четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Обмане власти уједињују опозицију

Kоментари (67) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 20 јун 2009 00:54
Milos
DSS i SNS moraju da naprave koaliciju i da Velike stetocine oteraju sa vlasti.
Препоруке:
0
0
2 субота, 20 јун 2009 01:46
Газда Груја
Слажем се. Треба.
Али ако опет поставе кандидата који је лошије обучен и/или је мање телевизичан од Б.Тадића, ОПЕТ ће да изгубе.
На жалост, убеђен сам да ће то и да се деси, јер изгледа да мора још времена да се протраћи, још дубље да се упадне у глиб па да Срби то виде ; да се живи у 21. веку, веку у коме (у народу, у оном активном његовом делу) НИКО НИШТА НЕ ЗНА а сви се руководе ТВ естетиком и рекламним резоновањем у одлучивању.

Амери су то,рецимо,видели. У њиховој кампањи доминирали су кратки слогани "за дебиле".
Јес ви кен!
Ви кен чејнџ!
Ве кер абаут д мејн стрит!
Ви ар вокинг д вок енд нот џаст токинг д ток!

А победио је млађи.
Енд оф стори.

Тако се са народом данас комуницира ако хоћеш да владаш. Просечан ниво образовања нижи него у 18 веку - кажу зли језици.

Погледајте суштински како се мојим другарима обраћају Тадић, Млађа, Чеда и остали мајстори - "Биће, децо, све ок. Кеве ми. `Оди љуби чииика! Ево бооона! И чоколадица. Ево, види сто евра! ОК, пази, биће после чоколадица. Немам сад. Али биће све кул. Капираш? Ми смо цареви! Ти си цар! Ма само да се докопамо европе, решићемо. Пусти ове смараче маторе! хахахахах! Ок Буразеру! Смајли!"
Препоруке:
0
0
3 субота, 20 јун 2009 06:26
Јован Зорић
Демагог којем скоро да нема равног.

ДСС је већ имао прилике да прави савез са Томиславом Николићем, који је тада водио СРС. Зашто то тада нисте урадили?
Покушали смо 2008. године, али коалиција са СРС-ом није била довољна за формирање владајуће већине.

Јасно је да је новинар мислио на случај када су ДСС и СРС имали већину, када је изабран Николић за председника Скупштине, па још брже смењен да би се направила коалиција са ДС.

Најважније је да дође до сагласности око програмских циљева. Прво сагласност око неопходности да се ради на опоравку домаће привреде. Други циљ је настојање да се на сваки начин Косово и Метохија и везе са нашим народом тамо задрже, а не да се испод жита сарађује са Еулексом, који ствара институције независног Косова. Трећи циљ је везан за Војводину и чињеницу да је владајућа већина донела противуставни и антидржавни Статут. Потребна је и сагласност за расписивање референдума о чланству у НАТО. Ако око ових суштинских тачака постоји сагласност странака националне опозиције, онда ће се решити и питање поделе одговорности. Она се не постављају на почетку.


Такође је свакоме јасно да око тих "циљева" уопште нема спорења. То би у опозицији прихватили и СНС, и СРС, а вероватно тихо и из прикрајка и СПС (иако је власт), али, спорења су око лидерства опозиције. Јер, СНС (с правом наравно) инсистира да он буде лидер, а Коштуница би да се опет прави неки опозициони ДОС, па да онда он ту буде главни док може, а кад не може да га оптужи како је нефункционалан, комитетски, тоталитаран итд.
Да резимирам: нема Србији спаса уз Коштунцу. То не значи априрори да јој има са овима који су на власти, али са Коштуницом нема неизвесности - биће нам још горе. Да, да... може да буде и горе!!
Препоруке:
0
0
4 субота, 20 јун 2009 07:10
Civodiv
Prilika je za demokratsku, nacionalnu i evropsku opoziciju.Evropa nema alternativu.Ne bi da ostanemo s Vama i Vasim prijateljima u drustvu.Ne treba nam nedemokratska nacionalna opozicija,niti je prilika za okupljanja kakva su se lose zavrsavala.Pre bi sa LDP-om branio Srbiju nego sa mnogima na koje racunate.SNS je u pravu.Sto blize Tadicu i nema greske.
Препоруке:
0
0
5 субота, 20 јун 2009 09:45
Родољуб
Увек се запитам ко је овај човек јер се толико "прави луд" и константно "ресетује" своја недела иза себе!??

Господо, овај човек је озбиљно и дуго БИО на власти и показао је сву своју НЕСПОСОБНОСТ и опортуност, а и специфичну склоност ка избору превараната уз себе и у свој тим.

Никада више Коштуница! Он је, по мени, српски Џорџ Буш.
Препоруке:
0
0
6 субота, 20 јун 2009 11:25
iskreni albanac
Kostunica i CO. u Srbiji ja ne vidim nikakve sustinske promene bez razlika ko bi na vlast dosao. Kao prvo nema promena jer Srbija ne moze da sedne u dvije stolice-toje jest jako banalno i prosto da se svahti.Kao drugo sve dok se misli da"Smo mi najbolji,..i zalubljeni u sebi to je jako opasna stvar ako nisi svjesnog toga da u sustini samo varas sebe,...jos gore ako to radis svijesno". Mislim srpske partije kao i narod imaju jedan veliki problem a to jest"Psiholoski", i to je jako opasno po zivot, jer nisu u stanju da ga sam prepoznas setite se izreku "Ne vidi nista ispred Nosa".Tacno ovo se desava u trenutku u Srbiju.Sve dok se nevratis sebe je u zaludno!
Srbija i srbi mora da svate da nema vise te Jugoslavije,i kad nema JU ima nesto drugo a to jest SLO,HR;BiH;CG;KOS;MAK!
pravi se pitanje-zasto bas srbima tako boli Ju?
odgovor je jako kratko- "GAZDA" GRUJA nema vise, samo virtuelno!
Препоруке:
0
0
7 субота, 20 јун 2009 12:16
Ena
Kostunica je jedini ozbiljan politicar na srpskoj sceni:obrazovan,realan,elokventan,posten i zato smet Zapadu.
Kako je bio premijer u vladi u kojoj su DS,G17 imali vecinu, tesko da moze da mu se pripise necinjenje-pre opstrukcija EUtalibana.
Za razliku od korumpiranih i povrsnih DS,LDP-(kada bi izabrao ozbiljnije saradnike)Kostunica bi mogao da cini osnovu nove srpske politike i zastite srpskih interesa,ozbiljno ugrozenih Tadicevim laicizmom.
Analizirajte sta je ko rekao i ucinio-sve ide u korist Kostunice.
Licne preference i simpatije nisu bitne-treba spreciti dalje cepanje tj.regionalizaciju Srbije i ojacati drzavu kako bi i narod preziveo.
Ne smatram idealnim sadejstvo DSS,SNS,NS,SPS-a ali je i takav sastav bolji za stabilnost,bezbednost i multilateralnu saradnju Srbije.
DS,G17 i LDP uopoziciju-da se podsete kako zivi obican narod i kakve muke muci.Neka budu konstruktivna opozicija,kada,ni jednog momenta nisu bili kvalitetan rezim.
Препоруке:
0
0
8 субота, 20 јун 2009 12:21
влкс
@Joвaн Зорић
Вредело би се подсетити да је 2007. године Николић више пута поновио да он неће да прави Владу због Шешељевог тестамента у ком је рекао да нема сарадње са Коштуницом да би га тај исти Шешељ годину дана после заобишао и договорио се са Коштуницом. Мислим да је то и прави разлог разлаза Николић са Шешељом. Николић је само прихватио место председника Скупштине а није хтео ни да чује за власт. Ако је Коштуница демагог шта су онда остали политичари? Николићево и Тадићево `` и Исток и Запад`` како бисте окарактерисали?
Препоруке:
0
0
9 субота, 20 јун 2009 12:27
DM
Nema coveka koji je vise ocrnjen od Kostunice i nema sumnje da su na tome godinama vredno radile zapadne obavestajno-propagandne agencije i njihove ispostave u nasoj zemlji. Zapadu ne bi nista teze palo nego da u Srbiji na vlast dodje neko ko se stara o nacionalnim interesima. Zalosno je medjutim da je ta propaganda, odnosno slika o Kostunici kao o neobavestenom i nesposobnom politicaru uticala cak i na one koji se izjasnjavaju kao protivnici vladajucem rezimu - uprkos ociglednoj cinjenici da je za vreme njegove vlade drzava znatno bolje funkcionisala. Istini za volju ni Kostunica ne cini nista da se ta slika promeni. Demokratska stranka Srbije bi morala da ublazi nacionalno-politicku retoriku i da teziste pomeri na ekonomske teme (jer to narod u ovom momentu daleko vise zanima). Osim toga morali bi da u stranku prime nove ljude - ne one koji ce kao roboti ponavljati Kostunicine stavove vec one koji ce narodu moci da objasne da aktuelna propagandno-prevarantska politika, zasnovana samo na obecanjima, nije jedina opcija za glasace u Srbiji. DSS, da bi uspela da se vrati na politicku scenu, mora da postane moderna politicka partija desnog centra (Nikoliceva stranka to svakako nije)inace ce se ugasiti.
Препоруке:
0
0
10 субота, 20 јун 2009 13:10
Коштуница је озбиљан политичар...
...или тројански коњ у опозицији, удобно смештен међу преостале националне снаге, да их систематски подрива? Ако се анализира учинак, нема сумње да је он тројански коњ постављен од стране западних сила у српско национално двориште, да разбија у зачетку копрцања преосталих Срба, којима је још увек до Србије и нациналног идентитета! Сетимо се да није оформио скупштинску већину и владу са тада моћним и јединственим радикалима, да је Тому подло изиграо и направио га смешним на челу скупштине, да је протраћио силну енергију окупљеног народа, у моменту када је Тадић збрисао у Румунију...да не набрајам више. Срби никако да се освесте и сагледају ко им ради о глави и зашто! Како човек који је пристао да насилно руши постојећи поредак може бити демократа? Која је стварна разлика између Чеде и Воје? Па обојица говоре оно што им је наложено да кажу, а у истом циљу...
Препоруке:
0
0
11 субота, 20 јун 2009 13:11
Dragan
Platforma nacionalne opozicije mora da sadrzi 6 tacaka:
1.Protiv ulaska u NATO i referendum po tom pitanju
2.Redefinisanje odnosa sa EU i prestanaka saradnje sa EUleksom
3.Odlucnija borba za Kosmet i jacanje nasih institucija
4.Produbljivanje odnosa sa Ruskom Federacijom
5.Ekonomsko-socijalne promene
6.Odbacivanje ovakvog statuta Vojvodine i zaustavljanje feredealizacije Srbije
Po svakom od ovih 6 pitanja(osim mozda po tacki 2) moze se dobiti podrska javnbosti u iznosu od preko 60% i to se mora iskoristiti!!!
P.S.Pitanje za DSS i Kostunicu, a ako neko zna, voleo bih da mi odgovori, zasto se u javnosti vise ne forsiraju Milos Jovanovic, Petar Petkovic, Dusan Prorokovic, Aleksandar Popovic, ako izuzetno mladi, obrazovni i nacionalno veoma opredeljeni?Mislim da bi to bio veliki dobitak za DSS
Препоруке:
0
0
12 субота, 20 јун 2009 14:12
Nikola Turajlić
Neverovatno je da još postoje ljudi koji Koštunici daju svetačku aureolu, iako je isti krivac za posljednju propuštenu šansu Srbije.
Nije li on omogućio Djindjiću da preuzme srpsko kormilo, umesto da je s DSS samostalno istupio na postoktobarskim izborima i premoćno pobedio (to bi možda bio i uradio da nije bio fasciniran euroatlanskim mentorima).
Tko je držao ljestve njegovim i G17 ekspertskim bezumnicima u uništavanju srpske privrede u vladama u kojima je bio premijer (fasciniran priznanjima euroatlanskih prijatelja o njihovoj "genijalnosti").
U njegovom slučaju se potpuno potvrdila izreka da je put do pakla posut dobrim namjerama.
Dodao bih da bog treba čuvati Srbiju od prijatelja (Koštunice i njegovih), a od neprijatelja će se ova sačuvati pre sama.
Da sam u kojem slučaju bio na mestu Koštunice ja bih se izvinio gradjanima Srbije za počinjene neoprostive greške, te se zamonašio i do konca života iskajavao grehe.
Препоруке:
0
0
13 субота, 20 јун 2009 14:56
влкс
@Nikola Turajlić
Сад сте се показали у правом светлу и кога ви онда позивате од младих да уђу у борбу против режима кад између вас и већине нас нема ничег сличног (у политичком виђењу ствари). Нервира ме и ваша латиница и хрватштина што је баштините тако брижно да вам којим случајем не промакне која српска реч.
Надам се да ја нисам тај који по вама држи светачку ауреолу пошто то немам потребу да чиним јер политика није такмичење за свеца. Истичем само да сматрам да се у његово време живело боље у смислу да је постојао раст БДП-а који ће нам поново порасти никад.
Без њега Косово ће бити ако већ и није употпуности независно, север ће бити интегрисан у Косово, од Русије нећемо примити помоћ, у ЕУ нећемо ући, привреда ће нам још више пропасти, Војводина ће добити статут а сви ми ћемо живети срећније јер он није на власти.
Препоруке:
0
0
14 субота, 20 јун 2009 15:31
Ala
Izmedju realnosti i zelja mozemo kosmodrom da izgradimo.
Srbija je,kao i mnogo puta u istoriji,u izuzetno teskom ekonomskom i politickom polozaju
.Aktuelna vlast na celu s Tadicem,Dinkicem,C.Jovanovicem ne samo da je marionetska i anti-srpska,vec je totalno nesposoba i grabljiva-NIS,Fiat,Aerodrom,cementare,banke,vojne nabavke,monopoli tajkuna...Eto i Cume je, u ovoj zemlji,ponovo privrednik od ugleda-radio za Djindjica a revitalizovao ga Tadic!
O cemu pricate?Da nas ovi Miskovicevi pioni vode u Evropu?Pa Evropa nece korumpirane!
Osvrnite se oko sebe-koje fabrike rade,koliko je neuzoranih njiva,zasto je sve u rukama Beka,Kostica,Caneta,Miskovica...?
Sta se finansira i kreditira B92,gay-portal i parada,skijalista....
U momentu kada nam preti biolosko istrebljenje samo zlonamerni mogu da podrzavaju posojeci rezim.
Препоруке:
0
0
15 субота, 20 јун 2009 15:52
Дијете Грујица
Гомила неутемељених прича...На то ми личе неки коментари.Не може се ничије деловање посматрати ван простора, времена и околности.Да, Коштуница је победио на изборима за Председника СРЈ али је у очима оних који су га из својих разлога у томе подржали, тиме своју улогу испунио.Практично, од 6. октобра 2000. почело се са његовим рушењем.Заборавља се побуна у затворима и побуна Шиптара у Прешеву и околини.Не бих рекао да је то било случајно.Чак ни за Милошевића не могу бити превише критичан иако је на први поглед имао цео партијски и државни апарат под својом контролом (а опет како се и могао водити српски рат са онаквом ЈНА чак и да је хтео да га води...).Коштуница није имао ништа од тога (осим своје ни велике а ни богате странке).Цео овај данашњи медијско финансијско НВО-овски левијатан је већ постојао и практично извршио пуч.Једино што није урађено а моје скромно мишљење је да је то био примарни циљ а не победа опозиције...је да није било међусрпске кланице и отворене интервенције Запада.Нису они уопште рачунали на победу.Важан је био повод.На срећу, осим за преврат, нису га добили за остатак својих наума...Ако је то макар делимично његова заслуга, довољно је.Колики маневарски простор је заиста имао може да процени било ко са мало објективности.Уосталом, сетите се и друге добродошлице коју су му спремили 2004.Погром на Косову, па паљење оних џамија....А у међувремену му два пута нису допустили да постане Председник Србије.И док су сви стари и нови народи у околини хистерично срећни што могу да машу својим заставама, симболима и химнама (углавном новокомпонованим), човек који је овом једва успео да врати његове после 60. година уз устав у коме му се бар формално враћа посед над сопственом државом, бива изложен (како то другачије рећи него) хорском пљувању.
Препоруке:
0
0
16 субота, 20 јун 2009 15:54
Дијете Грујица
...
Мало је ово простора да се каже све о томе...А што се тиче младе гарде странке...сви су тамо али зар мислите да је лако доћи до ТВ-a од турбоевроатлантиста и њихових најбољих противника...?!А нешто се и не истичу у певању па нису за Ин магазин и Браво Шоу.Као неки.
Препоруке:
0
0
17 субота, 20 јун 2009 16:16
Glumac
V. Koštunica je GLUMAC. Još od vremena nasilnog i nelegitimnog rušenja S. Miloševića s vlasti u prljavoj igri režiranoj na Zapadu u kojoj je i glumac V. Koštunica odigrao svoju aktivnu ulogu, njemu je Zapad namijenio ulogu GLUMCA. V. Koštunica GLUMI tobožnjeg srpskog "nacionalistu", dakle samo PRIČA, ali u praksi on je RADIO a i dalje RADI protiv srpskih nacionalnih interesa. Njegova uloga je da neutralizira glasove srpskih domoljuba, da ih dovede u stanje letargije i razočaranosti, i to tako što će GLUMAC voditi tobože "nevještu" politiku, nešto kao "ma kvislinški dio Srba su me prevarili, zloupotrijebili", a on je jadan tobože samo htio "dobro" Srbiji. Jedno je pričao ali je ipak izručio S. Miloševića, jedno je pričao ali je ipak provodio ekonomsku politiku Dinkića koji mu je cijelo vrijeme bio u vladi (a vrlo dobro znamo čiji je Dinkić), jedno je pričao ali je ipak privatizirao srpsku privredu prodajući je za kikiriki kolonijalnim gazdama sa Zapada, jedno je pričao ali je ipak godinama blokirao dolazak ruskog kapitala u Srbiju, jedno je pričao ali je ipak zadnje što je napravio bilo dovođenje američke praonice mozgova FOX u Srbiju. Kada se istrošio, i kada je nacionalno svjesnom dijelu naroda postalo jasno kakvu prljavu igru igra GLUMAC V. Koštunica istog trena je Zapad našao novog glumca u liku i djelu T. Nikolića. T. Nikolić treba na nastavi tamo gdje je glumac Koštunica stao - da krade glasove nacionalno svjesnog dijela Srbije i da svojom tobože "nevještom" politikom, u kojoj bi ga "kvislinški dio Srba tobože prevarili", dovede do duboke razočaranosti Srba domoljuba u Srbiju. Srbija se sama svojom nehigijenom dovela u ovo stanje. Davor (Osijek)
Препоруке:
0
0
18 субота, 20 јун 2009 16:39
Strah
Zamislite ovu situaciju: Postoje država A i država B. U državi A političari su odgovorni ljudi koji NE RADE SUPROTNO od onoga što su govorili narodu PRIJE izbora. No u državi B "elita" je grupa neodgovornih bitangi koja PRIJE izbora govori jedno, na osnovu toga što govore dobiju glasove naroda, a onda POSLIJE izbora rade suprotno od onoga što su govorili prije izbora. E sad bi prosječan Srbin rekao: "Pa u državi A elita je poštena, a u državi B je nepoštena". No naravno Srbin bi (opet) bio u krivu. Pravi odgovor je da to nema veze sa "poštenjem" elite. U biti to nema veze sa "elitom" uopće! U biti elite u obje države su vjerojatno iste - korumpirane i nepoštene. A od kud onda razlika?!? Razlika nije tamo gdje bi ju prosječan Srbin tražio! Razlika nije u "eliti"! Razlika je u narodu! "Elite" su svugdje iste - lopovske! No razlika nastaje u tome što se u državi A "elita" naprosto BOJI za svoju glavu. A zašto? Zato jer znaju da im njihov narod NEĆE oprostiti laži i prevare. Srbija je danas država B. Davor (Osijek)
Препоруке:
0
0
19 субота, 20 јун 2009 17:46
Krusedol
Kakvi komentari za Kostunicu...Cudi me da samo niste upotrebljavali cuvenu eunijatsku floskulu-Taj nije sposoban,ni da UKRADE...Raduje me sve veci broj "sposobnih" komentara.Bravo za Gruju
Препоруке:
0
0
20 субота, 20 јун 2009 19:03
Родољуб
Када год покушам да се објективно сетим позитивног доприноса Коштунице, пред очи ми увек непогрешиво изађе:

Она његова чувена изјава да "свако има право да штрјкује у својој радној униформи".

Следећа слика је генерал Ацо Томић, коме овај пише нежна писма подршке у затвору...

Па онда, онај његов специфичан "жмирави" израз лица док се рукује са Соланом и потписује неке Законе за које би сада, ваљда, требало неко други да одговара?

Затим, његов говор на митингу "Косово је Србија", у Београду 21.2.2008. и цео ритуал око тог догађаја, готово "масонског" квалитета.

И најзад... чувена изјава да је "вратио мандат народу", некако баш згодно поклопљено, рекао бих ИНАЏИЈСКО обезглављивање Србије, у пресудном тренутку.

Колико је Динкић добар економиста, толико је Коштуница добар националиста.

----------------------------

Да се неко овде не би сада "распалио" у било ком правцу... подједнако су ми одбојни и он, и Тома, Тодоровић, Тадић, и Чеда и Веља... да не набрајам, непријатно ми је.
Препоруке:
0
0
21 субота, 20 јун 2009 20:44
БАЧКА ТОПОЛА
Није важно да ли волите или неволите Коштуницу,пробајте да нађете нешто нетачно или нелогично у овом тексту па онда судите.Видим да има доста коментара,који немају везе.Можете му замерити штошта,али је дефинитивно у праву када каже да је неопходно мењати ове. То може да негира само неко ко има користи од овог хаоса или неко коме фали нешто у глави. Војо има нас доста,крећи што пре.
Препоруке:
0
0
22 субота, 20 јун 2009 22:36
Прва Србија
Ово је права прилика да радикали натерају напредњаке да "изађу из ормана". На примеру Земуна би се могло видети шта нам се спрема у блиској будућности - да ли Тадић прави место Николићу, а он постаје премијер (нека варијанта црногорског рецепта за вечно одржање власти) или ће по среди бити нешто друго.
Демократска странка Србије представља конзервативну странку десног центра, странку која баштини европске, а не ново (или квази) европске вредности. Да код нас време тече као у Европи не бих се бринуо за десни блок (мада, онако како ја посматрам ствари, тог блока и нема), овако...
Ипак, за сваки случај, да поновим један од давних слогана: свесно десно.
Препоруке:
0
0
23 субота, 20 јун 2009 23:00
Sremac
Glavu gore braco.

Ovi moraju otici sa vlasti. Kako se kriza bude produbljivala sve ce im teze biti da se odrze. Ovako ili onako, u narednih godinu dana, doci ce do novih izbora koji ce ih izbrisati.

Voleo bih da u toj buducoj patriotskoj vladi bude mesta za nestranacke licnosti poput ljudi iz srpskog sabora Dveri.
Препоруке:
0
0
24 субота, 20 јун 2009 23:54
Jasna Simonovic
iskreni albanac,
Hvala na iskrenom komentaru...sjajno ste opisali našu psihološku realnost, nisam shvatila da li je ona i vaša realnost ili ste vi samo posmatrač iz neke druge zemlje...
U svakom slučaju vi ste u pravu da je Srbiji prvo potrebno da se vrati sebi...Verujem da neki zakoni Srbije još uvek postoje validni u odnosu sa SAD...Verujem da je američko gostoprimstvo srpskom prestolonasledničkom paru u Vašingtonu ovih dana korak dalje ka vraćanju Srbije samoj sebi...Nezavisno u kom uredjenju narod Srbije bude odlučio da živi...
Znate, iz te bolne “srpske” zaljubljenosti u Jugoslaviju iznedrile su se mnoge “skraćenice”, ali SER još uvek čeka US...
Vratiti se sebi, kažete, Gospodine! Sve ste u pravu, ali ne razumem zašto “Gazda” Gruju” vidite samo virtuelno?...Čak i da je tako, virtuelno je danas “vrh”...Iskreno!
Препоруке:
0
0
25 субота, 20 јун 2009 23:58
Родољуб
@БАЧКА ТОПОЛА:

Овде се не ради о томе да ли некога "волимо или не волимо". Таман посла! Не волим их, никога.

Овде се ради о томе да ли некоме "верујемо или не верујемо". А не верујем им, никоме.

А како ви можете да верујете некоме ко се већ показао да је, у најмању руку, превртљив или непоуздан. ово не пишем за Коштуницу, који у овом тексту/интервјуу звучи као да је прексиноћ основао ДСС, него за све наше проклете "политиканте" од 1989. наовамо.

Извините... можда сам већ досадан, али нема нових и добрих играча на српском политичком рингу, само се боксери привремено повуку у ћошак ринга... умију се, среде штитник за зубе, пљуну у кофу, па ајд' Јово наново у ринг, освежени и РЕСЕТОВАНИ.

Не позивам никако на политичку апстиненцију, већ сматрам да су нам потребни нови људи, без икакве политичке прошлости, а одакле ће се регрутовати, можда знам, а можда бих само волео.
Препоруке:
0
0
26 недеља, 21 јун 2009 01:14
Нимбус
"Сваки народ има власт какву заслужује". Заборавио сам ко је ово рекао. Све једно, истина је.

Мислим да је грешка у овој расправи што је претерани нагласак на `лидерима`.
Ја сам (био) први члан ДСС у мом селу. У целој општини било нас је двојица. Крајем 2000.-те `на врата нисам могао да уђем` од жестоких ДСС-оваца.
Прошле године су били локални избори. У малој општини крај Новог Сада власт је од коалиције предвођене радикалима, преузела коалиција предвођена ДС. У обе, "У ИНТЕРЕСУ ГРАЂАНА", `партиципира` ДСС. Тако се десило да је ова странка једне године била у коалцији са СВИМ странкама и ГГ које су ту активне. 100%-тни `КОАЛИЦИОНИ КАПАЦИТЕТ`! Девојка за сваког момка. И шта ту Коштуница да ради?
(Напомена: за мене је било лако - отишао сам без поздрава).

Нека НСПМ уђе под својом девизом у `политички живот`, па ћете видети шта ће остати и од НСПМ и од девизе за само пар година. Гладни крокодили у барици такав лак плен једва чекају.

Морамо са овим `вођама`, какви су-да су. Ако нећемо с њима, у коначном резултату је исто као да смо се ставили у функцију родомрзаца.
Препоруке:
0
0
27 недеља, 21 јун 2009 01:15
Nikola Turajlić
@ vlks
No konačno sam pročitan, tj. da sam trojanski (hrvatski) konj ubačen u NSPM.
Medjutim u modernom svetu je to normalna pojava pa tako i Koštunica napr. ima svoje trojanske konje koji se klanjaju u Vašingtonu ili kao onaj koji upisuje dete na studij u Londonu (prilikom hapšenja Karadžića).
Podlaci bi rekli da to nije iz čistog mira i da se nešto za to moralo dati, jer nema za džaba ni doručka niti stipendije. Tvoj odgovor će sigurno glasiti da to ne vredi za Koštuničine superpatriote.
Tvoja tvrdnja da se za Koštunice bolje živelo i da je rastao BDP, rasturila je u paramparčad sve moje nebuloze o tome da su ekspertski bezumnici u tom razdoblju dovršili projekt uništavanja srpske privrede (sa čim su suglasili i neki glupi nezavisni ekonomski stručnjaci). Svaka ti čast jer si nam dao mat u tri poteza (slova), pa stoga mislim da bi te, u nekoj novoj Koštuničinoj vladi, trebala čekati blistava budućnost ekonomskog eksperta.
Šta reći o herojskoj Koštuničinoj obrani KiM. Sve je učinjeno za odsudni kosovski boj. Reformirana (zlobnici bi rekli rasformirana) vojska, tranzitirana privreda tako da je Srbija pripremljena na nužnu infuziju MMF. Ovome treba dodati da su ustavom i rezolucijama zaštićeni teritorijalni integritet, i kada istina naši euroatlanski prijatelji nisu baš shvatili značaj ovih akata (ali historija će to znati oceniti).
Potpuno si u pravu kada tvrdiš da izmedju mene i tebe nema ništa sličnog u političkom vidjenu stvari, ali si u krivu da sam ja pozivao mlade da udju u borbu protiv pozicije za račun bilo koje opozicije. Moja neoprostiva iluzija da postoje mladi ljudi koji bi mogli preuzeti inicijativu za moralni preporod Srbije je isparila i ja sada podržavam stranku Slobodnih Egipćana (ukoliko takova postoji).
Na kraju bih dodao da je tvoja vera u Koštunicu neuništiva, jer je čak i Dj. Vukasdinović digao ruke od istog shvativši da ovaj nije srpski mesija.
Препоруке:
0
0
28 недеља, 21 јун 2009 10:50
влкс
@Nikola Turajlić
Навео сам вам реалне ствари које ће се десити зато што он није на власти а вама препуштам да се завалите у фотељу и уживате и спомињете како је он водио војску, финансије и све у овој држави са 16 одсто подршке 4 године и тотално нас уназадио.
У осталом шта причати људима чији су хероји Милошевић или Ђинђић( обојица гробари српске привреде) а кад неко обезбеди бољитак е то је онда већ лоше. БДП ће ове године пасти 5-6 одсто за време њега је толико растао. Привреда је упропаштена и пре њега са штрајкачким одборима који су покрали и оно мало шро је остало за МИлошевићевим директорима.
Препоруке:
0
0
29 недеља, 21 јун 2009 11:00
Milos
Mislim da je prica o saradnji DS-a i DSS-a u narednih nekoliko godina malo verovatna stvar. Odatle ovako tvrd Kostunicin stav. Sigurno da je ona pravio mnogo gresaka dok je bio na vlasti, ali mislim da mu se ne moze poreci "dobar pregled igre". Cinjenica je da je Kostunica jedini medju srpskim politicarima koji nesto zna o politici. Zato valjda i smeta toliko onima koji misle da ovaj svet pripada samo njima. Zato su valjda i utrosili toliko para i truda "samo da bi jedan covek otisao". Izgleda da ipak nisu u potpunosti uspeli u tome.
Препоруке:
0
0
30 недеља, 21 јун 2009 11:31
Пречанин
Никада нисам срео В. Коштуницу али има, верујем и више од 3 деценије како сам га запазио на србијанској јавној сцени. Ако тамо постоји доследан човек, који није ни туђе гудало ни професионални Србин, који је радишан, образован, способан...домаћин који разликује важно, важније и најважније, онда је то по мени В. Коштуница.
Скоројевићи и муљатори или све мере према себи, или се мотају око масног корита, што разуме се има и своју цену.
Живео сам у цивилизованом свету неколико деценија и имао прилику да пратим дешавања у Србији из разних извора. Наслућујем из којих то кругова долазе овако срамни коментари.
Лично познајем велики број образованих Срба (оних који држе до образа) који поштују Коштуницу и његово дело.
Препоруке:
0
0
31 недеља, 21 јун 2009 12:06
Vladimir
Uvek me oduseve intervjui sa V. Kostunicom. Plitka i zatupasta pitanja i Kostunicini specificni odgovori. Poneki gadljiv a poneki pesnicki, sa odlutalim mislima.

Recimo odgovor na pitenje saveza za T.Nikolicem koji je "vodio SRS"..

Kakvo pojednostavljenje jedne kompleksne situacije, takvog primera nema u politici, na Planeti.
SRS sa apsolutnim vodjom u Hagu, ocrnjena od zapada, sa ogromnom podrskom socijalno ugrozenog sloja gradjana...
A ne prosto .."sa Nikolicem"..

Cudno je da jos uvek ima onih, nemislecih, koji su umislili da nesto razumeju, i ne shvataju Kostunicinu "gresku".
Gresku, ili negresku, u svakom slucaju, aktivost koja je "nekome tamo" zasmetala.

Nemisleci su se odmah osetili pozvanim, da shvate nesto na nacin koji (im), valjda, odgovara.
Препоруке:
0
0
32 недеља, 21 јун 2009 12:29
Нимбус
Извините г. Турлајићу што се мешам. Не мислим да сте `тројански коњ`. Поготово не мислим да сте издајник. Први пут, међутим, по ономе што читам, делујете као да су Вас преплавиле (негативне) емоције.
Нико не тврди да је Коштуница месија.
1.ДСС је била (и остала) мала странка без квалитетне `базне` инфраструктуре и ефикасне вертикалне субординације. Када је Коштуница победио СМ, ДСС је одједном постао најпривлачнија дестинација за каријеристе сваке врсте. `Празни простори` у организацији странке постали су попришта за борбу око територија вучјих чопора.
2.Кампања рушења Коштунице почела је 6.10.2000. Не заборавите да је у кабинету ЗЂ ДСС имао ЈЕДНОГ министра (здравства). Министар војни је био Тадић. Ту је био и Ђукановић...Ко пажљиво слуша, могао је и на Б92 да чује као Кораћ објашњава да је `Коштуница врло брзо био РАЗВЛАШЋЕН`. До душе, није експлицитно навео од кога, али, тема емисије је био ЗЂ.
Није само `екипа` око ЗЂ (Чеда,Беба...) радила `на томе`. Не треба игнорисати прегнуће ВШ у истом смеру.
Већи део онога што пишете има `арому` спиновања из тог (и овог) доба.
3.Шта је патриотскија алтернатива? Па, да будемо поштени: колико су радикали исказали свој патриотизам у срединама где су били на власти? Ја тврдим да је њихове кадрове за националне интересе било брига колико за лањски снег.Обожавају да `одрађивају` послове. Опсег њиховог расуђивања се ту завршава.

Ако погледате шта већина овде присутних види као дугорочне основе националне политике, то је приближно оно што заговара и ВК. Што се практичне реализације тиче, давно нас је Арчибалд Рајс опоменуо "Срби, чувајте се себе!"...
Препоруке:
0
0
33 недеља, 21 јун 2009 12:31
iskreni Albanac
Draga Jasna Simonovic,
kao prvo izvinite jer sam zaboravio SER. Ali nisam sigurno dali sam pravo svahtio nemlih SER ceka US ,... ako mislite na Ujedinjene Srpske...! licno nemam nista protiv jer ja gledam iz daleka, pa tako ispred moj "nos" izgleda ima vise da se vidi!
No samo jedno ako je da Vi cekate US,ja cekam i gledam u nesto drugo, a to jest sledece:
Kratko,izgleda da vec ima fakticki jedno"SVETSKA VLADA" u vec poznatoj formoj kao IWF,WTO,SVETSKA BANKA,G-7(8),GATT itd... i neke druge strukture gdje se brane interese Transnacionale Konzerne neke "najmocne severne zemjle - i de facto su u Vrhu Menagmenta za Svetsku ekonomiju",...to je Centar Gravitacije za sve PRAVILA ZIVOTA ne razvijne zemalja!
to ja znam je Nedomokratski,dogmatski itd.
Samo da budem jasnije ovo znaci da nema vise Nacionalne Drzave u duhom XIX vijeka nego interdrzavne Institucije sa transnacionalem karaktera koje jednu ogromnu ulogu imaju nego Tako zvane Drzave!.... Eh sad kad se to svahti kako funksionise ovaj svijet licno mislim dali u opce ima smisla VELIKA i li MALA Albanija!;za vas Srbe ne znam, vi cete sami da se opredelite ako mozete se opredeliti!
e sad ja ne vidim mjesta za "GAZDU" Gruju, jer gazde......!
Препоруке:
0
0
34 недеља, 21 јун 2009 15:43
Nikola Turajlić
@ vlks
Čoveče ti si me skoro svetlosnom brzinom pretvorio od trojanskog konja u Miloševićevog i Djindjićevog lakeja.
Nije mi jasno na temelju čega to zaključuješ jer u svom mojem piskaranju na NSPM ni jedan put ovi nisu spomenuti u pozitivnom kontekstu.
Dakle ti nemaš samo problem sa percepcijom stvarnosti već i s logičkim zaključivanjem.
No pogledajmo šta znači taj čuveni rast BDP od 6% godišnje. Isti se nije zasnivao na povećanju proizvodnje roba, već na troškarenju sredstava od privatizacije, uzimanju kredita i na njima utemeljenim trgovini, gradnji, turizmu i razbacivanju novca na svakojake gluposti. Padom kredita i privatizacionih prihoda Srbija se našla na rubu bankrota. Dakle za Koštuničinog mandata su ekspertski bezumnici uspeli upropastiti u Srbiji sve što se dalo i nije dalo, a po tebi on je bio kompozitorom i dirigentom (a ja sam naivno mislio da su ga eksperti izmanupulirali). O ovome već i vrabci pevaju a ne samo nezavisni ekonomski analitičari. Tvoj odgovor će biti da nitko drugi osim tebe ne zna proceniti uspeh Koštuničinih vlada. Nije mi jasno kako je Dinkić i ostali eksperti bili tako uspešni za Koštunice, a sada se odjednom pokvarili i prave minus.
Dobro uočavaju privrženci Koštunice da je njegovih 16% bilo dovoljno samo da on izigrava smokvin list koalicionim partnerima, a uz to su ga vodali žednog preko vode dok je on ponavljao reči "KOsovo je Srbija".Koštunica je propustio obraćenih 61% kada je pristao da izadje na postoktobarske izbore u DOS-ovoj koaliciji da bi potom Djindjić izbacio njegove poslanike iz skupštine. To je jedan od malog broja slučajeva kada je Koštunica pokazao svoju političku genijalnost. Ja sam pogrešno mislio da je Koštunica, otišavši od svojih knjiga i mačaka, ušavši u političku arenu bio rastrgan od krda srpskih političkih hijena, dok mi ti nisi ukazao da je on politički gorostas koji se s ovima poigrava.
Istina narod baš ne vidi Koštuničinu genijalnost, ali to je sudbina svih genija da budu priznati po smrti.
Препоруке:
0
0
35 недеља, 21 јун 2009 16:06
Сремица, Сремица
Подсећам заборавне да нам је В. Коштуница "изборима" октобра 2000. устоличио Чанка! Да би победио Милошевића, тражио је и Чанкову подршку, који је овде био бог и батина. Тако су сви Војвођани, гласајући за Коштуницу, гласали заправо за Чанка!
После се то В. Коштуници обило о главу, исто као што ће и Тадићу, односно народу, због трулог дила са Пајтићем.
Да су били способни, уместо самољубиви, Војводина данас не би клизила ка независности!

Знам да је Књаз Милош био неписмен, можда није био ни јако поштен, али је НАПРАВИО ДРЖАВУ! Био је мудар и лукав, и умео да разликује СПОРЕДНО од ГЛАВНОГ!

Да би неко био државник, није нужно високо образовање, већ МУДРОСТ!
(Мислим да је Бизмарк рекао: Zwei Pofessoren, Vaterland werloren.)
Погледајте данас Лулу да Силву, који успешно води велики Бразил!

Зато, доста Коштунице и свих који су имали прилику да нешто учине од Србије!
Нек бар заћуте и не праве се паметни post festum!
За ових 9 година су показали какве су незналице и штеточине!
Иза њих неће остати ни Београдски пашалук!
Бићемо бироши на сопственој земљи!

Требају нам нови избори и нови људи, док нисмо сасвим потонули!
Препоруке:
0
0
36 недеља, 21 јун 2009 17:12
dsn
Blacenje Kostunice pocelo je vec 6.oktobra 2000. i traje i danas,a glavni protagonisti su svakako DS i stranke okupljene oko vlasti,ali ne treba nikako iskljuciti ni neke stranke opozicije (radikale,LDP, pa i novoosnovni SNS), kao ni otvorenu podrsku vecine medija i raznih organizacija u zemlji i iz inosranstva.Ali,i pored toga,Kostunica i DSS i danas predstavljaju znacajan faktor u politickom zivotu Srbije,a sve veci broj je i onih koji shvataju da postenje, doslednost,znanje,patriotizam,skromnost,moral,pravna drzava itd.predstavljaju upravo ono sto danas nedostaje Srbiji,kao i da ovakve vrline nisu namenjene samo Crkvi.Takodje,neke nuzne aktivnosti u jacanju stranke Kostunica je skoro potpuno zanemario i na taj nacin svorio prostor za jacanje onih stranaka koje iskljucivo uz politicki marketing pobedjuju na izborima.Po svemu sudeci,u DSS se ni danas ne preduzimaju potrebne mere u cilju jacanja stranke,pridobijanju biraca i sl.tako
se tesko moze ocekivati skoriji Kostunicin povratak.
Препоруке:
0
0
37 недеља, 21 јун 2009 18:58
влкс
@Nikola Turajlić
Изнели сте неколико неистина:
Нисам ја вас проглашавао за тројанског коња. Ви сте се сами прозвали тако. Рекао сам да ме нервира ваша хрватштина са циљем да вас наговорим да прекинете тако да пишете.
Нисам вас проглашавао ни за чијег лакеја већ износио опаску на рачун народа који бира такве људе на своје чело мада видим да вам је политичко виђење доста блиско Калику ако није извињавам се на етикетирању.

Од 2001. је текла приватизација и узимани су кредити па што тада није било раста БДП-а 6 одсто?
Прва година како њега нема и ти ``експерти`` не могу ни да одрже стање које им је остављено. Кредити су за време враћани а не узимани као што је то случај данас. Привреду су упропастили Милошевић и Ђинђићеви одбори. То од привреде што је опстало иза њих ја ни не знам шта је. Застава би да је ДС био на власти већ одавно била у историјским читанкама а овако још постоји нека нада да ће ФИАТ и почети тамо нешто да производи сем овог Пунта.
Препоруке:
0
0
38 недеља, 21 јун 2009 19:03
Goran
Bravo Grujo, genijalno.
Ogromna kolicina mrznje koja bazdi iz usta druge srbije kad god pomenu Kostunicu je dovoljna da DSS ima moju podrsku. Oni su vala alergicni na njega, kao djavo kad vidi krst.
I moram da kazem da u srpskom jeziku nikad nije postojala rijec "obrana" nego odbrana pa mi nije jasno sa kojim jezikom se sluzi g. Turlajic.
Ova njegova potpuno nepotrebna hrvastina je nekako u konfliktu sa brigom za dobrobit Srbije.
Препоруке:
0
0
39 недеља, 21 јун 2009 21:39
Jasna Simonovic
iskreni albanac,
Da, skraćenice mogu dovesti do zabune..izvinjavam se i ja na nepreciznosti, mislila sam na USA, (sem ako Svetska vlada ne formira US)...To Srbija ceka USA, a ja cekam da pokupim svoja business farmaceutska prava koja su “ispred nosa” mnogim evropskim i bivsim jugo-entitetima, pa me tako mnogo interesuje to sto ste napisali o Transnacionalnoj koncerni, mada ne znam o kojoj se “najmoćnijoj severnoj zemlji” radi ...pokusacu da iskoristim vase podatke da preko interneta pokusam da nadjem “carobni stapic” za leglana business prava stečena u Srbiji, a koja obuhvataju mnoge “skracenice” koje ste pomenuli...Hvala vam!
Potpuno je logično da nacionalne države iz 19. veka nemaju primat, jer je ovo 21. vek! Cesto se stavim u poziciju tamo negde u svemiru nadajući se da cela naša planeta još svetli sajem kojim su je obasjali svi naši sveti koje god da su nacije, vere, rase....Kakve Velike, kakve Male! Zbog velikih i malih država, globalno selo ne može da počne da “diše kiseonik”, umesto da “ušmrkava koješta”, a kamoli da preraste u Globalni Velegrad u kome pravila života važe u svakom kvartu...
Moja prepiska sa vama nije bila sa stanovišta Srba, već Srbije! A ja lično imam svoje opredeljenje, ono je zaštićeno u mnogim "trans-institucijama", USA...Tiče se ljudskih prava i top business-a koji, igrom namere, obuhvata i fabriku lekova na Kosovu ....
Vi ste u pravu, kada je nešto tik ispred nosa onda se ne vidi dobro...Tako mi je promaklo razumem da se vama ne dopada reč "gazda" jer vas asocira na potlačenost, što ste u pravu...Ta reč “gazda” ima i drugo, lepše tumačenje, koje se u srpskom jeziku koristi u smislu “domaćina”, a što svaki čovek, priznaćete, treba da bude, zvao se on Gazda Gruja ili kako god...Baš bih volela da znam kako se vi zovete...
Препоруке:
0
0
40 недеља, 21 јун 2009 22:30
Nikola Turajlić
@ Nimbus
Ti potvrdjuješ da prva ljubav zaborava nema. Moram priznati da je svojevremeno Koštunica uživao i moju naklonost, uz sumnju da je sposoban nešto dobro uzgojiti u srpskoj močvari.
Zdravom razumu je neshvatljiv njegov pristanak da u djuture s DOS-ovim "prodanim dušama" ide na parlamentarne izbore umesto da njih, SPS i SRS pregazi kao FAP žabu i suvereno zavlada Srbijom.
Posle toga DSS-ovci su dobili pančevački dekret iz vlade i skupštine i narod je dobro prepoznao tko je nesposobnjaković i gubitnik. Potom su rezultati odredjeni. Priče o mangupima iz vlastitih redova ne piju vodu jer je on bio isključivi selektor.
Negovo učešće u vladama svelo se na njegov neuspešni kosovski boj i omogućavanje ekspertskim bezumnicima da Srbiju ekonomski polože na kolena, te na taj način onemoguće bilo kakav otpor.
Tvoje imputiranje da sam ja "naspinovan" je naprosto smešno. Ja ocenjujem rezultate, a ne bilo čiju propagandu. Jedini uspeh Koštunice je bilo donošenje dva bezvredna dokumenta (donošenje nakaradnog ustava i rezolucije o KiM) koje čak i on sam sada ne spominje.
Koštuničine rodoljubne priče i udaranje u rodoljubne grudi kod mene nemaju prodju, jer su nerealne i neprovodive (pogotovo od njega). Kada bih trebao priče obratio bih se popovima čije su puno primamljivije. Što je Koštunica za većinu čitalaca NSPM prihvatljiv ili najmanje zlo, ništa ne menja na stvari da je on (teoretski) propustio šansu da nešto učini za Srbiju odnosno ovoj je nanio nenadoknadivu štetu.
Ističeš da nema alternative (sa čim se slažem), ali to ne čini Koštunicu i DSS automatski dobrim i prihvatljivim, osim ako se kao utopljenici u sveopštem beznadju ne havatate za slamku. U ovom slučaju činim veliku grešku jer Vam uništavam i ono malo preostale nade.
Препоруке:
0
0
41 недеља, 21 јун 2009 23:06
хиперборејац
Коштуница носи своје бреме одогворности као и сваки човек.Његово је теже јер су велике наде полагане у њега.А наде су .. мало .. изневерене , признаћете?
Интереснтно је како је успео релативно брзо да се ослободи људи из предокробарске поставе ДСС-а. Пре свага у локалнним срединама а бога ми и у цнтралним стуктурма странке.ДСС је олако најурио људе који су заложили свој углед пре и око 2000-те доводећи "младе и перспективне".Интересантно да се и неколицина коментатора упорно заварава тим багом у организацији.. "млади и перспективни" .. то не функционише у озбиљној политици.
Људи који су онда , пре 5 отобра , имали снаге и кредибилитета да стану уз њега сада су неупопотребљиви.
Сетите се како је прошао Дракулић...тако ће проћи нова економска узданица(г. Поповић) са којом се ДСС појављује ових месеци.У економском ресору опет изненађење г.Д.Петровић.. ако ме сећање не вара део одбеглог двојца ка уносним позицијама у технократији.(боље да ме сећање вара)
Такође је интерасантно да, рецимо у Новоме Саду .. јелте.. . председник Г.О има 28 година "млад и перспективан" а заменик госпоћа универзитетски професор 51 годину. Е сада ми треба да поверујемо да ДСС не уводи класичне скојевце и да је заиста "конзервативна странка десног центра". Којекуде.
Успут док сам гледао састав ГО на сајту видим да наша "најпатриотскија " страна још држи домен "http://www.dss.org.yu/.......... "
Нисам сигуран где се у новој постави налаза бивше узданице Д.Михајлов и сива еминеција странке Драган Томић ...Маршићанин је ту.
Део ресора за културу коју води г.Ковачевић им , заиста , може служити на част.Све те људе смо са пажњом и страшћу слушали и гледали ових година.
Овакве ствари непогрешиво одсликавају стање у нашој узданици за препород Србије ( пола је сарказам а пола је искрена забринутост)
ДСС покушава да се тргне из летаргије и да са новим људима доврши бар део онога што је обећао Србима.
Препоруке:
0
0
42 недеља, 21 јун 2009 23:33
Nikola Turajlić
@ Goran
No jedava sam se odbranio da nisam "hrvatski konj" a ti me proglasi za hrvatskog agenta provokatora.
Za razliku od tebe ja smatram da protivnike treba biti činjenicama, ali izgleda da ti za to nemaš potrebni kapacitet, već koristiš ubojito oružje u vidu nepodesne "diskvalifikacije", što bi značilo da se boriš protiv aviona gadjajući ga praćkom. Ali svako koristi ono što ima i samo tako nastavi.

@ vlks
Reagujući afektivno i revanšistiški na moj prvi komentar, izazvao si me da upotrebim neprimereni vokabular i zbog toga ti se izvinjavam jer znam da si ti pošten i častan čovek.
Medjutim tvoja odbrana Koštunice je u suštini njegova optužba za promašenu ekonomsku politiku vlada u kojima je on učestvovao. Kako ekonomska politika nije tvoja jača strana predlažem ti da pročitaš tekst prof Dušanića "Godine izneverenih očekivanja" objavljen 18.4.2008 u rubrici Ekonomska politika na NSPM saitu.
Po pročitanim kolumnama Dj. Vukadinovića samo naivan čovek može i dalje verovati u Koštuničinu sposobnost da učini nešto za spas Srbije. Njegove rodoljubne želje ne korespondiraju sa stvarnošću i njegovom sposobnošću.
Dozvoljavam da je on jedina svetla tačka za tebe na oblačnom srpskom političkom nebu, ali to te neće spasiti da ne pokisneš. Medjutim ja ti ne želim uzeti veru u Koštunicu, ali ti predlažem da ne pokušavaš istu prenositi na okolinu jer za to nemaš šansu, čak ni kod dobronamernih ljudi.
Dozvoljavam si dat ti savet da u komunikaciji koristiš argumente i da izbegavaš nejasnoće i uvrede, jer to ne ostavlja o tebi dobar dojam.
Nadam se da sam ovim izgladio naše nepotrebne nesporazume i završit ću našu debatu po ovoj temi.
Препоруке:
0
0
43 недеља, 21 јун 2009 23:51
iskreni Albanac!
Draga Jasna Simonovic,
Ja nisam bas sigurno dali svaku Vasu recenicu u potpunosti razumem, jer Srpski nije mi materni jezik,.... ali moram priznati moji utisak - je da ste jako emancipirana licnost!(Samo molim vas nemoj te me pogresno svatiti da ja imam neke predrasude i tako slicno,..)
kao prvo htjeo da se pohvalim redakciju,da imaju toliko strplenje da citaju moje-nase "Komentare", (vec su vise nego komentare!)
ja zivim vec vise godina u ovoj prelepoj planeti,-i pokusavam prema meni i njoj da uspostavim jednu relaciju mogucih normalnih odnosa! interesuje me da uvijek odgovorim na sledece: sta?kako?gdje?zbog cega? i koliko?
u nesto nisam "siguran"(da ja volim i cenim ljude koje imaju "socijalne sudovi")pa se pitam dali globalizacija tako nesto omugucuva!(Zinicno!!)naravno da ne!
Draga Gospodo Simonovic, iskreno- "Freiheit ohne Macht ebenso bedeutunglos ist wie Macht ohne Freiheit" - "sloboda bez sile je takoder bez smisla kao sila bez slobode"
....hmmmm,.. zivot je za nekoga komedija a za nekog tragedija! na zalost Darvin je imao pravo!!!
ma kako da okrenes! Ali ja ostajem jedan vecni OPTIMISTA da covek i covjecanstvo imaju sanse da ne prave "samoubistvo" dakle Ziveo RAZUM!
Препоруке:
0
0
44 понедељак, 22 јун 2009 00:14
влкс
@хиперборејац
Имаш www.dss.rs :-).
@Никола Турајлић
Никад се нисам ни трудио да своје ставове намећем другоме за разлику од вас.
Препоруке:
0
0
45 понедељак, 22 јун 2009 00:14
Новосађанка
Ако су Коштуничине "ударне" наде Андреја Младеновић и Драган Шормаз(!), онда он нема шта више да тражи у политици. Коштуница треба се склони и водеће место уступи Ненаду Поповићу.
Препоруке:
0
0
46 понедељак, 22 јун 2009 00:30
влкс
@Turajlić
Прочитао сам предложени чланак и у већини се слажем са њим. Мој проблем је у томе у што ту не видим одговорност Коштунице који је дошао 2004. на чело кад је било немогуће заокренути брод у другом смеру. Подсетићу вас да смо око 2007. имали и раст инд. производње. Сумњам да би 2000. добио 60 посто гласова и ту је наше главно размимоилажење.
Препоруке:
0
0
47 понедељак, 22 јун 2009 08:48
Jasna Simonovic
iskreni Albanac!
Tačno tako! I ja zahvaljujem redakciji nspm što dopušta slobodu u prepisci kao što je ova naša, i to pod glavnom temom u vezi g Koštunice...
Upravo se vaš zaključak da “čovek i čovečanstvo imaju šanse da ne prave “samoubistvo” može primeniti i na Srbiju, odnosno na suštinu vraćanja samoj sebi, od čega smo i pošli...Zaista, živeo razum!
Dopada mi se nemački citat, mene “sila” najpre asocira na silu ljubavi iz koje nastaje “Darvinovo čovečanstvo” bez koga bi Božje čovečanstvo bilo ponekad dosadno u perfekciji, nek’ mi Bog oprosti!....
Mislim da i “globalizacija” treba da podje od sebe same, tj od odavno globalizovanih stvari, o kojima obični ljudi govore sa svih meridijana svakodnevno, bilo da prenose svoju radost ili tugu...
U “lažljivoj” stvarnosti, nastaloj verovatno u nedostatku jakih komunikacionih sredstava u prošlosti, vaša egzaktna pitanja “sta?kako?gdje?zbog cega? i koliko?” trebalo bi odštampati za zid kao podsetnik svim činovnicima, sve do predsednika! Ona su izgleda mi i “globalno” nažalost zanemarena, a tek u SER i ostalim “našim skraćeniciama”!? retko se mislim koriste...Tek npr. na ponekom učeniku koji je imao fizički istup prema profesorki, na ponekom detetu koje je pušilo marihuanu kao svoj trenutni spas ili hir, na ponekom nesrećniku koji preti bombom u nedostatku prijatelja koji govore istinu, itd.... Takodje je zanemarena “hronologija” koja se često što kažete ne rasteže ni od nosa, a ni do “zida vremena”....a i kad uspe da se rastegne, lideri sruše zid predrasudama, a ne prirodno, pa tako “vreme” naplaćuje svoj danak kao da uopšte postoji! Šta onda, do opet se vratiti sebi, pa u tom SMISLU evo i vama jedne lepe rečenice od mene: “Those who tend to plants experience moments when they, too, feel the assurance that, for a time, they can relax and await the next step in the process that is unfolding. I, too, relax. My faith grows stronger, and I feel more secure each day.”
p.s. Vaš srpski je sasvim dobar
Препоруке:
0
0
48 понедељак, 22 јун 2009 09:09
луди скретничар
Летимичан поглед на број коментара поводом овог интервјуа говори да је В. Коштуница човек који мало кога оставља равнодушним. Већ из самих коментара се може извући неколико неспорних закључака:

1. Политичар који је пропустио небројено прилика да нешто учини за овај народ и државу,

2. Главна мета и највећа жртва ткз. друге Србије и њихових иностраних ментора,

3. Политичар који нема брзину деловања коју захтева 21. век, те су му стога сви потези "за мало" закаснели,

4. Несумњиво национално најосвешћенији српски политичар

5. Води странку у којој руководство и лидер немају елементарну представу о значају медијско-маркентишког приступа гласачком телу, па су сами дали националну покривеност медијима који их данас држе у својеврсној блокади,

6. Може се рећи да му је сам народ након 5.10. давао улогу за коју човек једноставно није рођен,

Слажем се да је Устав потпуно беспотребно форсирао, нарочито сада када се види да исти представља основ за даље цепање Србије (Статут АПВ).

Све похвале за Газда Грујин коментар!
Препоруке:
0
0
49 понедељак, 22 јун 2009 13:56
Нимбус
За г. Турлајића
Одмах да депрограмирамо један спин „ОНО МАЛО ПРЕОСТАЛО НАДЕ“ – нит је `мало` , нит је `преостала`. У то су Те `УБЕДИЛИ` , а да ниси ни приметио. (Опет упућујем на одличну књигу Владимира Волкова „Дезинформације“- тамо је лепо показано како функционише техника УМРТВЉИВАЊА народа).Јесте тешко. А када је Србима било лако? (Кад је лако, нисмо ни за шта).

(Савим узгред: одакле Ти идеја да ми је „Коштуница прва љубав“? Класична предрасуда. Нећу да вам кажем ко ми је од политичара био „прва љубав“. Нисам луд да ме расчеречите овде. Генерално: не покушавате да се бавите било каквим соц-психо-политичким форензичарењем. У мом случају се ништа не важи).

Разрадом Твојих ставова се не бих бавио – зато што је то прича без краја и конца. Наравно, око доста ствари би се сложили. Уместо тога, ево питања: формулиши Ти нашу (националну) политику у неколико тачака, па да то упоредимо са ставовима ВК. Колико сам пратио оно што пишеш, неке круцијалне разлике не би било.
Зашто је то важно?
ЗАТО ШТО СЕ НАЛАЗИМО У СТАЊУ ГРАЂАНСКОГ РАТА. Тај рат јесте ЛАТЕНТАН, јесте `НИСКОГ ИНТЕНЗИТЕТА` али има све одлике правог, `непатвореног` унутар-националног сукоба без могућег компромиса. Неко ко воли да разводњава ствари, могао би написати да наше друштво има све атрибуте поправног дома где чувари штрајкују због лоших услова рада. Али, то је само изговор. Пале су и прве жртве. За покојног Панића сви знају. Умро под цокулама `преторијанаца`. Пок. Марка Симеуновића скоро нико и не помиње. То не значи да је његова жртва заборављена. Премлаћене и прогоњене је тешко и побројати. Оно што се `види` је `медијски рат` и сламање новинара. То јесте један `фронт`, али не и једини...сукоби ескалирају, жртава ће бити све више. То не виде само глупи нојеви са главом дубоко у песку, или `чему год`.
У таквој ситуацији неки `заједнички именитељ` се мора наћи/дефинисати. А из (произведене) умртвљености МОРА се прећи у акцију, какву је Србима Бог заповедио.

Поздрав, Ђорђе Ивковић.
Препоруке:
0
0
50 понедељак, 22 јун 2009 14:20
Goran
Sreca nasa da Vi gospodine Turlajicu imate kapacitet pa ne moramo da brinemo s cime cemo izaci pred Milosa.
Strah me je jedino da ce Vas kapacitet ostati neprimecen sto bi po nas Srbe bilo pogubno.
Препоруке:
0
0
51 понедељак, 22 јун 2009 14:53
Nikola Turajlić
@ vlks
Nas dvojica smo na najboljem putu da usaglasimo potpuno stavove.
Ja ti stalno tvrdim da Koštunica nije imao ništa zajedničko s projektovanom ekonomskom politikom od strane eksperata i njihovih mentora, ali mu ne možeš ni pripisivati zaslugu za rast BDP koji se zasnivao na trošenju minulog (privatizacijske pare) i budućeg (krediti) rada. Za svojih vlada on je ovima čak davao podršku (pristanak na izbacivanje Pavlovića iz Agencije za privatizaciju).
Što se tiče glavnog kamena smutnje medju nama dvojicom, tj. kakav bi bio uspeh Koštunice da je izašao samostalno na izbore u 2000 godini, ističem da sam možda dao i premalo postotaka.
Koštunica je po pobedi nad Miloševićem imao aureolu u tri boje (poštenjaka, patriote i naučnika) i pobjednički lovorov venac oko glave, dakle za Srbe je bio prvo on, a potom sveto trojstvo. DOS-ove "tržišne demokrate" su izbore dobile na njegovom, a ne svom uledu u narodu. Pošto ti to ne možeš priznati jer sama pomisao na eventualno propuštenu izbornu pobedu DSS-ovce izbezumljuje, zatražit ćemo arbitražu od DSS prvoborca. Protiv odluke arbitra nema prigovora.

@ Nimbus
Kao DSS prvoborca i bivšeg člana imenujem te za arbitra u sporu izmedju mene i "vlksa" i tvoj zadatak je da presudiš da li je Koštunica i DSS u izborima 2000-te godine mogao dobiti 60% glasova ili manje. Očekuje te naveća flaša slovačkog nacionalnog pića u slučaju poštenog sudjenja. Jasno mi je da su ti DSS-ovci bliži od mene i moje latinice i hrvatštine (a možda si im se čak ponovo pridružio), ali računam da se nepoštenjaci ne nalaze na NSPM.
Препоруке:
0
0
52 понедељак, 22 јун 2009 15:41
iskreni Albanac!
Jasna Simonovic,
dobra inspiracija/http://www.dailyword.com/!
Izvinite moram raditi, cu cemo se!
Препоруке:
0
0
53 понедељак, 22 јун 2009 19:26
Nikola Turajlić
@ Goran
Strašan si protivnik. Tvoja izmena oružja je ubitačna.
Po napadu diskvalifikacijom, koji sam jedva preživio, ti udaraš sarkastičnom sabljom i samo što me nisi sasekao.
Bože što li me čeka u budućnosti (ako ovo preživim).
Po ovom će i ostali srpski neprijatelji videti kakva ih zleduha sudbina očekuje, pa će sigurno odustati od svojih zlih namera (deluješ i preventivno).
Препоруке:
0
0
54 понедељак, 22 јун 2009 22:23
iskreni Albanac!
U sledecem ceka nas vruca tema "Nabuko- i(ili)Juzni tok"!
Препоруке:
0
0
55 уторак, 23 јун 2009 13:17
Нимбус
Оооо...једино горе од овога што тражиш од мене би било да дам лителарну оцену преписке г-ђе ЈС и племенитог ИА.
Одмах да кажем "ОБОЈИЦА СТЕ У ПРАВУ!" (десигн бу Н.Пашић).
На конкретно питање: Ево, тешка срца (због оне флаше...мљац), одговарам - НЕ! Не 60% него, тешко да би прешли 25%. Ово не `тврдим` као некакав `првоборац`, већ ЗНАМ, јер сам у то време био први опреативац ДСС за Општину...и то најуспешнији (у процентима. По нешто од онога што сам/смо радили `трегери` су носили у централу као мустру за `локал`. Моје `мане` су `тешка нарав` и `тврд преговарач`).
Са ким и с чим, `бре`?
Прљав веш нема смисла да ветрим овде.
Жао ми је.
-----------
PS. Ако си ти новинар Никола Турлајић, чије написе налазим на `Равници`, можда ми твоја помоћ буде потребна по неким спортским питањима.
Препоруке:
0
0
56 уторак, 23 јун 2009 19:01
влкс
Дођох,видех,победих!
Препоруке:
0
0
57 четвртак, 25 јун 2009 01:13
Nikola Turajlić
@ Nimbus
Nikada ti nećeš povesti svoj kamion, a pogotovo ne avion. Ti si nepotkupljiva poštenjačina ili "Zoro osvetnik" za sve one "uvrede" na račun Koštunice, ali moram se pokoriti pravilima koje sam odredio.
Dozvoljavam da možda moja procena sa strane nije bila realna.
Moj prezimenjak je umetnička duša i ne gubi vreme na NSPM.
@ vlks
Dobro sam te pročitao kao revanšistu. Nimbusova presuda je zaslužena kompenzacija za sve moje niske udarce u tvoj pleksus.
Препоруке:
0
0
58 четвртак, 25 јун 2009 14:23
Нимбус
Немој тако брате Турлајићу!
Нећеш веровати, али већ сам `тражио простор` да те замолим да се вратиш. Зато што си један од најбољих коментатора. Недостајао си. Влкс је пргав, али још мора да ради на себи.(Извини В.)

Шта рече...неки Словаци...
Препоруке:
0
0
59 четвртак, 25 јун 2009 20:42
Nikola Turajlić
@ Nimbus

Tvoja prepotencija nema granice. Istupaš kao da imaš patent na krive procene i da bi bio prvak Srbije kada bi se organizovalo takmičenje u toj disciplini.
Kao nekadašnji ozbiljni takmičar u ovom sportu (sada sam se potuno pasivizirao) bio bih ti vrlo neugodan protivnik.
Pored polovičnog uspeha s Koštunicom, imao sam "zvezdane trenutke" s onim kojem ime ne spominješ. Bio je mlad, lep, govorio narodnim jezikom (bez komunističke frazeologije), "stekao" znanje o svetu i životu u Americi. Dakle može se reći anticipacija srpskog Putina. Očekivao sam da će komunističke fosile poslati u zapećak i stvoriti modernu državu. Medjutim nije dugo trajalo da se prepozna da je njegov "uzor" moj rumunjski imenjak i njegova Elena. Svaki dalji komentar bio bi dosadan.
Navodiš da u mojim piskaranjima nalaziš stavove koji se podudaraju sa Koštuničinim nacionalnim programom. U koliko je to tačno, isto može biti u kontekstu propuštenih mogućnosti, koje se neće vratiti.
Za provodjenje svakog programa potrebni su ekonomski, "kadrovski" i ljudski resursi. Može li Srbija uopšte razmišljati o nacionalnom programu kada je ekonomski u komi, sa sveopšte korumpiranom elitom i demoraliziranim stanovništvom. Treba se pripremati program za preživljavanje, jer će uskoro "prijatelji" prekinuti "infuziju".
Po meni postoje tri vrste ljudi i to:1) mudri kojima su dve reči dovoljne, 2) glupi kojima treba sto reči i šaka za vrat (ovima ja pripadam) i 3) vrlo glupi kojima nije dovoljno hiljadu reči i malj u glavu (u ovu poslednju spadaju večiti optimisti). Ti se svrstavaj sam, ali budi u tom nepristrastan.
Inače imam i ja osobni program sličan Koštuničinom (teško provediv) koji u skraćenoj verziji glasi:Godine i kilograme prepoloviti, a sve ostalo najmanje poduplati (ovo mi daje svrhu života).
Препоруке:
0
0
60 четвртак, 25 јун 2009 20:55
влкс
@Turajlić
Иако се не слажем са Вама морам признати да сте одличан коменатор. Погодили сте ме у живац и то је то.
@Нимбус
Што се тиче пргавости и рада на себи, признајем да нисам прекаљени коментаторски вук као вас двојица.
Али однекуд мора да се крене па и Ајнштајн је имао кеца из математике( није да се поредим са њим само наводим као пример).
Препоруке:
0
0
61 четвртак, 25 јун 2009 22:21
Нимбус
Дакле, као што рекох ОБОЈИЦА СТЕ У ПРАВУ.
Немам шта да се проналазим, мене су проналазили.
Тако сам постао ОПТИМИСТА С ИСКУСТВОМ.
Моја девиза је НЕ БОЈТЕ СЕ,ДОБРО БИТИ НЕЋЕ.
Ја се, узгред, трудим да одржим обећање.
Препоруке:
0
0
62 четвртак, 25 јун 2009 22:44
влкс
Ово је Турајлићу типично скретање теме. Човек Вас пита да испуните обећање(неко словачко пиће сте споменули), а ви тако. Где ће Вам душа?
Препоруке:
0
0
63 петак, 26 јун 2009 00:40
Nikola Turajlić
@ vlks

Sada mi je sve kristalno jasno. Ti i Nimbus ste se dogovorili da zloupotrebite moje poverenje u DSS kadrove (ja sam mislio da ste svi poštenjačine kao Voja), te stvorili zločinački plan po kojem bi ste iz vašeg nedela još izvukli i korist.
Božica pravde ima povezane oči, a Nimbus je ne samo povez maknuo s jednog oka, već i namigivao na tebe.
Dalje pošteno sudjenje "pretpostavlja" presudu samo u moju korist, pa stoga nema ništa od flaše.
Ipak mislim da je u Nimbusu ostao neki rudiment poštenja, pa sada ponavlja obojica ste u pravu, jer ga izgleda muči nečista savest.
U svakom slučaju ja kao vlasnik svojih reči, reč koju sam dao sada uzimam nazad.
Čini mi se da ti svoju "lažnu" pobedu preterano eksploatišeš, pa se može desiti da Nimbus promeni pravorek u moju korist.

@ Nimbus

Moja osvetoljubivost (zbog namigivanja prilikom arbitraže) je zadovoljena, jer sam (verujem u to) načeo tvoj crvotočni optimizam koji se počeo pretvarati u prah.
Препоруке:
0
0
64 петак, 26 јун 2009 08:35
влкс
@Turajlić
Пошто сам положио римско право могу да вам кажем да тамо има један институт литисконтестације који се може превести као утврђивање парнице. У нашем случају то је онда кад смо утврдили око чега се споримо и сложили се око човека који ће нам судити. Кад сте Ви изабрали човека а ја се са тим прећутно сагласио, обојица смо се сложили да ћемо поштовати одлуку арбитра.
Е сад пошто је ово Србија Ви се можете позивати на разне завере али је то скретање са теме што Ви савршено покушавате. Ипак остаје чињеница да сте сами изабрали арбитра(инсајдера) и сад пошто Вам се не свиђа његова пресуда ускратили сте му обећану награду. Арбитар је и поред Вашег мита веровао да сте поштен човек и да ћете га наградити. Сад можемо да дискутујемо колика је он наивчина.
Препоруке:
0
0
65 петак, 26 јун 2009 11:53
Нимбус
Ово се претвара у "Ивкову славу". Културно нас спремили у подрум, а ми имамо још нешто да додамо.
Што се тиче теме, написао сам шта сам имао.
Никола, твоје ангажовање на НСПМ (врло корисно, иначе)показује колико је искрен твој наводни `песимизам`. Раочаран? Да. Забринут? Да! Уплашен, сломљен? НЕ!
Такав сам ти и сам.
Влкс...но,но... :)))
Одо` ја на спрат.
Препоруке:
0
0
66 петак, 26 јун 2009 12:58
Nikola Turajlić
@ vlks

Nisam očekivao da ćeš udariti na mene legalističkim mačom, a ja sam svoj davno bacio u trnje i isti je prerdjao. U svakom slučaju ovo već liči na teško odbranjiv napad (argumentovanu diskusiju kakovu tražim od tebe).
Želim te upozoriti da u diskusiji izbegavaš upotrebu izraza "ne slažem se", "ne svidja mi se" jer isti u principu govore o nedostatku argumenata, a o višku emocija (jedan od prethodnih tekstova).
Medjutim ne raduj se prerano što si me saćerao u ćoše i ne uživaj previše u Pirovoj pobedi.
Po Aristotelu ja sam jedini univerzalni znalac i svoje znanje koristim selektivno prema ukazanoj potrebi. A kada mi ne pomažu argumenti ekonomski, pravni, matematički, medicinski i da ne nabrajam dalje, ja upotrebljavam guju iz potaje tj. srpsku genetiku (koju mi vi DSS-ovci osporavate).
Ovo trebaš shvatiti kao moje ispunjenje obećanja pod skoro nemogućim uslovima, tj. morat ćete sačekati beli šengen i zajedno doći u Slovačku radi preuzimanja flaše koju ću vam sa zadovoljstvim predati (jer će vam pita biti skuplja od tepsije). To mu ispane kao priča o Crnogorcu i ispunjenju želje od strane svetog Petra.
Ali poznavajući tebe mislim da ćeš se zadovoljii virtuelnom pobedom, a Nimbus može sanjati kako će inkasovati obećanu flašu kada bude išao na skijanje na Tatre (kada buduća DSS vlada od Srbije načini bogatu državu s bogatim gradjanima).
Ne trebaš me persirati, ukoliko me ne želiš podsećati na moje godine.
Препоруке:
0
0
67 петак, 26 јун 2009 14:02
влкс
@Turajlić
Легалистички мач од студента права шта си друго могао и очекивати!
Ниси требао обећавати ако ниси у стању да обећано и испуниш.(та је карактетристика обећавања нажалост присутна код већине а по највише код оних против којих се виртуелно боримо(ДС,СПС-ПУПС...) зато та особина не лежи нама ДСС-овцима(ај као ми смо најбољи...) и осталим поштеним грађанима ове земље( теби).
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер