петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Црква коју Мило Ђукановић назива „ЦПЦ“ никад није била аутокефална, нити је „укинута“ указом регента Александра Карађорђевића

Kоментари (33) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 20 јун 2019 22:32
Postar
Da se ne zavaravamo, tajming ove akcije nam govori da je ovo koordinisana akcija sa "drugim okom u glavi", a sve zbog nesaradnje oko izdaje Srbije i predaje dela teritorije zarad podrske nasih neprijatelja opstanku na vlasti i abolicije za sve prethodne i budice grehove.
Препоруке:
49
3
2 четвртак, 20 јун 2019 22:43
Zabrinuti
Pametnima dosta. kapa dole za ovu skolu istorije
Препоруке:
53
2
3 петак, 21 јун 2019 00:01
пензионер Цвико,
Шта вреди? Мило има своју историју која ће наићи на одобрење "ЕУ-таназије". Ајд што нас пљачкају странци али кад то раде Срби који су себе убедили да то нису онда је то катастрофа... Успут, Милов отац се декларисао као Србин... Његов син Мило насционални осећај заменио је географским појмом, "ђониран" новцем запада...
Препоруке:
20
2
4 петак, 21 јун 2019 00:14
Иван Вељковић
Драга браћо у Црногорско Приморској Митрополији, нека је вера, разум и снага уз вас у овим тешким тренуцима. Не дајте нашу једину Свету Православну Цркву никоме. Не дајте да је комадају и касапе ови нељуди попут Мила Ђукановића и његовог олоша из те банде. Времена су библијска данас, ломе се копља светских моћника око нас Православаца, желе кичму да нам поломе, веру да нам униште, Цркву да нам распарчају. Тзв "Цариградска Патријаршија" данас нема апсолутно НИКАКВЕ вредности, одавно она НИЈЕ нити Цариградска а нити Патријаршија, то је једна обична испостава Ватикана наравно. Још од давне 1453. године и пада хгиљадугодишњег Светог Ромејског Православног Царства та Патријаршија више не постоји и у случају да од њих стигне некакав папир по коме се признаје ЦПЦ немојте да га признате нити уважите, поступите с њим онако како су све нас наши славни Свети преци учили. Једна једина Света Немањићка СПЦ овде постоји и нема на овде друге Православне Цркве до ње, све остало је фалсификат.
Препоруке:
27
6
5 петак, 21 јун 2019 06:36
Gedza
Dajte oladite malo,,,
Zasebna drzava, zaseban narod i oce zasebnu crkvu...Pustite ih!
Do mi"losti bozije se ionako ne dolazi preko crkve vec preko nasih zivotnih plodova. "Po plodovima cete ih prepoznati..."
Препоруке:
9
33
6 петак, 21 јун 2019 07:26
потурица вазда гори од Турчина
Хвала на просветљењу.
Не дозволити"интелектуалцима"другосрбијанцима,које подмећу по телевизијама са националним фреквенцијама Пинк,Хепи т.в.(Остојић),да нас убеђују,машући папирима,да је"цпц"имала аутокефалност!?
Јер ови овде су гори од монтенегрина.
Својим присуством у контролисаним медијима,уз обавезно давање на знање припадности секти"ромба моћи",потврђују став режима у Београду,ма шта званично изјављивали.
хејтер
Препоруке:
24
1
7 петак, 21 јун 2019 08:15
Владимир Челекетић
Расрбљавање Црне Горе је политички пројекат па и отпор, да би био ефикасан, мора да буде политички. Подсећам, рационални, морални, чак, стручни аргументи, не помажу. У Србији су, на пример, уведени "црногорски језик" и "босански језик". Струка их не признаје, али, политика да. Уведен је новоговор, "психолошкиња", "боркиња", ... упркос изричитом ставу одељења за српски језик САНУ да је то погрешно итд. Сасвим је неважно ко је кога рукоположио, ко је шта гласао и како Црква функционише, за оне који хоће ово да спроведу. Једино што њих може да одврати је висока цена реализације пројекта.
И још нешто, ако чак и СПЦ, у својим наступима, заговара "демократију", онда нема шта да се буне. У демократији се рачуна само једно. Већина гласова. Има ли Мило већину у Скупштини? Има. Молим лепо, онда предајте храмове, па чекајте да нека друга скуштина демократски одлучи другачије.
Препоруке:
18
6
8 петак, 21 јун 2019 08:49
три_корне_пенал
Геџо

Не можете говорити оно што не разумете. Никаквог Бога без Цркве нећете наћи, коме Црква није мајка Бог му није Отац. Васкрсли Христос је установио и Цркву и Литургију и проповед и Апостоле и они касније Епископе - ви мислите да је то тек тако, неком пало наум, та линија је непрекинута, све те речи као што су канони, аутокафалност, хиротоније, свете тајне нису људске конвенције него потичу од Христа и од Светих Отаца. Светих људи! Бесмртних људи, ако вам се баш све мора цртати. И никакав Мило или Порошенко или Мираш те ствари не могу довести у питање.

Државе и Црква немају никакву паралелност. СПЦ траје кроз векове, а држава и организација се од тада променило ихаха.

Аутокефалност није исто што и независност. Свака епархија је независна, одвојена од суседних има свој живот, али није аутокефална јер не може сама да изабере свог епископа на сабору, скупштини или нечем другом. Где је то и ко Мираша хиротонисао у Митрополита?!! Изабрао га народ!
Препоруке:
11
10
9 петак, 21 јун 2019 08:59
три_корне_пенал
Мираш може постати светац, може у Цартво божије ући, али он не може бити Митрополит ако претходно није јеромонах. Он је био свештеник, рашчињен је, могао је да се покаје и проба да иде монашким путем, да се поново роди и живи у Христу, а одабрао је да са братијом рашчињених и изопштених и са овим политикантима прави цркву!!! Па и протестантске секте су озбиљније од тога.

Постати Митрополит је теже него постати пилот, инжењер, хирург, ту поред стручног знања мора бити и врлинског живота, то је одрицање које је многима у свету непојмљиво и без вере у Бога није могуће ... а овај мисли да је за то потребна нека мантија и да се научи нешто отпевати, поменути Сребреницу и лако ћемо. Ко верује па макар и на најпримитивнији начин ово зна.

Мираш да верује на било који начин не би смео да помисли да приђе Острогу у мантији, а камоли да жели тамо да служи. Па то је светогрђе најстрашније.
Препоруке:
17
6
10 петак, 21 јун 2019 09:36
Pravoslavlje ispred državnih i nacionalnih interesa ili kako je Crkva (SPC) sprečila ratove između pravoslavnih
Sve me ovo nekako podseća na crkveni raskol između Rusije i Ukrajine? E sad, srpska strateška nacionalna greška je što je mislila da je pravoslavlje i isti jezik dovoljno da se poistovjetiti sa nacionalnim srpstvom, pa gde nije bilo pravoslavlje "merilo se jednom merom" a gde je bilo "drugom merom". Očigledno, nešto se pokazalo pogrešno "sa ovom drugom merom" jer je neprijateljstvo u nacionalnom smislu (što je tim više začuđujuće) isto, u crkvenom segmentu i gore nego kod "prve mere", jer kod "prve" ne dira Crkvu. Zanimljiva je činjenica da tamo gde je srpska / pre bih to nazvao "pravoslavna politika" ratovala sa drugim religijama uopšte niko niti osporava a niti nastoji da potisne SPC / Crkvu, njen status je neupitan (BiH, Hrvatska, Slovenija) a tamo gde nije bilo rata, gde se na miran način "došlo do otcepljenja" upravo tamo Crna Gora i Makedonija SPC se potiskuje i nastoji ju se oterati ili barem toliko oslabiti da nije nikakav faktor. Pitam se je li to "zahvala" SPC-u?
Препоруке:
10
0
11 петак, 21 јун 2019 09:39
три_корне_пенал
Владимире

Донекле сте у праву, политика може да намеће шта хоће, али много је народа против овога, многи ДПСовци су против овог безумља, много Црногораца (и то оних који се не декларишу као Срби) је против овога.

Па да барем имају неког озбиљног клира који су успели да обрлате, али која ће будала да иде за човеком који себе зове Митрополитом, а нема дана "монашког стажа", да се мало нашалим. Ко је рукоположио Мираша, да није Кривокапић или Славко Перовић. Артемије је јеретик, у расколу је, али он је барем образован и има иза себе неко дело па му људи верују, уме да их заведе. Али овај несрећник црногорски Михаило је туга, не зна човек да ли да га жали или осуђује.
Препоруке:
6
11
12 петак, 21 јун 2019 09:39
Pravoslavlje ispred državnih i nacionalnih interesa ili kako je Crkva (SPC) sprečila ratove između pravoslavnih
Srpski nacionalni i državni interes je nalagao da se postupa na isti način sa svima onima koji razbijaju srpski nacionalni i državni prostor, ma ko to bio i ma koje religije, ali religijsko je nažalost uzelo primat nad nacionalnim i državnim interesima, tako da je ovo kao neka vrsta "nacionalne kazne" jer se na uštrb nacionalnih i državnih interesa nametnula religija pa se različito 'merilo" i da apsurd bude veći gde se "blago merilo" SPC se proteruje a gde se "merilo oštrije" ne proteruje.
Препоруке:
7
3
13 петак, 21 јун 2019 09:44
Боки
Србима је каква таква контрола над Православном Црквом у Црној Гори учинила медвеђу услугу. Сачували су је и обновили да би је љепшу и уређенију предали новом, Црногорском, невјерном народу, и у њој себе као овце. Свуда у православном свијету ПЦ служи народу који њој служи. Зато је природна тежња Црногораца да овладају црквом. Међу Црногорцима има врло мало вјерника, на њиховој страни није ни правда ни обични нормални данашњи земаљски закони. Али формалност суверенитета и чланство у надмоћном антиправославном НАТО савезу им омогућава да донесу креативан пљачкашки и до бола неправедан закон. И успјеће им то. Консензус о коме причају попови пцуцг и коме теже је само вид капитулације. Да је Амфилохије заиста радио искључиво за свог земаљског послодавца СПЦ и за Српски народ који му је долазио у цркву (јер новонастали Црногорци су у већини били атеисти) не би, како се Мило одлично сјећа, подржао Мила Црногорца против србина Слоба и Србина-Црбогорца Мома. Подржао је свог.
Препоруке:
3
7
14 петак, 21 јун 2019 09:50
SPC / državna i nacionalna politika
Ostaje da se vidi kako će se u sadašnjosti i skoroj budućnosti , ne duže od narednih 20 godina, ponašati SPC? Jer mislim, naravno da ne želim ali mislim po onome kako stvari idu, da će u tom vremenskom periodu vlasti Crne Gore (ili država) učiniti sve da uništi SPC u Crnoj Gori, da je potpuno uproasti, oduzme joj imovinu, da nema gotovo nikakav značaj u Crnoj Gori. Samo sada su promenjene okolnosti i mnogo su lošije u odnosu na SPC. Tada je SPC sprečila da se vodi državnička i nacionalna politika, kako će se ponašati kada joj vlasti Crne Gore ugroze sami opstanak u Crnoj Gori?
Препоруке:
4
1
15 петак, 21 јун 2019 10:02
.
Ja nemam ni najmanje iluzija u namere države Crne Gore a te su da u narednih 20 godina, na nekom popisu stanovništva 2031 godine, piše da u Crnoj Gori živi 5 odsto Srba i 5 odsto pripadnika SPC. Oni će sve učiniti da se desi "rasSrbljavanje", da Crna Gora postane dominantno država Crnogorskog naroda i Crnogorske Crkve. I ništa se neće promeniti sa političkim odlaskom Mila Đukanovića jer će "drugi Đukanović" nastaviti. Sada je samo pitanje ima li srpska nacionalna politika i SPC odgovor?
Препоруке:
12
0
16 петак, 21 јун 2019 11:13
Dragan
Srbi i pravoslavci, oni iskreni, ponovo u ilegalu, a?
I ne samo u Crnoj Gori.
Препоруке:
4
0
17 петак, 21 јун 2019 11:25
Vlada 1@ Boki
Nije greška u Amfilohiju ,Crkva je radila što je mogla,problem je politički što znači da je i odgovor morao biti takav.
Zašto nije pruzio podršku "Srbima" Momu i Slobu?
Koliko su oni Srbi.Baš iz tog ,komunističkog okruženja je i krenula priča o "crnogorskom narodu" .
Nikada ni jednog pravog Crnogorca necete čuti da kaže "Mi Crnogorci i Srbi smo dva bratska naroda..." .E to je onaj podmukli početak - korišcenje pogrešne terminologije koje ide na ruku stvaranju crnogorske nacije.Upravo ovo što sam citirao naći ćeš kod Slobe,Moma i Mila iz tog perioda.Razlike nije bilo.
Pravi Crnogorac ,koji je Srbin kada zeli da napravi razliku izmedju sebe i Srbina iz Srbije reći će -"Mi Crnogorci i vi Srnijsnci smo isti narod - Srbi". Razlika drastična.
Dakle,ako se koristi geografska odrednica ili drzavna onda je ne mesati sa ETNIČKOM odrednicom Srbin i tako ne dozvoliti mesetarenje.
Препоруке:
8
2
18 петак, 21 јун 2019 11:33
koba
Samo treba da vam je bog mister dolar i vrhovni svetac don Milo, da sa srpstvom nemate ništa i da najviše na ovom svetu volite nato.
E onda ćete biti podobni i poželjni, kao što je to drug mitropolit raspop Miraš.
Препоруке:
2
2
19 петак, 21 јун 2019 11:34
Vlada 2@ Boki
Dalje,taj Miloševic je bio autokrata.On nije postovao Crnogorce ,ne zato sto je bio srpski nacionalista koji negira drzavnost CG vec zato sto nije postovao nikog - ni nas u Srbiji.
A ako cemo pravo taj komunista ,Zugjanovac nije postovao ni SPC pa je odbio da potpise zakon o vracanju imovine verskim organizacijama i time me samo da je ugrozio i crkveni i nacionalni interes ma KiM vec se po tome moglo videti da nije imao planove da u buducnosti ozbiljno brani KiM - ne zarad srpstva.
Podrska SM od strane SPC bi bio veci idar na Crkvu od ovoga sto radi Milo jer bi SPC sama sebe kompromitovala i dobila epitet koji sada Milo pokusava da jojprikači - čuvara infrastrukture "Velike Srbije" .
To sto je SM veleizdajnik,po veroispovesti Komunista a po nacionalnosti Jugosloven Drljevicevskim propagandistima ne bi smetalo.
Nije Anfilohije nista pogresio sto nije podrzao Slobu i potrcka mu Momu jer bi naneli vecu stetu od kriminalca Mila.
Препоруке:
9
3
20 петак, 21 јун 2019 11:50
Vlada1 @ .
Srpska nacionalna politika nema odgovor jer mi nismo nacija.Svaki pokusaj stvaranja srpske nacije sa centrom u Beogradu je osudjen na propast ne zbog neprijatelja vec zbog toga sto nije "ukalkulisana" nasa policentricnost od samih pocetaka na Balkanu.
Od Porfiroggenita mi smo imali vise drzava.Ni kod Dusana nismo bili u jednoj.
Nismo nasli recept za slivensku sklonost ka separatizmu koje svaki neprijatrlj nepogresivo gadja.
Da,ziveli smo u Jugoslaviji ali nije bila naša vec zajednicka i Srbi (Aleksandar) su forsirali jugoslovenski nacionalizam umesto nacionalne homeogenizacije.
Ne pravimo razliku izmedju ETNIČKE pripadnosti i NACIONALNE ...Srbija,CG,BOSNA,HERCEGOVINA suistorijski srpske države i to bismo morali da uvazimo.Bitno je sačuvati ETNIČKU svest Srba - svest o pripadnošću jednoj etničkoj grupi.Ne dozvoliti falsifikovanje istorije i preimenovanje jezika (ne priznavati nove "jezike").
Препоруке:
7
3
21 петак, 21 јун 2019 12:31
хајдук и турчин
@Gedza
"Zasebna drzava, zaseban narod i oce zasebnu crkvu...Pustite ih!"

Пустио бих ја њега, али неће он мене :)
Препоруке:
4
4
22 петак, 21 јун 2019 13:02
три_корне_пенал
@Vlada1@

Па сад ако ћемо у теорију ићи, није баш да има разлике између етничког и националног, него постоје два типа нација. Тако барем пишу неки теоретичари, Тенис/з ако се не варам.

Имате два типа нација: етничке нације - етније (као што су немачка или српска) и ове друге попут америчке нације. Прве настају на јединству историје, језика, традиције, религије и културе (и код њих је небитно да ли живите у једној или пет држава), а друге према припадности неком договореном скупу вредности и код њих је важно да се буквално учланите у држављане неке државе и постанете припадник те нације. Сваки држављанин САД-а је АМЕРИКАНАЦ без обзира одакле је дошао!

За етноинжињере етније нису погодне да их правите јер су се оне историјски формирале, али су зато погодне да их распарчавате и одвајате конвертитске рукавце.
Препоруке:
2
2
23 петак, 21 јун 2019 13:44
Vlada 1@ tri korne penal
"Етничка група или етнија/народ (грч. ἔθνος [ethnos] — „народ”) друштвено је дефинисана категорија људи који се међусобно идентификују на основу заједничких предака, друштвених или културолошких сличности."
Vi govorite o tipovima nacija i to podrazumeva i drzavnu organizaciju.
Ja govorim o ETNIČKOJ PRIPADNOSTI koja nema veze sa tim koje drzave si gradjanin.
Nacija je uvek projekat elite koja zatečene etničke grupe tezi da stopi u jednu,njoj podredjenu i ogradjenu drzavnom granicom.
Projekat nacije je u stvari projekat stvaranje etničke grupe u laboratorijskim uslovima.
Entnicku grupu pre mozemo porediti sa drustvom.
Etnička grupa moze postojati bez države (Kurdi,Jevreji 1000 godina) dok nacija ne.
Naravno ,etničku grupu ne karakterise samo krvno srodstvo ,ni samo jezik i kultura vec moze teziti i politickom jedinstvu.A ono moze da vodi ka stvaranju nacije.Ne bih rekao da smo "nacija" nemačkog tipa - mi smo pokusaj nacije koji je nesto izmedju francuskog i nemackog.
Препоруке:
4
1
24 петак, 21 јун 2019 13:58
Vlada2@tri korne penal
Rodoljublje podrazumeva ljubav prema etničkoj grupi.Patriotizam ljubav prema otadzbini.
Da se vratimo praksi - tu nam škripi.Veliki deo Srba,Ptavoslavni, ima naddrzavnu i nadpoliticku organizaciju koja čuva taj deo identiteta - to je SPC.
Ono što nemamo ,a što nam je potrebno to je SANU koja bi trebalo da bude ne samo potpuno odvojema od Drzave Srbije vec da bude naddrzavna i nadpoliticka organizacija i da taj ssekularni deo Srba i Srbe drugih vera integriše.
Tu smo mi zakazali - mi smo lepo počeli u 19. veku ali se izjalovio projekat stvaranja moderne srpske nacije.
Moramo se prilagoditi vrrmenu i shvatiti da je DRUŠTVO bitno - drzava ce (svaka,pa i Srbija) teziti da stavi sve pod svoju kontrolu.Unutar svakog sistema svaki Srbin mora da tezi ocuvanju svog identitetskog,materijalnog i političkog interesa.Naci nacin.
Препоруке:
4
1
25 петак, 21 јун 2019 14:02
три_корне_пенал
Нема разлике у ономе што говоримо осим што ви то што називате етничком припадношћу не зовете нацијом, а ја зовем. Услов за нацију није држава, Немци у Швајцарској су Немци, Срби у Босни су Срби. Неки Американац када дође у Србију он тешко може постати Србин, а Србин кад оде у Америку се лако прилагоди и постане Американац.

Етничке нације опстају историјски на митовима, религији, еповима, неким стварима које су јаче од државних граница које се свако мало мењају. Нације углавном имају матичну државу, али нису везане за њу.
Препоруке:
3
1
26 петак, 21 јун 2019 15:31
Vlada@ tri korne penal
Mnogo je bitno odvojiti ta dva pojma.
Austrijanac je nacionalno Austrijanac.On je etnički Nemac,govori nemački.
Bitno je zato što nas tako "rade na foru" pa nam prodaju Bosanaca kao pripadnika etnicke grupe recimo.Najupecatljivije se to vidi kod Crnogoraca.Dvojni identiteti(geografski i etnički npr) su normalna pojava ali mi tesko sa njima izlazimo na kraj a bilo bi mnogo lakse kada bi se potrudili da ih definisemo i kada bismo ih imenovali.
Eto u CG imas Montenegrine koji potpuno negiraju vezu sa Srbima ,falsifikuju istoriju i vrse pritisak na Crnogorce,koji primecuju razliku izmedju sebe i ostalih Srba.Imaš i Srbe iz CG od kojih opet jedan deo govori -"Beograd je moja prestonica.Malo ali ih ima i sluze Montenegrinima za upiranje prstom.
Dvojni identitet je moguc ali mora se voditi računa i ne sme se dozvoliti da lokalni potisne osnovni.
Čisto da pojasnim na sta mislim.Pozdrav.
Препоруке:
1
3
27 петак, 21 јун 2019 16:50
три корне пенал
Влада

Не постоји географски идентитет, то је део етничког идентитета, географија је менталитетска а не идентитетска одредница. Све те ствари, држављанство, географија, клима, гранични положај, то су све аспекти идентитета, а никако неки периферни идентитет. Крајишник, Шумадинац, Црногорац, Пироћанац, Сремац, Војвођанин, Херцеговац - много су више слични него различити, иако постоје менталитетске разлике, те које заправо чине богатство нашега народа.

Највећи проблем Црногораца Срба је њихов карактер, та гордост, надобудност, ми смо највећи Срби и то је то, и ми из Србије смо увек Црногорце тако доживљавали, малобројни али најхрабрији, српски Спартанци. И заиста има нечега у томе, има неке лепоте и истине у томе, срео сам такве Црногорце.

Али та гордост (ми најјачи, најбољи, непокорени итд) је ове неке одвојила потпуно од коруса Срба.

Нема шта ко нас да ради, вратимо се Цркви - нашем темељу, а не левици, НАТОу, ЕУ, САДу и осталима који нас "раде"
Препоруке:
4
3
28 петак, 21 јун 2019 17:09
Lenka
Podrska crnogorskoj braci koji trpe tiraniju u Milogori, podrska crkvi i Amfilohiju. U redove se zbijte i budite jedinstveni, Milo se gadno osilio uz podrsku Nata i komsija iz okruzenja ali njegovo prolazi. Nema predaje!
Препоруке:
3
4
29 петак, 21 јун 2019 19:49
Vlada @tri korne penal
Identitet je nešto sazdano od tankih slojeva koji se slazu vremenom.Kako lični tako i kolektivni.
Kod normalnog čoveka ,čoveka koji se normalno razvijao to ne predstavlja problem.On prepoznaje te slojeve kao svoje bogatstvo i neguje ih.Tako je i sa zajednicama.
I tvoj pogled je zdrav ,normalan ali u odredjenim uslovima je,kako vidimo ili nrodrziv ili teško odrziv/problematičan.
Problematičan je na više načina - postoje grupe,koje taj geografski deo identiteta (mentalitet,lepo rečeno,čitao sam to skoro u vezi "vojvodjanskog" identiteta) pod stranim uticajem stave ispred onog osnovnog i zatim taj osnovni negiraju i grupe koji negiraju/napadaju svaku posebnost bas iz straha da se to ne dogodi i prave medvedju uslugu.
Uzmimo pojam Bosanac.Svako od nas je imao druga Bosketa nekog - čoveka poreklom iz Bosne.Reci Srbinu iz Bosne da je Bosanac danas? On se ljuti,on je to prepustio onima koji se izjasnjavaju kao Bosnjaci.Zasto? Bosna je srpska,istorija joj je srpska.Kao da im pomazemo.
Препоруке:
1
4
30 субота, 22 јун 2019 04:33
три корне пенал
У Босни је исти случај као и у ЦГ само што је вера више, а конверзија вере је опасна ствар, из тога се човек тешко враћа. Сви ми знамо и за "данак у крви" и за прелазак у ислам и католичанство, па то другој страни не прија за чути. Не можете тако лако хиљадама људи рећи "твој пра прадеда је прешао у ислам да би сачувао живу главу ..."

Срби се одричу Босне јер такве Босне више нема нити ће је бити. Срби се одричу Црногорства и ЦГ, а камоли Босне, препустили су те симболе другима који им нису пријатељи, који те симболе формиране историјски сада изврћу и злоупотребљавају. Слажем се да то и са Босном и са ЦГ не треба дозволити, нек господа монтенегрини и бошљаци смисле себи нове симболе, нек не присвајају оно што није њихово. Погледајте шта Грци урадише.

Погледајте шта су католички конвертити (усташе) радили да докажу своје хрватство, прочитајте књигу "Крст на крижу" Ратка Дмитровића. Та врста мржње и затирања свог правог идентитета је језива, ту покајања нема, ту повратка нема
Препоруке:
2
1
31 субота, 22 јун 2019 08:41
Vlada @ tri korne penal
E,to je to.Jel se bune zbog 9. Januara?Izadje lepo predstavnik Srpske i kaze - Sveti Stefan je zastitnik Srpskih vladara i naš kralj Tvrtko je to ime uzeo kada se krunisao krunom pradedova svojih u Milesevi i mi to bastinimo jer je Bosna srpska drzava.Onda lepo uzmu i stave Tvrtkovu zastavu za sluzbenu (onu posle krunisanja ,kada je stavio ljiljane).
Pored toga stave simbole Kosača a ne da nam Hrvati u Mostaru prave Hrvatski dom Stjepan Kosaca.A Kosača Srbin,potomak Dušaovog vojvode Vuka Kosače,Hercegovina (Herceg= Vojvoda) je u stvari Vojvodstvo sv.Save.
I zapuše im usta.Moramo braniti svoj identitet a ne odbacivanjem priznavati laz i manipulaciju.
Ubi nas politička korektnost ,novoime za bratstvo i jedinnstvo.
Препоруке:
3
0
32 субота, 22 јун 2019 09:48
три корне пенал
Слажем се, само то мора прво да уради наука, па онда политика на темељу науке, као што раде за Сребреницу.

Овако, допуштамо да нам Зукорлић и Туњо Филиповић пишу историју Босне, о Богумилима, Добрим Бошњанима и осталима! Бошњаци, а језик босански! Хајде у Федерацији, али у Србији се то признаје, иако везе са науком нема. И каже Зукорлић - оставите ви нама да зовемо наш језик како желимо, то је наше право!!!

Баш сам овде на НСПМу видео, један коментатор је употребио у контексту ЦГ реч бренд, то је оно што ја зовем симболом, рекао је да су Монтенегрини узели бренд Црне Горе и да са њим располажу и да је то реалност јер имају ресурсе државе да са тим раде шта хоће.
Препоруке:
3
0
33 недеља, 23 јун 2019 07:46
Боки
1945 је створена Црногорска нација. Подмукло, по систему да је свеједно. 1997, 1999, 2006 смо видјели да није свеједно. Срби и Србија треба свој однос према Црној Гори и Црногорцима за сва времена да граде према томе какав однос Црна Гора данас има према 28 посто јавних плус неких 12% неартикулисаних и још 10 процената амбивалентних Срба. Ових 28 процената преосталих Срба (Срба без али) држи 5% радних мјеста на буџету. Не према томе какав ће Црна Гора имати однос кад се тај број преполови, него данас. Ако Срби и Србија (и Република Српска ) немају такав однос према Црној Гори и Црногорцима, не заслужују дугорочно да уопште опстану. Такав мањак интелигенције, солидарности и подложности хипнози црногорској је индикација мањка интелигенције и инстинкта самозаштите.
Препоруке:
3
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер