Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Jedan patetičan san – ili zašto Kosovo ne može da postane „Kosova Republjik“

Komentari (53) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 01 decembar 2010 15:51
svasta pa nista
Sanjali smo Veliku Srbiju pa sad nek drugi sanjaju Velike Albanije, Bugarske i sta god. Obice im se samima o glavu nema frke.
Preporuke:
0
0
2 sreda, 01 decembar 2010 15:52
b.s
Odličan članak! Nego, kako da preživimo pojavljivanje Azema Vljasija na RTS-u? Ovaj prodavac magle iz titovog doba, dobija prostor da i dalje prodaje maglu?!!!!!!!
Preporuke:
0
0
3 sreda, 01 decembar 2010 16:34
Odbrana i poslednji dani
Pa oni su i uspostavljeni tu da bi se svađali okolo. Kada onaj ko im je kumovao na rođenju pukne, makar i za petsto godina, ostaće na vetrometini,niko i ništa, sa svima posvađani.
Preporuke:
0
0
4 sreda, 01 decembar 2010 16:50
Sajber Mileva
Moj poznanik,u vreme I.Stambolića visoko kotirain u politici,rekao mi je osnovnu poentu tadašnjeg srpskog rukovodstva:(napominjem da je ovo teza iz sredine 80-ih):
„Kosovo treba dati Albaniji.A kako Šiptari u Albaniji žive pod čizmom Envera Hodže i po zakonima Leke Đukadinija, a kosovski Šiptari su u SFRJ emancipovani za ovih 3,5 decenije,oni se nikada ne mogu usaglasiti, stalno će biti trvenja,to će za nas biti odlično“.

Kada sam se odprepastio i odbezeknuo,rekao sam mu: „Znaš na šta mi to liči: Na onog pijanca koji ima čir na želucu,pa pije još žešće,da bi izazvao još jedan čir. Pa će ta dva čira jedan drugog da unište i ja ću biti zdrav“.

Sagovornik, sledbenik te „demokratske“ struje, koju je posle SM nedemokratski sklonio,nije uspeo da mi objasni kakvu bi tadašnja SFRJ i srpski narod imao od toga što bi u takvoj Velikoj Albaniji stalno bilo trvenja...
*
Inače, koliko znam, prva poznatija ličnost koja se zalagala da se KiM dadne Šiptarima,bio je Dimitrije Tucović,ispravite me ako grešim..
A i svi levičari su u nekoj formi podržavali tu ideju.
A naša vladajuća stranka je članica Internacionale, zar ne?
A Tucović i danas ima ulicu i trg u BG...
*
I na kraju, pitao bih autorku kako je zaključila da je to šiptarsko ujedinjenje utopija?

Šiptari su uveliko ujedinjeni de-fakto.Ko te pita za de-jure.Nisam bio tamo, ali znam da između KiM i Albanije granice zapravo nema.A u čijim je rukama istok Crne Gore,valjda je svima znano. Osim gospođiici Radmilović.
Što se tiče dela Makedonije,ono je odavno izvan ingerencije te države. To zna svako ko je imao ikakav kontakt sa nekim ko je u Makedoniji služio JNA još pre 3-4 decenije.
Jedino što ne znam ništa o delu Grčke. Ne znam, ali slutim.
Preporuke:
0
0
5 sreda, 01 decembar 2010 16:57
Pelagić
Maštovito.
Preporuke:
0
0
6 sreda, 01 decembar 2010 17:30
Nikola Smolenski
Albancima iz Albanije nije do Velike Albanije i oni, većinom, žele u EU, ne žele rat (a više je nego jasno da bi pokušaj realizacije sna o velikoj Albaniji rezultirao, za početak, nekakvim balkanskim a onda boga pitaj kakvim sve ratom) njima je dosta nacionalne politike i smeta im kada Albanci sa Kosova umesto one svoje anacionalne i pomalo komične zastave meću (izvinjavam se na izrazu, bolji mi ne pada na pamet) dakle, meću zastavu sa orlom koja predstavlja Albaniju. A ne Kosovo.


Ne znam baš da li mogu u ovo da poverujem. Suviše zvuči na ono "Srbima je važnija ekonomija od Kosova". Koliko je ljudi u Srbiji kojima smeta što se u RS koristi srpska zastava? Koliko bi bilo protiv ujedinjenja sa RS pa makar to značilo neulazak u EU i novi rat sa Muslimanima?
Preporuke:
0
0
7 sreda, 01 decembar 2010 17:36
Zoran
Madam, pre nego napišete takav tekst trebalo je pročitati da se Preševska dolina, a i Bujanovac,, polako odvajaju od Srbije. A kuda će nego ka Albaniji. I ja volim da Srbija bude cela, ali sam ipak u realnom svetu. Počeva od našeg nataliteta, preko mentaliteta, do stranih interesa.
Preporuke:
0
0
8 sreda, 01 decembar 2010 17:38
Zoran
Sajber Mileva, ja nisam tako mlad, a ni tako star, ali kad sam bio dete, pre jedno 35 godina, čuo sam od nekih ljudi da se pravi zelena transverzala, i da će Kosovoa ka Albaniji. Naravno, to tada je bilo stvar daleke budućnosti i utopije, ali....eto.
Preporuke:
0
0
9 sreda, 01 decembar 2010 17:39
brm
sajber milevo
"kakvu bi korist tadašnja SFRJ i srpski narod imao od toga što bi u takvoj Velikoj Albaniji stalno bilo trvenja.."
to ti je ista logika (da komšiji crkne krava) kao kad su vlasti kraljevine osnovale namerno predimenzioniranu banovinu Hrvatsku, ali tako (kako su sami obrazlagali) da svuda budu pravoslavni Srbi u većini pa će vremenom da asimiluju to malo Hrvata u banovini...
njihove ekspertske projekcije kao što zanmo ostavrile su se u doba Ante Pavečlića i Tite..projekcije
čudan ti je srpski mozak..
al nam još uvek takvi sole pamet...
npr. kad savetuju "Srbe iz Crne Gore" da je za "srpstvo" dobro da tamo (u najstarijoj srpskoj državi)bude što gore... i da ona nije njihova država
Preporuke:
0
0
10 sreda, 01 decembar 2010 17:53
PA
Ako Kosovo i ne postane konačno Republjik, neće to biti iz ovih razloga! Ovo je previše nategnuto i proizvoljno navođenje argumenata! A ako ne postane nezavisno biće to zato jer će Albanci stradati od posledica nuklearnih bombi kojima su ih njihovi prijatelji obilato zasipali ( i nas svakako-ali oni su u epicentru. I zbog toga što je američka potrošačka i hedonistička kultura poput kuge, zahvata i širi se, pa mlade Albanke neće biti za rađanje dece! A uz to nema dečjih dodataka iz Srbije od kojih se može lepo živeti! A drogu će kad tad i sami uzeti! E kad se sve to skupi, piće po onoj srpskoj: ko s đavolom tikve sadi o glavu mu se obijaju!
Preporuke:
0
0
11 sreda, 01 decembar 2010 18:02
thinking maize@ autoru
Ko što vidim komentatori kritikuju g-đicu Radmilović, u čemu DOOOBRIM DELOM imaju pravo, ali DOOOBRIM DELOM I NEMAJU! Elem, UVEK JE DOBRO imati DVA NAMĆORA kao iz "Mapetovaca" da onako iz galerije malo "podjaruju" atmosferu svojim CINIČNIM SKEPTICIZMOM (ili skeptičnim cinizmom?!), kao što to VRLO USPEŠNO radi g-din Nikola Turajlić iz svoje "galerije" u Slovačkoj. No, isto tako su nam potrebni i OBIČNI SKEPTICI, tvrdo usovljeni u tvrdo tlo TVRDE NAUKE, kao što nam BELODANO PRIKAZA g-din Mile Bjelajac u prenešenom intervju u "Hronici". Ma koliko sada bili KIVNI na SLUŽBENU Ameriku, tačnije na KLAN Klintonovih, NE SMEMO NIKAD IZGUBITI IZ VIDA TU VELIKU ZEMLjU, koja će još DUGO, DUGO davati ton svetskim poslovima. A nama ko je kriv što smo "KUĆU ZASNOVALI NA SRED DRUMA", kao što ISPRAVNO primeti Dobrica Ćosić (ma koliko bio u krivu u drugim stvarima!). Pa kad je tako, A TAKO JE, red je da KONAČNO UTVRDIMO koje su GEOSTRATEŠKE KONSTANTE ovog područja, napose CENTRALNOG BALKANA i SREDNjEG PODUNAVLjA. To je DUNAV sam po sebi (Srbima pripada oko 1/5 ukupnog toka i oko 1/4 PLOVNOG PUTA na Dunavu!), a zatim DVA od tri NAJVAŽNIJA DRUMA Balkana: 1) Via Militaris, tj. Beograd-Niš-Sofija-Plovdiv-Jedrene-Carigrad (Srbima pripada oko 1/2 tog puta!); 2) put Beograd-Smederevo-Niš-Skopje-Solun (Srbima pripada oko 2/3 tog puta!). Možemo da vidimo da je to NAJKRAĆI PUT IZ NEMAČKE SREDNjE EVROPE NA BLISKI ISTOK i MEDITERAN, kao i NAJKRAĆI PUT ZA DOPREMANjE RUSKOG GASA U JUŽNU EVROPU! Oba puta (sem samog kraja puta Via Militaris) DELIMO sa, u principu PRIJATELjSKIM ili bar NEUTRALNIM NACIJAMA. To, uz PREDISPOZICIJE ZA VIŠKOVE HRANE i KVALIFIKOVANU RADNU SNAGU, čini mogućim OBRTANjE PROCESA DEKOMPOZICIJE BALKANA, koji je bio NAJVIŠE NA NAŠU ŠTETU, mada se ni drugi nisu usrećili! Međutim, kako g-din Mile Bjelajac primeti, potreban je NAPORAN RAD i ODREĐENjE PRIORITETA, da bi UHVATILI VOZ PREMA NOVOM, MULTIPOLARNOM SVETU! Postojeća "elita" je POKAZALA da to ne može, pa treba naći NOVU i ISTINSKU!
Preporuke:
0
0
12 sreda, 01 decembar 2010 18:35
Jevropljanin jezivi
Dok je nama našeg mudrog rukovostva (što nas vodi u svetlu evroatlansku budućnost) i naših profesionalnih vojnika obučenih u Ohaju (na čelu sa Šutanovcem) za Srbiju nema zime. Nećemo im, javno, priznati republjik Kosovo po cenu raspada EU.
Preporuke:
0
0
13 sreda, 01 decembar 2010 18:38
dragoslav pavkov
Ako se prognoze autorke ostvare (a znam da ne piše spiskove lepih želja, već je na Kosmetu provela ozbiljno vreme i razgovarala sa ozbiljnim ljudima, Srbima i Albancima), analitičari, i to ne samo sa ovog sajta bi trebali da počnu razmišljati o promeni profesije.
Preporuke:
0
0
14 sreda, 01 decembar 2010 18:41
Boris
Ko će ga znati?
Preporuke:
0
0
15 sreda, 01 decembar 2010 19:04
hiperborejac
Pitanje kosova i metohije počeće da se rešava mesec-dva pre no što se Bondstil spremi za iseljenje.
Do tada treba jačati
Preporuke:
0
0
16 sreda, 01 decembar 2010 19:12
Petar Izgnanik
I ja se slažem da su se već de fakto ujedinili, a demografski trendovi im idu na ruku tako da će oni to kad-tad i formalno ozvaničiti. A i svet će to prihvatiti, kao i činjenicu da u Beogradu više nema Turaka, niti na Balkanu Rimljana.

Mi, da smo pametni, umesto što to proglašavamo patetikom (što je naivno samozavaravanje, a ovaj članak je odličan primer) ili histerišemo (što je po definiciji neracionalno) bi za taj voz mogli da se uhvatimo i iz njega izvučemo maksimum. A to je što povoljnija podela Kosova sa razmenom imovine. Da se povuče jedna jasna etnička crta pa nek se onda oni šire na račun onih koji još imaju iluzija da se ovaj program može zaustaviti. A rešenje za RS i slično ujedinjenje Srba se onda samo nameće.

Da se Kosovo jednom podeli, onda bi istog trenutka srpski i albanski interesi na Balkanu ušli u apsolutnu harmoniju. Oni imaju podršku Zapada a mi neislamskog Istoka, pa bi došlo vreme za neke druge koji su do sada (i često na naš račun) dosta dobro prolazili da se malo češu po glavi.
Preporuke:
0
0
17 sreda, 01 decembar 2010 19:46
Visarion
Izgleda neverovatno.Ali izgledalo je neverovatno pre nekoliko decenija da će se Jugoslavija raspasti, pa se raspala i još uvek raspada.Nije isto to što smo mi stvarali ideju o Velokoj Srbiji i ovo što rade Albanci.Mi smo tu ideju proigrali stvarajući Jugoslaviju.Izgubili smo samopouzdanje, smatramo se za sve krivim i svima se izvinjavamo.Albanci, se ograđuju ili dvoje od ove ideje ne zato što je ne žele nego zato što je smatraju preuranjenom ili trenutno opasnom.Inače svi su oni za nju listom i ako neće milom ima da budu za nju silom.
Samo smo mi još uvek naivni i ponavljamo isto iskustvo.Dopuštamo njihove zastave u Bujanovcu i Preševu isto onako kako smo to činili na Kosovu i evo kako se završilo.San Prizrenske lige se ostvario.I ovaj će.Oni su mlada nacija, koja nije izživljena, koja ima moć da se homogenizuje i okupi oko jedne ideje.Kosovo su stvorili čak i trgovci drogom, oni koji rizikuju svoje živote bili su u stanju da svoja nezakonito stečena imanja i kuće daju za UČK.Tada se odavde nije htelo u rat: Taj rat je Milošević protivu njih vodio, takoreći pomoću štapa i kanapa.Oni su našli načina da potplate ceo svet.Odavno znam da su američki senatori na svojim listama imali stavke koje su se ponavaljale "Albanski lobi " toliko dolara.Oni su svoje interese plaćali.Zar mislite da se takav oblik "demokratije" i takva šikana svih drugih na Kosovu može u svetu tolerisati a da taj svet nije plaćen iliti iskorumpiran.Znaju oni s kim imaju posla ali interes preteže.A šta koga briga za Srbe i Srbiju i naše spomenike.Plati pa nosi.I Šiptari uspevaju.Videćete kako će se završiti ovo popuštanje u Preševu.Sveje isto kao na Kosovu.Davali smo im i kapom i šakom i malo po malo odoše i uzeše .Stići će do Kruševca, pre oni nego mi koji napuštamo sela, koji smo postali umorni od oblika svoga.i imamo partije i na vlasti i u opoziciji koje te procese ne razumeju niti umeju da prate.Imamo nezašposlene i neobrađenu zemlju, sela napuštena. a ne znamo kako da napunimo sela i iobradimo imanja
Preporuke:
0
0
18 sreda, 01 decembar 2010 20:17
Srpkinja
Zaista me ne brine da li će se ostvariti san o velikoj Albaniji do 2013. Takođe me ne brine da li će Srbija ući u EU do 2014. Ono što me zaista brine je; da li će Planeta Zemlja uspostaviti i zvaničan kontakt sa Galaktičkom Federacijom do 2012.
Preporuke:
0
0
19 sreda, 01 decembar 2010 21:31
Sergej Bulajić
Ja se plašim da je na delu Kosovoizacija (ako ovakav izraz može da se upotrebi). Šiptarski lideri sa Kosova pokušavaju da budu lideri celokupnog šiptarskog nacionalnog korpusa. Otuda i takav negativan stav o ujedinjenju i u samoj Albaniji.
A naša vlast je posebna priča koja nije ni pomenuta u ovom tekstu.
Voleo bi da mi komentator koji je pomenuo Ivana Stambolića objasni u čemu se to ogledala demokratičnost tadašnje vlasti u SR Srbiji?
Preporuke:
0
0
20 sreda, 01 decembar 2010 21:42
trn
Ovo mi lici na sve one nase fudbalske kalkulacije kad ne igramo dobro, ko treba koga da pobedi da bi smo se mi provukli. Nazalost, u vecini slucajeva mi ispadnemo, pa se onako plasim da ce i sa ovim biti isto.
Jos jedna stvar koju ne treba zaboraviti; krajem 60tih i pocetkom 70tih gomila albamaca iz Albanije se naselila na Kosmet. Oni su sigurno imali udela u onome sta se posle desavalo.
Preporuke:
0
0
21 sreda, 01 decembar 2010 22:13
g.loci!
".....kriminalci....
.... ljudi bez identiteta....
.....nepostojeci narod......
.....ekspanzivno pleme ...
.....rusilacki i pretnja za sve oko sebe....
.....identifikuju sa s nekim nacionom ....koja asocira na kriminal......
..... od matice odredjeni narod sa pretenzijama prema tudjim teritorijama......


......Na kraju, ma kako zvučalo, biće to ponovo srpska zemlja........... Albanci će nam u tome biti od najveće pomoći....."

-----------------------------------
svakako albanci iz albanije ce da oslobode kosovo od ove ekspanzivno pleme´,i tako bice to ponovo srpska zemlja!

ja licno nisam mogao da verujem mojim ocima,da ovako nesto mogu citati od ove "mlade" Autorke ( koju sam je cenio)!!!!!

.....Ja vise ne verujem Vam nista iskreno!!!!!


Pozdrav
od Monstruma
Preporuke:
0
0
22 sreda, 01 decembar 2010 22:15
Sajber Mileva
Zorane i "brm" nemam šta dodati, osim činjenice da masa Srba i dan-danas ne zna otkud ime sportskoj hali u Sarejevu, izgrađenoj za zimsku olimpjadu, znači pre 3 decenije.
ZElenaTRAnsverzala.

*
Tužno je bilo videti neke naše "aktiviste", okupio ih B92 ili ko već, odveo ih u preševsku dolinu, da tamo igraju neke predstave sa nadom da će ih tako emancipovati i da neće hteti veliku Albaniju.
*
U vezi pominjanja ozbiljnih pregovarača na njihovoj strani...
To me sada podseti na jednu izjavu sada pokojnog Kalajića. Neću reći da sam bio njegov sledbenik, ali ovo je zanimljivo, za razmišljanje:

- Šiptari se udružili sa Amerima i izbacili Srbe s KiM
- Srbi se još nadaju da će se Ameri predomisliti i da će se udružiti sa Srbima i izbaciti šiptare
- a jedini spas za ceo Balkan bi bio da se udruže Srbi i Šiptari i izbace Amere
Preporuke:
0
0
23 sreda, 01 decembar 2010 23:19
kosanka
Vrlo dobar tekst,ali postavlja se pitanje:Kako bi
nam Albanci nakon svega mogli pomoci,da Kosovo
postane srpska zemlja odnosno sastavni deo Srbije
kao drzave?
Preporuke:
0
0
24 sreda, 01 decembar 2010 23:35
Observantes
Metohija bez Srba je prokleta zemlja. Srbi bez Metohije živeće nesrećni. Metohija i Srbi, to je simbioza kosmosa. Ko god misli da je završio posao prevario se. Metohija je već kaznila Srbe jer su odustali od nje u drugoj polovini 20 veka. I da Srbi odustanu od Metohije, Metohija neće odustati od Srba. Grdno je to sudilište! Dobronameran tekst autorke, pre svega prema Šiptarima koji nisu svesni bespuća u kome su, pa onako euforični, misle da ih belosvetski gilipteri vole. Šiptari su kratkoročno antisrpsko sredstvo i ništa više. A kosmos , njega niko ništa nije pitao a on antiekologiju ne trpi. Ovi odavde što se olako odriču Metohije i Kosova da pudu pažljivi jer ako se ona odrekne njih onda im pomoći nema. Neki mogu da se odreknu majke i oca, brata i sestre, sunarodnika, prijatelja ali odreći se Metohije i Kosova je nemoguće. Metohija i Kosovo, od toga se ne može pobeći. Opasno je igrati se Metohijom i Kosovom. Vreme će tek pokazati.
Preporuke:
0
0
25 četvrtak, 02 decembar 2010 00:18
Druga strana Meseca,
A da li iko može da zamisli da neko u Albaniji predlaže ovakav scenario: da Albanija nama ostavi Kosovo sa sve Srbima na severu, koji su tokom dugogodišnjeg saživota sa Šiptarima promenili mentalitet u odnosu na Srbe van Kosova. Što će neminovno dovesti do netrpeljivosti i svađe između kosovskih Srba i Srba van Kosova. A gde je svađa, tu je i razlaz, tako da će Kosovo neminovno kliziti u Albanski zagrljaj i eto Albaniji bez muke i truda Kosovo na tanjiru.
Ideja teksta igra na kartu ružne srpske osobine „da komšiji crkne krava“ i stvarno je krajnje nemoralno podgrevati ono ružno u narodu, pa makar to bilo i da bi se ublažio razorni osećaj sadašnjg i budućih srpskih poraza. Vrlo providno i vrlo infantilno.
Preporuke:
0
0
26 četvrtak, 02 decembar 2010 01:09
Dr Filip Levi
Jok i nije opasan! Dok mi ne znamo šta ćemo sa teritorijama i sa sobom, dotle oni gaze i ne gledaju ko je ko - ako li samo nije Albanac, zgažen je. A ovi bednici sa zapada huškaju, i grade i pomažu sve što je u njihovom interesu. Naravno, Vatikan je tu uvek u igri, samo što su i oni naučili da se kriju pod imenima "grupacija" i "delegacija". Politički, tj. geopolitički apetiti izvesnih jakih šiptarskih organizacija će splasnuti, ili biti spračeni i svedeni na normalu tek onda kada se njihovi interesi budu počeli kositi sa "zapadnim", sada njihovih saveznika, ili kada zapad konačno padne. Do tad, pamet u glavu, slogu za politiku i Boga za saveznika!
Preporuke:
0
0
27 četvrtak, 02 decembar 2010 01:19
Observantes
Kosovo i Metohija ne mogu biti stvar političkih kompenzacija i geostrateških pomeranja. Metohija i Kosovo nije nekretnina, parcela ili njiva više ili manje. To je metafizika jednog naroda. Trguje se nekretninama a ne metafizikom . Trgovac metafizikom (odavde) i otimač metafizike (odande) su antipod kosmosu. Kosovo i Metohija ima samo jedan smisao i on je uvek srpski. Linkoln i DŽeferson nikad Srbima to ne bi osporili. Ali očigledno da to može neki „Indijana DŽons“ (I,II,III,IV,... n-ti deo) u nekoj anticivilizacijskoj a u "sadizmom motivisanoj i čak zabavnoj, avanturističkoj misiji".
Preporuke:
0
0
28 četvrtak, 02 decembar 2010 07:46
Vidoje
Kosovo ce ponovo biti nase kada Srbi budu imali vise od 3 deteta po paru, a Siptari uvedu redovnu Gey paradu
... imperija propadne i Bondstil se zatvori
Preporuke:
0
0
29 četvrtak, 02 decembar 2010 09:16
nataša
Albanci ni u Albaniji ni bilo gde ne pate mnogo za državom kao institucijom evropskog tipa, kakva je ili praksa ili ideal recimo Srbije ili Francuske. Oni imaju svoj model organizovanja i ne traže bolji. Ukoliko se nekome, Evropljanima, Amerikancima, Srbima čini da njima nedostaje takva država i takva osnova za razvoj mnogo greše. I Ana Radmilović takođe. Vrednosti o kojima priča, bilo da ih nazovemo evropske, kulturne, civilizacijske njih ne interesuju. Oni ne žive po tim pravilima. Oni imaju svoja pravila.
Kao da je njima cilj da na Kosovu i Metohiji ili bilo gde uspostave neki sudski sistem koji će biti saglasan sistemima bilo gde, ili obrazovni, ili zdravstvenu zaštitu. Njima je cilj da žive baš tako kako žive, slobodno od bilo kakvih državnih stega srpskih, grčkih, evropskih bilo kojih.
Oni su organizovani u fisove i tako žive. Njihov način privređivanja je pljačka od kada su im to Turci dozvolili i sad bi neko hteo da nekoga ko je naučio da za sekund dobije jedanaest hiljade evra za kilogram najgoreg, a svi su najgori heroina, natera da meecima ore, kopa, hrani stoku da bi možda dobio manje od tih jedanaest hiljada godišnje da pre svega otplati dugove i porez pa onda šta mu ostane. Ne budite smešni.
Ili da godinama uči elektrotehniku da bi mogao da održava postrojenje, kad može da dovede Srbina koji će mu to održavati mnogo bolje nego sebi i još ga zvati šefe ili gazdo. I još mu se klanjati i ponizno pred njim stajati, i sve to đabe, jer je to politička odluka.
Samo dovođenje do spoznanija prava može imati bilo kakav uticaj na bilo kakav suživot u bilo kakvoj zajednici koja liči na bilo kakvu državu.
Dakle, Albanci moraju biti dovedeni do spoznanija prava i drugog rešenja nema. Kad će to biti učinjeno i ko će to učiniti videćemo, ali neko hoće jednog dana.
Preporuke:
0
0
30 četvrtak, 02 decembar 2010 11:18
Vid
Na ovaj ili neki drugi način, manje je važno, ali sam ubeđen da će Kosovo i Metohija ponovo biti naše, pod uslovom da Srba bude mnogo više od Srbijanaca. Doći će vreme kada ćemo se više pitati o svemu što se dešava na Balkanu. Trenutno je mnogo veći problem "rasrbljavanje" koje već dugo traje i itekako daje rezultate.
Ne razumem one koji se zalažu za podelu! Kako bi ga podelili, kojom linijom? Kako god da to urade, recimo Prizren bi ostao Šiptarima!? Ne mislim da je to prihvatljivo.
Iskreno pozdravljam šiptarske zahteve za stvaranje "velike Albanije". Megalomanija će im , pored ostalog, doći glave.
Preporuke:
0
0
31 četvrtak, 02 decembar 2010 11:18
dusan
Hvala Ana, pisite cesce.
Preporuke:
0
0
32 četvrtak, 02 decembar 2010 12:43
Rio Lobo
Dva dobra ne idu zajedno ali desava se, eto clanka toliko lepo napisanog a u isto vreme i pametnog, realnog, ljudskog. Sve je to izgledno i najverovatnije a samo jos i da se Srbi konacno izjasne sta oni u stvari hoce. Verujem da je strategija Srba, a time i Srbije, da puste sve okolo da se izjasne i kazu sta zele a na kraju da i oni kazu sta je njihov cilj inyeres i ostalo. U Srba mora konacno da sazri svest o tome da kao svoje prihvate i sve druge koji su istog porekla ali su druge vere a sada izmisljaju i jezik nacionalnost i ne znam sta jos a cini mi se zbog toga sto su odbaceni od svojih i tragaju za svojim identitetom. Od toga treba izuzeti Crnogorce, oni kao i Albanci ne bi da rade vec da zive od onoga od cega su ziveli do pre stotink godina, hajducije, sverca, prosenja po svetu (mislim na drzavno rukovodstvo)...
Preporuke:
0
0
33 četvrtak, 02 decembar 2010 13:13
Visarion
Onaj ko se potpisuje kao Nataša je, po mom osećanju, najbliži istini.Šiptari žive po normama celog sveta, naročito onih koji su moćni i nastoje da ih ubede da su tačno tako naštimovani i da ni za jotu neće od toga da odstupe ali će, iza, sve učinitri da ostvare svoje tajne zavete i svoje "fisove".
Fadilj Hodžca se kleo u Tita a išao u Đurakovac na savet staraca i tamo ,pričali su mi Rilindijini novinari bio manji od makova zrna.Ovamo je galamio kakao ovo kakao ono, crklo puklo a ostvarivao ispod žita ono što su starci na savetu rekli da treba da bude.I bilo je tako pod Turcima .I veru su uzeli a nikad Turci nusu postali.Uzeli su je da bi bili turski poslušnici i da bi danak i harač od Srba oni za Turke uzimali i da Turci "ne prljaju ruke".Ako je neko nešto mogao da nauči od Azema Vlasija na srpkoj televiziji - to je bilo apsolutno odsustvo svakog, bilo kakavog osećanja prema onome što je činio za vreme Tita i svoje omladinske i političke mladosti.Reč za njih nije ništa.Ako misli da volišp i to mu koristi on će ti dati kakavu god želiš reč.Ali je iza kulise obavezan da živi po zakonima plemena i Leke Dukađinija.A taj Leka , po imenu slutite nije bio Musliman,Mogao je čak da bude i pravoslavan ili najpre katolik.Njegova je usudna,.U tom narodu samo je založena krv neki garant za bilo koji sporazum, sve ostalo pa i spomenik Klintonu lagarija.Srušiće ga čim bilo ko jači to od njih zatraži.I ja se pozivam na svoj prethodni tekst.Oni su drugi svet i sve što naume ostvariće.U Preševu je na neki način, koji niko neće prihvati, naša jedina šansa za sporazum sa Šiptarima.Ako im kažemo "ubiješ našeg tamo ubićemo vašeg ovde.Isečete li struju tamo iseći ćemo istom broju Šiptara ovde."Ali plaćaju"."I naši plaćaju"Svejedno da li je i jedno i drugo istina.Nije važno.No to niko na svetu neće da razume.Oni bi odmah sve razumeli.I ne govorim to zato što se to može ostavriti ( može) nego zato da se zna, kad pregovaramo, s kim imamo posla.Sve ostalo je luk i voda
Preporuke:
0
0
34 četvrtak, 02 decembar 2010 13:14
KPS
Draga Ana. Sve bi bilo dobro kad bi se tako i odigralo. Ali na žalost sve činjenice ukazuju da mi radimo u korist Šiptara. Eto danas je objavljeno da smo ukinuli vize sa Albanijom. Korak ka stvaranju VELIKE ALBANIJE je poceo. I molim komentatore i sve SRBE da nikada više ne kažu Kosovo nego Kosovo i Metohija, ako ne priznajemo tu nakaznu tvorevinu i ako je smatramo srpskom teritorijom. I prestanite da upotrebljavate termin " Preševska dolina ".
Preporuke:
0
0
35 četvrtak, 02 decembar 2010 15:46
Miroslav Đukić
Zanimljiv tekst od autorke Ane Radmilović, kao i uvek! Sa pažnjom čitam njene tekstove, čak i ako se sa njom ne slažem. Možda je ona u principu u pravu, ali... Da su ljudi uvek i svuda racionalni u svom odlučivanju, možda bi sve bilo onako kako gospođa Radmilović kaže. Racionalan Albanac, bilo na KiM ili u samoj Albaniji, napravio bi SWOT analizu, procenio snage i slabosti "Prirodne Albanije", razmotrio spoljnje mogućnosti i pretnje, uvažio trendove i... trezne glave i bez emocija zaključio da je "Prirodna", Velika ili šta-god Albanija, koju čine Albanija+KiM+ostalo= utopija. Naravno, postavlja se pitanje koliko Albanaca će ovako zaključivati? Malo! Ni mi, Srbi, nismo bili tako pametni 1918, kada je vojvoda Mišić preporučivao regentu da ne pripaja Srbiji i Crnoj Gori Slovence i Hrvate, da ne pravi Jugoslaviju. Ko je vojvodu tada čuo, uvažio, prihvatio i primenio ono što je savetovao? Niko!O velikoj Srbiji, Hrvatskoj, Bugarskoj, Makedoniji... da ne govorim. Srbi ne smeju čekati da se Albanci otrezne od svog dugogodišnjeg nacionalnog pijanstva, umesto čekanja da se oni osveste, treba činiti sve i svuda, uvek i uporno, neophodno i predano, mudro i promišljeno - ono što treba, mora i neophodno je da "Prirodna Albanija" ostane ono što ona jeste - utopija.
Preporuke:
0
0
36 četvrtak, 02 decembar 2010 16:14
Jasna Simonović
Izuzetno provokativno, smelo, zabrinuto, dobronamerno...

Jedino mi se ne dopada poslednja rečenica:
"Na kraju, ma kako zvučalo, biće to ponovo srpska zemlja. Albanci će nam u tome biti od najveće pomoći."...

Šta će biti to je Božja volja...A "naše" (beogradski) je da svim građanima vratimo zemlju koja im po zakonu pripada, koje god vere ili vera bili, koje god nacije ili nacija bili...

I nadam se da će nam, ne Albanci, nego i Albanija, u tome pomoći...(i pre nego uđe u EU)...

Rekla si na promociji "tvoje" knjige da je Kosovo čudo od lepote....ja se sa time slažem...

Pa neka ta lepota pobedi sve taštine, pakosti i zluradosti, republike i republjike...

Legalan biznis i sapun u ruke...pa gde stigli...
Preporuke:
0
0
37 četvrtak, 02 decembar 2010 19:35
Vladan Nenadić, prvi deo
@nataša, @Visarion
Pre otprilike godinu dana, Ana Radmilović je u jednom sličnom tekstu o zbivanjima na Kosovu i Metohiji napisala sledeće:

„Učešće Euleksa u hapšenjima, upadanje u srpske kuće i odvođenje ljudi na nekakva ispitivanja u Prištinu pod neuverljivim i nedovoljno objašnjenim izgovorom da je reč o nekakvim ratnim zločincima – strašno je, demorališuće je i može da se protumači samo kao podilaženje navodno ekstremnim albanskim grupama poput „Samoopredeljenja“. Navodno ekstremnim – jer više je nego jasno da nema te albanske „ekstremne“ grupe koja radi bilo šta a da se prethodno nije konsultovala, ili tačnije dobila instrukcije iz „centrale“. Niko u Prištini ne nasrće na Euleks i ne prevrće vozila svojih dojučerašnjih čuvara i pomagača u uspostavljanju Republike a da se o tome prethodno nije većalo sa vođama, tj. najvišim predstavnicima njihove vlasti.“


U svom komentaru na taj tekst napisao sam sledeće:

„Dobro jutro!!! Svako ko je imalo vremena proveo među Albancima zna koliko je kod njih jaka plemenska organizacija života, kako se bespogovorno sluša reč najstarijeg ili najuglednijeg člana porodice, sela, grada, opštine itd. I sam od 1999. godine naovamo ubeđujem sve koje poznajem da je navodnih 800.000 proteranih Albanaca, em preterana cifra, em posledica dobro kordinirane akcije, isplanirane i vođene iz jednog centra. Svako ko je imao prilike da vidi kako funkcioniše prosečna albanska porodica, po pravilu mnogočlana, mogao je da se uveri kako se ispunjavaju naredbe (baš tako, naredbe!) glave te porodice i kakve su kazne za oglušivanje o njih. Zahvaljujući svojoj profesiji (geolog) proveo sam osamdesetih i devedesetih godina prošlog veka poprilično vremena na Kosovu i Metohiji, dobro upoznao tamošnje ljude i običaje i svakodnevno bio u kontaktu sa njima. Uostalom, lokalne mladiće smo angažovali kao pomoćnu radnu snagu, tako da dobro znam o čemu govorim.
Preporuke:
0
0
38 četvrtak, 02 decembar 2010 19:38
Vladan Nenadić, drugi deo
Da li vam zvuči neverovatno da starac od sedamdesetak godina bez ijedne reči ispunjava naloge svog brata, samo zato što žive zajedno i zato što je ovaj dve-tri godine stariji? Ne dogovaraju se, ne planiraju zajednički, ne dele odgovornost. Mlađi bez pogovora sluša starijeg. Da li vam zvuči nemoguće da momak dvadesetih godina radi u centralnoj Srbiji kao radnik na građevini, a kući na KiM šalje sav novac koji zaradi, do zadnjeg dinara (dozvoljeno mu je da zadrži samo onoliko koliko je otac odredio) ili da momak u cementari u Đeneral Jankoviću svakog prvog ocu predaje koverat sa platom, sa sve obračunskim listićem. Ne mogu rečima da opišem njegovo zaprepašćenje kada sam mu u šali predložio da na koverti napiše manju sumu i zadrži deo plate za sebe! Mislim da bi pre skočio u Lepenac, nego tako nešto učinio.

Ne mislim da u ovom gore opisanom ima nešto loše. Albansko društvo je jednostavno takvo kakvo je, takav je njihov društveni dogovor i sistem i tako funkcioniše. Ali, ako to znamo kako onda gledamo na slučaj „proteranih“ ili na ovo što autorka naziva „davanje instrukcija“ za ovaj ili onaj postupak. Mislite li da jedno celo selo ne može da se podigne i uputi u jednom pravcu na samo jedan mig neformalnog seoskog starešine? Može, itekako. Mislite li da to ne može da učini i neki gradić ili opština? Može, naravno. Ako ti ljudi još pred očima imaju navodni cilj, a to je dobijanje nezavisne države, sve će učiniti na zahtev svojih vođa.

Što pre u Srbiji shvatimo da imamo posla sa ovakvim protivnikom, to ćemo pre moći da odredimo način delovanja i pokušamo da zadržimo Kosovo i Metohiju u ovkirima Srbije. Ako to zaista želimo. „

Citiranjem mog komentara ne želim da se pravim posebno pametan, naprotiv drago mi je da ima još čitalaca NSPM koji uviđaju način na koji je organizovano albansko društvo na KiM. Samo ako toshvatimo možemo razmišljati o načinima da im se suprostavimo, bez obzira na to što imaju podršku SAD.
Preporuke:
0
0
39 četvrtak, 02 decembar 2010 19:41
Vladan Nenadić, treći deo
Da ne bude da samo ukazujem, a ne dajem predloge šta i kako dalje, evo nekih mojih razmišljanja.

U svojoj borbi da sačuvaju Kosovo i Metohiju Srbi mogu mnogo toga naučiti od kosovskih Albanaca, samo ako neko hoće da nešto nauči. Jednostavnim rečima to bi se moglo nazvati izgradnja potpune političke, društvene, prosvetne, zdravstvene i svake druge infrastrukture, potpuno nezavisne od Prištine i, ako hoćete, i ilegalne. Po istom pricnipu po kome su Albanci devedesetih godina formirali svoje škole, zdravstvene ustanove i jedno celo, ilegalno društvo, to treba da urade i Srbi. Tako opredeljenje i takav način borbe za svoja prava je potpuno legitiman. Jer, ako Srbi zaista smatraju Kosovo i Metohiju time što govore – kolevkom nacije i države, neraskidivim delom identiteta i svojom teritorijom, onda se za to treba i boriti i to svim sredstvima. Podvlačim, svim sredstvima.

Odakle bi se to finansiralo? Pa iz budžeta, naravno! Smatram da je bolje finansirati nastavnike, profesore i doktore na Kosovu i Metohiji, nego mlade, nalickane i nadobudne evrofanatički raspoložene birokrate, koji su svi odreda iz jedne ili dve stranke, i koji su bez i jednog dana radnog iskustva pravo iz studentskih klupa uskočili u ministarske i direktorske fotelje. Sigurno je bolje pomoći ljudima na KiM da pokrenu neki mali biznis i savetovati domaće firme da posluju sa njima, nego dizanjem zelenaških kredita kod MMF-a pomagati ovdašnje tajkune ili rasprodavati preduzeća u bescenje primitivnim novokomponovanim biznismenima koji te firme vide samo kao građevinsko zemljište i gledaju da se što pre oslobode zaposlenih.
Preporuke:
0
0
40 četvrtak, 02 decembar 2010 19:45
Vladan Nenadić, četvrti deo
Bilo bi teško? Pa naravno, zar mislite da se država dobija sedeći u hladovini i „kuliranjem“ ? Da li su Karađorđevi ili Miloševi ustanici mislili koliko će biti teško i da li će se zameriti nekome kada su krenuli da se bore za svoju državu? Biće možda ponekad potrebno i nelegalno preći granicu, preneti koji litar nafte ili neki agregat za dobijanje struje? Da, pa ? Biće pritisaka od strane vlade u Prištini, Euleksa, iz Brisela ili Vašingtona? Da, pa?

Zar zaštita svojih građana nije prvenstveni cilj jedne države?

I dokle tako? Sve dok država Srbija ne ojača ekonomski, ne demokratizuje institucije države i dok ponovo ne izgradi respektabilnu vojsku (uz pomoć Rusije na tome bi se moglo poraditi).

Po mom mišljenju, to je jedini put. Mukotrpan, ali, moguć. U suprotnom, narod i pojedinci kojima su dozvoljeni minusi, „filozofija tržnog centra i država Armani“ ( Emir Kusturica) važniji od bilo čega drugog, od države, jezika, nacionalnog, kulturnog, istorijskog i duhovnog identiteta, ponosa, tradicije itd, na najboljem su putu da nestanu.

Više nego ikad, na našim političarima, ali i na običnim pojedincima leži odgovornost da ne pogreše u izboru i određivanju budućeg pravca što, možda, i nije tako teško. Nikada ne priznati nepravdu i stalno na nju podsećati, raditi „kao konj“, trgovati sa svima i jačati ekonomski, bez upuštanja u sumnjive veze i organizacije, pogotovu ako nas uslovljavaju i postavljaju zahteve koje ne postavljaju drugima, povratiti vojnu snagu i izgraditi solidnu vojnu silu i ... čekati svojih pet minuta.

Taj trenutak će doći, više je nego sigurno, i treba za njega biti spreman. Istorija zaista jeste učiteljica života, i pokazuje da su se svi oni koji su se ponašali kao aktuelni politički establišment u SAD, koji smatra da istorija počinje i završava sa SAD, opekli pre ili kasnije. Neki istorijski procesi se ne mogu zaustaviti silom, koliko god ona bila moćna, a o pravdi i moralu da ne pričam.
Preporuke:
0
0
41 četvrtak, 02 decembar 2010 23:28
Dardan
Gospodjo Radmilovic !

1. Ustav Republike Albanije u Uvodnom delu obavezuje Republiku Albaniju citiram"da ce se boriti za ostvarivanje vekovne teznje Albanskog naroda za ujedinjenje"kraj citata,a u clanu 8.istog
propisuje,citiram"da ce se boriti za ostvarenje jednakih prava za albance u drugim drzavama"kraj citata.

2. Ovo je prenabregnuto i umesto Tirane,centar politicke borbe za ujedinjenje Albanaca postaje Pristina.

3. Razlozi ovoga su mnogostruki,ali napominjem prvo,ekonomski,politicki i vojni.

a) ekonomski razlozi leze u nastojanju da se Albanija prvo sto je vise moguce ojaca ekonomski,cime bi bila pozadina pomoci Albancima na Kosovu,a sama drzava Albanija indirektno bi bila promotor i propagator javni i tajni ovih planova uz svesrdnu ekonomsku i politicku pomoc svojoj braci na Kosovu.

b.politicki bi Albanija bila jos vise u centru paznje jer bi se onda njoj obracale kako da se rese pojedini problemi koji se budu pojavljivali.
Dokaz: skorija poseta Tadica u Albaniji i tajni dogovori i razgovori koji se vode.

c.Albanija kao clanica NATO-pakta ima pravo da zatrazi intervenciju i sama da intervenise na Kosovu u slucaju potrebi.

3.85% Albanaca Kosova
51% Albanaca iz Albanije,i
65% Albanaca i Makedonaca u Republici Makedoniji
izjasnilo se za Ujedinjenje svih Albanaca u JEDNU
DRZAVU.

4.Republika Srbija je Kosovo imala oko 100 godina.

Imala je verovatno tajno odobrenje drugih da ga pocisti od Albanca,asimilacijom,proterivanjem,
deportacijom u Turskoj i drugim drzavama,kolonizacijom i drugo i nije uspela.
Razloge svi znamo.Oni leze u prirodi coveka.
Sto je veci pritisak,to je veci otpor.
Logicno zar ne?!
Preporuke:
0
0
42 petak, 03 decembar 2010 00:08
Visarion Nenadiću
Naravno.To što govorite je konsttruktivno i , za trazliku od onoga što sam ja rekao,izvodljivo.Samo s kim.
Sve znam što i vi.I slažem se.
Znam Šiptare koji su kao dioktori nauka bespogovorno radili ono što im najstariji u porodici kaže da treba da rade.I oni su bespogovorno slušali.Mi smo posle Prvog srpskog ustanka,hvaleći se tim evopejskim postupkom, malo po malo unišgtili srpsku seosku zadrugu.Šiptari su se održali, mi smo naše selo uništili.A sa selom i moral, i običaje , i vojsku i otuđili i oko imaovine i deoba,posvađali braću i učinili da se seoski domaćin plaši kad mu se rodi drugi sin jer će imanje da se deli itd i itd.I nismo više otporni kao nacija i egoističniji smo od svih drugih oko nas i delimo se kako kome padne na pamet da nas cepka kao na drvljaniku.I ko zna možda to vodi poreklo i od toga uništenja porodične zadruge? MOžda.Vidite li koliko ima mišljenja oko bilo čega.Kod Šiptara toga nema.Možda je konzrvativno ali ovaj svet traži ponekda da se bude jedisntven u nečemu i da se za tu jedinstvenost koješta žrtvuje.Mi to nemamo.Slažem se s vašim naporoma da tražite izlaz i vidite veoma mnogo praktičnih i mudrih i ,lukavih koraka da se to postigne i ja vas podržavam ali šta će biti s nama , drugima, iscepkanima kao treske na belosvetskom drvaljaniku
Preporuke:
0
0
43 petak, 03 decembar 2010 23:06
tuta
Pretpostavljam Ana, da nikad niste bili na kosmetu...Anyway, tekst je dobar, ako cjemo da se zanosimo praznim pricama, zaista pije vodu...
Preporuke:
0
0
44 subota, 04 decembar 2010 00:46
Observantes
Auuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu?!


„…….4.Republika Srbija je Kosovo imala oko 100 godina.

Imala je verovatno tajno odobrenje drugih da ga pocisti od Albanca,asimilacijom,proterivanjem,
deportacijom u Turskoj i drugim drzavama,kolonizacijom i drugo i nije uspela.
Razloge svi znamo.Oni leze u prirodi coveka.
Sto je veci pritisak,to je veci otpor.
Logicno zar ne?!“ ........,
Ali pazi ovo: „4.Republika Srbija je Kosovo imala oko 100 godina........... „ Alo, odakle ste Vi?
180 pravoslavnih hramova i ostataka hramova (sakralnih objekata) porušeno je od 1999 do 2004 i svi su stariji od „tih 100 godina“. Zemljače nije Srbija imala Kosovo 100 godina nego je Metohija i Kosovo sedište primordijalnosti Srba i srpske države, čisto da se zna!!!!!!!! Strašno!!! Od Kosovske bitke do balkanskih ratova Srbija (i Kosovo i Metohija) je pod okupacijom Turske. A onda sledi Prvi svetski rat i kasapljenje Srba. Posle toga počinje era subverzije velikih sila protiv Srbije (uz pomoć kroato-montenegrinsko- šiptarske osovine a najmanji zajednički sadržalac kao sponzor je uvek prepoznatljiv po svom jasenovačkom rukopisu), pa onda ubistvo srpskog Kralja u Marseju! Pa „bomabaški proces“ i Broz najzad na pijedastalu antisrpstva. Neslobodna Srbija od 1389 nije uzela ni dah da bi joj vitalni znaci profunkcionisali a danas joj se smešta da nešto nije znala da uradi. Ko bre da uradi kad su Srbi u poslednjih 100 godina zulumom postali brojniji pod zemljom nego nad njom. Bože, da li je kičmena moždina danas preuzela ulogu mislećeg organa. Dekapitacija u toku možda može da se opravda ali kad je bezobrazna onda teško može da se podnese.
Preporuke:
0
0
45 subota, 04 decembar 2010 14:20
Saša
Vidim, sve se više Šiptara javlja da komentariše tekstove o Kosovu i Metohiji na NSPM. To je dobro. Ono što ne valja je što izvlače iz konteksta autorove reči (kao g. Ljoci), ili kao Dardan koji bi trebalo da odgovori kako su Srbi koji Kosovo ``imaju`` 100 godina mogli da podignu Dečane, Ljevišku, Gračanicu, Arhanđele... 600 godina ranije. Dakle retroaktivno!
Ana smo nastavite. Istina će pobediti, kad-tad!
Preporuke:
0
0
46 nedelja, 05 decembar 2010 13:01
gavrilo
@dardan,Sto je veci pritisak,to je veci otpor.
Logicno zar ne?!...da , to moglo da bude logično ali PRITISKA o kojem ti pričaš nije ni bilo jer da je bilo pritiska na vas kao narod ne bi vas moglo biti u ovom broju, razbježali biste se svuda po okolnim zemljama.pritisak o kojem govorisš bio je samo JEDNOSMJERAN i to vaš pritisak protiv svih nealbanaca i onih albanaca za koje ste mislili da sarađuju sa Srbijom!Pogledaj koliko vas ima a govoriš o nekom pritisku! da smo vas pritiskali kao što su Amerikanci pritiskali Indijance ne bi vas bilo niđe, ili možda u rezervatima a o Americi i njenoj "demokratiji" imate samo najbolje mišljenje. Zato "darda" spusti loptu, i logično razmisli ako već potežeš logiku a LAŽI kojima obasipate svijet će doći jednog dana kraj!
Preporuke:
0
0
47 nedelja, 05 decembar 2010 22:53
Pera
Gospodine Gavrilo, da li vi govorite u ime Srbije ili u ime Crne Gore ili mozda zajednice Srbije i Crne Gore?
Preporuke:
0
0
48 nedelja, 05 decembar 2010 23:13
Pera
Kako su to Albanci oteli srpsku zemlju? To znaci da su pre toga ziveli na tudjoj zemlji? Znaci ako je neki Albanac imao kucu,okucnicu, njivu,sve to nije bilo njegovo, tj. albansko, nego srpsko. E pa to je onda zaista bila nepravda...

Albanci koji su oteli srpsku zemlju su jedino oni koji nezakonito zive na posedu nekog Srbina.

Da pojasnim, zaista mi nije jasno sta mislite kad kazete "srpska zemlja". I Srbija je sprska zemlja samo utoliko sto je zemlja gradjana Srbije. Nijedan etnicki Srbin nema nista vece pravo da bilo koji deo Srbije naziva svojim od bilo kog pripadnika drugog naroda sa drzavljanstvom Srbije.
Preporuke:
0
0
49 ponedeljak, 06 decembar 2010 01:52
Srbin iz Bosne
Pera@


A čije su kuće i zemlja gdje su živjeli i žive Srbi u BiH? Kako se može reći da smo mi ovdje izvršili agresiju? Kako to da mi koji smo bili narod u bivšoj državi nemamo pravo na samostalnu državu, a imaju Šiptari, koji su bili nacionalna manjina?
Preporuke:
0
0
50 ponedeljak, 06 decembar 2010 11:27
slučajni prolaznik
@Pera
Nijedan etnicki Srbin nema nista vece pravo da bilo koji deo Srbije naziva svojim od bilo kog pripadnika drugog naroda sa drzavljanstvom Srbije.
Znači li to da ni jedan Nemac nema ništa veće pravo od nekog Turčina ili Srbina, da neki deo Nemačke nazovu Turskom ili Srbijom, kao što to Albanci rade u našoj zemlji. Ili mislite da se sa Srbijom može svašta raditi, a da je to normalno!
A kako su Albanci otimali srpsku zemlju, o tome postoji obilje kvalitetne istorijske literature, pa ako ste zainteresovani obavestite se. Mada prema Vašem tonu nisam siguran da Vas to interesuje.
Preporuke:
0
0
51 ponedeljak, 06 decembar 2010 21:41
Pera
Upravo citam Dimitrija Tucovica "Srbija i Albanija". On tvrdi da na strani Albanaca nije postojalo nikakvo plansko proterivanje Srba sa Kosova, vec su se Albanci naseljavali tamo odakle su se Srbi vec iselili, a da su se mnogi Srbi iselili sa kosova, ne zbog toga sto su Albanci imali nesto protiv njih kao Srba vec zbog toga sto Srbi nisu mogli da podnesu suzivot sa komsijama koje su bile na mnogo nizem kulturnom stupnju od njih (sto podseca na danasnju situaciju sa Romima u Beogradu. Tucovic objasnjava da su Albanci bili neprijatni sugradjani zbog toga sto su bili skloni pljacki, krvnoj osveti itd, ali sustina je u tome da oni nisu bili takvi samo prema Srbima nego i jedni prema drugima. Jednostavno bili su na nizem stupnju kulturnog razvoja i izuzetno siromasni, te ih je beda terala da se na sve nacine bore za opstanak. Tucovic zanimljivo pise jer je po njemu, koliko sam razumeo, borba nacija, samo paravan iza koga se vodi prava, klasna borba. Sta mislite o ovoj knjizi? Zanima me ova tema i ako znate neku kvalitetniju literaturu ili prosto drugaciju literaturu, voleo bih da mi je preporucite.
Preporuke:
0
0
52 utorak, 07 decembar 2010 19:22
g.loci!
@pera

Hvala Vam puno.
Preporuke:
0
0
53 nedelja, 12 decembar 2010 12:20
Saša
@Pera&loci
suzivot sa komsijama koje su bile na mnogo nizem kulturnom stupnju od njih (sto podseca na danasnju situaciju sa Romima u Beogradu. Tucovic objasnjava da su Albanci bili neprijatni sugradjani zbog toga sto su bili skloni pljacki
e da je Dimitrije živ optužili bi ga danas za govor mržnje, mada se mora priznati da je i bio vidovit kad je predvideo kakav će biti odnos prema Romima u Beogradu nakon 150 godina. Sa druge strane zaista bi bio ekscentrik, jer ceo svet zna da su Srbi: koljači, pljačkaši i negativci, a on to pripisuje Albancima, što je sada svi znamo veoma pogrešno. Oni su baš fine komšije, sklone multinacionalnom društvuu a Srbi su ovako agresivni morali da napuštaju svoja ognjišta jer ih je naprasno bilo sramota pred svetom.
No, Nataša KAndić je u svojoj srbomržnji ``malo dete`` prema Tucoviću. Zato vam čak i mogu preporučiti njenu knjigu `` Otmice i nestanci ne-Albanaca na Kosovu``. Ma koliko štete da je nanela našem narodu, čak je i ona učinila napor da delić istine prodre u javnost.
Pročitajte i sledeći kratki tekst:http://pravoslavlje.spc.rs/broj/929/tekst/stradanja-od-arbanasa-pod-okupacijom/print
Znam da ne možete promeniti mišljenje zato vam neću preporučiti ništa više od toga, ali ako baš dobijete želju da saznate nešto više o stradanju Srba u Metohiji ili na Kosovu obratite se bilo kom pretraživaču i dobićete stotine izvora. Pozdrav!
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner