уторак, 16. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Поздравна реч на отварању научног скупа "Дело Петра II Петровића Његоша"

Kоментари (17) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 21 март 2009 19:41
Витомир
Слушао сам једног универзитетског професора како, све у суперлативу, говори о свом школском другу, актуелном Владици бачком Г. Иринеју. Још као гимназијалац се истицао изузетним врлинама и наговестио велика дела.
Молимо се Господу да Владици подари дуг живот и добро здравље како би нас, поред осталог обрадовао и својом студијом о библијском надахнућу Његошеве теологије, космологије и антропологије.
Препоруке:
0
0
2 субота, 21 март 2009 22:42
Што се тиче националне припадности
Могу да се батргају и копрцају колико хоће, Његош је био Србин, ако и није по етничкој позадини онда по свом избору, свеједно како. А и шта је друго могао да буде, Милогорац?
Препоруке:
0
0
3 недеља, 22 март 2009 18:32
Perica
Njegos je bio hriscanin, pravoslavac. Sve drugo su mu drugi dodavali iz golog interesa i nista vise.
Препоруке:
0
0
4 недеља, 22 март 2009 21:07
Никола Маринковић - Epistola ad Perica
Ај друже Перице, докажи! Или си ти један од оних који воле да мисле како ће сујетном опаском заталасати неки сајт, а после се смејати читајући коментаре.
Пс. Повлачим реч ако докажеш своју тврдњу!
Срдачан поздрав!
Препоруке:
0
0
5 понедељак, 23 март 2009 10:38
брм
Његош је био 1)хришћанин (православни)
2) Србин по народности
3) Црногорац по националности, тј. уз св. Петра цетињског утемељивач црногорске нације
Просто ..сем за оне полазнике политичке школе у Кумровцу који бркају народ (у целини) и нацију (политички народ конкретне државе), вероисповест и народност, националност и регионалну припадност, народ и социјални положај (србљи и власи)...а такви се броје милионима..
Препоруке:
0
0
6 понедељак, 23 март 2009 15:24
александар
За Перицу.
Како Перица замишља Његоша.
Као искључиво православца и хришћанина. Ма да, Владика је сигурно био "еуропљанин и интелектуалац", "мондијалиста", "демократа". Вероватно би Владика да је жив "признао" Косово као ови садашњи "православци и хришћани" на челу новопечене Дукље, пардон Црвене Хрватске.
Ништа Косово и чувена битка које је опевао у свим својим делима, ништа Милош Обилић чијем се јунаштву вазда диви и пореди га са Ахилом, ништа Срби "на које се Бог драги ражљути за њихова сагријешења", ништа Карађорђе који је његов брат, ништа Огледало српско. Ништа што цело Његошево одређење, његово биће, оно што је он у суштини (а и биће тадашњих Црногораца а не ових данашњих "монтенегрина" и прокатоличких процрвенокроатских"дукљана") почива на Косовском миту и завету, и на косовском јунаштву, који су наравно СРПСКИ а какви би били иначе. Осим ако Перица не мисли (као истакнути лдп "интелектуалац" и мудрац Ненад Прокић) да је Косовски бој био битка у којој су се тукла "нека тамо два феудалца".
Тако је Перице.
Вероватно је Владика сам са собом манипулисао у својим делима. Биће да је тако.
Препоруке:
0
0
7 понедељак, 23 март 2009 16:08
Никола Маринковић
Да, али недовољно. Нација није само политички народ једне државе. Онда би морао да прихватиш да Срби из Србије и Срби из Републике Српске нису иста нација. Осим тога, нацију не одређује само држава. Ту постоји и тржиште (сумњам да се о томе може говорити у Његошево доба), заједничка култура (тешко да је различита), веросиповест (иста) као и књижевни језик (исти). Према томе, црногорска националност заправо постоји тек можда од заседања у Јајцу.
Но, овако је већ занимљивије.
Препоруке:
0
0
8 уторак, 24 март 2009 11:16
брм
Никола, црногорска националност може да постоји само онда кад постоји самостална демократска држава (или на путу да то буде као што је била под еманципатосрким вођством Његоша и св. Петра цетињског)..ни уочи ни поосле јајца ЦГ није била самостална а камоли демократска према томе није могла да постоји ни ЦГ нација...не постоји ни сада зато што ЦГ није демократска држава и нема оформљен политички народ већ само скупине завађених поданика....Срби из Српске, ЦГ (Црногорци)и Србије (Србијанци) ЈЕСУ различити политички народи (нације)самим тим што живе у различитим државама...постаће поново исти политички народ у моменту поновног уједињења..а дотада чувајмо оно што ћемо да ујединимо.. и српски народносни идентитет у њима..
Препоруке:
0
0
9 уторак, 24 март 2009 12:37
Милорад
Занимљиви су ми ови европејанци, ватиканоримски ђаци и црвени ђаволи.Могу да се крчкају о босанском лонцу,јер ми густирамо на шпорету своме.
Они који Његоша не разумију, очито ни себе разумјети не умију. Такви су ти они из почетка.
Препоруке:
0
0
10 уторак, 24 март 2009 22:55
Гага
Петар Петровић Његош, као и читава династија Петровић, представљају важне личности у српској историји. Сам Његош је један од најважнијих српских историјских личности, вероватно уз Карађорђа, Милоша Обилића,Светог Саве ...
Напори Ђукановића да истисне српски карактер Црне Горе нема упориште ни у чему другом, до у геополитичким интересима САД да сузбију српски интерес на Балкану и по том питању спонзоришу сваку акцију у том правцу... Без те помоћи и спонзорства ривалитет између краља Николе и династије Карађорђевић, искључиво у борби око трона, остало би успомена у историји, каквих рецимо има у Италији после уједињења, Немачкој и др. Наравно не треба заборавити ни Тита који је опет у намери слабљења српства (вероватно уз нечије суфлирање, погодите чије), поред низа других потеза, формирао СР Црну Гору и чак створио декретом црногорску нацију, која тада на срећу није узела маха, као негација српског идентитета огромне већине Црногораца. Ђукановић и његови спонзори нису сигурни у коначан успех своје мисије негирања српског идентитета Црне Горе. Стога се у том правцу толеришу сва недемократска средства и потези..., али до даљњег то је неизвестан подухват, и доста завистан од међународних околности.У сваком случају Његош и његова идеја ће остати и даље светионик не само српском народу у Црној Гори, већ и српском народу и његовим будућим поколењима у целини...
Препоруке:
0
0
11 уторак, 24 март 2009 22:59
Никола Маринковић
Да, видиш, та ти није лоша. Једино се бојим да уз овакво стање ствари може доћи до колизије интереса Срба из те три државе, што никако не ваља. А о уједињењу! Боже здравља, биће га. Мада, твоја јако интересантна дефиниција нације као политичког народа подразумева да тај народ може нешто да одлучује, да његов избор (колективни, путем избора, референдума...) има неку пполитичку вредност и да није производ манипулације и присиле било застрашишвањем или неким сличним методом. Јеси ли сигуран да то уопште може да се развије? Чини ми се да тако нешто нисам запазио. Надам се да се варам.
Препоруке:
0
0
12 среда, 25 март 2009 10:16
брм
Никола, ДОЛАЗИ до колизије интереса нажалост и против тога треба да се боримо..нпр, ако се у српској Војводини бориш против мајоризације мањина а то форсираш у српској ЦГ суфлирајући из Србије..или ако ЦГ у име српства не признајеш у целини као српску државу, тражећи за Србе мањиинска права, какву поруку шаљеш људима у републици Српској?..зашто су онда они ратовали и гинули?...морамо усагласити бар основне циљеве а не посматарти изоловано Српску Србију и ЦГ
слажем се да и у демократским системима увек има манипулација о којима говриш, али бар имаш иниституционални основ да се проотив тога бориш
Препоруке:
0
0
13 среда, 25 март 2009 18:27
Никола Маринковић
Е видиш, ствар је у томе што не постоји јединствена национална политика - јер није приоритет! Чини ми се да су односи са две државе које спомињеш више плод некакве синхроне импровизације, него дугорочне стратегије. Знаш и сам како суфлирање ионако подељеним представницима српског народа у ЦГ (колико ова синтагма звучи несувисло) није увек било једнозначно, као данас. Осим тога, нити за једно поменуто питање не постоји политички консензус. Па Српска листа се распала. Осим тога, не знам да ли се о ЦГ може говорити као о српској ДРЖАВИ (у смислу институције), мада јесте вековни српски културни простор, па и традиционална државна територија (која то није презентно). Једини основ политике мора бити да је и ЦГ држава српског народа, иако није српска национална држава, као што није ни Србија. Да би се стигло до наше заједничке жеље - националне државе, потребно је васпоставити то као приоритет, што, бојим се није могуће сада, а нема ни политичке воље да се направи макар дугорочна стратегија. Поздрав!
Препоруке:
0
0
14 четвртак, 26 март 2009 01:30
Boris Bulatovic
Srpstvo bez Crne Gore je nezamislivo..Tih 250 000 sto se izjasnjavaju kao srbi u CG sada pored nevidjene harange Mila,Sveta Marovica (on je daleko najgori)Solane,Oli Rena,NATO pakta i De Kop Shefera,Vatikana,i svjetske judeomasonerije ,su najekstremniji srbi ...ne bojte se za srpstvo u CG..I da ih ostane 5000,to bi bio bastion srpstva i pravoslavlja..Lovcen sa Njegosem je Tvrdjava srpstva prema katolickom Jadranu..Milodukljani Njegosa i ne pominju..ne smiju..
Препоруке:
0
0
15 четвртак, 26 март 2009 14:44
брм
"Једини основ политике мора бити да је и ЦГ држава српског народа, иако није српска национална држава, као што није ни Србија. " али ако ТО не постану џаба је што имају српско име....зар нам није доста Југославија у којој су "живели сви СРБИ"али није била српска па је више Срба асимиловано у друге народе за тих 90 година него у целокупној историји
Препоруке:
0
0
16 понедељак, 30 март 2009 01:19
Kukolj Milan
Mala zamjerka, opet se izvinjavam jer neznam do koga je, da ovakve blagorodne rječi ne dopiru do uha koje vapi i moli za ovakvim blazenstvom. Cinjenica je nadam se da se neljutite jer ov su moje iskrene misli, samo u namjeri da odagnam sjenku zaborava koju nam drugi servira o njihovom poštenju kao i primicanja činjenica ka vulkanskom grotlu, koji svakog momenta može da se aktivira. Imao bi mnogo toka kazati i reci ali je dovoljno kako bi vam skrenuo pažnju u najboljoj namjeri da je sada najpotrebniji marketing istine u moru laži. Srdačno vas sve pozdravljam i želim Vam svako dobro, dug život dobro zdravlje. Akademski vajar Milan Kukolj Ова адреса ел.поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Препоруке:
0
0
17 уторак, 31 март 2009 01:30
Никола Маринковић
А како би ти издејствовао да нпр. Црна Гора постане српска национална држава? Зна се ко наручује писање устава. Искрено препоручујем Грамшијев метод - дуг марш кроз институције. Па догодине на Газиместану!
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер