среда, 24. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Патријарх Павле - Јасеновац на путу до Ниша

Kоментари (35) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 10 децембар 2010 14:14
Мирослав Ђукић
Сви путеви воде у Рим, али пут Ниш-Рим (и обрнуто Рим-Ниш), води искључиво преко Јасеновца! Ако човек крене из Рима, посебно ако је тај човек случајно папа, не може да дође до Ниша, а да пре тога не наиђе на Јасеновац. Ту у Јасеновцу застане, клекне, поклони се сенима побијених, замоли за опроштај и... Отварају му се путеви, видици, перспективе! Одатле му се отвара ПУТ за Ниш, Београд, Москву...
Препоруке:
0
0
2 петак, 10 децембар 2010 14:16
Стефан Каргановић
Бриљантно! Да ли се у некој архиви налази и одговор, ако га је било, на ову апостолску посланицу? После овога, под предпоставком да је позив суверену Ватиканске државе још увек на снази, остаје само да се реши једно питање, а то је итинерариј његовог пута за Ниш. Да би било морално сврсисходно, понтифексово путовање мора водити преко Јасеновца. Када смо већ на питању итинерарија страних угледника који желе да учине посету Србији, грађани Србије морају инсистирати и на томе да следећа посета турског председника обавезно води управо кроз Ниш и поред Ћеле куле. А следећа посета бошњачког члана Председништа БиХ, по истом начелу, не сме бити прихваћена без успутне посете уништеним српским селима око Сребренице.
Препоруке:
0
0
3 петак, 10 децембар 2010 14:47
светац
Жмарци су ме при читању посланице онда још ходајућег свеца Павла подишли од количине згуснуте мудрости, националне бриге, моралне узвишености, узвишене одмерености у речима, јасноће у мислима ... Један је такав био у веку, а светлеће његов подвиг довека!
Препоруке:
0
0
4 петак, 10 децембар 2010 15:10
александар
Не слажем се са првом реченицом аутора.
Историја није, нажалост, дала свој суд ни о Јасеновцу, ни о НДХ, ни о улози Католичке цркве у свему томе.
О томе се у свету и у светској историографији не зна ништа или готово ништа. Права истина је одавно заташкана, сакривена, прећутана, а посебну чар даје то што је након "ратова деведесетих" права и истинска жртва оног истинског геноцида оглашена за џелата, што је дични "цео свет" (заправо католички и протестантски запад) форсирао и прихватио са одушевљењем, злурадим "латинским" реваншизмом и циничним осмехом.
Број жртава се константно умањује, а Јасеновац је на путу да се за неколико година претвори у безначајан "радни логор" у коме је евентуално страдао мали број Јевреја и Рома. Срби се ускоро неће помињати ни као трећи ред жртава, како се данас углавном у Хрватској, кроз зубе иначе и помињу.
Само стратиште данас служи у дневно политичке сврхе, да би се чак и један Месић и Јосиповић приказивали као "демократе" и "хуманисти". Наравно, обојица веома добро пазе да ствари не називају правим именом, а о признању најужаснијег, најпрљавијег и најпримитивнијег геноцида у историји, о извињењу, кајању и жаљењу, нема ни говора.
О нестанку целог једног народа из НДХ, православља и ћирилице, више нема разговора ни стручне расправе. То више никога не занима.
НДХ се лажно приказује као некаква "квислиншка, привремена, принудна творевина". Нити је била квислиншка, нити привремена, а понајмање прунудна.
Заправо, само ми у Србији и Срби као народ о свему томе понешто знамо, мада са новим образовним и школским програмом по коме перу мозгове нашој деци, ускоро ће "Сребреница и Вуковар" као и "денацификација Србије" у потпуности да сакрију и прекрију онај прави, истински геноцид.
Поново сам се подсетио писма Патријарха Павла.
Изузетан човек и духовник је био.
Нека му је вечна слава.
Препоруке:
0
0
5 петак, 10 децембар 2010 15:36
Вељко
На жалост, као што позив није потекао ни од поштованог аутора, нити од конструктивних коментатора, тако ће и итинерер одређивати исти они који нам деценијама запржавају чорбу. Уз свесрдну помоћ актуелне квислиншке световне и црквене власти. Све док нас не прогута већ примењен тројак поступак - трећину истребити, трећину покатоличити, трећину поунијатити.
Препоруке:
0
0
6 петак, 10 децембар 2010 15:39
Смиљански
Мало ко од Срба зна уопште да је Ватикан први признао Словенију и Хрватску ?А што је још горе, то им ништа и не значи!Да је тако не би им се свакодневно дивили и прихватали њихову пропаганду о "злочестим" Србима.Због своје снисходљивости,комфора,летовања у тој њиховој,куповину у "ИДЕИ","добри" Срби ће то прећутатаи,и прихватати улого злочинца.Докле иде наша сервилност,и глупост тешко је докучити,али ћемо врло брзо имати прилике да видимо још "аргумената"кад буду почели да нас убеђују да је одлично да нам дође Папа!
То што је у Јасеновцу поклано 1000.000 српске нејачи,и у томе највећу улогу имали католички свештеници(фра-Филиповић-Мајсторовић,Степинац,...),то нема везе,јер Европа нема алтернативу!!!
Препоруке:
0
0
7 петак, 10 децембар 2010 15:56
Баја Патак
Господине Мишина, кажете да патријарх Иринеј као да не схвата да православним Србима Ниш није светилиште као што је Јасеновац. Схвата он то одлично, схвата, али и њему циљ оправдава средства – а циљ му је да римског папу по било коју цену доведе у Србију. А шта користи као средство (изговор)? За долазак папе у НИШ користи годишњицу потписивања МИЛАНСКОГ Едикта. Логика каже да би требало да се прослава - ако се већ одржава, одржи на месту проглашавања Едикта – дакле: у Милану. Откуд Ниш? Па – кажу присталице тог решења: зато што се потписник Едикта, император Константин родио у Нишу.
- Император Константин није једини потписник Едикта. Сви некако (згодно им ваљда дође?) прећуткују да он уопште није био једини доносиоц тог едикта. Ко-потписник је био његов ко-император Лициније.
- Па шта ако се император Константин родио у Нишу? Шта би било да се стицајем околности родио нпр. на галији на пучини Јадрана? Да ли би 2013 г. тамо требало да се одржи прослава? Предлог о Нишу је неспретан и неинтелигентан алиби за довођење римског папе у Србију, у којој му нико осим садашњег политичког и верског естаблишмента не жели добродошлицу.
Не знам колико је дуг архијерејски стаж садашњег патријарха Иринеја – тј. да ли је у времену када је покојни и свети Патријарх Павле потписао писмо које сте цитирали папи – али, у Архијерејском Сабору и данас седе живи сведоци оног времена у чије име је Патријарх Павле и потписао оно писмо. Како те људе није сада стид ? Како могу да подржавају ову иницијативу патријарха Иринеја?
Требало би да се нађе неко ко ће овај чланак г. Мишине, са писмом Патријарха Павла римском папи умножити и у облику летка делити несвесним и слабо обавештеним српским верницима пред улазима у црквене порте – а они би онда требало да дигну глас против ове безумне иницијативе. Да ли ће се то догодити? Неће (ни прво, ни друго). Онда не вреди ни нарицати и кукати.
Препоруке:
0
0
8 петак, 10 децембар 2010 17:57
Висарионј
Ово писмо патријарха Павла морало би да буде као какав проглас одштампано на билбордима и дељено по црквама као каква важна национална посланица.Ништа се не сме заборавити, нити кривотворити,
Наравно, да се покушава да умањи број жртава.Ускоро ће и слободоумни и демократични Јосиповић да тврди да Срба у Хрватској никада није ни било.И биће оних међу нама који ће у то поверовати.
Не треба памтити из мржње али се мора памтити због трајања.Све, па и њихова мржња која се камуфлира, прикрива и кад дође тренуатк увек изнова излива.
Дучић је тачно уочио да су Хрвати "ПАРНИЧАРИ".Морамо, после свега да додамо да су они препредени парничари.И не само парничари него и заклети заговорници злочина над свима другима и да кад злочин учине имају обичај да туже онога над којим су га учинили.И ми ту наседамо.Уместо да ми подигнемо тужбу, они нас предухитре и кад се сетимо да то и ми учинимо, они играју на тракаљици , да ли истовремено или овако или онако да се тужбе повуку и тако тврдећи пазар заташкавају све оно што је у овом писму патријарховом као њихов злочин и грех децидирано наведено.Та игра је вечна и нико у Хрватској искрено од ње није одустао.Никада.Никада није истина о Јасеновцу смела да се саопшти, нити благовремено презентира.Чекало се и сад, како време одмиче све се више број жртава умањује.
Одавно заговарам овде, јер друге прилке нема, да се међу нама не ради о измирењима, него о свесном обостраном констатовању да се не трпимо и да само на тој основи тражимо да се оснивају сви односи.Ако ИДЕЈА овде и неки наш трговачки ланац тамо.Нема га тамо - нема га ни овде.И све тачно и без изузетка.Иначе ћемо бити вечито магарчени.А овај патријарх не сме мимо овога писма, које треба делити као талисман сваком србину у свим црквама.Иначе у њих нећемо ићи.Не будемо ли знали како противу зла да се организујемо оно ће се понављати.А прилике за зло над другим народом на овим просторима указују се веома често у једном веку.За њих се можемо и заједно припремити.Ми посебно
Препоруке:
0
0
9 петак, 10 децембар 2010 18:09
Живорад
Вељко, мислим да сте претерали.

Иринеј заборавља Јасеновац, и то сте рекли.
Бојим се да је у овом тексту 80% тачнога али оних 20% што опредељују овај текст садрже превише искључивости да би се тек тако прихватили.
Препоруке:
0
0
10 петак, 10 децембар 2010 18:46
василије клефтакис
Пре доста времена превео сам на српски језик подужи и добро документовани чланак руског аутора Михаила Шкаровског:“ Стварање и делатност Хрватске православне цркве током Другог светског рата“. То питање је сада актуелизовано – с једне стране због развоја догађаја у самој Хрватској, а с друге непрекидним лобирањем садашњег српског верског естаблишмента око припремања терена за посету румског папе Србији. Чланак је објављен на овом сајту (http://www.nspm.rs/crkva-i-politika/stvaranje-i-delatnost-hrvatske-pravoslavne-crkve-tokom-drugog-svetskog-rata.html) . Ко није лењ и потруди се да га прочита, а после тога поново прочита писмо Патријарха Павла “ првом словенском“ – а римском, папи - биће још дубље импресиониран ставом и благом одлучношћу покојног и светог (плашим се, можда чак и последњег правог) Патријарха Српског. Шта рећи о овом садашњем и његовом окружењу после свега што се у последње време збивало, збива - а плашим се: и збиваће се?
Препоруке:
0
0
11 петак, 10 децембар 2010 18:59
Milicic Nenad
A ja sto cu, ali sa kime cu?
malo rukah, malena I snaga,
jedna slamka medju vihorove,
sirak tuzni bez nigdje nikoga!
Moje pleme snom mrtvijem spava,
Suza moja nema roditelja,
Nada mnom je nebo zatvoreno,
Ne prima mi placa ni molitve;

Sa ovim stihovima pocinje "Gorski Vijenac" 1847 su napisan a aktuelni i danas.Posle Vladikinih reci svaka moja rec je suvisna ostaje samo da dodam Evropa nema alternativu i PAPA nema alternativu???
Neka nam je Bog u pomoci!
Препоруке:
0
0
12 петак, 10 децембар 2010 20:07
Милан Шећеровић
@Стефан Каргановић
Потписујем Ваш коментар. Ваља га само проширити и на званичнике из Мађарске и Бугарске који нам долазе у службене посете. (Недавно је изашла књига на преко 500 страна: Мађарски злочини 1941-1945; у издању Музеја геноцида у Београду).
Препоруке:
0
0
13 петак, 10 децембар 2010 21:51
vlada
Slažem se sa većinom komentara, naročito sa onim pod nazivom "svetac", koji se odnose na nenametljivu mudrost i svetost pokojnog patrijarha Pavla (i mene su bukvalno podilazili trnci, hvatala jeza i krenule mi suze na oči dok sam čitao pismo). Ali moram da se složim i sa g. Živoradom u pogledu preterane oštrine kada je reč o patrijrhu Irineju, pogotoov kada je reč o (ne)uviđanju značaja Jasenovca. Mislim da bi trebalo da se klonimo takvih teških i nepravednih međusobnih optužbi.
Препоруке:
0
0
14 петак, 10 децембар 2010 22:12
@Živorad/vlada
Само поново прочитајте штампу из времена посете Бечу нашег актуелног патријарха!

Претерано?
Јесте!

С чије стране?
Препоруке:
0
0
15 петак, 10 децембар 2010 23:01
srdjan conic
Briljatno podsecanje. Zbog cega je patrijarh Irinej pozvao papu u Nis. To samo on zna i oni koji su ga postavili ne mislim na sabor i episkope. Umesto da prica o papi nas patrijarh bi trebao da prica o KIM o ugrozenim ljudskim pravima radnika na zivot i rad jer je zivot najsvetija hriscanska vrednost.Umesto sto poziva papu trebalo bi da pozove ruskog patrijarha Kirila da zajedno sluze u Gracanici Bogorodici Ljeviskoj ... Ako ovako nastavi Irinej ili kako ga narod vec zove nejaki Irinej srpski narod nece pamtiti po dobru.
Препоруке:
0
0
16 субота, 11 децембар 2010 03:56
Радгост
Ватикан,држава,је признао Словенију и Хрватску
1992г. првог дана православне нове године!
Зашто су прогласили баш тог дана то само они
знају.Даље,Ватикану је изгледа од огромног
значаја да запоседне Мораву и "via militaris".

Aли што се српског језика тиче, то њихово настојање,
да се и у Нишу инсталирају(мислим на латине) ако
им успе, може бити погубно за нестанак Српског Језика.
Наиме,неке старе књиге помињу неки договор Бугара и
Хрвата о њиховом међусобном разграничењу на Јужној
и Великој Морави.Наречје Српског Језика којим се говори на потезу од Јагодине до Прилепа није укључено
у стандардни језик;заправо Београд се руга том наречју уназад неких 150 година.На Балкану,једино
Београђани се спрдају са тим наречјем!Да би неком
било јасно о чему говорим,то значи да се подалпско
и црноморско наречје српског језика могу споразумевати само преко јужноморавског!
Шиптарима и Мађарима ништа не смета да се споразумевају на том наречју.
(И немојте се позивати на Вука да је то његов
пропуст пошто је човек написао да није стигао да
проучи источна наречја).
Том наречју српског језика неизмерно поштовање
је показивала некадашња Турска Империја;службени
језик је био Српски а не тамо неки ХББМЦГ језик.
Или друкчије речено:зашто је Турцима био погоднији
био српски у односу на бугарски језик?
Препоруке:
0
0
17 субота, 11 децембар 2010 08:12
pastrovic
Pomaže Bog!

Čekajte malo, poštovana gospodo i braćo i sestre!
Kako vi to mislite:"Preko Jasenovca, da klekne, da se izvine, pa onda pravac Niš?"
Ne dolazi u obzir!!!!!
Nema tog izvinjenja koje može da papu i Vatikan "opere" ne samo od našeg Jasenovca, nego od hiljada širom svijeta posijanih "jasenovaca" Rimo-katoličke crkve i njenih ideologa.
Kako vi to mislite, po Bogu, da je dovoljno da papa klekne, da se izvine i "pojela maca" milion srbskih duša samo u II svjetskom ratu?
I dokle će mo da sami sebe lažemo i da se rugamo svim tim (i ovakvim, i onakvim) zvjerski UNIŠTENIM Srbima, a zastava tog vatikanskog likovanja eno se leprša i pod Avalom i pod Lovćenom?
Uostalom, kako god vas volja.
Ja jedino priznajem ono esfigmensko "Pravoslavlje ili smrt", a vi i dalje zovite vaseljenskog patrijarha iz Istambula - "Vaša Svetosti".
Препоруке:
0
0
18 субота, 11 децембар 2010 14:43
Змај од Ноћаја
Milicic Nenad
"Posle Vladikinih (мислите Владичиних)reci svaka moja rec je suvisna ostaje samo da dodam Evropa nema alternativu i PAPA nema alternativu???"
Господине, Европа ИМА алтернативу а папа уопште не долази у разматрање. Без и једног упитника!
Уосталом Горски Вијенац почиње са: "Виђи врага су седам бињишах"...
Препоруке:
0
0
19 субота, 11 децембар 2010 14:43
Номад Сајберски
pastrovic
Pomaže Bog!

Čekajte malo, poštovana gospodo i braćo i sestre!
Kako vi to mislite:"Preko Jasenovca, da klekne, da se izvine, pa onda pravac Niš?"
Ne dolazi u obzir!!!!!

Тако је! Шта би нам значило његово извињење кад би он наставио по старом и првом приликом подржао неког новог Степинца?
Шта значе њихова извињења и обећања! Читате ли како се односе са Русијом. У Лисабону једно, после тога друго?!
"У се и у своје кљусе"!
Препоруке:
0
0
20 субота, 11 децембар 2010 19:06
pastrovic
Радгост
Ватикан,држава,је признао Словенију и Хрватску
1992г. првог дана православне нове године!
Зашто су прогласили баш тог дана то само они
знају.Даље,Ватикану је изгледа од огромног
значаја да запоседне Мораву и "via militaris".
........................................
Или друкчије речено:зашто је Турцима био погоднији
био српски у односу на бугарски језик?

Zahvalan sam na ovu izuzetno vaznu primjedbu, a koja se, kao sto vidimo, "veoma uspjesno" zaboravlja.
Okreni-obrni, izgleda da smo sami sebi "izglasali" nestanak!?
Препоруке:
0
0
21 субота, 11 децембар 2010 23:40
pastrovic
Opet ja!
Nadam se da vam neću dozlogrditi tako brzo, jer sam strašno tvrdoglavo uporan u nastojanju da i na "silu" ukažem na greške i laži kojima smo nakljukani!
Čitajući ovo pismo vatikanskom zlu oličenom u galvnom mamonu papi, rekoh sam sebi da sam se može biti grdno ogriješio što sam bio ljut na sada blaženopočivšeg nam patrijarha Pavla, zbog čestitanja katoličkih božićnih blagdana beogradskom nadbiskupu, i to baš one mučne i sramotne 1995.

Umoran sam od tog našeg laganja samih sebe.
Navešću samo par primjera:
1)- Stvaranje Jugoslavije 1917. u (opet) Nišu nije dokaz ničeg drugog do nepoštovanja imena srbskog i srbske države. Ne postoji niti jedna kraljevska dinastija osim srbske koja je svoju zastavu precrtala, pretumbala, da bi se to dopalo istrajnim srbskim krvnicima;
2)- Lažemo se i kada neprestano u najcrnjem kontekstu pominjemo "komunjare"!? Ispade sad da je pokojni veliki A. Rajs sve ono što je pisao Srbima za opomenu, pisao nekakvim komunistima.
Nije bogme, nego sve "vrlim" svetosavcima, koji su svi do jednoga imali vjeronauku u školi.
Ja je nemadoh!
3)- Lažemo se i kada pokojnog čiča Dražu uporno nazivamo "voždom III srbskog ustanka"! Zašto posmrtno jednog čovjeka, oficira i patriotu na silu trpamo u strogo srbskog, kad je on bio čovjek od riječi.
Zakletvu koju je polagao, polagao je jugoslovenskom kralju, jugoslovenskoj vojsci i državi, ne Srbiji!
Pa dalje Pašić i - OSTALO!!!
Препоруке:
0
0
22 недеља, 12 децембар 2010 08:11
rusofil
Sv.Vladika Nikolaj
"Zgrči majke nad koljevke prazne,
Nad koljevke prazne i krvave.
Još zaveza jezik u Srbina,
Da ne smije pjevat ni kukati,
Niti Božje ime spominjati,
Niti brata bratom osloviti;
Još zaveza noge u Srbina,
Da ne smije slobodno hoditi,
Osim tamo kud ga konop vodi,
Konop vodi ili kundak goni;
Još zaveza ruke u Srbina,
Da ne smije radit van kuluka,
Niti sjesti, niti hljeba jesti,
Bez satanske gorde zapovjesti,
Niti đecu svoju svojom zvati,
Nit slobodno mislit ni disati.
Tako išlo za dugo zemana,
Dok nabuja Zemlja Srbinova
Od mrtvijeh srpskijeh telesa,
I od krvi srpskih mučenika,
Ka tijesto od jakoga kvasca.
Tad anđeli Božji zaplakali,
A Srbi se Bogu obratili,
Jedinome svomu Prijatelju
Jedinome svome Spasitelju,
Višnjem Bogu i svetome Savi.
Tad se Savo strese od užasa,
Skoči, viknu iza-svega glasa:
"Dosta, Bože, poštedi ostatak!"
Препоруке:
0
0
23 недеља, 12 децембар 2010 17:49
Саша
Ми смо се полако али сигурно вратили у време титоизма и апсолутизма. Суспендује се српска државност на Косову и у Војводини, мањине су фаворизоване у односу на Србе, ћирилица се протерује из свакодневног живота и из школа, фалсификује се историја, заведено је медијско једноумље, (да није, ово писмо патријарха Павла би цела Србија требала да зна напамет,)хрли се у загрљај екс-Ју ``браћи``, па на крају Сабор СПЦ ће већином гласова (Артемије је само био пробни балон) и изгласати позив папи да нас посети 2013, што, руку на срце, чак ни Титу није пало на памет. O tempora, o mores!
Препоруке:
0
0
24 недеља, 12 децембар 2010 23:42
prosecan.srbin@mail.com
Када би ми мало бољи били, не бих се ја ових ни плашио. Оног тренутка када се спусимо на њихов ниво утакмицу смо изгубили. Малопре причах са сељаком и рече ми да кад поштених сељака нестане нестаће и Србије. Ове године Русу спасли сељаке откупљујући воће, а међу тим истим сељацима би и оних који подваљиваше робу прскану како не треба. Руси рекли да неће више радити са нама. Један сељак својој стоци није хтео да да салату коју је износио српцкој деци на пијац ("неће да трује стоку"). Послодавац кој се представља као Србин даје радницима плату испод минималца. Радници потписују да су примили 20000 дин., а на руке узимају 14000. После га ти радници подкрадали за мало већу суму. Он паре непоштено зарађене дао Немцу да купи сину кола, а син се слупао...
Не судимо ником (унапред). Погасими телевизоре. Не купујмо новине. Пребројмо се. Мало нас је и од нејака материјала. Уздајмо се у Божију милост и трудимо се не би ли је заслужили.
Препоруке:
0
0
25 понедељак, 13 децембар 2010 01:12
Здравко
Ево већ је прошло пуних десет година од када је Папа Јован Павао Други походио Баљалуку. Могу вам пренијети своја искуства. Сташнијег и ужаснијег дана по престони град Срба запано од Дрине нити је био нити ће бити. Народ се позатварао у своје куће и станове, салила се огромна НАТО окупаторска војска у град. Полиције да неможеш вјеровати. А Хрвата инвазија једна. Мјесто молитве Храват и Папе самостан Петрићевац у отаџбинском рату спаљен. Из тог самостана је изгмизао усташки кољач и људождер Фра Мирослав Филиповић и у свом првом наступу са дружином на звјерски начин побио преко двије хиљаде Срба у селу Драгулићу надомак самостана на брду Петрћевац. Касније је фра Филиповић постао управник система концентрационих логора Јасеновац и добио надимак фра Сотона с којим се поносио. То бијаше у другом свјетском рату. У овом отаџбинском то мјесто сатанске дружине је срушено. Папа је дошао да помогне у обнови и да прогласи за блаженога др Ивана Мерца једног од родоначелника србомзитељства и узор Анти Старчевићу. Какво понижење, какав горак окус у устима, какав прст у око! Данас на мјесту срушеног самостана нико већи, са двије куле, армиран, суви бетон. Злокобно се надвио над Бањалуком. Бојим се да ће иста "срећа" задесити и вас у Нишу 2013., не би волио, ни душману а камоли брату. У току је беатификација Папе Пиа 12, папе из Другог свјетског рата. Једино се поносни Јевреји буне, српски званичници мудро ћуте јер, на помолу је отопљавање односа, регионална сарадња, можда испадне и нека нова Југославија, куш веће среће!
Препоруке:
0
0
26 понедељак, 13 децембар 2010 05:45
pastrovic
Nijesam ja niti političar niti kakav stručni ekspert, ali jasno vidim i to svakodnevno (već je i ćorava kokoš to ugledala), da se Dodik nevjerovatnom upornošću zalaže da i Hrvati dobiju svoj dio BiH, i to onaj koji je leglo najkrvoločnijih ustaša, a koji te ustaše zovu Herceg-Bosna Srebrena!
Nije uopšte slučajno to silno Dodikovo druženje sa okorelim anti-Srbinom Tadićem.
Bilo kako bilo, dok god obojica imaju ovakvu amorfnu srbsku masu na koljenima, koja svakodnevno očekuje milostinju od njih dvojice koji su "puni k'o brod", ja nemam drugog izbora nego da se samo žalosno, nemoćno i sramotno osmjehujem ne na to što rade njih dvojica i ustaše, nago na to kakvom blentavom rodu pripadam.
Da nijesmo toliko blentavi, zar bi pod ovakvim okolnostima pravili svu ovu sramotu u SPC (ne ulazim sad u to ko je tu u pravu a ko nije).
Da nijesmo kao narod skroz na skroz šenuli pameću, zar bih mogao da vidim "pobožne" Srbe kako dolaze u Crkvu da se Bogu pomole, da se pričeste, da krste dijete ili kojim drugo povodom, a ne u jednim nego u mnogim kolima se ponosito kočoperi crvena petokraka?
Mislim na one nesrećne zabludjele ovce koji i dalje navijaju za "Partizan" i za "C. Zvezdu"!
Ja ili sam zaista totalni idiot, ili sam "genije", ali mi nikako ne ide u glavu da nam je posve sve jedno: crvena Titova petokraka ili pravoslavni krst!
Kako je moguće da jedan "grobar" ili "delija" uopšte smije i da pomisli da ima Krsnu Slavu i da je proslavlja?
Zato mnogi više i ne kažu "Krsna Slava", nego kažu samo "slava".
Takvima, a to je ogroman broj Srba... takvima ne može da "uđe" u glavu da je ta "slava" nešto strogo vezano za pravoslavlje, za krst, tamjan i kandilo, za sveštenika i za svijeću voštanicu.
Pa se onda čudimo što nas to snađe, jer mi "nijesmo ništa krivi nego ovi što nas vode", bilo episkopi, bilo političari.
E pa neće biti da je to baš tako, i da nijesmo svi mi, svjesno ili nesvjesno, učesnici u sahranjivanju SRBSTVA!!!

Izgleda da će "Petrićevci" tek da niču???
Препоруке:
0
0
27 понедељак, 13 децембар 2010 05:56
pastrovic
Oprostite, ali zaboravih nešto važno: nemam ja lično ništa protiv da je nekome milija crvena proleterska petokraka od pravoslavnig krsta, i da mu je bliža srcu zbog "raznoraznih razloga", to čak mogu da ispoštujem kao nešto stameno (i časno) u uvjerenju (koliko god to bilo protiv mene i mog uvjerenja), ali sam apsolutni protivnik miješanja "baba i žaba"!
Ili si muško, ili si žensko... ili krst, ili petokraka, ali ne pristajem na to da smo skoro svi i jedno i drugo prihvatili i izmuljali u zajedničku vreću!
O tome govorim, i za to i "za protiv toga" se borim koliko i kako mogu i umijem!
Препоруке:
0
0
28 понедељак, 13 децембар 2010 07:32
pastrovic
24 недеља, 12 децембар 2010 22:42
Ова адреса ел.поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
==============================================

Zapazio sam tekst, ali, toliko ima toga da ne mozes sve da registrujes pa da dan traje svih 36 ili ne znam ti ni sam koliko sati!

Posteno ste ovo rekli, a da je gadno... jest'!!
Препоруке:
0
0
29 понедељак, 13 децембар 2010 08:58
Ceca Lazinica
Pa kad dodje papa jel očekuje da mi kleknemo pred njim da nas pokrsti ili očekuje da ga gadjamo jajima. Najbolje da nam patrijarh unapred to objasni da znamo šta nam je činiti.I šta ako ode u Jasenovac da se izvini pa dozvolili su ponovo proterivanje i jedno izvini sigurno neće biti dovoljno.Izgubljeni životi i mladost se ne mogu vratiti a hiljadu izvini ne menja baš ništa.Jel opet treba da zaboravimo ko smo i sa koliko žrtava je stvorena država.Srpskih žrtava nevinih žena i djece.E pa nek se mire i izvinjavaju i vole i prave ponovo združenu državu al bez mene i mojih nasljednika.Dosta je bilo stvarno. nek obidje papa srpske sveštenike po Hrvatskoj nek ih pita kako im je koliko ima krštenja i sahrana.Kad dobije odgovor sve će biti jasno pa ako ima obraza neka dodje u Niš.
Препоруке:
0
0
30 понедељак, 13 децембар 2010 11:13
брм
честитам цењеним коментаториме овакво једноумље није било ни у листу Комунисту...
Препоруке:
0
0
31 понедељак, 13 децембар 2010 12:12
drabra
Pokojni Patrijarh Pavle bi morao biti ponosan da ima jos Srba.
Molio bih NSPM da objavi jos od Patrijarhove prepiske ako moze.
Препоруке:
0
0
32 уторак, 14 децембар 2010 03:47
pastrovic
брм
честитам цењеним коментаториме овакво једноумље није било ни у листу Комунисту
===================================================
Pa niko Ti ne brani da promijenis vjeru, pa ti eto odmah Tvojeg "двоумљa"!
I prilicno si nepismen... to za pocetak mojeg "druzenja" sa Tobom!
Препоруке:
0
0
33 уторак, 14 децембар 2010 13:03
Саша
@Брм
Има ствари у животу које не трпе вишеумље. Бог је на првом месту, и честитам коментаторима НСПМ на оваквом једноумљу. Има наде!
Препоруке:
0
0
34 уторак, 14 децембар 2010 15:47
pera
Na putu do Nisa i ujedinjenja stoje ogromne i gotovo nepremostive razlike. Rim je cetiri veka otpadao od Crkve dok nije konacno otpao. A posle toga otpadanje od Istine se nastavilo vrtoglavom brzinom i tako 10 vekova. Da li jedno izvini za Jasenovac moze da promeni to sto su katolici daleko otisli u jeres? .
Препоруке:
0
0
35 четвртак, 16 децембар 2010 02:19
Бобо
Читајући овај текст и ваше коментаре, размишљах да и ја напишем коју, али се сјетих Зорке Делић, мученице која је преживјела Јасеновац и Јастребарско.Ко би могао боље од ње говорити у име милиона невиних жртава? Прочитајте браћо и сестре и немојте заборавити!
http://www.pecat.co.rs/2010/04/vaskrsnuce-zorke-delic/
А ви који нас гурате у загрљај ватиканском злу...
Шта рећи? Нека вас је стид!
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер