Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Ruska „kapitulacija“ u Libiji

Komentari (51) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 ponedeljak, 28 mart 2011 19:20
nataša
Postoji šuplja reč "veto", a postoji i veto, bez navodnika, koji podrazumeva dovođenje bojnih brodova, atomskih podmornica, nosača aviona u Mediteran. Odakle bi poletali ruski bombarderi. Doktrinarno Rusija nije planirala agresivne ratove na veliku daljinu i ona takve avione nema. Znači, samo podmornice, nosači, avioni lovci i ratni brodovi. A to je napad na zemlje Mediterana, agresija na Španiju, Italiju, Francusku, Grčku. Libija je na četiristo kilometara od Atine.
Koji je to mozak mogao i pomisliti na takvo nešto.
I koji je to interes i realni i stvarni i budući.
Tamo je između ostalog građanski rat između istočnolibijskih plemena koji Gadafija nikakda voleli nisu i brojnijih zapadnolibijskih plemena koji iskreno vole Gadafija.
Što Amerikanci nisu poslali tenkove u Gruziju kad su Rusi ušli tamo? Nisu ni komentarisai dok se sve nije smirilo. Buš je rekao: "Nismo ludi da zaratimo sa Rusijom". Principjelan politički stav je najviše što se može, a ostalo će suditi istorija.
Preporuke:
0
0
2 ponedeljak, 28 mart 2011 19:22
Stradija
Nato neće sprovesti baš totalno bombardovanje regularnih vojnih efektiva Libije ako Rusija ne blokira rezoluciju UN???Svedoci smo da se baš to događa i još više,navodni "demokratski" pobunjenici su u stvari NATO-pešadija,i kao Rusi to nisu znali,neozbiljno!
Preporuke:
0
0
3 ponedeljak, 28 mart 2011 19:29
thinking maize@ autoru
Poštovani g-dine Turajliću, pošto duže vremena živite u zemlji-klijentu Imperije (a ranijeg klijenta CRVENE Imperije!), a koja je imala PUKU SREĆU da za svoj klijentski (čitaj: ZAŠTIĆENI) status NIŠTA BITNO od nacionalnih interesa ne da, i pošto samim tim imate UVIDA, bar posrednog, u dešavanja UNUTAR Imperije, bilo bi dobro da ovu, U SUŠTINI, na ANALOGIJI zasnovanu analizu POTKREPITE nekim ČINjENICAMA. Ne mora mnogo, tek da NASLUTIMO. Znate, g-dine Nikola, ovde, u Imperijinoj KOLONIJI (što post-petoktobarska Srbija JESTE!), svaka INFORMACIJA VIŠE VREDI, nego kod Vas Srba, UNUTAR Imperije. Nama znači i ŠIROK Putinov OSMEH na utakmici omladinskih timova "Crvene Zvezde" i Sankt-peterburškog "Zenita", A KAMOLI neka Vaša ili bilo kog Srbina iz Imperije INFORMACIJA o SLABLjENjU ili bar NESNALAŽENjU Imperije! Vi nam dođete nešto kao SAJBER GUSLAR, uostalom znate ONO MESTO iz Andrićeve "Na Drini ćuprije"?! Sa DOBRIM VESTIMA, mnogo lakše je OTRESTI se OVIH OVDE! Svako dobro!
Preporuke:
0
0
4 ponedeljak, 28 mart 2011 19:35
Ružičasti panter
Italijani imaju jednu izreku koja u slobodnom prevodu glasi: "Čak i ako nije tačno lepo zvuči."
(Se non e vero e bene trovato)
Preporuke:
0
0
5 ponedeljak, 28 mart 2011 19:59
Turas
Turajlić pokušava da đavolu "doda"oreol i napravi još jednog "milosrdnog anđela".Tehnički se teorija političkog nadmudrivanja uklapa.Turajlić ublažava svoju teoriju,u koju mnogi posle Kameronove izjave da Gadafi mora da ode,ne veruju u"blaži" ishod sukoba.Istina je da je trebao,ali nije stavljen veto.Sve ostalo su prazne špekulacije,jer ginu ljudi koji su kao i u Srbiji "samo"kolateralna šteta.
Preporuke:
0
0
6 ponedeljak, 28 mart 2011 20:01
Joviša Vidić
Dali su Putin ili Medvjedev izdali međunarodno pravo? To treba pitati one koji su ostali bez svojih najmilijih, "zahvaljujići" uzdržanosti Rusije u Savetu bezbednosti. Pred Imperijom su mnogi podvili rep; od kojih je najpoznatiji Hruščov prilikom Kubanske krize, zatim Jelcin kod bombardovanja Srbije i sada Medvjedev kod bombardovanja Libije. Hruščevljevo povlačenje pred Kenedijevim ultimatumom je imalo svrhe, jer je najverovatnije spaseno na milione ljudi. Jelcinovo i Medvjedevo povinovanje je prouzrokovalo na desetine hiljada žrtava. Sve izvan ovoga je politizacija i igra reči. Joviša Vidić od Rudina.
Preporuke:
0
0
7 ponedeljak, 28 mart 2011 20:21
Molder
Iako sam sa strahom propratio kinesko i rusko precutno aminovanje u SB vrlo brzo sam dosao do zakljucka da Imperija sama sebi stavlja omcu oko vrata. Mozda i gresim ali to je moje vidjenje stvari. Ako na trenutak zanemarimo tajnu diplomatiju i dogovore iza zatvorenih vrata, cinjenice su sledece. SAD su se opasno zaglavile u Avganistanu i Iraku. Vodjenje rata tako daleko od kuce zahteva velike ekonomske napore jedne zemlje. A cinjenica je da SAD nisu svemocne i da im novac ne raste na grani. Sada su uletele u jos jednu avanturu za koju se ne zna kako ce se zavrsiti, ali po zvanicnim podacima rat u Libiji Imperiju svaki dan kosta po nekoliko miliona dolara. Zato se poziva pomoc sa strane kako bi se budzet SAD-a rasteretio. Sa druge strane Rusija i Kina mudro cuvaju svoje kapacitete i ne trose ih u avanturama. Rusija ima naftu i gas i nema potrebe da ratuje za njih, sto je velika prednost. Poslednji rat u Gruziji je vise bio demonstracija sile nego rat sa bitnim ciljem. I demonstracija
Preporuke:
0
0
8 ponedeljak, 28 mart 2011 20:27
Molder
je uspela. Gruzija je molila za pomoc, a SAD su nemocno gledale i lajale, ali su na kraju podvili rep. Kineska moc je ocigledna i bez ratne demonstracije. Upravo energetska moc Rusije daje prednost nad SAD-om. SAD su jednostavno primorane da ratuju za energente kako bi odlozile krah koji im preti usled prvo poskupljenja a kasnije i nestasice goriva. A SAD imaju i jednu slabu tacku. Sopstvene gradjane. Naime, kao i Rim i SAD su jos suvisne mocne da bi pukle spolja, krah mora da se desi iznutra. Kriza vec naveliko traje a budzet trpi ratne operacije. A i narod pocinje da se buni sto im deca ginu po belom svetu za tudje interese. Tako da mi se ipak cini da ruski medved drema, i ceka da posrnula Imperija legne na rudu i slomi se usled sopstvene tezine i nerealnih imperijalnih ambicija.
Preporuke:
0
0
9 ponedeljak, 28 mart 2011 20:37
Guru
Pobeda je na antiamerickoj strani. I poslednja budala na ovoj planeti sad vidi ko vlada zapadom. Izgubili su obraz i cast za sva vremena, i to na takav nacin da ga nikad vise nece povratiti. Salto mortale!
Preporuke:
0
0
10 ponedeljak, 28 mart 2011 20:56
Nikola Radosavljević
Kada čovek sva svoje uverenja i sve svoje stavove bazira na nečemu što se ispostavi kao netačno (u ovom slučaju se bazira na zainteresovanosti Rusije i Kine za pravdu), onda on izgubi kompas i umesto da se pomiri sa tim i krene dalje on izmišlja objašnjenja. Tekst ne predstavlja nikakvu analizu već samo obrazlaže teoriju koju ne bih stavio u prvih 10 mogućih.

A nemogućnost autora da prihvati da nema pravednih u politici i međunarodnim odnosima vodi do rečenica kao što je "Ovo je jedino logično i moguće objašnjenje ruskog i kineskog stava..."
Preporuke:
0
0
11 ponedeljak, 28 mart 2011 21:13
Sajber Mileva
Autor:
jer se radi o privremenoj Pirovoj pobedi na jednoj strani i trajnom porazu zbog očekivanog uspostavljanja islamističkog režima.

Po čemu je to poraz imperije? Nije nego pobeda. Imperija hrani islamiste svih boja, samo da su što dalje od nje, ali u BiH, na KiM su joj itekako dobrodošli.
*
Molder:
SAD su se opasno zaglavile u Avganistanu i Iraku. Vodjenje rata tako daleko od kuce zahteva velike ekonomske napore jedne zemlje.

Koliko znam vojn a industrija je glavni zamajac privrede SAD.
A cinjenica je da SAD nisu svemocne i da im novac ne raste na grani.

Ne raste baš na grani, ali ga naštancuju kad god im zatreba i koliko kod zatreba.
Preporuke:
0
0
12 ponedeljak, 28 mart 2011 21:16
Sajber Mileva
nastavak:

Sada su uletele u jos jednu avanturu za koju se ne zna kako ce se zavrsiti,

Zna se itekako. Dovešće na vlast tamošnje dosovce. Međutim, pošto tamo narod nije pileće pameti kao Srbi, i nije slugeranjski kao Srbi, neće klicati okupatoru i kvislinzima. I, prevladaće islamisti, jer će dati odgovore na pitanja koja postavi svako ko nije sreću našao u trbuhu naunjenom biregorom i KOlom i mozgu napunjenom pornorgafijom i rijalitima

*
"Guru"
Izgubili su obraz i cast za sva vremena, i to na takav nacin da ga nikad vise nece povratiti

Go se ne skida. Kako možeš izgubiti nešto što nikad nisi ni imao..

Rezime: Ovo rusko povlačenje je mudro koliko je bilo i mudro ćutanje Miloševića kada su stradali Srbi preko Dzine, njegova uzdržanost je hvaljena na sva usta. Kako su se neki ponosili kako se nije dao isprovocirati...
Preporuke:
0
0
13 ponedeljak, 28 mart 2011 21:40
sanak mili...
Svaka teza ovog teksta utemeljena je u stavovima i uverenjima autora. To je pohvalno jer je autor veran sebi. Ali nikakvog dokaza nema da je taj stav i realan i tacan. Spisak lepih zelja reklo bi se ili prica kako zamisljamo svet oko sebe... Argument da Putin ne pravi greske, jer je najbolji svetski igrac je stvarno vise od igre...
Preporuke:
0
0
14 ponedeljak, 28 mart 2011 21:42
alah ford
Zapad je usao u jos jedan nepotreban rat koji ce ih kostati debelo.
Britanci su izracunali da ih svaka ispaljena krstareca raketa kosta 800 000 funti i lepo izasli na ulice, za pocetak 250 000 demonstranata u Londonu.
Nisu protestasnti u Londinu izasli na ulicu sto vole Gadafija nego zato sto su poceli da osecaju troskove koje pravi njihova vlada (Laburisti - Konzervatvci, nama tu vece razlike).
Dakle jos da se bizgovi u Americi dosete ko skuplja kajmak pa da "igranka" dobije na zapletu.
Preporuke:
0
0
15 ponedeljak, 28 mart 2011 21:49
Vladimir NS
@Joviša Vidić (ponedeljak, 28 mart 2011 19:01)
Pred Imperijom su mnogi podvili rep; od kojih je najpoznatiji Hruščov prilikom Kubanske krize...

Grešite, i to silno.
Najveći dobitnik Kubanske krize je SSSR, jer je njihovo povlačenje sa Kube imalo za posledicu povlačenje američkih nuklearnih projektila iz Turske. To je sve što su Sovjeti želeli a i dobili. Šta će svet reći bilo ih je baš briga. Kubanci su bili kolateralna šteta. Nemojte zaboraviti i da su Hruščov i Kenedei bili na dobrom putu da zaustave hladni rat ali neko to nije želeo pa je Kenedi prošao kako je prošao.
Preporuke:
0
0
16 ponedeljak, 28 mart 2011 22:11
Dušan Ariljević
Intresantni stavovi i tumačenje događaja gospodina Turajlića oko donošenja rezolucije u SB UN. Neki zaključci se zasnivaju na predpostavkama koje su sasvim moguće ali ih je teško proveriti: „Siguran sam da su Rusi, pa i Kinezi ovo preneli Gadafiju i ponudili mu izbor ....“ . Međutim, pa svemu što se dogodilo problem se može razumeti i na krajnje jednostavan način ako uz nazive država Rusija i Kina obavezno , ispred dodamo Istočna imerija i Dalekoistočna imperija (u nastajanju). U tom slučaju naredni autorov stav pokazuje suštinu i golu istinu svetske današnjice: „S obzirom na to da pozicija Rusije i Kine da ne stave veto na rezoluciju predstavlja, u suštini, dalji udar na međunarodnim pravom garatovani suverenitet država ....“
Preporuke:
0
0
17 ponedeljak, 28 mart 2011 22:16
Dejan
Za Jovišu Vidića iz Rudina

Drago mi je da se oko nečega slažemo, a to je da je ovaj članak u suštini pokušaj racionalizacije i opravdavanja nečega što se ne može opravdati.

Ako sledimo čuveno logičko pravilo Okamovog brijača, onda između fantastične bajke i surovo realne pretpostavke da velike sile ne koriste veto za boraniju, onda je sve jasno.

Za Hruščova mislim da niste obavešteni, jer ste valjda bili pod uticajem tadašnje američke propagande.

Naime, Amerikanci su razmestili rakete u Turskoj prvo, onda su Rusi to isto hteli da urade sa Kubom. Kad se stvar zaoštrila, tiho su se dogovorili, Amerikanci su demontirali tadašnjeg preteču "protivraketnog štita", a Sovjetski Savez je vratio brodove sa Kube.
Preporuke:
0
0
18 ponedeljak, 28 mart 2011 22:16
Aleksandar
Ako je pitanje zasto Rusija nije ulozila veto u SB na rezoluziju o Libiji najverovatniji odgovor je u ocekivanom rastu cene nafte i gasa kad rat otpocne, sto se i desil i Rusija ubira sad ogromni profit i izlazi meteorski iz globalne krize.
Preporuke:
0
0
19 ponedeljak, 28 mart 2011 22:46
Aleksa
Autor konstruiše takvu sliku sveta, da bi mogao i dalje da se drži pretpostavki, koje baš i nisu političke, već emocionalne prirode. U takvom pristupu prve stradaju te vrednosti, koje se uglavnom smatraju za univerzalne, kao istina i pravda na primer, ili još pre saosećanje prema stradalima (a to vonja na Hegela i još ponekog). Ako je već politika na najvišem nivou - politika velikih sila - nemoralna(takva je, šta da se radi), ne mora i običan čovek da zbog toga zaboravi da nije stvoren po slici i prilici velikih sila, ili "velikih" političara. Moja podrška Gadafiju i libijskom narodu koji je uz njega.
Preporuke:
0
0
20 ponedeljak, 28 mart 2011 22:47
Kole
Otkud autoru ideja da niko ne krivi ruse za izdaju, kad nam je Cernomirdin isporucio ultimatum?
Mislim da to ne bi trebalo nikad zaboraviti, a Cernomirdin sad ima 5 metara visok spomenik negde u Ekaterinburgu valjda.
Preporuke:
0
0
21 ponedeljak, 28 mart 2011 23:58
Peter RV
Rusija i Kina imaju stratesku saradnju, koja se sastoji u tome da Rusija pravi odluke za obadvije zemlje- na Zapadu, a Kina na -Istoku. Tako, da sva kritika za Libiju, treba da padne, izkljucivo na Rusiju.
Preporuke:
0
0
22 utorak, 29 mart 2011 00:29
neko iz mase
Budimo realni,ni Rusi ni Kinezi nisu stavili veto da ne bi bili ismejani od strane zapadnih kauboja koji su svojim anticivilizacijskim delovanjem doveli do toga da je UN postao oruđe zapadne politike, i mesto za sprdnju nad malim slobodarskim zemljama. Zlotvori su uspeli da pozitivne civilizacijske tekovine obesmisle i da nas sve vrate u mračni vek. Ko još poštuje UN(nažalost).
Preporuke:
0
0
23 utorak, 29 mart 2011 00:49
Rusija i Kina su pomogle zapadu da svrgne Gadafija
Ne stavljanje veta i izglasavanje rezolucije u savetu bezbednosti je jasna poruka koja će moralno dotući stanovništvo Libije koje podržava Gadafija. Kakve zapravo oni šanse imaju ako je savet bezbednosti odobrio vazdušnu podršku pobunjenicima? Šta i da sačuvaju svoju nezavisnost sada kada su apsolutno sve zemlje sveta zamrznule diplomatske i ekonomske odnose sa njima zbog Gadafija?

Da su Rusija i Kina uložile veto to bi im dalo signal je drugačiji ishod moguć i to bi moglo da ih održi da istraju u svojoj borbi do kraja.

Što se Rusa tiče samo bih upozorio da moramo da pripazimo da se ne pecamo na njihov mamac. Ovo isto su pre godinu dana uradili Iranu kada su odbili da im prodaju protivavionsko naoružanji. Prvo su zakuvali stvari sa izgradnjom nuklearne elektrane i podrškom Iranskom rukovodstvu, stvorili problem Americi a onda iskoristili situaciju i pustili ih niz vodu.
Preporuke:
0
0
24 utorak, 29 mart 2011 01:05
Danilo
Prvo,Libija nije bila ruski saveznik da bi Rusija zaratila protiv Zapada.
Drugo,vidjeli smo kako Rusija brani svoje saveznike(J.Osetija i Abhazija).
Zasto je samo Rusija duzna cuvati svjetsku pravdu?
SAD i EU sami pricaju da je Zapad mnogo "demokratskiji" od Rusije.
Trece,Gadafi je novac ulagao u Italiju,Francusku,a koncesije i poslove je davao i njihovim,ali i SAD firmama.Gadafijevi "prijatelji" Sarkozi i Berluskoni prostirali su mu crveni tepih jos prosle godine.
Da je Gadafi dao Rusima koncesije na naftu i gas i instalisao ruske vojne baze mogao je mirno spavati.
Cetvrto,Gadafija su izdali i Arapska Liga i Africka Unija.
Peto,Imeperija bi udarila na Gadafija i sa vetom SB. kao i bez njega.
Sesto,Egipat,Tunis i Libija su samo prvi i laksi dio NATO plana,slijedi tezi dio a to su Sirija i Iran.
Rusija u Siriji ima pomorsku bazu(luka Latakija) i vec cujemo USA generale koji kazu da Siriju nece vojno napadati!!!
Dok krstasi ratuju,cijena nafte raste,kao i ruska ekonomija.
Preporuke:
0
0
25 utorak, 29 mart 2011 01:47
Danilo
I jos da kazem jednu notornu istinu.
Svi mali narodi svijeta,ukljucujuci i Srbiju,mastaju o Zapadu i Holivudu,dolarima i evrima(ma kakva bijedna rublja ,ha,ha,ha,) i niko nece Ruse,ruske baze i niko nece da bude "ruska gubernija",a kada zagusti i kada postanu topovsko meso tog istog,iz sna poznatog,"demokratskog Zapada",onda svi,i to iz sveg grla,vicu"Gdje ste braco Rusi,spasavajte nas,ako Boga znate".
I poslije kalvarije,tim istim narodima manje su krivi oni koji su ih,na pravdi Boga,tukli,ubijali i rusili,nego Rusi koji ih nisu branili.Svi prstom upiru u Ruse,kao svjetskog zastitnika pravde.
Da,po mnogima,samo Rusi nemaju pravo na svoje vlastite interese.To pravo je zagarantovano samo "demokratskom Zapadu".
Preporuke:
0
0
26 utorak, 29 mart 2011 04:55
Ultravisitor
Univerzalna pravda postoji kao ideal, deo vere. Rusija je pravoslavna hriscanska zemlja. U duhu hriscanstva je trebalo glasati protiv vojne intervecije. Gadafi je nastradao od najblizih : finansirao je Sarkozija na izborima, sa Beruskonijem je ''drugar'', Bler mu dolazio u sator na caj. To je moral u politici. Dok je samo tako u politici nama ce biti izdrzivo. Gadafi jeste diktator, ali ciji je on partner, EU i USA ili Rusije. Zapad poseze za silom sejuci smrt i neprijateljstvo. Srpski sentimetalni duh je na strani slabijeg i zrtve nepravde. Da je toj sili do univerzalne pravde ona ne bi postojala kao takva.
Preporuke:
0
0
27 utorak, 29 mart 2011 05:07
Troglavski
A zasto bi Rusija davala veto?

Kina uvozi naftu iz Libije?
A sto Italija cuti? 30% nafte uvozi iz Libije.

Za Rusiju je najbolje da se sukob muslimana i USA prosiruje.
Preporuke:
0
0
28 utorak, 29 mart 2011 12:17
Dijasporac
Sve dileme oko NATO divljanja i nepoštovanja suvereniteta se jedino mogu rešiti obezbeđenjem najsevremenijeg nauružanja a Libija je raspolagala finansijskim resursima ili model Jermenija, nije Rusija Sovjetski Savez!
Preporuke:
0
0
29 utorak, 29 mart 2011 13:11
srdjan conic
Promisljena i dobra analiza ali Kumanovski sporazum nije bio kapitulacija. Kapitulantski rezim je taj sporazum proglasio kapitulacijom.
Preporuke:
0
0
30 utorak, 29 mart 2011 13:26
Vukadin
Dobro je što se pokušava stvar objasniti iole logički, a ne samo osećanjima (uzgred, svi smo mi subjektivni, ideja nekog nezavisnog racija je smešna). Međutim, najvažnije nije rečeno, mada je data indicija pod "okolnosti".
Jednostavno, nijedan arapski režim ne voli Gadafija. Ne vole ga režimi kojima se ljulja stolica, ni oni koji ne vole Ameriku (Sirija). Ne voli ga ni Iran. A kako da ga vole razni demonstranti koji su uspeli da maknu vladare (ne i sistem) u Tunisu i Egiptu. Ruski veto bi bio zamka da se Rusija zavadi sa Arapima, što će reći i sa muslimanima (kojih ima dosta u samoj Rusiji). Glasanje ZA je nemoguće, bilo bi poniženje. Ostaje komotna, mada ne i junačka opcija uzdržanosti. Dok kriza donosi Rusiji velike pare. Isto važi i za Kinu, s tim da joj cena nafte ne odgovara. Međutim, Kini kao i Rusiji odgovara da je pažnja Imperije skrenuta na drugo mesto.
Preporuke:
0
0
31 utorak, 29 mart 2011 15:54
Danski Srbin
ISTINA MOZE BITI VRLO DALEKO OD LOGIKE.
GOSPODIN TURAJLIC, OCIGLEDNO ZNA STA PRICA.
Preporuke:
0
0
32 utorak, 29 mart 2011 15:58
Živorad
ovoliko podcenjivati Medvedeva i svrstavati se u isti koš sa atlantistma i njihovim shvatanjem tih odnosa je malo ispod nivoa.
Postoje sličnosti i razlike između ove dvojice koje proizilaze ne samo iz njihove zasebne ličnosti već i iz različitosti struka kojima se bave.
Medvedev nije slučajno izabran za predsednika, a totalne samostalnosti funkcionera nema ni u diktaturama mada im one teže.
Preporuke:
0
0
33 utorak, 29 mart 2011 18:00
Srbin iz RS
Danilo,svaka cast za oba tvoja komentara s kojim bih se slozio i nemam sta dodati osim da ponovim recenicu koju napisa jedan od ovdasnjih komentatora a ta recenica glasi ovako:

Za Rusiju je najbolje da se sukob muslimana i USA prosiruje.
Preporuke:
0
0
34 sreda, 30 mart 2011 14:59
OKVIR
Bravo Danilo!!!
Nema sta za dodati!
Preporuke:
0
0
35 sreda, 30 mart 2011 17:26
ivan3012
Bez obzira na sve ekonomske i druge koristi,ostaje gorak ukus samarcine koja je udarena kini i rusiji.Sene pred Imperijom,i senice sve dok na njih ne dodje red.Rusija nikada i nikome nije pomogla..a izdavala je prijatelje u svakoj prilici..Putin jeste mudar politicar..Zna da ga Imperija ni najmanje ne zarezuje,i da ne bi morao javno da demonstrira nemoc raspolucene rusije,pomirio se sa samarom,i mudro podvio rep..
Preporuke:
0
0
36 sreda, 30 mart 2011 17:34
ivan3012
Bez obzira na sve ekonomske i druge koristi,ostaje gorak ukus samarcine koja je udarena kini i rusiji.Sene pred Imperijom,i senice sve dok na njih ne dodje red.Rusija nikada i nikome nije pomogla..a izdavala je prijatelje u svakoj prilici..Putin jeste mudar politicar..Zna da ga Imperija ni najmanje ne zarezuje,i da ne bi morao javno da demonstrira nemoc raspolucene rusije,pomirio se sa samarom,i mudro podvio rep..
Preporuke:
0
0
37 sreda, 30 mart 2011 21:55
Nikola Turajlić
Svatko od nas je osobno geopolitički analitičar.
Svatko tko poseduje nužne informacije o dogadjanju u medjunarodnim odnosima i nije emocionalno vezan uz stvar, logičkim zaključivanjem može doći do suštine problema i načina njegovog (ne)rešavanja,jer to nije nikakova viša matematika.
Većina komentatora je emocionalno vezana (navija) za Libiju, zbog Milosrdnog andjela, što je razumljivo, ali iskrivljuje "njihovu sliku" o dogadjanju.
Nadalje neki komentatori prigovaraju da je moja ocena razloga za nestavljanje veta zasnovana na pretpostavkama, a ne na činjenicama. Sa ovim se ne bih složio, jer ja iz poznatih činjenica (istina nekompletnih) nastojim izvesti logične zaključke. Ako nešto nije napisano crno na belom i dostupno javnosti, ne znači da ne postoji, pogotovo u diplomatiji.
U daljem komentaru ću pokušati odgovoriti na primedbe komentatora na tekst.
Preporuke:
0
0
38 sreda, 30 mart 2011 22:50
Nikola Turajlić
Nastavak komentara
Ponovo ću podvući ono što ne bi trebalo biti sporno.
Imperija je pustila niz vodu svoje kolaborantske režime u Egiptu i Tunisu (zabranjujući im uptrebu sile protiv demonstanata), dok je Gadafi po konsolidaciji, počeo prašiti pobunjenike sve u šesnaest.
Ovo se nije moglo tolerisati od strane Imperije, jer je to bilo njeno poniženje odnosno udarac njenoj verodostojnosti pred celim svetom, što si nije mogla dozvoliti ni u kojem slučaju.
Kako se Gadafija nije moglo zaustaviti milom, to se moralo učiniti silom, sa ili bez suglasnosti SB UN.
Sa istim su upoznati članovi SB i ponudjen im je izbor da se suglase sa ograničenim intervencijom, jer će u protivnom će biti provedena neograničena. Teško je za poverovati da Rusi i Kinezi nisu o ovome proveli konzultacije sa Libijocima. Kako je Gadafi vidio šta se dogodilo sa njegovim "prijateljima" Slobom i Sadamom, izabrao je manje zlo. Izgleda da je bio u pravu, jer ga Imperija, za sada, ne "mlati" previše.
Preporuke:
0
0
39 sreda, 30 mart 2011 23:25
Nikola Turajlić
Većina komentatora zaključuje da su Rusi i Kinezi zbog svojih interesa "prodali" Libiju.
U koliko se radi o interesima vezanim uz naftu mora se konstatirati da su ovi oprečni izmedju Rusa i Kineza.
Rusima odgovara, zbog viših cena nafte, dugotrajni sukob u Libiji, te eventualno razaranje naftne infrastrukture (što bi se izvesno desilo u slučaju neograničene intervencije). Dakle ova je postupila protivno svojim ekonomskim interesima.
Kini kao velikom kupcu nafte je u interesu da sukob ne potraje.
Možda bi netko od mudrih komentatora mogao mi objasniti zašto pri suprotnim interesima Rusi i Kinezi jednako (ne)glasaju.
Dobra je strana izostanka veta i zbog toga što će Imperiji u budućnosti Rusi i Kinezi moći reći "njet", jer ova nije "držala reč", kada su oni bili kooperativni, prekoračujući ovlaštenja.
Neverovatna je naivnost komentatora koji prigovaraju Rusima i Kinezima da ovi ne znaju šta rade i da će im se to obiti o glavu.
Preporuke:
0
0
40 četvrtak, 31 mart 2011 09:10
thinking maize@ autoru i komentatorima
Posle teksta g-dina Dugina, ovde na NSPM, mnoge stvari su jasnije! Ako ništa drugo, IZGLEDA da Imperija i DALjE ima UPLIVA u ruske unutrašnje poslove, eda bi je imobilisala za spoljnu akciju. A sve to svedoči i o KRHKOSTI ljudskog materijala! Zato treba čitati Bibliju sa njenim DUBOKIM UVIDIMA u LjUDSKU PRIRODU. Svako dobro svima!
Preporuke:
0
0
41 četvrtak, 31 mart 2011 15:32
Nikola Turajlić
@ thinking maize
Tvojem traženju da opišem svoje vidjenje jada i bede imperijalnog duštva, ne možem udovoljiti jer bi to pretpostavljalo tomove knjiga.
U suštini ovo društvo ima postavljene sve vrednosti na glavu.
Temelji društva su impregnirani pohlepom koja je izražena u vidu korupcije (čak legalizirane kao lobing).
Koruptokratija, umesto da se brine o društvenim interesima, ispunjava zahteve svetske oligarhije, nezavisno da li to nanosi štetu opštem interesu.
Po narodski rečeno kolje se tudji (društveni) bik radi kile mesa.Tipičan primer za to je Irak.
Takodjer i zbog Libije mnogi zadovoljno trljaju ruke, a šteta će biti sveopšta.
Jednostavno rečeno postoji stanje trajne sveopšte katastrofe.
Što se tiče Duginovog teksta, slažem se samo u delu koji se odnosi na ekonomiju i korupciju (Putinova ahilova peta) kao i delomično na destrukciju ruskog društva, a na ostale tvrdnje osvrnut ću se u komentaru uz njegov tekst.
Preporuke:
0
0
42 petak, 01 april 2011 00:38
DHSS-ovac
Pa Turajlic koji se po internet portalima predstavlja kao vrhunski ekonomski analiticar (iako neomarksista) valjda ima toliko iskustva i znanja da provali ekonomski interes Rusa u svemu ovome. Libija je veliki konkurent Rusiji na energetskom polju, usput odlicno profitiraju od haosa koji je zahvatila kriza sa cenom nafte.

Dalje, Medvedev je sada glavni igrac u Rusiji, a njegov podredjeni je Putin. Medvedev je jos prosle godine najavio inteziviranje saradnje sa Nato-om i ovo sa Libijom se moze tumaciti kao poceci plodne saradnje. Dobili su Osetiju i Abhaziju, cena toga je Libija i bliski istok. Cista racunica ;-)
Preporuke:
0
0
43 petak, 01 april 2011 11:28
thinking maize@ ne volim da se petljam, ALI...
Izvesni DHSS-ovac, po njegovom mnenju LIBERAL i ATLANTISTA reče za autora: "Turajlic koji se po internet portalima predstavlja kao vrhunski ekonomski analiticar (iako neomarksista)", što me ponuka da REAGUJEM. (Mada je bilo i DRUGIH PRILIKA da reagujem stavove tog g-dina/"g-dina", uzmite po nahođenju!) A reakcija se svodi na to da "naši" "vrli" liberali i atlantisti svojim oponentima REDOM spočitavaju neomarksizam. Pod JEDAN, po rečima Fridriha fon Hajeka, liberala "sa dna kace", "MARKSIZAM JE VANBRAČNO DETE LIBERALIZMA"! Znači, UPRKOS mnenju g-dinu DHSS-ovca, izgleda da je g-din Turajlić IPAK nekakav liberal! He, he, JEDAN: NULA! Pod dva, kada srpski KVAZILIBERALI, inače svi odreda TITIĆI i TITIĆI-UVEOCI, žele NACIONALISTU (ako je PROSVEĆEN, tim gore po njega! Takav je FAŠISTA, mada titići-uveoci i NE ZNAJU šta je fašista!) da OCRNE, onda je TAKAV ili MARKSISTA ili FAŠISTA. G-din DHSS-ovac izabra da je g-din Nikola, MARKSISTA! A zašto? Valjda zato što NEKI MARKSISTI imaju osećaj za NACIJU!
Preporuke:
0
0
44 petak, 01 april 2011 11:42
thinking maize@ ne volim da se petljam, ALI...2-gi deo
Da, da "dragi" srpski liberali/"liberali" (izaberite po volji!) i atlantisti, ČINjENICE SU TVRDOGLAVE! I NEKI MARKSISTI imaju osećaj za NACIJU! A MNOGI novopečeni (vidi pod "drugosrbijanci"!) liberali/"liberali" (izaberite po volji!) NEMAJU taj osećaj! Šta više, PROTIV SU NACIJE, u ovom slučaju srpske! Zašto? Pa zato što su TITIĆI i TITIĆI-UVEOCI! A koja je IDEOLOŠKA OSNOVA TITOIZMA? Pored samoupravnog socijalizma i nesvrstanosti (koje su TITIĆI ODBACILI!) to je BRATSTVO i JEDINSTVO! Hmmm, šta je osnova ove KONSTRUKCIJE? Francuska revolucija? NE, tamo NEMA eksplicitnog JEDINSTVA, a i bratstvo je nekako skrajnuto! Jer, ŠTA ĆE JEDINSTVO (a o bratstvu da ne govorimo!) u GRAĐANSKOM DRUŠTVU, pogotovo na Balkanu? Nemoguće je da DIVLjACI sa IVICE CIVILIZACIJE/"CIVILIZACIJE" (uzmite po volji!) budu JEDINSTVENI! TO BI NAS/NjIH (čitaj: atlantisti srpski/atlantisti iz Imperije) UGROZILO! Zamislite da se ti SKITI se DOKOPAJU i DOSLEDNO SPROVEDU JEDINSTVO i BRATSTVO u IZGRADNjI NjIHOVE NACIONALNE DRŽAVE?
Preporuke:
0
0
45 petak, 01 april 2011 12:03
thinking maize@ ne volim da se petljam, ALI...3-ći deo
Da, da, KAD BI TI SKITI IZGRADILI NACIONALNU DRŽAVU po našem UZUSU,... STRAŠNO, ne smemo NI DA POMISLIMO! JOŠ JE HERODOT REKAO DA SU "TRAČANI (čitaj: SLOVENI) NAJMNOGOLjUDNIJI NAROD POSLE INDUSA"! Kako SPREČITI DA SE UJEDINE? Tako što ćemo im ponuditi FALSIFIKAT! A falsifikat je u Vašem slučaju "poštovana" "g-do" "srpski" "liberali" i atlantisti TITOISTIČKO BRATSTVO i JEDINSTVO, zasnovano na TLAČENjU I KINjENjU NAJVEĆE, u ovom slučaju SRPSKE NACIJE! Da, da "poštovani" DHSS-ovče, Vi srpski atlantisti, ODREKLI ste se samoupravnog socijalizma, marksizma i nesvrstanosti, ali se NISTE ODREKLI TITINOG BRATSTVA i JEDINSTVA, kao načina RUŠENjA SRPSKE NACIJE iz koje SAMI POTIČETE! I pod krinkom Vašeg "građanizma" TLAČITE, PLjAČKATE i PLjUJETE SOPSTVENU NACIJU! Ako se nađe neko SUPERIORAN Vama (što g-din Turajlić JESTE!) a nije bio u Srbiji i eks-Jugoslaviji 90-tih (što važi za g-dina Nikolu!), onda je taj NEOMARKSISTA! Pošto nije NACIONALISTA ili FAŠISTA!
Preporuke:
0
0
46 petak, 01 april 2011 12:11
thinking maize@ ne volim da se petljam, ALI...KRAJ!
Da, da, g-dine DHSS-ovče, možete da DROBITE i LAPRDATE o liberalizmu/"liberalizmu" (uzmite po volji!) i atlantizmu, ali NE MOŽETE SAKRITI PRAVU PRIRODU, kako Vas, tako i Vaših istomišljenika! Prirodu KOMPRADORA (ovaj izraz koristim, jer ne ŽELIM da moderator, eventualno, ukloni moj komentar!). A za takve kreature nemam mržnju (HRIŠĆANI NE MRZE!), već SAMO PREZIR! PREZIR ZBOG "HULE NA SVETOGA DUHA"! A to je, kako reče otac Tadej: UPORSTVO U NEVALjALSTVU i NEPOKAJANjU! ZBOGOM!
Preporuke:
0
0
47 petak, 01 april 2011 14:58
Nikola Turajlić
@ DHSS-ovac
Ja sam znao da si ti univerzalni znalac, ali sada sam shvatio da si i mnogo više.
Izmisliti novi pravac u filozofiji (neomarksizam) može samo genije, pa ti skidam kapu.
Pored toga si čak izračunao (matematički dokazao) kako su Rusi prodali Libiju Amerikancima, te da je Medvedev postao centarfor NATO-a.
Dakle postao si ekonomski i geopolitički analitičar bez premca, a ja sa zavišću moram priznati, da si me bacio u zapećak.

@ thinking maize
Na NSPM saitu se povremeno kao komentatori javljaju nekoliko pojedinaca (DHSS-ovac, Bojan, Milodan i sl.) koji istupaju sa pozicija drugosrbijanaca, ponavljajući kao papagaji njihove nebuloze, mantre, floskule i sl.
Kako isti imaju velike probleme sa percepcijom i logičkom analizom stvarnosti, to isti nisu praktično odgovorni za svoje reči i čini, pa je greh ometati ih da uživaju u njihovoj veličini.
Preporuke:
0
0
48 petak, 01 april 2011 15:39
thinking maize@ autoru
Mislite g-dine Nikola kao ono Njegoševo: "... GLEDA SEBE U ZRCALO"? PS. TRI TAČKE (...) u prethodnoj sentenci su ZBOG moderatora!
Preporuke:
0
0
49 petak, 01 april 2011 23:09
DHSS-ovac
@ Nikola Turajlic

Neomarksista, prefarbani komunista, srbokomunista, izaberi sta ti lepse zvuci. Daleko su ti clanci od filozofskih, ali ti je zato demagogija na mestu.

@kukuruzni mislilac

Ja nisam liberal vec konzervativac po opredelenju. Nema razloga da izmisljate. Rekli ste bezbroj puta i vi i Turajlic da necete replicirati na moje komentare, pa neda vam se, sto samo govori koliko sam u pravu.
Mrzite Drugu Srbiju ali ste zato po sopstvenom opredelenju bili jurisnik Petog Oktobra, podrzavate neokomunisticki rezim u Rusiji a pricate da ste konzervativac, ne ide to bas tako.

Sve sto sam za godinu i po dana prognozirao na ovom portalu obistinilo se, od priznavanja genocida za Srebrenicu, preko pitanja Crne Gore i Bih, pitanja Kosova, stanja na politickoj sceni. Znanje, iskustvo i intucicija su na mojoj strani, vama su ostale samo metafizika, epika i stare i zaboravljene ideologije.
Preporuke:
0
0
50 subota, 02 april 2011 23:38
Mirko Kontić
Delim mišljenje izraženo u tekstu s napomenom, da napad na Libiju nije poslednji i da možemo očekivati još sličnih izleta, a zašto? Zato jer je svetska ekonomija na umoru. Šta nam se stvarno sprema, Bog će znati.
Preporuke:
0
0
51 nedelja, 03 april 2011 20:36
Nikola Turajlić
@ DHSS-ovac
Čim dalje, tim više pokazuješ svoje neverovatne sposobnosti i znanja.
Tako si postao i profiler bez konkurencije, jer si me pročitao kao otvorenu knjižicu.
Tvoje proročke sposobnosti su fantastične, pa si tako stavio u zapećak kako Nostradamusa tako i babu Vangu.
Siroti Aristotel se okreće u grobu, jer si ga premašio kao univerzalni mislilac svojim znanjem, iskustvom i intuicijom.
Jednostavno rečeno ti si genije, istina sa izraženom tendencijom prelaska na drugu stranu genijalnosti.
Sudbina svih genija je, pa tako i tebe, da su za života neshvaćeni.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner