петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Хрватски антифашизам и Блајбург

Kоментари (19) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 16 мај 2010 13:37
Горан Јевтовић
Сјајно господине Вучинићу. Ово је текст који ваља имати у личној архиви. На малом простору тако много речено. Толико да глава боли.
Још када би ову вашу причу протурили до РТС-а.
А потом до МСП-а господину Јеремићу. Очигледно је да је "заборавио" предисторију садашње љубави коју управо ова тзв.власт форсира према Хрватима.
Препоруке:
0
0
2 недеља, 16 мај 2010 13:51
dragi
oni koji mogu dva puta pobediti u jednom ratu mogu i obiljezavati dve godisnjice.......
Препоруке:
0
0
3 недеља, 16 мај 2010 14:00
Мирко Грбић, Бањалука
.....са зрнцем соли,,,ко је крив Србима што су другима освајали слободу, стварали држсве и геополитички и економски простор, купајући их од прљавштине фашизма и других блатних наслага.
Ваља нам се погледати у огледалу и видјети да смо своје заблуде сами себи створили ...и на њима истрајавали...и што је још горе..и даље истрајавамо.Панславизам Александра Карађорђевића био је можда добрих намјера али лоше изведбе.Мало патетично..све је то прохујало са историјским вихором....и како би Петар Кочић рекао..сада су други суци на Бањојлуци !
Питање је дакле како у новом мијешању геополитичких карата одиграти овај покер а не испасти тропа?!
Препоруке:
0
0
4 недеља, 16 мај 2010 16:23
Шицер
Слажем се са господом Грбићем. Не постоји константа нити еталон морала према ком се мери. Политика је активност у којој морала има управо онолико колико и живота на Марсу. Поганост хрватске политике (да не генерализујем на народ) је очевидна, али то не аболира српску политику од нечињења. Српски народ кукањем о томе шта и како раде хрвати не може опрати са себе чињеницу да се (без обзира на стварни просечни IQ) заиста понаша инфантилно.
Препоруке:
0
0
5 недеља, 16 мај 2010 21:56
Урош
Лецемерно! Сад сам антифашиста, а сад клањам пред усташким гробовима у Блајбургу. Ови у Бриселу то одлично знају али то није препрека за улазак у ЕУ јер и они су такође ништа мање лицемерни.
Препоруке:
0
0
6 недеља, 16 мај 2010 22:04
Sasvim nornalno
Kako se stvari odvijaju u danasnjoj Evropskoj Uniji, sve je dozvoljeno i normalno. Na kraju ce ispasti da su i Nemci bili antifasisti.
Препоруке:
0
0
7 недеља, 16 мај 2010 22:26
ау миле
Хрвати су без достојног ривала у дисциплини која се зове прекрајање историје. Домовински рат ( сецесија) су припремили, организовали и започели проусташки елементи и екстремна емиграција. На хиљаде споменика жртвама фашизма је срушено у Хрватској. Тргови, улице, шеталишта су названа именима Јур Францетића, Мила Будака, Анте Старчевића... Уклонио их је (тек делимично) Иво Санадер 2004, по наговору Немаца и ЕУ, као услов за приступ Хрватке. Но, не смета да новоусташка поп-фолк икона Томпсон пуни Максимир а његовом концерту присуствују ХДЗ-овски министри у хрватској влади. Смешни и жалосни су хрватски покушаји да спорадичне четничке злочине у др.св.рату ( који су неоспорни и реакција на усташки терор) који су несамерљиви са геноцидом који је почињен у НДХ, прогласе "геноцидом" као што је то срамно учињено на примеру Сребренице. Цео овај хрватски антифашистички циркус се ради у сврху предстојећег проглашења Хрватске као новог члана ЕУ. У том циркусу су итекако активни и наши јадни политичари, који нам објављују како су спремни да повуку контратужбу по повлачењу тужбе од стране Хрватске. У тај контекст се ставља и учествовање Србије на самиту у Сарјеву, раме уз раме са председником Косова (које званично не признајемо), као да се није догодио никакав погром Срба, као да није било бомбардовања и сецесије. А све у име боље будућности и постизања услова који се зове сарадња са земљама у региону. Хрватски ревизионизам је у функцији њиховог бржег пута ка ЕУ. Питање је, зашто су наши политичари толико пасовни и кооперативни. Зашто толико гласно ћуте када Хрвати егзалтирано причају о домовинском рату (најуспешнијој акцији етничког чишћења после др.св.рата). Сви ми знамо одговор.
Препоруке:
0
0
8 недеља, 16 мај 2010 22:31
Spetsnaz
Iako sam pisanjem komentara na ovakav tekst , sto bi se reklo u "sukobu interesa " jer moja familija potice iz krajeva gde je NDH-a cinila monstruozne zlocine , uvek me fascinira "nase " iznenadjenje i zaprepascenje na postupke rukovodstva i naroda BJR Hrvatske .
To sto i danasnja premijerka polaze vence u Blajburgu je sasvim normalna stvar . Ideologija ustasa nikad nije ni zamrla u hrvatskoj jos od '45 pa naovamo .
I sto pre to shvatimo i pre pocnemo tako da se ponasamo svi , bice nam i lakse i bolje .
Hrvati se nikad , iskreno i duboko nece odreci tekovina NDH , ma koliko se trudili da prikazu da je upravo suprotno .
Pa nisu ustase dosle s marsa , vec su to isti ti ljudi koji su i danaz zitelji hrvatske a i njihovi potomci .
Препоруке:
0
0
9 понедељак, 17 мај 2010 00:02
kroz prizmu
Sve jasno, kao dan,ali, hiljadu puta ponovljena laz , postace istina.To je strategija, svih njih, tzv. drzava koje su bile sa fasistima a posle se deklarisu da su ustvari bili antifasti. Oni su prvo bili fasiti a onda anti. Da li je to fizika ili hemija, neznam ali je debela obmana i laz. Tako to , ta "Nova" Evropa trazi. Uostalom nama se nesto slicno dogadja smao na nizoj frekvenciji. Tj. Hrvati su pre nas prosli muzicke frekvencije koje treba da otpevaju SVI koji zele u EU. Evo kako to izgleda na primerima: Tadic ide u Tursku da "resava" drzavnost i bitnost BIH, ni ne obaziruci se na politiku vlade RS. Zatim, ON i Njegova klika su "spremni" da povuku tuzbu protiv Hrvatske. Pa KO si ONI, da to mogu da ucine u ime SRPSKOG naroda, za bilo koji period 41-45 ili 90-95. Na osnovu cega oni to smeju da rade? Pa to je ta Nova Evropa , gde sve pre nje nece biti Vazno, Bitno, Vredno, Legalno...to ce posle biti velika muka isterati na cistac i pravo na vracanje i nadoknadu otetog. To sve Tadic zna. Ali je njemu jedino bitno da ostaje na vlasti, koliko god duze bude mogao. Pa sva ova ujdurma oko nove unije regionalnih stranaka nije nista nego trazenje otstupnice i odlaganje realnosti. Oni, obe vlade racunaju da ce moci da time skinu za sva vremena obaveze koje dzelat(Hrvatska) ima prema zrtvi(Srbi), cime ce omoguciti Hrvatskoj, sada, da udju u UE da se Srbija kao sused ne buni, da nema neresenih sporova sa novim kandidatom Hrvatskom. A posle ce Hrvati, kada bude dosao red i AKO bude ikada dosao, da ucenjuju Srbiju sa njenim pristankom za "DA" za Srbiju u EU.Nadam se da ce srpski biraci ZNATI da vide i prepoznaju i ovu prevaru koja se zove EU. Molim se Dragom Bogu, da DA Srpskom narodu ,Mudrost i Snagu da prepozna, ko i sta mu radi, sada i svih ovih godina, i da S Verom u Boga izabere Pravdu,Veru i Milosrdje kada bude izlazio na sledece izbore, bez obzira kada ce biti, i koliko ce ovi na vlasti nastojati da to odloze sto dalje.Autoru sve cestitke.
Препоруке:
0
0
10 понедељак, 17 мај 2010 00:35
дулебг
Ма каква антифашистичка борба! Борили се Срби да сачувају живу главу од Хрвата - то је цео смисао рата у НДХ, и Косорки треба објаснити да тамо другог антифашизма није ни било.
Препоруке:
0
0
11 понедељак, 17 мај 2010 03:49
kosanka
Srbi su uvek pobednici u ratu,a gubitnici u miru.Mi
smo narod,koji jako brzo oprasta i zaboravlja nanete
nam nepravde.Ako predsednik Hrvatske moze da javno
kaze da su vecina Hrvata bili antifasisti,onda nije
potreban komentar.Postavlja se pitanje onda,gde je
bila kvinslinska tvorevina NDH?Koga su bacali u jame
i ponore u Hrvatskoj?Za koga su stvoreni Jasenovac i
ostali logori smrti?Ovo sto se desava danas je toliko
iskrivljavanje istine i sa tolikim lazima da bi se i
sam Gebels postideo.
Препоруке:
0
0
12 понедељак, 17 мај 2010 06:15
Теофило Стивенсон
Нису сви Хрвати усташе. О процентима се, као што рече мој пријатељ, може разговарати. Али све усташе су биле муслиманске и католичке вероисповести.

Ако питате Србе, потврдиће вам да већ шездесет и пет година постоје и српске усташе. Српске по имену и презимену, као и по православној, прародитељској вери коју су одбацили. Са том констатацијом се у потпуности слажем, обзиром да је наведена група данас бројнија него икада.

О хрватском антифашизму разговора нема. Тако нешто не постоји, јер нити је Тито био Хрват нити је тај покрет био бројнији од петорице салонских комуниста несрпске националности. Изузев оних који су од Павелићевих кољача бежали да сачувају живу главу, СРБА и САМО СРБА, у Хрватској нико други није мрзео Хитлера. Зато и мрзе Кустурицу, што их документарним материјалима на то подсећа.
Препоруке:
0
0
13 понедељак, 17 мај 2010 10:05
@Теофилу Стивенсону, а од thinking maize-a
Не заборавите ни Лордана Зафрановића! Но то је мало нијасиранија прича, пошто је исти г-дин Далматинац, а људи из тих крајева су ширих видика (за разлику од нпр. Хрвата из западне херце3говине), а и Павелић је пола Далмације уступио Италијанима... Но такви Далматинци све више и више изумиру и одступају (па је чак један лик као Керум градоначелник Сплита!)... Значи, БЕЗ ИЛУЗИЈА! А до тада нема далматинске конобе и балуна, већ само cusino е calco italiano!
Препоруке:
0
0
14 понедељак, 17 мај 2010 12:04
Радгост
И даље нису разјашњене масовне егзекуције са краја
2.светског рата осим да су се десиле у западном
делу бивше СФРЈ.
Кочевски рог,Худа јама,Барбарин ров,крашке фојбе и
Блајбург се налазе на етничкој територији Словенаца.
Сва места су на растојању од Љубљане мањем од 100км.
Љубљана је географски центар круга,средиште у
којем се можда могу наћи нека објашњења.
Караула Холмец,место стрељања војника 1991. године,
јесте удаљена само пар километара од Блајбурга.
У Србији је на делу и даље идеализовање Словенаца,
па изгледа није пристојно ни помислити о њима
као извршиоцима.
Хрвати непрестано понављају причу о Блајбургу,остала места не помињу.
У осталим местима су стрељани Италијани и Срби;
(о стрељању Срба у Кочевском рогу имате књигу успомена
оригинални наслов 'V svincenem vrtincu'/У оловном вртлогу).

Још ако се дода да је ЕУ политкомесар Словенац.... таласај ако смеш?
Препоруке:
0
0
15 понедељак, 17 мај 2010 13:41
ЂУРЂИЈЕ
На делу је велико историјско лажирање, хрватска државност се темељи на антифашизму као и немачка и аустријска. Није проблем, а ни новост да хрвати лажу, већ је проблем што им ми и преко јасеновачких жртава помажемо у тому. Јади ће нас снаћи, то је неминовно+
Препоруке:
0
0
16 понедељак, 17 мај 2010 18:56
Srđan
Što se tiče zločina i igranja sa brjkama od toga sam već umoran.Svako svoje umanjuje a tuđe uvećava tako da oko toga sa "vama" nema smisla razgovarati.

Vaše tvrdnja se poklapaju sa jednom pro-ustaškom tezom da je u partizanima u Hrvatskoj bilo 92% Srba i da je Hrvatska u SFRJ bila okupirana.

Prvo što strada u ratu to je istina, a ja sam se moram priznati naslušao svakakvih gluposti u ovim poslednjim godinama kako se bavim ovim poslom.Ja pokušavam unijeti LOGIKU u sve to i onda doći do nekog saznanja koji nebi smetao zdravom razumu.
Evo šta je tu ne logično:

Napraviću poređenje između poslednjeg rata i drugog sv. rata u Hrvatskoj.Prednost Srba u vojsci RSK je bila ta što su bili daleko bolje naoružani(jer su dobili naoružanje od JNA).Takođe Hrvatska Vojskla je bila daleko slabije naoružana.Srba u Vojsci RSK je bilo daleko više nego Srba u partizanima jer se u ovom ratu srbi nisu dijelili na Četnike i Partizane nego su svi bili Četnici.Uz to oni za razliku od partizana nisu morali da ratuju protiv Italijanam Njemaca i Četnika nego su ratovali samo protiv HV.
Krajnji rezultat rata: ne samo da Srbi nisu uspjeli zauzeti Zagreb nego nisu uspjeli ni odbraniti svoju Krajinu.Rezultat je bio progon 800 000 Srba iz Hrvatske.

U drugom svjetskom ratu partizani(po vašoj tvrdnji isključivo Srbi) su bili daleko slabije naoružani .Morali su da ratuju i protiv NDH, Njemaca, Italijana, Četnika.....Vojska NDH je bila daleko bolje naoružana i potpomognuta ogromnim njemačkim divizijama.
Krajnji rezultat rata bio je oslobođenje Zagreba i cijele Hrvatske od fašizma, proboj sremskog fronta a sve to sopstvenim snagama i bez učešća sovjetske armije.

KAKO?????ako je vaša tvrdnja potkrepljena činjenicama onda bi partizani trebali taj rat da izgube a desilo se obratno...

Šta je presudilo!!!!Presudilo je to što je domicilno Hrvatsko stanovništvo pružilo podršku partizanima i to ne 8% kako im vi pripisujete nego ta podrška(što aktivna to pasivna) mora da prelazi 50%..
Препоруке:
0
0
17 уторак, 18 мај 2010 09:57
hroničar
Istraživao sam psihološke dimenzije nemačkog nacizma, italijanskog fašizma i hrvatskog naci-fašizma.
Psihološki koreni nemačkog nacizma su u osećaju manje vrednosti koji je kulminirao nakon poraza i nacionalnog poniženja Nemaca u Prvom svetskom ratu, kroz identifikaciju sa njihovim vođom koji je imao osećaj manje vrednosti u odnosu na Jevreje, bojao se njihove intelektualne superiornosti, zatim u odnosu na Ruse i Srbe jer nije mogo da podnese osećanje da su oni talentovaniji i lepši i netrpeljivost prema Crncima jer ih je smatrao seksualno superiornijim.
Sa druge strane italijanski fašizam ima dva korena; u regresivnoj tešnji da se "vrati stara slava" takođe priizašlo iz osećaja uvređenosti i poniženja zbog nepovoljnih ugovora nakon Prvog svetskog rata, kad su drastično oštećeni, između ostalog i za Istru i Dubrovnik, Korčulu i td. i drugo, njihov lider je bio eksponent britanske obaveštajne službe i imao je funkciju da pravi nered u Evropi kako bi Britanci bili nadmoćni. Hrvatski naci-fašizam nema psihološke nego biološke korene i predstavlja reaktivaciju kanibalskih inpulsa kod dela etničkih Hrvata, ne svih političkih Hrvata, već samo dela etničkih, poreklom od slovenskih kanibalskih plemena koji su kanibaliza dugo zadržali, odrekli ga se pod pritiskom katoličke crkve, ali i zadržali na podsvesnom nivou. Drugim delom hrvatski naci-fašizam je bio i ostao način da se dodvore stranim gospodarima i steknu neku materijalnu korist.
Što se hrvatskog antifašizma tiče, za njih je to samo reč, samo floskula, kao što im je floskula i demokratija ili samoupravljanje koje onima koji ga, taj antifašizam, to samoupravljanje, tu demokratiju, tj. "demokraciju" na vreme uhvati ili kako oni doslovce kažu "uhiti", treba da obezbede neku psihološku ili političku prednost na osnovu koje bi onda pribavljali druge oprednosti i koristi. Sećam se jedne dosetke iz osamdesetih " Socijalizam je bio dobar ko ga je uitio na vrime".
Препоруке:
0
0
18 уторак, 18 мај 2010 11:23
hroničar @ dulebg
Tokom rata bilo je više različitih i isprepletenih interesa. Nemački nacisti, italijanski fašisti i hrvatski antifašisti su imali vrlo složene i isprepletene odnose, uglavnom saglasne, ali u ponečemu i nesaglasne.
Moguće da su hrvatski antifašisti i postojali. Dakle Hrvati koji su se borili protiv italijanskog fašizma. Dakle Hrvati su sa Italijanima imali nerešene, i danas ih imaju, teritorijalna pitanja. Sa druge strane, nemački nacisti nisu imali veliko poverenje u italijanske fašiste, slutili su njihovu brzu i laku kapitulaciju i prelazak na stranu Britanaca. Zbog toga im nije smetao "hrvatski antifašizam" dakle suprostavljanje Hrvata Italijanima, pogotovo što je ta borba nakon kapitulacije Italije donela Nemačkoj kontrolu nad Dalmaciojom.
Dakle bilo je Hrvata antifašista ( boraca protiv i Italije i italijanskog fašizma), međutim nije bilo Hrvata antinacista, boraca protiv nemačkog nacizma i Nemačke. Srpski antifašizam i antinacizam u Hrvatskoj nije imao dalekosežnu političku dimenziju i svodio se na borbu za opstanak, uglavnom protiv ustaša. Sloga između srpskih antifašista, dakle partizana iz Gorskog Kotara i Rijeke, sa hrvatskim antifašistima je zaista postojala i bila je u funkciji hrvatskih državnih teritorijalnih pretenzija na teritorije koje su bile i ostale sporne.
Kvaka, ili hrvatska prevara je u tome, što velikonacionalne pretenzije na spornu teritoriju preimenuju u antifašizam. Slažem se sa vama da u Hrvatskoj od strane Hrvata nije bilo antinacizma, dakle borbe protiv nemačkoog zavojevača. Za četiri godine rata u Hrvatskoj Hrvati nisu ni ranili ni ubili ni jednog Nemca, a ni Nemci njih. Kad su Italijani u pitanju situacija je znatno drugačija. Tu je bilo obostranog ubijanja i borbi. Naročitu oštrinu su hrvatski antifašisti pokazali prilikom progona domicilnih Italijana iz Istre.
Препоруке:
0
0
19 уторак, 18 мај 2010 19:52
pričaj, reci, kaži
Prosto ne vidim ništa sporno u ovom tekstu i držim da je isti zasnovan na činjenicama. Međutim, sporno je što niko osim nas Srba ne vidi ove istorijske fakte, već je neka duga verzija u svijetu aktuelna ili prosto nisu zainteresovani za nas.

Ako ništa dugo nesporni su efekti Hrvatske državne politike koja je u proteklom stoljeću sprovodila politiku genocida do istrebljenja Srba sa teritorija koje su smatrali svojim prostorom. Valjda ovo niko ne može da ospori? I sada Hravatski političari i druga elita sve rade ne bi li ova tema bili aktuelna, odnosno ne bili se zataškala i tako ostala tajna, odnosno neka srpska izmišljotina.

Ja ne znam za veći zločin da je postojao na ovim prostorima? i da se tako veješto ne aktuelizuje, a udaljen je par sati vožnje od prostora koji sebe smatra najdemokratskijim na planeti i u kojem ljudska prava nisu predmet diskusije.

I sada u Hrvatskoj ne daj bože biti Srbinom, ali koga je to briga...Srpsku državu?

Stvari neće doći same od sebe i potrebno je mnogo, mongo da bi se čuo naš glas i stvari obznanile.

Za sve one duše, žrtve što im je zločin što su bili Srbi
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер