субота, 20. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Кандидатура

Kоментари (92) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 13 фебруар 2010 21:18
Раде
С. Басара и Д. Ћосић су лице и наличје исте медаље. Србија заиста неће дуго ако су њих двојица узори двема половинама расцепљене Србије.
Препоруке:
0
0
2 субота, 13 фебруар 2010 21:48
Вера В.
Покушам да читам и неко ми одмах баци блато у очи. А вама?
Препоруке:
0
0
3 субота, 13 фебруар 2010 21:49
Bane
Ko želi, lako može naći budalaštine na raznim sajtovima. Ipak su ovo ozbiljna vremena i svoj sajt ustupite ozbiljnim ljudima i ozbiljnim temama.
Препоруке:
0
0
4 субота, 13 фебруар 2010 21:52
александар
Сирома човек.
До подне мрзи себе, а од подне читав свет.
Мржња као инспирација, као животни кредо.
Мржња као покретачка снага.
Искрено ми није јасно у ком свету живе они који се диве и који имају разумевања за овакву "лепу књижевност".
Препоруке:
0
0
5 субота, 13 фебруар 2010 22:15
Баш - Челик
Човек не може да опрости ни себи ни сународницима што се родио као Србин, па то ти је. ''Мудра родитељка'', ''јего сијателство'', ''тврд ти стојим'', ''геџин моронски слоган'' - не знам постоји ли један једини ''писац'' на планети који би овако окрутно иронисао сопствени народ, архаични тон његове културе и другу фразеологију, као да је то нешто чега се треба стидети.
Како преболети непреболну чињеницу да си се родио у Бајиној Башти, а не Паризу или Бечу, чак ни у Београду! О Господе, зашто се тако суров показа те нашем врлом Басари, том Европљанину са великим Е, већем од било ког Западњака, заметну клицу у сред геџованског кала, у сред заостале Србије, тог ''вучјег брлога'' и последњег азијског прежитка!
Како прихватити Андрића, Црњанског, Његоша, Вука Караџића, Марка Миљанова, Филипа Вишњића, Старца Милију и друге геџованске ствараоце за своје, крај таквог ноблеса западних култура. Ноблеса коме се с толико усхита ономад дивила и Стеријина Фема, чија је покондиреност еволуирала у басаринско - кругдвојкашко - другосрбијански суптилни, али ништа мање охоли презир спрам свега што се тиче српства.
Препоруке:
0
0
6 субота, 13 фебруар 2010 22:21
Брица_ЗР
Не бих коментарисао бесмислице дотичног аутора, осим последњег оркестрираног позива да се из читаве "афере Шарић" мало поткачи ЕУнијатска рак рана Коштуница:

"Uspon Šarića je posledica Koštuničinog obračuna sa rezultatima "Sablje"
http://www.ldp.rs/uspon-%C5%A1ari%C4%87a-je-posledica-ko%C5%A1tuni%C4%8Dinog-obra%C4%8Duna-sa-rezultatima-sablje.84.html?newsId=2647

Аллллоооооо ДСС, ако сутра хорски не реагујете на ове наводе, немојте се чудити када вам Коштуницу прогласе Миловим и Шарићевим послодавцем.
Препоруке:
0
0
7 субота, 13 фебруар 2010 22:31
Dijasporac
Basarino načertanije,"NIJE VOTKA RAKIJA",dobro je i pivce,rumić,čačanka,zašto ne i viski a tek PORTO,au što je mamurluk težak...~~~! A tek Skenderbeg? Ma najbolji prijatelj u takvom stanju!!! Premijer, kako da ne, onima koji vežu košulju naopačke,lepa perspektiva našem "MARKKKKESSU",požuri Tadiću molim te,jedva ga čekamo, šalji ga,šalji!
Препоруке:
0
0
8 субота, 13 фебруар 2010 22:41
jasna
Mislim da bi mu najvise prilicilo da se preporuci za dvorsku ludu.
Препоруке:
0
0
9 субота, 13 фебруар 2010 22:50
Милорад Ђошић
Где ли је овај човек рођен, кад му смета Добрицино село?
Препоруке:
0
0
10 субота, 13 фебруар 2010 22:57
Dragan Jagodina
Njima stalno treba neki domaći neprijatelj jer su im svi strani prijatelji.Do onomad to je bio drug Slobodan,pa pošto ne mogu protiv mrtvog neprijatelja prešli su na Koštunicu,koji naravno nema nikakve sličnosti sa pokojnim drugom,ali zato se ima protiv koga uperiti prstom kao razlog za neulazak u EU,loše stanje privrede,raspadanje zemlje.Da li ste primetili da i dalje nema ni intervjua niti poziva sa bilo koje televizije za gostovanje Koštunice(čija je popularnost kako kažu istraživanja 6,2%)ali zato drug Toma(koji procentualno stoji oko 30% podrške i koji bi po logici stvari bio veća pretnja na izborima)svako malo je na malim ekranima tv prijemnika.
Препоруке:
0
0
11 субота, 13 фебруар 2010 23:04
Плодови гнева
Човек не може а да не помене Коштуницу. То је последица његове располућене свести. Некада је био члан ДСС-а. Нема ништа горе од политичких апостата и конвертита. (Због Администратора користим стране изразе јер не верујем да би њихови преводи на српски прошли цензуру).
Препоруке:
0
0
12 субота, 13 фебруар 2010 23:08
ББ један
Све је то описано у извесним књигама.
Препоруке:
0
0
13 субота, 13 фебруар 2010 23:17
Kostunica kao Basarin "lajt-motiv"
"Не бих, богме, седео скрштених руку ни на дојаве из твог државног апарата да је Коштуничин ненародни режим, а можа и он лично, имао неке бизнисе са све популарнијим двоструким држављанином Шарићем." E, moj Basara, probali su tvoji drugovi iz "Sablje" vec onomad da odstrane Kostunicu, proglasili ga maltene inspiratorom atentata na Djindjica, ali jednu stvar nisu nikako mogli objasniti, cak ni Amerikancima: kako to da je Kostunica "inspirator", a korist od tog atentata imao je Ceda Jovanovic!? Kako? Ispada da je Kostunica radio da bi Cedica uzivao? Onda je Montgomeri, americki ambasador i guverner u Beogradu, lupio sakom o sto i rekao: dosta, razbojnici "demokratski", toliko vam ni ja ne mogu dozvoliti! Sad Basara "otkriva", nakon vise godina, da je Kostunica "mozda" bio povezan sa Saricem!? Bio je tvoj Djindjic sve vreme, bez "mozda", povezan i sa Suboticem i sa Djukanovicem i s kim sve ne - ovajdio si se i ti od toga, Basara, taj ti novac ne smrdi? Da ne govorim o novcu koji danas delis sa Kandickom i sonjama! Ali, jasno je sta te vodi i ovaj put: ti bi da vrsis atentat na Kostunicu, po ko zna koji put! Da njega uklonite - vama anti-Srbima napokon bio put bio potpuno rasciscen! A ti bi, izmedju dve rakije, napokon bio zadovoljan samim sobom! A sto se tice tvojih premijerskih ambicija - pa, da Tadicu treba premijer, ne bi na to mesto postavljao Cvetkovica, Nevidljivog Coveka!
Препоруке:
0
0
14 субота, 13 фебруар 2010 23:32
Mилена Матић
Ма овај чланак је екстра!!! Басара говори истину!!! Савршена иронија човека инсајдера! Много ми се допада! Добар писац је увек добар писац!
Препоруке:
0
0
15 субота, 13 фебруар 2010 23:35
pera,
Poslao sam jedan komentar,ali ne mogu da odolim da ne pošaljem još jedan:Ljudi moji,samo mi recite je l bi ova osoba trebalo da bude neki intelektualac,misaoni vođa naroda i sl.Kako misaono objasniti subjekat:o čemu se radi,šta je u pitanju,šta jeste,a šta nije,gde je izlaz,koja su rešenja...Da li zna kom rodu i narodu pripada? da li ima rešenja za stvarna pitanja u državi,a ne da glumi neshvaćenog filozofa i kritičara vremena i onoga što on misaono oblikuje,a drugima podmeće kao lažne teze za neku drugu i drugačiju istoriju samosvesti svog naroda...Poručujem:Daj rešenje problema...U interesu svog naroda,naroda koji je istorijski ,postojan,dobar,pravoverni narod..
Препоруке:
0
0
16 субота, 13 фебруар 2010 23:44
pozdrav iz somora
i na kraju off topic daj da pomenem Kostunicu kad me vec placaju za to
Препоруке:
0
0
17 субота, 13 фебруар 2010 23:47
Славомир
Не знам шта се дешава са овим вишестраначким амбасадором.Заборавио је да, уз Ћосића и Коштуницу, помене и Вука Караџића! Или је можда ово дело написао његов чувени колега, "књижевник" Петар Луковић!Или можда покушава да буде Оскар Давичо наших дана? Постоји ипак једна "малена" разлика: Давичо, онакав какав је био, био је велики књижевник!
Препоруке:
0
0
18 субота, 13 фебруар 2010 23:55
Симић Манојло
У овог Басаре , очигледан је несклад између његове
велике писмености , и његових скромних идеја .
Што се не усагласи .
Препоруке:
0
0
19 недеља, 14 фебруар 2010 00:04
Dragi predsednice!
"Драги Борисе,
Многи ме блогери, шалабајзери, курајбери и пицопевци оптужују да ти повремено пишем..." Lepo pocinje Basarino pismo - koje pokazuje da Srbija n e m a p r e d s e d n i k a , Srbija ima Borisa, kome pisu ovakvi poput Basare, i ovakvim recnikom! Siguran sam da Basara zna kako treba govoriti sa Borisom, ista je to fela! A sad na brzinu da donesemo ovu deklaraciju o Sreberenici, pa da lepo, kao genocidan narod, nastavimo put ka Evropi! Tebi, Basara, obecavam da ces biti prvi nas covek kad ta Evropa postane i nas, tj. tvoj i moj i Kandickin dom! Tvoj Boris!
Препоруке:
0
0
20 недеља, 14 фебруар 2010 00:09
El Jefe
Koliko zavidljivosti u tekstu.Posebno ono-dosao iz Pickovaca pa dosao na celo drzave.Za razliku od doticnog koji je od Pickovaca dogurao samo do ambasadora.Zalosno...ili smesno?
Препоруке:
0
0
21 недеља, 14 фебруар 2010 00:24
Драган
Асоцијације:кад,како и зашто КО гледа;

http://www.classiccinemaonline.com/1/index.php?option=com_content&view=article&id=116:the-battle-of-russia-1-&catid=94:documentary&Itemid=766

ПС. Кога интересује ради се о америчком филму из 40.
(документарном)о СССР-у,па упоредите ондашње и
садашње погледе(филм је на енгл.али мислим да је
превод сувишан).
Препоруке:
0
0
22 недеља, 14 фебруар 2010 01:01
jokic
Odlican tekst. Stvarno mu se nista ne moze zameriti.
Препоруке:
0
0
23 недеља, 14 фебруар 2010 01:32
Vladimir
Evo i ja pisao neka pisma, pa onako, usput pomenuo Kostunicu.
Popodne sam jeo neke mandarine, odlicne i sveze, samo prepune kostunaca...:)
Препоруке:
0
0
24 недеља, 14 фебруар 2010 02:02
Милодан
Редован сам читалац Данас-а па тако и његових колумни. Бије право у чело, не бренује ни власт, ни опозицију, тајкуне, криминалце, корупцију, ни "Прву" ни "Другу" Србију, посебно је, као и ја, алергичан на политичке аналитичаре којима одговара стање "што горе то боље" јер им даје инспирацију за писање и лични профит. Басара је писац - колумниста који се никоме не удвара. Као таквог га прихватам и поштујем. Нешто се не осећам, као рођени Србин, увређен начином његовог писања. Можда због тога што сам Србин само по рођењу. Као и он. Е, за оне што су то по занимању, Бога ми је незгодан. Можда је мало више "сентименталан" према Воји Коштуници, можда и личан, скоро као Милан СТ Протић. Да ли је то у вези са њиховим амбасадорским местима или не, не бих знао рећи. Вереоватно. Није наклоњен Русима. Европејац. Свестан да смо изгубили Косово, али кол'ко видим не пати због тога. Ни Ћосића не љуби. С'правом. Он се у "Печату" налупао као Максим по дивизији. Извређао нашу интелигенцију. Још увек мисли као да смо сви ми пали са дуда. Басара стање у Србији назива самоуправни капитализам. Самоуправним коришћењем референдума се "можемо" изјаснити хоћемо ли у НАТО, ЕУ или ћемо постати руска губернија. Присаједињење Русији је готова ствар. Само да се организује рееферендум. Већина постоји. Власт помно ослушкује "глас народа" и шта народ пожели то им прича. И народ верује. И Косово и ЕУ, кандидатура без хапшења Младића, резолуција о Сребреници "округло па на ћоше", ако буде требало биће референдум о статусу у РС. Повећање плата и пензија, какав ММФ, какви бакрачи. Они о нама да одлучују. Сачувај ме Боже и саклони. Ма, вечерња ревија жеља. О каквој се самоуправној слободи ради, написао је Басара, због које би Французи, Немци, Енглези, Швеђани, Шпанци и други своје задње парче хлеба и последњу пару дали да, као ми, могу на стадионима да воде спољну политику и достојанствено каже свету шта о њему мисле. Због тога политичари и њихови спонзори имају големе трошкове о ширењу истине о Србији.
Препоруке:
0
0
25 недеља, 14 фебруар 2010 02:26
supersrbin
Trebao je da se drži romana apsurda u lokalu;svojevremeno sam iskreno voleo njegov rad. Kao ostrašćeni geopolitički satiričar nije ni za žutu štampu. Prostački je primetiti i nažalost tačno. Žao mi je što Svetislav više nije umetnik.
Препоруке:
0
0
26 недеља, 14 фебруар 2010 02:44
Мргуд Блесара
Ја сам нови лик, пишите о мени!
Ман`те Басару, и себи је досадио.
Препоруке:
0
0
27 недеља, 14 фебруар 2010 02:56
Teofilo Stivenson
Urednistvo NSPM bi moralo da nas postedi tekstova Petra Lukovica, Borke Pavicevic, Dinka Sabahudina Gruhonjica i Svetislava Basare, kao i svih drugih koji psuju i vredjaju.
Препоруке:
0
0
28 недеља, 14 фебруар 2010 03:29
neobavesten
Pridavati paznju komentarima osvedocenog "zutaca",vise je nego izlisno.

Istrazivanja javnog mnjenja kazu 6.2% podrska Voji Kostunici,a gosn Basara ga ne vadi iz usta. Zanimljivo...
Препоруке:
0
0
29 недеља, 14 фебруар 2010 03:49
Јован Лондон
За Баш - Челика:
Слажем се са Вашим коментаром али ми, као прст у око, засмета кад међу српске великане убројасте и неписменог Вука Караџића, човека који је због личног ега (повређеног јер није примљен у Карловачку гимназију због недовољног образовања) прихватио све подметачине Копитара о реформи српског језика и тако унаказио један од најлепших и најстаријих језика у Европи. Зарад `успеха`, пристао је да се покатоличи и ожени женом која је и након његове смрти, до краја свог живота примала апанажу за услугу коју је учинила. Србији је потребна ревизија историјских података који се уче у школама!!!!!
Препоруке:
0
0
30 недеља, 14 фебруар 2010 04:48
Немања Костић
Знате ли ко је крив за најезду Авара ка Европи? Коштуница. Ко је крив за Бермудски троугао? Коштуница. Ко је крив за Перл Харбор? Коштуница. За Хирошиму? Веровали или не, опет Коштуница. За земљотрес на Хаитију? Коштуница, овог пута уз помоћ масона. Уколико желите да спознате детаље ових догађаја, обратите се Светиславу Басари, литерарном гиганту, диву европске књижевности, човеку који храбро стоји на бранику ЕУтаџбине! Он ће вам открити због чега (или кога!) је јуче падао снег, због кога вам касирка у продавници не враћа тачан кусур, због кога ваше дете има јединицу из математике, и због кога људска нога није крочила на Марс. Ја већ слутим одговор... Басара ЗНА одговор...
Препоруке:
0
0
31 недеља, 14 фебруар 2010 05:00
Basara, dahija i sluga
Lepo je sto nas Basara, vec uzivljen u ulogu premijera mrske mu Srbije, upoznaje da „'министар' у преводу на српски значи слуга, а јок дахија". Da, Basaro - "ministar" danas u Srbiji znaci sluga dusmanima srpskim, a "dahija" narodu srpskom! A da bi se takav sluga i takav dahija bilo, ne mora se biti ministar! Moze se biti i clan neke NVO, moze se biti saradnik kakve bedne novine tipa "Danas". Ti bar znas kako se bude sluga i koliko se dobije za to. A narodu srpskom ti si ocito dahija - jok sluga!
Препоруке:
0
0
32 недеља, 14 фебруар 2010 05:51
Marta Koen
Ja mislim da bi najbolje bilo ako bi Basara bio izabran za srpskog ambasadora u Izraelu!
Препоруке:
0
0
33 недеља, 14 фебруар 2010 06:25
Ultravisitor
Drugosrbijanka duhovitost na delu. Bas smesno, haha, i duhovito, hoho. Ovaj covek je veliki pisac u maloj Srbiji.
Препоруке:
0
0
34 недеља, 14 фебруар 2010 06:43
Пречанин
Коштуница, Коштуница... вјечна мора г. Амбасадора
Препоруке:
0
0
35 недеља, 14 фебруар 2010 10:47
хроничар
Случај Басара се не може потпуно објаснити кроз оно што је постигао, његов рад и односе са другим људима, њему блиским и њему омраженим. Боље би било да се погледа шта то он није постигао и онда ће бити много тога јасније. Изабрао је писање иако се мајка по властитом признању противила, предлагала је војну школу, дал да га доведу у ред или да може да командује, то не каже. У писању га нико никада није ометао, увек је могао и може да пише шта хоће и колико хоће. Да му није неко наметао теме или начин писања? Нема доказа да су то радили ни Милошевић ни Ћосић. Шта са објављивањем? Он све објавњује. То не би требало да је извор фрустрација и незадовољства. Шта је са публиком? Он има публику, чак обожаваоце. Додуше та публика је профилисана искључиво припадношћу политичкој опцији. Његова публика нису сви.
Можда је то генератор незадовољства? Или друштвена признања и награде? И тога он има, али су опет некаго парцијална. Истомишљеници сами себе хвале. Нема ту универзалног ексклузивитета. То би било то.
Вероватно је имао обећања да ће му "дати" ексклузивност на културно-уметничка пресуђивања. Изгледа да је то Милошевић осујетио. Тим болније што се то десило као колатерална штета. Затим стање на терену, терену кљижевног стваралшаштва. Његово естетско и књижевно вредновање нема тежину коју има вредновање Ћосића, и других. Криви су и други књижевници и они који више уважавају те друге од њега. Како се само усуђују? Ни то им не може опростити.
Дубинско је питање зашто он мисли да све зна најбоље? И око естетике, и историје, и идеологије, и политике, и државне политике, има човек "Начартаније", он изгледа замишља да је Гете или Платон. Да му господ Бог није нешто лично обећао, или он сматра да је тај који му је то обећао сам господ Бог.
Изгледа да Басарине амбиције и могућности нису из истог извора.
Кад је о камионима реч, а њега, који је камион њега донео, или наки анђео на крилима талента и умећа? Шта ли он замишља о томе?
Препоруке:
0
0
36 недеља, 14 фебруар 2010 11:18
Jasna Simonović
Meseca dana na funkciji premijera za ovakve "nedolične" gluposti! Toliko dugo?! Jeste li vi maratonac po vokaciji?

Ma, ajte molim vas, gdine Basara! Evo biću vam konkurent! Kandidujem se i ja! Kakva bi vam to bila pozicija da budete jedini kandidat, zar ne?

Dajem ponudu za radno mesto: U roku od 24 sata rešavam na funkciji premijera barem farmaceutsku industriju! (uz uslov da mi pomoćnici budu Koštunica i Verica Barać jer se kod njih već nalazi dosta materijala!)...
A to bi, priznaćete čak i vi, nadam se, dovoljno bilo za pristojan život ljudi koji nisu kršili zakon i za one koji su ga kršili da se vrate u normalu...

A tada, za predsednika, senatora, guvernera, "kneza" ili koga već, pitanje statusa normalne države neće više biti ni dilejsko, ni dilemsko, ni "akademsko" ni "kadetsko" već demokratsko! U pravom smislu...Ta toj funkciji možda biste i vi prošli, ne treba nikakva nauka kada su ostala radna mesta "čista"!
Препоруке:
0
0
37 недеља, 14 фебруар 2010 11:48
Мирко К.
Барјактари Друге Србије не могу без вулгарности, простоте и псовки, вређања и подметања. Није ни чудо, када знамо да њихове "мудрости" извиру из чаше и непроспаваних кафанских ноћи. За такве иступе имају своје, а готово и сви друге медији су им широм отворени. Јер, некултура је данас, нажалост, на цени. Толико, да вреди друштвених признања и награда, па и државне службе. Ми све то гледамо, трпимо, подносимо...

Питам редакцију, зашто и на овим страницама? Чему тај мазохизам? Гадости има на све стране, заиста не мора да их буде и овде, поготово не нашом добром вољом. "Данас" има сасвим довољан тираж, обзиром на ниво. Ко "то" воли, нек изволи тамо, на извор.

О тексту, све најгоре. Дно дна! Вулгарно, простачки, неодмерено, надмено, несувисло, очајно и, надасве, глупо!!! Гола, ником потребна простота. Једном речју, одвратно!
Препоруке:
0
0
38 недеља, 14 фебруар 2010 11:50
Јовиша Видић
Тако је то, кад се г. Басара не одваја од огледалца. Огледалце на зиду, кажи ми кажи, ко је нај... на овом свету? Опседнути нарцис је заборавио, да се и купати треба. Нечистоћа изазива сраб, а кад сврби, чешати се мора. Чистоћа је пола здравља. Јовиша Видић од Рудина.
Препоруке:
0
0
39 недеља, 14 фебруар 2010 12:07
Ala
U Bajinoj basti,rodnom mestu g.Basare ,postojala je(postoji?) kafana "Evropa".
Prema tom modelu,nesrecni Basara,zeli da napravi Srbiju.
Njegov stav ne razlikuje se od rastimovanog klavira,lokalne "umetnice i ustajalog vonja,palanke u kojoj je odrastao.
Srecom,Bajina basta,danas je moderan grad iz koga je "umetnik" davno otisao,a tu zive neki mladi i istinski obrazovani ljudi koji vole Srbiju,SPC,kulturu i tradiciju i to dokazuju znanjem,radom i lepim srpskim jezikom.
Naravno,bore se i protiv kriminala,dzipova,droge,prostakluka....
Препоруке:
0
0
40 недеља, 14 фебруар 2010 12:27
mm
znaci infantilno rugajnje se danas kvalifikuje kao intelektualnost.
Препоруке:
0
0
41 недеља, 14 фебруар 2010 12:45
Баш - Челик
@ Милодан

Басара је писац - колумниста који се никоме не удвара. Као таквог га прихватам и поштујем. Нешто се не осећам, као рођени Србин, увређен начином његовог писања. Можда због тога што сам Србин само по рођењу. Као и он. Е, за оне што су то по занимању, Бога ми је незгодан.

И ја сам Европљанин само по рођењу, али за оне који су попут Басаре и сличних Европљани по занимању, не могу да осетим никакво поштовање, за разлику од вас, чак и када се свим силама трудим да их било чиме оправдам. А Европљанин као занимање тренутно је, признаћете, једно од најплаћенијих, обзиром на све већи број ''колумниста'', ''писаца'' и ''независних интелектуалаца'' на Сорошевим јаслама, који у сред опште народне несреће, у сред растурене, понижене и денацификоване Србије зарађују хлеб и даље се безочно ругајући ''патриЈотама''.
Што се ''увређености'' њиховим начином писања тиче, могу да кажем да сам такво осећање одавно прегорео и да је много адекватнији израз - гађење.
Препоруке:
0
0
42 недеља, 14 фебруар 2010 12:58
Jovica
Neća nama biti bolje ne samo dok nam "kurajberi, blogeri, picopevci" kako kaže Basara, kroje kapu, nego dok i puk razmišlja ovako kako se oglašava u ovim komentarima.
Zna Basara i više srdžbe da baci iz svojih reči, ali je ovde bio umeren, sada je bio "blaži", valjda zbog toga što su mu argumetni sami po sebi jaki, pa im ne treba kakvo dodatno "ojačavanje".
Znači, meni Basara ne smeta, mada se s njim jako malo slažem. Paradoksalno je što se sa ovim komentatorima mnogo više politički slažem, ali mi mnogo više smeta to kako govore to što govore.
Препоруке:
0
0
43 недеља, 14 фебруар 2010 13:31
drabra
Sto kazu osnovci u svom zargonu: "PROLUPAO!"
Препоруке:
0
0
44 недеља, 14 фебруар 2010 13:31
Дејан
Мени дође да напишем писмо Коштуници. Да га питам шта му би да се удружи са оном живописном дружином 2000. године. Нису они њега изабрали због љубави, него зато што су анкете показале да десет година Милошевићеве диктаторске и неодговорне власти нису биле довољне да умиле било ког "лидера" опозиције бирачима, који су их махом, и са разлогом презирали као издајнике. Коштуница је ту својим моралним кредибилитетом био гарант за ове остале без моралног кредибилитета, о чему сведочи већ неукусна пакост и мржња према човеку који их је довео у позицију да сад пљуцкају по њему. Знајући шта се десило са Стамболићем и шта је покушано Драшковићу, многи би требали том омраженом легалисти да дугују захвалност што је сменом режима данас омогућио њима да нам се обраћају преко медија, а не путем "медијума".
Препоруке:
0
0
45 недеља, 14 фебруар 2010 13:41
nezahvalni tip
Manjak obrazovanja + visak sujete + opasne ambicije = primitivizam na kvadrat
Препоруке:
0
0
46 недеља, 14 фебруар 2010 15:11
spreka
Рекох себи недавно, нећу више себе малтретирати овом јаловом хроником пропадања оличеном у салонском дебатовању, али неда ми ђаво мира па понекад привирим.
Видим, многи апелују да се сличнии текстови одстране, е да неби узнемиравали нерве немоћних нарикача. Ја опет видим да је корисније да значајније мисли ове провинијенције буду издвојене на оваквом месту, јер на тај начин штите желуце од пребирања по непрегледном ђубришту истих, а тиме штеде време, те сажето и прецизно сликају свакодневницу.
Оно што ме заиста фасцинира је неисцрпна енергија овог садисте да се беспримерно иживљава над својом жртвом, кад је већ сасвим јасно да више не даје знаке живота.
Може ли неко да ми то објасни, молим ?!
Препоруке:
0
0
47 недеља, 14 фебруар 2010 15:12
Djordje
Maestralno!
Препоруке:
0
0
48 недеља, 14 фебруар 2010 15:32
Danski Srbin
Mnogo je ruzno i nevaspitano kad Basara ,na bazi svog knizevnog dela ,misli da ima licencu da pise glupe banalnosti.
On je u nekoj politickoj tumulti postao ambasador i to bi bio plafon njegovog politickog napredovanja. Odjednom sada pokazuje i predsednicko-diktatorske ambicije. To su nerealne zelje za jednog Basaru , koji nije ni za posao sa unutrasnje strane bara. Pisanjem romana apsurda ,neprimetivsi je usao u psiholisko stanje apsurda, zato ga mi i ne razumemo.Neko pomenu njegovu slicnost sa Oskarom Davicem - ima tu nesto.
Препоруке:
0
0
49 недеља, 14 фебруар 2010 15:37
Милорад Ђошић
@Јовица. А како да му кажемо Јовице? Да ли да занесемо лево или десно? Кад се човек изражава речима, а до јуче је поправљао овцама ручну да се не би смандрљале низ брдо, шта ја ту треба да кажем? Да будем фини господин? Е, према таквима не да нисам фин, него сам одвратан, али никад нисам користио, нити ћу блогове, слободне сајтове, нити утакмице да искалим нешто. То остављам, ако ми случајно неко такав нелети.
П.С. Иначе курајбер је предак, тринаесто колено,а Басара је планина код Пирота.
Препоруке:
0
0
50 недеља, 14 фебруар 2010 15:41
Дарко Станојевић
Басару не ценим превише, али му је овај текст у реду, прави "инсајдерски". Да га је написао неко други, пола вас коментатора би сте га "потписали".

Плус, лоше говори о овој Власти, а ко је непријатељ мога непријатеља, мој је пријатељ.
Препоруке:
0
0
51 недеља, 14 фебруар 2010 15:48
Srboljub Savic
Iako je MSPM preneo ovo, sto ni ulicari ne govore,
pitam se cemu i zasto nas terate na plac i smeh,
pominjanjem (i placanjem) "moderatora"?
"Knizevnik" -nesrecnik, nije ni svestan koliko je
sebe "popljuvao".
Nazalost, gazde su Srbiji namenile (i placaju)
bas ovakva "pisanija", u nameri da nam pokazu
koliko smo propali, pa trpimo svasta, ukljucujuci
"knjizevnika".
Aferim!
S postovanjem,
S. Savic
Препоруке:
0
0
52 недеља, 14 фебруар 2010 16:03
Mlada generacija
Cemu ovoliki govor mrznje...
Time se nista ne postize!
Препоруке:
0
0
53 недеља, 14 фебруар 2010 16:26
b.s.m.
Lament nad propalom karijerom opunomoćenika. Propao kao aparatčik, propao u naumu da bude proročki Pisac, ostalo mu da glumi Femu. Bolji pisac od njega je čak i Petar Luković - jača mu žaoka, zna šta je ironija, satirom se bavi majstorski, a ne greši u meti mnogo više od ovog koji je ‘iz Pičkovca u Beograd’ došao iz još dublje i mračnije provincije od Gedže.
Moderatoru: Nasuprot nekima bih ja zamolio da nas redovno izveštavate o ovakvim komičnim pisanijama umišljenih veličina; ako ništa drugo, treba nam i malo smeha na ovim vrlo ozbiljnim stranicama NSPM-a.
Препоруке:
0
0
54 недеља, 14 фебруар 2010 17:34
Boki
Ovoliko negativnih komentara samo govori da je Basara pogodio u centar, u ono sto vas, prvosrbijance, boli, vredja, u cemu se pronalazite.

@Ala, Bas komentar je najbolji, da covek pukne od smeha.
Препоруке:
0
0
55 недеља, 14 фебруар 2010 20:09
Трајко
Добрица Ћосић је у нашем најбољем недељном листу "Печат" од 5. фебруара 2010. године његошевским језиком проговорио о данашњем тренутку Србије. Диван чланак..! ( Његош каже: "Нека буде што бити не може.." А шта на то кажу Басара, Луковић и компанија..?
Препоруке:
0
0
56 недеља, 14 фебруар 2010 21:17
Милодан
@Баш -Челик!
Не желим да коментаришем Ваше ставове. Они су такви кави су, Ваши су, и то је Ваше право. Мој коментар није имао за циљ да мења ничије ставове, па ни Ваше. Циљ је био да изнесем свој став. По Вама испада да сам и ја Сорошов плаћеник. Нисам од њега видео жуту банку. А Басара? То морате питати њега. Ипак, мислим да је, као и до сада, у питању само етикетирање. У недостаку аргумената. Поздрављам Вас!
Препоруке:
0
0
57 недеља, 14 фебруар 2010 21:39
Горан Станковић
@милодан
...због које би Французи, Немци, Енглези, Швеђани, Шпанци и други своје задње парче хлеба и последњу пару дали да, као ми, могу на стадионима да воде спољну политику и достојанствено каже свету шта о њему мисле.
Не знам где живите, али, камо лепе среће, да и ми Срби идемо на стадионе само због игре. За то је потребно да сте , као грађанин, поштовани и да се према вама понашају са респектом. Ако ништа друго, и ми плаћамо порез. Опет, зар Ви стварно не видите појединачне ствари, зарад ових филозофских. На пример, реформу банкарског система од 2000-те; приватизацију којој никако да се назре крај; моћ и примитивно испољавње исте, у лику и делу најобичнијег службеника државног апарата, при чему пристојан интелектуалац само обори поглед од срама...
О грађевинском неимарству и ремек делима неком другом приликом...
Препоруке:
0
0
58 недеља, 14 фебруар 2010 23:38
Један који се није шетао
@Дејан
Тачно, али је Коштуница пристао да им да морални кредибилитет мада је знао с ким има посла јер му је била потребна њихова логистика. Сви су желели власт, али нико од њих није могао сам да је освоји.Зато су партнерство видели као нужно али привремено решење. Нису схватали да су они само пиони у много већој игри која се креира негде другде.
Препоруке:
0
0
59 понедељак, 15 фебруар 2010 00:13
Божо Бјелак
Шта рећи након 50 и више осврта. Све је речено. Посебно ми се допао осврт Милодана.Тај осврт је слика и прилика данашње Србије. Просто ми дође да се постидим текста у НСПМ под насловом „Жалосно позориште интелектуалних лумпова“. Размишљам да ли да се одрекнем тог текста. Велике личности списатељске, философске, одрицале су се неких својх текстова, књига, а не ја мали, сирјак тужни без иђе икога. С обзиром на то да постоје велике шансе да мој пријатељ Светислав лумпкњижевник Басара постане предсједник Владе Србије, такође, размишљам да му упутим једно отворено писмо и да га замолим да када постане предсјеник да у миру, без напрезања и обавеза, напише књигу. Када се спремао да оде на Кипар, и обавља њему непознату и страну службу, изјавио је: „ Коначно ћу моћи да у миру, без напрезања, и обавеза, напишем књигу“. То му је омогућио Коштуница, потписом акредитива, иако смо га тада, као Предсједника државе,молили да њега, Диклића, Ст. Протића, В. Пешић, В. Огњеновић, и још неке, не шаље у дипломатску службу. Када га поново нису хтјели за амбасадора, као Ст-а, Огњеновићку, Диклића, Рајковића итд, онда му је Коштуница постао опсесија. Не само то, прогла си га дилером дроге, а зна Басара да се не ради о ДСС. Циљ је постигао, пуштањем буве разним Милоданима. Објављивање Басариних бисера, припадника људског рода који не зна шта прича, пише, ипак га ви господо у НСПМ на неки начин рекламирате, или је то мазохизам. Увјерен сам да Басару, Жарковића, Лазањког, као и неке средњошколске радове бивших и садашњих министара, изузетно цијењена НСПМ, не би требало да објављује.
Препоруке:
0
0
60 понедељак, 15 фебруар 2010 00:26
Милодан
@Горан Станковић!
Текст који ми се приписује је цитат једног од претходних Басариних коментара у Данас-у. Слажем се са Вама и Вашим коментаром. Ни "о" од наших очекивања након 5. октобра 2000. године а од "Уговора са народом" је остало само мртво слово на папиру. Како и зашто? Комплексно питање и још компликованији одговор. Поздрав!
Препоруке:
0
0
61 понедељак, 15 фебруар 2010 03:38
бициклиста
"Људи", да га подржимо за премијера! Ево зашто:
1. Ничим заслужан је водио амбасаду, зашто не би и ничим заслужан водио државу? Од Басаре нема бољег за ову и овакву владу. Имао би и шофера, па се не би излагао ризику примене новог Закона о безбедности саобраћаја.
2. Халуцинира стално Коштуницу (врло важан "лајт мотив" за европску Србију на евроинтеграционом путу "Идемо у Европу", проевропски). Не чуди, Коштуница делује отрежњујуће на евроентузијазам, као грчка криза.
3. Има искуства из војске (био разводник), дакле злу не требало, може и да командује илити "да преузме одговорност" (треба да научи овакве фразе). То ипак мора да договори са "Борисом", мада стриктно придржавање уставних овлашћења није баш врховна норма ове власти.
4. Има велики "коалициони потенцијал", подршку једног посланика у српском парламенту - "независног" Батића, од чије руке у ваздуху неретко зависи како кворум тако и исход гласања (злобници тврде да је ДХСС једночлана странка, ипак је двочлана). Ако би Басара постао премијер, веза власти са Батићем би се озваничила, могуће и донела трећег члана странци.
5. Чуо је за Добрицу Ћосића, што га у проевропкој механизовано-кохерентно-капацитетној гомили чини националистом.
6. Спреман је на обрачун са криминалом, уклапа се светелевизијску хоменовску борбу против корупције.
7. Био би најбољи наш преговарач око правила ЕУ за печење ракије, да уговори да нам не хапсе сељаке, котлиће и бурад, ни криве ни дужне.
Препоруке:
0
0
62 понедељак, 15 фебруар 2010 03:56
Милодану
Због тога политичари и њихови спонзори имају големе трошкове о ширењу истине о Србији.
Јесте то мислили на свог миљеника Чеду?
Препоруке:
0
0
63 понедељак, 15 фебруар 2010 05:30
remmiz
Ajooj..
Tacno se vidi da je tekst pisao pravi urbani cooler.
On zapravo postavlja standard za ostale urbane cool likove,kao da kaze..ovako se obraca seljacima i patriJotama,to je jezik koji oni razumiju. Ajooj sto je to cool!
Препоруке:
0
0
64 понедељак, 15 фебруар 2010 08:39
ненад картал
Није то Коштуница мој бивши писцу. То је богом дана савест која те опомиње, а коју си убијао у себи. Дај јој шансу!
Препоруке:
0
0
65 понедељак, 15 фебруар 2010 08:48
@ Boki
Tebi logika nije jača strana u zaključivanju ili je Aristotel podlegao glupostima...!!!
Препоруке:
0
0
66 понедељак, 15 фебруар 2010 09:14
Teofilo Stivenson
Gospodine Stanojevicu,

Ne bih ga potpisao niti gledam 'neprijatelje svojih neprijatelja' na slican nacin. Drzim do nekakvih moralnih vrednosti, a ne do bljutavog pragmatizma. Da drzim do ovog drugog, vec bih bio clan Demokratske stranke ili LDP, kao gomila mojih bivsih prijatelja, razmisljao bih o 'strategijama'. To se dobija u kuci (vrednosti, moral), u dobu dok svi jos sedimo za stolom, sa roditeljima. Drugosrbijanci su izgleda uvek jeli gledajuci televiziju.

Pragmaticno, uveravam Vas, misle mnogi sa kojima sam na zalost nekada delio skoske klupe; oni koji su 'u poverenju' pre petnaestak godina kritikovali pok. Patrijarha Pavla zato sto 'prima Arkana' i zato sto se zesce 'ne zamera' Milosevicu, nazivajuci ga pogrdno 'Paja-Petokraka'. Svi koji su ga zivog terali u grob da bi Srbija danas licila na Moskvu 1930ih.

Sto se Basarine malenkosti tice, nema covek talenta. I tu je kraj. U stvari, nije: Nema, ruku na srce, ni mnogo formalnog obrazovanja. Sto je tipicno za drugu Srbiju. Ali da imaju dosta arogancije, oholosti i priprostog recnika, sa tim bih se slozio. Kao i da imaju sjajnu logistiku za najpodlije i najbezobzirnije unistavanje drzave u kojoj jos uvek zive i naroda pored koga, jos uvek, zive.

Znaci: Ne bih potpisao.

Ali znam nesto drugo. Ovakvi uradci su dovoljni da bi se paznja skrenula sa ozbiljnijih pitanja.

Sta se, dok citamo ovaj tekst, dogadja u Gracanici?
Препоруке:
0
0
67 понедељак, 15 фебруар 2010 09:41
м. -ић
За оне који се не разумеју у војну проблематику, да се појасни ауторов чин разводника: Разводник је најнижи чин, и добија се искључиво за цинкарење другова војника. То и није старешински чин, тек од чина десетара на више се сматра да су старешине. Зато је јако чудно да аутор тако спремно износи нешто што је заправо срамота.
Препоруке:
0
0
68 понедељак, 15 фебруар 2010 10:36
амбасадорско наздравленије
Живели, хик ...!
Препоруке:
0
0
69 понедељак, 15 фебруар 2010 11:46
сомнабул
Басарин текст је занимљив, и ко га не чита из уске политичке визуре, може донекле уживати у његовој вештини баратања речима и асоцијацијамам, које, истина, не иду далеко јер су превише провидно загађене политиком. Ипак, у Србији нема толико много писмених људи да бисмо оне ретке могли тек тако да одбацујемо. Смета ми, с друге стране, што се чак и у тексту који претендује да буде иронично-духовит, аутор бави писцем који је јако стар и који сигурно неће ни на који начин одговорити на овакво поигравање његовим достојанством. Некако је невитешки јуришати оштрим копљен и на добром коњу према човеку који чак и нема намеру да се брани, и кад би могао. А и не видим ниједан разлог шта је тај човек на земљи скривио да би се тако "јуначки" јуришало на њега - није ни на каквом положају, не бави се више политиком, а као редак истински интелектуалац код нас дао неколико конструктивних стратешких предлога. И није одговоран за криминалну приватизацију, нити за трошење милијарди евра на џиџа-биџе, нити за све оно друго, треће и енто што видимо око себе како отворимо ујутро очи.
Што се г. Басаре тиче, не свиђа ми се што му се књиге штампају на латиници. Некако, не сматрам га истинским српским писцем због тога. Претпостављам да ни он сам себе не сматра тиме.
Препоруке:
0
0
70 понедељак, 15 фебруар 2010 11:46
Милорад Ђошић
@М.-ић. Данас има разводника више него код Јосипа Броза.
@Теофило Стивенсон. Да ли би ви поново ставили рукавице, ако то буде било потребно?
Препоруке:
0
0
71 понедељак, 15 фебруар 2010 12:41
thinking maize
Поштоване Даме и Господо, коментатори НСПМ-а свих фела и политичких опредељења! Степен сепарације свести "г-дина" Басаре Светислава може се мерити само са степеном сепарације свести једне Даме, супруге председника некад утицајне странке! Но, иста је била мнооого скромнија "гледе" амбиција, а и освете! Желела је само да буде шеф безбедњацима ове "државе", а желела је и да освети погинулог брата! Ако погледате, мнооого рационалнији и скромнији мотиви су водили поменуту Госпу, него што воде "г-дина" Басару! Ако је и провокација од
"г-дина" Басаре, МНОГО ЈЕ ЗА НАШ СКРОМНИ, ГЕЏИНСКИ
УКУС И УМ!
Препоруке:
0
0
72 понедељак, 15 фебруар 2010 12:51
Нимбус
Мени ова прича личи на пословицу "Залудан поп и јариће крсти".
Нешто бих се, ипак, надовезао.
Ја сам се мало бавио ликом и делом г. Динка Грухоњића. За кратко време најпростијом применом древне технике копи/пасте накупио сам преко 250 страница којекаквих текстова и цитата сличних инкриминисаној писанији.
Ево, нпр. Горчин Стојановић, фудбалски експерт пар екселанс, нас учи шта је национална култура:
“Nije nacionalna kultura neka politička bitanga, koja urliče ‘Srbija iber ales’. Ja sam nacionalna kultura, ... Prema tome, kod nas se misli da je nacionalna kultura nešto što bi obavezno moralo da bude sa mirisom tamjana nekako. Ali, nacionalna kultura su Kanda, Kodža i Nebojša, ...Kad kažem ‘srpska kultura’ ili ‘srpska književnost, svakako ne mislim na akademike iz Rovaca, nego mislim naravno na Danila Kiša.”
Па ви видите: Басара би царство земаљско, има ги који пуцају на царство небеско...
Ништа Басару не одваја одваја од масе других, истоврсних.
Невоља и јесте у огромној размноженој маси.
Амброзија је биљка коју смо увезли са Запада. На њу хербициди скоро не делује.
Мора мобом.
Препоруке:
0
0
73 понедељак, 15 фебруар 2010 13:02
Дарко Станојевић
Г."Теофило",

Нисам ни мислио да би СВИ потписали, него ПОЛА, а Ви не спадате у те, како велите. Наиме, судио сам (исправно) по таласима једноумља које повремено "плави" НСПМ, због чега ми у задње време постаје помало непријатно да коментаришем овде, јер се осећам као да седим у канцеларији једне тврдо зидане зграде у улици 29. Новембра, и пишем "изјаву" некоме на увид.

Но, нису ме ни тада уплашиле "офлајн-комуњаре", а поготово неће сада "онлајн-демократе", анонимни веб-денунцијанти и остали "фејсбуковци", поготово када видим да су од идеологије променили само намештај у канцеларији. Добро, и фикус је остао исти.

Гаде ми се они који ми овде поручују: "Само те гледамо, родољубе"! Између њих и "другосрбијанаца" бирам ове друге, јер знам на чему сам са њима.

На крају крајева, ја УВЕК коментаришем чланак (аутора), а не коментаре коментатора, осим ако ме не прозивају директно. Друга је ствар што се многи поистовете са чланком, па га сматрају надаље својом интелектуалном својином.

-----

Иако нас свакодневица буквално ШАМАРА од раног јутра суманутим догађајима које једва чекам да видим квалитетно прокоментарисане на НСПМ, тога нема у последње време, зашто?

На то додајем изузетно мало добрих и освешћујућих чланака о домаћој политици (нека криза, шта ли?) на НСПМ у последње време.

НСПМ се данас више бави међународним односима и/или ЕКОНОМИЈОМ, него српском ПОЛИТИКОМ.

А када већ тога нема, добар је и Басара, и то овакав, разбарушен и "позитивно мамуран", ако је то уопште могуће.

-----

Пошто је Басарин текст вишезначан и духовит у покушају, сматрам да је погрешно лоциран на НСПМ. Рубрика "само смех Србина спасава" вапи за оваквим текстовима, те га тако треба и третирати. Па, коме је смешан, смешан је... ко се прими, примио се.

Најсмешније ми је што многи озбиљни и добродушни људи неизмерно пате због Басариних умовања, и не слутећи колико их овај завитлава и колико му дају "штофа" за наредне подухвате.

Поздрав!
Препоруке:
0
0
74 понедељак, 15 фебруар 2010 13:55
Bojan Todorović
Stvarno pleni lakoća izraza i vrcav rečnik. Žaoka je bolna, nema spora, ali Basara se igra ne mareći za ove što cvile i kunu. Ne treba mu zameriti. Razlika je ipak prevelika.
Šteta što nema talenta! Onda bi to verovatno bilo bolje! Pročitah, pa se - ne verujući -vratih! Nije previd. Piše baš tako :
“Sto se Basarine malenkosti tice, nema covek talenta. I tu je kraj.” – Teofilo Stivenson. Nemam nikakav komentar. Ne znam ima li iko?
Ali imam na nešto drugo – bez obzira što se dotični sam diskvalifikuje za razumnu komunikaciju.
Tiče se “gomile Vaših bivših prijatelja” ? U čemu i u kome je problem ako su oni u gomili tamo a Vi ste ostali sami? Kako ste to bili prijatelji sa ljudima o kojima ste sada spremni da pričate na ovaj način? Verovatno su se svi oni iskvarili, samo ste Vi ostali principijelni i pošteni? Da slučajno oni za Vas ne kažu da ste zalutali i zastranili ?
Ko god prati sredstva informisanja zna šta se događa u Gračanici. Može da vidi i snimak.
Događa se ono što je logično da se događa: Albanska policija i stranci pokušavaju da razvade Srbe koji se tuku i čupaju za brade i kosu. To nisu bilo koji Srbi, obični gtađani. Oni su to već obavili dok je Samardžić bio zadužen za njih. Ovo su sveštena lica. Uzor tolerancije, praštanja, poštenja i dobrote, posvećenosti Bogu i plemenitosti. Još ništa nije gotovo. Javljalo se sinoć da Jakšićevi kreću u pomoć. Verujem da su poneli lopate jer ih crnorekaši ne koristiše juče u bratskom dijalogu.
Dakle – dešava se slika i prilika. Pravo lice. Bruka i sramota, ali to je to. Ne može se ni skrivati večito.
Biće malo teže da se nađu krivci što se popovi i kaluđeri međusobno tuku oko prevlasti i novca, ali uz trud i široko angažovanje – ne sumnjam !
Tipujem na Drugu Srbiju, Evropu, NATO, Tadića, Basaru a ako ima poštenja – pa i ja sam negde tu…. makar pri kraju…..
Препоруке:
0
0
75 понедељак, 15 фебруар 2010 14:51
Teofilo Stivenson
G. Stanojevicu,

Vi stalno spominjete nekakve pretnje, zgrade u 29. Novembra i slicno, a Srbija puca od verbalnog terora i fizickog nasilja, pretnji i denuncijacija, lazi i deformisanih istina, pa mi nije jasno kako medju ljudima koji ovde vrlo tesko i retko izbace neku tvrdju rec, pronadjete gotovo po pravilu agresivnije i gore od onih koji su tvorci danasnje srpske svakodnevice (Gracanica). I zasto?

U mojim omiljenim casopisima, LRB, TLS, sasvim je legitimno pisati o stavovima komentatora; time se upravo njihovim stavovima daje duzno postovanje. Ne morate da sledite moj primer, ali ne zelim da budem toliko rigidan pa da sledim Vasa pravila, koja, kao ni moja nisu univerzalna. Naime, broj provokatora koji ovde ostavlja poruke - ne postoji u casopisima koje sam naveo.

Naravno da ne tvrdim da je NSPM na nivou tih casopisa. Ali ni te drzave nisu na nivou Srbije. A koliko se ovde pise o srpskoj politici, ne bih voleo da merim; nemam kantar za te stvari, ali u Srbiji je, upravo zahvaljujuci drugosrbijancima sa kojima 'bar znate na cemu ste' - politika sve. I vojska i policija, i film i muzika i crkva i sport, sve je politika. Vazno je valjda i gde se nesto objavi, zar ne? U 'Danasu' je sve politika. Zato nema dovoljno jakog sapuna da opere stamparsku boju sa listova druge Srbije.

Sto se Basarinih sala tice, nisam se zacenio od smeha. Ponavljam da gospodinov talenat ne uvazavam, jer ga ne vidim. 'Groteskni' tekstovi koji vrcaju od povarosenih sintagmi, semantickih 'kalambura' uz deset s lukom, 'language games' 'uz koje se sljiva pece', ili kako knjizevni 'vrh' druge Srbije zamislja postmodernizam (o tome je pokojni Tirnanic sjajno pisao) - mi ne imponuju. Dosadni su. Znam da su standardi pali ali eto, ja u Basarinim socinjenijima ne vidim nista. Mislim da su nepotrebna. Mora da volim Cosica, da sam za Kostunicu, i da pretim ljudima, vicuci sa prozora zgrade u 29. Novembra... A mozda i citam kvalitetniju literaturu.
Препоруке:
0
0
76 понедељак, 15 фебруар 2010 17:31
Н
Светиславе, овга пута ти умаче Вук на штули.
Препоруке:
0
0
77 понедељак, 15 фебруар 2010 18:02
thinking maize
Аман браћо Срби и грађани! Дохватисте се за браде,
као монаси у Грачаници! Све на увеселеније Басаре и "другосрбијанаца"! Како нас је лако, овако емотивне, навести да због неке речи, зареза чак,
"ухватимо се за гуше"! Под 1: НЕМА КУПОВИНЕ БАСАРИНИХ КЊИГА; Под 2: НЕМА КУПОВИНЕ
"ДРУГОСРБИЈАНСКИХ" "КЊИГА И ЧАСОПИСА"! Под 3: Додајте шта хоћете! Значи, НЕ МОРАМО ИХ МАТЕРИЈАЛНО ПОМАГАТИ! Чему "њихови" сајтови?! Чему јавне библиотеке?! Значи, "ни зрна жита Басари"! А сада Басара! Допадао ми се! Пише, онако фељтонистички, волимо ми
српски интелигенти да ствари усвајамо, онако EASY! Да се "другосрбијански" изразим! А о тој склоности
српских интелигената (у које убрајам и себе, да будем поштен!) за "лаким решењима" писао је својевремено и Скерлић, говорећи о "феномену"
"Дарданела". Да подсетим, "Дарданели" су били београдска кафана са краја 19-тог века, у којој се окупљала београдска интелектуална боемија. Скерлић
је тај "дарданелски" интелектуални круг сматрао
"слепом улицом" српске интелигенције, која треба да се посвети важним националним стварима. У том свом мишљењу о "дарданелизму" Скерлић се огрешио о много кога (нпр. о Владислава Петковића-Диса), али је погодио СУШТИНСКУ СЛАБОСТ СРПСКЕ ИНТЕЛИГЕНЦИЈЕ: НЕДОВОЉНИ РАЦИОНАЛИЗАМ! То је овековечено у његовом чувеном запажању да су "СРБИ ПАМЕТАН, АЛИ НЕ И МУДАР НАРОД"! Због НЕДОВОЉНЕ РАЦИОНАЛНОСТИ, због тога ШТО НЕ ИЗБРОЈИМ ДО 10, ПРЕ НЕГО ШТО НЕШТО УРАДИМО ИЛИ КАЖЕМО, дешава нам се ДА НАС РАЗНОРАЗНИ "МАНГУПИ ИЗ НАШИХ РЕДОВА" ПРЕМУНТАЈУ! И ПРОДАЈУ ЗА СИТНЕ НОВЦЕ! СА СВЕ НАРОДОМ! УПРАВО ТО КОРИСТИ "ЖУТОКРАТИЈА"! УПРАВО ТО РАДЕ "ДРУГОСРБИЈАНЦИ"! УПРАВО НАМ СЕ НА ТАЈ НАЧИН БАСАРА И СМЕЈЕ У ЛИЦЕ! А РЕШИО ЈЕ ДА ТО ПОКУША И СА "ДРАГИМ БОРИСОМ"! ШТО ГА НЕ ОСЛОБАЂА ЊЕГОВЕ ЛИЧНЕ ОДГОВОРНОСТИ, ОДГОВОРНОСТИ "КОРИСНЕ
БУДАЛЕ"! Ако не верујете, погледајте текст проф. Антонића о истом! Сам Басара то признаје!
Препоруке:
0
0
78 понедељак, 15 фебруар 2010 20:05
Дарко Станојевић
Г."Теофило"

Vi stalno spominjete nekakve pretnje, zgrade u 29. Novembra i slicno, a Srbija puca od verbalnog terora i fizickog nasilja, pretnji i denuncijacija, lazi i deformisanih istina, pa mi nije jasno kako medju ljudima koji ovde vrlo tesko i retko izbace neku tvrdju rec, pronadjete gotovo po pravilu agresivnije i gore od onih koji su tvorci danasnje srpske svakodnevice (Gracanica). I zasto?



Нема потребе да ме генерализујте до те мере, мада ми прија пажњa коју ми поклањате (незаслужено).

Драги "колега", сматрајте да сам био пар пута предмет "оперативне обраде", није ми се допало и квит. Када год на НСПМ видим/наслутим/нањушим тај мождани склоп унутар нечијег коментара (ка мени, наравно), инстиктивно се браним викањем. То ми не можете забранити, јасно Вам је.

А што се тиче коментарисања коментара, остајем при свом: непрозван, ћутим као мула. Ако ме се дира, вичем! - ма колико ти вама драги "шифровани" часописи/додаци, "којима НСПМ није ни до колена", вреде чему и гаје другу праксу.

На крају, ако сам добро схватио неке детаље из Вашег коментара, а били су можда упућени мени... мислим да већ упадате у пуко НЕЧИТАЊЕ туђих коментара или уопштавате. То ми се ЈАКО не свиђа и зато, прекидам ову нашу немушту дискусијицу, на обострану корист.

Поздрав!
Препоруке:
0
0
79 понедељак, 15 фебруар 2010 20:38
Милодан
@Непотписани!
Питање у вези са "твојим миљеником" Чедом није адекватно. Требало је да пише "твојим бившим миљеником" Чедом. Поздрав!
Препоруке:
0
0
80 понедељак, 15 фебруар 2010 23:42
Марко Јуришић
Колико коментарисања уобичајеног Басариног чланка. Није написао ништа ново, врти увек исту причу, са истим протагонистом... И исто ће бити за месец дана, кад НСПМ објави његову следећу бистроумност. Знате и сами какав ће бити његов следећи чланак, кога ће поменути и у ком контексту... Да ли су овакви текстови заиста неопходни на НСПМ? Дајте онда мало Панчића да вежбам лош енглески или Луковића да проширим дијапазон псовки. Од Басаре се одавно не може ништа (ново) научити.
Препоруке:
0
0
81 уторак, 16 фебруар 2010 02:59
Баш - Челик
@Нимбус

Ево, нпр. Горчин Стојановић, фудбалски експерт пар екселанс, нас учи шта је национална култура:
“Nije nacionalna kultura neka politička bitanga, koja urliče ‘Srbija iber ales’. Ja sam nacionalna kultura, ... Prema tome, kod nas se misli da je nacionalna kultura nešto što bi obavezno moralo da bude sa mirisom tamjana nekako. Ali, nacionalna kultura su Kanda, Kodža i Nebojša, ...Kad kažem ‘srpska kultura’ ili ‘srpska književnost, svakako ne mislim na akademike iz Rovaca, nego mislim naravno na Danila Kiša.”

Канда, Коџа и Небојша...национална култура... ха ха, ево од срца се смејем пред екраном! Такав оксиморон ни врцави Басара не би умео да смисли. Свака част за цитат, нисам знао да је Горчин баш толики хумориста. Лепо је кад ученици надмаше своје учитеље. Па и оно ''академик из Роваца'' звучи некако басарински оштроумно и духовито. Горчин Стојановић, као реномирани уметник, творац таквих ремек-дела попут серије ''Оно као љубав'' има пуно право да суди ''нижим талентима'' попут Бећковића, па чак и да га, без обзира на раскошно поетско дело, диквалификује само на основу ''порекла из Роваца''.
Шта је ''Ћераћемо се још'' спрам ''хитова'' Канде, Коџе и Небојше, које ће, сигуран сам, будућност памтити као бисере националне културе.
Благо нама са Басаром, Стојановићем и другим култур-трегерима спремним да попут узора им, Радомира Константиновића, изврше ревизију целокупне српске културе и књижевности у духу нових ''напредних'' идеолошко-политичких доктрина.
Препоруке:
0
0
82 уторак, 16 фебруар 2010 09:39
hroničar @ Bojan Todorović
Imam za vas jedno pitanje. Koje ste vi škole završili, gde ste naučili ta znanja kojima tako sigurno dajete klasifikacije? Vi nemate više od srednje škole i niste bili ni odličan ni vrlo dobar đak. Hajde, recite nam iz kog ste prsta isisali svoje znanje. Jedan izvor znamo "On, Ona i Mi" od nepoznatog autora (nepoznatog meni).
Što se tiče Basare, NATO, NVO, ja, a mogu slobodno reći i mi, mi ih ne želimo, ne trebaju nam.
Jedino protiv vas nemamo ništa. Kao što rekoh, da vas nema trebalo bi vas izmisliti.
Recite vi nama koju ste vi knjigu zadnji put pročitali. Jeste li pročitali išta od Andrića, govorite o stilu, jeste li čitali Kiša. Jeste li pročitali srednjoškolsku lektiru. Studirali niste, pogotovo ne i ovde i u inostranstvu, a presuđujete o stilu jednog skribomana i nesuđenog književnika, koji se zaputio u svet literature, a obreo se u svetu političkih pamfleta.
Препоруке:
0
0
83 уторак, 16 фебруар 2010 09:55
Teofilo Stivenson
'Ko god prati sredstva informisanja zna šta se događa u Gračanici.'

Ovoj konstataciji nije potreban odgovor. Kao sto sam vec nekoliko puta napisao, povodom komentara Bojana Todorovica, autoru ovakvih 'istina' je potreban razgovor. Razgovor o sopstvenim problemima, posto izmedju realnosti i Todorovicevog poimanja 'realnosti' postoji ogromna diskrepancija koja podrazumeva izvestan nivo disfunkcionalnog ponasanja.

Spocitavate mi da sam 'sam', sto su zalosne fantazije profesionalnog komentatora na preostalim srpskim sajtovima (kakav opis profesije!). Ta anskioznost verovatno Vama ne da da oka sklopite misleci o svojim postenim, ali siromasnim komsijama i skolskim drugovima.

Govoreci drugima da su u manjini, izgleda da ne primecujete razmeru komentara koji podrzavaju drugosrbijanske propagandisticke brosurice i onih koji su se se, koristeci zdrav razum usprotivili propagandizmu a la Bojan Todorovic. 1:100? Podsetili ste me na Muju koji vozi suprotnim smerom i slusa radio pa kaze da autoputem ne vozi jedan ludak vec ih ima hiljadu.

O snimcima sa KiM: Ako je Bojan Todorovic cuo za filmsku i televizijsku montazu, mozda zna i kako je iz izvestaja drzavne televizije nestao kljucni deo koji se spominje na nekoliko sajtova na kojima se vec nalaze i transkripti tekst poruka sa Kosova. Todorovic nas upucuje na snimke. Snimak, valjda ne laze, bez obzira ne intervencije u montazi. 'Vi ne gledate drugi program?' pitao je Breznjev gledaoce kojima se Prvi kanal smucio. Postoje snimci, kaze Todorovic.

Za one kojima nije jasno zbog cega sajtovi objavljuju tekst poruke da jos jednom ponovim: Zato sto je sajt Eparhije srusen od onih koji izdaju sopstvenu zemlju i unistavaju sopstvenu crkvu.

G. Stanojevicu,

U Srbiji postoji sifrovana televizija. Times Literary Supplement i London Review of Books nisu sifrovane revije ni dodaci. Niko nista ne pokusava da Vam zabrani. Nema potrebe za dramatizovanjem mog komentara.
Препоруке:
0
0
84 уторак, 16 фебруар 2010 13:57
Боле
Хтео сам да напишем,'ајд да га бре пустимо да буде премијер!
...а онда нешто размишљам па пустили смо и ове сада, и оне пре њих, и онњ пре њих, па и њихове предходнике...можда да за у будуће не пуштамао никога? Па ко може без нас, па нека му!
Но са друге стране, Басара и не трежи од нас, него од Бориса, а овај опет какав је можда му и да...
Препоруке:
0
0
85 уторак, 16 фебруар 2010 17:11
Одбрана и последњи дани.
Нисам се до сада оглашавао поводом модерисања коментара, иако ми неколико пута коментар није објављен. Знам да се дешава и другима и да је сасвим у реду да се коментари модеришу, да би се одржао ниво говорне културе какав заслужују квалитетни текстови које објављујете и који се коментаришу. Сматрам да сте били у праву када се ме предходно цензурисали, али овај пут се не бих сложио..То што сам рекао о лику г.Светислава Басаре далеко је мање увредљиво од онога како он говори о неким људима. Објавили сте овај његов текст у којем он поспрдно назива Д.Ћосића геџом, а нисте мој коментар у коме су много блаже квалификације. Папагај је лепа животиња, многи га држе у кући као љубимца, за разлику од "примитивног геџе", кога нико не би пожелио у свом дому и да му прља тепих са својим каљавим опанцима. По чему је г.Басари дозвољено, а нама није? Сматрам да је он грађанин као и други и да не би требао да има неко ексклузивно право. Такво је моје схватање демократије. И даље мислим о господину Басари оно што мислим, а што нећете да објавити. И даље тврдим да је боље да се воза са бициклом по природи, а не да ствара фаму у овој нашој,ионако, јадној и ишчашеној култури.
Препоруке:
0
0
86 уторак, 16 фебруар 2010 17:21
thinking maize
Некад сам у Краљеву играо шах за локални клуб
"Слога". Тада сам упознао М.Ј. (иницијали због разумљивих разлога!). Исти је био фини момак, мало размажен, али могло се са њим комуницирати. Завршио је правни факултет и вратио се у Краљево, управо када сам (почетком 80-тих) полазио на факултет. Зато се и нисмо блискије дружили, сем, током ретких наступа за клуб. Док сам у Београду проучавао Вотсона и Крика, у Краљеву је мој познаник М.Ј. "текао" каријеру. Постао је директор једног већег локалног предузећа (не наводим браншу, да неко не би препознао!), први мандат, други мандат... Дође и 1990-та. Наш М.Ј. би међу оснивачима ДС-а у Краљеву! Ипак, ко што знате, Слоба је тада придобио српска срца, па је и М.Ј. морао да се прилагоди. Нисам баш пажљиво пратио његов животни пут, али сам повремено чуо М.Ј. код социјалиста! М.Ј. код "ЈУЛ"а! То није привлачило пажњу, док није дошло до шетњи новембар 1996-март 1997! У Краљеву је, као и многим српским градовима дошло до протеста, због незаконитог поништавања избора! Ипак, социјалисти и ЈУЛ су "одржавали своје изборе"! Тако су поставили свог кандидата за председника краљевачке општине! Шта мислите, КО ЈЕ БИО КАНДИДАТ СОЦИЈАЛИСТА И ЈУЛ-а ЗА ПРЕДСЕДНИКА?! Наравно, г-дин М.Ј.! Његови познаници из шах-клуба су га одговарали: "Еј, човече, цео град је против ове глупости! Зашто ће ти то?! И да будеш председник општине, то ће трајати кратко! Стварно, шта ће ти то?!" На то ће г-дин М.Ј.: "ОЋУ ДА БУДЕМ ПРЕДСЕДНИК ОПШТИНЕ МАКАР ЈЕДАН ДАН! " На то су његови шахисти само слегнули раменима. Остало знате, Фелипе Гонзалес, lex specialis, локална власт опозиционих странака и у Краљеву! Наш јунак је остао на свом месту директора фирме, зато што локална власт ту није могла ништа! Постоктобарска "тумбања" М.Ј. је "преживео"!
Али за неку годину "његово" предузеће дође на ред за приватизацију! Фирму је купило истакнуто предузеће из те бранше из Македоније, а М.Ј. је постао генерални менаџер! ЧОВЕК ЗА СВА ВРЕМЕНА! КАО И БАСАРА!
Препоруке:
0
0
87 уторак, 16 фебруар 2010 20:26
thinking maize
Еј народе, повезах са filozofija.info сајтом и наравно, Басара је и тамо! Неколико коментара, уђох у онај о "Avataru". Кад тамо: "Последњих 30 минута изгледају као да их је режирао Коштуница!" ШТО ЈЕ МНОГО, МНОГО ЈЕ!
Препоруке:
0
0
88 среда, 17 фебруар 2010 10:14
@Boki
O.K.Basara je vas mijenik.
Taj model( ne)kulture ocigledno vam je blizak.
Vecina na ovom sajtu zeli humanije,umivenije,ljudskije lice Srbije,stare evropske drzave.

I vama to smeta.
Hello!?
Препоруке:
0
0
89 среда, 17 фебруар 2010 11:09
Мирослав Анђелковић
Што рекло ово мало здравог, за семе преосталог, и од њега и њему сличних, презреног геџованског народа, шћућореног под ону спасоносну Тарабићеву шљиву: ''Ударила га шљивова грана по глави, па збори што трезан мишљаше''!
Препоруке:
0
0
90 петак, 19 фебруар 2010 12:10
Bojan Todorović
@hroničar
Imam volje da odgovorim, ali ne nailazim na razumevanje.
Препоруке:
0
0
91 петак, 19 фебруар 2010 15:15
Bojan Todorović
Boga mi – i Vi imate neke skriivene izvore!
Iskreno divljenje!
Pa evo : Na Vaš jedno pitanje – jedan odgovor!
Ponavljao sam u sedmom. Ali sam čitao dosta. Kad god sam mogao.
Pročitao sam dve knjige. Jedna je “orlovi rano lete” od Ive Crnjanskog ( ili Crnčević, sad ne mogu da se setim ) i “On ona i Mi” od jednog nepoznatog pisca. Počeo sam i treću, u stvari to je bio strip, sa sličicama, ali nisam je dovršio….
Nisam studirao, tačno, ali sam više puta bio na raznim fakultetima u diskotekama ( KST, Bonafides i slično ), a jednom sam drugaricu čekao tri sata ispred amfiteatra, sve vreme držeći njen indeks u rukama, pa mislim da i to znači nešto? Zar ne?
Ja sam imao jako mnogo talenta, ali nikada nisam bio shvaćen. Najviše talenta sam imao za tajnog agenta pa sam rešio da, pošto nemam škole - to postanem! Imao sam tajna oružja i brze automobile. Stalno sam se družio sa lepim ženama - i mao sam uspeha kod njih i zato sam bio ponosan, a i malo uobražen. Tako bar kažu moja žena i moja draga baka ( mnogo me je volela ). Puno sam putovao i obišao sam 867 zemalja sveta ( za sada ), tečno govorim 186 jezika a sa nekoliko desetina se služim ( svahili i njegove varijacije ) Stalno sam se sretao sa agentima CIA i drugih tajnih službi, od kojih sam uzimao važne informacije i koristio ih za dobro svog naroda a najviše svog voljenog Predsednika. U razgovoru sa njima sam uvek iskazivao veliku dozu iskrenog patriotizma koji mi je uz privlačnost lepim ženama – urođena osobina, a koji je njih uvek obarao sa nogu. Prema tom mom ogromnom i vidljivom patriotizmu su izražavali divljenje i poštovanje pa sam besplatno dobijao vina od 800 eura čim bih pokazao Predsednikovu sličicu koju uvek držim blizu srca. Ali kada su se zle svetske sile urotile protiv voljenog Predsednika i uhapsile ga kao ratnog zločinca - nisam mogao čak ni ja da ga spasem. Od tada sam tužan i nesrećan, a kad ga neko vređa mene obuzme bes prema dušmanima. Onda svašta kažem, a oni se samo smeju. Ludaci.
Препоруке:
0
0
92 понедељак, 22 фебруар 2010 13:27
Мирослав Анђелковић
Неупућене да обавестим, а заборавне да потсетим: Београд, испод Топчидерске звезде, има свој Хајд парк. Жуте демократе су 5. октобра ту тековину отеле у пакету са свим осталим вредностима претходне државе. За разлику од свог лондонског имењака, овај београдски данас зврји потпуно празан. Штета што претходни коментатор не држи своје монологе у њему, јер би могао до миле воље да прича своје приче, а да му нико не опонира, што и јесте његово схватање демократије. Многи коментатори са НСПМ и ''Политике'' би дошли, не да би га слушали, јер све његове приче знају већ напамет, већ да коначно уживо виде ту перјаницу жуте демократије. Он би тако учинио бар једно добро дело: привео би правој намени овај запуштени београдски парк, који се на сву срећу ипак не налази у кругу двојке.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер