Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Nastavak ustavne alhemije

Komentari (14) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 10 jun 2009 14:24
Decentralizacija
G. Miroslave potpuno se slažem sa Vama,Srbija nema razloga da pravi ni regione ali treba primeniti kao ustavno rešenje, izvorna ovlaštenja opština i gradova u smislu funkcionalne decentralizacije,dakle imovina,prihodi(porezi),lokalni razvoj ,veća ovlaštenja lokalnih skupština i opštinskih vlada(izabranih) i sve što ide uz evropsku povelju o lokalnoj samoupravi .Naravno u pravu ste Kosovo je nešto drugo(nacionalni faktor).S obzirom da ste doktorirali na ovoj temi a zanimljiva je,faktori koji determinišu vertikalnu organizaciju neke države su upravo kompatibilni sa Vašim stavom.Šta će biti sa Srbijom? Što neko reče"puno krokodila u jednoj bari"...! Pozdrav Srbiji "Dijasporac" !
Preporuke:
0
0
2 sreda, 10 jun 2009 15:12
Miroslav Đukić
Kako ja sa strane sve ovo posmatram, čini mi se da se deo ZES-a toliko zaneo u ispunjavanju naloga iz Vašingtona i Brisela, da ne primećuje da im tlo lagano izmiče ispod nogu. Evidentno je na prošlonedeljnim dopunskim lokalnim izborima da se jedan deo glasača DS-a nije pojavio na izborima. To je samo simptom jedne dublje pojave. Uzalud će biti ove glasače kasnije "mobilisati", ili strašiti devedesetim, jer kad jednom kola krenu nizbrdo... Energija koju je vlast upotrebila do sada za "statutarizaciju" Vojvodine i svođenje Srbije na statističke regione, mogla se upotrebiti za rešavanje nekog problema građana. Koliko se sećam, ZES je pre izbora obećavao kule i gradove, Markove konake, avione i kamione, ali ni zucnuo nije o povratku u 1974.
Preporuke:
0
0
3 sreda, 10 jun 2009 16:20
Jedan ogorceni Pancevac
Potpuno se slazem s mojim sugradjaninom g. Svircevicem. Nikakve pokrajine Srbiji nisu potrebne. Dosadasnja praksa je pokazala da one za tili cas mogu da skliznu u suverenost. Samo opstinska samouprava i nista vise!
Preporuke:
0
0
4 sreda, 10 jun 2009 16:57
sava
G. Svircevicu vasa analiza stanja je,po meni, odlicna ali zelje i saveti koje dajete su krajnje mastovati-(A postaće ozbiljna zemlja kada jasno stavi do znanja Vašingtonu i Briselu da neće priznati tekovine Ustava od 1974, i da Evropa, za svaki slučaj, ipak ima alternativu.)
1.Kada bi neko ovo i pokusao zavrsio bi u Hagu ili u "jarku" sa metkom u celu, kao sto i jesu svi koji su pomislili tako.
2.Kada bi ceo ili vecinski narod tako pokusao dobio bi bombe, kao sto je i dobio 1999.
3.Srbija je bila svoja,kolko to moze, kroz istoriju jedino kada je postojala ravnoteza snaga u svetu, a sada nje nema,kao ni 1389,1914,1941.
4.Na zalost,jedino moze kako Britanci odluce,ili dok Rusija ne krene na zapad.Pa i knez Pavle je potpisao (spasonosni)pakt sa Nemcima,ali Britancima se to nije svidelo, i Srbi su zrtvovani zarad nestabilnosti na "Nemackom" Balkanu.
Preporuke:
0
0
5 sreda, 10 jun 2009 18:36
Nebojša Malić
Svaka pohvala tekstu g. Svirčevića. Nešto u istom ovom fonu sam i ja hteo da napišem, ali ne stigoh. Dobro je što nisam - ne bih ovome što je rečeno imao šta da dodam.

Onima koji ne misle da je moguće da se Srbija iščupa iz sadašnje situacije, reći ću samo da se tragedija iz devedesetih i desila ne zato što je svet postao unipolaran, već zato što je taj jedan pol bio prema nama izuzetno neprijateljski raspoložen. Ali ovo više nisu devedesete, i sve što smo mislili da znamo se polako menja. Delimično i zbog stvari koje su se desile - npr. Solženjicin je izjavio da je napad na Srbiju 1999. raspršio ruske iluzije o zapadu; da li je slučajno Jelcin abdicirao krajem te godine?

Ako je Milošević 1990. pogrešno pročitao situaciju u svetu i još se vodio principima hladnog rata, onda nemojte da mi danas ponovimo tu grešku i rukovodimo se percepcijom američke svemoći. Nje em što više nema, em što smo tome i mi, svesno ili nesvesno, doprineli.
Preporuke:
0
0
6 četvrtak, 11 jun 2009 09:39
Gazda Gruja
Dobra je analiza.
Slažem se i sa gos`n Nebojšom ; znam za tu Solženjicinovu izjavu i slažem se sa njom. Istina je da je napad na nas drastično promenio kurs kojim Rusija ide. Prof. Jelena Guskova jasno i otvoreno kaže: "Vi, Srbi, ste "kupili" 10 godina Rusiji, dali ste joj vreme da se "otrezni" i počne da se podiže".
Koliko je sve to smisleno i/ili delotvorno, videćemo.
Kakve smo mi sreće, verovatno će bude "kasno Gruja na rejv-parti stiže" varijanta. U svakom slučaju nije sjajna perspektiva.

...nego, htedoh da se nadovežem na jedan svoj komentar od ranije apropo majstor-Bajdena ; ja rekoh, onomad, "ko zna šta nas čeka kad se prevedu naređenja sa engleskog" - i Bogami, eve nam ga - regioni, avioni kamioni...
Nama Srbima uvek zapadne neka metafora.
Moj Orvele, kud se šećeš?

Samo, kod nas Srba, koji u svemu kaskamo po 10 godina za svemirom, valja neki OrvelIĆ da napiše 1974.

"Ako želiš da zamisliš budućnost Srbije, zamisli pokrajine, regije i administrativne kajmakamije... zauvek"
Preporuke:
0
0
7 četvrtak, 11 jun 2009 12:11
Rodoljub
Za ovo "parcelisanje" sam saznao još početkom decembra prošle godine, kada mi je jedan lokalni funkcioner G17+ u jednom pomoravskoj varošici ispričao i nacrtao ceo plan. Bio je oduševljen idejom predsednika svoje stranke i čovek se maltene upljuvao dok je objašnjavao šta će sve lepo da donese ovaj, tada samo plan.

Toma Nikolić tvrdi da je tek pre neki dan saznao za zakon. A ko sam ja, a ko je Toma Nikolić?

Ipak, još uvek nisam video reakcije SDA i ostalih "bošnjačkih" stranaka na činjenicu da će "Sandžak" da bude podeljen u dve oblasti, i samim tim dodatno (posle raspada SRJ) i verovatno, trajno vezan za Srbiju.
Preporuke:
0
0
8 četvrtak, 11 jun 2009 13:37
carevo novo odelo
Ovaj zakon služi samo da pokrije postojanje Vojvodine.
Preporuke:
0
0
9 četvrtak, 11 jun 2009 22:52
hiperborejac
Trenutna ponuda parcelizacije Srbije je lažna.
Pre svega zbog toga što ostavlja netaknute obe pokrajine.Od komunističkog duha u Srbiji se dugo i ne može očekivati
Da ne postoje pokrajine ("to je nama naša borba dala..." ) regionalizacije Srbije bi bila normalna , poželjna očekivana ...obavezna čak.
Postojala je ponuda za regonaliozaciju od strane DSS-a, nisam sigurna kako je tačno izgledala ali je , nerazumljivo i bez veće polmike povučena i skinuta sa dnevnog red te stranke. Mogli su bar da objasne.
Na ovom linku:http://www.hidmet.gov.rs/ciril/upozorenja/index.php
postoji jedna malo neobična ali vrlo pristojna početna šema regionalizacije Srbije.
Naravno Kosovo i Metohija su i tu jedna celina.Teško nama kada nam mape regionalizacije bolje izgledaju u meteorologiji no u politici.
Možda je ovo mesto gde bi neko kompetentan trebalo da nam kaže ko je i kada smislio i realizovao koncept cepanja Srbije pomoću Pokrajina. Evidentno je da je to projektovan korak sa dalekosežnim i katastrofalnim posledicama.
Trebalo bi , poimence, nabrojati zaslužne Srbe za projekat rastakanja Srbije. Nemojte pominjati druge("braću" iz SFRJ) jer oni imaju itekako opravdanja pred Bogom i svojim narodima zašto su to potpomogli svom snagom . Na kraju im se isplatilo.Jedni potezom dobili su svoje države a našu rasturili.
Ovde ima ljudi čija je profesija istorija.
Mogli bi da učine uslugu svom narodu bar pobrojavanjem imena njudi koji su( svesno ili nesvesno) raskomadali sopstvenu zemlju
Preporuke:
0
0
10 petak, 12 jun 2009 17:51
Sremica, Sremica
Ja nisam glasala za Tadića pa zato nisam ni iznenađena. Čim je sklopio pakt s autonomašima, znala sam da ćemo njegovo ustoličenje platiti. Da parafraziram Antonića: Samo da bi jedan čovek ostao na vlasti. Po cenu države i naroda!
Preporuke:
0
0
11 petak, 12 jun 2009 22:30
Zmaj od Noćaja
Ako je regionalizacija Srbije tako svrsishodna (a mislim da nije nego, naprotiv štetna), zašto bi onda Vojvodina imala autonomiju a ne reginalizaciju naprimer na:
- SEVEROZAPADNO BAČKI OKRUG (SOMBOR)
- JUŽNO BAČKI (NOVI SAD)
- SREDNjEBANATSKI (KIKINDA)
- JUŽNOBANATSKI (PANČEVO)
- SREMSKI (SREMSKA MITROVICA)
Možda bi moglo i usitnjenije.
Preporuke:
0
0
12 nedelja, 14 jun 2009 00:02
Vlamil
Zna li neko (ali sigurno) je li Kominterna ugašena ili je još aktivna, je li samo uspavana ili je promenila ime? Zašto mi i dalje sprovodimo njene naloge? Je li (nečiji drug) Stevo Krajačić još živ ili ga neko zamenjuje? Što onda, posle Tita nije i dalje Tito, kad je i ono najvažnije ostalo isto? Što sada žuti, ako su pre bili crveni?
Zna li neko ...?
Preporuke:
0
0
13 subota, 20 jun 2009 14:36
Ivan Miljojković
@Rodoljub

Nema potrebe da reaguju bošnjačke stranke. Ako pažljivije pogledate kartu postavljenu uz ovaj članak, primetićete da se ne deli "Sandžak" (trenutno nepostojeća kategorija) na dva dela, već se deli Raški okrug (postojeća kategorija) tako što se opštine Raška, Novi Pazar i Tutin, trenutno sastavni deo Raškog okruga, odvajaju od sadašnjeg administrativnog centra u Kraljevu i ulaze u sastav projektovane "zapadne regije". Podelom Raškog okruga na ovaj način, "sandžaklije" upravo dobijaju izvanrednu priliku da u okviru "regije zapad" isposluju svoj "Sandžak", sa centrom u Novom Pazaru, tako što bi trima opštinama sadašnnjeg Raškog okruga priključili 4 do 5 opština sadašnjeg Zlatiborskog okruga, po ključu bošnjačke većine u tim opštinama. Sa druge strane, režim u Beogradu podelom Raškog okruga i stvaranjem "Sandžaka" koji uključuje opštine Raška i Tutin ostvaruje prekid komunikacije između srpskih opština Kosovsko-mitrovačkog okruga i ostatka Srbije. Plan je da buduća "sandžačka policija", sa proširenim ovlašćenjima, zaposedne admin. prelaze Jarinje (opština Raška) i Brnjak (opština Tutin) i ostvari punu saradnju sa "Euleksom", što podrazumeva oštre mere u pravcu materijalnog iznurivanja Srba u podkopaoničkom kraju.
Preporuke:
0
0
14 subota, 20 jun 2009 15:38
Ivan Miljojković
Paralelno sa aktivnostima na sprečavanju usvajanja ovog zakona u skupštini, opozicija ima obavezu da adekvatno reaguje i na lokalu, kako bi preduhitrila stvaranje "regija", a naročito scenario blokade "severnog Kosova" od strane režima.
Treba delovati u svim opštinama i okruzima gde opozicija vrši lokalnu vlast, kako bi se građanima ovih opština omogućilo da, u skladu sa Ustavom, sami odluče o obliku i stepenu lokalne samouprave u krajevima koje naseljavaju.
Ključne tačke su opštine Raškog i Rasinskog okruga: Kruševac, Kraljevo, Raška, Brus i Aleksandrovac. Neophodno je da vlasti ovih opština u što kraćem roku, a u skladu sa Članom 182. Ustava RS, pokrenu inicijativu za stvaranje nove AP, pod nazivom Stari Ras, koja bi obuhvatala teritoriju Rasinskog, Raškog i Topličkog okruga. Referendum prvo raspisati na nivou Rasinskog i Raškog okruga, sa ciljem da se Rasinski i Raški okrug spoje u novu AP, sa admin. sedištem u Kruševcu. Neposredno potom, potrebno je animirati stanovništvo Topličkog okruga u smislu smene opštinskih vlasti na fonu referenduma o priključenju novoj AP; i započeti dijalog sa vlastima opština Novi Pazar i Tutin o statusu ovih opština u okviru nove AP. Istovremeno je neophodno delovati i u opštinama Zlatiborskog i Moravičkog okruga kako bi se krenulo u pravcu stvaranja AP pod nazivom Raška, sa centrom u Čačku, sa posebnim akcentom na zadržavanje opština Priboj, Nova Varoš, Prijepolje i Sjenica u okviru nove AP.
U najboljem ishodu sprečen bi bio nastanak "velikog Sandžaka" - "bošnjačke opštine" Tutin i Novi Pazar bi ušle u sastav AP Stari Ras a Sjenica u sastav AP Raška. U srednjoj varijanti nastao bi "mali Sandžak" od " bošnjačkih opština" Tutin, N.Pazar i Sjenica. A u najcrnjoj varijanti opozicija ne radi ništa, režim stvara željene "regije", u okviru "zapadne regije" nastaje "veliki Sandžak" čija buduća lokalna policija ubrzo blokira protok ljudi i robe ka Kosovsko-mitrovačkom okrugu i time stavlja tačku na srpski otpor asimilaciji u "NDK".
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner