четвртак, 18. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Јенс Столтенберг: Земље Европске уније нису у стању да осигурају сопствену одбрану без Сједињених Америчких Држава и НАТО

Kоментари (15) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 03 март 2021 23:02
....
Прича стара 7О година. А показало се, да ни Стаљин није хтео да војно осваја земље мимо совјетског блока...
Препоруке:
10
1
2 среда, 03 март 2021 23:24
телетабис
Откриј нам тајну "ко то хоће да нападне Европу?"
Препоруке:
13
1
3 среда, 03 март 2021 23:33
синиша
Слажем се да земље ЕУ нису у стању да одбране Европу. Не слажем се да ће им у томе помоћи САД. Напротив мислим да земље ЕУ служе САД да се САД боље бране, а да им европске земље служе као неки штит, нека предстража, топовско месо.

Додуше нисам ја пуно опкупиран питањима одбране Европе, поготово не ЕУ, а САД још мање. У ствари мене скоро да и није брига могу ли се ЕУ и САД одбранити.

Мислим да и САД и ЕУ на својим територијама су најаче и да на територији САД нико не може да победи САД. Еу је угрожена од Ислама али ће се одбранити захваљујући КОВИД-у.

Међутим изгледа да то није њима довољно. Они су оно што се у енглеском жаргону каже " фрик контрол", болесни контролори, па би хтели да контролишу и оно што објективно не могу да контролишу јер тамо нису најачи.

На пример Русију.

Мислим да за Русију није битно да буде јача од САД на територији САД, али и је јако битно да буде најача на територији Русије. Мислим и да јесте.

Русију контролишпе Русија. САД је за то нејака.
Препоруке:
6
1
4 четвртак, 04 март 2021 00:16
Bole M
A zbog čega bi neko napao Evropu,možda imate neka skrivena nalazišta nafte ili gasa ili se od nekud pojavio kvalitetni ugalj.Niko vas neće da dira mirno spavajte zaključajte se od korone i čekajte šta će Kauboji da odluče,dal će da daju neku milostinju.Izmišljajte razne viruse i nevidljive neprijatelje,zamajavajte se klimatskim promenama dok se Kauboji smiluju da vam daju nešto energenata da vaš cirkus otključate za presrećnu publiku.
Препоруке:
15
1
5 четвртак, 04 март 2021 09:26
2.71828
.... (četiri tačke), pre 81 godine, 1939, Staljin je krenuo u osvajanje Poljske. Anektirao je istočnu Poljsku, a kao nagradu Poljacima što ih je usrećio aneksijom, pobio je preko 20.000 Poljaka u ozlogašenom masakru u Katinskoj šumi maja 1940.
Dakle, to je vreme kada nije postojao sovjetski blok.
Koliko je formiranje Varšavskog pakta bilo stvar dragovoljnosti, a koliko prisile, maltene okupacije, govore i oružane pobune naroda u Mađarskoj, Čehoslovačkoj i Poljskoj, koje su Rusi gušili tenkovima i masovnim egzekucijama.
Препоруке:
2
6
6 четвртак, 04 март 2021 09:36
ЕУ-ропске вредности
Тако је то кад на чело репресивне организације инсталираш сексуално збуњеног бирократу, па он почне да лечи комплексе и да глумата мачо-мена.
Препоруке:
10
1
7 четвртак, 04 март 2021 11:52
синиша @ 2.71828
Има једно мало питање. Додуше то питање се могло поставити и раније, али се није постављало, не знам из којих разлога, вероватно да се не наруши хармонија унутар Варшавског пакта и братство међу комунистичким земљама Пољској и Совјетском Савезу. Могуће да постоји и бољи разлог, и боље оправдање тако да немам ништа против да нам се предочи и тај разлог и та оправдања, ко год жели.

А питање које сам желео да ти поставим гласи овако:

А ШТА ЋЕ 20 000 НАОРУЖАНИХ ПОЉАКА У КАТИНСКОЈ ШУМИ ДУБОКО У ТЕРИТОРИЈИ СОВЈЕТСКОГ САВЕЗА ?

Катинска шума ни тада ни сада није била у Пољској него у Русији и Совјетском Савезу.
Препоруке:
3
1
8 четвртак, 04 март 2021 13:59
2.71828
Siniša, zamoliću te, ako već komentarišeš, onda se upoznaj sa činjenicama:
1. oni koji su streljani nisu bili naoružani;
2. streljani su, pored oficira, političari, umetnici, profesori, istaknuti Poljaci;
3. Ruski predsjenik Boris Jeljcin je objavio tajne dokumente iz zapečaćenog "Paketa №1." te ih predao poljskom predseniku Lehu Valensi. Među dokumentima je bio i predlog Berije, datiran 5.3. 1940., da smakne 25.700 Poljaka, a koji je između ostalog potpisao i Staljin.
4. to se odnosi na otprilike 25-26000 državljana nekadašnje Poljske, osuđenih 1940. godine na različite kazne zatvora u tzv. „osobitom poretku sudstva“, odlukama Komisije za istražna dela NKVD i tužioca SSSR;
5. Vladimir Putin je 7. aprila 2010., zajedno sa svojim poljskim kolegom Donaldom Tuskom, posjetio grobove u Katinskoj šumi. On je tada ocenio da je masakr bio osveta Staljina - ne pominje naoružane Poljake;
6. Kakva ti je to tvrdnja da je Katinska šuma u SSSR-u? Pa naravno da je u SSSR-u.
Препоруке:
1
1
9 четвртак, 04 март 2021 15:02
....
Пољски русофоби се диче, да су они били претеча натоваца, још из времена средњег века ? Колико пута су заузимали руске територије ?
Препоруке:
2
2
10 четвртак, 04 март 2021 15:43
синиша @ 2.71828
Није тврдња да ли је Катинска шума данас у Русији, и увек у Русији, тада у Совјетском Савезу, то је несумњива тврдња.

А питање је откуда Пољаци у Катинској шуми. Да ли су били војници у јуришу?
Дали су били заробљеници, заробљени војници, и где су заробљени, ако су били војници?
Да ли су били цивили заробљеници, где су заробљени?

Да их можда припадници Црвене Армије нису ту довели из Варшаве или неког другом града у Пољској? Да нису били Пољаци који су живели у Совјетском Савезу?

Не знате! Ја ћу вам рећи.

Били су пољски регуларни официри и гардисти који су ренулу ка Москви са уверавањем да Совјети немају никакво оружје и да иза њих иде немачка војна сила.

Та група из Катинске шуме је кренула на коњима, и чак су јуначки изгинули кад су видели испред себе Црвену Армију. Кренули су у јуриш и сви погинули.

Нису вам то јавили демократски медији? Нису!
Препоруке:
1
1
11 четвртак, 04 март 2021 16:02
синиша " објашњење питања, шта ће они тамо"
Многи не знају да је под Стаљинградом погинуло милион Румуна.
Кажу и два милиона Немаца. 10 хиљада Хрвата је погинуло под Стаљинградом, 10 хиљада босанских муслимана.

Погинуло је и три милиона Руса.

Руси су бранили Стаљинград, и спречавали продор дубље у Русију.

А остали "ШТА ЋЕ ОНИ ТУ?"

Зар то није најнормалније питање?

Или били неки Немци код Краљева па их неко убио из заседе. А шта ће Немци код Краљева, и то са оружјем.

Или модерније питање. Браћа Битићу из Америке погинули у Србији. А шта ће они у Србији са оружјем?
Препоруке:
2
1
12 четвртак, 04 март 2021 16:15
браша
Шта би натовци без "непријатеља" ? А стотине хиљада војно способних мушкараца са других континената су им о.к. ?
Препоруке:
2
0
13 четвртак, 04 март 2021 16:16
123...
Siniša
Posle ovakve "mudrosti":
"Мислим да за Русију није битно да буде јача од САД на територији САД, али и је јако битно да буде најача на територији Русије. Мислим и да јесте.", kako da te ne "opletem"?
Tvrdiš da je Rusiji najbitnije da bude najjača na teritoriji Rusije, pa jesi li ti normalan? To je kao da si rekao: na teritoriji Rusije postoji još neka država sa kojom Rusija mora da se bori oko opstanka. Da li te je babica, kada si bio mali ispustila, te odvaljuješ ovakve "bisere"?
Tebi, izgleda, ne bi pomoglo ni uzemljenje ni nulovanje da ne pričaš gluposti.
U svakom slučaju razvedriš mi dan kad dođem s posls i pročitam tvoje "genijalnosti" - zato, za "gospodina za susednim stolom" dve plave tabletice - poklon od SNS-a, da ti bude bistrije u glavi.
Препоруке:
1
1
14 четвртак, 04 март 2021 16:39
2.71828
Siniša, ja sam već jednom zamolio da se upoznate sa činjenicama, a ne da tvrdite na osnovu proizvoljnosti.
Ako ste, već rešili da mi kažete "istinu", onda ste obavezni da navedete i izvor, što niste uradili, tako da vaša tvrdnja nije validna.
Dalje. masakar je izvršen u periodu od 3. aprila do 12. maja 1940. godine, a napad na SSSR je počeo 22. juna 1941. godine - plan "Barbarosa". Dakle, godinu dana nakon masakra počeo je rat, a vi pričate da su Poljaci krenuli na Moskvu u nadi da će biti podržani od Nemaca godinu dana pre izbujanja rata - nemojte molim vas.
U dokumentima koje su objavili Rusi nigde se ne pominje bilo kakav oružani sukob, već dovođenje ljudi iz Poljske u logore Kozelsk i Juhnov odakle su odvođeni na egzekucije, samo vi tvrdite to što tvrdite.
U vezi lokacije Katinske šume: Zašto ste, uopšte pomenuli tu lokaciju u prvom postu, ako u drugom tvrdite da nije sporna?
Stoga, još jednom: Navedite izvor informacija, inače polemika gubi smisao.
Препоруке:
1
1
15 четвртак, 04 март 2021 16:55
синиша @ 123...
А ти немаш ништа паметније него да читаш моје како год да их зовеш?

Ево ти један предлог, или неколико предлога.

Погледај неки филм. Учи неки језик. Мало продуби професионална знања. Ако има нека старија жена у комшилуку питај је треба ли јој нешто из продавнице па скокни и донеси јој то.

Пошто радиш претпостављам да си средњовечан. Знаш и лабави може да забави.

Уосталом узми књигу па прочитај нешто. Читање је изванредна навика. Ја ни сада не могу да се ослободим те навике.

У паузама уђем у сајт и прокоментатишем неки текст, из рекреативних разлога. И одговорим на коментаре на мој текст. Никад нисам ни слово прочитао шта си ти написао осим кад мене " оплетеш " или замишљаш да си ме оплео.

Још једном да закључим. Не могу да верујем да немаш паметније ствари у животу него да читаш моје коментаре. Ништа Андрић, ништа Хендке, ништа Тајмс, ништа француски Монд,ништа Спутник. само моји коментари те вуку да их читаш.

Ако, ако.
Препоруке:
1
1

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер