Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Ideja političke korektnosti vodi u autocenzuru

Komentari (19) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 subota, 03 februar 2018 00:16
penzioner Cviko
Da, treba težiti miru a rat, iako je po nekim projekcijama daleko, brzinom munje može da stigne. Ako se to desi, ništa od razuma koji je broj jedan u kulturi. Nastaće "bezumije", nova stradanja, nova bežanja i bežanije. Dešavanja u politici, sportu i kulturi na svetskom nivou, kazuju da treba biti oprezan. U politici, pokazalo se da sankcije Rusiji nisu toliko efikasne koliko su očekivali. Ako zapad nastavi sa sankcijama pola sveta biće podvrgnuto sankcijama ili polovina neće kontaktirati sa drugom polovinom. U takvim uslovima, šta će biti sa kulturom a posebno sa filmom koji predstavlja značajnu stavku u kulturnoj komunikaciji? Svako u svoj tabor, jedni protiv drugih. Kulturna autocenzura u ovakvim uslovima pobediće i ovaj put.
Preporuke:
22
3
2 subota, 03 februar 2018 01:15
Demokratija je fikcija
Pink organizuje debatu tako što pozove dvojicu analitičara na fingirani duel gde je jedan za Ruse a drugi za NATO i na kraju se oba slože da je Vučić jedino i najbolje rešenje za Srbiju jer radi pravu stvar...Uvek ću i ćerki reći "sine" jer me je tako majka naučila i deda i učitelj i profesor i Vuk Karadžić... A Evropa može da ...
Preporuke:
33
7
3 subota, 03 februar 2018 02:00
Ja bih, bez političke korektnosti, glasao za Grudinina.
Živela Rusija! Živela Srbija! Smrt fašizmu - sloboda narodu!
Preporuke:
49
5
4 subota, 03 februar 2018 10:23
Dino Zoranić
Spas Srbije je na Istoku!
Preporuke:
48
2
5 subota, 03 februar 2018 11:22
Stražar
Ja bih, bez političke korektnosti, glasao za Grudinina.
Upoznao sam Grudinina i to dobro.
On je toliko mali da mu ne bih poverio ni da vodi veći grad, a kamo li državu. On je devedesetih godina vrlo vešto od svojih seljana otkupio akcije jednog sovhoza (zemzadruga) vodio je poljoprivredu dobro i obogatio se. On je poljoprivredni milijarder i naravno sad je poželeo da bude i predsednik. Ovo je klasično ''videla žaba da se konji kuju...'' Promenio je nekoliko partija.
Jadna li je KPRF, kada iz svojih redova, gde su brojni naučnici, ugledni politradnici i eminentni ekonomisti i pravnici, jadna li je kad nije imala svog kandidata.
Grudinin je neobrazovan, u međunarodnoj politici neuk, u unutrašnjoj ne zna je li komunista, ili kapitalista (slušao sam brojne intervjue - prosto je tužno, koliko je neuk), oko problema Ukrajine, Donbasa,blago rečeno lupeta .... On je za Putina najpatuljastiji patuljak istina sa brkovima.
Preporuke:
24
26
6 subota, 03 februar 2018 12:14
tuljanin
Kusturica nije Englez, nije Amerikanac, a nije ni Rus. On je... odavde. Kao bivstvujuće odavde, sa Balkana, sa izvesnim posedima u "Srbiji i Srpskoj", on bi glasao za Vladimira Putina, podržava Vladimira Putina, veliki je Sloven i komunofil, borac protiv "ale fašizma" i ujedno dirljivo je mlak i benevolentan prema svakom režimu u Srbiji, počev od režima Slobodana i Mira-Mare pa zaključno sa ovim današnjim Alekovim. Nemanja je "devojka za sve". On je dobar sa svakim vlaštodržcem i sve podržava. Pun je razumevanja. Mislim da bi podržao i nezaboravnog Vulvina, kad bi mu se ovaj obratio "za pomoć". Srećom pa se me obraća. Čak je i Linvu izbirljiviji...
Preporuke:
25
29
7 subota, 03 februar 2018 14:28
Umetnici i naučnici su elitni intelektualci
Njihov posao je da stvaraju. Kod velikih projekata ,koji su isto umetnička dela ali zavise od budžeta, umetnik mora naći finansijsku podršku i zeleno svetlo vlasti ili se pretvara u "stranog agenta" ako ga finansiraju stranci.Srbi imaju veliku zabludu da su samo disidenti veliki ljudi. Uzmite za primer Mihalkova ili Kusturicu ili za šire mase npr Đorđa Balaševića. Velika dela su nastajala u komunističkoj diktaturi? Osim višeg nivoa skrivenosti ili zagonetnosti umetničke poruke, tu je i rasterećenost od komercijalnog efekta uz fokus na univerzalne vrednosti ili nacionalne itd.Ako se umetnik spusti na nivo dnevne politike on gubi kredibilitet i skida uzvišenu stvaralačku odoru. Ja sam slušao Boru i Đoleta i kada su bili zloupotrebljeni,uz filtriranje dela i razdvojio sam umetnika od političara.Ipak su padali... Najgore je kada se umetnik proda vlasti pod izgovorom veće mogućnosti promene,ali ništa ne uradi...Ali Kusta je genije!
Preporuke:
12
9
8 subota, 03 februar 2018 15:20
...uzgred
Da. Čak i gorem. `Korektni` rečnik i njegova tumačenja, različita, zavisno od stepena revnosti `aktiviste` postaju - manji ili veći neprijatelj slobode izražavanja i - istine....
Preporuke:
11
3
9 subota, 03 februar 2018 15:57
Slobodni mislilac
Ja sam jednom rekao: Da sam Englez, bio bih protiv Putina, da sam Amerikanac, tukao bih se s njim; da sam Rus glasao bih za njega, a sad imam novu ideju: da sam Englez i da sam pošten – uvažio bih Putina, kao velikog državnika, Da sam Amerikanac, shvatio bih da je pomirenje sa Rusijom jedino ishodište, koje vodi ka dobrobiti planete, a da sam Rus, naravno, opet bih glasao za Putina, bez razmišljanja!


Čovjek zna odlično "svirati melodije", pravi je umetnik, reditelj, glumac, svaka mu čast.
Preporuke:
19
6
10 subota, 03 februar 2018 18:36
Emir je institucija...
...ali, institucije imaju svojstvo/privilegiju da se oglušuju, pa i o pozive za humane, nematerijalne, već lične doprinose.

Moral bi samo uzvisio umetnost i rodoljublje. Naškodio ni malo. A ni koštao.
Preporuke:
6
2
11 nedelja, 04 februar 2018 00:14
AU
Sjajan intervju!
Sadržaj pitanja oslikava ozbiljnost prilaska intervujuu, tj. dobro poznavanje materije o kojoj se novinar raspituje, a redosled pitanja - bravurozan!
Svaka čast!
Preporuke:
11
6
12 nedelja, 04 februar 2018 10:31
Kusturica
je odlucio da bude Srbin, a to su i jedini pravi Srbi, ovi sto se radjaju kao Srbi, lako se izrodjavaju, kada ni Srbi nisu hteli da budu Srbi, kada su se po svetu pretvarali da su neko drugi ili pozivali na bombardovanje Srbije.Doneo je Srbiji jednu Zlatnu palmu i to je dovoljno, Mecavnik i filmski festival su i previse za nas kojima je i Gracanica suvisna, ako se nema za more.To sto je dobar sa svim vlastima, spram ovoga sto je ucinio, je nevazno.Kada bi svi koji su dobri sa vlascu ucinili deo onoga sto je on ucinio,a za neke bi bilo dovoljno da procede da su Srbi, Srbija bi bilo bolje mesto.
Preporuke:
21
5
13 nedelja, 04 februar 2018 10:54
Neša
Ne znam dokle će Srbi da gutaju kao ćurka kukuruz. Kusturica je jedan od Trojanskih konja. Priče su jedno, dela drugo. Koje je on delo stvorio a da afirmiše Srbiju, Srbe i pravoslavlje? Apsolutno nijedno. Naprotiv, sva njegova dela su sušta suprotnost.
Preporuke:
9
21
14 nedelja, 04 februar 2018 14:35
Treba znati pa pričati
Treba znati da je NEIMAR Nemanja - Emir Kusturica izgradio dva grada: Drvengrad i Andrić grad. Da je samo razmišljao o tome, pa mnogo je, a kamo li organizovati sve te poslove, tražiti i pronalaziti sredstva.Zarađivati, osnovati farmu, zasaditi plantaže borovnica ...
Neko okreči stan, pa o tome priča kao o velikom poslu, ali zato popuje, i pravi se pametan kada je delo ovakvih qudi u pitanju.
Dovoljan pokazatelj dobrog delanja Emira Kusturice je to što kad je počeo da se bori da Šargan - Mokra Gora postane park prirode DA JE U OSNOVNOJ ŠKOLI BILO 12 ĐAKA, A SADA JE 60. Za samo jednu deceniju!!! Šta još treba dodati!!!
LjUDI NEMAJU POTREBU DA SE ISELjAVAJU, OSTAJU NA SVOM KUĆNOM PRAGU, u čistoj prirodi, možda ne prebogati kao na zapadu, ali zato svoji na svome!
Preporuke:
20
4
15 nedelja, 04 februar 2018 16:33
@Nesa
Je l' Srbija afirmise Srbe, pod tim ne podrazumevam to sto ih primorava da se isele i afirmisu po svetu, ili pravoslavlje, kada se odrice KiM-a.Kusturica je reziser, a ne portparol MIP-a.
Preporuke:
12
5
16 nedelja, 04 februar 2018 23:50
Slobodni mislilac
. , 04 februar 2018 09:31 Kusturica
je odlucio da bude Srbin, a to su i jedini pravi Srbi, ovi sto se radjaju kao Srbi, lako se izrodjavaju, kada ni Srbi nisu hteli da budu Srbi, kada su se po svetu pretvarali da su neko drugi ili pozivali na bombardovanje Srbije.


Upravo tako, onaj ko srcem i dušom prihvati srpstvo, srpsku nacionalnu ideju, srpsku nacionalnu politiku, ko sve to prihvati iz čistog uvjerenja a ne što mu je otac Radašin a majka Milica, vjeruj da je pravi Srbin, koji je zaista u svome uvjerenju spreman da bude dobrovoljac za srpsku nacionalnu ideju, da ratuje i vjeruj takav neće dezertirati, jer uvjerenje je čudo, koliko je to jako u čovjeku.
Preporuke:
12
3
17 utorak, 06 februar 2018 01:55
Turas
Uvek je tako : U pesku je biser , iz đubra je cvet , iz balkanskog šunda uzdiže se Kustendorf- Mokra Gora. Bravo Kusturice ! Želimo ti uspeha u daljem stvaranju .
Preporuke:
10
2
18 utorak, 06 februar 2018 19:09
Zoran Đorđević
...uzgred
Da. Čak i gorem. `Korektni` rečnik i njegova tumačenja, različita, zavisno od stepena revnosti `aktiviste` postaju - manji ili veći neprijatelj slobode izražavanja i - istine....
Tačno.
Politički korektan rečnik ubija slobodu govora. Da se neko ne bi uvredio ljudi moraju da se dovijaju i izmišljaju razne eufemizme, uglavnom dvosmislene i višesmislene, koji mogu da se tumače na razne načine. Govor postaje neprecizan, iskazi nejasni.
Preporuke:
6
0
19 sreda, 07 februar 2018 19:39
Dr Rade Pajovic,Florida
Vidim da mnogi komentatori kojesta zameraju Kusturici,zvuci kao zakeranje I trazenje dlake u jajetu!Ja ne vidim nista od toga!Prvo,on je veoma cenjen I poznat medju boljim,razumnijim I humanijim intelektualcima. Sve sto je rekao ja mogu da potpisem!I ne samo ja!U najtezem periodu nase istorije odlucio je da ide tamo kuda ga srce vodi,pa sta kosta da kosta!Ostao je ono sto je uvek I bio-Srbin!Mogao je kao I mnogi drugi da se baci kamenom I to dobro unovci!Zasluzio je nasu ljubav I postovanje!Cesto boravim u Parizu I znam koliko je cenjen I kako se oni odnose prema njemu.Bila bi mi velika cast da ga upoznam!
Preporuke:
6
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner