среда, 24. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Ко се боји Чанка још?

Kоментари (25) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 10 фебруар 2009 16:36
mladen
U napred se izvinjavam ako sam promasio temu.
Mislim da je pitanje autonomije Vojvodine izmisljeno ili u najmanju ruku se odnosi na okolinu Novog Sada.Ekonomski i kurtuloroski Pancevo i okolina su vezani za Beograd.Pola Srema(Indjija,Stara Pazova)i dr.takodje gravitiraju iskljucivo Beogradu.Sva Sremska sela od Sapca do Rume su okrenuta Sapcu.Mozda je ta autonomija u Austro-Ugarskoj funkcionisala a sada je neprirodna i nepotrebna.
Препоруке:
0
0
2 среда, 11 фебруар 2009 01:03
Ч.К.
Аутор каже да је Америка Чаплина и Поланског протерала због мањих грехова од оних које је Чанак починио. Што значи тачно шта?

а)Аутор хвали Чанка, ласка му, промовише га поредећи га са Поланским и ни мање ни више него Чаплином!

б) Аутор стаје на страну оних који су протерали Поланског и Чаплина!

Не зна се шта је горе, ово под а или ово под б, али у сваком случају свака част уредништву НСПМ што је толико либерално у уређивачкој политици па пушта и овако нешто да нам исијава са њиховог сајта.
Препоруке:
0
0
3 среда, 11 фебруар 2009 11:40
Зоран Грбић
Младене, наравно да ниси промашио тему, него си је допунио, и хвала ти на томе.

@ Ч. К. Мислим да сте, намерно или не, пропустили смисао, мада није важно, јер на то имате право. У једном се слажемо – овде је стварна либерална уређивачка политика.
Ако вам је до слободе мисли, дођите на НСПМ.
Препоруке:
0
0
4 среда, 11 фебруар 2009 17:40
Ч.К.
@Зоран Грбић,
Можемо и овако: сувише слободе води у хаос, у неконтролисано испробавање да ли може да прође ово, па нешто друго, па нешто треће. И то онда нужно производи одређене последице. То је коментар на Вашу процену НСПМ. А што се тиче Вашег текста:
Ја сам искрено зачуђен како може да се деси да у јавни простор зађе тако нешто попут Вашег поређења Чанка са Поланским и Чаплином, те ме још више чуди Ваше ни мало суптилно, ничим прикривено стајање на страну оних који су прогнали Поланског и Чаплина. Преиспитујем се и не успевам да се сетим да сам икада видео веће помањкање укуса.
Препоруке:
0
0
5 среда, 11 фебруар 2009 17:59
Ч.К.
П.С.
Хајде, кад смо се већ ухватили овога, да прокоментаришемо и следеће, што нам Зоран Грбић каже:
"Америка је, на пример, између осталих, протерала и Романа Поланског и Чарлија Чаплина за далеко мање злочине, који немају везе са политиком."
Прво, ово се није одиграло нигде другде осим у машти Зорана Грбића. Роман Полански није протеран, већ је после мукотрпног судског процеса напустио С.А.Д. и никада се није вратио. Да хоће, увек може да се врати - може, јер није протеран - само што се, судећи по интервјуима, не враћа, јер би га тамо дочекао наставак деценијама раније започетог судског процеса. Дакле, неко као Полански се не протерује тек тако.
Друго, исто је и са Чарлсом Спенсером Чаплином. После низа перипетија у којима је влада С.А.Д. покушала да на разне начине потчини Чаплина - како би плаћао порез иако је држављанин Велике Британије, како би у филмовима испостављао поруке које иду на руку тадашњој политици С.А.Д. на шта Чаплин није пристајао, сачекало се да Чаплин отпутује из С.А.Д. па се онда за време његовог одсуства нашла нека правна зачкољица, па је уследила забрана повратка. Али, забрана повратка НИЈЕ ИСТО што и депортација (као што би З.Грбић волео да јесте).
Дакле, Америка НИЈЕ протерала Поланског и Чаплина. А то што Зоран Грбић на страницама НСПМ не само да тврди да јесте (јер да само тврди, то би просто била грешка) већ што прижељкује један такав ред и поредак у ком се људи без икаквих проблема и само тако одједном протерују из земље јесте или:
- провокација ради провокације (али крајње неукусна и зато несврсисходна ма шта да јој је сврха);
- симптом нечег дубљег, већег и ужаснијег, чега смо мислили да смо се ослободили 1945.
Препоруке:
0
0
6 среда, 11 фебруар 2009 21:48
Тон_мајстор
Г. Грбић је у праву... озбиљне државе се одлучно и озбиљно бране од сепаратиста, свим уставним и законским средствима. А оне "најдемократскије" и више од тога, да се не лажемо. Хватамо се за једну реченицу из текста који је много важнији од ње.

Но, да мало и ја "угазим" у суштину полемике: протеривање је хуманије него хапшење. Како? Па... ако Чанка (икада) ухапсе због неких политичко-економских малверзација, а да га у суштини тиме покушају да макну са сцене. Није немогуће, верујте.

Притом, уколико је лидерство једне политичке групе легитиман "кров" за антидржавно деловање, онда ме све ово помало подсећа на давну Немачку (двадесетих година ХХ. века) којој тек предстоји Хитлер, с тим да је и овде Хитлер из Аустрије, тј. "није из нашег сокака", ако рачунамо Чанково изворно порекло.

Да не трошим овај простор на тог незадовољног и злог човека. Само једно подсећање:

Сви су се изругивали оном несрећном г.Мартиновићу коме су пре тридесет година шиптари набили стаклену флашу у ректум и поломили! Сетите се насмејаних Власија&екипе, циничних извештаја ЈНА, ВМА... харанге у новинама! Нико није хтео да види шта се спрема и ради на КиМ! Ово је ИСТО ТО, само је "флаша" Статут а "г.Мартиновић" Србија! Ко је "шиптар", ЈНА, ВМА... остављам да сами закључите.

Извињавам се читаоцима и Редакцији ако је ово моје поређење прегломазно, одавно се спремам да ово напишем.

Отуда, више заиста НЕМА ШАЛЕ, како видим да се поручује и са овог сајта и са осталих медија који нису сепаратистички.

Поздрав!
Препоруке:
0
0
7 четвртак, 12 фебруар 2009 09:34
Владислав Б. Сотировић
СПЦ није очувала кроз векове српски национални идентитет већ га је променила и конзервирала. Српски национални идентитет у српским земљама се све до краја 19. столећа поистовећивао са српским националним језиком-штокавштином, без обзира које вере били његови говорници. Тако се већина Дубровчана још 1893. г. изјашњавала да су етнолингвистички Срби а босанскохерцеговачки муслимани до средине прошлог века. Оно што је СПЦ урадила, сводећи српски етнос само на православце, се зове етноцид. Због овакве СПЦ политике, али и Римске курије, све земље насељене штокавцима католицима су данас "хрватске" а муслимана штокаваца "бошњачке". По истом СПЦ принципу данас би само половина Немаца из Немачке били Немци. Што се тиче аутономије Војводине у Аустроугарској, она је била српска што се види и из назива-"Војводина Србија и Тамишки Банат" а трајала је само једно десетљеће. Данас, тражити аутономију за Војводину у оквиру Србије од стране војвођанских Срба је чисто лицемерје и петоколонашење. Само да се потсетимо онако успут да је огромна већина "Војвођана" насељена у Војводини, тј. Србији, у оквиру Осме офанзиве из Црне Горе, Босне и Херцеговине и Крајине. Војводина је ушла 1918. г. у државу Србију. Другим речима, Војводина не припада њеним грађанима (по принципу "фабрике радницима а земља сељацима") већ држави Србији која је једини правни власник Војводине након 1918. г. а коју је добила од Мађарске на име ратних репарација.
Препоруке:
0
0
8 четвртак, 12 фебруар 2009 09:51
Petar
To sto Vojvodjanima smeta jeste, da Beograd uzima poreze (harac) kako mu volja, i vrati nazad to sto smatra za shodno (manje-vise nista). Vojvodina zeli vise prava da raspolaze sa svojim novcem - to je sve.
Napomena: Srbija bi trebaлo da vec jednom razmisli, zasto niko nije zeleo da ostane sa njоm. Ili je mozda to, da su bas svi losi, glupavi i zavedeni te nece pa nece Srbijom.
Препоруке:
0
0
9 четвртак, 12 фебруар 2009 13:33
Afrosrbin
ton-majstore Čanak ima pravo na nezadovoljstvo izlobu. Kada je posle smene vojvodjanskih komunista autonomasa kojima je pripadala injegova porodica ostao bez privilegija ,s pravom povikao Gde su nasi novci. Somborgi Mitrovčani idr to nisu vase pare već Čankove i ostalih siročića komunizma.
Препоруке:
0
0
10 четвртак, 12 фебруар 2009 15:10
aleksandar
Uvaženi Petre, velika je greška pitanje autonomije Vojvodine svoditi na pitanje "novca". Nenad Čanak kada govori "di su naši novci" samo koristi instrument koji osiromašeni ljudi najbolje razumeju i koji postiže najveći marketinški efekat. Autnonomaštvo, u stvari separatizam Nenada Čanka i njemu sličnih (kojih nažalost više nije tako malo, ima ih puno i u Demokratskoj stranci u Vojvodini)nema nikakve veze sa novcem. Radi se o identičnoj pojavi kao kod tzv. dukljana u Crnoj Gori. Oni naprosto iz neshvatljivih razloga (to ima samo kod Srba) žele da potru ono što su bili, ono što su im bili dedovi, ne žele više da budu Srbi, mrze Beograd i Srbiju, i krajnja im je namera da naprave novi identitet (tzv. vojvođanski). Krajnji cilj im je naravno Vojvodina država (što Čanak čak i ne krije jer mu je za sada kao prvi korak program Vojvodina kao federalna jedinica - republika u Srbiji). Dakle, pametnom čoveku je jasno da se tu novac pominje samo kao sredstvo za postizanje cilja i zamajavanje lakovernih. Da je novac u pitanju, Čanak i njemu slični ne bi tražili "potpunu zakonodavnu, sudsku i izvršnu vlast". Čak i oni koji nisu pravnici znaju da to nema veze sa autnonomijom već predstavljaju potpuna obeležja državnosti. Stvari su dakle mnogo dublje, a srpsko iskustvo sa sličnim pojavama (montenegrini i dukljani) je sveže i veoma poučno.
Препоруке:
0
0
11 четвртак, 12 фебруар 2009 19:51
Владислав Б. Сотировић
Што се тиче потезања фактора "новца" и "финансијске експлоатације" ради се о одлично уходаном сценарију који су прво пре 20 година лансирали Словенци па онда прихватили Хрвати, Милогорци и сад Чанколизци. Као да Нови Сад не експлоатише Сремске Карловце или Кикинду или Белу Цркву. Као да исти ниво експоататорских односа не постоји између Лондона и Манчестера или Париза и Бордоа. По чанколизачкој филозофији нпр. Српска фабрика стакла у Параћину би вероватно требала да продаје стакло само Параћинцима и сав новац који заради на тој продаји без плаћања икаквог пореза држави уложи у реконструкцију параћинског градског парка (зашто би Параћинци нпр. улагали у реконструкцију Канала Дунав-Тиса-Дунав или зашто би Крагујевчани продавали Пунто у Суботици). Сада би у ствари најбоље било када би се Срби у Бачкој, Банату и Срему политички организовали и тражили исте аутономашке статуте за своје историјско-економско-административне области у односу на Нови Сад. Историјски, у 15 и 16 веку је постојала српска држава у Срему са српским деспотима од Јакшића. Дакле Срем има више историјско-државничке повести него читава остала Војводина заједно. Проблем је само у томе што је управо већина Срба из Војводине и гласала за ЗЕС-овце али би било поштено са њихове стране да признају да им је земља у Војводини дата од стране државе Србије на плодоуживање и обраду а не у трајно власништво. Дакле кад буду одлучили или да се врате назад у своје Херцеговине или иду даље у Еуропу могу са собом да понесу само некретнине које су зарадили и изградили на војвођанској земљи али не и саму земљу која у ствари буди речено припада Шумадији јер ју је она добила 1919. г. од Антанте на име репарација за ратне злочине које су мађарски хонведовци починили јужно од Саве и Дунава у Првом светском рату.
Препоруке:
0
0
12 четвртак, 12 фебруар 2009 20:53
Petar
Gospodine Aleksandar:
"Oni naprosto iz neshvatljivih razloga (to ima samo kod Srba) žele da potru ono što su bili, ono što su im bili dedovi."
1) ono sto je puno ozbiljninje:
Je li razmislate o cemu pisete? Znaci svi osim iz okoline Beograde, nisu samo izdajice sveg sto je srpsko, nego i svojih predaka. Vidite, to je ta bahatost koja je razbila YU i samu Srbiju. Zalosno!
2) ono sto je sasvim obicno licimerje:
Pa kad novac nije vazan, ostavite Vojvodini da sa njima raspolaze. Dogovorimo se kolko cemu Beogradu placati "sto imamo cast biti bracom" i glavni problem je resen.
Препоруке:
0
0
13 петак, 13 фебруар 2009 01:11
Prodavac magle
Ovdije se pojavljuju dva stava:
1. (Cini mi se) zlonamjerno tumacenje pominjanja protjerivanja Caplina i Polanskog.
- Ako noeko to zeli "bukvalisticki" (odnosno vrlo usko) shvatiti onda pod protjerivanjem smatra samo ako neko fizicki projtera nekoga. Ovo je na liniji hrvstskog tumacenja dobrovoljnog srpskog odlaska iz krajine jer vecinu Boze moj niko fizicki nije protjerao vec to sto su bombe padale oko njih, sto su primjenjivali princip spaljene zemlje, sto su ubijali one (stare/nemocne) koji su kojim slucajem ostali i sto sada recimo sudski gone vecinu vojnosposobnog stanovsnistva kojima bi moglo pasti na pamet da se vrate - pa Boze moj oni mogu da se vrate, a to sto ih mozda ceka zatvor to nije na linji protjerivanja, to sto ne mogu dobiti nazad imovinu - kakve ima to veze oni mogu da se vrate, to sto ce biti sikanirani ...
Ma ne ni Caplin ni Polanski nisu protjerni negu ...
I zemlja je ravna ploca.
A sada jos zlonamjernije tumacenje kako autor podrzava "protjerivanje" (zbog stava da ga nije bilo postoje navodnici) nema smisla diskutovati. Jer ako neko napise "bijelo" neko bi se sigurno nasao da tvrdi kako je pisac sigurno misli na "crno" jer ... (uvijek se nesto moze izmisliti).
Ja ovo tumacim samo namjerom, koja je po meni vise nego ocigledna, da se Srbija kao drzava ni najmanje ne obazire na otvoreno protivustvano djelovanje - jer u ovom slucaju zutima treba podrska oko daljeg nesmetanog upropastavnja zemlje (posljedica stvarnog cilja licnog bogacenja).
Препоруке:
0
0
14 петак, 13 фебруар 2009 01:27
Mislilac
Crkva stvorila srpski nacionalni identitet?! Autor ocigleno nezna da Srbi postoje i pre svetog Save. Potsetimo se nasih prvih kraljeva, Mihajla i Bodina koja su zivela pre nastanka SPC 1219. i koji su bili katolici, a da ne govorim da su Srbi postojali i znatno pre toga i pre primanja hriscanstva...
A to da je ocuvala identitet to je delimicno tacno ali je delimicno i pogresno! Jer crkva je uporno razvijala pogresnu pretstavu i poistovecivala naciju sa religijom, a to je pogreseno. Zato je nastao naopak pojam poistovecivanja srpstva i pravoslavlja i izmedju ostalog je i zbog toga deo Srba koji nisu pravoslavne vere rasrbljen.
Препоруке:
0
0
15 петак, 13 фебруар 2009 11:54
Afrosrbin
Poštovani mislioče nije SPC ispisivala iz redova srpkog naroda katolike,muslimane i ateiste već su se oni odricali svega i vere i naroda zarad porcije pilava,zbog porcije kaurme i zbog tačkica za hranu 1945.Za katolike i muslimane treba duza razrada zato samo pogledajmo komuniste.Nije SPC izmislila ,,crnogorce" i ,,vojvodjane" i nije ih ona iskljucla iz svojih redova zbog takvog problematicnog izjasnjavanja već se oni odriču nje uz najgore napade(svi sajtovi ,,druge" Srbije,,dukljani i vodvodjani").Zar su mundijalisti Srbi!?Mrze nas sto u svojoj podsvesti znaju da je to osnovni razlog napustanja Srpstva.
Препоруке:
0
0
16 петак, 13 фебруар 2009 12:21
aleksandar
Gospodine Petre.
Da li Vi razmišljate o čemu pišete?
Nisam napisao da su "svi koji ne žive u okolini Beograda" izdajice. Budimo korektni. Nisam siguran da ste dobro shvatili šta sam napisao. Činjenica je da postoje autonomaši - separatisti (Titovi siročići) koji žele da se odreknu svog i porekla svojih predaka srpskom narodu i da stvore novi identitet takozvanih "vojvođana". Činjenica je da ti i takvi postoje, da su veoma glasni i zastupljeni u medijima. Nisam koristio reč izdajica, ali svakako o takvima imam svoje mišljenje. Idite na sajt Vojvodina caffe ili pažljivo slušajte tzv. vojvođanske "nevladine organizacije" pa će Vam biti jasno o čemu je reč. To je sasvim neskrivena želja i Nenada Čanka i njemu sličnih, nemojmo se lagati, njihova namera je stvaranje nove nacije i države po receptu dukljana. Ko to ne vidi taj ne ume da razmišlja.
A što se novca tiče, to je dobra dosetka za prikrivanje pravih namera i varanje naivnih. Separatizam, destruktivno autnomaštvo i stvaranje nove nacije zaista nema nikakve veze sa novcem. Nema tu nikakvog licemerja. Živeo sam u Novom Sadu dvadeset osam godina i nikada nisam primetio da sam ekonomski izrabljivan. I u drugimm državama postoje ekonomski razvijeniji krajevi i oni manje razvijeni pa to niko ne rešava separacijom.
Novac, koji našeg Petra toliko žulja je ekonomsko pitanje, i može se uspešno rešiti bez "potpune sudske, zakonodavne i izvršne vlasti" odnosno stvaranja države. To se rešava pravom ekonomskom regionalizacijom, ali zašto bi Titova SAP Vojvodina bila region, zašto to ne bi bili Bačka, Banat i Srem, to bi bila prava ekonomska regionalizacija.
P.S. Potpuno je licemerje kriviti Srbiju za raspad prethodne države i nasilno odvajanje Kosova i Metohije.
Препоруке:
0
0
17 петак, 13 фебруар 2009 14:25
Petar
Kakav savez: Afrosrbin & Aleksandar

Jedan tacno zna sta meni najvise treba (vera i narod) a drugi sta me niposto ne treba da interesuje (moj novac)

Izgleda da podele jos nisu okoncane.

Pre nego sto se povucem samo jos jedna primedba: sapienti sat!
Препоруке:
0
0
18 петак, 13 фебруар 2009 15:24
Dragan DGB
ZA C.K.: da li autoritet ili slava nekog pojedinca je blanko karta da se radi protiv drzave u kojoj zivi?
Препоруке:
0
0
19 петак, 13 фебруар 2009 19:46
aleksandar
Kakav savez, Petar sa samim sobom.
Toplo se nadam se da ce Vam novac doci u zivotu.
Jednoga dana, a mozda i ranije.
Nenad Canak i vojvodinasi ce Vam ga dati, svakako, samo da naprave drzavu.
Bice para za sve nezadovoljnike.
Nemam nameru da Vam vise odgovaram.
Blago siromasnima duhom, njihovo je carstvo nebesko.
Препоруке:
0
0
20 петак, 13 фебруар 2009 20:40
Владислав Б. Сотировић
Поштовани Афросрбине, СПЦ ЈЕСТЕ избрисала из корпуса српског народа све оне који не припадају СПЦ! То што су ти "други" Срби врло лако продали веру за вечеру је иначе и последица арогантног односа СПЦ од 1557. г. па све до данас према неправославним Србима. СПЦ наиме ништа није урадила да их задржи у српском етнокорпусу већ их је препустила на милост и немилост католичким фрањевцима и исламским имамима. Србија би морала да назове у сваком већем граду у Србији једну улицу по Иви (Џиви) Гундулићу, Руђеру Бошковићу или Мехмед паши Соколовићу. Лично предлажем да се Трг Славија у Београду преименује у Трг српског Дубровника.
Препоруке:
0
0
21 петак, 13 фебруар 2009 21:23
Afrosrbin
Dragi Petre ti si kritikovao SPC.koja ti uzgred i ne treba. Neznam zasto se ljutis.
Препоруке:
0
0
22 субота, 14 фебруар 2009 00:37
Mislilac
AfroSrbine, ima tu udela i komunista, to stoji. Ali je ima i krivice crkve, ona je uporno govorila kako Srbi mogu biti samo pravoslavne vere. Zanima te ko je licno to rekao rekao? Gavrilo Dozic, koji je inace bio patrijarh. A jos da pomenem da su nas kroz istoriju pune jame bile zbog tog pravoslavlja, vrlo moguce da bi smo mnogo bolje prosli da smo se okrenuli Rimu.
Sada ce me neki napasti, i poceti da pricaju o tkz. ispravnosti pravoslavlja i laznoj latinskoj jeresi. Naravno sve su to najobicnije besmislice, jer ne postoji ispravna vera vec samo ispravan i neispravan vernik.
Препоруке:
0
0
23 субота, 14 фебруар 2009 08:50
Perisa
Gospodine Sotirovicu
Na osnovu cega tvrdite da se Gundulic,Boskovic i Mehmed Pasa Sokolovic nisu osecali Srbima?
Ovaj poslednji je pomogao opstanak SPC(njegov brat je bio na celu obnovljene Patrijarsije).Svi smo ponosni na Srpstvo Ive Andrica,Mese Selimovica,Emira Kusturice.Ili mozda nismo???
SPC se nigde nije izjasnjavala negativno o njima.
Препоруке:
0
0
24 субота, 14 фебруар 2009 14:39
Владислав Б. Сотировић
Поштовани г. Периша, ја управо и тврдим да су се сви које сте набројали не само осећали Србима већ су се за Српство и срчано борили али их саме институције православних Срба нису примиле као Србе. Када је не тако давно бивши декан Филолошког факултета Универзитета у Београду, Радмило Маројевић покренуо иницијативу да се сви писци који су писали на српском језику, без обзира како се третирају у националном смислу од стране филологија насталих на рушевинама југословенске, изучавају на факултету у оквиру српске књижевности и филологије наше еуропејске демонократе су нахушкале студенте на протест против декана који је убрзо смењен. Тако се и дан данас један Рељковић или Качић могу наћи у збиркама хрватских писаца које се штампају у Липој Њиховој али их нећете наћи ни у једној збирци српских писаца штампаној у земљи Боже правде. Да ли сте икада чули да званична Србија обележава "Дан Иве Гундулића"? И нећете бар све док се за Србе сматрају само (православни) припадници СПЦ.
Препоруке:
0
0
25 недеља, 15 фебруар 2009 14:42
Владислав Б. Сотировић
Што се тиче тзв. "Београдске експлоатације Војводине", а што је главни психолошко-маркентиншки адут Чанколизаца за отцепљење Војводине од Остатака Србије (у Туђмановском стилу "Бити свој на своме") сада се са политиком расподеле руских пара од продаје НИС-а јасно види ко кога и ко је кога до сада експлоатисао (исто као и у случајевима Словеније и Хрватске). Управо устаје читава Остала Србија на ноге (а нарочито југ) да стопира очигледну крађу војвођанских аутономаша. Узгред, ако бисмо стриктно применили чанколизачку логику либералног меркантилизма онда би сав новац од продаје (сиц. поклањања) "Застава Аутомобили" Италијанима требало да оде у Месну Заједницу "Пивара" којој административно припада Застава.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер