четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Борис Тадић и грешка у систему

Kоментари (22) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 16 јануар 2009 00:10
Vojko i Savle
Sada je barem jasno za koju se frakciju DS-a opredelio autor ovog teksta.

Ovakvi tekstovi mogu da budu veoma zanimljivi samo ako u njima pročitamo naredne korake antitadićevskog dela DS-a.

Samo što nisam siguran da je to jasno i samom Predsedniku?!
Препоруке:
0
0
2 петак, 16 јануар 2009 00:15
Politikolog?
"његова улога треба да буде церемонијална (рецимо, он може да се бира у Скупштини) или да буде оснажена тако што ће председник имати уставна овлашћења да води политику, али и да буде политички одговоран."

Kakvi su ovo politikološko-pravni hokus-pokusi? Da li je moguće da dr Pavlović ne oseća nikakvu obavezu prema dignitetu političke nauke? Nije mi jasno: da li dr Pavlović svesno žrtvuje pravila struke ili dr Pavloviću uopšte nije jasno da krši elementarna pravila igre u nauci?
Препоруке:
0
0
3 петак, 16 јануар 2009 02:47
Vladimir 78
Izbori ili ne?
Po mom mišljenju, svakako treba ići na izbore, pre svega jer su se okolnosti toliko promenile da vlada nema mandat, a ni potrebnu stabilnost, da bi rešavala probleme oko nadolazeće ekonomske krize,probleme nastala oko primene opšteg kolektivnog ugovora (a to je bila jedna od ključnih stvari koja je obezbedila, kakvu takvu većinu sadašnjoj vladajućoj većini) i probleme sa gasom.

Takođe, u AP Vojvodini, vladajuća DS je izašla iz okvira predizbornog programa, donoseći Statut AP Vojvodine. Lično, nikada ne bih glasao za DS da su izneli u kampanji ideju o promeni statuta AP Vojvodine.

Uzimajući u obzir da ova vlada, ima veći kapacitet za njeno uslovljanje i ucenjivanje (bilo kvorumom, bilo povlačenjem amandmana) nego za stabilan rad, nedvosmisleni je zaključak da su izbori jedini način da se građani pitaju (i da daju odgovor) koga žele da vodi Srbiju i rešava nagomilane probleme.
Препоруке:
0
0
4 петак, 16 јануар 2009 03:35
na strani jačeg
Koliko se sećam, kada se Pavlović prvi put pojavio na sceni (čini mi se da je to bilo posle 5. oktobra) bio je na pozicijama V. Koštunice. u međuvremenu, došlo je do sukoba između Koštunice i Đinđića i, kada je postalo jasno da Đinđić ima mnogo jače adute (Zapad, finansije, policiju), Pavlović je iznenada postao oštar kritičar Koštuničine politike. Sada je na dnevnom redu sukob unutar DS-a i bilo bi sasvim logično da zaključimo da dobro obavešteni Pavlović ponovo bira stranu koja raspolaže jačim adutima.
Препоруке:
0
0
5 петак, 16 јануар 2009 03:40
početak hajke na Tadića?
Ne verujem da je autor ovog teksta slučajno izabrao ovaj trenutak da bi otkrio svoje animozitete prema predsedniku Tadiću. 'Ajd' da se kladimo da će se u najkraćem roku pojaviti još par analitičara sa sličnim tezama?
Препоруке:
0
0
6 петак, 16 јануар 2009 11:15
узгред
Душан Павловић је политички следбеник Чеде Јовановића и бори се за своје идеје.
Препоруке:
0
0
7 петак, 16 јануар 2009 12:45
Тон_мајстор
"Националистичка реторика" министра спољњих послова је најјачи утисак 2008. Та реторика је већ донела неке резултате, за разлику од пређашњих министара, који су или подмиривали своје личне потребе или по став Србије ишли у стране земље.

Снажни појединци су увек боље решење од гомиле млакоња. Иако ово звучи као потпуно "феудални" став, погледајте председнике већине страних земаља, који су чак и већи аутократе од онога што г. Павловић покушава да припише г. Тадићу. Саркози, Буш, па и Медведев су оличење те политике, а далеко од тога да су једини, и у Европи, а и код наших комшија. Сметало вам или не, чврста рука води чврсту политику, а мекушце нико не цени, понајпре њихови ментори.

Ако г. Цветковић свесно допушта да му се г. Тадић меша у кадрирање особља, онда за то постоји јак разлог, у који не бих да улазим.

На крају, предвиђати односе снага на следећим изборима, а у светлу распада радикала или ноторног "интересног ината" Г17+, је већ дегутантно, јер се досада показало да се резултат избора зна ТЕК у поноћ крајем изборног дана.

Поздрав!
Препоруке:
0
0
8 петак, 16 јануар 2009 13:17
Никола
Павловић је дефинитивно у праву...
ДС би поред приче о смањењу посланика требао да размишља и о укидању места премијера, министра енергетике, спољних послова, полиције, директора Србијагаса... јер Тадић обавља и њихове послове...
Али Павловић је до сада толико пута себе искомпромитовао, нарочито пре и после последњих избора да ми је апсолутно јасна резервисаност у коментарима на овај текст...
Препоруке:
0
0
9 петак, 16 јануар 2009 13:58
Ненад
У овом тексту сам прочитао и доста реченица које ми више личе да су изашле из пера Америчког или британског амбасадора, а аутор чланка му ту дође као голуб писмоноша. Овај текст такође разумем и као поруку Тадићу од стране господе из ул Кнеза Милоша, да пређе на стану ђавола -који увек нуди више. Како знам наш председник носу руско име а не Америчко. То довољно говори, на којој је страни.
Препоруке:
0
0
10 петак, 16 јануар 2009 15:52
Marko Djedovic
Boris Tadic je greska srpskog naroda zato pozurimo da ispravimo gresku!!!PODRZIMO SRBIJU
Препоруке:
0
0
11 петак, 16 јануар 2009 19:27
LDP?
Ako je tačno to što tvrdi jedan od komentatora - naime, da je Pavlović na poziciji LDP-a - onda to samo može da znači dve stvari: ili je LDP izgubio kompas pa priželjkuje nove izbore (na kojima ne bi prošao cenzus), ili računa sa stvaranjem haosa u kome bi neke interesene grupe, klanovi i karteli uz pomoć delova represivnog aparata, nelegalnim putem preuzeli vlast.

Postoji još jedno rešenje: ne vidim zbog čega bismo isključili mogućnost da je g. Pavlović istovremeno na poziciji LDP-a i jednog dela DS-a. Kao što smo mogli da vidimo u nedavnom sukobu oko vojske - jedna frakcija DS-a ni u čemu se ne razlikuje od LDP-a. Pa kad se ljudi tako lepo slažu, red je i da sarađuju. Možda je Pavlovićev tekst najbolji dokaz takve saradnje?
Препоруке:
0
0
12 петак, 16 јануар 2009 23:03
marko
G. Pavlovic je jedan od plejade analiticara koji su u periodu mart-jul 2008. svakodnevno i svemedijski navijali za DS i "proevropsku vladu". Najupadljivi deo teksta je zahtev da se rascisti pitanje ovlascenja predsednika, u kome posredno navodi da Tadic svojim ponasanjem krsi odredbe Ustava, sto je dosta ozbiljna i neocekivana primedba za nekog ko je do juce bio verni navijac DS. Nakon klasicnih pijacnih cenkanja "ko-bi-mogao da-udje-u-vladu-umesto-G17", Pavlovic kaze tacnu stvar - DS vise nece moci da racuna na isti broj biraca. Dosta je i dobra procena da sadasnja politicka scena, tj. nekoherentnost opozicije, dovodi do rastakanja koherentnosti vlasti jer nema napada koji bi im zbili redove. Ono sto g. Pavlovic previdja je da ce sledeci izbori biti izjasnjavanje ZA i PROTIV ove apsolutne vlasti, tj. da narod nece primarno glasati za opoziciju jer je voli, vec ce glavni motiv biti glasanje protiv ove i ovakve vlade.
Препоруке:
0
0
13 субота, 17 јануар 2009 00:30
Prodavac magle
Vi koji mislite da LDP nece preci cenzus na sledecim izborima potcenjujete fanatizam i zaslijepljenost njihovih biraca. Oni koji su galsali za LDP ce to ciniti i u buducnosti pa makar LDP usao u otvorenu koaliciju sa radikalima. Za tako nesto ce uvijek naci opravdanje i jedni druge ubijedivati da to nije kako jeste vec samo tako izgleda usput sve optuzijuci demokreta, i jedne i druge, za povratak u 90-te i koaliciju sa radikalima (bivsi tzv. sigurni glasaci SPS-a su mala djeca za njih). Uzimajuci u obzir dosadasnje "rezultate" (totalnu nesposobnost, nepotizam, oportunizam, umisljenost i pogresne pricijene o svojoj jacini) DS-vlade moja je procjena da ce prilican broj DS-glasaca preci na LDP stranu. Tako da nije bas nimalo nemoguce da LDP samostalno osvoji potreban broj glasova.
Препоруке:
0
0
14 субота, 17 јануар 2009 02:25
Goran
Koja "nacionalistička retorika" ministra Jeremića??!!
Препоруке:
0
0
15 субота, 17 јануар 2009 18:04
Goran
Čitajući komentare pristalica LDP-a prisetio sam se partizana koji su isto tako zaslepljeni ideologijom jednog hrvata-Tita ratovali protiv svog naroda time što su ubijali nemce u okupiranoj Srbiji a znalo se da za jednog ubijenog nemca se strelja sto srbina.Zato se i dogodio Kragujevac i poznato streljanje đaka.Zar nisu mogli partizani kao cela evropa da ima pokret otpora u Srbiji a ne vojsku.Tu zaslepljenost poseduju članovi LDP-a što je najgore oni se hvale time,nadam se da neće proći cenzus.Mladi moraju da shvate da je u svemu potrebna umerenost .
Препоруке:
0
0
16 субота, 17 јануар 2009 20:23
za Gorana
Promašili ste paralelu. LDP je mnogo bliži politici Dimitrija Ljotića. LDP je za saradnju sa okupatorima, a bori se protiv onih koji pružaju otpor okupaciji.

(Uzgred, ako su partizani, kao što Vi kažete, bili "zaslepljeni" politikom jednog Hrvata, šta tek možemo da zaključimo o ljotićevcima, koje je svetlom obasjala politika jednog Nemca?)
Препоруке:
0
0
17 недеља, 18 јануар 2009 19:40
mile
Moram se sloziti sa autorom teksta, Tadic je majske izbore dobio na osnovu zalaganja za ubrzane evrointegracije, a sad vidimo da je od te politike skoro sasvim odustao. Gasni aranzman sa Ruskom federacijom i prodaja NIS-a Gaspromu pokazali su koje su prave pozicije Tadica. Ocigledno je da se Srbija krece ka sistemu koji je blizi Putinovoj Rusiji nego evropskom sistemu odgovorne Vlade.
Kriza koja nam se priblizava ce biti pravi test ne samo za politicku elitu nego uopste za citav drzavni sistem uspostavljen od 2000. i cementiran ustavom od 2006. Ocigledno je da ce biti velikih socijalnih lomova i smanjenje standarda stanovnistva je izvesno u 2009. Novi izbori ne dolaze u obzir, i mislim da nam autor sugerise da su moguce 2, alternativne opcije:
1. Pobeda proevropske struje u nastupajucem unutarstranackom sukobu u DS-u (zapoceo od afere Ponos) i rekonstrukcija Vlade sa Premijerom koji ce imati mnogo jaci autoritet.
2. Poraz proevropske struje u DS-u, pokusaj da se napravi 'koncentraciona' Vlada koja bi bila populisticka i pokretanje sukoba u regionu, pre svega na Kosovu, zarad skretanja paznje javnosti od korupcije i smanjenja zivotnog standarda(recept 90-ih)
Препоруке:
0
0
18 недеља, 18 јануар 2009 20:42
Dragan
Za razumevanje političkog opredeljenja g. Dušana Pavlovića, potrebno je znati njegovu biografiju. Iako je među predstavnicima Druge Srbije u medijima veliki broj onih koji su završili "postdiplomske studije i magistrirali" u Budimpešti na Soroševom šestomesečnom kursu, koji je posle 2000. morao da se nostrifikuje kao odbranjena magistratura u Srbiji, g. Pavlović je na jednom radu o Gidensu, nevelikom i nikako originalnom upravo na tom istom "Univerzitetu" u Budimpešti, odnosno Soroševom kursu i "doktorirao". Tako je g. Pavlović u rekordnom roku proizveden u magistra i doktora u Budimpešti, a potom je otišao u SAD na nekoliko meseci boravka. Vrativši se u Beograd Pavlović ekspresno dobija mesto docenta na Fakultetu političkih nauka, bez ozbiljnijih radova, a naročito ne stručnih knjiga. Paralelno sa tim on non stop ima pristup svim medijima, od Prvog programa RTS, B 92, Studio B, Foks i sl. do kolumni u Vremenu, tekstova u Danasu, Blicu i ostalim medijima. Ukoliko obratite pažnju na sadržinu njegovih istupa bilo bi interesantno porediti sa njima zvanične i nezvanične stavove američke i britanske politike. Otuda stav napred iznetog komentatora o tome da "je g. Pavlović pismonoša američkog i britanskog ambasadora" biva veoma interesantna, i po meni istinita. U svakom slučaju g. Pavlović nema egzistencijalnih problema i velikih obaveza da kao naučni radnik postiže rezultate koji bi mu obezbedili opstanak u tržišnom sistemu srpske nauke. Ta tržišna pravila za njega ionako nisu posebno važna...
Препоруке:
0
0
19 понедељак, 19 јануар 2009 08:54
Иван Миљојковић
"...када се буде доносио наредни устав..." - будући да аутор у даљем тексту одбрану територијалног интегритета државе сврстава у категорију "јалових митова", чини ми се да је, по њему, основна "грешка у систему" преамбула постојећег Устава која тај територијални интегритет потврђује, а не члан 118.
Препоруке:
0
0
20 уторак, 20 јануар 2009 20:19
kritika nije privid
---Za Dragana ---- Kazete da je Dusan Pavlovic ''magistrirao i doktoriraro'' na sorosevskom univerzitetu u Budimpesti.To naravno jeste tacno. Dakle, Dusana Pavlovica mozemo etiketirati da je Sorosevac. Ali sta tu ciniti? Da li je samo on bio to? Ili su skoro svi nasi intelektualci, posebno oni koji su bili medijski eksponirani posle 2000. bili deo te sorosevske mreze? Mislim da je u pitanju ovo drugo.Upravo zbog njihove brojnosti je besmisleno sve ih diskvalifikovati nazivajuci ih sorosevcima.Sta raditi kad im je to jedan od zajednickih imenioca.E sad, sto se tice vaseg dovodjenja u vezu Pavlovicevih stavova i britanske ili americke politike, to je veliko pitanje. A sto ih ne bi na primer doveli u vezu sa nemackom politikom? Mislim da su svi njegovi stavovi, sugestije, analize bile pogresne.Sa druge strane, on je nediskutabilno pametan tip. Tu sad iskrsava veliko pitanje kako se toliko pametnih ljudi kod nas zalagalo za toliko pogresne koncepte reformi? Dakle njihova inteligencija i znanje nisu sporni ali njihovi koncepti i pristupi nasim problemima su bili izuzetno sporni.Nisam siguran da to ima veze samo sa tzv. americkom ili britanskom politikom.
Препоруке:
0
0
21 среда, 21 јануар 2009 23:53
Slobodan
Procitao sam ovaj tekst par dana ranije i ne slazem se sa jednim delom argumentacije, podvlacim ARGUMENTACIJE. Ali, kad sam slucajno dospeo na stranicu komentara na NSPM, video sam gomilu licnih diskvalifikacija i indicija o eventualnim motivima Dusana Pavlovica zasto pise ovaj tekst.

Dajte svoj stav o tome da li predsednik (ko god bio) u ovakvom sistemu treba da se mesa u rad vlade, da li treba da snosi dodatnu politicku odgovornost (u vidu mogucnosti opoziva), da li bi novi izbori odgovarali DS ili ne. A, nemojte da se bavite diskvalifikacijama autora teksta, to ne dotice argumentaciju i tematiku.
Препоруке:
0
0
22 петак, 23 јануар 2009 04:15
Sima
Mala digresija...

I autor teksta, a i neki komentatori, podvlače tezu da je Tadić dobio januarske i majske izbore na evrointegracijama. Ne slažem se. Januarski izbori su dobijeni po receptu razvijanja straha koji je Miloševićev režim obilato koristio tokom '90-ih. Razlika između Miloševićevih i Tadićeve pobede je metodološka, dok se prvi koristio sirovim agitpropovskim metodama, drugi je primenio sofisticirani metod medijskog spina. To mu dođe kao razlika između ibkvizitorskog razapinjanja na točak i kineskog mučenja kapljicama vode. I jedan i drugi metod za krajnju posledicu imaju smrt žrtve. Tragično je to što smo sa svim svojim razlikama i animozitetima, jedine žrtve tog "kontinuiteta zlodela popločanih dobrim namerama" svi mi.
Tek kad dovoljno sazrimo da prozremo ovakve jeftine manipulacije, možda će ovakve polemike imati bilo kakvog smisla. Domanović je davno ukazao na pogubnost lošeg izbora vođa, ali naša je tuga u tome što izgleda slabo čitamo bilo šta.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер