уторак, 23. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

„Последњи џедаји“ – необични „Звездани ратови“ и борба за равнотежу Силе

Kоментари (25) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 23 децембар 2017 17:06
Спиридон
Не схватам само зашто се поред свих ових тако поучних приказа ремек дела седме уметности, као што су Супермен, Бетмен, Капетан Америка и Звездани ратови из неког разлога не даје заслужени простор серијалу Трансформерс а можда не би било згорега, када смо већ на датој тематици, да се обнови градиво и о дечаку чаробњаку Хари Потеру...
Препоруке:
32
21
2 субота, 23 децембар 2017 18:20
Kljucna recenica
"popuniti vreme do sledeceg filma"!Koja je razlika izmedju "neispunjenog","praznog vremena" i "slobodnog vremena"?Ako se cini da "slobodno vreme" ima svoju negaciju u necemu od cega je oslobodjeno npr. rada, i sto ostaje izvan njega u podeli toka vremena, pokazuje se da ono ima i jednu unutrasnju negaciju koja slobodno vreme transformise u prazno, nesispunjeno vreme, ta negacija se zove dosada ili ne-znati-sta-sa-sobom.U tom neznanju-sta-sa-sobom, covek je vec neko sta, neka stvar, opredmecenost, otudjenost od sebe samog, predmet desavanja, kome se (ne)desava nista i tako mu se desava nista koje proizvodi prazninu u vremenu.Savremena kultura se obraca ovom predmetu, ispunjavajuci mu vreme.Zato ona mora biti uvek nova, spektakularna, sokantna, dosetljiva, jer naspram sebe ima coveka kojem je dosadno, kojem se mogucnost slobode pretvorila u prazninu-ne-znanja-sta-sa-sobom.Takvom subjektu, zapravo predmetu, potrebno je da se oseti da je covek, da cini, a ne da je predmet desavanja, zato..
Препоруке:
16
9
3 субота, 23 децембар 2017 18:25
Cane
Volim prvi deo, sve ostalo je cista komercijala i spanska serija, svejedno, cestitam autoru na veoma interesantnom tekstu!
Препоруке:
23
13
4 субота, 23 децембар 2017 18:34
Kljucna recenica
...se u "masovnoj kulturi" pocinju imitirati obrasci "visoke kulture", vec otudjene od mase u uske krugove "posvecenih", pa strip, film, rok n rol, postaju "kultni", "ikonicki" predmeti, a zatim i predmeti izucavanja sa svojim znalcima, bibliografijama, muzejima...Tako "Ratovi zvezda" postaju "kulturni" fenomen.
Препоруке:
28
4
5 субота, 23 децембар 2017 19:25
Спиридон
@ Cane

Volim prvi deo, sve ostalo je cista komercijala i spanska serija, svejedno, cestitam autoru na veoma interesantnom tekstu!


Јао јесте, много је одличан први део и ја га исто најбоље од свих обожавам. Све је ту било на свом месту и Лук Скајвокер и Дарт Вејдер и Оби велики учитељ Кеноби и бунтовник са разлогом Соло, а тек она принцеза Леја и мајмуне који говори звани Чубака. Па кад крену да се шибају са они светлећи џедајски мачеви а оно само чини ксиии-ксиииии, чудо невиђено. Ево и сада када се сетим оне Звезде смрти а мени се кожа сва најежи, срећа па је уништише иначе мрка капа и оде цела галаксија у пропаст. Уметност мој Миле, чиста 100% непатворена а не ова данашња јефтина комерцијала без емоција...
Препоруке:
25
18
6 субота, 23 децембар 2017 20:41
Ујка Васа
Ни километарски коментари о глупости не могу променити чињеницу да се ради о глупости. Узгред, аутор ина неодољиву потребу да нас упозна са целокупном лектиром коју је до сада савладао.
Препоруке:
45
12
7 субота, 23 децембар 2017 21:00
Gledač
Znaš gde te vode a ipak se ponekad iznenadiš. Još kad je to prijatno.
Sve što je nedostajalo i što je propušteno u Povratku džedaja (ako se tako može reći) ovde je urađeno u dvorani sa Snoukom i onim što sledi. Humor i uskakanje pojedinih likova odlično tempirani. Npr. jeste da liči na Novu nadu i tačno je da Soko ponovo uleće ali kao i još davno toliko se uneseš u film da se iznenadiš kao i prvi put. Šta više tražiti od takvog filma? Samo da ovako nastave.
P.S. Slažem se i za Odmetnik 1. Retko dobro urađen sf ratni film koji se uklopio kao lego kockica u ostatak priče. Znam da će mnogi reći da je to samo zbog para ali bar su se potrudili i nije mi žao novca za ulaznicu bilo ni onda a ni sad.
Препоруке:
12
15
8 субота, 23 децембар 2017 22:00
Bya-Bya
@субота, 23 децембар 2017 16:06
Спиридон


Bavio se on i njima, ne pratite pažljivo razvoj našeg mladog intelektualca.

Da li zna neko gde mogu da nađem njegovu analizu Duška Dugouška i Patak Dače?
Препоруке:
18
7
9 субота, 23 децембар 2017 22:23
Велизар М. (1 од 2, о основама)
За глобалну англо-америчку културу у којој живимо, ови филмови и приче су пандан трансетничким митологијама претходних„глобалних“ цивилизација ...
Чуди ме да аутор није поменуо мит над митовима (у западној цивилизацији) тј. легенду о краљу Артуру. Ту је сажето много наслеђеног од претходних култура а одатле проистиче скоро сва митологија "уграђена" у касније клишее. И Хаген и Роланд, као и овде присутни Хан Соло, само су варијације Ланселота. Увек је ту и неки клинац који се из слабе позиције издиже у вођу (Артур - Лук Скајвокер). Толкин је измешао улоге али Гандалф се дебело ослања на Мерлина иако цео циклус прстена више личи на Нибелунге. Ту линију следи Јода иако је и сам припадник реда Џедаја, а тај је ред, опет, пандан витезовима округлог стола. А и сама "Сила" има лепе везе са артуријанском потрагом за Гралом.
Препоруке:
27
1
10 субота, 23 децембар 2017 22:25
фрљ
Срећнији који су ван свих тих залудности...
Препоруке:
19
4
11 субота, 23 децембар 2017 22:27
Велизар М. (2 од 2, о самом серијалу и једном питању)
И све то са "Ратовима звезда" иде као једна лепа, забавна и веома гледљива екранизована бајка - све до "Фантомске претње". Мени је било мучно гледати како се колико-толико метафизички концепт "Силе" банализује некаквим "миди хлоријанима" а Џедаји, ред узорних витезова посвећених правди и суштини, безобразно своди на најобичније пандуре. Типичан концепт америчке "изузетности" коју бране "изузетни" агенти ФБИ са ласерским мачевима. Ту је прича уништена. Тако глупав сценарио ни заиста одлични глумци нису могли да извуку. Покушано је нешто мање банално у "Освети Сита" али оном несретном момку Кристенсену увалили су изузетно тешку и недовољно припремљену улогу. Трудио се дечко, и био је добар, али џаба.
Дакле, живеће овај серијал али биће далеко од онога што је могао да буде. Што нас (уз инфлацију филмова по марвеловим стрип-"суперхеројима") доводи до питања:
Да ли то Америчани покушавају да зацементирају "своју" нову цивилизацију неким новим митовима?
Препоруке:
25
1
12 недеља, 24 децембар 2017 01:34
Arcturus V
Слажем се са општом оценом филма. Ово је врло специфичан филм који се сасвим јасно издваја. Редитељ се, такорећи, "отео контроли", и то је добро јер...

има доста успешног хумора(то се практично показало у биоскопу);
обрти су неочекивани - смрт Сноука; а да тога није било, људи би се бунили што се репризира Повратак џедаја;
глума је одлична;
постоји и нова "филозофија" борбе, коју нарочито илуструје оно што једна од ликова каже на самом крају Фину

90% прича о краљу Артуру нема нарочиту литерарну вредност, али зато има митску. Неко уме вешто да пише, али до мита никад доћи неће! Ови филмови су створили мит, и то је већ много.

Не свиђа ми се што редитељ ништа није рекао о Сноуку. Одлука да се уклони је добра, али имам утисак да се направио луд и заправо терао инат гледаоцима. Мало "предисторије" не би шкодило, имао ју је и император у еп. IV када распушта сенат и "стару републику". Овако око Сноука постоји неки вакуум који му одузима дубину и мотивисан
Препоруке:
11
3
13 недеља, 24 децембар 2017 06:07
Спиридон
@ Велизар М.

Чуди ме да аутор није поменуо мит над митовима (у западној цивилизацији) тј. легенду о краљу Артуру...
И Хаген и Роланд, као и овде присутни Хан Соло, само су варијације Ланселота. Увек је ту и неки клинац који се из слабе позиције издиже у вођу (Артур - Лук Скајвокер). Толкин је измешао улоге али Гандалф се дебело ослања на Мерлина иако цео циклус прстена више личи на Нибелунге...
Да ли то Америчани покушавају да зацементирају "своју" нову цивилизацију неким новим митовима?...


Помаже Јода и сви остали џедаји побратиме, сила ти помогла...!?
Елем, као да ми читаш мисли, јер ево и ја сам приметио како у оне латиноамеричанске теленовеле увек све једно те исто, има нека сиротица која је добра на леба да је мажеш а при томе је ћерка од неког богаташа који је изумро у несрећу неку, што она не мученица и не зна, све до 234 епизоде. Такође увек има ту нека зла бабускара, што као нека змијурина иде около и прави стално зврчке разне овој несретној девојци...
Препоруке:
17
8
14 недеља, 24 децембар 2017 06:09
Спиридон
@ Велизар М.

Па сад само после твог одличног коментара више не знам ни сам, је л’ то Латиноамеричани исто шалују бетон са ти неки своји нови митови или ипак покушавају само да продају сиротињи бајке за велику децу, сиротиња сретна плаче и гледа серију а и они брате сретни што у џеппче пун буђелар са паре, вин-вин ситуејшн што-но-се-каже.
Елем хајдемо редом, Хаген са било каквим Артуром тј Ланселотом благе везе нема, изворно је део германске митологије. Под два Толкин је лоше препричао ремек дело какви су Нибелунзи, односно Вагнер је хтео нешто да каже са том причом а не да прича бајке великој и малој деци, са чаробњацима и осталим припадајућим елементима. Око овог осталог, Јоде, Лука и шта је ваљало до ког дела, те врхунске глуме и осталих бакрача, остављам вама зналцима да то расправите. Могли би на крају крајева да оснујете српску подружницу џедаја праведних витезова, који нису пандури или тако већ нешто...
Жив је Јода умро није, док је вас џедаја из земље Србије...
Препоруке:
13
8
15 недеља, 24 децембар 2017 09:41
Ј. Стаљин
Не улазећи уопште у квалитет садржине овог текста, морам да укажем на непримереност самог његовог полазишта, а то је теза о Звезданим ратовима као наводним митовима. Да би прича имала митску тежину, она једноставно мора да има или ритуално упориште или сакрални смисао. Западна цивилизација 20. века, укључујући и Холивуд као њен најнижи израз, заменила је сваку аутентичну духовност комерцијалношћу и празном формом, те не знам зашто бисмо уопште и покушавали да учитамо некакав смисао и вредност у ту празну форму.
Препоруке:
24
6
16 недеља, 24 децембар 2017 13:13
Турас
Све је то до узраста 12 годишњака . После тога није , посебно за одрасле (ако нису замлаћени и необразовани американци)никаква разонода .
Седма уметност подразумева и филмована књижевна дела мада су далеко од доживљаја књиге . Добри филмови нас разоноде док "убивамо" пар сати времена . Док серијали као што су "ратови звезда"заглупљују омладину ,јер су далеко од било каквог културног образовања .
Препоруке:
17
7
17 недеља, 24 децембар 2017 13:18
@Ј.Стаљин
Па треба схватити да се ради о празној форми. А то или схваташ или не схваташ.
Препоруке:
15
1
18 недеља, 24 децембар 2017 13:50
Malo o Tolkinu ovog suncanog dana:
Prototip za Gandalfa je pre svega njegov Bozic Bata iz manje poznate, ali jako lepe i retko autenticne knige za decu "Pisma Bozic Bate" ISBN 0-261-10386-5 koja predstavlja kompilaciju pisama i crteza koje je pred Bozic pisao svojoj deci kroz celo njihovo detinjstvo.
Ponasanje, nekad i temperament njegovog Bozic Bate na nekim mestim odgovara u potpunosti Gandalfu koji se okruzio hobitima, dok se Bozic Bata druzi sa mecicima polarnog medveda."Covek sa Meseca", lik iz pesme koju Frodo peva u krcmi "Poni koji se propinje" kako bi skrenuo paznju sa laprdanja svojih drugova se originalno javlja u pomenutoj knjizici.



Ne pripada Tolkin ovoj temi, nije on za Diznija. Inace, Tolkinu 125 godina od rodjenja ove godine bilo.


pozdrav!
Препоруке:
19
0
19 недеља, 24 децембар 2017 14:30
Одбрана и последњи дани
На Западу ништа ново. Мислим да није требало неко посебно умеће и креативни напор(не кажем и труд) да се сними овај филм. Све је преузето из прошлих наставака, и сценографија, и костимографија, и реквизита. Уз нешто мало измена преузета је и прича, холивудски клише о борби добра и зла, који је обично замлаћивање гледалаца, јер нема упориште у спољној политици цивилизације коју на уметнички начин представља. У те је филмове "упакована" америчка лаж о хуманитарним интервенцијама у којим се добри Американци боре против зла које угрожава слободу и демократију. То што се у овој франшизи води борба слабих и добрих против моћне и зле империје, не мења ништа на ствари. Кад дође кући амерички гледалац наилази на исту причу од Обаме, Буша или неког трећег, који му говоре о потреби да се Америка војно ангажује како би одбранила незаштићене народе од мрачне и зле тоталитарне власти.
Препоруке:
13
2
20 недеља, 24 децембар 2017 14:32
Одбрана и последњи дани
Прича о борби добра и зла је универзална, али у америчкој изведби делује,у најмању руку, неуверљиво. Џедаји се не могу стављати у исту раван са косовским јунацима. Не може се на основу америчког стрипа и дизнијевих цртаних филмова правити митологија. Кад сам написао да ова прича нема упориште у америчкој спољној политици не значи да је филм дужан пратити спољну политику државе из које долази, нити то да је неко у филмове о џедајима намерно уткао пропагандне нити о хуманитарним интервенцијама. Али је неоспорна чињеница да се повећањем учешћа америчке "хуманитарне" силе у свету, све више оживљавала борба добра и зла у њиховим филмовима. Почетак и успон "Ратова звезда" прати Реганова агресивна неолиберална политика, која је унесрећила многе државе и народе. За то време амерички народ је, верујући у филмске бајке, мислио да је на страни добра. Није ту у питању јаз између онога што јесмо и што би хтели да будемо. Они стварно верују да су добри, изузетни и неприкосновени.
Препоруке:
14
4
21 уторак, 26 децембар 2017 03:10
Боба
За многе ова култна серија је само забава.
Нажалост већина па ни аутор не примећују да се ради о озбиљном пројекту испирања мозгова целих генерација.
Само један пример - беле униформе галактичке империје представљају доминацију беле расе а разнобојне гомиле побуњеника свих раса и боја представљају нови тренд - демократско амерички лонац за топљење раса и народа. Слободно им додајте и мигранте у новије време чији је задатак да униште белу Европу и добићете прави смисао 'Звезданих ратова' а у ствари пројекта глобалиста за стапање људи у безличну потрошачку масу без културе, духовности и прошлости чије сећање почиње са првом епизодом ове фантазмагорије.
Препоруке:
6
8
22 уторак, 26 децембар 2017 08:46
Огњеслав Костовић
За све нас рођене између 1897 и 1967 најбољи филм од ових десетак је онај први из 1977 а за неке и једини прави. Јасна сведена прича, разумљива свакоме од Калахарија до Њујорка, Москве и Пекинга. Она имитира познате људске митове.

Поредак у свету је нарушен неком моћном силом. Главни јунаци се са великим напором боре против ње. Поредак се поново успоставља. Порука: неопходно је, али и довољно издржати до краја и добро ће тријумфовати. Тако да су ова муљања и компликовања у другој и трећој трилогији прилично напорна.
Препоруке:
12
0
23 уторак, 26 децембар 2017 11:50
ел србињо и шире
мени су они ванземаљци и удаљена цивилизација. настало из немоћи да се човек попне на месец, завлада космосом. у једном коментару је писано о пропалом граду детроиту. на нету има на стотине сабласних слика, празне руиниране и напуштене зграде, уништена постројења пропале аутомобилске индустрије. идеалне кулисе за разне филмске жанрове. каквих би све ту прича могло да се сними, а они снимају дечје фантазмагорије.
Препоруке:
2
0
24 уторак, 26 децембар 2017 13:08
америчка пита
Од г..... се не прави пита. Сем ако није америчка.
Препоруке:
3
1
25 среда, 27 децембар 2017 12:27
@ Боба
Грешком ти дадох минус. Дакле, рачунај један глас више за плус, а један мање за минус.
Препоруке:
3
1

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер