Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Crkva koju Milo Đukanović naziva „CPC“ nikad nije bila autokefalna, niti je „ukinuta“ ukazom regenta Aleksandra Karađorđevića

Komentari (33) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 20 jun 2019 22:32
Postar
Da se ne zavaravamo, tajming ove akcije nam govori da je ovo koordinisana akcija sa "drugim okom u glavi", a sve zbog nesaradnje oko izdaje Srbije i predaje dela teritorije zarad podrske nasih neprijatelja opstanku na vlasti i abolicije za sve prethodne i budice grehove.
Preporuke:
49
3
2 četvrtak, 20 jun 2019 22:43
Zabrinuti
Pametnima dosta. kapa dole za ovu skolu istorije
Preporuke:
53
2
3 petak, 21 jun 2019 00:01
penzioner Cviko,
Šta vredi? Milo ima svoju istoriju koja će naići na odobrenje "EU-tanazije". Ajd što nas pljačkaju stranci ali kad to rade Srbi koji su sebe ubedili da to nisu onda je to katastrofa... Usput, Milov otac se deklarisao kao Srbin... Njegov sin Milo nascionalni osećaj zamenio je geografskim pojmom, "đoniran" novcem zapada...
Preporuke:
20
2
4 petak, 21 jun 2019 00:14
Ivan Veljković
Draga braćo u Crnogorsko Primorskoj Mitropoliji, neka je vera, razum i snaga uz vas u ovim teškim trenucima. Ne dajte našu jedinu Svetu Pravoslavnu Crkvu nikome. Ne dajte da je komadaju i kasape ovi neljudi poput Mila Đukanovića i njegovog ološa iz te bande. Vremena su biblijska danas, lome se koplja svetskih moćnika oko nas Pravoslavaca, žele kičmu da nam polome, veru da nam unište, Crkvu da nam rasparčaju. Tzv "Carigradska Patrijaršija" danas nema apsolutno NIKAKVE vrednosti, odavno ona NIJE niti Carigradska a niti Patrijaršija, to je jedna obična ispostava Vatikana naravno. Još od davne 1453. godine i pada hgiljadugodišnjeg Svetog Romejskog Pravoslavnog Carstva ta Patrijaršija više ne postoji i u slučaju da od njih stigne nekakav papir po kome se priznaje CPC nemojte da ga priznate niti uvažite, postupite s njim onako kako su sve nas naši slavni Sveti preci učili. Jedna jedina Sveta Nemanjićka SPC ovde postoji i nema na ovde druge Pravoslavne Crkve do nje, sve ostalo je falsifikat.
Preporuke:
27
6
5 petak, 21 jun 2019 06:36
Gedza
Dajte oladite malo,,,
Zasebna drzava, zaseban narod i oce zasebnu crkvu...Pustite ih!
Do mi"losti bozije se ionako ne dolazi preko crkve vec preko nasih zivotnih plodova. "Po plodovima cete ih prepoznati..."
Preporuke:
9
33
6 petak, 21 jun 2019 07:26
poturica vazda gori od Turčina
Hvala na prosvetljenju.
Ne dozvoliti"intelektualcima"drugosrbijancima,koje podmeću po televizijama sa nacionalnim frekvencijama Pink,Hepi t.v.(Ostojić),da nas ubeđuju,mašući papirima,da je"cpc"imala autokefalnost!?
Jer ovi ovde su gori od montenegrina.
Svojim prisustvom u kontrolisanim medijima,uz obavezno davanje na znanje pripadnosti sekti"romba moći",potvrđuju stav režima u Beogradu,ma šta zvanično izjavljivali.
hejter
Preporuke:
24
1
7 petak, 21 jun 2019 08:15
Vladimir Čeleketić
Rasrbljavanje Crne Gore je politički projekat pa i otpor, da bi bio efikasan, mora da bude politički. Podsećam, racionalni, moralni, čak, stručni argumenti, ne pomažu. U Srbiji su, na primer, uvedeni "crnogorski jezik" i "bosanski jezik". Struka ih ne priznaje, ali, politika da. Uveden je novogovor, "psihološkinja", "borkinja", ... uprkos izričitom stavu odeljenja za srpski jezik SANU da je to pogrešno itd. Sasvim je nevažno ko je koga rukopoložio, ko je šta glasao i kako Crkva funkcioniše, za one koji hoće ovo da sprovedu. Jedino što njih može da odvrati je visoka cena realizacije projekta.
I još nešto, ako čak i SPC, u svojim nastupima, zagovara "demokratiju", onda nema šta da se bune. U demokratiji se računa samo jedno. Većina glasova. Ima li Milo većinu u Skupštini? Ima. Molim lepo, onda predajte hramove, pa čekajte da neka druga skuština demokratski odluči drugačije.
Preporuke:
18
6
8 petak, 21 jun 2019 08:49
tri_korne_penal
Gedžo

Ne možete govoriti ono što ne razumete. Nikakvog Boga bez Crkve nećete naći, kome Crkva nije majka Bog mu nije Otac. Vaskrsli Hristos je ustanovio i Crkvu i Liturgiju i propoved i Apostole i oni kasnije Episkope - vi mislite da je to tek tako, nekom palo naum, ta linija je neprekinuta, sve te reči kao što su kanoni, autokafalnost, hirotonije, svete tajne nisu ljudske konvencije nego potiču od Hrista i od Svetih Otaca. Svetih ljudi! Besmrtnih ljudi, ako vam se baš sve mora crtati. I nikakav Milo ili Porošenko ili Miraš te stvari ne mogu dovesti u pitanje.

Države i Crkva nemaju nikakvu paralelnost. SPC traje kroz vekove, a država i organizacija se od tada promenilo ihaha.

Autokefalnost nije isto što i nezavisnost. Svaka eparhija je nezavisna, odvojena od susednih ima svoj život, ali nije autokefalna jer ne može sama da izabere svog episkopa na saboru, skupštini ili nečem drugom. Gde je to i ko Miraša hirotonisao u Mitropolita?!! Izabrao ga narod!
Preporuke:
11
10
9 petak, 21 jun 2019 08:59
tri_korne_penal
Miraš može postati svetac, može u Cartvo božije ući, ali on ne može biti Mitropolit ako prethodno nije jeromonah. On je bio sveštenik, raščinjen je, mogao je da se pokaje i proba da ide monaškim putem, da se ponovo rodi i živi u Hristu, a odabrao je da sa bratijom raščinjenih i izopštenih i sa ovim politikantima pravi crkvu!!! Pa i protestantske sekte su ozbiljnije od toga.

Postati Mitropolit je teže nego postati pilot, inženjer, hirurg, tu pored stručnog znanja mora biti i vrlinskog života, to je odricanje koje je mnogima u svetu nepojmljivo i bez vere u Boga nije moguće ... a ovaj misli da je za to potrebna neka mantija i da se nauči nešto otpevati, pomenuti Srebrenicu i lako ćemo. Ko veruje pa makar i na najprimitivniji način ovo zna.

Miraš da veruje na bilo koji način ne bi smeo da pomisli da priđe Ostrogu u mantiji, a kamoli da želi tamo da služi. Pa to je svetogrđe najstrašnije.
Preporuke:
17
6
10 petak, 21 jun 2019 09:36
Pravoslavlje ispred državnih i nacionalnih interesa ili kako je Crkva (SPC) sprečila ratove između pravoslavnih
Sve me ovo nekako podseća na crkveni raskol između Rusije i Ukrajine? E sad, srpska strateška nacionalna greška je što je mislila da je pravoslavlje i isti jezik dovoljno da se poistovjetiti sa nacionalnim srpstvom, pa gde nije bilo pravoslavlje "merilo se jednom merom" a gde je bilo "drugom merom". Očigledno, nešto se pokazalo pogrešno "sa ovom drugom merom" jer je neprijateljstvo u nacionalnom smislu (što je tim više začuđujuće) isto, u crkvenom segmentu i gore nego kod "prve mere", jer kod "prve" ne dira Crkvu. Zanimljiva je činjenica da tamo gde je srpska / pre bih to nazvao "pravoslavna politika" ratovala sa drugim religijama uopšte niko niti osporava a niti nastoji da potisne SPC / Crkvu, njen status je neupitan (BiH, Hrvatska, Slovenija) a tamo gde nije bilo rata, gde se na miran način "došlo do otcepljenja" upravo tamo Crna Gora i Makedonija SPC se potiskuje i nastoji ju se oterati ili barem toliko oslabiti da nije nikakav faktor. Pitam se je li to "zahvala" SPC-u?
Preporuke:
10
0
11 petak, 21 jun 2019 09:39
tri_korne_penal
Vladimire

Donekle ste u pravu, politika može da nameće šta hoće, ali mnogo je naroda protiv ovoga, mnogi DPSovci su protiv ovog bezumlja, mnogo Crnogoraca (i to onih koji se ne deklarišu kao Srbi) je protiv ovoga.

Pa da barem imaju nekog ozbiljnog klira koji su uspeli da obrlate, ali koja će budala da ide za čovekom koji sebe zove Mitropolitom, a nema dana "monaškog staža", da se malo našalim. Ko je rukopoložio Miraša, da nije Krivokapić ili Slavko Perović. Artemije je jeretik, u raskolu je, ali on je barem obrazovan i ima iza sebe neko delo pa mu ljudi veruju, ume da ih zavede. Ali ovaj nesrećnik crnogorski Mihailo je tuga, ne zna čovek da li da ga žali ili osuđuje.
Preporuke:
6
11
12 petak, 21 jun 2019 09:39
Pravoslavlje ispred državnih i nacionalnih interesa ili kako je Crkva (SPC) sprečila ratove između pravoslavnih
Srpski nacionalni i državni interes je nalagao da se postupa na isti način sa svima onima koji razbijaju srpski nacionalni i državni prostor, ma ko to bio i ma koje religije, ali religijsko je nažalost uzelo primat nad nacionalnim i državnim interesima, tako da je ovo kao neka vrsta "nacionalne kazne" jer se na uštrb nacionalnih i državnih interesa nametnula religija pa se različito 'merilo" i da apsurd bude veći gde se "blago merilo" SPC se proteruje a gde se "merilo oštrije" ne proteruje.
Preporuke:
7
3
13 petak, 21 jun 2019 09:44
Boki
Srbima je kakva takva kontrola nad Pravoslavnom Crkvom u Crnoj Gori učinila medveđu uslugu. Sačuvali su je i obnovili da bi je ljepšu i uređeniju predali novom, Crnogorskom, nevjernom narodu, i u njoj sebe kao ovce. Svuda u pravoslavnom svijetu PC služi narodu koji njoj služi. Zato je prirodna težnja Crnogoraca da ovladaju crkvom. Među Crnogorcima ima vrlo malo vjernika, na njihovoj strani nije ni pravda ni obični normalni današnji zemaljski zakoni. Ali formalnost suvereniteta i članstvo u nadmoćnom antipravoslavnom NATO savezu im omogućava da donesu kreativan pljačkaški i do bola nepravedan zakon. I uspjeće im to. Konsenzus o kome pričaju popovi pcucg i kome teže je samo vid kapitulacije. Da je Amfilohije zaista radio isključivo za svog zemaljskog poslodavca SPC i za Srpski narod koji mu je dolazio u crkvu (jer novonastali Crnogorci su u većini bili ateisti) ne bi, kako se Milo odlično sjeća, podržao Mila Crnogorca protiv srbina Sloba i Srbina-Crbogorca Moma. Podržao je svog.
Preporuke:
3
7
14 petak, 21 jun 2019 09:50
SPC / državna i nacionalna politika
Ostaje da se vidi kako će se u sadašnjosti i skoroj budućnosti , ne duže od narednih 20 godina, ponašati SPC? Jer mislim, naravno da ne želim ali mislim po onome kako stvari idu, da će u tom vremenskom periodu vlasti Crne Gore (ili država) učiniti sve da uništi SPC u Crnoj Gori, da je potpuno uproasti, oduzme joj imovinu, da nema gotovo nikakav značaj u Crnoj Gori. Samo sada su promenjene okolnosti i mnogo su lošije u odnosu na SPC. Tada je SPC sprečila da se vodi državnička i nacionalna politika, kako će se ponašati kada joj vlasti Crne Gore ugroze sami opstanak u Crnoj Gori?
Preporuke:
4
1
15 petak, 21 jun 2019 10:02
.
Ja nemam ni najmanje iluzija u namere države Crne Gore a te su da u narednih 20 godina, na nekom popisu stanovništva 2031 godine, piše da u Crnoj Gori živi 5 odsto Srba i 5 odsto pripadnika SPC. Oni će sve učiniti da se desi "rasSrbljavanje", da Crna Gora postane dominantno država Crnogorskog naroda i Crnogorske Crkve. I ništa se neće promeniti sa političkim odlaskom Mila Đukanovića jer će "drugi Đukanović" nastaviti. Sada je samo pitanje ima li srpska nacionalna politika i SPC odgovor?
Preporuke:
12
0
16 petak, 21 jun 2019 11:13
Dragan
Srbi i pravoslavci, oni iskreni, ponovo u ilegalu, a?
I ne samo u Crnoj Gori.
Preporuke:
4
0
17 petak, 21 jun 2019 11:25
Vlada 1@ Boki
Nije greška u Amfilohiju ,Crkva je radila što je mogla,problem je politički što znači da je i odgovor morao biti takav.
Zašto nije pruzio podršku "Srbima" Momu i Slobu?
Koliko su oni Srbi.Baš iz tog ,komunističkog okruženja je i krenula priča o "crnogorskom narodu" .
Nikada ni jednog pravog Crnogorca necete čuti da kaže "Mi Crnogorci i Srbi smo dva bratska naroda..." .E to je onaj podmukli početak - korišcenje pogrešne terminologije koje ide na ruku stvaranju crnogorske nacije.Upravo ovo što sam citirao naći ćeš kod Slobe,Moma i Mila iz tog perioda.Razlike nije bilo.
Pravi Crnogorac ,koji je Srbin kada zeli da napravi razliku izmedju sebe i Srbina iz Srbije reći će -"Mi Crnogorci i vi Srnijsnci smo isti narod - Srbi". Razlika drastična.
Dakle,ako se koristi geografska odrednica ili drzavna onda je ne mesati sa ETNIČKOM odrednicom Srbin i tako ne dozvoliti mesetarenje.
Preporuke:
8
2
18 petak, 21 jun 2019 11:33
koba
Samo treba da vam je bog mister dolar i vrhovni svetac don Milo, da sa srpstvom nemate ništa i da najviše na ovom svetu volite nato.
E onda ćete biti podobni i poželjni, kao što je to drug mitropolit raspop Miraš.
Preporuke:
2
2
19 petak, 21 jun 2019 11:34
Vlada 2@ Boki
Dalje,taj Miloševic je bio autokrata.On nije postovao Crnogorce ,ne zato sto je bio srpski nacionalista koji negira drzavnost CG vec zato sto nije postovao nikog - ni nas u Srbiji.
A ako cemo pravo taj komunista ,Zugjanovac nije postovao ni SPC pa je odbio da potpise zakon o vracanju imovine verskim organizacijama i time me samo da je ugrozio i crkveni i nacionalni interes ma KiM vec se po tome moglo videti da nije imao planove da u buducnosti ozbiljno brani KiM - ne zarad srpstva.
Podrska SM od strane SPC bi bio veci idar na Crkvu od ovoga sto radi Milo jer bi SPC sama sebe kompromitovala i dobila epitet koji sada Milo pokusava da jojprikači - čuvara infrastrukture "Velike Srbije" .
To sto je SM veleizdajnik,po veroispovesti Komunista a po nacionalnosti Jugosloven Drljevicevskim propagandistima ne bi smetalo.
Nije Anfilohije nista pogresio sto nije podrzao Slobu i potrcka mu Momu jer bi naneli vecu stetu od kriminalca Mila.
Preporuke:
9
3
20 petak, 21 jun 2019 11:50
Vlada1 @ .
Srpska nacionalna politika nema odgovor jer mi nismo nacija.Svaki pokusaj stvaranja srpske nacije sa centrom u Beogradu je osudjen na propast ne zbog neprijatelja vec zbog toga sto nije "ukalkulisana" nasa policentricnost od samih pocetaka na Balkanu.
Od Porfiroggenita mi smo imali vise drzava.Ni kod Dusana nismo bili u jednoj.
Nismo nasli recept za slivensku sklonost ka separatizmu koje svaki neprijatrlj nepogresivo gadja.
Da,ziveli smo u Jugoslaviji ali nije bila naša vec zajednicka i Srbi (Aleksandar) su forsirali jugoslovenski nacionalizam umesto nacionalne homeogenizacije.
Ne pravimo razliku izmedju ETNIČKE pripadnosti i NACIONALNE ...Srbija,CG,BOSNA,HERCEGOVINA suistorijski srpske države i to bismo morali da uvazimo.Bitno je sačuvati ETNIČKU svest Srba - svest o pripadnošću jednoj etničkoj grupi.Ne dozvoliti falsifikovanje istorije i preimenovanje jezika (ne priznavati nove "jezike").
Preporuke:
7
3
21 petak, 21 jun 2019 12:31
hajduk i turčin
@Gedza
"Zasebna drzava, zaseban narod i oce zasebnu crkvu...Pustite ih!"

Pustio bih ja njega, ali neće on mene :)
Preporuke:
4
4
22 petak, 21 jun 2019 13:02
tri_korne_penal
@Vlada1@

Pa sad ako ćemo u teoriju ići, nije baš da ima razlike između etničkog i nacionalnog, nego postoje dva tipa nacija. Tako barem pišu neki teoretičari, Tenis/z ako se ne varam.

Imate dva tipa nacija: etničke nacije - etnije (kao što su nemačka ili srpska) i ove druge poput američke nacije. Prve nastaju na jedinstvu istorije, jezika, tradicije, religije i kulture (i kod njih je nebitno da li živite u jednoj ili pet država), a druge prema pripadnosti nekom dogovorenom skupu vrednosti i kod njih je važno da se bukvalno učlanite u državljane neke države i postanete pripadnik te nacije. Svaki državljanin SAD-a je AMERIKANAC bez obzira odakle je došao!

Za etnoinžinjere etnije nisu pogodne da ih pravite jer su se one istorijski formirale, ali su zato pogodne da ih rasparčavate i odvajate konvertitske rukavce.
Preporuke:
2
2
23 petak, 21 jun 2019 13:44
Vlada 1@ tri korne penal
"Etnička grupa ili etnija/narod (grč. ἔθνος [ethnos] — „narod”) društveno je definisana kategorija ljudi koji se međusobno identifikuju na osnovu zajedničkih predaka, društvenih ili kulturoloških sličnosti."
Vi govorite o tipovima nacija i to podrazumeva i drzavnu organizaciju.
Ja govorim o ETNIČKOJ PRIPADNOSTI koja nema veze sa tim koje drzave si gradjanin.
Nacija je uvek projekat elite koja zatečene etničke grupe tezi da stopi u jednu,njoj podredjenu i ogradjenu drzavnom granicom.
Projekat nacije je u stvari projekat stvaranje etničke grupe u laboratorijskim uslovima.
Entnicku grupu pre mozemo porediti sa drustvom.
Etnička grupa moze postojati bez države (Kurdi,Jevreji 1000 godina) dok nacija ne.
Naravno ,etničku grupu ne karakterise samo krvno srodstvo ,ni samo jezik i kultura vec moze teziti i politickom jedinstvu.A ono moze da vodi ka stvaranju nacije.Ne bih rekao da smo "nacija" nemačkog tipa - mi smo pokusaj nacije koji je nesto izmedju francuskog i nemackog.
Preporuke:
4
1
24 petak, 21 jun 2019 13:58
Vlada2@tri korne penal
Rodoljublje podrazumeva ljubav prema etničkoj grupi.Patriotizam ljubav prema otadzbini.
Da se vratimo praksi - tu nam škripi.Veliki deo Srba,Ptavoslavni, ima naddrzavnu i nadpoliticku organizaciju koja čuva taj deo identiteta - to je SPC.
Ono što nemamo ,a što nam je potrebno to je SANU koja bi trebalo da bude ne samo potpuno odvojema od Drzave Srbije vec da bude naddrzavna i nadpoliticka organizacija i da taj ssekularni deo Srba i Srbe drugih vera integriše.
Tu smo mi zakazali - mi smo lepo počeli u 19. veku ali se izjalovio projekat stvaranja moderne srpske nacije.
Moramo se prilagoditi vrrmenu i shvatiti da je DRUŠTVO bitno - drzava ce (svaka,pa i Srbija) teziti da stavi sve pod svoju kontrolu.Unutar svakog sistema svaki Srbin mora da tezi ocuvanju svog identitetskog,materijalnog i političkog interesa.Naci nacin.
Preporuke:
4
1
25 petak, 21 jun 2019 14:02
tri_korne_penal
Nema razlike u onome što govorimo osim što vi to što nazivate etničkom pripadnošću ne zovete nacijom, a ja zovem. Uslov za naciju nije država, Nemci u Švajcarskoj su Nemci, Srbi u Bosni su Srbi. Neki Amerikanac kada dođe u Srbiju on teško može postati Srbin, a Srbin kad ode u Ameriku se lako prilagodi i postane Amerikanac.

Etničke nacije opstaju istorijski na mitovima, religiji, epovima, nekim stvarima koje su jače od državnih granica koje se svako malo menjaju. Nacije uglavnom imaju matičnu državu, ali nisu vezane za nju.
Preporuke:
3
1
26 petak, 21 jun 2019 15:31
Vlada@ tri korne penal
Mnogo je bitno odvojiti ta dva pojma.
Austrijanac je nacionalno Austrijanac.On je etnički Nemac,govori nemački.
Bitno je zato što nas tako "rade na foru" pa nam prodaju Bosanaca kao pripadnika etnicke grupe recimo.Najupecatljivije se to vidi kod Crnogoraca.Dvojni identiteti(geografski i etnički npr) su normalna pojava ali mi tesko sa njima izlazimo na kraj a bilo bi mnogo lakse kada bi se potrudili da ih definisemo i kada bismo ih imenovali.
Eto u CG imas Montenegrine koji potpuno negiraju vezu sa Srbima ,falsifikuju istoriju i vrse pritisak na Crnogorce,koji primecuju razliku izmedju sebe i ostalih Srba.Imaš i Srbe iz CG od kojih opet jedan deo govori -"Beograd je moja prestonica.Malo ali ih ima i sluze Montenegrinima za upiranje prstom.
Dvojni identitet je moguc ali mora se voditi računa i ne sme se dozvoliti da lokalni potisne osnovni.
Čisto da pojasnim na sta mislim.Pozdrav.
Preporuke:
1
3
27 petak, 21 jun 2019 16:50
tri korne penal
Vlada

Ne postoji geografski identitet, to je deo etničkog identiteta, geografija je mentalitetska a ne identitetska odrednica. Sve te stvari, državljanstvo, geografija, klima, granični položaj, to su sve aspekti identiteta, a nikako neki periferni identitet. Krajišnik, Šumadinac, Crnogorac, Piroćanac, Sremac, Vojvođanin, Hercegovac - mnogo su više slični nego različiti, iako postoje mentalitetske razlike, te koje zapravo čine bogatstvo našega naroda.

Najveći problem Crnogoraca Srba je njihov karakter, ta gordost, nadobudnost, mi smo najveći Srbi i to je to, i mi iz Srbije smo uvek Crnogorce tako doživljavali, malobrojni ali najhrabriji, srpski Spartanci. I zaista ima nečega u tome, ima neke lepote i istine u tome, sreo sam takve Crnogorce.

Ali ta gordost (mi najjači, najbolji, nepokoreni itd) je ove neke odvojila potpuno od korusa Srba.

Nema šta ko nas da radi, vratimo se Crkvi - našem temelju, a ne levici, NATOu, EU, SADu i ostalima koji nas "rade"
Preporuke:
4
3
28 petak, 21 jun 2019 17:09
Lenka
Podrska crnogorskoj braci koji trpe tiraniju u Milogori, podrska crkvi i Amfilohiju. U redove se zbijte i budite jedinstveni, Milo se gadno osilio uz podrsku Nata i komsija iz okruzenja ali njegovo prolazi. Nema predaje!
Preporuke:
3
4
29 petak, 21 jun 2019 19:49
Vlada @tri korne penal
Identitet je nešto sazdano od tankih slojeva koji se slazu vremenom.Kako lični tako i kolektivni.
Kod normalnog čoveka ,čoveka koji se normalno razvijao to ne predstavlja problem.On prepoznaje te slojeve kao svoje bogatstvo i neguje ih.Tako je i sa zajednicama.
I tvoj pogled je zdrav ,normalan ali u odredjenim uslovima je,kako vidimo ili nrodrziv ili teško odrziv/problematičan.
Problematičan je na više načina - postoje grupe,koje taj geografski deo identiteta (mentalitet,lepo rečeno,čitao sam to skoro u vezi "vojvodjanskog" identiteta) pod stranim uticajem stave ispred onog osnovnog i zatim taj osnovni negiraju i grupe koji negiraju/napadaju svaku posebnost bas iz straha da se to ne dogodi i prave medvedju uslugu.
Uzmimo pojam Bosanac.Svako od nas je imao druga Bosketa nekog - čoveka poreklom iz Bosne.Reci Srbinu iz Bosne da je Bosanac danas? On se ljuti,on je to prepustio onima koji se izjasnjavaju kao Bosnjaci.Zasto? Bosna je srpska,istorija joj je srpska.Kao da im pomazemo.
Preporuke:
1
4
30 subota, 22 jun 2019 04:33
tri korne penal
U Bosni je isti slučaj kao i u CG samo što je vera više, a konverzija vere je opasna stvar, iz toga se čovek teško vraća. Svi mi znamo i za "danak u krvi" i za prelazak u islam i katoličanstvo, pa to drugoj strani ne prija za čuti. Ne možete tako lako hiljadama ljudi reći "tvoj pra pradeda je prešao u islam da bi sačuvao živu glavu ..."

Srbi se odriču Bosne jer takve Bosne više nema niti će je biti. Srbi se odriču Crnogorstva i CG, a kamoli Bosne, prepustili su te simbole drugima koji im nisu prijatelji, koji te simbole formirane istorijski sada izvrću i zloupotrebljavaju. Slažem se da to i sa Bosnom i sa CG ne treba dozvoliti, nek gospoda montenegrini i bošljaci smisle sebi nove simbole, nek ne prisvajaju ono što nije njihovo. Pogledajte šta Grci uradiše.

Pogledajte šta su katolički konvertiti (ustaše) radili da dokažu svoje hrvatstvo, pročitajte knjigu "Krst na križu" Ratka Dmitrovića. Ta vrsta mržnje i zatiranja svog pravog identiteta je jeziva, tu pokajanja nema, tu povratka nema
Preporuke:
2
1
31 subota, 22 jun 2019 08:41
Vlada @ tri korne penal
E,to je to.Jel se bune zbog 9. Januara?Izadje lepo predstavnik Srpske i kaze - Sveti Stefan je zastitnik Srpskih vladara i naš kralj Tvrtko je to ime uzeo kada se krunisao krunom pradedova svojih u Milesevi i mi to bastinimo jer je Bosna srpska drzava.Onda lepo uzmu i stave Tvrtkovu zastavu za sluzbenu (onu posle krunisanja ,kada je stavio ljiljane).
Pored toga stave simbole Kosača a ne da nam Hrvati u Mostaru prave Hrvatski dom Stjepan Kosaca.A Kosača Srbin,potomak Dušaovog vojvode Vuka Kosače,Hercegovina (Herceg= Vojvoda) je u stvari Vojvodstvo sv.Save.
I zapuše im usta.Moramo braniti svoj identitet a ne odbacivanjem priznavati laz i manipulaciju.
Ubi nas politička korektnost ,novoime za bratstvo i jedinnstvo.
Preporuke:
3
0
32 subota, 22 jun 2019 09:48
tri korne penal
Slažem se, samo to mora prvo da uradi nauka, pa onda politika na temelju nauke, kao što rade za Srebrenicu.

Ovako, dopuštamo da nam Zukorlić i Tunjo Filipović pišu istoriju Bosne, o Bogumilima, Dobrim Bošnjanima i ostalima! Bošnjaci, a jezik bosanski! Hajde u Federaciji, ali u Srbiji se to priznaje, iako veze sa naukom nema. I kaže Zukorlić - ostavite vi nama da zovemo naš jezik kako želimo, to je naše pravo!!!

Baš sam ovde na NSPMu video, jedan komentator je upotrebio u kontekstu CG reč brend, to je ono što ja zovem simbolom, rekao je da su Montenegrini uzeli brend Crne Gore i da sa njim raspolažu i da je to realnost jer imaju resurse države da sa tim rade šta hoće.
Preporuke:
3
0
33 nedelja, 23 jun 2019 07:46
Boki
1945 je stvorena Crnogorska nacija. Podmuklo, po sistemu da je svejedno. 1997, 1999, 2006 smo vidjeli da nije svejedno. Srbi i Srbija treba svoj odnos prema Crnoj Gori i Crnogorcima za sva vremena da grade prema tome kakav odnos Crna Gora danas ima prema 28 posto javnih plus nekih 12% neartikulisanih i još 10 procenata ambivalentnih Srba. Ovih 28 procenata preostalih Srba (Srba bez ali) drži 5% radnih mjesta na budžetu. Ne prema tome kakav će Crna Gora imati odnos kad se taj broj prepolovi, nego danas. Ako Srbi i Srbija (i Republika Srpska ) nemaju takav odnos prema Crnoj Gori i Crnogorcima, ne zaslužuju dugoročno da uopšte opstanu. Takav manjak inteligencije, solidarnosti i podložnosti hipnozi crnogorskoj je indikacija manjka inteligencije i instinkta samozaštite.
Preporuke:
3
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner