Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Opozicija posle izbora ili – kamo dalje rođaci?!

Komentari (29) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 petak, 03 jul 2020 13:27
....
I možda se, samo naizgled paradoksalno, upravo u tom „preubijanju“ – ne samo opozicije, nego i čitavog političkog života u Srbiji – krije i određena šansa, odnosno mogućnost da se ovaj galopirajući put u autoritarnu propast zaustavi i preokrene. U svakom slučaju, ono što se sa sigurnošću može reći jeste da – opet paradoksalno – nakon ove „najveće u novijoj istoriji“ izborne pobede Vučić sigurno nije jači nego što je pre nje bio.


Surova istina!!!
Preporuke:
40
10
2 petak, 03 jul 2020 13:42
prof.dr. Đole,
uvek filigrantski tačan i istinit. Vučiću ovakvi ljudi sa svim svojim kapacitetima ne trebaju a zna se zbog čega. Vučić je urušio sve u srbiji, srbija se njega mora osloboditi.
Preporuke:
55
10
3 petak, 03 jul 2020 13:56
StudijaSlučaja
Ovaj anterfile je sasvim dovoljan,objašnjava suštinu cele situacije
"Bojkotaši su se oslanjali na intuiciju i zdravorazumski osećaj većine svojih simpatizera da u ovakvim okolnostima izborima „vreme nije“ – i bili su uglavnom u pravu. Ali nisu mnogo ni pokušavali, a još manje uspevali da za svoju poziciju i argumente pridobiju makar i delić onog drugog (i većinskog) dela biračkog tela" uz opasku-da ne samo što"im vreme nije",nego je bitnija ideja od početka-nema poštenih izbora u ovakvom sistemu.Ja pripadam onom delu "intuitivnog i zdravorazumskog",a problem je što najveći deo birača to nije-njih je trebalo pridobiti.
Uglavnom Đorđe,svako ko Vas prati zna manje više sve,ovo ste ponovili više puta-ali na rts-je narod ukačio cesidaša i onog rik-aša,dok je Vas voditeljka preklapala.
Nadam se da ćete krenuti jače u politiku-eto novog lica,uvek imate moj glas.Boško,nikadnije bio na vlasti. na to se treba igrati.
Tadić je završio u srbiji zauvek.Nikako ga ne zvati,samo je kontraproduktivno
Preporuke:
35
6
4 petak, 03 jul 2020 13:59
bane
Posle ove "pobede" Vučić je slabiji. Slabija je lažna opozicija, takođe je slabija prava opozicija, isto kao što je slabije građansko društvo, slično slabostima umetnika, intelektualaca i nedruštvenih pojedinaca.
SPC je iz svih aktuelnih događaja izašla raslabljena, dok su sve državne institucije upadljivo slabe. Jedina svetla tačka su naši prijatelji i partneri iz sveta, na sve četiri strane. Kako oni odluče, tako će nam biti.
Preporuke:
25
8
5 petak, 03 jul 2020 14:58
Spiridon
Problem zemlje Srbije kada je politička scena u pitanju je manje više problem kvadrature kruga, iz prostog razloga što je za bilo kakvu realnu promenu potrebna promena koja kreće iz samog naroda a taj isti narod i oni vlasti su pri tome jedni drugima savršeni odraz u ogledalu. U zemlji Srbiji se u najvećem broju slučajeva ne glasa sa idejom države kao uređenog sistema, već se glasa iz iracionalnih emocija ili nekog svog malog sitnog dobitka. Potpuno isto tako i većina stranaka egzistira ne zato što im je stalo do države ili dobrobiti običnog čoveka, već zato što onima na vrhu stranke sve to donosi popriličnu materijalnu korist, ili ti u prevodu na svakog normalnog dolazi pet Šojića. Kada svemu tome dodamo tabloidno i svakojako drugo medijsko blato, onda se bilo kakva smislena politička opozicija nalazi u poziciji nekoga ko treba da nekako pobedi u novoj sezoni Zadruge a da pri tome ne liči na ostale učesnike rijalitija...
Preporuke:
41
10
6 petak, 03 jul 2020 15:06
penzioner Cviko ,
Postići slogu i jedinstvo građana Srbije po određenom pitanju je teže nego dobiti sedmicu na lotou. Zato se reč BOJKOT svela samo na reč i ništa više. Sama reč bez sadržaja je isto što i prazna kanta koja ječi kad je udare. Evo najnoviji primer su studenti koji teraju svoje jer su nezaštićeni od kojekakvih provokatora i profitera. Sa druge strane građane Beograda ne zanimaju udruživanja radi poboljšanja životnih uslova. I kako onda da bojkot uspe u celosti? Nikako. Sve ovo dobro zna Vučić i koristi priliku za muljanje. Dokaz da mulja su brojni prigovori kod glasanja. A njegovo najveće ruganje narodu bila je izjava: da vas je pet miliona, ne možete me pobediti. Građani ništa. Zato i imamo NIŠTA.
Preporuke:
24
6
7 petak, 03 jul 2020 15:08
Ne bih se složio sa time
Neko sa znanjem, iskustvom i poznatošću a da trenutno ne izaziva nagon za povraćanjem kod prosečnog birača, a koji se može "ispeglati"… takav neko trenutno ne postoji. Nije Vučić pobedio na izborima, ni ovim ni bilo kojim od 2012, koliko je opozicija izgubila. Samo je trebalo da natera svoje birače da izađu na izbore, što onih malo koji zaista veruju njemu, što one koji su ucenjeni da za njega glasaju jer im partija kontroliše zaposlenje, što oni čiji je glas kupljen za 10 evra ili karton ulja ili džak brašna... Ostali glasači su jednako zagađeni njime i opozicijom i "opozicijom". Dakle i klovnovima poput Miše Vacića i monarhista i zavetnika, i krugom dvojke koji vodi takvu kampanju da bi se komotno moglo pomisliti da se biračko telo sastoji isključivo od kolumnista Danasa, i ostatkom opozicije koji odaje utisak da nema blage veze šta se oko njih dešava sa dometom opozicionog delovanja da se građanstvo mobiliše da lupa u šerpe.
Preporuke:
22
5
8 petak, 03 jul 2020 15:24
bravo
Još jedna hirurški precizna analiza. Ni po babu ni po stričevima. Zaista svaka čast, Đorđe.
Preporuke:
18
13
9 petak, 03 jul 2020 20:56
siniša
Žao mi je što ja u svom životu nisam bio talentovan za nešto nego sam onako odradio i fakultet i radni staž i profesionalni profil.

Mislio sam da sam talentovan za matematiku jer sam probleme ređšavao u matematičkoj gimnaziji lakše od profesora.

Kad je trebalo da studiram matematiku, majka je pozvala svoju najbolju učenicu inače profesoricu prirodnomatematičkog fakulteta i pitala je šta misli o mojoj ideji o matematici. Prvo je zatražila da joj pokažem sveske. Čim je videla sveske odmah je rekla ti nisi za matematiku.

O nakon kraćeg razgovora rekla, on se igra sa problemima, lali to nijematematika. Nedostaje mu sistematičnost i istrajnost. Kad bi matematika bila takmičenje u rešavanju problema sigurno bi pobedio, ali to nije matematika.

I zbog još nekih drugih razloga jedina stvar za koju sam imao talenat je propala.


Međutim ima jedna druga stvar. ja i dan dans verujem mnogo više matematici nego politici.

REŠENjE JE U MATEMATICI! NIJE U POLITICI !
Preporuke:
18
5
10 petak, 03 jul 2020 21:47
Marko
Vučić posle ovih izbora ne da nije jači nego deluje mnogo slabiji. Zašto je to tako, to samo on zna - šta je to što ga pritiska i sa koje strane. Počev od one proslave pobede kada mu izraz lica nije odgovarao rezultatu, pa preko višednevnog izostanka iz javnosti, sve do sinoćnjeg intervjua gde je delovao kao čovek koji više ne drži konce u rukama i još onda ekspresno popuštanje pred prvim šumom studenata. Sve to nije u skladu sa razmerima "pobede". Da li je gluma ili ima realne probleme i zna nešto što mi ne znam, ne znam i nije me mnogo briga, ali deluje sada da će se nešto menjati uskoro.
Preporuke:
24
4
11 petak, 03 jul 2020 22:13
Tasa bez glasa
Na ovim izborima nema pobednika, pa tako ni bojkotaši nisu relativni pobednici. Evo zašto, mi ni od koga nismo čuli šta je cilj bojkota. Koliko je bilo potrebno oboriti izlaznost da bi bojkot uspeo. Trebalo je insistirati da i bojkotaši nadziru izbore. Naravno, to ne bi bilo usvojeno, ali vredelo je pokušati. Sa druge strane teško je razlučiti ko nije izašao na izbore zbog bojkota, a ko nije zbog katastrofalno loše ponude, koja ne bi bila bolja ni da su bojkotaši učestvovali (mislim na ljude koji obično izlaze na izbore). Na žalost, kompletna prava opozicija u Srbiji je u stanju kliničke smrti. Treba joj reanimacija. Ako želimo nešto bolje, zasučimo rukave, pa na posao. Slažem da je besmisleno čekati mesiju, novog čoveka. Utakmicu igramo sa ovim što imamo, ali treba da ih razmrdamo i reanimiramo. Inače, odosmo svi u kliničku smrt.
Preporuke:
13
10
12 subota, 04 jul 2020 04:04
eto toronto
boli me zub.Eto.Ništa više.
Preporuke:
3
4
13 subota, 04 jul 2020 06:53
pera
U Srbiji se oko 60% bruto nacionalnog dohodtka stvara u državnim poslovima. Za normalne demokratije je to oko 25-30. Da bi se mogla steći dugoročna pretpostavka demokratije potrebna je diverzifikacija interesa i određena ravnoteža koja će podstaći normalan rad institucija, uključiv Skupštinu, kao mesto gde se realni interesi usklađuju. Na toj osnovi se formiraju određene stranačke ideologije koje se suočavaju na izborima.Ni jedna od pretpostavki za demokratičnost jednog društva se u Srbiji do danas nisu ostvarili i stoga imamo apsolutnu dominaciju partije koja kontrolše državne resurse, dok se opozicija doživljava kao poptpuno nerelevantna, jer ništa ne može da ponudi. Ovakvo stanje vlast svesno održava, jer od početka našeg „demokratskog“ puta nije sistemski izgradila privatno preduzetništvo, osim omržene tajkunske privatizacije koja je u 90% slučajeva značila gašenje privatizovanih firmi . Dug je put do demokratije i istinske opozicije koji se hteli mi to ili ili ne, mora proći.
Preporuke:
10
4
14 subota, 04 jul 2020 07:12
Jedu li završeni izbori?
Jel izbrojaše glasove ili ima problema?
Izborna komisija ćuti jopet?
Rts skinuo deo o izborima...
Opet se muva...gde je izborna lažna komisija???
Preporuke:
8
1
15 subota, 04 jul 2020 08:21
Bojan, Priština
Ja sam ubeđen a i dosadašnji kontakt s okruženjema mi je pokazao da narod u najvećoj meri i ne razlikuje ko je od opozicije izašao, ko nije, ko je bojkotovao a ko i pored izlaska uopšte nije prošao u Skupštinu.

Drugo, opcije koje su bojkotovale bi realno otkinule između 5% i 10% tog kolača, što nije neki kapacitet koji bi u budućnosti mogao da bude neki faktor od bilo kakvog značajniji političkog uticaja. A
Preporuke:
11
4
16 subota, 04 jul 2020 11:42
Shadow
Izbori su pokazali 2 stvari, a to su da Vučić ima svoje biračko telo koje nasledio od radikala (cca 1700000 glasača) i da opozicija nema svoje biračko telo. Krajnje je vreme da se opozicija presabere i shvati da joj nije potreban RTS/PINK i ina javna s...nja da bi doprli do glasača. Meni je 50 godina, informatički sam obrazovan kao i većina mojih vršnjaka. O mlađima da i ne govorim. Nek organizuju kampanje preko neta i mobilne mreže i dopreće bar do 2000000 ljudi što je više nego dovoljno. Zato treba novca i truda i profesionalizma. Sve to ja ne vidim ni kod jedne stranke osim SNS-a (profesionalizam je donekle upitan, al ga nadoknađuju bahatošću). Dok je tako, nema promena na vidiku.
Preporuke:
14
1
17 subota, 04 jul 2020 13:22
Što više čitam Spiridona
kapiram da je mnogo stvari za njega kvadratura kruga - pa i sam narod Srpski!

Klasičan autošovinista! Od Zadruge ne vidi dalje
Preporuke:
13
3
18 subota, 04 jul 2020 14:15
drago_ca
svaki pokušaj da se pozivanjem na malu izlaznost umanji legitimitet ovih izbora, po mom mišljenju, nije tačan - istakao je Godfri



Bojkot je izgleda delumno postigao cija.
E vo Ameri stavljaju pod znak čitanja legitimnost Spuštime.
Preporuke:
3
3
19 subota, 04 jul 2020 14:22
zoran
Da li nam treba „neka nova opozicija“, umesto ove „stare i potrošene“?


Da!
Preporuke:
8
3
20 subota, 04 jul 2020 15:34
bezimeni
Da, resenje je u matenatici, ali ne resavaju matematicari vec politicari. Kada bi resavali matenaticari, resenje bi bilo prosto ko pasulj. Ali posto politicari resavaju, biva se sve udaljeniji od resenja.
Preporuke:
4
2
21 subota, 04 jul 2020 19:15
Spiridon
@ Što više čitam Spiridona
kapiram da je mnogo stvari za njega kvadratura kruga - pa i sam narod Srpski!

Klasičan autošovinista! Od Zadruge ne vidi dalje

Pa sad, Spiridonu ni iz džepa ni u džep, ali se plašim da vama (množina) itekako jeste. Elem, plašim se da taj kao “autošovinista” Spiridon odlično poznaje taj narod srpski, ali je očigledno problem što ga gospodo moja bezimena a patriJotska vi izgleda mi nikako ne poznajete. Da ga iole poznajete može biti da bi konačno uspeli da pojmite ono što vam Spiridon priča evo još malo pa celu deceniju, a to je da Vučić nije pao sa neba odnosno da ga neko glasa rukama i nogama već osam punih godina. Međutim, tu i jeste srž problema tj vi ste istog tog Vučića voleli i u njega se nadali, odnosno sve bi mu sutra oprostili samo kad bi opet postao onaj radikalski Vučić iz vaše i njegove mladosti. U prevodu, vi i ovi što ga vole, glasaju i na teveju red pevača, fuZbala i Zadruge gledaju, braća izgubljena u prevodu...
Preporuke:
8
6
22 subota, 04 jul 2020 21:15
Šibalić
Politička, duhovna, pa i najobičnija fizička lenjost odlikuje sadašnje lidere Saveza za Srbiju, koji jesu istinski pobednici ovih izbora. Oni treba da se osvrnu na jedinu suvislu stvar koju je Šešelj izrekao, a to je da političko delovanje nisu konferencije za štampu, saopštrnja, debate, već krvav, svakodnevni stranački rad na terenu.
Preporuke:
6
3
23 subota, 04 jul 2020 22:14
Knežević Milan
Problem ovih izbora je poimanje demokratskog procesa, kao borbe do istrebljenja, umesto borbe mišljenja.
Preporuke:
6
2
24 subota, 04 jul 2020 23:36
Janko
Da ne pričam o Jovanjici, Krušiku, Savamali, rušenjima po južnoj Srbiji u po noći, Vulinovoj tetki, autoputu koji se ljuštio posle 3 dana, urušavanju brda, Beogradu nanvodi rušenju železničke u Beogradu, kockama koje au u Beogradu koštale 8 miliona evra umeato milion, rušenju stabala za beamialenu gondolu, krađi izbora u Šapcu, itd, itd.
Preporuke:
8
4
25 subota, 04 jul 2020 23:45
Stefan
Đorđe kao po običaju precizan i ubojit.
Vreme je da se opozicija okupi oko jednog, jedinog cilja - rušenja ovog zla!
Preporuke:
4
7
26 ponedeljak, 06 jul 2020 11:16
bezimeni
Spiro, ti najbolje poznajes narod i pronasao si da je auto-go najbolji udarac. I koliko je potrebno auto-golova, po tvojoj proceni, da bismo pobedili? 20, 30 ili 50? Ili mozda 100? Koliko? 150 naprama 0 za njih i onda smo pobedili? Ima to svoju logiku. Ali samo iz ugla AS.
Preporuke:
1
0
27 ponedeljak, 06 jul 2020 16:41
bezimeni
Tako je gospodine Sibalic. Bez svakodnevnog krvavog rada na terenu nije moguc nikakav pozitivan pomak.
Preporuke:
0
0
28 utorak, 07 jul 2020 16:33
smisao opozicije
petak, 03 jul Tasa bez glasa
Trebalo je insistirati da i bojkotaši nadziru izbore. Naravno, to ne bi bilo usvojeno, ali vredelo je pokušati


Baš tako! Ali, ne da zvanično nadziru izvore, već da iz stvarno nadziru, po zakonu, s određene udaljenosti. I broje, snimaju, beleže ono što se događa - deljenje paketa, para, pozivanje glasača iz kancelarija u okolini, brojne nezakonitosti, da nalaze insajdere, građane koji će anonimno posvedočiti da su plaćeni, ili primorani, ili zaplašeni da glasaju.
Ti dokazi bi potvrdili opravdanost bojkota i predstavljali bi materijal za vesti, kao i za ulaganje prigovora.

Zajedno s onim što radi Saša R. (DJB) išlo bi se svrsishodno.

Bez tog rada, samo sa žalopojkama - nema ništa. Mora da se odradi za uspeh.
Preporuke:
2
0
29 utorak, 07 jul 2020 17:51
Blondie
Ne treba trošiti reči
Preporuke:
1
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner