
0
0
26 понедељак, 01 јун 2009 01:26
Данко
Ако је свештено лице криво онда није вера и
црква крива. Свако је за себе одговоран
и свако ко покушава да искористи преступ једног свештеника да би омаловажавао и вређао верско осећање односно веру и цркву чини у мојим очима зло.
Препоруке:
0
0
27 понедељак, 01 јун 2009 01:38
Nikola Turajlić
Autor teksta uzima u zaštitu Srpsku pravoslavnu crkvu kao posljednji bastiona Srpstva, koji je izložen atacima drugosrbijanaca.
Medjutim imam osećaj da ista nije baš nevinost bez zaštite, već da ona pomalo postaje neregistrirana NVO ljudskopravaškog usmerenja.
Novoizabrani član Sinoda episkop Grigorije je u svom pismu javnosti prevazišao u kritici crkve čak tzv. sociologa religije, istaknutog drugosrbijanskog kritičara SPC.
Novoizabrani član Sinoda vladika Irinej preti episkopu Artemiju progonom zbog njegovog nekooperativnog stava prema srpskim milosrdnim prijateljima.
SPC kao takova pomalo postaje holding koji se bavi, pored duhovne, kojekakvim komercijalnim delatnostima.
SPC ni u kojem slučaju ne može organizirati zdravstvene ustanove, a pogotovo ne one u kojima se primenjuju fizička zlostavljanja kao vid terapije i uz to uzimati novac.
Postoje neograničene karitativne mogućnosti i potrebe za kojima se SPC baš ne jagmi.
SPC je u svojoj historiji bila i u neuporedivo težim situacijama (nacizam ili komunizam) ali nije pokazivala toliku "političku korektnost" prema unutrašnjem i inostranom okruženju.
Mislim da se SPC adptirala na sveukupne društvene odnose i ne zaslužuje postavljanje na pijedestal, što čine autor i većina komentatora.
I u ovom vredi pravilo: Kakav narod, takva vlada (duhovna).
Препоруке:
0
0
28 понедељак, 01 јун 2009 07:58
Небојша Малић
Још једна ”занимљива” ствар у свему овоме је да се о ”случају Црна Река” дискутује као да су познате све чињенице, а очигледно нису. Пре неки дан је НСПМ објавила текст у коме је лепо објашњено да је наркоман на снимку физички кажњен јер је уносио дрогу у рехабилитациони центар; дакле, ”лопатање” није било у функцији лечења, него кажњавања чина којим је угрозио не само себе, већ и остале штићенике центра. Друго, колико је мени познато, овај који бије није свештеник. Треће, снимак је од пре неког времена, али је тек сада пуштен у јавност, што је само по себи занимљиво.

На крају: пошто ”другосрбијанство” обожава све увезено са Запада, па и дрогу, шта је онда са садомазохизмом? Зар и то није прихваћени ”стил” живота у постмодерном, постхришћанском друштву које они хоће да створе? Зашто им онда смета ово пребијање, а не смета она ”уметност” коју је спомињао Антонић (”уметник” са корбачем у анусу)? Није им, значи, проблем у батинама већ у Цркви? Лицемери.
Препоруке:
0
0
29 понедељак, 01 јун 2009 12:10
Стева Надрљански
Опростите, г. Турајлићу, али Ваше схватање Цркве је идеолошко, а такво је и схватање другосрбијанаца, само што су садржај и интенција различити. И једна и друга страна - патриотска и непатриотска - Цркву разумевају не из њене суштине, што уосталом и не могу јер у тој суштини не учествују, него из њене медијске "појавности", и то на нивоу политичког, културног итд. Национално-патриотско тумачење улоге Цркве погрешно је колико и оно либералистичко-демократско, јер оба хоће да је инструментализују. Црква НИЈЕ национална институција, без обзира што је ту улогу у једном делу историје морала да преузме, а шта бива кад се та идеја апсолутизује видимо на примеру тзв. црногорске и македонске "цркве". Ако се национални циљеви не поклапају са циљевима јеванђеља, они НИСУ интереси Цркве - о томе је стално говорио патријарх. Без обзира што Црква учествује у свакодневном животу друштва, државе и нације, њена се улога не исрпљује у оквиру тога и она не може бити само инструмент за остваривање парцијалних интереса, колико год они били праведни и колико год се СВАКА власт трудила да је у своја кола упрегне. Јасно је да су медији ово искористили да се обрачунавају са Црквом - наравно, из идеолошких разлога, јер она не ради што они мисле да треба! - али циљ оца Бранислава није национално-патриотске-хуманитарне природе, него пре свега јеванђелске. Ако то не схватамо, онда не можемо схватити ни писмо владике Григорија, које уопште није, како ви мислите, "критика цркве", нити можемо, осим у некаквом идеолошком кључу, схватити било какво друго саопштење синода. Вама је Црква крива што није довољно национална, а овима са друге стране крива је што је искључиво национална. Вама личи на неку људскоправашку НВО, а вашим (и мојим) неистомишљеницима у исто време личи на средњовековну инквизиторску фирму. Каква год била идеолошка визура - мора бити погрешна.
Препоруке:
0
0
30 понедељак, 01 јун 2009 12:13
Jasna Simonovic
NEBOJŠA MALIČ, prvi pasus: Sjajno ste primetili, čitaju li ovo nadležne institucije koje treba da počnu barataju činjenicama?
Препоруке:
0
0
31 понедељак, 01 јун 2009 12:28
Nije bilo gore u vreme komunizma i nacizma
Ne bih se slozio da je Srbija u doba komunizma i nacizma bila u tezem polozaju nego danas. U Srbiji su u doba nacizma postojale ne jedna vec dve vojske koje su se borile protiv invazije i stranog okupatora. Tokom pedeset godina komunizma, u Srbiji su se ipak culi kakvi-takvi glasovi intelektualnog disidenstva. Znam da je Mica Popovic tvrdio da je veliku vecinu okupljenih na premijeri Godoa u njegovom ateljeu cinio 'krem UDBE', ali neki disidentski glasovi su se ipak culi.

U danasnjoj Srbiji nema glasova koji bi se mogli suprotstaviti strahovitom pritisku na duh, veru, jezik, kulturu, ekonomiju, politiku i vojsku ovog naroda. Posle otimanje teritorije slede otimanje istorije, jezika i vere. A uporedo sa tim tece otimanje buducnosti srpske dece kroz totalno degradiranje sistema vrednosti, duha zajednice i tolerancije.

U Srbiji danas ne postoji demarkaciona linija izmedju duhovnog i materijalnog. Kultura i umetnost su odavno prestali da poradjaju buntovnike. Pogledajte na sta lici srpski film. Drustvene nauke se jos nekako drze. Crkva je poslednja ustanova u kojoj postoje neki znaci otpora, ali postepene kadrovske promene u Sinodu i stalna medijska ofanziva cine svoje.
Препоруке:
0
0
32 понедељак, 01 јун 2009 12:33
брм
@Јован Јанковић
можда не би било лоше да се заједно са трговином дрогама легализују и убиства, силовања и сл. из истог друштвено корисног разлога - не би више била кул као забрањено воће па би се смањио број истих..
наравно да дрога није увезена са запада, дрогирали су се неки наши преци, али природним опијумом и марихуаном у контролисаним делимично и ритуалним условима и сасвим повремено и умерено, јер је то био део културе коју су неки усвојјили... довољно је послушати грчку ребетику и наша ора из јужних крајева (Македонија, Гора, Косово..)па да се "чују" утицаји...али нису се дрогирали чим устану и по цео дан па још љутом синтетиком која је скоро џабе, а ни деца се нису дрогирала...
Препоруке:
0
0
33 понедељак, 01 јун 2009 13:50
u milosti cenzora
2 ?, ne razumem analogiju sa vegeterijanstvom, buduci da bi iz onoga sto pisem trebalo da ispadne obrnuto, te nisam siguran da se razumemo

2 Jasna, oglusicu se o vasu molbu :) iz principa,
u ovoj formi internet komunikacije ne treba ucestvovati bez spremnosti da se istrpe komentari na sopstveno pisanje.
inace, ne smatram vas komentar glupim nikako, drago mi je da ste otvoreni za alternativna gledista.

2 gigli, cenzor treba da kaznjava nepoznavanje terminologije o evoluciji ? a sta mislite o tome da pocne da kaznjava za nepoznavanje uzroka narkomanije ?
Ne komentarišemo ovde hrišćanska učenja već obezduhovljenje dela naše dece

ne shvatate sustinu problema, nije narkomanija obezduhovljenje, vec posledica tog obezduhovljenja. da idem jos dalje, narkomanija je (pogresan) oblik produhovljenja, a narko dileri misionari.
Kao društvo trebalo bi da se pozabavimo razlozima posezanja za narkoticima i da suzbijanjem tih razloga počenemo da smanjujemo silu pošasti koja je sposobna da nas uništi.

kako vidim, resenje vam je poznato, i nadohvat ruke, zasto ne podelite sa nama svoju carobnu formulu ?
da probam da pogodim, da pohapsimo narko-dilere i zabranimo zvake ?
pogledajte stevin komentar, u tom grmu lezi zec.
Препоруке:
0
0
34 понедељак, 01 јун 2009 16:28
Paolo Gigli
@u milosti cenzora
Cenzor bi trebalo da kažnjava i nepoznavanje uzroka narkomanije ali bi, što se vas tiče, opet došli na polje terminologije. Duhovnost vezujete za aktivno praktikovanje vere, odričući je ostalima. Svi imaju podjednako pravo na duhovnost i nije vera ta koja im to daje već sama suština onog što nas čini ljudima.
Nažalost niste čitali sve komentare koje sam ovde ostavio tako da niste ulovili pogled na rešenje koje je najmanje sadržano u hapšenjima i zabranama.
Buću precizniji.
Kad god vas supruga poljubi, ili vaše dete ili unuče, kad god vaš trud i rad bude prepoznat i bude nagrađen na neki od načina, kad god vaš omiljeni tim pobedi, kad god doživite prijatnost bilo koje vrste, znak je da vaš mozak ume da izluči količinu endorfina i drugih supstanci koje vas čine zadovoljnim i srećnim. Svi taj osećaj volimo i nastojimo da ga imamo što češće. "Mana" ovakvog načina dolaženja do zadovoljstva je sadržana u reči 'trud'. Za svako izazivanje osećaja zadovoljstva potreban je trud, potrebno je da nešto uradimo za sebe ili za druge. Onog trenutka kada probamo bilo koji od opijata, od piva, preko cigareta do narkotika bilo koje vrste, teramo sopstveni mozak da bez lepog razloga, hemijskom šibom, generiše neku količinu zadovoljstva. Skupo dobijenog, bez truda, instant. Ako nastavimo, mozgu će trebati mnogo više lepih razloga da bi radio normalno, pa posežemo za malo više hemije, svaki sledeći put malo više jer se organizam brani generišući sve manje zadovoljstva za sve više unete hemije.
Primećujete da skoro 20 godina živimo u okruženju u kojem je teško trudom stvoriti dovoljno osećanja za kojim svi težimo, ali jednom delu nas grupisanom među mlađima, nestrpljivima, ne videći bilo šta dobro za sebe u sadašnjosti i bliskoj budućnosti, nudi se, podmeće rešenje u obliku narkotika.
Oni nisu obezduhovljeni. Samo su željni a ponuđeno rešenje će ih obezduhoviti.
Šta možemo učiniti vi i ja, svako u svom okruženju da ih odvratimo od puta koji im se nudi?
Препоруке:
0
0
35 понедељак, 01 јун 2009 17:25
Armitage
Zamorno je kako prozapadni mediji uspeju da izokrenu svaku priču u svoju korist. Čitajući o ovom događaju nekoliko dana, nekolicina stvari se namerno ispušta iz vida samo da bi se proizvela emotivna reakcija:

1. Štićenici centra za rehabilitaciju su prihvatili i potpisali mogućnost telesnog kažnjavanja, za:
a) unošenje droge u centar
b) malteretiranje drugih pripadnika centra

2. Jedna od lažnih teza je da se ovo odvija u manastiru. Ne odvija se, već u centru za lečenje 3km od manastira.

3. Snimak je star nekoliko godina. Gde su bili mediji do sad?

4. Kakav je realan učinak centra?
Navodno najuspešnija institucija za lečenje narkomanije u Srbiji.

Itd. Sva bitna pitanja se apstrahuju samo da bi lažni moralisti mogli da dobiju svojih pet minuta na televiziji za kolektivni linč SPC.

Nemam nikakve posebne simpatije ili antipatije za SPC, ateista sam i u ovoj priči - a to bi trebala da bude priča o lečenju narkomana, me interesuje samo jedna stvar:
Radi li ili ne radi metoda lečenja (dakle sve što rade) koju koristi centar?

Čini se da rade, sudeći bar po reakciji i pričama roditelja čija su deca lečena u centru. To je dovoljan razlog ne samo da centar i dalje radi već da se otvori još nekoliko njih.
Препоруке:
0
0
36 понедељак, 01 јун 2009 20:07
Jasna Simonovic
U MILOSTI CENZORA...
Hvala na podršci...
Svakako ste u pravu...Kad maljo bolje razmislim, moja želja da ne bude komentara samo na ovaj moj komentar (ne i na ostale) možda potiče od najprizemnijeg ljudskog straha ne da izdržim breme kritike na svoje neznanje, već duhovnu snagu da sačuvam svetu tačku u sebi, u kojoj nalazim zajedničko kompatibilno utočište i za teiste i za ateiste, i za Božju "živu dušu" ("human being"?) i za Darvinovog "čoveka" ("man"?), i za ono što je bilo, i za ono što će biti...U biti, hvala vam još jednom...
Препоруке:
0
0
37 понедељак, 01 јун 2009 20:11
u milosti cenzora
2 gigli, budite uvereni da sam procitao sve vase poruke pre prethodnog komentara. koliko sam u stanju da pojmim, svakako nedovoljno po vama, tu ima mesavine kritike tudjih komentara i apela za razumevanje problematike. to je legitimno, no i dalje ne predstavlja resenje.
tek u poslednjoj poruci ste konkretnije izneli svoje glediste problematike ( jos uvek vise dijagnoza nego lek ), i sada vidim da se ne razilazimo previse po tome. imamo terminolske nesuglasice, ono sto vi nazivate obezduhovljenjem, ja zovem pogresnim produhovljenjem, ali cenim da je nebitno.

ponovicu citat od malopre
Kao društvo trebalo bi da se pozabavimo razlozima posezanja za narkoticima i da suzbijanjem tih razloga počenemo da smanjujemo silu pošasti koja je sposobna da nas uništi.

da bih ga uporedio sa ovim sto ste malopre napisali
Šta možemo učiniti vi i ja, svako u svom okruženju da ih odvratimo od puta koji im se nudi?


ima sustinske razlike izmedju ove dve izjave, taman koliko ima razlike izmedju pogresnog i tacnog. i to tim redom.
smatram velikom zabludom ocekivanje resenja od nekakvog drustva, iz vise razloga. prvi razlog je ocigledan i na ovoj temi, to famozno drustvo se nikad nece dogovoriti oko pravih poteza. (postoje li uopste univerzalni pravi potezi?)
i margaret tacer se slaze sa mnom oko ovoga :)
There is no such thing as society: there are individual men and women, and there are families.
Препоруке:
0
0
38 понедељак, 01 јун 2009 20:24
Карактер 2001
Чим неко каже ИДИ бајдену одмах се покрене "свеже" питање снимком од три године дана.

Безрезервна подршка Артемију и Црној Реци!
Препоруке:
0
0
39 понедељак, 01 јун 2009 22:20
Nikola Turajlić
@ Steva Nadrljanski
Komentarišući navode iz mojeg komentara svrstavate me medju one koji žele SPC "upregnuti" u nacionalistička kola, a to je naprosto Vaša odbranaška projekcija njenih aktivnosti, koje bih svrstao pre u prozaičke umesto u jevandjeljske, a pogotovo njenih pojedinih velikodostojnika i sveštenika.
Da li me Vi hoćete uveriti da je vodjenje rasprave o kanonskim pitanjima na B92, koje je uzvišenom Grigoriju "neljudski" zabranjeno, primereno duhu i običajima SPC.
Je li vožnja vlastitim džipom neshvaćenog oca Branislava u skladu s verskom skromnosti, ili možda grešim kada mislim da to ne pripada standardu jednog sveštenika.
Dakle meni je crkva kriva što nije dovoljno moralna, a ne nacionalna kako Vi to interpretirate.
Kako je moguće da je "crna ovca" episkop Artemije nekada držao smokvin list srpskim milosrdnim prijateljima dok su oni pokrivali etničko čistenje, ubistva i uništavanje pravoslavnih objekata na Kosmetu, a odjednom se pretvorio u pravoslavnog talibana koga ostali nastoje "urazumiti".
Svojevremeno sam pročitao ili čuo da se "sila Bogu ne moli, a Bog se sili ne klanja", pa sam iz toga izveo, po Vama neosnovan, zaključak da da se sveštenici imaju ponašati časno i dostojanstveno pred silnicima, a ne im biti servilni, da ne upotrebim izraz za moderatorske nožice.
Medjutim ako ste mi hteli ukazati da sam se ja kao laik drznuo suprostaviti onoj verskoj izreci da su "putevi Svevišnjeg nepredvidivi" i da su crkveni pastiri uvek u pravu, tada se divim Vašoj nepokolebljivoj veri, te Vam je neću više narušavati.
Препоруке:
0
0
40 понедељак, 01 јун 2009 22:31
Љиља
Туча,батине заиста мучно изгледа када их видите.Згрозила бих се да нисам чула причу комшинице чији је брат наркоман и која ми је испричала каква је све зла он радио.Од муке отац им се разболео и умро, а чула сам родитеље и биве наркомане у емисији "Да можда не".После тога не могу да безусловно осуђујем догађај.
Препоруке:
0
0
41 понедељак, 01 јун 2009 22:34
Јован Јанковић
@Надрљански

Сложио бих се са Вама у делу да је наркоманија и духовни проблем, али пре свега као део ширег недостатка духовности у друштву. Корене овог проблема треба тражити у разарању породице. Слажем се да Црква може (и треба) да одигра значајну улогу у враћању духовности у народ, али и родитељи морају преузети свој део одговорности за васпитавање своје деце. Не могу то просто препустити школи или држави, па ни само Цркви. При томе морам да останем при томе да је државно здравство (укључујући и установе менталног здравља) у катастрофалној ситуацији. Ако ми не верујете, распитајте се па ћете се уверити.

@Вламил

Легализацију видим само као корак у борби против наркоманије, која би имала за циљ, између осталог, да одвоји криминал од проблема наркоманије и смањи број смртних исхода. Даље решавање тог проблема, како сам објаснио, видим у јачању улоге породице и школе, па ако треба и Цркве, у васпитавању деце. Слажем се да треба "да успоставимо права мерила вредности" али ко ће понети тај терет? Моје мишљење је да ту улогу пре свега мора одиграти породица. Ако, наиме, породица добро васпита дете, постави му неке циљеве и изазове, прикаже смисао његовом животу, оно неће никада постати наркоман, без обзира на доступност хемије; али, ако у томе не успе, оно ће се већ "урадити", легално или не. Не заборавите да су родитељи главни узор сваком детету.

@Gigli

Опростићу Вам,јер децу имам,мада сад већ више нису деца... На њих сам поносан,јер сматрам да је њихов успех делом и мој, а последица је васпитања заснованог на строгом ауторитету који сам успоставио не батином, већ пре свега духовном снагом, до те мере да су, у своје време, били чак ауторитети и за своје учитеље у школи. Не бих желео да умањим велику улогу своје жене у томе, као ни да прикријем неке непријатне епизоде, али тога увек има и о томе овде, наравно, нећу дискутовати. Само бих рекао да са њима никада нисам ни разговарао о дроги - сами су дошли до исправних закључака, што ме чини још више поносним.
Препоруке:
0
0
42 понедељак, 01 јун 2009 22:49
Јован Јанковић
Опет ја превише пишем, али шта ћу, јаче је од мене и увек имам нешто да додам... :)

@Gigli

У вези Ваше оцене мојих коментара као "бездушних", хтео бих да изнесем запажање да су породице, чак и оне "стабилне", у Србији јако размазиле своју децу. Баш то што видите као "бездушност" ја видим као непоколебљивост која је врло битна, како у раду, тако и у рату, у васпитавању деце и у многим другим приликама. Да други родитељи нису тако "мекани" према својој деци и "слаби" на њихове "потребе", мислим да би безобразлука (па и екстремних појава, попут наркоманије) било много мање. Видите, мене рецимо фасцинира колико мало коментатора овде користи своје српско име и презиме, као да се стиде свог идентитета (?) Да ли такви родитељи могу успешно пројектовати ауторитет на своју децу? Могу само да кажем да је искуство мог сина, који је сада у иностранству, такво да га много више поштују од других са ових простора, баш зато што има чврст карактер и нема ограде у вези свог идентитета.

@брм

Таква иронија заиста није на месту и представља школски пример логичке грешке. Аналогија није применљива јер се убиством и силовањем угрожавају други, док је коришћење наркотика лична одлука која оставља последице пре свега на корисника и његов живот. Породица која трпи последице је скоро увек добрим делом и сама крива за то. Врло сам незадовољан и што се већина наших људи о дрогама информише преко ТВ и штампе, а мало ко је читао озбиљну литературу из психологије, психијатрије или фармакологије. Последично, мало ко је уопште компетентан да говори о дрогама када не разликује чак ни појам "дроге" (природног, биљног препарата) од наркотика и сл. Ужасно много бесмислица има у штампи на ту тему, чак и ноторних глупости.
Препоруке:
0
0
43 понедељак, 01 јун 2009 23:54
Jasna Simonovic
Nikola Turajlić...
Mislim da je logično što autor uzima u zaštitu SPC, normalno je štititi napadnutog, čak i kad postoje elementi krivice... Isto tako, u ljudskoj je prirodi, da atakuje bastione, ne samo srpstva....posebno kada se iz “bastiona” slabo čuju reči utehe, milosti, ljubavi, tolerancije, pomirenja, itd. od silne halabuke nekih ljudi koji kao da Poslanicu Vaskršnju nisu ni pročitali...
U pravu ste kad kažete da se “SPC adaptirala na sveukupne društvene odnose”, bez obzira na vaš izgleda sumnjičav stav, ali meni je to pozitivan korak...Adaptacija umesto reformi koje bi uvek da promene sve, čak i prošlost!...
Vaša sposobnost intuitivnog uočavanja mene i kroz ovaj komentar nastavlja da zadivljuje, pa tako vaše prepoznavanje “holdinga, NVO, pa i zdravstvene ustanove”, bilo da se sa tim slažete ili ne, zaista predstavlja zanemarenu temu koja može da bude prijemčiva ljudima bilo da u sebi primarno nose milost ili trenutni prezir...Svakako komercijalni način nije dobar (bedno smo se osećale moje kolege iI ja kada pre par godina nismo ušle na misu u jednu crkvu u Berlinu, jer se plaća ulaz!...Ali, neki socijalno-komercijalni način mislim da bi pružio “neograničene karitativne mogućnosti” za koje Crkva ni ne treba da se “jagmi”, već je dovoljno da otvori vrata ljudima bilo koje religije...verujem ja da bi se i naš Sveti Sava sa tim složio da se kojim slučajem iz svetog pepela nanovo nadje u našem “koordinatnom sistemu”... pa On je pravi istorijski maestro porodičnog pomirenja...
U pravu ste kad kažete da SPC “ne zaslužuje postavljanje na pijedestal”...Pa, nijedan Božji hram, a tako ni SPC, ne treba da bude na pijedestalu jer se zna ”ko” je u Crkvi na pijedestalu...
Nisam razumela šta znači “politička korektnost” SPC prema unutrašnjem I spoljašnjem okruženju”....
Od vas uvek nešto naučim, tako je reč “karitativna” nadvladala moju reč: “milostiva”...
Nažalost, još uvek nisam “savladala” skajp, ali se trudim da to bude što pre....
Препоруке:
0
0
44 уторак, 02 јун 2009 10:18
Стева Надрљански
Па добро, г. Турајлићу, нисам ни мислио да ћемо се сасвим разумети, али да се сасвим нећемо разумети, то нисам мислио.
Највећи ми је проблем што ми није јасно на шта ви мислите кад кажете "црква". Ја под тим подразумевам себе, своју жену, децу, своју литургијску заједницу, свог локалног свештеника, епископа..., мада сам и сам некад давно, док сам био подаље од Цркве, или док сам био само "симпатизер" (то је најчешћа позиција у нашем патриотском блоку), сматрао да је то једна интересна олигархија која има известан историјски углед и која треба да се бави нечим што ја мислим да треба (нпр. да чува државу, итд.). Сад ми је то гледање мало смешно, но добро - ја не могу никог натерати да прихвати моје искуство, али не могу о њему ни ћутати. Па иако ми се чини да и даље ову ствар посматрате из извесне идеолошке визуре, нећу на томе инсистирати, иако ми се не чини да је ваш супериорни моралистички став идеалан. Ако вам "црква није довољно морална", то вероватно значи да ви, напротив, јесте - како бисте иначе то знали? Само још покушавам да се досетим на који сте начин успели проценити морално стање једне заједнице; мислим да метод процењивања преко џипа, спољашњих дела једног или три епископа - надам се да нећете изгубити из вида ваши критеријуми можда и не морају бити апсолутни - није баш поуздан: иначе бисте морали поставити неку моралну границу за возило свештеника (можда највише до голфа "двојке", макар морао дневно да вози и 200 километара).
Уосталом, трагедија је да епископи или синод морају да се баве оним чиме треба држава - али ја нигде не видим нечасно и недостојанствено понашање према силницима, само видим да какво год оно било - увек ће бити замерки. Поновио бих још једном да свако од "њих" - боље рећи "нас" - има у виду најпре јеванђеље, иако сам свестан да то не може свако да види: као што сам рекао, то зависи да ли је визура спољашња или унутрашња. Ја има оба та искуства, зато сам се и осмелио да о овоме говорим, надам се - без замерке.
Препоруке:
0
0
45 уторак, 02 јун 2009 10:32
Стева Надрљански
Што се тиче "каритативне" делатности (српскије би било "харитативне", а најсрпскије "добротворне"), ње има све више, мада сам ја свестан да се она слабо види: најпре зато што су средства веома скучена (не треба ни да подсећам да без враћања имовине те делатности суштински и не може бити), а и зато што нема саморекламирања. Ја се извињавам, али и то је према јеванђељу (да не зна десница шта чини левица): ако чинимо добра дела, не чинимо их пред камерама, за разлику од светских организација која о томе ударају на сва звона.
Уосталом, и ово што је чинио отац Бранислав ја сматрам за харитативну делатност. Какве користи може бити од добровољног живљења и бактања са последњим слојем друштва којег су сви напустили? А годинама је све то било скроз бесплатно, па и сад има оних који ту бесплатно бораве. А пре тога је тај човек годинама био "затворски духовник", мислим да сви схватају шта то значи. Али ето - спотакнусмо се о ону његову крнтију од џипа (ко је ишао до Црне Реке, зна да тамо није упутно ићи "југом").
Препоруке:
0
0
46 уторак, 02 јун 2009 11:51
Стева Надрљански
У почетку рата лукави Аркан је навалио да долази у патријаршију, и то директно код патријарха (код њега је буквално свако могао доћи), што је била саблазан за многе, а највише ипак у самој Цркви: шта ће тај мафијаш и убица код патријарха. Без обзира на оштре критике од поједних епископа, патријарх га није одбио, а овај је несретник после чак изјављивао да му је патријаршија његов штаб (а сви смо знали шта тај у то време ради на фронту). Чак је наумио и да га главом патријарх венча (тај лукави јавни спектакл патријарх је ипак одбио, њему је увек било јасно шта је Аркану на уму). И то је тако бивало све док се на вратима патријаршије, кад је овај хтео да уђе, није затекао један епископ који се извикао на њега "да патријаршија није његов штаб" и отерао га као муву.
"Будите безазлени као голубови, а мудри као змије" - то је та јеванђелска реч која се може применити на ову ситуацију. Јеванђеље треба проповедати свима, а нарочито онима који су далеко од њега, али не треба, с друге стране, упорно "бацати бисере пред свиње". Ко ово има на уму, њему је јасно. Ко нема - тај ће увек имати довољно места да ставља примедбе на "политички и морални ангажман цркве".
Препоруке:
0
0
47 уторак, 02 јун 2009 12:47
Витомир
Потписујем све што је рекао г. Надрљански. Кад је реч о Цркви, моје је уверење да су најкритичнији људи који не само да су изван ње него и не познају суштину. Али, то их не спречава да доцирају.
Живео сам безмало 4 деценије међу иновернима. Површности има свуда али нигде га ни приближно нема у овој мери, уз истовремену храброст и готовост да се заузимају ставови о најсложенијим питањима живота.
Препоруке:
0
0
48 уторак, 02 јун 2009 12:54
дада
Само могу рећи недао Бог никоме да му се дете дрогира. Па би све другим очима гледа и осуђивао или неосуђивао. Али ми се чини да је ова халбука уперена против СПЦ.
Препоруке:
0
0
49 уторак, 02 јун 2009 14:37
Izjava zvanicnika Crkve
"...Episkop bački Irinej izjavio je da je ono što se događalo u Duhovno- rehabilitacionom centru Crna Reka bilo iznenađenje za sve odgovorne ljude, kao i da su se svi članovi Svetog arhijerejskog sabora saglasili da je posredi zloupotreba i da je metoda lečenja batinama sa gledišta crkve u potpunosti neprihvatljiva.

Gostujući na Radio-televiziji Srbije episkop Irinej je naglasio da očekuje da svi nadležni organi do kraja ispitaju šta se u centru desilo jer „autonomija unutrašnjeg života crkve ne implicira zaštitu u slučajevima kakav se dogodio u Crnoj Reci”.

Vladika bački je izrazio žaljenje što nadležni vladika raško-prizrenski Artemije nije na vreme prepoznao šta se u centru desilo i nije pravovremeno reagovao kako se ne bi stekao utisak da je njegova odluka da smeni upravnika, iznuđena.
„Batine su u svakom slučaju neprihvatljiva metoda lečenja i stiče se utisak da su samozvani terapeuti bolesniji od svojih pacijenata”, rekao je vladika i dodao da su često neobični putevi i stramputice koji su neke ljude doveli do crkve pa se tako i može objasniti njihovo nerazumevanje primene hrišćanskog učenja.

Govoreći o drugim centrima za lečenje bolesti zavisnosti koji su u nadležnosti njegove eparhije, on je rekao da u njihovom radu pored duhovnika, učestvuju i lekari psiholozi i da je to jedini način da se pruži pomoć onima kojima je potrebna..."
Препоруке:
0
0
50 уторак, 02 јун 2009 18:02
Paolo Gigli
@Nevena je iznela dobro zapažanje:
{...Срби ће бити растављени на скуп појединаца који међусобно неће имати готово ништа заједничко осим језика.
После тога се добијена маса може згодно обликовати са истицањем локалних разлика, уметањем нових "погоднијих" идеја па чак и изазивањем грађанског рата.}

što me vraća na priču o ocu na umoru koji okupljajući sinove traži da ponesu po prut kako bi im demonstrirao snagu jedinstva.
Zbog toga se nikako ne bih pozivao @na milosti cenzora, na gospođu Tačer i njenu izjavu. Čak i onaj dodatak na kraju - porodica, ne ublažava razornost njene izjave. Samo svedite prut na nivo porodice i snop podignite na nivo društva. Ovo ujedinjuje izjave koje ste citirali i čini ih konzistentnim.
@Janković, delimo ponos na decu i slažem se sa vama da deo roditelja previše povlađuje svojoj deci čineći im veoma lošu uslugu.
Legalizacija neće rešiti problem već nedostatak konzumenata, nedostatak tržišta. Vaša principijelna primedba na ponašanje roditelja je rešenje na dugom kanapu. Potrebna su nam rešenja tu i sada, za sve koji su izloženi opasnosti i za sve koji nas izlažu opasnosti.
Negde sam zakačio priču da u staroj Kini nisu plaćali policiju, vatrogasce i lekare kada su imali posao terajući ih da se bave preventivom a ne kurativom (gde spada 'osvešćivanje' roditelja - moji navodi). Treba nam kurativno rešenje uz prevenciju. Crna reka se uhvatila u koštac sa prvim delom (i treba joj stručna i zakonska pomoć) a mi ostali bi trebalo sa drugim.
Imena. Nema razlike i da sam se pretstavio kao Petar Petrović. Ne komuniciramo imenima, već iznoseći stavove. Vaše ime mi samo olakšava da nadjem komentar, iako je to moguće i prateći iskazano... Složićete se.
Bilo bi dobro da napravimo sintezu komentara jer smo ovde zato što nam je stalo da se ovakve stvari ne događaju. Od batina, preko uzimanja opijata, do obezvređivanja institucija i nečijeg rada.
Препоруке:
0
0
51 уторак, 02 јун 2009 20:30
Живорад
Само да похвалим текст. Немам никакав други коментар осим,
да је аутор на веома вешт и професионалан начин изразио оно што већина патриота види голим оком и чуди се.
Препоруке:
0
0
52 уторак, 02 јун 2009 21:08
u milosti cenzora
interesantna analogija gigli
Zbog toga se nikako ne bih pozivao @na milosti cenzora, na gospođu Tačer i njenu izjavu. Čak i onaj dodatak na kraju - porodica, ne ublažava razornost njene izjave. Samo svedite prut na nivo porodice i snop podignite na nivo društva. Ovo ujedinjuje izjave koje ste citirali i čini ih konzistentnim.

kratka digresija, ne znam vas stav o ulasku srbije u eu, ali iz ove analogije proizilazi da mora biti pozitivan. samo svedite srbiju na stap a eu na snop. ili nato recimo. sfrj anyone ?

takodje, javlja se dilema, sta ako je jedan prut crvotocan, ili su se zapatili termiti ?
nece li to iskvariti i zdrave prutove ?

pratim nekoliko diskusija na netu o ovoj temi, i svima je zajednicko postojanje siroke lepeze stavova ( ovde jos i najmanje, pretpostavljam zbog konzervativnijeg karaktera sajta )
ti stavovi se krecu od potpune zabrane, preko dekriminalizacije i selektivne legalizacije, pa do potpune legalizacije. i sto je najlepse, sve te mere su veoma argumentovano i ubedljivo predstavljene. nek cveta hiljadu prutova u nasem snopu.

jedan od komicnijih stavova vezan konkretno za slucaj crna reka, je da drustvo ne moze da dozvoli nasilje, a da sta znaju pacijenti i roditelji, nemaju oni pojma. samo, ko je onda taj drustvo ? pacijenti i roditelji ocigledno nisu.
Препоруке:
0
0
53 уторак, 02 јун 2009 21:21
u milosti cenzora
2 jovan,
oko primedbe za ostavljanje imena, ne znam kako je sa drugima, ali sto se mene tice nije u pitanju stid, moj stav je NIKAD IME NA INTERNETU.

bezbednosna mera ili paranoja, kako vam se vise svidja.
Препоруке:
0
0
54 среда, 03 јун 2009 11:54
Klin se klinom izbija
Psiholoski,antropoloski,fenomenoloski,kulturno,politicki,ideoloski sve ste postavili kako treba.Tekst ima naucne domete.Sve pohvale.
Препоруке:
0
0
55 среда, 03 јун 2009 16:38
Димитрије Логданов
Само да кажем да немам коментара.

Алал вера!
Препоруке:
0
0
56 петак, 05 јун 2009 13:23
Пера
Видим да се у разним коментарима, а и у директном одговору на мој сугерисало како треба тући наркомане, децу, како је то сасвим у складу са хришћанством, и изгледа да се имплицирало да некако слободну вољу треба имати и заслужити. Е, па, драги моји, уз сво поштовање, на сваком нивоу грешите ви који то мислите - религиозном, психолошком, антрополошком, каквом год. Прво, слободна воља се има или нема, она се не стиче. Ако хоћете да браните деци да узимају дрогу тако што ћете их тући, прво се запитајте зашто су је уопште узели, и у чему се та деца разликују од оне која дрогу нису узела, нити помислила. Када би батине биле лек, онда би било једноставно. Бијете децу и она израсту у добре људе. Али то није случај, управо супротно. Ако ишта имају заједничко преступници то је да су трпели насиље или били сведок насиљу у младости. Ово је и кључно за разматрање наркоманије, јер ретко ко почне да се дрогира са 30 година. Дакле, у чему је проблем са насиљем као леком? Прво, у томе што се у младости учи по моделу. Ко је трпео насиље, најчешће ће и сам да га примењује, у истом или неком сличном облику (рецимо ментално наспрам фиѕичког, или, што је код наркоманије, између осталог случај, над собом уместо над другим).
Даље, мотивација оних који туку јесте да застраше. Оно што је притом проблем јесте што се плашимо нечега, и то конкретног извора страха. Kада нестане тај извор страха, наставићемо по старом, јер нисмо ништа научили. Дрога је најчешће одговор на неке проблеме, а наши проблеми сигурно нису били у томе што нас нико није тукао, па да су били решени када почну да нас туку. Ако Хришћанство заговара љубав као највишу вредност, зар заиста мислите да је икада прави облик исказивања љубави насиље? Наравно, родитељи могу рећи да нас туку зато што нас воле, али морамо се питати где су они претходно погрешили да тако лоше васпитају дете да оно прибегава таквим стварима као што је наркоманија.
Моја поента је да не смемо никада рећи да је насиље одговор. Насиље само рађа насиље
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер