четвртак, 18. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Америка нуди ништа - долази време дуговечних култура и многољудних заједница

Kоментари (22) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 26 октобар 2018 03:08
xxx
Demografija je jasna - kina je u mnogo goroj situaciji od indije, zbog onog katastrofalnog zakona koji je dozvoljavao samo jedno dete po porodici..... Zato će oni za nekoliko godina biti kao japan.... Mada je i to bolje od slepog i bespogovornog služenja zapadu.
Препоруке:
38
23
2 петак, 26 октобар 2018 06:54
Спиридон
Крајње искрен да будем али заиста без и најмање трунке малициозности, прочитао сам наслов текста и очекивао аналитички прилаз проблему развоја цивилизација са мало геополитике. На моје велико изненађење текст је започео и наставио даље причом о Јужном току, гасоводима са нагласком на оне које прави Русија, испоставило се да је аутор колико схватам економиста а затим сам и сазнао да је Русија такође у Европи, који су проблеми и поделе на шиите и суните на Блиском истоку, као и да од те америчке демократије нема ништа, јер долази време дуговечних култура, иако све то има искључиво везе са економијом.
Нешто ја ту пропуштам очигледно, или може ипак бити да аутор свет посматра кроз неку другачију призму од ове моје па се очигледно не разумемо. Дакле покушавам само да схватим какве везе имају дуговечне културе са економијом, када се тај исти Ајфон о коме аутор говори прво осмишља у Америци, затим производи у Кини јер је јефтина радна снага а онда потом продаје и користи у целом свету...
Препоруке:
17
54
3 петак, 26 октобар 2018 06:55
Спиридон
Такође прича са гасом и гасоводима је типична прича у којој капитализам као систем креира конфликте, па је тако цео Први светски рат и започео зато што су Немци желели да направе тадашњу верзију Јужно-Северно-Турских токова, која се звала пруга Багдад-Истанбул-Београд-Беч-Берлин и да са њом транспортују ирачку нафту. Тако да није Сирија преферирала руту гасовода из Ирана, из простог разлога што нико није ни планирао да се тај гасовод сагради а посебно јер је тада Иран био под санкцијама.у преводу, пре ће бити да је Русија исто као Енглеска пре једног века погледала трасу конкурентског гасовода и видела тамо Сирију, као што је Енглеска 1910-11 на траси пруге Багдад-Берлин видела Србију, па се та силна “љубав” Руса и Енглеза ка својим интересима на крају олупала нама некада а Сиријцима данас о главу, пошто им је од земље остало једно велико ништа, али добро “наши” су као победили. Исто тако проблеми и поделе на Блиском истоку су много дубље него те шиити сунити, али као небитно...
Препоруке:
14
51
4 петак, 26 октобар 2018 09:34
SVE, SVE i samo SVE
shto ODVAJA civilizovane Narode Istoka od zapadnih krvolochnih zveri je KOREKTAN i progresivan razvoj.
Препоруке:
27
4
5 петак, 26 октобар 2018 11:23
Зоран Ђорђевић
Такође, предложио је да се дуж Јужног тока кроз Србију направе четири гасне електране великог капацитета за производњу струје за извоз (“Као што раде Аустријанци, јер је скупља струја него гас”).
То је паметан предлог.
Квалитетне струје, из извора који мало загађују околину, све више ће требати за пуњење електричних аутомобила.
Препоруке:
30
3
6 петак, 26 октобар 2018 13:32
пензионер Цвико
Oкрени, обрни, у целој причи Америка још увек води главну реч, која се зове "бацање клипова у точкове развоја света". На срећу света, то окретање, обртање неће још дуго да траје. Нажалост постоји могућност да у очају, Америка баци клип што се зове рат, као њен последњи трзај.
Препоруке:
38
1
7 петак, 26 октобар 2018 17:08
тема за размишљање
@Спиридон
Дакле покушавам само да схватим какве везе имају дуговечне културе са економијом, када се тај исти Ајфон о коме аутор говори прво осмишља у Америци, затим производи у Кини јер је јефтина радна снага а онда потом продаје и користи у целом свету...


У Србији је радна снага јефтинија него у Кини па се ипак у Србији не производи ништа. А осим Ајфона, у Кини се производи и нпр Хуавеји који је у потпуности осмишљен у Кини, укључујући и процесор и чипсет. И који је све већа конкуренција Ајфону. Што се тиче ниже класе смартфонова, ту кинеске компаније потпуно доминирају. Е да, Моторола одељење мобилних телефона данас је у власништву кинеске компаније Леново. За оне који не знају, Моторола је измислила мобилни телефон. То је било седамдесетих, када су Кинези сви били обучени у радна одела и ишли бициклима на посао, а титословени су се дупетали пред Бугарима и Румунима са фармерицама из Трста.
Препоруке:
39
4
8 петак, 26 октобар 2018 18:55
пензионер Цвико
@ тема за размишљање,
Ми смо имали државу, односно ТРЖИШТЕ са око 24 милона становника. Из основа економије, знамо да што је тржиште веће, то су могућности да друштво (од јединке до заједнице) буде богатије, веће. Супротно овом закону, народ је прихватио тврдње политичара да што смо мањи, разбијенији, то ће нам бити боље, дакле бићемо богатији. Осим лопова који су постали угледни грађани своје републике, ја не видим да се неко обогатио кроз неку привредну активност. Поштујући економске законе, нема објашњења да се неко поштено обогатио у условима гашења производње. То је апсурд потврђен чињеницом, док смо се ми разбијали, други су се развијали.
Препоруке:
12
11
9 петак, 26 октобар 2018 19:11
Спиридон
@ тема за размишљање

У Србији је радна снага јефтинија него у Кини па се ипак у Србији не производи ништа. А осим Ајфона, у Кини се производи и нпр Хуавеји који је у потпуности осмишљен у Кини, укључујући и процесор и чипсет. И који је све већа конкуренција Ајфону. Што се тиче ниже класе смартфонова, ту кинеске компаније потпуно доминирају.

Тја, превелика је у Србина памет да би се он замлаћивао са неким тричаријама, ми смо зато светски шампиони у геострактичком пуштању гасова и разоткривању глобалистичких завера, по глави становника.
Што се тиче Хуавеија тј Кинеза и њихових телефона, морам да признам да им савршено добро иде копирање Ајфона, још мало па ће и екипу Самсунг - Јужна Кореја да престигну. У суштини увек човек зна унапред како ће тачно изгледати следећи Хуавеи, тако што погледа Ајфон и замисли како би изгледала јефтина копија истог...
Препоруке:
4
29
10 петак, 26 октобар 2018 21:46
тема за размишљање
@пензионер Цвико

Словенија? 2 милиона становника и добро им иде, уопште не плачу за СФРЈ. Исланд, 300 хиљада становника. Малта, 400 хиљада становника. Кипар, 800 хиљада становника, Турска им окупирала 40% острва, а стандард неупоредиво већи него у Србији. Да не спомињем градове-државе Сингапур и Хонг Конг, фантастично просперирају. Докле год Срби буду плакали за титославијом, нема напретка. А лопови нису последица распада титославије већ неспособности народа да контролише власт.
Препоруке:
33
4
11 петак, 26 октобар 2018 22:04
@Spiridon
Uporan i tvrdiglav, teska i gorka kombinacija, tesko pada na zeludac. A ni svet ne ferma te osobine, ode svojim putem, nasuprot.
Inace, Busatlija je pametan covek, mudar cak i dobro vidi kuda ce reka promene.
Amerika, ceo zapadni svet ima samo jednu sansu, a tu mu je Svevisnji poslao, takodje nasuprot..Donald se vika. Amerika je pred totalnim krahom, unutrasnjim totalnim ratom svih protiv svih i jedina sansa je da se totalno povuce u svoju ljusturu i obnovi se iznutra, procisti od ludila globalizma i pseudodemokratije. U stvari, izvorne ideje Amerike su Sloboda i Republika. One bombe imaju tu nalepnicu, ako se stvar dobro razume. Dakle, Amerika u svom dvoristu ima par vekova da delje zanat o postajanju imperijom. Zasad je pala jer je poletela, doduse i zavedena Necastivim silama, pa je i pad tezak.
Ako se pak stvar otrgne i njihove elite odbiju "Put Trube" bice EVAPORISANI. Ovo pisemo da se i okolne tvrde glave presaldume. Sila i Moc su dosle na zemnu ravan da prociste Svet.
Препоруке:
15
2
12 петак, 26 октобар 2018 22:09
пензионер Цвико
@ тема за размишљање
@пензионер Цвико,
Словенцима баш и не цветају руже ... или цветају, јер су опстали и на разбијеном југо тржишту... И као што сте написали на крају, народ није био у стању да контролише лопове. У томе је проблем. Код мене не постоји плач за титославијом. Ја само хоћу да нагласим да што је број становника једне земље већи, веће је и тржиште, развија се производња, лакше се отплаћују кредити. Све бивше југорепублике данас имају већи дуг од Југославије. Зар хоћете да кажете да је то добро. Редови пред контејнерима које имамо данас у свим бившим републикама не могу бити основа за враћање кредита. Све смо дали странцима јер не знамо да водимо привреду а кад наш човек оде у иностранство, релативно лако постиже и остварује положај руководиоца. И у чему је проблем? У лоповима и будалама које бирамо да владају са нама.
Препоруке:
11
3
13 петак, 26 октобар 2018 22:34
Спиридон
@ тема за размишљање


Словенија? 2 милиона становника и добро им иде, уопште не плачу за СФРЈ. Исланд, 300 хиљада становника. Малта, 400 хиљада становника. Кипар, 800 хиљада становника, Турска им окупирала 40% острва, а стандард неупоредиво већи него у Србији. Да не спомињем градове-државе Сингапур и Хонг Конг, фантастично просперирају.


Седе људи и раде нема ту много мудрости, Сингапур је на пример између осталог успео тако што је улагао изузетно пуно у образовање. Код нас међутим све почиње и завршава са млаћењем празне геострактичке сламе, са чекањем да Америка пропадне, да Руси продају још некоме С400, са причом да ће без руског гаса Универзум да стане и навијањем за те старе културе. За то време земља да је човеку тужно да гледа ту беду и тај јад, где народ претежно гледа неки полусвет сличан себи како се псује у ријалити програмима а цела економија на заснива на дођем ти и на томе ко је из које странке, ко је коме кум и пријатељ...
Препоруке:
10
14
14 петак, 26 октобар 2018 23:02
Спиридон
@ петак, 26 октобар 2018 22:04 @Spiridon
U stvari, izvorne ideje Amerike su Sloboda i Republika. One bombe imaju tu nalepnicu, ako se stvar dobro razume. Dakle, Amerika u svom dvoristu ima par vekova da delje zanat o postajanju imperijom. Zasad je pala jer je poletela, doduse i zavedena Necastivim silama, pa je i pad tezak.
Ako se pak stvar otrgne i njihove elite odbiju "Put Trube" bice EVAPORISANI. Ovo pisemo da se i okolne tvrde glave presaldume. Sila i Moc su dosle na zemnu ravan da prociste Svet
Ау значи тако...!? Нечастиве силе, Пут Трубе, дошле су та Сила и та Моћ на ту једну земну раван, не би ли прочистили тај Свет, а онај несретни залуђеник што је правио те бомбе па слао људима јер је био убеђен да је онај безјак и шарлатан Трамп нови месија, он је значи био херој колико схватам, борац за слободу златну.... Уф, има да сијам к’о божићна јелка идућих шест дана, само од овог заслепи ме моћ патриЈотско-мистичног “мудровања”...!? Не пази, јако нема шта!? Јако...
Препоруке:
2
14
15 петак, 26 октобар 2018 23:10
Спиридон
@ петак, 26 октобар 2018 22:04 @Spiridon

Иначе примећујем по тону и вокабулару, да сте похађали убрзани вечерњи курс православља, лова на вештице, вампире и сазнавање тајни Универзума са освртом на апокалиптичну-хришћанску мистику, који је ишао својевремно на ТВ Палма тамо деведесетих, у она “сретна” времена...
Препоруке:
3
17
16 петак, 26 октобар 2018 23:35
Спиридон
@ петак, 26 октобар 2018 22:04 @Spiridon
U stvari, izvorne ideje Amerike su Sloboda i Republika. One bombe imaju tu nalepnice


Само да не заборавим, могао бих се заклети како сам колико пре пар сати видео неки скоро па потпуно исти коментар на тему апокалиптична мистика и нечастиве силе гледе ових бомби у Америци, само је тај неко тврдио како је све то једна најобичнија фалс флег намештаљка, а шта друго уосталом. Сада смо значи узнапредовали, па је за те бомбе колико схватам ипак одговоран тај неки борац за слободу, који се бори против тих нечастивих сила јер зачула се труба, ето нама апокалипсе, Сила и Моћ су на земној равни, прочишћење се спрема... Само да се човек најежи, колико је то јако... Бије то само, па к’о Чернобиљ зрачи...
Препоруке:
3
23
17 субота, 27 октобар 2018 18:57
с.ј. Одличан текст. Само...
Не бих да цепидлачим, али то о 7.500 година трајања није баш тачно, а и не слажем се с стављањем Индије у исти кош с Кином. Индији ће бити врло тешко да достигне кинески успех. Кина је за протеклих тридесетак година извукла пола милијарде својих становника из сиромаштва. Индији, пак, исто није пошло за руком ни токо знатно дужег периода.
Препоруке:
10
3
18 субота, 27 октобар 2018 19:41
/////////
japi kinez\amer/rus\indijac je JAPI

Danas Kinezi kupuju po Africi,Srbiji,Nemackoj-kakva kultura kineska,vincanska,singapur T J A ni

sedi,radi......skaci,trci,plivaj

Cuvenih 1 % je oznacio Zinovjev kao " elitu " u svakoj zemlji,koja je jednaka po fizickim,mentalnim,kulturnim karakteristikama.Opsednuta prevashodno trima ciljevima:

SEX,NOVAC,NASILJE

(rock & roll i ono trece je iscezlo na margine)


Birokratiju ne samo da nije video kao prepreku,vec i kao nezaobilazno SREDSTVO uspeha EU,multi-korporacija,a najtuznije je sto su komunistima isti prigovarali (a ovi se upecali,poceli sa stednjom i raspali).Zato se opet treba setiti dece postkomunizma i treba text razumeti.Decica nista ne znaju i treba da slusaju cike (i da veruju na rec o obrazovanju,I Q,nacitanosti i pored sve njihove net-prisutnosti.
Препоруке:
2
8
19 недеља, 28 октобар 2018 05:23
Спиридон
@ /////
Zato se opet treba setiti dece postkomunizma i treba text razumeti
Богами синко, ти оној изреци да се увек треба чувати људи од једне једине књиге дајеш једно сасвим ново значење. О чему год да је тема од руских гасовода до енглеског фудбала, ето ти тебе изнова са том сада већ легендарном реченицом да се треба сетити деце посткомунизма (Бранка Будена). Но добро, и то је неки напредак у односу на оне што причају о Сили и Моћи које су се спустиле на земну раван.
Иначе текст као текст је помало симплификовано а навијачко штиво у коме се личне жеље, честитке и поздрави онда трансформишу са мало вербалне еквилибристике у анализу, по којој је економски успех еквивалентан старости културе. Моје питање је врло једноставно, ако је то баш тако а зашто онда иста та Индија и Кина као најстарије културе нису већ одавно економски и културно поробиле свет, већ је то урадио Запад и та млада америчка демократија?! Тако да пустимо се прича што је мило то се баш случајно и снило...
Препоруке:
5
9
20 недеља, 28 октобар 2018 05:40
Спиридон
@ с.ј. Одличан текст. Само...
Не бих да цепидлачим, али то о 7.500 година трајања није баш тачно, а и не слажем се с стављањем Индије у исти кош с Кином.
Па сад, не бих ни ја да цепидлачим али текст представља покушај објективног приказа геополитичко-економског тренутка али тако да “наши” морају да победе на крају. Тако се и Индија нашла ту, уз Русију и њене гасоводе, односно неизбежну Кину, јер се просто уклапа у унапред задати рам да је Западу дошао црни петак, само што није, ево га иза ћошка. У стварности, када изоставимо Кину о којој би још и могли причати али не због хиљадугодишње културе, већ због приступа проблему геополитичко-економске надмоћи, ми имамо Индију која је ту где јесте и Русију која живи и умире са својим гасоводима и ценом нафте, пошто су јој то једини производи, односно БДП целе мајчице Русије не добацује чак ни до Тексаса у “злој” Америци или ти да будемо прецизни Тексас шиша Русију за скоро па 50% већим БДП. Тако да, лепо све то звучи али...
Препоруке:
5
15
21 недеља, 28 октобар 2018 17:01
Тја
Mahmudeee! Srbineee!!
Препоруке:
4
4
22 четвртак, 01 новембар 2018 14:35
АНАЛИТИЧАР
Фантастична анализа брата Бушатлије
Препоруке:
1
2

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер