петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Да ли је коронавирус “Made in China”, или “Made in America”?

Kоментари (50) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 27 март 2020 02:14
Спиридон
Да не бих сада поново морао да прилажем научне студије, од којих су неке написали и водећи кинески стручњаци, где они тврде да је вирус дошао из животињског света у дивљини а преко слепих мишева односно панголина, хајде да кренемо другим путем. Дакле да су ови конструкти које пишу пензионисани економисти и бизнис консултанти тачни, а са обзиром да је заразност самог коронавируса RO= 3.8 тј да 1 човек зарази скоро 4 особе, онда би са обзиром на њихове тврдње о наводном пореклу вируса и наводном времену када је епидемија почела, у овом тренутку било најмање сто пута више заражених, са бројем умрлих који би био неколико стотина хиљада у најбољем случају. У Вухану иначе егзистира управо центар за проучавање коронавируса и буквално су од првог случаја 7. децембра знали са чиме имају тачно посла. Дакле цео свет не примећује пар месеци све то, и при томе Запад тренутно има четири пута више оболелих и пет пута мртвих, плус финансијска штета која износи зилилијарде зилијарди долара...
Препоруке:
18
96
2 петак, 27 март 2020 04:56
pravi pera
@Spiridon

"Kineski strucnjaci tvde" : niko ne moze da tvdi, jer trenutno niko, bar javno, ne zna poreklo vurusa (ima ih nekoliko varijanti).

Autora svrstavate u "ови конструкти које пишу пензионисани економисти и бизнис консултанти". Evo "konstrukta" od jos jednog penzionisanog strucnjaka: General Ivasov na danasnjem NSPM, u rubrici "Svet": Koronavirus je mogao nastati u nekoj vojnoj laboratoriji za pravljenje bioloskog oruzja.
Препоруке:
56
4
3 петак, 27 март 2020 06:11
Горштак
@Спиридон

Не, није тако.

Чланци које сте навели не тврде већину ствари из Ваших коментара (испод овог и претходног текста на ову тему) тј. у чланцима нема експлицитно онога што Ви закључујете. Ја бих чак рекао да постоји солидна доза ограде од закључака налик Вашима. Једино што (неки) чланци експлицитно тврде је да вирус није продукт биоинжењеринга (али и то на индиректан начин, не експлицитно).

Уосталом, 99,99% научних радова из природних наука ништа егзактно не доказује, већ само презентује своје резултате лабораторијског рада, пореди их са другима, и нуди своје тумачење. Тако да готово ништа од тога о пореклу заразе није доказано, већ се, може-бити, масовношћу "стручних" радова "наука" гура у једном циљаном правцу.

Мада су линкови (са другог текста) свакако корисни. Ипак, тема је неописиво широка. У шуми треба пронаћи дрво (истине). А тешко је разлучити. И само унапред да кажем да, пошто наслућујем да се овде доле може повести расправа на тему, нећу учествовати у њој.
Препоруке:
49
1
4 петак, 27 март 2020 09:14
гогодол
@SpiridonГосподине Spiridone, можете ли бар једном да одглумите да Вам искључиви извор информација нису амерички mainstream медији? Били би сте много успешнији у spinovanju.
Препоруке:
50
3
5 петак, 27 март 2020 09:56
Ivan
@Spiridon

Pročitajte Katićev članak na temu Šta posle pandemije. Suština je da virusna histerija prikriva katastrofalne bilanse usa. Za sve će biti kriva pandemija po sistemu šta zna dete šta je 200 kila. U ostalom deonice firmi na berzi su vec počele da skaču jel se očekuju stimulusi od države. Mene brine komentar Katića čitaocu šta Srbiju čeka.
Препоруке:
47
2
6 петак, 27 март 2020 10:15
Калауз
Odnos vremena i nauke: "Takođe, ova uredba se zasniva samo na „trenutnim naučnim dokazima“! To znači da u svakom trenutku može biti opozvana.
"
Препоруке:
22
0
7 петак, 27 март 2020 10:34
Конобар
''НУЛТИ'' оболели од К.В., он се доказом тражи. Знају то они који знају.И знају чему све ово...

Опоравиће се економија Кине, мали ће да страдају.Неће бити ни робе ни новца...аждаје повлаче новце из земаља у развоју.Потрошна роба у САД је Medi in China.И добар део техничке...Чиф рече не брините, има и за извоз...''Бог се једино вечно може волети...''
Препоруке:
17
0
8 петак, 27 март 2020 11:06
Константин
Вероватно ни једно, ни друго. Ако постоји завера, онда је сигурно ''made in China''. Само њима вирус може да одговара. Изазову епидемију, изгубе нешто мало свог становништва, партија реагује са својим мерама и епидемија ''прође'' са релативно малим бројем жртава. За то време епидемија бесни по свету, и други кажу ''видите ове паметне кинезе како су решили епидемију''. На то ускаче КП Кине и извози помоћ, тј. утицај и промовише своје државно и друштвено уређење. На другој страни, слаби поверење у Трампа, Америку, слободу, капитализам.
Препоруке:
13
38
9 петак, 27 март 2020 11:39
Смрад сатанизма
А може ли то бити операција шпекулантског капитала уз (свесну или несвесну) помоћ лабораторија једне треће земље и прећутним договором са властима?
Препоруке:
19
2
10 петак, 27 март 2020 12:40
телетабис
Нисам ни ја сигуран да ли је овај вирус сам мутирао или је настао у лабораторији. Има и једних и других ставова са "јаким" аргументима.

Лепо је то у људској природи да за све тражи оправдање у другоме, па било то кокошке, птице, свиње, … Константа је бежање од истине да човек покушава да преузме улогу Бога, а наводно све у циљу добробити људи. А човек је ипак само продукт природе са "великим грешкама" посебно са особином "умишљености генијалности" или ти изигравања Бога.

Зато не бих олако одбацио могућност лабораторијске верзије овог вируса. Има много "случајних" подударности у датумима, догађајима и последицама. Сада се не зна али ускоро ће се чути све, о томе ће свакако причати они који све ово преживе.
Препоруке:
15
0
11 петак, 27 март 2020 13:11
итд или ...
Хаха Спиридоне, око свега овога сам се нагањала са вама а ви и даље спорите, а нисте прочитали ни изворе ни доказе за претходни чланаккоји је веома поткрепљен, а ни за овај.

Али да се подсетимо ко је Мајкл Чосудовски то је човек који је био увек на српској страни, једини који је демонтирао западне лажи око НАТО бомбардовања Србије, човек који мисли својом главом а не главом власти земље из које је!

Спиридоне чијом главом ви мислите?
Препоруке:
39
1
12 петак, 27 март 2020 13:23
итд или ...2
Придружујем се Горштаку ни ја нећу даље учествовати на расправи на ову тему

Но чињеница је да су у Европи у Аустрији прикривали да је на Тиролу први нулти пацијент заражен и да сви путеви воде ка том ски бару у Тиролу, да су тестирани и конобари и да је Тирол ради интереса туризма и новца прикривао заразу за коју су знали.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8154067/UKs-patient-zero-Sussex-worker-50-caught-corornavirus-Austrian-ski-resort-party-bar.html

Ово је још један доказ више да је сама европска земља извор заразе као и да је прикривала те чињенице.
Препоруке:
19
1
13 петак, 27 март 2020 14:09
ribaldson
Nekako su nam u ovom virusnom kobacanju promakle neke vazne vesti. Eto, ta Kina. Kina je za 15 dana podigla novu novcatu bolnicu za obolele od virusa, u DECEMBRU MESECU. Nisu pravili konclager, nego bolnicu. Ne Sajmiste, nego zgradu sa sobama i prozorima. I od ledine do operativnog objekta 15 dana. To kosta! Kina je imala fond za zdravstvo. Nije ga potrosila na putovanja do prijatelja u Berlin i Abudabi i na lepa teget odela. Drugo, Kina je prikazala PC racunar napravljen bez americke tehnologije u FEBRUARU! Virus okje virus nekje, u Kini ne stadose ni zivot ni razvoj. Ovde ne sme ni da se okopava luk i persun, zabrana kretanja. Kina je virus osetila i prezdravila. Tako se vodi drzava! Mi cemo umirati od gladi za dva meseca, i bez ikakvog virusa!
Препоруке:
25
1
14 петак, 27 март 2020 15:13
пензионер Цвико,
@Спиридон,
Ја нисам био ни у Вухану, ни у северној Италији, ни другим местима где се појавио вирус. Према томе не могу да тврдим нешто што нисам видео. Постоје разне јаке верзије где се појавио вирус или где се "просипао" по људима који су преносили даље не знајући шта их је захватило. На основу свега, могу да изнесем само једну претпоставку. Велике силе воде међусобно необјављени хемијско-биолошки рат. Амери у Вухан убаце вирус, Кинези им исти врате негде у Америци. Американци се томе нису надали а знају да им је здравствена заштита становништва у просеку лоша. Не може се све гледати кроз долар односно профит. напад без заштите је промашај. Правили су рачун без крчмара. Од вируса умиру и Амери који су за златну милијарду али исто тако умиру и Кинези који су за Кину. А ево и код људи умиру као колатерална штета овог рата...
Препоруке:
24
0
15 петак, 27 март 2020 17:28
brzi
Ja neču ovde pričati o bio hemiji ili genetiki jer mi to nije struka. Ali sam pismen i išao sam tražiti istoriju virusnih epidemija i pandemija. I gle čuda, u poslednjih 100 godina gotovo sve virusne pandemije i epidemije počinju u KINI i od tamo se šire u ostatak sveta, pre svega onde kde je loša opča higiena.
Zato bi bili veoma na mestu da svetska politika Kinu, kao izvor svih tih tragedija poslednjeg veka, barem javno opozori da uradi nešto u svojoj državi kada je u pitanju higiena. Za početak bi bilo sasvim dovoljno da bi vetirinari preuzeli kontrolu nad stočnim pijacama u Kini i da se zabrani kasaplenje životinja izvan klaonica koje moraju takođe biti pod veterinarskom kontrolom. I tako bi bio rešen problem.
O ekonomskim vidikima tih kriza ču pisati u sledečem postu.
nastavak
Препоруке:
9
13
16 петак, 27 март 2020 17:46
brzi
nastavak
Sa ekonomskog zornog ugla Kina je epidemije izvozila u svet sa svojom radnom snagom koja je radi siromaštva gotovo celi 20. vek bežala kde god je mogla. I tu je bila Kina u profitu, do 90. godina prošlog veka kada se Kina počinje masovno industrijozovati uz pomoč zapadnog kapitala i pre svega tehnologija. Sve je bilo lepo do epidemije SARS-a 2003. godine kada je Kina u ozbiljnom gubitku jer ju radi dužine epidemije i podizanja cene rada napušta međunarodna tekstilna industrija i seli se u komšiluk ( Vietnam, Tajska, Filipini, Indija, Bangladež, Pakistan). Slična priča se ponovi sa ptičjim i svinskim gripom, u oba slučajeva Kina je na gubitku jer mora da uvozi svinsko i pileče meso za vlastite upotrebe. Ova Korona virus epidemija biče za Kinu na kraju još mnogo razornije u ekonomskom smislu, o tpme u nastavku 2
Препоруке:
4
18
17 петак, 27 март 2020 17:53
Панта
Давно ништа нисам писао, па ево да и ја дам свој допринос. Све је ово масло тзв. "америчке дубоке државе" у којој главну реч воде Немци. Пре десетак и више година сам писао да је тадашња америчка политика била у ствари нацистичко-немачка, па су ми неки тражили доказе, а ја сам им наводио да главну реч у америчкој политици воде Немци, од Буша, Иглбергера, Кисинџера итд., те да је енглески постао службени у Америци превагом само за један глас. Рушење Берлинског зида је рушење антифашистичких тековина. У томе је његова истинска симболика. Слањем 2000 америчких војника у Немачку је Трампова порука да неће дозволити Немцима поновно дивљање. Ко оно у Европи, у односу на број оболелих,има најмање смртних случајева? Аријевци! Случајно? Мало сутра!
Препоруке:
9
4
18 петак, 27 март 2020 18:07
brzi
nastavak 2
Sa implementacijom standarda Industry/Factory 4.0 ( automatizacija proizvodnje u kombinaciji sa digitsalizacijom svih privrednih procesa) prerađivački sektor, pre svega elektro mašinski i petrohemisko prerađivački, privrede više ne zavisi od cene rada jer joj klasični radnici više ne trebaju. I tu če posle te krize Kina ozbiljno nadrlajti jer če svi ozbiljni igrači u Kini ostaviti samo toliko kapaciteta koliko treba za snabdevanje istočno azijskih tržišta dok če nova postrojenja za proizvodnju izgraditi bliže ciljnim tržištima i tamo kde se nalaze materiali koje prerađuju. Taj trend, uvođenje novog industriskog standarda, če u sledečih 4-5 godina potpuno promeniti privrednu sliku planete. Ko če biti pobednici te ere neču nagađati ali je sigurno da če biti Kina gubitnik broj 1 te ere.
Препоруке:
3
13
19 петак, 27 март 2020 18:14
итд или ...3
BRZI
Ваш је коментар изразито расистички. Проучите ако већ не знате природне науку, историју Кине и културу и философију па онда схватите да са тог пијадестала западњачке скоројевићевштине не можете никакве савете нити пацке давати Кини. А ако сте већ на том западном фону можете и до Кине, па да видите колико су они одмакли и по железници и по свим технологијама да запад каска читав век за Кином! Они живе будућност, мени се та будућност коју сам тамо видела никако није свидела, тотална контрола, неприватност кретања, Орвел на делу, али јесте западни сан!
Препоруке:
18
4
20 петак, 27 март 2020 18:16
Jovana
Trka bogacenja u svetu uvek dobije potpuno nekontrolisano ubrzanje bez obzira na posledice. Cilj je profit. Zato nastaju velike ekonomske krize , koje je tesko otkloniti i u glavnom se resavaju ratovima. Posto bi u ovom slucaju doslo neminovno do nuklearnog rata, u kome dolar ne bi vredeo ama bas nista, s obzirom na to, da ne bi ostalo zive duse na zemlji, neko je smislio kako ce da poturi pandemiju i prikrije pravo finansijsko stanje i da se dobro obogati na sredstvima zdravstvene zastite, poput vakcina i slicno.
Препоруке:
13
1
21 петак, 27 март 2020 18:17
Jovana nastavak
Kina je jos uvek socialisticka zemlja sa ogromnim kapitalom, koji je stekla dobrom organizacijom, predanim radom, cesto u neljudskim uslovima, skromnoscu I samodisciplinom. Svako, koga bi uhvatili u korupcii, zavrsio bi na "lomaci". Na drugoj strani nasi grobari, koji trguju sa rodjenom drzavom, posto su dosli u kontakt sa opasnim virusom bogacenja (pogodite odakle) zavrsavaju sa poptpuno nezasluzeno velikim kapitalom, dok na groblje prerano odlaze posteni, osiromaseni, bolesni i rano unesreceni ljudi, bez kvalitetne zdravstvene, pravne i socialne zastite I sve to posle zakletve na vernost komunistickoj ideji, koju verovatno malo od njih shvatio. Vazno je bilo da si nekome veran. Dzaba svih zrtava,koje su svoje zivote dali ili morali dati za ovakve naslednike.
Препоруке:
17
1
22 петак, 27 март 2020 19:10
синиша @ брзи
А писмен си? И ишао си тражити о епидемијама вируса?

Слабо си и писмен и слабо си и тражио.

Једна од најопаснијих епидемија у последње време је епидемија ебола вируса.

Читава села је та епидемија са крвављењем, кажу са хеморагичном грозницом опустошила у Новој Гвинеју, Буркини Фасо, и другим афричким земљама.

Један од кључних епидемиолога и инфектолога у екипи светске здравствене организације је био Др Ентони Фаучи сада саветник Трампа по питањима еболе.

Дакле свакодневно се праве паралеле са еболом. На свакој конференмцији за штампу, Трам,повог тима неко постави питање доктору Фаучију и скоро сви његови одговори почињу са "наша искуства са еболом у Африци " итд,итд.

Како неко ко је писмен и ко истражује може то да превиди. Има ли неко објашњење?
Препоруке:
13
2
23 петак, 27 март 2020 19:40
brzi
@siniša @ brzi
Veoma lako objašnjenje. Ebola u zapadnoj ekavatorjanoj Afriki je bila lokalno regionalnog značaja dok je COVID-19 globalna epidemija isto kao što je bila španska groznica ili kao što su bili SARS, MRS i azijska gripa regionalna priča. Ako po brojkama uspoređuješ sve spomenute epidemije po obimu broja stanovništva i veličini teritorije je Ebola u Afriki patuljak napram ostalim spomenutim epidemijama.
Ali imaju sve spomenute epidemije zajedničku tačku: nedostatak higiene, opče i personalne.
Препоруке:
4
11
24 петак, 27 март 2020 20:11
Reddy
Mesecima pre izbijanja "pandemije" stotine predsednika upravnih odbora najvećih američkih korporacija su dali ostavke na svoje više nego unosne položaje a ujedno prodali pakete svežnjeva akcija i tako "na vreme" ostvarili milionske pa i milijarderske dobiti !?!?!? Šta ih je nateralo na tako šta ??? A toj "modi" su se odali čak i kongresmeni, na primer, Dajana Fajnstajn, senatorka iz Kalifornija kao i par njenih kolega. Svi su unovčili ogromne sume dolara. Zar to ne navodi na zaključak da su "unapred" znali šta se uskoro može očekivati !?!?!?
Evo liste korporacija čiji su predsednici "naglo" napustili svoje funkcije........
Boeing, United Airlines, McDonalds,Wells Fargo, HP, Njujork post, Colgate Palmolive, eBay, Nike, Metlife, Disney, IBM, Harly Davidson, Mastercard, Linkedln, etc. U toku prošle do kraja januara ove godine vodeće pozicije u najvećim američkim korporacijama napustilo je čak 1 480 lica !?!?!? zar vam i sada nije jasno odakle je virus "potegao" !?!?!?
Препоруке:
20
1
25 петак, 27 март 2020 21:45
синиша @ Reddy
Код нас се то каже. То што сам ја параноидан не значи да нешто не шушка испод прозора.

Ја сам имао другачије тумачење од вашега. Ја сматрам да је због Г5 технологије постало очигледно да је комплетан Мајкрософт у ствари једна велика крађа интелектуалне својине. Да се Бил Гејтс нашао у ситуацији да је и кусој врани јасно да он са компјутерима нема ништа. Мислио сам да да је банкарски систем поново пред колапсом, мислио сам да авио индусрија не може да функционише без државних субвенција и да приватници од карата не могу ни да одржавају ни купују авионе.

Не верујем да је један кијавичави Кинез донео вирус у Њу Јорку и за два месеца изазвао глад и смрт у Њу Јорку. Не верујем да је група кијавичавих америчких маринаца довела да се затвори гдад од дест или петнаест милиона људи.

Не верујем ни да је то због једног поједеног шишмиша.

Верујем у околностти и садејство више факторе. Што познатих што непознатих.

Мада, да нешто шушка испод прозора шушка.
Препоруке:
8
8
26 петак, 27 март 2020 22:04
Спиридон
@ итд или...
Хаха Спиридоне, око свега овога сам се нагањала са вама а ви и даље спорите, а нисте прочитали ни изворе ни доказе за претходни чланаккоји је веома поткрепљен, а ни за овај

Прочитао сам јако пажљиво, и нашао једино да се пензионисани економиста позива на пензионисаног бизнис консултанта, који се опет позива на неку јапанску телевизију, нешто што је објавила корејска новинска агенција, нешто што је рекла нека кинеска професорка међународних односа, нешто што је писао кинески Глобалтајмс, плус нека теве емисија са неким Тајванцем, и наравно на чувену интерпретацију речи др. Редфилда у коме то што неко каже крајем фебруара да је било пар случајева за које је постхумно утврђено да су имали коронавирус значи да је он мислио на новембар или октобар. Приложени су вам научни радови угледних научника, од којих су неки и водећи кинески стручњаци, тако да ако имате сличне доказе чекам да их приложите, јер ови су а ла Информер докази...
Препоруке:
1
15
27 петак, 27 март 2020 22:10
Спиридон
@ pravi pera
Autora svrstavate u "ови конструкти које пишу пензионисани економисти и бизнис консултанти". Evo "konstrukta" od jos jednog penzionisanog strucnjaka: General Ivasov na danasnjem NSPM, u rubrici "Svet": Koronavirus je mogao nastati u nekoj vojnoj laboratoriji za pravljenje bioloskog oruzja.

Исто тако и пензионисани економиста у свом тексту употребљава то чувено можда неколико пута у тексту, па се уместо било каквог макар и најмањег материјалног доказа о датом фантазмагоричном конструкту, стално употребљава то можда, па као можда су ово, а можда је и оно...
Не знам, јесте ли се запитали да можда ви не наседате на нечију пропаганду...?! Мислим када смо већ код тог можда...
Препоруке:
1
15
28 петак, 27 март 2020 22:21
Спиридон
@ Горштак
Једино што (неки) чланци експлицитно тврде је да вирус није продукт биоинжењеринга (али и то на индиректан начин, не експлицитно).

Јесте, неко је неким чудом у Америци створио потпуно непознат вирус, који гле чуда личи 96.2% на вирусе какве имају слепи мишеви у Кини тј панголини, а имао је већ САРС да се са њим као далеко смртоноснијим игра.
Запамтите једну ствар, да је кренула епидемија на Марсу а не у Кини, појавили би се овакви исти написи са неким невероватним теоријама, тако да је право питање зашто ви више верујете у фантазмагорични конструкт ма колико невероватан био а не у непобитне чињенице и научна мишљења.
Дакле ако је овај вирус убачен свесно и циљано у Вухан од стране Американаца, зашто се онда нису спремили за њега, зашто тренутно имају највише оболелих на свету и економију на ивици распадања....?!!
Ако је вирус случајно дошао из Америке као што друга теорија тврди, где су онда десетина милиона већ заражених у целом свету, и милион мртвих...
Препоруке:
1
15
29 петак, 27 март 2020 22:29
Спиридон
@ Ivan
Suština je da virusna histerija prikriva katastrofalne bilanse usa. Za sve će biti kriva pandemija po sistemu šta zna dete šta je 200 kila. U ostalom deonice firmi na berzi su vec počele da skaču jel se očekuju stimulusi od države.

Ако је шта добро ишло Америци у протекле четири године то је била економија. Дакле у јануару 2016 Dow Jones је био 16000 а у јануару ове године 29000 или још мало па дупло у само четири године, са све рекордно ниском незапосленошћу каква није забележена још тамо од краја педесетих година прошлог века. У овом тренутку економија им се распада, јер све стоји, Трамп жели да отвори Америку за Ускрс без обзира на епидемију, јер види да их из ове буле не извуче ни шест стимулус пакета. Међутим, неком невероватном логиком од вируса је направљена хистерија, јер је постојао тај неки невидљиви проблем пре тога, па су зато ваљда решили да све спале до темеља. Побогу људи о чему ви причате, значи Америка саму себе намерно економски уништава...!?
Препоруке:
2
14
30 петак, 27 март 2020 22:37
Спиридон
@ гогодол
Господине Spiridone, можете ли бар једном да одглумите да Вам искључиви извор информација нису амерички mainstream медији? Били би сте много успешнији у spinovanju.

Каквом тачно извињавам се спиновању...!? Онога што и сами својим очима видите, онога што тврди струка и онога што се поклапа са елементарном логиком када се посматра све што се десило, тј онога у шта ви одбијате да поверујете зато што вам неки пензионисани економиста по професији ловац на завере каже другачије а да не пружи нити један једини доказ за то. Четрнаестог јануара господо моја драга Кинези обавештавају СЗО да се овај коронавирус не преноси са човека на човека...!?! Први пацијент им је почетком децембра да се подсетимо а први лабораторијски налази пар недеља касније, па се исти уништавају и наређује се да се ништа не објављује. Лекара који објављујује у Вухану 30. децембра шта се дешава, воде у полицију на саслушање четири дана после. Да и за то није Америка крива, само то се питам...!?
Препоруке:
2
13
31 петак, 27 март 2020 22:58
Спиридон
Само да не заборавим и ово... Дакле потпуно је невероватно да нико од ових свезнајућих професора економије и бизнис консултаната у пензији, односно Вас који тако убеђено верујете у њихове конструкте, видите само неку тамо лабораторију која се налази буквално на другој страни земаљске кугле у односу на Вухан, а не видите лабораторију у самом Вухану која је практично светски број један када су управо гле чуда овакви коронавируси у питању. Дакле у лабораторији у Вухану се налази неколико стотина узорака различитих коронвируса, које је први светски стручњак за ту област Ши Женгли скупљала по кинеским пећинама након појаве САРС-а. Да погађам, то се не уклапа у светоназор, па је дакле немогуће да вирус процури из лабораторије на десет километара од Вухана, али јесте да процури из оне која је на десет хиљада километара, па као баш од целог света а оно у Вухан. Чисто да не буде неспоразума, ја и даље тврдим да је вирус дошао из дивљине...
Препоруке:
2
16
32 петак, 27 март 2020 23:02
Der Zwiebel
@spira

Preskoči malo tu već prežvakanu Dow Jones pričicu. Koliko je američka ekonomija zdrava najbolje možemo videti po tome što se zasniva na berzanskim manipulacijama iza kojih stoji enormna emisija novca. Nego kako miriš tu priču o cvetanju američke ekonomije sa tvojom pričom da Tramp upropaštava sve čega se dotakne, o čemu pišeš odavno??? Da li iza svega stoji tvoje nipodaštavanje značaja ekonomskih faktora? Ono što se zaista zbiva to je da unutar SAD imamo dve suprotstavljene frakcije, samo to nije nikakva duboka država, već sukob finansijske oligarhije i industrijske buržoazije. Iza ove druge stoji Tramp, dok je ova prva u potpunosti otuđena i nije joj stalo čak ni do samih SAD.
Препоруке:
19
1
33 петак, 27 март 2020 23:07
Reddy
@Ivan

Ovaj koji vam se obratio kobajagi sa nekakvim čuđenjem nije nikakav znalac niti poznavalac tekućih zbivanja. Za uspeh američke ekonomije njemu je dovoljno kretanje repernog Dow Jones-a !? To je prosto komično jer cela amerika kao i svet znaju da je indeks toliko manipulisan da to podseća na nameštene fudbalske utakmice nižeg ranga. Postoji nešto što se zove "Plunge protection team" koji uskače na berzu svežim svežnjevima dolara uvek kada indeks posrne pa ga ispravlja do poželjnog nivoa. Tako je prvo počelo sa zlatom, kasnije i sa ovim finansijskim reperom. No, taj Спира ne ume da vam objasni zašto je od 18. seprtembra do januara ove godine zagubljena prava sitnica od od preko 9 000 dolara !!??
Препоруке:
11
1
34 петак, 27 март 2020 23:33
Спиридон
@ Zwiebel

La sonnambulo па то сте ви, јер ко би уосталом други па гуслао у недоглед око једне те исте ствари. Елем, Трамп је наставио само да јаше на таласу опоравка економије, јер у јануару 2016. је био да се подсетимо драги мој la sonnambulo Обама на власти, односно када Трамп долази у јануару 2017. године Dow Jones је за само годину дана скочио за 4000 поена, и тај тренд са потпуно истим узлазном путањом се наставио све до 21. фебруара 2020. Тако да маните се ваших сомна(м)булних конструката, који настају тако што се системом накнадне памети, онда само напрасно уклопе неки догађаји из прошлости али тако да творе строго жељену истину. Никакве кризе у Америци није било све до тренутка епидемије коронавируса, а потпуно је друга прича на каквим је та економија била основама. Иначе, потпуно иста ствар се десила и са кинеском берзом почетком јануара, па је тзв SSE Composite Index у Шангају пао буквално наглавачке од 20. јануара до 3. фебруара, па се подигао па опет због Америке пао...
Препоруке:
1
11
35 петак, 27 март 2020 23:49
Спиридон
@ La sonnambulo Reddy
Za uspeh američke ekonomije njemu je dovoljno kretanje repernog Dow Jones-a !?

Апсолутно сви показатељи су били ту, плус рекордно мала незапосленост, а по вама и вашим сомна(м)булним теоријама је све увек нека намештаљка, за коју гле чуда никада не причате унапред већ увек и строго системом накнадне памети где се онда неки потпуно невезена догађаји из прошлости системом а је л’ случајно што је папа Пољак, склопе у неку фантазмагоричну целину. Тако да јако ми је жао, али да сте у септембру или октобру прошле године рекли да ће ово да се деси данас, па да разговарамо а не овако неозбиљно ви сада уклапате све у неку вашу жељену истину. Plunge protection team вам је нешто што постоји већ више од три деценије и нема везе са тиме што ви причате, јер је то само тзв circuit breaker да се не би поновио октобар 1987. године. Када ствари иду лоше, онда берзу не спашава ништа а камоли такве ствари. Немојте се више срамотити када вас молим...
Препоруке:
2
13
36 субота, 28 март 2020 00:10
Reddy
@Спиридон

Pa, napišite mi, bar, koliko puta ću morati da vas ispravljam što se tiče gramatičke pismenosti. čak po treći put pokazujete da ste apsolutno nepismeni. prvo je bilo sa Arrighijem, potom sa rečju koju ste konačno pravilno napisali ali ste zakazali, naravno, opet neznajući kao i ranije koji član ide ispred imenice! ne piše se La sonnambulo jer rečenica nije ženskog već muškog roda! prema tome, ako ne znate a ne znate kao i mnogo puta do sada, piše se muški član a na italijanskom on se piše LO. Elem, Lo Sonnambulo ! Kako si jadan čudim se komentatorima kako uopšte pokušavaju bilo šta da ti dokažu. Dobro, ti radiš po zadatku ali radi bar to na pismen način a ne ovako uz punu blamažu i moralno srozavanje....
Препоруке:
11
1
37 субота, 28 март 2020 00:12
Bruce Lee
До недавно сам веровао да је пандемија масло запада, али када се разболео принц Чарлс упалила ми се сијалица. Кина је жртвовала ловца да би добила партију.

Кинеске вође, потомци најмоћнијег светског владара, Кублај Кана, су направиле шах-мат позицију.
Све су нас заразили, а сада нас лече, при томе уништавају западну економију.
Свака им част. Ово пишем не да бих оптуживао Кину, већ им се дивим и сигуран сам да ће до краја године бити јасно да су они доминантна светска нација.

Западу није јасно шта се дешава.
Препоруке:
4
8
38 субота, 28 март 2020 01:52
Спиридон
@ Reddy

a ne znate kao i mnogo puta do sada, piše se muški član a na italijanskom on se piše LO. Elem, Lo Sonnambulo

Пазите, ја који не знам италијански макар толико знам да се сем у неким ретким случајевима мушки члан пише са Il, али ви не само да нисте схватили игру речи због назива опере La Sonnambula, него вам је из неког само вама знаног разлога пало на памет да није Il Sonnambulo већ Lo Sonnambulo. Мислим заиста, па толико не знати а тако се шепурити неким својим знањем. Лепо ја вама рекох да имате тај театрално-La Sonnambulao-оперетски наступ, па још када кренете да се прерушавате као глумац на сцени и певате те ваше излизане арије сваки пут и под сваким надимком...
Препоруке:
1
11
39 субота, 28 март 2020 06:56
Reddy
Najnovija vest oko odobravanja dve hiljade milijardi dolara američkim građanima i srednjim i malim firmama je da je sve to ogromna laž sakrivena čak i od samih Amerikanaca a pogotovo od ostatka vaseljene. Prava istina je da je u pitanju suma od čitavih i ogromnih 6 hiljada milijardi dolara!!! U prethodno naznačenu sumu, dakle, namerno nije uračunata suma od grandiozne 4 hiljade milijardi dolara, namenjenih pre svega totalno nelikvidnim bankama sa Wall Streeta. Suma predviđena za najvažnije banke je još od 17. septembra prošle godine data na raspolaganje ministru finansija, Mnučinu kao i FED-u. Taj novac se sada uveliko sipa Wall Streetu. Ali, posebno je zanimljiv jedan fond koji je osnovan kako bi se dolarima zasuli ogranci najvažnijih centralnih banaka sveta jer je u pitanju globalna nestašica dolara. To je "Fond za stabilizaciju berze"/ESF/. Ovaj fond nad kojim diskreciono pravo ima sekretar za finansije SAD namenjen je za kupovinu odnosno prodaju stranih valuta ali...
Препоруке:
13
0
40 субота, 28 март 2020 07:07
Reddy
.....pored držanja specijalnih prava vučenja i nekih drugih manje značajnih aktivnosti, i za finansiranje stranih vlada što je u momentu kada je zavladala ogromna globalna nelikvidnost od ključnog značaja !!! dakle, sve operacije ovog ESF fonda podrazumevaju autorizaciju samog ministra finansija. a legalna osnova za postojanje ovog fonda je "Zakon o zlatnoj rezervi" još iz 1934. godine. Dakle, iz vremena Velike Depresije. On se danas ponovo aktuelizuje što govori o hitnosti i ažurnosti njegove aktivizacije. Dopunjen je amandmanima sedamdesetih godina prošlog veka. Dakle, u ruke jednog čoveka, ministra finansija SAD dospela su ogromna dolarska sredstva. A trebalo bi znati da je sadašnji ministar Mnučin, čovek koji je počeo karijeru trgovanjem finansijskim proizvodima ali i koji je jedan od najvažnijih krivaca skorašnjeg hipotekarnog kraha i Velike recesije koja je ovladala potom. Radio je u Goldman Sachsu da bi potom osnovao sopstveni hedž fond.
Препоруке:
13
0
41 субота, 28 март 2020 07:15
Reddy
Hedž fond koji je sam osnovao ubrzo je propao. Posle toga je vodio banku koja je nekih 38 000 Amerikanaca lišila svojih domova. bavio se ilegalnom praksom poznatom kao "dual tracking". Danas je takva ličnost na čelu jedne od najvažnijih institucija koja bi trebalo praktično ceo svet da spasava od narasle i narastajuće nelikvidnosti i besparice !?!?!? Vrtoglavica kojoj ne bi odolele ni najveće cirkuske akrobate. Svet kapitalizma je, očigledno, zapao u jezivi pandemonijum iz koga se izlaz ni izbliza ne nazire.
Препоруке:
13
0
42 субота, 28 март 2020 07:22
Reddy
@спиридон

Da, kao što ne znaš italijanski tako ne znaš ni ono čime se ovde na sajtu NSPM-a pojavljuješ. Užasna neznalica i duduk bez premca!!!

p.s. da, da, pogrešno sam u brzini napisao član lo umesto il, samo tu je u pitanju "un semplice errore", dok se kod tebe takav "sbaglio" pojavljuje redovno i uzastopce što ukazuje na neznanje praćeno glupavom i tupavom ohološću bez premca.
Препоруке:
10
1
43 субота, 28 март 2020 10:28
Спиридон
@ Ne-znajući Reddy
Najnovija vest oko odobravanja dve hiljade milijardi dolara američkim građanima i srednjim i malim firmama je da je sve to ogromna laž sakrivena čak i od samih Amerikanaca a pogotovo od ostatka vaseljene. Prava istina je da je u pitanju suma od čitavih i ogromnih 6 hiljada milijardi dolara!!!

Вама дакле не само да слабо иду слова, већ вам још слабије иду и бројеви. Дакле да вам помогнем, у српском је милион, милијарда, билион док је у енглеском то million, billion, trillion, па се самим тиме оно trillion пише билион а не хиљада милијарди, тј није две хиљаде милијарди већ је два билиона, као што није ни шест хиљада милијарди већ шест билиона...
Препоруке:
1
8
44 субота, 28 март 2020 11:13
Reddy
@спиридон

Ne lupetaj jeftini skorojeviću. vrlo sam pismen i vrlo dobro znam šta sam napisao. tvoji pokušaji jeftine difamacije su ne samo smešni već i bolesni. engleski billion je milijarda kako sam i napisao a trillion je hiljadu milijardi. Šta ti tu nije jasno !? To tvoje dovijanje e kako bi sakrio svoju prethodnu sramotu deluje potpuno priglupo. Vrlo dobro svi na ovom sajtu znamo gde si se uprljao i gde si pokazao eklatantno neznanje. Tvoja naknadna dovijanja zaista deluju karikaturalno. Tvoje gramatičko saplitanje nisam razglasio svom čitateljstvu. nego tebe golica ovo što ja pišem i iznosim na sunce budući da zadatak ne obavljaš valjano.
Препоруке:
14
0
45 субота, 28 март 2020 11:36
Мане
@Reddy

Свака част, добро сте одговорили Спиридону, љубоморан је на вас је са политичком економијом стојите много боље од њега. Па у својој немоћи покушава да скрене пажњу на грешке при куцању.
Препоруке:
12
0
46 субота, 28 март 2020 11:57
Спиридон
@ Ne-znajući Lo Sonnambulo

Значи ви имате и своје читатељство штовани чика Редиша...?! Порадите мало боље на том писању у брзини, јер вам се превише често дешава да незнајући нешто незнате. Такође не пише се хиљада милијарди већ билион, као што није ни хиљада милиона већ милијарда, јако ми је жао али себе самог једино саплићете. Авај, разочараћу вас али то што пишете је ваљда само вама битно на овом свету, јер једино што умете је да се све више и више заплићете у своје фантазмагоричне конструкте. Чисто да се подсетимо, кренули сте пре две недеље са тим да овај вирус уопште и не постоји, већ да је измишљен да би сакрио ту неку само вама видљиву финансијску кризу која је као фол пре њега постојала. Мислим заиста, колико човек треба да не зна ама баш ништа, па да мртав хладан каже како се први човек Боинга као повукао предвиђајући све ово а не да је био отпуштен као што јесте због скандала са 737 Max авионима, или да му се привиђа генијална стратегија Путина око обарања цене нафте...
Препоруке:
1
12
47 субота, 28 март 2020 14:54
итд или...
Реди пише
"A trebalo bi znati da je sadašnji ministar Mnučin, čovek koji je počeo karijeru trgovanjem finansijskim proizvodima ali i koji je jedan od najvažnijih krivaca skorašnjeg hipotekarnog kraha i Velike recesije koja je ovladala potom. Radio je u Goldman Sachsu da bi potom osnovao sopstveni hedž fond."

то јесте каријерна трајекторија која их препоручује за таква места на западу.
Препоруке:
13
1
48 субота, 28 март 2020 17:38
за Спиридона
Оставио сам вам један линк међу коментарима на чланак Романова, није згорег да га поновим и овде:
https://www.nature.com/articles/nm.3985
Тек да видите да се ваша омиљена Kинескиња играла са креацијама вируса још пре пет година, заједно са Американцима.
То наравно не значи да је вирус сигурно вештачки али указује да је то сасвим могуће.
Препоруке:
10
0
49 субота, 28 март 2020 21:39
Спиридон
@ за Спиридона

Као што написах већ пет или шест пута у неким својим коментарима, иста та Ши Женгли је добила 7. децембра позив од свог шефа око буквално првог болесника, и прва помисао је била да све то није исцурело из њене сопствене лабораторије у Вухану. Са обзиром на то да су буквално сви првобитно заражени били повезани са пијацом на којој се продају дивље животиње, вирус је највероватније ипак природног порекла. Друга опција може само бити управо сама лабораторија у Вухану и то сасвим случајно преко неког од запослених или неке животиње коју су испитивали. Све друго је најобичнија пропаганда и продавање теорија завера од људи који буквално живе од таквих фантазмагорија и којима је све на свету увек некаква завера. Све у свему, да су сами Кинези одреаговали како треба, уместо да мажу, лажу и под тепих потурају, свет данас не би изгледао овако као што изгледа, где је све буквално стало...
Препоруке:
1
8
50 недеља, 29 март 2020 17:33
драги спиридоне
Потражите чланак о америчком тестирању користећи корона вируса баш порекла баш из тунела, шпиља из кинеског Вуана.
Препоруке:
5
1

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер