Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Nisam za ulazak u EU po svaku cenu

Komentari (112) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 07 april 2011 10:32
Gavra
Izgleda da se i u SPC nešto dešava.
Odjednom nestaje EU entuzijazam.
Sada postaje jasniji vapaj očajnika za konsezusom u vezi EU integracija.
Preporuke:
0
0
2 četvrtak, 07 april 2011 10:45
Branislav Aleksandar Julius
Patrijarh o Artemiju; "...postao je velika smetnja rešavanju problema na Kosovu..."
Kojih problema? Kako je smetao njihovom rešavanju? Jesu li oni rešeni od kako više nije "velika smetnja"? I na kraju, "na Kosovu" ili na Kosovu i Metohiji!
Preporuke:
0
0
3 četvrtak, 07 april 2011 11:25
Katakomba
Izbacite onda i sav verni narod. A vec ste poceli. Ako, ako. Nece narod papu i papiste, nece da moze. Narod ce se moliti Bogu Pravde, Istine i LJubavi, kako je radio vekovima do sada, a vi se ujedinjujte s kim hocete. Doslo vreme, zaista, da se odvaja zito od kukolja.
Preporuke:
0
0
4 četvrtak, 07 april 2011 11:39
!!!
Pazite ovo, oprostice papi sto ce se pokloniti grobu alojza stepinca, a nece artemiju...hmm...pa kad bih to prihvatio, ja bih bio gori nego ovca.
Jedno pitanje, znaci papa se pokloni krvoloku i dodje u nis, razmislite malo, koja je to poruka...ne da osudi jasenovac, on se moli za zlotvora, i na kraju sta, nas patrijarh mu prasta ali artemiju nece...blago nama!
Preporuke:
0
0
5 četvrtak, 07 april 2011 12:02
Petar Janketić
Patrijarh Irinej, koji javno sebe naziva ekumenistom, kaže da v.Artemije mora da se pokaje (valjda zato što se tvrdo drži Svetih kanona za razliku od svejeretika), ali zato ni p.Irinej niti bilo koji drugi ekumenista iz vrha SPC, NIKAD nisu rekli da papa mora da se pokaje pre nego što (uskoro) naprave uniju sa njim.

I šta sad kaže p.Irinej zašto su smenili v.Artemija? Jer je bio "velika smetnja rešavanju problema na Kosovu" ?!?

Valjda jer nipošto nije hteo da povuče tužbu protiv NATO zemalja, jer nije hteo da sarađuje sa albanskim vlastima (za razliku od odmetnutog manastira Dečani), jer nije dozvoljavao da ISKLjUČIVO albanci obnavljaju porušene pravoslavne hramove na Kosmetu, jer nikada ne bi pristao na formiranje Pravoslavne Crkve Kosova (kao što je Amfilohije uradio u CG).

A višemesečne i široko medijski forsirane LAŽNE priče o finansijskim malverzacijama na Kosmetu (zbog kojih je v.Artemije smenjen) više niko ni ne spominje. Ko ovde treba da se pokaje?
Preporuke:
0
0
6 četvrtak, 07 april 2011 12:35
Igor
Patrijarh Irinije svakako nije zlonameran, ali ni izbliza nije mudar kao patrijarh Pavle. Za početak, najveća greška mu je odnos sa medijima, nema on šta da daje intervjue za te lešinare, kojima je glavni cilj da naprave što veći "skandal" od izjave i stave što bombastičniji naslov. Zamislite da je patrijarh Pavle tokom 90ih redovno davao intervjue i odgovarao na sva novinarska pitanja. Naravno da bi nastao haos među vernicima i da bi crkva u velikoj meri izgubila poverenje naroda.
Preporuke:
0
0
7 četvrtak, 07 april 2011 12:40
Tomislav
Ja sam mesecima čitao da je Vladika Artemije snmenjen zbog finansijskih malverzacija, a ono: Nekoliko godina bio je u raskoraku sa Saborom i Sinodom, i postao je velika smetnja rešavanju problema na Kosovu.
Najzad. Car je go, a ko će biti izopšten ne iz Crkve nego iz istorije pokazaće vreme.
Preporuke:
0
0
8 četvrtak, 07 april 2011 13:48
...
"Nekoliko godina bio je u raskoraku sa Saborom i Sinodom, i postao je velika smetnja rešavanju problema na Kosovu."

Problem moze biti na Kosovu i Metohiji, ne na "Kosovu".
Sad konacno imamo crno na belo ono sto se vec odavno zna, Vladika Artemije je uklonjen sa svete Srpske zemlje da bi se KiM sto lakse amputiralo od Srbije. Patrijarh Irinej, inace kako sam sebe voli da naziva veliki ekumenista i pacifista nam je sada, verovatno ne svesno, obelodanio istinu. Sad valjda vide i oni koji nisu, sta se valja iza brega, ko svira i ko pise note, a ko igra. Ko vuce konopce iza scene.
Preporuke:
0
0
9 četvrtak, 07 april 2011 13:55
@...
Nema nista tajno, sto nece biti javno...( na biblijske reci zaboravljaju i nasi najvisi velikodostojnici. Tako mora, da bi "tajno postalo javno"). Eto kako se ostvaruju reci Bozje.
Preporuke:
0
0
10 četvrtak, 07 april 2011 15:48
Aleksandar Milović
I šta da kažemo sad kad je patrijarh obznanio razloge zbog kojih je sklonjen vladika Artemije?
Preporuke:
0
0
11 četvrtak, 07 april 2011 17:39
The Tao
Sabor SPC-a i Patrijarh sve vise lice na Skupstinu Srbije i njenu vladu tj. predsednika republike i prmeijera sa sve ministrima. Danas pricaju jedno, sutra drugo, kontradiktornosti, nekonsekventnost, ako, ako, navikli smo mi vec ali nemojmo da pricamo o ozbiljnosti. A Crkva i Narodna skupstina su ipak morale biti ozbiljne institucije.
Preporuke:
0
0
12 četvrtak, 07 april 2011 18:22
gavrilo
istrca zec iz sume...trazicete OBECANJE da se ne ponoviklanje i vadjenje ociju arbskoj djeci i ARTEMIJE...na svakoj tacki je g-din Irinej pao.ZIVIO nas duhovni otac vladika ARTEMIJE!
Preporuke:
0
0
13 četvrtak, 07 april 2011 18:28
Boris
Mislim da je Patrijah mudro čini i radi i govori, ali kao što on sam reče niko nije savršen i svi prave greške. Kod Artemija je po mom mišljenju jedan tvrdokoran stav da je samo on u pravu (i njegovo tumačenje kanona) i niko više. Kod nas je dovoljno reči dole papa ili nema nikakvih dogovora sa katolicima (jereticima)i svako ko kaže i pomisli drugačije je izdajnik, pa makar to bila i velika većina arhijera i sam Sabor SPC-a što govori o našoj crkvenosti. Mislim da bi većina komentatora koji mitingaški podržavaju Artemija lakše provela deset sati na mitingu nego pola sata na liturgiji.
Žao mi je što je tim i takvim na neki način dao podršku i Antonić, a i sam se našao na udaru ljudi koji imaju sličan mentalitet (turbo revniteljski ili turbo nacionalni tj. patriotski). Od takvog mentaliteta samo ćemo imati štete, možda i više nego od "žutih" i njihove ideologije.
Preporuke:
0
0
14 četvrtak, 07 april 2011 20:19
@ Boris
Žalim, ali ne mislite dobro. Na višesatnu nedeljnu liturgiju vladike Artemija se u manastir Ljuljaci (na par desetina kilometara od Gornjeg Milanovca) dolazi čak iz Novog Sada. Vernika je toliko da je crkva premala da ih sve primi, pa mnoštvo stoji i moli se i ispred nje.

Da li tako i u Vašoj crkvi? Ako nije, zapitajte se zašto.

Možda mislite da je vladika Artemije pogrešio što nije dao za pravo Bajdenu da na najpoganiji način ruži Srbe? Ili što nije dao da Arbanasi popravljaju svetinje koje su sami porušili, kako bi ih uvrstili u njihovu baštinu, što i čine? Ili što je tražio da mu se sudi, a ne da bude osuđen bez suda?

Iskreno se nadam da ne mislite da je hrišćanski i progon nastavnika Pravnog fakulteta Univerziteta u Kragujevcu samo zato što su argumentovali nekanonsko postupanje sa vladikom Artemijem od strane Sinoda i Sabora.
Preporuke:
0
0
15 četvrtak, 07 april 2011 20:30
Simić Manojlo
Gorka iskustva iz prošlosti, stradanja našeg naroda u minulim ratovima, logoru u Jasenovcu i drugim stratištima u Hrvatskoj, jesu velika rana i bacaju veliku senku na naše odnose sa Rimokatoličkom crkvom. To su teške i neprebolne rane, koje su, nažalost, obnovljene i u naše doba. Da bi se prešlo preko toga, što bi bilo dobro, potrebna je velika duhovna i moralna snaga, ali i čvrsto obećanje da se slično neće ponoviti. Senka koja sada postoji ne bi trebalo da bude večita prepreka u našim odnosima. Moramo da tragamo za načinom da istorijske probleme i nesporazume prevaziđemo i da izazove novog vremena rešavamo na hrišćanskim, jevanđeljskim, osnovama, ako ne jedinstveni, ono bar nezaraćeni.
--------------------------------------------------
Svaki razgovor, ma kako diplomatski i oprezan bio,
na kraju će morati da se svede na "da"ili"ne".
Na vatikansko "da", treba da uslijedi i naše "da".
Na vatikansko "ne"koje bi značilo da njima i nije
do pomirenja nego do podčinjavanja, sledi naše neeee!
Preporuke:
0
0
16 četvrtak, 07 april 2011 21:10
cenda
U crkvena pitanja i pitanja puta nase pravoslavne crkve necu da se mijesam jer mislim da su to velike stvari kojima razumije veoma mali broj ljudi... ali hocu da spomenem rascinjenog vladiku Artemija i njegovu politiku na Kosovu. Poznato je da je za vrijeme vladavine Milosevica on licno bio njegov najveci protivnik i kriticar na Kosovu, i vazio je za najveceg demokratu i imao podrsku cijelog zapada koji nas je divljacki bombardovao.. kad se nasa vojska povukla sa Kosova, okrenuo je svoju politiku i retoriku postavsi najveci srpski radikal i kriticar zapada i svega sto nam dolazi sa tog zapada..po meni kasno politicko otrjeznjenje za covijeka koji je imao najvecu crkvenu funciju na kosovu..
Preporuke:
0
0
17 četvrtak, 07 april 2011 21:39
Saša
@Cenda
Ti si brate sve pomešao. U crkvena pitanja nećeš "da se miješaš", ali spominješ "raščinjenog vladiku Artemija", i njegovu "politiku na Kosovu", njegov angažman na bombardovanju Srbije, i njegovo (valjda kukavičko)ostajanje nakon povlačenja srpske vojske...
Pa ti, ne da si se umiješao u unutarcrkvena pitanja, nego si ovime tako afirmisao stavove vladike Artemija, da sam ti kao neko kome su vladikine ideje bliske, neizmerno zahvalan. Kontradiktornost napadača, je najjača odbrana progonjenog.
Preporuke:
0
0
18 četvrtak, 07 april 2011 22:21
Dragoljub
Artemije je, i pored obećanja da ga niko ne može naterati da pravi raskol, ipak otišao u raskol i formirao pseudo pravoslavnu sektu. Koga je on privukao? Sebi slične, zastrašene i paranoične vernike, po nekog zilota, kojima je strah od pape i ekumenizma veći od vere u Boga Živoga! Gorki plodovi Artemijeve apostasije će se tek pokazati, na žalost, sleduje mu ujedinjenje sa nekom od pseudo zilotskih sekti koje deluju po Srbiji i Grčkoj, iako se uzalud on od njih distancira na rečima, isto kao što se zaklinjao da neće praviti raskol!
On koji je zlurado optuživao patrijarha i Sinod da prave neku "Kosovsku crkvu", zapravo je formirao nekakvu virtuelnu Eparhiju u egzilu, kojoj se po njegovim rečima, granice jurisdikcije šire na čitav svet - po kojim to kanonima,i u jedinstvu sa kojom Crkvom, pitam se?
Preporuke:
0
0
19 četvrtak, 07 april 2011 22:27
ludi skretničar
U onaj "apostolski žreb" verujem manje nego u Pinkove SMS licitacije.
Preporuke:
0
0
20 četvrtak, 07 april 2011 22:48
ej
Šta bi braćo sa istinom ? Istinu na videlo , pa kakva da je , ružna ili lepa .Zar je teško Patrijarhu Irineju da o svemu priča istinito i "po srcu" ? Ako pastir dovede u zabludu svoje stado , možem da se desi otpadništvo , pogibija i lutanje . Samo je to bitno , a ne ove "spin" igrarije , za koje sam bio ubeđen da ih sveštenici neće koristiti. Dakle , istina braćo , a lako ćemo se odrediti ako se Bogu pomolimo da nam u toj situaciji razjasni , ko je , a ko nije , na strani pravde i istine Božije.Čuvajmo se svi onih koji brane moćne iz koristi , čak i onih koji napadaju , jer su osetili nepravdu. Istina smiruje i "namiruje" !
Preporuke:
0
0
21 četvrtak, 07 april 2011 23:04
Turas
"Uzrok lošeg stanja našeg društva treba tražti u nestajanju naše klasične porodice"Treba tražiti u vladi i njenim korumptnim institucijama gosp.Irineju,Drugo Milanski edikt se slavi u Milanu.Niš je ekumenska izmišljotina.Treće,gorka iskustva iz prošlosti,stratišta Jasenovac itd..,potrebna velika duhovna i moralna snaga da bi se prešlo,valjda da se nikada ne pređe, preko toga.Kao da slušam BT.Četvrto,religiozan čovek pripada crkvi ali i državi.Netačno,i crkva i država bez naroda ne mogu da postoje.I da se narod pitao i da BT nije pre izbora za patrijarha svraćao u Sinod Irinej nebi bio patrijarh, već Artemije.
Preporuke:
0
0
22 petak, 08 april 2011 01:27
@Turas i "ludi skretničar"
Mislim da vaši komentari i vaše mišljenje o "apostolskom žrebu" više nego jasno pokazuju kakvi ste vi to vernici, hrišćani i pravoslavci. Inače, pozdravljam mahom razborite reči patrijarha Irineja, iako se takodje ne slažem sa onim što se dešavalo i dešava sa vladikom Artemijem. Ali mislim da i njega neki savetnici navode na krivi put.
Preporuke:
0
0
23 petak, 08 april 2011 07:33
Krsta Stavrić
Znači, Artemije je izbačen jer je smetao politički, a ne zbog pronevere para? Jesu li to vladike iz sinoda lagale onda, ili patrijarh laže sada? I još nam samo recite da ćete vi dočekati papu kao nadbiskup beogradsko karlovački, i kardinal pećki, pa da svi u grob legnemo. Mislio sam da greši Artemije time što osniva sektu, prezirao sam artemijevce, ali se sada gorko kajem. U pravu je Artemije da nastavi da služi i Bogu i narodu kao jedini pravi pravoslavni arhijerej. To je jedino što može da čini ispravan hrišćanin, čovek i Srbin.
Preporuke:
0
0
24 petak, 08 april 2011 08:01
strast
kako da ostanemo dosledni u veri kada najveci u instituciji koja se zove crkva posle datog interjua ispadaju SMESNI!!!???kako?
Preporuke:
0
0
25 petak, 08 april 2011 10:47
Petar Janketić
@Dragoljub

S obzirom da je ekumenizam jeres, to znači da su ekumenisti u raskolu sa Svetom Sabornom i Apostolskom Crkvom.

V.Artemije ništa nije promenio u svom ispovedanju Pravoslavne vere i ono je apsolutno identično Pravoslavnoj veri koju su ispovedali Sv.Justin Ćelijski, Sv.Nikolaj Velimirović i drugi Sveti oci. Takođe v.Artemije čvrsto se drži Sv.kanona i on NIKAD i NIGDE nije KANONSKI OSUĐEN, već je mimo svih kanona i pravila kažnjen i nasilno proteran iz svoje eparhije.

Ovo što se dešava v.Artemiju je veoma slično progonu i raščinjenju Sv.Jovana Zlatoustog (od strane Sabora) kojeg je Crkva rehabilitovala tek 31 godinu nakon njegovog upokojenja. Po Vašem rezonovanju Vi biste rekli i da je Sv.Jovan osnovao svoju sektu, jer je i nakon raščinjenja nastavio da činodejstvuje U PROGONSTVU i da naziva sebe episkopom Carigrada.

V.Artemije nema potrebu da se ujedinjuje ni sa kakvim sektama, a njega OTVORENO priznaju neki MITROPOLITI iz Grčke pravoslavne Crkve kao i mnogi Svetogorci.
Preporuke:
0
0
26 petak, 08 april 2011 12:00
Petar Janketić
@Dragoljub
optuživao patrijarha i Sinod da prave neku "Kosovsku crkvu"
Sačekajte još malo pa ćete videti.
zapravo je formirao nekakvu virtuelnu Eparhiju u egzilu, kojoj se po njegovim rečima, granice jurisdikcije šire na čitav svet - po kojim to kanonima,i u jedinstvu sa kojom Crkvom, pitam se?

17. pravilo Sardičkog sabora:
ako je neki episkop, pošto je pretrpeo nasilje i nepravedno je bio prognan ... da bi izbegao opasnosti (a sasvim je nevin podvrgnut optužbama) došao u drugi grad, neka mu ne bude zabranjeno da tamo ostane sve dok ne bude mogao da se vrati u svoje mesto

http://www.svetosavlje.org/biblioteka/Izazovi/Trojicki_O_Pravima_Episkopa.htm

A s kojom Crkvom je bio u jedinstvu Sv.Jovan Zlatousti nakon raščinjenja (koje on nikad nije priznao)?

Takođe, niti me strah pape niti ekumenizma, već jednostavno NE ŽELIM da budem u JEDINSTVU sa jereticima i jeresima.

Gorki plodovi ekumenističke apostasije VEĆ se bestidno pokazuju.
Preporuke:
0
0
27 petak, 08 april 2011 19:40
ludi skretničar
Ko kaže da sam ja vernik? Nikada nisam ostavio komentar na neku teološku temu, ali ni Irinej se islljučivo njima ne bavi u ovom intervjuu. Problem Stepinca i njegovog proglašenja "blaženim", nije teološko pitanje!
Preporuke:
0
0
28 petak, 08 april 2011 20:11
cenda
@sasa
artemije prije bombardovanja nije silazio sa americkog propagandnog izvjestavanja za srbiju, tj glasa amerike, i mnogo je tu teskih rijeci rekao na racun tadasnje politike na kosovu i metohiji.. narod u srbiji je kratkovid i brzo zaboravlja proslost i izgleda da i ti medju njih spadas sto me malo cudi jer posijecujes ove sjajne stranice sa kojih se ima stosta nauciti..
Preporuke:
0
0
29 petak, 08 april 2011 21:23
Dragoljub
@ Petar Janketić

Artemije je uspeo, kao malo koji episkop pre njega, da ostane "veran" kanonima i predanju, a da se nađe van jedinstva sa Crkvom.

Podrška dva mitropolita Grčke crkve, nasuprot čitavom Vaseljenskom pravoslavlju, je slaba uteha i Artemije se za tu podršku hvata kao davljenik za slamku. Koliko se sećamo, on je uputio pismo svim epikopima pravoslavne Crkve, i još čeka odgovor...uzalud, rekao bih!

Što se tiče Svetogoraca, i među njima ima raznih. Oni koji su podržali Artemija, svojevremeno su podržali i raščinjenog ruskog episkopa Diomida. Dakle, jasno je o kojim i kakvim "svetogorcima" se radi.

A oni Svetogorci koji kao osvedočeni revnitelji pravoslavlja uživaju ugled i van granica Atosa - a takvi su igumani manastira Ivirona i Simonopetre ( da ne pominjemo naš Hilandar) - su jasno ispovedili svoju ljubav i odanost srpskom patrijarhu i svetom Sinodu.
Preporuke:
0
0
30 petak, 08 april 2011 21:44
Saša
@cenda
Tako je, Artemije je govorio mnogo teških reči, ali istinitih, što čini i dan danas. Kako drugačije možete nazvati "tadašnju politiku na Kosovu i Metohiji", kada se naoružala vojska Šiptara, kada je "tadašnja politika" dozvolila Viljemu Vokeru da dođe i vršlja, kada su se Šiptari enormno obogatili, kupujući listom, za male pare srpske političare, nego KATASTROFALNOM? NArod u Srbiji ga tada nije slušao, pa je prošao kako je prošao. Ostalo je samo da se nadamo da će ga sada saslušati. Mada ne verujem!
Nađite mi jedan citat (osim ako ga ne preuzmete iz Blica ili B-92), gde Artemije nije govorio istinu. Znam da on institucionalno nema šanse protiv: Tadića, Sinoda i aktuelnog patrijarha, ali ipak volim onu Aristotelovu: Amicus Plato, sed magis amica veritas (Prijatelj mi je Platon, ali mi je još veća prijateljica istina!)
Ja više volim lekara koji mi kaže istinito od čega bolujem, pa da počnem da se lečim, nego nekoga koji mi sa osmehom kaže da mi nije ništa, a onda - exitus fatalis.
Preporuke:
0
0
31 petak, 08 april 2011 23:25
Dragoljub
@ Petar Janketić

Navedeno pravilo 17. kanona Sardičkog sabora međutim, ne predviđa da episkop i ako je nepravedno optužen (mada Artemije svakako nije nepravedno svrgnut) budući u drugom gradu, otima tuđu pastvu i podiže sopstvene "paralelne" crkve i održava "paralelne" službe sa svojim pseudo sveštenstvom! Bivši ep. Artemije sve to čini, te je tako prekršio i navedeni kanon Sardičkog sabora, kao i druge kanone koji upravo zabranjuju takvo ponašanje. Zapravo, Artemije upada kao razbojnik u tuđi tor i otima tuđu pastvu, a sve pod izgovorom borbe za čistoru vere. Baš je to u skladu sa životom i učenjem Sv. Jovana Zlatoustog i Sv. Justina Ćelijskog i Nikolaja Žičkog. A život i podvig Sv. Nektarija Eginskog ga do kraja razobličava kao onoga koji je u totalnom raskoraku sa istinskim pravoslavljem i otačkim predanjem Crkve!
Preporuke:
0
0
32 subota, 09 april 2011 06:57
Saša
Što rek`o Cenda, ovde se štošta može pročitati. Dragoljube, kada bi na primer mene Artemije oteo, ja bih, čim bi me pustio, otišao u policiju da ga prijavim. Ali ne znam zašto oteti ćute? Da li Vi znate?
Preporuke:
0
0
33 subota, 09 april 2011 10:23
Petar Janketić
@Dragoljub,

Treba da pročitate čitav članak o pravima izgnanih episkopa (dao sam link) iz kojeg sam izdvojio samo taj jedan kanon, jer je isuviše mali prostor u okviru ovog komentara da bih naveo celokupno objašnjenje, pa ćete onda valjda shvatiti koje su "granice" "virtuelnih eparhija" i prava prognanih episkopa i da je takvih situacija bilo mnoštvo kroz istoriju Crkve (npr. svojevremeno su u Carigradu živeli Aleksandrijski, Antiohijski i Jerusalimski patrijarsi, jer su bili proterani iz svojih eparhija)

V.Artemije "ne otima" ničiju pastvu i kako se to "otima" tuđa pastva?

Ono što novotarce i ekumeniste najviše razobličava je žitije Sv.Jovana Zlatoustog, tako da nije ni čudno što uporno izbegavate da odgovorite na neka pitanja u vezi njega: npr. da li je on bio i dalje episkop posle raščinjenja?
Preporuke:
0
0
34 subota, 09 april 2011 10:40
Petar Janketić
Podrška dva mitropolita Grčke crkve, nasuprot čitavom Vaseljenskom pravoslavlju, je slaba uteha

To možda izgleda kao "slaba uteha" nekome ko misli da je istina tamo gde je većina, ali bar što se tiče Crkve, večito pravilo glasi:

istina je tamo gde je Duh Sveti, a ne gde je većina.
Preporuke:
0
0
35 subota, 09 april 2011 14:17
M
pripadnike srpskog naroda u zemljama regiona da se na popisu izjasne kao Srbi pravoslavne vere


Ne razumem stav SPC po ovom pitanju.
Pobogu,zašto SPC odbija da prizna sprsko poreklo nekome čiji su preci prešli promenili veru?
Koliko sunaordnika time teramo od sebe?

Da li i jedan škotski fratar odriče škotsko poreklo Škotima-protestantima?Da li Šiptari prihvataju sinarodnike-hrišćane?

Koliko je ljudi druge vere na ovim prostorima svesno srpskog porekla i činjenice da im je neki predak proomeno veru. Međutim, ako su odgojeni u islamskom duhu,veruju u Alaha,zašto bi ih ja terao da menjaju veru?
Ako je to uradio Kusta,ne moraju ostali.Lični izbor.Da li SPC priznaje Meši sprsko poreklo?

Odričeući srpsko proeklo, teramo ih od sebe,i posle se čudimo što se priklone nekom svom bratu po veri iz Azije ili ko zna odakle.
Ista je stvar i sa onima koji se osećaju kao Ivo Andrić:Srbin-kaotlik.
Kako oni doživljavaju ovu Irinejevu izjavu?
Preporuke:
0
0
36 subota, 09 april 2011 14:19
Sajber Mileva
Koliko se sećam, jedna od njegovih prvih izjava po stupanju na dužnost je bila u stilu "Ne vidim ni jedan razlog zašto bi Srbi pravoslavci zazirali od EU".
Preporuke:
0
0
37 subota, 09 april 2011 19:06
Dragoljub
@Petar Janketić I deo

Kod Trojickog u istom članku piše i ovo, a tiče se nedela bivšeg ep. Artemija:

Zato pravila, smatrajući da bi potpuna zabrana jednom episkopu da dođe u oblast eparhije drugog episkopa bila "nehumana i okrutna" (Sard.11), zahtevaju da episkop prelazi granice druge eparhije samo uz dozvolu ili pismeni poziv mesnih episkopa i mitropolita (Antioh. 13) i pri tom mora imati preporučni list (Ap. 33). Istom takvom dozvolom mora biti uslovljen bilo koji njegov postupak, kao episkopa, bilo liturgijskog karaktera, bilo učiteljskog i administrativnog. Između ostalog, on ne treba da "vrši velelepno bogosluženje ", "često neka ne propoveda često, u nameri da posrami i ponizi osobu mesnog Episkopa" (Sard.11), a episkop koji se drzne da na očigled svih propoveda u gradu koji mu ne pripada, lišava se svoje episkopske katedre i izjednačuje se sa potčinjenim sveštenoslužiteljima (Trulsk. 20).
Preporuke:
0
0
38 subota, 09 april 2011 19:14
Dragoljub
@Petar Janketić II deo

nastavak prethodnog citata iz Trojickog:

Svi njegovi samovoljni postupci, "sve što je počinio" treba smatrati potpuno ništavnim (1. Vaselj. 15, Antioh. 13). Između ostalog, sve hirotonije koje učini taj episkop bez saglasnosti mesnog episkopa biće nevažeće (Apost. 35; 1. Vaselj. 15; Ank. 13, Antioh. 13 i 22), a on sam mora biti odmah vraćen u eparhiju u kojoj je bio rukopoložen (1. Vaselj. 15) i biva svrgnut (Apost. 35, Antioh. 13).

Iz navedenog citata kod Trojickog može se videti koje je mnoštvo kanona prekršio bivši ep. Artemije. Naravno, sve to njemu je "dozvoljeno" zbog borbe protiv svejeresi "ekumenista". Nekako je ta njegova "borba" dospela u prvi plan upravo u trenutku kada je Artemije počeo da fura svoju ne kanonsku i ne pravoslavnu eklisiologiju "vaseljenske jurisdikcije eparhije u egzilu".

I u vreme Sv. Justina Ćelijskog su postojali ekumenisti u SPC, recimo sam patrijarh German - sekretar SSC, pa Justin ipak nije pravio svoju sektu!
Preporuke:
0
0
39 subota, 09 april 2011 19:30
Dragoljub
@ Petar Janketić

Još jedan citat iz Trojickog:

"Ako jedan episkop, pošto je postavljen, glasi 18. pravilo Antiohijskog sabora, ne pođe u oblast za koju je postavljen, i to ne po svojoj krivici nego ili zbog naroda koji neće da ga primi, ili zbog nekog drugog razloga (koji od njega ne potiču), takav neka uživa i čast i služenje episkopa, ali neka se ne meša u dela one crkve gde se tada nalazi".

Dakle, bivši ep. Artemije je prekršio navedeno pravilo samim time što je neovlašćeno podizao crkve u tuđim eparhijama i služio službe bez blagoslova, i vršio nezakonite hirotonije?

Čak je i sv. Nektarije Eginski, koji je zaista nepravedno svrgnut i proteran sa svoje eparhije, poštovao vlast lokalnih episkopa i uvek sve radio sa njihovim blagoslovom. Tako je podignut i slavni manastir Egina na Eubeji i takav je bio sav njegov sveti život. A zamislite, pri tome je bio antipapista!
Preporuke:
0
0
40 nedelja, 10 april 2011 11:58
Građanin
Dokle ćemo mi da slušamo popove kako da se vodi država??
Preporuke:
0
0
41 nedelja, 10 april 2011 17:04
Zvonimir
Od samog osnivanja Crkva Hristova trpi napade i neprijateljstva, ali, ipak, od svih najopasniji su oni napadi koji od lažnih učitelja i lažnih pastira dolaze podmuklo iz same Crkve. Da bi Crkvu i vjerni narod ogradili od takvih lažnih učitelja (jeretika) i njihovih lažnih učenja (jeresi), Sveti Oci na Svetim Saborima Duhom Svetim doneše crkvena pravila, Svete Kanone, koji upućuju, opominju, ali i predviđaju kazne za sve neposlušne, a naročito za one koji preko lažnih učenja, tj. jeresi u Crkvu unose nemire, svađe i razdore.
O učešću u proslavi jeretičkih i paganskih praznika sve su rekli Sveti Apostoli. 71. Apostolsko Pravilo glasi: „Ako neki hrišćanin prinese jelej u hram paganski, ili u sinagogu judejsku i na njihov praznik zapali svijeću: da bude odlučen od opštenja crkvenog“.
Preporuke:
0
0
42 nedelja, 10 april 2011 18:42
Saša
Dragi moj Dragoljube, U građanskom društvu, nije dozvoljeno nekoga optužiti za krađu banke, a osuditi za nelegalnu gradnju. S obzirom da se ne razumem u kanone, pitam Vas: Da li Vi to hoćete da kažete da je građansko društvo manje licemerno od crkvenog ustrojstva? Ako je to tako, a iz Vaših reagovanja shvatam da je tako, onda je ateizam (anarhizam, komunizam), miliji Bogu od našeg verovanja. Baš ste me obeshrabrili, kao hrišćanina.
Preporuke:
0
0
43 nedelja, 10 april 2011 22:10
Petar Janketić
Dragoljube, žao mi je što ste citirali Trojickog samo iz uvodnog dela njegovog teksta, jer se u nastavku jasno govori, da SVE to što ste Vi ovde naveli - TO SE NE ODNOSI NA PROGNANE EPISKOPE kakav je v.Artemije kojeg je šiptarska policija proterala iz njegove eparhije.

Evo šta piše u nastavku tog teksta čiji ste deo citirali:
Kao što kanoni bezuslovno zabranjuju episkopima koji imaju svoju eparhiju da je ostavljaju zauvek s ciljem dobijanja druge eparhije i ograničavaju im pravo i privremenog napuštanja svoje eparhije, tako se potpuno drugačije odnose prema onim episkopima koji ne mogu da zauzmu svoje katedre ili su ih bili lišeni "ne svojom krivicom"

(Trulski) sabor je odlučio da ti (prognani) episkopi imaju sva episkopska prava: "po pravilima obavljaju rukopoloženja raznih klirika, neka bude čvrst i punovažan svaki njihov prvosveštenički čin jer okolnosti koje sprečavaju tačno očuvanje pravila ne smeju sužavati granice uprave".
Preporuke:
0
0
44 ponedeljak, 11 april 2011 09:36
Atanasije
Pravoslavnu veru uništiše. Zar smo opet zaboravili da se ćutanjem Bog izdaje? Danas u Srbiji ne da je teško biti hrišćanin, već to gotovo da je zabranjeno. To povrđuje primer vladike Artemija i njegovog monaštva, brata Miloja Stevanovića… I pored svega toga, danas se mnogi vernici pitaju ima li svrhe boriti se, predlažući da naše hramove bez borbe napustimo i da se u mišije rupe sakrijemo. Zbog takve revnosti za veru likuju ekumenisti i novotarci, samouvereno gurajući SPC u jeres.Ooooooooooo hrišćani,
Preporuke:
0
0
45 ponedeljak, 11 april 2011 09:53
Ajnur
Na tradicionalnoj manifestaciji „Večer Kur’ana“, u švajcarskom gradu Zofingenu, koja okuplja najeminentnije hafize svijeta, pred oko 2.000 okupljenih ljudi, na islam je prešao bivši fudbaler FK Crvena zvezda iz Beograda Nenad Jevtić, koji je u okviru svečane ceremonije prihvatio ime Jusuf.

„Nenad, odnosno Jusuf, rekao je da je motivacija njegovog prelaska na islam u tome što je nekolika puta proučio Kur’an koji je na njega djelovao inspirativno. Kaže da je želio da pred velikim brojem ljudi izgovori šehadet. Dodao je i da je njegova savjest potpuno mirna, te da je sretan što pripada islamskoj vjeri, ispričao je hafiz Emin ef. Tucović iz Mostara.

Inače, Jevtić je trenutno fudbalski menadžer, a živi i radi u Švajcarskoj.

Molim Gospodara svih svijetova da nam osvjetli put istine, i da istina uvijek bude prva koja ce doci do nasih srca. „A pouku samo razumom obdareni primaju.“ (Er-Rad, 19) Amin
Preporuke:
0
0
46 ponedeljak, 11 april 2011 10:05
Vid
Neverovatno je kako se ,zahvaljujući ostrašćenosti pripadnika nazovi crkve monaha artemija, svaka debata u vezi sa SPC pretvori u reklamu ovih nesretnih raskolnika! O njegovom patriotizmu najbolje će vam reći Šiptari kojima je prodao crkvenu imovinu u Đakovici i Prizrenu! To dobro znaju i ovi koji ga brane, ali ćute o tome! Na njihovu sramotu!
Ne raspravljajte sa njima jer im time samo dajete značaj koji, inače, nemaju!
Preporuke:
0
0
47 ponedeljak, 11 april 2011 10:11
Dragoljub
@Petar Janketić

Ma koliko se vi trudili da tumačite kanone u korist bivšeg ep. Artemija, oni ipak bivaju njemu na osudu, a ne na opravdanje. Zašto? Pa zato što ni jedan kanon koji ste vi naveli ne dozvoljava da episkop, ma koliko proganjan, sebi prigrabi pravo da se u tuđoj eparhiji ponaša nipodaštavajuće, nasilnički i neprijateljski prema svojem domaćinu i dobrotvoru i da pravi paralelnu pseudo crkvu!!! Takvog primera nema u istoriji Crkve, odnosno, ako ih je i bilo oni su okarakterisani kao ne pravedni, protiv kanonski i takvi episkopi-razbojnici su odstranjivani iz crkvene zajednice.

Šta da kažemo o "Molbi za vršenje treba" koju su sastavili Artemijevi sektaši namenjenu eparhiotima tuđih eparhija, u kojoj se oni upućuju da se odriču patrijarha i svojih nadležnih episkopa, tobož zbog jeresi ekumenizma, i mole da se prisajedine Artemijevoj pseudo crkvi?!?! Molim vas, prokomentarišite mi ovaj Artemijev čin u svetlu kanona koje ste naveli i cele rasprave S. Trojickog.
Preporuke:
0
0
48 ponedeljak, 11 april 2011 11:42
Petar Janketić
@Dragoljub
Šta da kažemo o "Molbi za vršenje treba" koju su sastavili Artemijevi sektaši namenjenu eparhiotima tuđih eparhija, u kojoj se oni upućuju da se odriču patrijarha i svojih nadležnih episkopa, tobož zbog jeresi ekumenizma, i mole da se prisajedine Artemijevoj pseudo crkvi?!?!

Svi mogu lako da se uvere da ste Vi ovde (u gornjem citatu podvučeno) izneli ogromne neistine:
http://www.eparhija-prizren.org/sr/saopstenja/2011/232-molba-za-obavljanje-treba.html
sebi prigrabi pravo da se u tuđoj eparhiji ponaša nipodaštavajuće, nasilnički i neprijateljski prema svojem domaćinu i dobrotvoru
Žrtva se optužuje za "nasilje, neprijateljstvo i nipodaštavanje" prema progoniteljima koji imaju uz sebe svaku vlast i silu??? Kakva ironija.

Zašto izbegavate da odgovorite na pitanja: da li je Sv.Jovan Zlatousti ostao episkop posle raščinjenja? S kojom Crkvom je on bio u jedinstvu dok je činodejstvovao u tuđim eparhijama nakon raščinjenja?
Preporuke:
0
0
49 ponedeljak, 11 april 2011 12:07
Petar Janketić
O njegovom patriotizmu najbolje će vam reći Šiptari kojima je prodao crkvenu imovinu u Đakovici i Prizrenu! To dobro znaju i ovi koji ga brane, ali ćute o tome! Na njihovu sramotu!

Mislim da ste Vi ovde izneli eksluzivnu vest o prodaji crkvene imovine u Prizrenu, jer koliko znam to nikad i nigde niko nije tvrdio osim Vas ovde. Šta reći za onog koji iznosi tako ozbiljne optužbe bez ikakvog dokaza?

A što se tiče "crkvene imovine u Đakovici" namerno se prećutkuje da je reč o (tada državnoj) samoposluzi koju je tadašnji gradonačelnik Đakovice dodelio ERP kao pomoć za plaćanje lobiranja u SAD protiv nezavisnosti Kosmeta. Gradonačelnik nije mogao dati novac, već taj poslovni prostor, a onda je on sam organizovao prodaju tog poslovnog prostora, jer je novac bio potrebniji, a država Srbija nije imala sluha za lobiranje u SAD u korist srpskih interesa.

I da bude veća ironija danas se pojedini Srbi bune što je uopšte pokušano lobiranje u SAD u korist Srba i Kosmeta.
Preporuke:
0
0
50 ponedeljak, 11 april 2011 21:51
Turas
Ima komentara koji se kose i sa vremenom tobožnje krađe crkvene imovine,i sa zdravom logikom.Artemije se odupire pritisku(srpskih vlasti)da dočeka Bajdena i "ostale iz neprijateljske koalicije" u svom manastiru.Od tada počinju njegove muke i maltretiranja od Sinoda a i od drugosrbijanaca na vlasti.Sve ostalo,pronevere(Irinej danas na dnevniku RTS)uzurpiranje kanonskih prava.Čak,od Irineja kvalifikovanje Artemija kao nestabilne ličnosti,ako je i od patrijarha mnogo je.Gospodo komentatori ako ne vidite u svim dosadašnjim konstrukcijama protiv ovog starog vladike,političku pozadinu onda je to žalosno.Više verujem u nečasne namere pojedinih komentatora na sajtu NSPM.Puno pozdrava onima koji podržavaju V.Artemija u njegovoj časnoj borbi.
Preporuke:
0
0
51 ponedeljak, 11 april 2011 22:05
Dragoljub
@ Petar Janketić I

To što je "Molba" formulisana kao "Molba za obavljanje treba" gde nigde nema izričitog pomena odricanja od zvanične SPC i pristupanja Artemijevoj "Eparhiji u egzilu" - mada se pominje izraz "ograđivanje" što je ništa drugo do istupanje tj. odvajanje - ne znači da to zapravo nije akt odricanja od Srpske crkve i pristupanja Artemijevoj pseudo crkvi. Ova "molba" svakako ispoljava pretenzije na pastvu koja je van jurisdikcije eparhije raško prizrenske,dakle na čitavu Srpsku crkvu kao i na Mitropoliju Beogradsko Karlovačku budući da se u njoj pominje sam Patrijarh ali i "Arhijereji". Dakle, vrbuju se svi oni eparhioti čiji su episkopi proglašeni jereticima od strane Artemijevaca. Čin "ograđivanje" i molba da se pošalje Artemijev "kanonski klirik da bi izvršio čin..." recimo krštenja, venčanja, opela ili bilo koji drugi, jasno svedoči o tome da pojedinac prelazi pod "jurisdikciju" Artemijeve pseudo crkve, koja po njegovim rečima, ima vaseljenski karakter. Koji kanoni sve to blagosiljaju?
Preporuke:
0
0
52 ponedeljak, 11 april 2011 22:38
Dragoljub
@ Petar Janketić II

Poređenje sa svetim Jovanom Zlatoustim je neumesno i sasvim drsko, jer ko danas može da se usudi da se izjednači sa ovim svetim ocem po svojem životu i delima?
Sa druge strane, imamo gotovo savremeni primer, daleko prikladniji, i svakako dostojan podražavanja, u ličnosti svetog Nektarija Eginskog. On je zaista nepravedno bio lišen svoje katedre i proganjan, ali se čitavog svog života nije usudio da bilo šta uradi mimo blagoslova nadležnog episkopa u čijoj eparhiji je boravio, a kamoli da osniva nekakvu svoju pseudo crkvu optužujući episkope za jeres i otimajući im pastvu.
Šta da kažemo zatim o Artemijevom učitelju, Justinu Ćelijskom, koji nikada nije otišao u raskol sa patrijarhom Germanom sekretarom Svetskog Saveta Crkava u svoje vreme?
Zašto nemamo ni jedno svedočanstvo da se, recimo sveti vladika Nikolaj, ni jednom rečju nije ogradio od Srpske crkve u otadžbini koja je nesumnjivo bila pod uticajem komunista?
Preporuke:
0
0
53 utorak, 12 april 2011 08:15
Damaskin
Kako gospodin Patrijarh gleda na bespravno izgrađenu crkvu u dvorištu starice Fate Orlović u Bosni i kako gleda na gradnju bespravne crkve na Budaku iznad memorijala Potočari u Srebrenici?
Zar ne smatra da bi trebao reagovati i poručiti Srbima preko Drine da SPC-u i Srbima ne trebaju INAT CRKVE!?
Preporuke:
0
0
54 utorak, 12 april 2011 08:23
Vid
Kada je reč o crkvenoj imovini u Prizrenu, radi se zapravo od izdavanju crkvenog lokala Šiptaru, pa se u tom smislu izvinjavam, znači "nije šija nego vrat", ako to nekome nešto znači. Reč je o hiljadama evra koji nikada i nigde nisu zavedeni. Mora da je Vilovski to "zaboravio" da uradi, kao uostalom još mnogo toga. Ali,Artemije onako popustljiv i blagorodan, nije mu to uzeo za zlo, već ga je proglasio za svog doživotnog sekretara i poslao
na školovanje u Grčku jer ovde ne bi mogao da uči od različitih uznemiravanja (znate kako policija ume da bude dosadna). U svakom slučaju tamo će mu dobro doći ono što je ovde "zaboravio" da prijavi kao crkveni novac.Skupe su školarine! Neće to njemu zameriti njegov Artemije, čak će i blagosloviti! Zato što je Vilovski dobar Srbin i anti-ekumenista za razliku od ovih što nisu tako "zaboravni" i uredno zavode sav crkveni novac.
Preporuke:
0
0
55 utorak, 12 april 2011 11:01
Petar Janketić
@Dragoljub
Poređenje sa svetim Jovanom Zlatoustim je neumesno i sasvim drsko, jer ko danas može da se usudi da se izjednači sa ovim svetim ocem po svojem životu i delima?
Taman posla da poredim (a kamoli "izjednačavam") život i dela v.Artemija sa Sv.Jovanom Zlatoustim. To NIKAD i NIGDE nisam rekao i zaista ne znam otkud Vam takva neumesna misao, već poredim Sabor koji je raščinio sv.Jovana sa Saborom koji je raščinio v.Artemija.

I zašto uporno izbegavate da odgovorite na pitanja u vezi sv.Jovana koja sam postavio u prethodnom komentaru? Bojite se da ćete opravdati v.Artemija?

Što se tiče Sv.Nektarija, ne znam kako ne možete da shvatite da je njegov postupak isto tako dobar kao i postupak Sv.Jovana Zlatoustog koji nije hteo da prizna raščinjenje od strane Sabora.

Ali najveći Vaš problem je što ne priznajete da je ekumenizam jeres.
Preporuke:
0
0
56 utorak, 12 april 2011 11:17
Petar Janketić
@Vid
Reč je o hiljadama evra koji nikada i nigde nisu zavedeni


Ali eto, srećom te "hiljade evra" su ipak zavedene u Vašem neposrednom sećanju.

Trebali bi ste se prijaviti kao svedok, pošto do dana današnjeg nijedan Sud ni nakon više od godinu dana nije uspeo da pronađe ni jedan jedini dokaz kojim bi se potvrdile klevete ekumenista (=svejeretika) o finansijskim malverzacijama u ERP zbog kojih su nekanonski i hitno smenili v.Artemija u februaru prošle godine.

Interesantan je moral ljudi koji ne misle da je svako NEVIN dok se NE DOKAŽE njegova krivica.
Preporuke:
0
0
57 sreda, 13 april 2011 07:27
Vakrsija
Jedno svedocanstvo protiv klevetnika sv.Zlatousta koji ga porede sa savremenim crkvorusiteljima:
"Come here, my daughters, and listen to me. I see that the things concerning me have an end; 245 I have finished my course 246 and perhaps you will see my face no more.247 What I want to ask you is this: let no one dissever you from the good-will you have always borne to the Church; and whoever succeeds me, if |87 he be brought forward for ordination not by his own wish, and without place-hunting, with the approval of all, bow your heads to him, as you have done to John. The Church cannot exist without a bishop. And so may you find mercy. Remember me in your prayers." The Dialogue of Palladius concerning the Life of St. John Chrysostom
Preporuke:
0
0
58 sreda, 13 april 2011 07:53
Vaskrsija
Narod Boziji ne bi trebao i nece se prevariti lazima sledbenika Artemija, zato sto je njihovo delo potpuno necrkveni postupak koji ne prilici ni jednom krstenom coveku i nema ni jednog slucaja iz crkvene istorije, osim nedela jeretika i raskolnika, koji bi mogao da opravda njihovo delo. Ljudi koji se interesuju za ovu temu bi trebali da citaju celo sv.Pismo i da vide kakva je bila sudbina ljudi koji su rusili bogomustanovljeni poredak Crkve. Takvi su bili Korej i njegova druzina koji su ustali na Mojsijevo i Aronovo svestenstvo(4.Mojsijeva 16.). Slicni Korejsitima su Artemije i njegovi sledbenici, nadamo se svi da im kraj nece biti slican...
Preporuke:
0
0
59 sreda, 13 april 2011 10:12
Vid
Srbija je zemlja čuda! Doživljavamo da nam moralne pridike drže raskolnici i kriminalci i oni koji ih podržavaju, a pritom sebe proglašavaju za vrhovne tumače crkvenih kanona i uče nas kako se Crkva odvojila od nesretnog Artemija, a ne ovaj od nje! Nadam se da će Artemija izopštiti iz Crkve. Ne znam šta su i do sada čekali! Pokazali su dovoljno strpljenja, a na drugoj strani nema znakova pokajanja tako da ništa drugo i ne preostaje.
Inače, lokal u Prizrenu izdat je čoveku po imenu Ukalo Erdal za sumu od 9.000. evra. Za artemijevce to i nije neka cifra, navikli su na mnogo više, zato o tome "nemaju pojma".
Izopštenje i sudski procesi je nešto što će, nadam se, uslediti.
Preporuke:
0
0
60 sreda, 13 april 2011 10:41
Petar Janketić
@Vaskrsija
Nas ne treba da uče rimokatolici ili protestanti o životu Sv.Jovana Zlatoustog. Zašto lepo ne pročitate njegovo žitije koje je napisao Sv.Justin Popović?

Sv.Jovan nije priznao njegovo raščinjenje od strane Sabora već je i dalje nastavio da činodejstvuje kao Carigradski episkop.

Da li možda Vi možete da odgovorite na pitanja:

- Da li je Sv.Jovan Zlatousti ostao episkop nakon raščinjenja od strane Sabora?

- S kojom Crkvom je on bio u jedinstvu dok je činodejstvovao kao raščinjen?

Takođe, trebalo bi da znate da poredak Crkve ruše oni koji gaze Sv.kanone (npr. molitve sa jereticima, palenje ritualne sveće u sinagogi, ...) i oni koji ispovedaju jeres (kao što je ekumenizam).
Preporuke:
0
0
61 sreda, 13 april 2011 10:52
Petar Janketić
Gospodine Vid nemojte toliko da se ljutite i da toliko mrzite, naročito ako ste hrišćanin, jer je sad u toku Veliki post.

I još jednom, ako imate ikakve dokaze (a ne rekla-kazala) molim Vas idite u Sud ili policiju pa to prijavite (povedite sa sobom i tog Vašeg prijatelja Albanca da i on posvedoči), jer oni ni nakon više od godinu dana ništa nisu mogli da nađu da bi potvrdili sve te lažne optužbe ekumenista (=svejeretika) o finansijskim malverzacijama u ERP.
Preporuke:
0
0
62 sreda, 13 april 2011 12:22
Vaskrsija
Paladije nije bio ni rimokatolik ni protestant nego Zlatoustov ucenik.
Preporuke:
0
0
63 sreda, 13 april 2011 13:07
Petar Janketić
Vaskrsija,

Moj komentar nije se odnosio na Paladija, već na izvore koje Vi koristite. Ili je možda Paladije baš pisao na engleskom?
Preporuke:
0
0
64 sreda, 13 april 2011 14:23
Damaskin
Moj Vaskrsija,

Odavno smo kao narod upali u kaljužu nemorala.
Skrenuli smo sa Hristovog puta odavno.
Religija Srbima služi isključivo za nacionalni naboj dok je istinska duhovnost odavno nestala.
Preporuke:
0
0
65 četvrtak, 14 april 2011 09:57
Dragoljub
@ Petar Janketić

Raskolnici govore: "Mi smo crkva", - dakle, ognjeni jezici, koji su obrazovali Crkvu, su se ugasili. Raskolnici govore: "Mi smo ostali sa crkvom, a vi ste otpali od nas" - šta to znači? Kaplja kiše viče na oblak: "Ti si se odvojio od mene!"; kapljice valova, koje su pale na obalu, smatraju da nisu one izbačene iz dubine, već da se okean odvojio od njih; trunka prašine, nošena vetrom, uverava da zemlja odleće od nje; dlačica, opala iz grive lava žali se: "Jadni lav, on je visio o meni,' šta će sad biti s njim bez mene?"; kamičak, koji se skotrljao sa brda, rekao je: "Pogledajte, stena se otkinula od mene!"

Ako me vi gospodine, i čitava pseudo pravoslavna artemijeva raskolnička sektica, optužite za jeres, onda sam ja samo još čvršći u uverenju da ispovedam čistu pravoslavnu veru svete Crkve Božije.
Preporuke:
0
0
66 četvrtak, 14 april 2011 10:54
Petar Janketić
Ako me vi gospodine, i čitava pseudo pravoslavna artemijeva raskolnička sektica, optužite za jeres, onda sam ja samo još čvršći u uverenju da ispovedam čistu pravoslavnu veru svete Crkve Božije.

Dragoljube, ne optužujem ja Vas ni za šta niti Vas poznajem.

Ja duboko verujem Sv.Justinu Popoviću koji kaže da je ekumenizam jeres, stoga bilo ko danas kad kaže da je ekumenista on je za mene jeretik i po blagoslavu Sv.Otaca od takvog se treba ograditi.

A zbog reči Sv.apostola Pavla: "svi koji hoće pobožno da žive u Hristu, biće gonjeni", ja sam još čvršći u uverenju da vladika Artemije ispoveda čistu pravoslavnu veru svete Crkve Božije, za razliku od ostalih bezbrižnih i u luksuzu ogrezlih episkopa u SPC koji i ne znaju šta je muka i progon.
Preporuke:
0
0
67 četvrtak, 14 april 2011 12:58
Vaskrsija
Artemijevo ucenje o Crkvi je jeres, cak gora i od rimokatolicke jeresi, zato sto kod njih bar postoji predanjski crkveni poredak uz prenaglasavanje papskog prvenstva, dok Artemije i njegovi hoce da potpuno uniste Crkvu Boziju (naravno, nece uspeti kao sto nisu uspevali ni njihovi prethodnici tokom istorije), a pritom se ne stide da se nazivaju hriscanima.
Preporuke:
0
0
68 četvrtak, 14 april 2011 14:00
Petar Janketić
Vaskrsija
Artemijevo ucenje o Crkvi je jeres, cak gora i od rimokatolicke jeresi

Znamo mi odlično da je ekumenistima svaki pravoslavac koji se čvrsto drži Sv.Kanona i Svetootačkog predanja i koji ni po cenu života neće da prizna papu, gori od najgoreg neprijatelja. Zato ekumenisti tako bestidno i podmuklo progone i kleveću pravoslavne.

Vladika Artemije nema nikakvo "svoje učenje" o Crkvi i to je samo jedna u nizu sramnih kleveta ekumenista.

Onaj ko je pravoslavan taj veruje po Simvolu vere gde se jasno kaže da postoji samo JEDNA Sveta Saborna i Apostolska Crkva, a ne dve, tri ili čak 349 "Crkvi" koliko je trenutno učlanjeno u "Svetskom Savezu Crkvi".

Žalosno je da neki episkopi u SPC tvrde kako postoje "dve Crkve" te da nam je Vatikan "sestrinska Crkva".
Preporuke:
0
0
69 četvrtak, 14 april 2011 14:34
Vaskrsija
Po Artemiju Crkva ne postoji, te stoga ni simbol vere njemu nije bitan. I ptice na grani znaju da su kanoni menjani kroz istoriju od strane Crkve jer je ona njih za sebe donela, a ne oni nju. Dovoljno je da je covek makar malo upucen u zivot Crkve da bi to znao.
Preporuke:
0
0
70 četvrtak, 14 april 2011 15:06
Vaskrsija
Najgore je sto Artemijeva druzina zavodi lakoverni narod i odvlaci ga u mracnu provaliju u koju je upala. Dusevno zdravi hriscani nece nikada nasesti na njihove price.
Preporuke:
0
0
71 četvrtak, 14 april 2011 15:13
Petar Janketić
Vaskrsija
Po Artemiju Crkva ne postoji

Kada i gde je to episkop Artemije izjavio da "Crkva ne postoji"? Zašto iznosite takve klevete?

Brižljivo pratim izjave svih crkvenih velikodostojnika i za sada je jedino p.Irinej u Beču izjavio (obraćajući se rimokatolicima) da će Pravoslavna Crkva prestati da postoji ukoliko ne bude vodila ekumenski dijalog o jedinstvu sa "ostalim hrišćanskim Crkvama". Dakle jedino p.Irinej smatra da Hristova Crkva može da nestane i koliko znam to još niko javno nije tvrdio osim njega.
Preporuke:
0
0
72 četvrtak, 14 april 2011 17:52
Dragoljub
Gospodin Janketić se hvata za reči i na osnovu toga izvodi svoje dalekosežne osuđujuće ili opravdavajuće zaključke.

Tako je njemu dovoljno to što Artemije nešto nije rekao ili je nešto pak rekao, da bi mu bilo dovoljno da opravda svog "jedino pravoslavnog" srpskog vladiku. A dela, ili bolje reći nedela, za koja je Hristos rekao da su glavni znak da li je neko dobar ili loš, njemu nisu bitni, odnosno, ne želi da ih sagleda u svetlu vekovnog predanja (njegov,i svih Artemijevaca,omiljeni izraz)Crkve.

Zato je i moguće da Artemije prevari i zavede mnoge, budući da je po svojoj spoljašnjosti on besprekoran čuvar kanona i predanja, a zapravo delima svojim ruši i razara telo Crkve Hristove.

Sa druge strane, patrijarh izjavi da je ekumenista, i Janketiću P. je to rešeno pitanje, da je patrijarh jeretik, jer eto, Sveti Justin Ćelijski je definisao ekumenizam kao svejeres. To zapravo govori o velikom samopouzdanju u nepogrešivost sopstvenog suda koji Janketić P. gaji i njegovom jezuističkom rasuđivanju.
Preporuke:
0
0
73 četvrtak, 14 april 2011 21:46
Petar Janketić
patrijarh izjavi da je ekumenista, i Janketiću P. je to rešeno pitanje, da je patrijarh jeretik, jer eto, Sveti Justin Ćelijski je definisao ekumenizam kao svejeres.

Iz ovog Vašeg izlaganja sledi da je Sveti Justin Ćelijski nebitan ili da je njegova definicija ekumenizma kao jeresi netačna, ali takvo razmišljanje kod ekumenista i ne čudi, jer oni niti poštuju Svete Oce niti poštuju Svete kanone, jednostavno oni su (ekumenisti), po sopstvenom umišljanju, iznad svega toga. I kakva su dela njihova?

P.Irinej je izjavio javno da priznaje Vatikansku jeres kao "sestrinsku Crkvu".

P.Irinej je protivno Sv.kanonima zapalio ritualnu sveću u sinagogi iako za takav prekršaj sledi odlučenje od Crkve.

P.Irinej je izjavio javno da postoje MOŽDA neke MALE prepreke za priznanje pape, ali da će se to ubrzo rešiti.

P.Irinej je rekao javno još mnogo toga, a što ne može da stane u ovaj mali komentar.

„I tako, dakle, po plodovima njihovim poznaćete ih“ (Mt 7,20)
Preporuke:
0
0
74 četvrtak, 14 april 2011 23:52
Vaskrsija
Artemije (Guru) je svojim (ne)delima pokazao da negira postojanje Crkve, cak i da priznaje njeno postojanje ona za njega nema nikakav znacaj i nije Carstvo Bozije na zemlji nego nekakva iskljucivo ljudska tvorevina koju svako moze da kroji po svojoj meri. Uzgred, steta je sto mi cenjena administracija skracivanjem znatno ublazuje ostrinu poruka!
Preporuke:
0
0
75 četvrtak, 14 april 2011 23:58
Vaskrsija
Patrijarh, kao i svi ljudi, gresi i neretko se nejasno izrazava (ipak ima 80 godina), ali zato nije jeretik, dok Artemije jeste jeretik, kao i svi oni koji mu sleduju! Njegova jeres se ogleda u odbacivanju bogocovecanske prirode Crkve, koju on svodi na nista. On se u pogledu stava o beznacajnosti Crkve izjednacio sa razlicitim protestantskim jeretickim grupicama.
Preporuke:
0
0
76 petak, 15 april 2011 11:32
Petar Janketić
Prosto ne mogu da verujem dokle ide mržnja ekumenista prema v.Artemiju, čak dotle da besramno izmišljaju i pripisuju v.Artemiju nešto što NIKAD niti je rekao niti je uradio.

Optuživati v.Artemija za jeres mogu samo oni koji apsolutno niti poznaju Crkvu niti znaju značenje pojma "jeres".

Velika zabluda ekumenista bazira se na njihovom umišljanju da su patrijarh i glasačka većina u Saboru NEPOGREŠIVI poput pape (s kojim ekumenisti vode dijalog o ujedinjenju, ali naravno ne da se papa pokaje i odbaci svoje jeresi, već da samo svoje jeresi preformuliše na takav način da one budu prihvatljive i rimokatolicima i pravoslavcima, i to je tzv. "jedinstvo u različitosti").

Dakle, sutra kad većina glasača u Saboru donese odluku o uniji sa Vatikanom, to će (po ekumenistima) biti "božanska" odluka, jer su oni - episkopi (pritom ogrezli u bogatstvu i luksuzu)"nepogrešivi".

Sve je to posledica njihovog gaženja Sv.kanona i odbacivanja Svetootačkog predanja, jer oni umišljaju da su pametniji od Sv.Otaca.
Preporuke:
0
0
77 petak, 15 april 2011 11:53
Vaskrsija
Katolici imaju donekle izvitopereno ucenje o Crkvi, dok neki nasi jeresijarsi imaju potpuno iskrivljeno ucenje o Crkvi, a to svoje ucenje sprovode u delo,a njihova nedela svedoce o njihovoj nepravoslavnoj veri. Za Artemija Crkva nije ni Jedna(zato sto on hoce da pravi neku svoju drugu crkvu), ni Sveta(da je za njega sveta ne bi joj radio to sto radi), ni Saborna (zato sto njemu nikakva zajednica i slusanje zive brace nije potrebno, on je poslusan samo onima koji su davno otisli svome Gospodu (ili on bar tako misli,a u stvari bi ga se i veliki Sveti Srpski Oci postideli i zasigurno ga se stide)), ni Apostolska (zato sto njihova kvazi crkva nema veze sa Crkvom kao Apostolskom Ustanovom). Ovo skoro svaka krstena dusa u Srbiji zna i nema smisla raspravljati o ociglenim stvarima.
Preporuke:
0
0
78 petak, 15 april 2011 12:26
Petar Janketić
Vaskrsija
Patrijarh, kao i svi ljudi, gresi i neretko se nejasno izrazava (ipak ima 80 godina)

Šta je nejasno u tome što on naziva Vatikansku jeres "sestrinskom Crkvom"? Ili što kaže da Crkva (=telo Hristovo) može prestati da postoji ukoliko ne bude vodila dijalog???

Koliko godina ima Irinej Bački i da li možda i njega godine opravdavaju u tome što poriče Sv.kanone dok se moli sa jereticima i pali ritualnu sveću u sinagogi? Jer za takve prekršaje kazna je odlučenje od Crkve. A možda ne zna za te Sv.kanone ili ih je i on "okačio mačku o rep" poput ostalih ekumenista, jer ko im šta može kad imaju većinu u Saboru i državnu silu iza sebe?

Koliko godina je imao e.Lavrentije kada je išao na poklonjenje papi (svi smo to videli) pri čemu je poveo i svojih 30-tak sveštenika da im papa da jeretički blagoslov? A to je isti papa koji je prethodno besomučno pozivao na bombardovanje Srba u Bosni i koji je beatifikovao Alojzija Stepinca.

Čime ih pravdate za sve to?
Preporuke:
0
0
79 petak, 15 april 2011 13:01
Petar Janketić
Za Artemija Crkva nije ni Jedna(zato sto on hoce da pravi neku svoju drugu crkvu
Ako je ovo istina kako se zove ta "Artemijeva Crkva"?
ni Sveta(da je za njega sveta ne bi joj radio to sto radi
Svetost proizilazi JEDINO iz poštovanja Sv.kanona, a za razliku od ekumenista koji Sv.kanone "kače mačku o rep", v.Artemije ih čvrsto poštuje.
ni Saborna (zato sto njemu nikakva zajednica i slusanje zive brace nije potrebno
Zašto slušati "braću" koja gaze Sv.kanone i ispovedaju jeres ekumenizma? V.Artemije ima zajednicu za vernicima, monasima, sveštenicima i episkopima tako da je bestidna laž reći da njemu "nikakva zajednica nije potrebna".
Apostolska (zato sto njihova kvazi crkva nema veze sa Crkvom kao Apostolskom Ustanovom
Kako se zove ta "Artemijeva kvazi crkva"?

Svim vernicima koji misle svojom glavom jasno je šta rade ekumenisti(=svejeretici) i šta bi rekli Sv.Oci na njihove težnje ka uniji sa papom.
Preporuke:
0
0
80 petak, 15 april 2011 13:14
Vaskrsija
-Katolici su ''sestrinska Crkva'' u meri u kojoj su isti sa nama, a jednakih ucenja sa njima imamo vise nego nejednakih (koja svakako nisu zanemarljiva).

-Palenje sveca u sinagogi ne potpada pod zabranu molitve sa jereticima, zato sto Jevreji nisu hriscanski jeretici jer ne veruju u Hrista.

-zajednicka molitva sa katolicima i protestantima takodje ne spada pod tu zabranu, zato sto se zabrana odnosi na zajednicko pricescivanje, sto ni jedan pravoslavni episkop nije uradio!

-to sto su neke vladike uzimale blagoslov od Pape mi se ne svidja, ja to nikada ne bih uradio.

-mesanje politike i vere nema smisla, jer sto Papa nije jeretik zato sto je pozivao na bombardovanje Srbije, nego zbog neceg drugog.
Preporuke:
0
0
81 petak, 15 april 2011 13:49
Vaskrsija
Ako je ovo istina kako se zove ta "Artemijeva Crkva"?

Ne znam kako oni sebe nazivaju, to treba njih pitati.

Svetost proizilazi JEDINO iz poštovanja Sv.kanona

Ovo jednostavno nije tacno. Crkva je te kanone donela u odredjeno vreme, da li to znaci da ona pre toga, kad ti kanoni nisu bili zapisani, nije bila Sveta Crkva? Kanoni su vrlo bitan, ali ipak promenjiv deo Crkvenog zivota. Danas ima toliko kanona kojih se niko u Pravoslavnoj Crkvi ne pridrzava pa ona zbog toga nije prestala da biva Sveta Bozija Crkva.Promenjivost kanona se pokazuje i u samim kanonskim zbornicima gde ima kanona koji su medjusobno protivrecni, dakle slovo kanona se odnosi na vreme u koje ih je Crkva donela,a njihov Duh ima bezvremeni znacaj.

Dakle, teoretski je nemoguce pridrzavati se svih kanona koji su ikada doneti zato sto medju njima ima medjusobno protivrecnih kanona.
Preporuke:
0
0
82 petak, 15 april 2011 14:21
Petar Janketić
45. pravilo Svetih Apostola:

„Episkop ili prezviter ili đakon koji se sa jereticima samo i molio bude, neka se odluči, ako im pak, dopusti, kao kliricima, da što rade, neka se svrgne“


71. pravilo Svetih Aposta:

„Ako neki hrišćanin prinese jelej u hram paganski, ili u sinagogu judejsku i na njihov praznik zapali svijeću: da bude odlučen od opštenja crkvenog“


15. kanon Svetog Konstantinopoljskog (dvokratnog) Sabora:

A oni, koji se odeljuju od opštenja sa svojim episkopom zbog kakve jeresi, koja je od svetih sabora, ili od Otaca osuđena, to jest kad on javno propoveda jeres i otvoreno o njoj u crkvi uči, takvi ne samo što neće podleći kazni po pravilima za to, što su prije sabornoga razbora odelili se od takvoga episkopa, nego će naprotiv biti zaslužni časti koja pravoslavnima pristoji. Jer oni nisu osudili episkope, nego nazoviepiskope i nazoviučitelje, niti su raskolom porušili jedinstvo Crkve, nego naprotiv pohitali su da oslobode Crkvu od raskola i razdelenja.
Preporuke:
0
0
83 petak, 15 april 2011 21:33
Dragoljub
Greši svaki koji tumači kanone van konteksta vremena u kojem su nastali i povoda kojim su doneti. Kanoni sami po sebi nemaju nikakvu suštinu ako se tumače i primenjuju van Crkve, jer su oni upravo i doneti u Crkvi i za potrebe Crkve.

Osnovno merilo pravoslavnosti pojedinca a i Crkve u celini je Liturgija odnosno bogoslužbeni život Crkve, jer u Liturgiji se nalazi čitava dogmatika i veroispovedanje. Neka Janketić P. bude ljubazan da nam ukaže na kvarenje vere to jest dogme, odnosno propovedanje jeresi u Liturgiji, na stranu pitanje dveri i glasnih molitava jer to ipak nema veze sa dogmatima od kojih zavisi spasenje. Da li je u ma čemu izmenjen Nikeo Carigradski Simvol Vere? Da li bilo koji arhijerej naše Crkve propoveda na bogosluženju bilo koju jeres koja je osuđena na Saborima? Izjave pojedinaca, recimo patrijarha, su njihova lična stvar, i nisu automatski i stav Crkve. Uzeti nečiju pogrešnu izjavu za opravdanje raskola samo svedoči o duhovnoj nezrelosti i neutvrđenosti u veri dotične osobe.
Preporuke:
0
0
84 petak, 15 april 2011 22:00
Dragoljub - nastavak
I konačno, jednom za svagda da razjasnimo u vezi toliko puta pominjanog i od strane artemijevaca zloupotrebljavanog svetog Jovana Zlastoustog.
Dakle, sveti Jovan Zlatousti jeste bio nepravedno svrgnut sa katedre Carigradske patrijaršije, ali nije bio raščinjen od strane Sabora pod Hrastom. Dakle, ostao je u činu episkopa,ali prognan od strane Cara, tako da ovo bezakonje koje bivši ep. Artemije čini, pre svega služenje liturgije i nakon raščinjenja, je neuporedivo sa Svetim Jovanom Zlatoustim.
Preporuke:
0
0
85 petak, 15 april 2011 23:34
Petar Janketić
Da li je u ma čemu izmenjen Nikeo Carigradski Simvol Vere?
Da, izmenjen je u tome što ekumenisti tvrde da postoje DVE odvojene Crkve, nasuprot Simvola Vere gde se ispoveda postojanje samo JEDNE Crkve.
Da li bilo koji arhijerej naše Crkve propoveda na bogosluženju bilo koju jeres koja je osuđena na Saborima?
Da, ekumenisti propovedaju jeres o smrtnosti duše, tako da menjaju i molitve u Sv.Liturgiji, npr. umesto ispravnog: "Za višnji mir i spasenje duša naših, Gospodu se pomolimo", govore: "Za višnji mir i spasenje naše, Gospodu se pomolimo".
Dakle, sveti Jovan Zlatousti jeste bio nepravedno svrgnut sa katedre Carigradske patrijaršije, ali nije bio raščinjen od strane Sabora pod Hrastom. Dakle, ostao je u činu episkopa
Kakva neverovatna tvrdnja! Pa svrgnuće i raščinjenje su sinonimi. U Sv.Kanonima na srpskom jeziku nigde se i ne spominje reč "raščinjenje", već jedino "svrgnuće". Sv.Jovan Zlatousti je bio i raščinjen i izopšten iz Crkve.
Preporuke:
0
0
86 petak, 15 april 2011 23:43
Petar Janketić
Evo šta kaže Georgije Florovski o Sv.Jovanu Zlatoustom:
Njegovo mučeništvo je bilo mučeništvo bez krvi. Nisu ga progonili neki spoljni neprijatelji, nego njegova sabraća, koji su ga lažno optužili i on je svoj život okončao u okovima, izgnanstvu, izopšten i progonjen od hrišćana zbog svoje vere u Hrista i Evanđelje

Ubrzo se pokazala sva nepravda osude Zlatousta. Godine 417. konstantinopoljski episkop Atik vratio je njegovo ime u diptihe, pozivajući se na glas naroda. Kirilo Aleksandrijski je oštro protestovao: „Ako je Jovan u episkopatu, zašto Juda nije među apostolima“.
Preporuke:
0
0
87 subota, 16 april 2011 00:40
Dragoljub
Da, izmenjen je u tome što ekumenisti tvrde da postoje DVE odvojene Crkve, nasuprot Simvola Vere gde se ispoveda postojanje samo JEDNE Crkve.


A čita li se to tako na Liturgiji, da li je ušlo u bogoslužbenu praksu da se pominju dve Crkve, ili sestrinske Crkve? Štampaju li se molitvenici sa tim izmenama?

Da, ekumenisti propovedaju jeres o smrtnosti duše, tako da menjaju i molitve u Sv.Liturgiji, npr. umesto ispravnog: "Za višnji mir i spasenje duša naših, Gospodu se pomolimo", govore: "Za višnji mir i spasenje naše, Gospodu se pomolimo".


Služebnik koji se štampa sa blagoslovom Sv. Arh. Sabora nema tu izmenu, niti sam ja čuo tu novinu na liturgiji, čak ni na Liturgiji na "ozloglašenom" i "papo ekumenističkom" Bogoslovskom Fakultetu!

Savetovao bih vam da vaša saznanja prikupljate i sudove donosite na osnovu aktivnog učestvovanja u liturgijskom životu naše Crkve, a ne na osnovu artemijevskih i zilotskih internet foruma-pljuvaonica, neozbiljno je to.
Preporuke:
0
0
88 subota, 16 april 2011 19:34
Dragoljub
Sveti Sinod Grčke Crkve je na današnjem zasedanju podržao stav Patrijarha Srpskog Irineja i Sabora Srpske Crkve po pitanju raščinjenog ep. Artemija.

Između ostalih, svoj potpis na dokument kojim se izražava podrška Grčke Crkve Srpskoj Crkvi stavio je i mitropolit pirejski Serafim.
Preporuke:
0
0
89 subota, 16 april 2011 22:10
Petar Janketić
Sveti Sinod Grčke Crkve je na današnjem zasedanju podržao stav Patrijarha Srpskog Irineja i Sabora Srpske Crkve po pitanju raščinjenog ep. Artemija.
Ne znam samo odakle Vam ova vest kad ona nije objavljena na zvaničnom sajtu Grčke Crkve, pa čak ni na sajtu grčke agencije Romfea.

Izgleda da koristite isti izvor kao prilikom naučnofantastičnog tvrđenja da je Sv.Jovan Zlatousti bio svrgnut, ali to nije bilo raščinjenje.

A što se tiče Vašeg poimanja Liturgije, po vama sledi da ako Liturgija ostane ista čak i kada vrh SPC prizna papu, Vi mislite da će i tada Liturgija biti i dalje blagodatna, ako su njene molitve ostale iste???
Preporuke:
0
0
90 nedelja, 17 april 2011 21:31
Dragoljub
Pogledajte malo bolje na sajtu Romfeje, možda je malo teže prepoznati naslov ako se ne snalazite sa grčkim jezikom. Postoji prevod na engleski na blogu Mystagogy.

A što se tiče priznanja pape od strane Srpske crkve, meni se čini da se vama očito žuri da do toga dođe kako bi ste opravdali svoje i bivšeg ep. Artemija neodržive stavove. No, hvala Bogu, do toga nikada neće doći, jer naši episkopi nisu izdajice vere kao što vi to sugerišete - ko zna koji su vaši i Artemijevi pravi razlozi za te tvrdnje - i mučenička Srpska crkva nikada i ni zbog čega neće izdati veru pravoslavnu! Ali to ne vašom zaslugom, i "zaslugama" Artemijevih pseudo pravoslavnih revnitelja, već pre svega zato što Bog neće ostaviti narod svoj u Crkvi svojoj.

Svako dobro!
Preporuke:
0
0
91 ponedeljak, 18 april 2011 10:26
Petar Janketić
A što se tiče priznanja pape od strane Srpske crkve, meni se čini da se vama očito žuri da do toga dođe kako bi ste opravdali svoje i bivšeg ep. Artemija neodržive stavove. No, hvala Bogu, do toga nikada neće doći, jer naši episkopi nisu izdajice vere kao što vi to sugerišete

Pa zašto se vodi ekumenski dijalog sa Vatikanom, nego zbog ujedinjenja s njim?

Evo šta kaže p.Irinej:
Ekumenski dijalog ne teži unifikaciji Crkve već „pomirenoj različitosti" (jedinstvu u različitosti).


Ekumenisti nikad neće reći da papa treba da pokaje, odrekne svojih jeresi i vrati Pravoslavnoj Crkvi, već oni vode dijalog u cilju da pronađu nove formulacije papskih jeresi tako da te nove formulacije budu prihvatljive i rimokatolicima i pravoslavnim, tj. svako će moći da ih tumači na svoj način, a zauzvrat će se proglasiti jedinstvo između Vatikana i Pravoslavne Crkve, naravno pod upravom pape. To je "jedinstvo u različitosti".

Svako dobro i Vama.
Preporuke:
0
0
92 ponedeljak, 18 april 2011 12:17
Dragoljub
Ekumenisti nikad neće reći da papa treba da pokaje, odrekne svojih jeresi i vrati Pravoslavnoj Crkvi, već oni vode dijalog u cilju da pronađu nove formulacije papskih jeresi tako da te nove formulacije budu prihvatljive i rimokatolicima i pravoslavnim, tj. svako će moći da ih tumači na svoj način, a zauzvrat će se proglasiti jedinstvo između Vatikana i Pravoslavne Crkve, naravno pod upravom pape. To je "jedinstvo u različitosti".


To je vaše tumačenje i vi, naravno, imate pravo na njega, ali zašto mislite da je ono "nepogrešivo", odnosno, zašto ga vi namećete kao jedino moguće gledište i rešenje pitanja odnosa između Pravoslavne Crkve i Rimokatolika? Koliko znam, niko nam od svetih otaca nije ostavio u predanje da se bavimo predviđanjima i prorokovanjem budućih događaja, naprotiv, takvo duhovno ponašanje su proglasili neozbiljnim i potencijalno opasnim.
Preporuke:
0
0
93 ponedeljak, 18 april 2011 12:29
Dragoljub
Zabeležen je stav Sv. Siluana Atonskog o odnosu prema nepravoslavnima i načinu razgovora sa takvima.

Arhimandritu koji je misionario među protestantima i rimokatolicima, ali na način grubog osuđivanja svih njihovih jeresi, starac je odgovorio da obrati pažnju na stvari koje su nam zajedničke u veri i da njih uzme kao temelj svoje propovedi.

Znači, oče arhimandrite, oni su ubeđeni da pravilno postupaju što veruju u Isusa Hrista, što poštuju Majku Božiju i svetitelje, što ih prizivaju u svojim molitvama. Međutim, ako im vi kažete da je njihova vera zabluda, oni vas neće slušati... Međutim, ako narodu budete govorili da je dobro što veruju u Boga, što poštuju Bogorodicu i svetitelje, što idu u crkvu na bogosluženja i što se kući mole, što čitaju reč Božiju i ostalo, ali da u nečemu greše i da te greške treba da isprave pa će sve biti dobro, i onda će se Gospod radovati zbog njih, pa ćemo se svi spasti milošću Božijom... Bog je Ljubav. Zato i propoved treba da izvire iz ljubavi.
Preporuke:
0
0
94 ponedeljak, 18 april 2011 19:00
Petar Janketić
To je vaše tumačenje i vi, naravno, imate pravo na njega, ali zašto mislite da je ono "nepogrešivo"

To nije MOJE tumačenje, već je to tumačenje mnogih pravoslavnih jerarha kao i samih ekumenista koji to skoro i da ne kriju.

U novinama SPC - "Pravoslavlje" broj 977, možete pročitati u članku Arh. Georgija, Igumana Manastira Prepodobnog Grigorija na Svetoj Gori sledeće:

e)Priprema, izlaganje i podržavanje novojavljenih teorija, od kojih se Filioljue, primat i nepogrešivost tumače od rimokatolika na takav način kako bi bili prihvaćeni od pravoslavnih.

...

Uz to, sjedinjenje koje se ostvaruje, iako se već više decenija dobro priprema od Vatikana, neće biti prihvaćeno od većine pravoslavnih, ali će doprineti njihovom raskolu, pošto će biti bez suštinskog rešavanja dogmatskih razlika, bez odricanja rimokatolika od jeretičkih dogmata (Filioljue, primat, tvarna blagodat itd.), već sa njihovim pretumačenjima, na način bezbolan za Vatikan i prihvatljiv od pravoslavnih.
Preporuke:
0
0
95 ponedeljak, 18 april 2011 20:46
Petar Janketić
Dragoljube, zašto se čudite traganju ekumenista za mogućnošću različitih tumačenja papskih dogmata (kao puta za ujedinjenje pravoslavne Crkve sa Vatikanom), kada rimokatolički biskupi u Hrvatskoj uspevaju čak da porede Anta Gotovinu sa Gospodom Isusom Hristom?

Imate u današnjem Blicu članak o tom tumačenju kod rimokatolika.

Možda ćete reći kako rimokatolici mogu da tumače dogme kako hoće, ali pravoslavni na to nikad neće pristati, pa odmah da Vam kažem da su se pravoslavni ekumenisti pobedonosno pohvalili kako su "uspeli" da ubede rimokatolike da "odbace" filioque (a što je navodno potpisano pre nekoliko godina na nekom ekumenističkom skupu) i kao rezultat te "pobede" pravoslavnih danas u rimokatoličkom Simvolu vere stoji:
Vjerujemo u Svetoga Duha, Gospodina, darovaoca života, koji proizlazi od Oca (i Sina).

Eto, to je ta "maestralna pobeda" pravoslavnih ekumenista: sada stoje ZAGRADE oko ishođenja Sv.Duha od Sina i to svi mogu da tumače kako hoće.
Preporuke:
0
0
96 utorak, 19 april 2011 00:41
Dragoljub
Možda ćete reći kako rimokatolici mogu da tumače dogme kako hoće, ali pravoslavni na to nikad neće pristati, pa odmah da Vam kažem da su se pravoslavni ekumenisti pobedonosno pohvalili kako su "uspeli" da ubede rimokatolike da "odbace" filioque (a što je navodno potpisano pre nekoliko godina na nekom ekumenističkom skupu) i kao rezultat te "pobede" pravoslavnih danas u rimokatoličkom Simvolu vere stoji:


O kojim to pravoslavnim ekumenistima vi pričate? Koliko su mi poznati vaši stavovi, biti pravoslavan i ekumenista nije moguće,jer ekumenizam je svejeres?Ali,bilo kako bilo,voleo bih da navedete neka imena, čisto da bi ta vaša priča, koju ste kao i ostale,pokupili iz štampe i sa interneta, bila bar malo verodostojnija.Daleko je bolje imati stav o Crkvi na osnovu svog života i iskustva u Crkvi.

Drugo,kada govorite i sudite o krupnim stvarima,ko će vas ozbiljni shvatiti ako i sami kažete da se nešto desilo navodno na nekom(?)ekumenskom skupu!
Preporuke:
0
0
97 utorak, 19 april 2011 01:34
Petar Janketić
O kojim to pravoslavnim ekumenistima vi pričate?
Jeste da je to suštinski kontradiktoran termin, ali oni sami sebe tako nazivaju.
kada govorite i sudite o krupnim stvarima,ko će vas ozbiljni shvatiti ako i sami kažete da se nešto desilo navodno na nekom(?)ekumenskom skupu!
Na ekumenističkim forumima verujem.org i pouke.org možete naći diskusije teologa ekumenista, pa jedan kaže ovako:
Jedna od ključnih, filioque, kako smo već u više navrata pisali ovde na forumu, prevaziđena je izlaskom dokumenta Kongregacije za doktrinu vere Dominus Iesus, 5. avgusta 2000 gde je sporni dodatak izbačen iz Simvola Vere. podsetimo da je upravo filioque bio osnovni razlog zbog kog je sveti Marko Evgenik odbio da potpiše Florentinsku uniju 1437.
Dakle za pravoslavne teologe ekumeniste, filioque je već rešen, tj. prevaziđen problem (i mene je lično ubeđivao u to jedan ekumenista tokom naše diskusije).

Sad se "rešavaju" preostale papske dogme.
Preporuke:
0
0
98 utorak, 19 april 2011 11:07
Dragoljub
Na ekumenističkim forumima verujem.org i pouke.org možete naći diskusije teologa ekumenista


A forumi su inače vrlo relevantni za život Crkve Božije! Opet, i opet vam kažem, batalite forume, novine, internet sajtove i počnite da gradite svoj stav i pogled na dešavanja u Crkvi iz ličnog učešća u molitvenom i bogoslužbenom životu Crkve.

Pustite šta pričaju ljudi! Svako može da priča šta mu padne na pamet, i dobro i zlo, ali sve se to meri i procenjuje saborno u Crkvi, u realnom životu i praksi. Ničiji pojedinačni stav, ili čak stav određene grupe ljudi ne može da bude važniji i iznad učenja i ispovedanja saborne Crkve, odnosno naroda Božijeg koji je u jedinstvu sa svojim episkopima, sveštenstvom i monaštvom. To je identitet Crkve i sabornost je način življenja Crkve u ovom svetu.

Zato Sv. otac Justin Ćelijski uprkos svemu nije istupio iz Crkve iako je German bio ekumenista. I zato Artemije greši, jer je uzdigao sebe iznad Crkve čime ruši njeno jedinstvo!
Preporuke:
0
0
99 utorak, 19 april 2011 11:20
Dragoljub
Kada se čovek isključi sa raznih "foruma" i ode u Crkvu na Liturgiju, onda vidiš da sve te priče koje kruže po štampi i internetu padaju u vodu, najviše zbog toga što većina forumaša i novinara koji dozvoljavaju sebi da pričaju sve i svašta, retko kada da i privire u Crkvu, te prema tome nemaju ni prave predstave o Crkvi.
Takođe, ako se čovek opredeli da prati samo jedan segment života Crkve, kao što je tzv. "ekumenski dijalog", koji naravno, nije najbitniji i ne može biti bitniji od Liturgijskog života, onda i nije čudno što pojedini svakog dana pričaju o "izdaji vere" i tamo gde nje zapravo nema! Ima ona poznata priča starca Pajsija o muvi i pčeli. To je odprilike to! Muvu privlači nečistoća i ona nikada ne primećuje raznovrsno cveće, dok pčelu ne zanima ništa nečisto nego samo traži cvetni polen da bi sabirala med. Svako se opredeljuje da li će biti sličan pčeli ili muvi. "Revniteljima" se čini da je sve propalo i da rimski papa trijumfuje, a zapravo se lišavaju blagodatnih darova Crkve
Preporuke:
0
0
100 utorak, 19 april 2011 12:24
Petar Janketić
A forumi su inače vrlo relevantni za život Crkve Božije!
Na pomenutim forumima (koji rade sa blagoslovom nadležnih episkopa) ode ekumenizmu pišu SVEŠTENICI, TEOLOZI i VEROUČITELjI (dakle predstavnici zvanične Crkve) - s kojima ste Vi u zajednici.
Pustite šta pričaju ljudi!
Ja zaista ne mogu da zatvorim oči pred JAVNIM istupima p.Irineja i drugih episkopa po pitanju ekumenizma i Vatikana, jer me sablažnjavaju, niti želim da budem u zajednici s njima takvima.

Kako Vi možete da poštujete p.Irineja, a da npr. ne prihvatate njegovu izjavu da nam je Vatikan "sestrinska Crkva"? Ta njegova tvrdnja je objavljena i na zvaničnom sajtu SPC.

Lično sam slušao nedavno propoved sveštenika ekumeniste (tokom Liturgije) gde suprotno Sv.ap.Pavlu (Rim,5:12) tvrdi da smrt NIJE ušla kroz greh u svet i da je to pogrešno učenje u Pravoslavlju?! Ipak vrlo dobro imam predstavu o današnjnoj SPC za razliku od nekih koji NE ŽELE da vide gruba iživljavanja ekumenista nad verom.
Preporuke:
0
0
101 utorak, 19 april 2011 14:33
Petar Janketić
Zato Sv. otac Justin Ćelijski uprkos svemu nije istupio iz Crkve iako je German bio ekumenista. I zato Artemije greši, jer je uzdigao sebe iznad Crkve čime ruši njeno jedinstvo!
Ne znam da je German ikad JAVNO za sebe tvrdio da je ekumenista ili da se zajedno molio sa jereticima ili palio ritualnu sveću u sinagogi, ali svakako bestijalnost i antipravoslavnost ekumenizma u to doba ne može se skoro ni porediti sa današnjim stepenom ekumenizma u kojem se tvrdi da je Vatikan blagodatna i spasavajuća Crkva (Balamando 1993, Ravena 2007), a nipošto jeres.

Vladika Artemije NIJE "uzdigao sebe iznad Crkve", već JEDNOSTAVNO ne pristaje na bezakone i nekanonske odluke prema njemu i samo zato što se čvrsto drži istine i zakona po Vama sledi da on na taj način "ruši crkveno jedinstvo"?! Pa očigledno da su za narušavanje crkvenog jedinstva krivi ONI koji gaze Sv.kanone ili mislite da je možda i Sv.Jovan Zlatousti rušio jedinstvo Crkve jer nije hteo da prihvati odluku o raščinjenju?
Preporuke:
0
0
102 utorak, 19 april 2011 16:47
Dragoljub
Ne znam da je German ikad JAVNO za sebe tvrdio da je ekumenista ili da se zajedno molio sa jereticima ili palio ritualnu sveću u sinagogi, ali svakako bestijalnost i antipravoslavnost ekumenizma u to doba ne može se skoro ni porediti sa današnjim stepenom ekumenizma u kojem se tvrdi da je Vatikan blagodatna i spasavajuća Crkva (Balamando 1993, Ravena 2007), a nipošto jeres.


Pa opet vi, ne mora da kaže, kao što i ako neko nešto kaže ne mora da bude obavezujuće.
Patrijarh German je u svoje vreme bio Generalni Sekretar Svetskog Saveta Crkava u Ženevi. Gore od toga ne može! U isto to vreme, sv. Justin Ćelijski je definisao tadašnji ekumenizam kao svejeres. Pa ipak, nije prekinuo opštenje sa patrijarhom Germanom. Zato ja ne vidim po čemu je to Artemije sličan Justinu Ćelijskom u praksi, osim što se on sam poredi sa njim da bi preko Justina obezbedio sebi legitimitet za raskol koji pravi.
Preporuke:
0
0
103 utorak, 19 april 2011 21:28
Petar Janketić
kao što i ako neko nešto kaže ne mora da bude obavezujuće
To ne kaže neki neuki čovek iz nekakve zabiti, već to kaže lično PATRIJARH i to se još objavi na ZVANIČNOM sajtu SPC. Ali uostalom to nije rečeno tek onako, već na osnovu POTPISANIH SPORAZUMA u Balamandu 1993. i Raveni 2007. Ne mogu da shvatim zašto toliko uporno to ignorišete i takve izjave vrha SPC predstavljate kao neka benigna i slučajna istrčavanja iz vekovnog pravoslavnog ustrojstva.

Jednostavno imate sve crno na belo i to će tako ostati ma koliko Vi zatvarali oči pred tim.
Pa ipak, nije prekinuo opštenje sa patrijarhom Germanom
A kako tumačite odbijanje Sv.Justina da se susretne sa p.Germanom? Poznat je događaj kad mu se p.German najavio da će da dođe u manastir i čim se on približio kapiji, sv.Justin je izašao iz manastira na drugu stranu i otišao u šumu. Zar to nije očigledan prekid opštenja sa patrijarhom Germanom?
Preporuke:
0
0
104 utorak, 19 april 2011 22:28
Dragoljub
Ravena i, Balamand pogotovo, svašta su predvideli, i opet, izgleda niko se nije obavezao da sprovede te sporazume. Nema sasluživanja iako je to, čini mi se predviđeno sporazumom u Balamandu.

o ne kaže neki neuki čovek iz nekakve zabiti, već to kaže lično PATRIJARH


Zar patrijarh nije slobodan čovek kao i svi ostali, da može da povuče ono što je negde rekao, ili da se predomisli? Uostalom, on nema pretenzije na papsku odnosno artemijevsku nepogrešivost!

A kako tumačite odbijanje Sv.Justina da se susretne sa p.Germanom? Poznat je događaj kad mu se p.German najavio da će da dođe u manastir i čim se on približio kapiji, sv.Justin je izašao iz manastira na drugu stranu i otišao u šumu. Zar to nije očigledan prekid opštenja sa patrijarhom Germanom?


Upravo tako, bravo! Iz toga se vidi da Justin nije odobravao Germanov ekumenizam, ali ipak nikada nije prekinuo opštenje sa njime osnivajući para crkvu. Pod opštenjem se misli na Liturgiju a ne na druženje.
Preporuke:
0
0
105 utorak, 19 april 2011 22:49
Dragoljub
Ne mogu da shvatim zašto toliko uporno to ignorišete i takve izjave vrha SPC predstavljate kao neka benigna i slučajna istrčavanja iz vekovnog pravoslavnog ustrojstva.


Zato što je takvih istrčavanja iz vekovnog pravoslavnog ustrojstva bilo mnogo pre našeg vremena, i to od strane svetih Nemanjića, koje je Crkva kanonizovala. To je upravo ono što vam uporno govorim, da mnogi postupci i izjave NE MORAJU biti i obavezujući. Posle tolikih susreta, skupova, molitvenih osmina, konferencija, zajedničkih, bratskih, sestrinskih izjava i susreta, pa i potpisanih dokumenata, NIŠTA se realno nije promenilo u odnosima Pravoslavne Crkve i Rimokatolika! Ko je prešao na uniju u Srbiji? Niko! Pa zar mislite da bi se Srpski Patrijarh, bilo koji, odrekao sopstvene vlasti i autoriteta u Srpskoj Crkvi zarad rimskog pape? Da li biste vi ustupili mesto domaćina nekom strancu u vašem domu i zauzeli položaj sluge? Takvoga bi svi smatrali ludim!
Preporuke:
0
0
106 utorak, 19 april 2011 23:32
Petar Janketić
Ravena i, Balamand pogotovo, svašta su predvideli, i opet, izgleda niko se nije obavezao da sprovede te sporazume
Itekako su se obe strane obavezale, a osnovno je da pravoslavni NE SMEJU prekrstiti rimokatolika koji hoće da pređe u Pravoslavlje, jer se tim sporazumima priznaje blagodat u Svetim tajnama papske crkve, tj. Pravoslavni zvaničnici sada priznaju da postoje DVE ravnopravne, blagodatne i spasavajuće Crkve koje su "odvojene" zbog "dogmatskih razlika", a ne zbog jeresi, te stoga vode dijalog o postizanju ujedinjenja te DVE Crkve. Treba li napominjati koliko je ovde narušen pravoslavni Simvol vere gde se ispoveda postojanje samo JEDNE Crkve?
Uostalom, on nema pretenzije na papsku odnosno artemijevsku nepogrešivost!
Ovo nije tačno, jer je on zagovornik antipravoslavne teze o nepogrešivosti Sabora episkopa (na čijem je on čelu) i to je osnovni argument ekumenista kojim tvrde da je njima zato bilo nemoguće da prekrše Sv.kanone tokom kažnjavanja v.Artemija.
Preporuke:
0
0
107 utorak, 19 april 2011 23:44
Petar Janketić
Iz toga se vidi da Justin nije odobravao Germanov ekumenizam, ali ipak nikada nije prekinuo opštenje sa njime osnivajući para crkvu.
Ni v.Artemije nije osnovao nikakvu pa ni tu "para" crkvu kako Vi uporno spočitavate. On je i dalje samo episkop Raško-prizrenski u egzilu. I sv.Jovan Zlatousti je nakon raščinjenja od strane Sabora (koje nije priznao) nastavio da činodejstvuje kao Carigradski episkop i ko sme tvrditi da je on tada osnovao "para crkvu"?
Pod opštenjem se misli na Liturgiju a ne na druženje.
Sv.Justin Popović ni na Liturgiji nije pominjao patrijarha Germana sigurno.
Preporuke:
0
0
108 sreda, 20 april 2011 00:16
Petar Janketić
Ko je prešao na uniju u Srbiji?
Pa preći će čitava SPC čim se završi ekumenski dijalog. Pa to ekumenisti i ne kriju, osim što izbegavaju da koriste termin "unija", već se radije služe terminom "ujedinjenje Crkvi".

Kao što vidimo, već su "rešili" problem filioque, a trenutno rade na problemu paskog primata i nepogrešivosti i čim to reše, eto unije.

Možda čak i 2013.godine u Nišu.
Preporuke:
0
0
109 sreda, 20 april 2011 10:10
Dragoljub
G. Janketiću, možete da "vrdate" koliko hoćete, ali Justinov odlazak u šumu pred patrijarhom Germanom ne znači da je ćelijski svetac prekinuo molitveno opštenje sa patrijarhom. On se nije slagao sa Germanovim ekumenizmom, koji je, uzgred, bio mnogo "praktičniji" nego našeg patrijarha Irineja. Ali, sv. Justin Ćelijski je ostao u molitvenom jedinstvu sa patrijarhom Germanom, i to preko svog kanonskog episkopa, Jovana Valjevskog, koji je na svojim Liturgijama pominjao Germana kao patrijarha. Tu je sve kristalno jasno, i ne ostavlja mesta nikakvoj sumnji.
Jednostavno, Artemije nije nikakav "dostojni" učenik sv. Justina, jer to što on radi nije mogao naučiti od svog svetog duhovnika, tako da, može on do mile volje da se poziva na Justina,ali dela ga razobličuju kao lažnog učenika.
Preporuke:
0
0
110 sreda, 20 april 2011 10:25
Dragoljub
Ko je prešao na uniju u Srbiji?
Pa preći će čitava SPC čim se završi ekumenski dijalog.


To vaše "prorokovanje" zadržite za sebe. Nemojte da plašite i sablažnjavate neutvrđene u veri!
Opet vas pitam, kakav lični interes imaju Patrijarh Irinej i vladike iz Sinoda, da prepuste svoju vlast i uticaj nad Srpskom crkvom rimskom papi? Šta oni dobijaju time, ako se uklone i prepuste kormilo Srpske crkve rimokatolicima? Zašto oni to do sada nisu već uradili, ako imaju te ambicije?
Pitam vas opet, da li biste vi pustili stranca da bude domaćin u vašem domu a da mu vi budete sluga? Da li normalan čovek uopšte može da razmišlja u tom pravcu?

Možda čak i 2013.godine u Nišu.


Zašto imate potrebu da se bavite predviđanjem događaja? I to, kao po pravilu, sva su vam predviđanja megalomanska i negativna! Možete li vi dopustiti da se u budućnosti za ovu našu napaćenu Crkvu i narod desi nešto pozitivno?

Papa naravno neće biti pozvan u Niš 2013. godine, to je jasno!
Preporuke:
0
0
111 četvrtak, 21 april 2011 10:52
Žika S. Tadić
"Ekumenizam je svejeres" - Sv. Ava Justin
Preporuke:
0
0
112 četvrtak, 21 april 2011 15:39
Petar Janketić
Dragoljub
Čak je i sv. Nektarije Eginski, koji je zaista nepravedno svrgnut i proteran sa svoje eparhije, poštovao vlast lokalnih episkopa i uvek sve radio sa njihovim blagoslovom.
Ovo je netačna informacija.

Sv.Nektarije Eginski nije bio svrgnut, tj. raščinjen, već je bio (ekumenističkim rečnikom rečeno) "penzionisan", ali je i dalje ostao episkop i njemu nikad nije bilo zabranjeno da činodejstvuje.

V.Artemije je poštovao vlast lokalnih episkopa (npr. e.Vasilija Sremskog tokom boravka u Šišatovcu, i p.Irineja kada je odustao od konferencije za medije u Beogradu nakon što mu je to bilo zabranjeno iz beogradske patrijaršije) i sve je radio s njihovim blagoslovom dok nije NASILNO prognan od strane albanske KPS iz Eparhije Raško-Prizrenske u novembru prošle godine.

Tako da je progon Sv.Jovana Zlatoustog sličniji progonu v.Artemija, nego progon Sv.Nektarija Eginskog, jer su prva dvojica bili raščinjeni od strane Sabora i nasilno proterani iz svojih eparhija.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner