среда, 24. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Ко је обрукао српска знамења?

Kоментари (73) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 21 јун 2011 12:46
Arnie
Врло је ружно оно што је написао аутор у поледњем пасусу.Стављајући у уста г.Марковићу оно што није рекао,а по мом схватању текста,чак ни помислио-веома је ружно.Аутор,нажалост опет покушава да буде занимњив по сваку цену.До сада је писао углавном неразумљиве,или само њему разумљиве памфлете о Цркви,бавећи се некаквим теоријама завере у врху наше Цркве.Како на моју срећу бесмисао не пролази,тако је и аутор престао са нападима на Патријарха,видевши да његово дизање прашине брзо пресахне.Шта ли ће следеће пасти на ум нашем познаваоцу свега и свачега.За почетак,предлажем му да нам ипак објасни шта значи она чудна реч иза његовог имена и презимена,а затим може рецимо мало и о фудбалу-што да не ,можда га као аутора коначно крене..Срећно...
Препоруке:
15
88
2 уторак, 21 јун 2011 12:47
Хернанес
Ваљда се нада да га поново позову у Квискотеку.
Препоруке:
38
18
3 уторак, 21 јун 2011 13:10
Милоје
Много је таквих у данашњој поробљеној Србији.
Препоруке:
62
5
4 уторак, 21 јун 2011 13:15
@@
Похвала аутору , уз овакав поговор , књигу "историчара" нема потребе читати.Кол`ко видим , појављује се гомила новожутих коментатора , што свакако даје на живости.
Препоруке:
66
5
5 уторак, 21 јун 2011 13:34
Смиљански
Штета био је добар историчар,али југословенски,вероватно му зато, и придају толико пажње!
Препоруке:
52
2
6 уторак, 21 јун 2011 13:36
thinking maize@ мало размишљање "гледе" историкових мотива
Стицајем околности пажљиво пратим напредовање г-дина Марковића на јавној сцени Србије. Тај његов пут по јавној сцени Србије био је доста постепен, по свему судећи условљен Марковићевим темпераментом. Та постепеност је била у несразмери са ПОЧЕТКОМ ЈАВНОГ НАСТУПА Марковића, НАРАВНО "Квискотека" и његова ПОБЕДА! Усред Загреба! Ривалитет Срба и Хрвата одвијао се крајем 80-тих И НА ЦЕРЕБРАЛНОМ НИВОУ! Мада, руку на срце, његовом успеху у финалној емисији допринео је један други финалиста из Београда, г-дин Александар Тимофејев, садашњи глодур "Studija B", иначе ПРИВАТНО ЗЕТ г-дина Марковића! Тимофејев и Марковић су једном ПОТВРДИЛИ да је ЊИХОВ успех у том финалу био могућ И ЗБОГ ПОДЕЛЕ ПОСЛА "гледе" 3-ћег финалисте, Хрвата! Тим успехом, као његовом личном марљивошћу г-дину Марковићу су била отворена МНОГА ВРАТА тих година. Тако га виђамо већ 1993, као члана стручног жирија квиза "Историја Срба" заједно са (нећете веровати!) Николом Самарџићем, сада једном од перјаница ЛДП-а! Интересантно!
Препоруке:
65
1
7 уторак, 21 јун 2011 13:46
thinking maize@ мало размишљање "гледе" историкових мотива, наставак
Ко што видите из претходних ЧИЊЕНИЦА г-дину Марковићу НИШТА НИЈЕ ФАЛИЛО за време тих "МРАЧНИХ ГОДИНА". Поред поменутих јавних наступа чини ми се да је давао интервјуе штампаним медијима. Сви су желели да покажу КАКО Србин МОЖЕ БИТИ и ПАМЕТАН, ЕДУКОВАН и КУЛТИВИСАН! Таква ПОТВРДА нам је требала како због НАС САМИХ, јер РАЗМЕРЕ МЕДИЈСКОГ РАТА су биле СТРАШНЕ! (За информацију консултујте књигу г-дина З. Петровића-Пироћанца, као неколика друга штива. Сам сам имао срећу да ми је током 10-так година колегиница била бивши ТАНЈУГ-ов преводилац, која ме је известила О СВОЈ ЗЛОЋУДНОСТИ ЗАПАДНОГ РАСИЗМА СПРАМ НАШЕГ НАРОДА! Рецимо, да су многе интелектуалне и уметничке перјанице Запада ДОВОДИЛЕ У ПИТАЊЕ и ЧИЊЕНИЦУ ПРИПАДАЊА СРПСКОГ ЧОВЕКА врсти Homo sapiens!) Тако је г-дин Марковић наставио своју академску каријеру, НЕОМЕТАН од ТАДАЊИХ ВЛАСТИ, а при томе је био и нпр. КОРИСНИК Сорошеве стипендије! Та стипендија НЕ МОРА аутоматски да повуче сумње у кредибилитет Марковићеве личности, АЛИ...
Препоруке:
63
2
8 уторак, 21 јун 2011 14:18
milorad
Pa gospodin istoričar je u upravnom odboru RTS-a, zajedno se suprugom Sonje Liht ( g.dinom Nikolićem) i Slobodanom Markovićem.Sve mi se više čini da je članove birao NEKO, nimalo slučajno.I da će program javnog servisa biti sve više usmeren ka omalovažavanju srpskog naroda.
Препоруке:
64
1
9 уторак, 21 јун 2011 14:27
uzgred
Markovic je clan DS-a, ako se dobro secam i clan Glavnog odbora DS, clan programskog saveta RTS, urednik kviza Visoki napon na RTS, i clan jos Upravnih odbora jos par vaznih institucija..
Naravno, to i ne mora da presudno utice na stavove autora, koji je privatno pristojan covek, ali nazalost izgleda da u ovom slucaju utice i te kako
Препоруке:
51
1
10 уторак, 21 јун 2011 14:33
Goran
Markovic je jedan od onih istoricara koji brani tezu da je 27 mart 41. bio jedini razlog vesanja na terazijama i da smo mi Srbi krivi zbog nacistickog tretmana prema nama u drugom svetskom ratu.Inace ovu tezu su on i njegovi istomisljenici plasirali javnosti neposredno pred nato samit u bg,kako nebismo opet napravili gresku neuclanjivanjem u nato.Dalje on nasu ulogu u prvom svetskom ratu glorifikuje pre svega zato sto smo tada marsirali rame uz rame sa Francuzima pa smo zato tada dostigli civilizaciski vrhunac i opet cemo tako kad odemo sa njima u Libiju.I na kraju Markovicevo tumacenje istoriskih dogadjaja treba staviti u kontekst sa njegovim angazovanjem u Tadicevo-Djilasovm-Sutanovcevom ds-u.
Препоруке:
69
1
11 уторак, 21 јун 2011 14:51
Ostap Bender
Piši što gore o Srbima i ne boj se! Uspeh je zagarantovan! Setio se toga i Marković i tako će postati "gorostas misli, otac ruske (srpske) demokratije i ličnost veoma bliska imperatoru (kralju Aci)!
A i obrukali su nas raznorazni evropejci u našim radovima toliko puta da jedan više ili manje ne znači ništa!
Препоруке:
47
1
12 уторак, 21 јун 2011 16:15
nataša
Evo kako su našti stari postupali kad bi uhvatili austrijskog žbira.
Vezali bi ga za bukvu u šumi i to tako da obgrli rukama bukvu a da mu leđa budu skroz slobodna. Zatim bi nožem zarezali kožu od vrha jednog ramena do vrha drugog ramena, zatim bi rukama zahvatili tu kožu sa leđa i snažno povukli na dole.
Generacije su stasavale učeći se da "nije četnik ko ne može zderati kožu austrijskom žbiru u jednom potezu".
Naravno ta silina kojom smo mi, daši stari, sa kojima se ja u potpunosti poistovećujem, derali kožu austrijskim žbirima nije posledica veličine mišića već ljutnje. A na šta su se ljutili, e to je već duža priča.

By the way, znate li da je Josip Broz uhvaćen i vezan za bukvu da mu živom oderu kožu. Znate li ko ga je spasao. Deda od Ljubiše Ristića, našeg proslavljenog pozorišnog režisera.
Ubedio je ostale da ga puste jer se tek bio pojavio i uhvatili su ga odmah na početku tako da nije počinio nikakav zločin.
E deda, deda kako nisi osetio koji će to srbožder postati!
Препоруке:
42
6
13 уторак, 21 јун 2011 16:16
The Tao of groove
Oliver Mlakar i Kvisko su imali presudni uticaj na politicku orijentaciju talentovanog DS istoricara.
Препоруке:
42
0
14 уторак, 21 јун 2011 18:11
@nataša
Po prvi put cujem za ovo. Umesanost Tita mi 'mirise' na to da je ovo samo jos jedna partizanska izmisljotina. U ostalom, drug Tito je retko bio blizu akcije. Doticni je vreme provodio u pozadini. A i sotale 'cinjenice' u vezi sa tim periodom su sumljive. Sta mi o tome uopste mozemo verovati, kad su doticni i Srpske cetnike postovecivali sa Ustasama? I sta uopste ocekivati od onih koji su u to vreme bili uveliko pristalice Lenjinove i Staljinove verzije 'istine', a dobro je poznato do koje mere su se moral i stavovi te dvojice, poklapali.

Suocimo se sa tim. Mi o periodu rata, i posle njega, znamo poprilicno malo, a jos manje istine.
Препоруке:
20
1
15 уторак, 21 јун 2011 20:02
brm
@nataša
ti se time hvaliss
@svim komentatorima
mogli bi za promenu da proccitate markoviccev tekst pre nego ssto hvalite uobiccajeno odvratne napise
Препоруке:
3
30
16 уторак, 21 јун 2011 20:07
Војвода Војислав
Хрватски историчар Славко Голдштајн може доћи у Београд и на РТС рећи да је у Јасеновцу убијено 80.000 људи и да су људи добровољно прекрштавани,а наш историчар без икакве сумње прихвата тезу да је у Сребреници убијено 8.000.
Јадни ми са оваквим филолозома,историчарима,социолозима,психолозима који здраво за готово прихватају све са Запада.
Класична Бечка школа која Србе сматра за варваре којима треба мењати културни модел.
Препоруке:
42
0
17 уторак, 21 јун 2011 20:19
nataša @ nataša
Broz je 1914 godine dospeo na front u Mačvu kao obaveštajni podoficir Austro-Ugarske vojske.
Na prvom izviđanju je uhapšen. Pošto mu je uniforma bila potpuno nova "naši" koji su ga uhapsili su shvatili da se radi o gušteru, znači mladom vojniku.
I pustili su ga.

Ti ima jedna priča o zameni identiteta, a to je da su postojala dvojica braće Broz, Jozef i Franc Jozef. Jedan od njih je poginuo, a drugi se predstavljao kao poginuli. Valjda je Jozefu nedostajao jedan prst i priilikom posete Kumrovcu neki stari meštanin je rekao "Ti nisi Jozef, Jozef nije imao prst, ti si Franc".
Ta mala zamena identiteta tu u Mačvi 1914. je možda nešto značila, ali kasnije nije. A možda se i taj starac u Kumrovcu nešto preračunao.
Uglavnom priča iz Mačve gde se Broz borio na strani Austrijanaca, bio uhapšen pa pušten je autentična.
Препоруке:
25
0
18 уторак, 21 јун 2011 20:44
nataša @ brm
Da hvalim se. I ne samo to, mislim da bi i sada bilo vrlo korisno i zdravo pre svega za pitanje časti da će svako delovanje protiv Srba kao takvih i Srbije kao države biti kažnjeno između ostalog i deranjem kože.
Pa šta ti misliš zašto su austrijski vojnici 1918 godine bežali koliko ih noge nose pred našom vojskom koja je nastupala od Soluna.

Kad bi neko smo podsetio Kacina šta rade srpski četnici kad se naljute da mu ne bi palo na pamet da radi to što radi i kad bi kazna bila izvesna.

Otiđi u Beč pa reci protiv Hitlera deseti deo onoga što austrijski žbiri govore o Miloševiću, budi siguran da će ti oderati kožu i figurativno , a i doslovce. Ili u Zagreb da kažeš kao Srbin nešto ne protiv Tuđmana nego protiv Pavelića. Linčovaće te. Ili u Sarajevu da kažeš da je Alija hitlerovac, a jeste.

Jedino Srbi od 1918. sve praštaju i uvrede i plajačku i sve, šta da pričam i Jasenovac i Bratunac i Sijekovac, i Klečku i trgovinu organima.
Dokle bre!
Препоруке:
33
1
19 уторак, 21 јун 2011 21:29
@nataša
Zna li istoričar Marković zna za deranje kože austrougarskih žbirova? Ako je Vaša priča istinita, trebalo bi da zna. Po njemu, svijetla srpska znamenja osramotili smo tek mi u Srpskoj, devedesetih, mada su zarobljeni francuski piloti, koji su nas bombardovali, otišli kući živi i zdravi. Iskreno, priča mi se ni malo ne dopada i "deranje kože", kad bi bilo tačno, bilo bi pravo divljaštvo. Imam dosta godina, pamtim priče ljudi koji su živjeli u austrougarsko vrijeme i u I svjetskom ratu, niko nije nešto slično pričao. Bar ne u Hercegovini.
Препоруке:
12
1
20 уторак, 21 јун 2011 21:36
Симић Манојло
Па Американци( а они су, зар не,узор демократије)
су у рату у Вијетнаму (дакле, још само прије 40-ак
година)имали девизу- Take no prisoners,што у преводу значи- "Убиј све, и врати се сам".
Тако су, у Вијетнаму, Лаосу и Камбоџи, побили
5 милиона људи, а изгубили рат.
Под посебан се микроскоп стављају поступци Срба,
а сви око нас ,у ближој и даљој околини, су
неупоредиво гори од нас.
Препоруке:
20
0
21 уторак, 21 јун 2011 21:42
Живадинка
Ех, историчар Предраг Марковић.....
Препоруке:
16
0
22 уторак, 21 јун 2011 21:47
Dragan Damjanić
Kad bi svi Srbi imali cojones ko Nataša gde bi nam kraj bio.
Najveća bruka srpskih znamenja je što neka od njih danas nose Šutanovčevi vojnici. Kakve oni veze imaju sa Srbijom i srpskom vojskom.
Препоруке:
25
0
23 уторак, 21 јун 2011 22:12
Sajber MIleva
Сазнадох понешто...
Сећам се ПМ из квиза, али се не сећам Тимофејева. Неупадљив тип у смислу знања.А као новинар, "прославио" се трач емисијом која му се тако и звала.
Један од оних који су унапред дигнути у небеса у том послу. Нешто као Сергеј Трифуновић у глуми.

Нисам знао да су у родбинским везама.

Е сад, то што су имали дил против трећег такмичара, Хрвата, то све објашњава.

Наиме, оба су поштени.
Понео их жар квиза, па су играли непоштено.
Одмах су схватили грешку.
И исправљају је цео живот од тада. Чине све да сперу љагу, додворавају се не само Хрватима, него свима.

Наравно, они су свесни чињенице да нису играли непоштено зато што су непоштени Предраг и Александар, него зато што су Срби!

Значи, свесни су апсолутне српске кривице.
Препоруке:
20
1
24 среда, 22 јун 2011 01:13
Клаудије
Сребреница

Чињеница 1: Муслимани постепено поубијали 3000 српских цивила око Сребренице
Чињеница 2: Срби се осветили - коначан збир жртава дискутабилан.
И то је то.
Сигуран сам да, да се није десила Сребреница, а десила се да би могла да падне Крајина, они би пронашли нешто друго чиме би настојали да нас држе у шаци. Сигурно је да су многи муслимани страдали ни криви ни дужни, али пробајте да поставите себе у позицију у којој су вам побили пола породице, а нема ни суда ни власти која ће бити у могућности да открије починитеље. Шта бисте предузели?
Препоруке:
8
0
25 среда, 22 јун 2011 02:06
Senka
Nije problem sto je taj Markovic napisao te gluposti nego je problem sto je Politika objavila i sto svi u Srbiji to citaju i vaspitavaju se nove generacije koje ce pod ovim utjecajem jos vise pljuvati sami po sebi u nadi da se bas takvi upljuvani -svidjaju svijetu .Onda ce se jedan dan cuditi kad ih i gori od njih budu ponizavali.
Medjutim , bit ce kasno za popravak stete. Markovic i do Markovica nece vise biti.
Препоруке:
8
0
26 среда, 22 јун 2011 08:02
XY
Nesumnjivo je da treba bez pardona braniti svoja prava, svoje interese i svoju čast. To znači u mirnodopskim vremenima proterivati strance koji ne poštuju ovu zemlju, a srpskim državljanima u takvim slučajevima oduzimati srpsko državljanstvo.Ali ovde je u pitanju postupak prema zarobljenicima. Koliko znam iz istorije i iz porodičnih priča - a moji su iz okoline Šapca i Cera - Srbi su se prema neprijatelju uvek ponašali u skladu sa vojničkom čašću. Zaista nisam čuo za taj postupak deranja kože sa ledja.
Inače Predrag Marković je zet Olega Novkovića, reditelja, koji je oženjen njegovom sestrom Milenom Marković, spisateljicom.Ne znam da li ima još jednu sestru.
Препоруке:
6
0
27 среда, 22 јун 2011 08:28
thinking maize "гледе" г-дина "Наташе" и опонената
Поред Новог, постоји и СТАРИ ЗАВЕТ, који ЈОШ ВАЖИ! "Ко има уши, чуће! Ко има очи, видеће!"
Препоруке:
10
0
28 среда, 22 јун 2011 10:00
наташа @ @ nataša
Нисте чули да је практично сваки Србин у Босни и Херцеговини био за време анексионе кризе у затвору. Процењује се од 600 000 укупно Срба на почетку двадесетог века 200 000 је било у затвору.
Нисте чули да је од Требиња до Мостара на свакој бандери висио по један Србин. Нисте чули да је у Мостару Чедо Милић висио испод моста данима везан у ланце, као таоц, да Срби не би подигли устанак у Аустро-угарској позадини, а он је онако висећи на ланцима над водом урклао "Удире их браћо Срби, не гледајте на мене".
Нисте чули за логоре Арад и Терезин у којима се на стотине њиљада српских ТАОЦА, оболило од туберкулозе и умрло не дочекавши слободу, а само мали број је умро тек након што се ослободио.
И сад, отац породице у Араду, као таоц, а испод прозора се шетка аустријски жбир да види шта Срби причају о Аустро-угарској монархији.

Шта има на свет културније и цивилизованије него зликовцу одерати кожу?

Ако за то нисте чули, не знам шта сте чули?
Препоруке:
12
1
29 среда, 22 јун 2011 11:40
@nataša
Čuo sam šta su sve radili Srbima, ali ne i da su Srbi uhvaćene austrijske žbirove žive derali. Niko da se "pohvali" i da se i to prenese s koljena na koljeno.
Препоруке:
4
1
30 среда, 22 јун 2011 11:54
брм
ово о дерању коже је "Класична Бечка школа која Србе сматра за варваре којима треба мењати културни модел"
докле ће овај травестит наташа да вређа успомену на мог деду солунца и докле чете ви квази патриоте да брукате српски народ и понашате се тачно по обрасцу највећих расиста бечке школе?
травестити је у нечему у праву - вас салонске борце са троседа стварно треба ишамарати због вређања Срба...
Препоруке:
4
9
31 среда, 22 јун 2011 11:58
брм
@ наташа и остали лудаци
"Kad bi neko smo podsetio Kacina šta rade srpski četnici kad se naljute da mu ne bi palo na pamet da radi to što radi i kad bi kazna bila izvesna."
по чему се ви разликујете од усташа?
шта мислите да ћемо ми прави Срби да трпимо овакве баљезгарије још дуго?
Препоруке:
3
10
32 среда, 22 јун 2011 12:17
thinking maize "гледе" извесног @ "nataše", а "другосрбијанског" ПРОВОКАТОРА!
Па "драги" НЕИМЕНОВАНИ "другосрбијанче", прочитајте неке народне пјесме, пре свега "Старог Вујадина", па прочитајте приповетку Иве Андрића "Жеђ", па НАМ СЕ ТЕК ОНДА ЈАВИТЕ! Те СРПСКЕ НАРОДНЕ ПЈЕСМЕ ЧИТАЛИ су и ДИВИЛИ ИМ се један Гете, Хелдерлин, Пушкин, ИЗМЕЂУ ОСТАЛОГ! Као што је ТАЈ Иво Андрић, СРБИН, између осталог, добио НЕКУ Нобелову награду за књижевност, година 1961! А ли НЕ, Ваши ИДОЛИ су Алија Изетбеговић, Фрањо Туђман, Хашим Тачи, све "БОРЦИ за ЉУДСКА ПРАВА"! Као и ПОКРОВИТЕЉИ тих "бораца за људска права", Клинтон, Олбрајтовка, Холбрук, Блер и ГОМИЛА ДРУГИХ ЗАПАДНИХ ВАГАБУНДА! А за КРАЈ, прочитајте "ГОРСКИ ВИЈЕНАЦ", да ВИДИТЕ ШТА ВАМ СЕ СПРЕМА! Истина, на МОДЕРАН НАЧИН, БИЋЕТЕ ПОДВРГНУТИ ДЕЈСТВУ ТРЖИШТА, као и СВИ ОСТАЛИ ГРАЂАНИ Србије! Нема ГРАНТОВА, нема ДОТАЦИЈА из БУЏЕТА, нема СИНЕКУРА и УПРАВНИХ ОДБОРА, САМО ЗАРАЂИВАЊЕ ХЛЕБА НАСУШНОГ у ЗНОЈУ ЛИЦА СВОГ! И наравно Ви, као и други "другосрбијански" АНОНИМУСИ вратићете се на СВОЈ, ПРИРОДОМ ОДРЕЂЕН НИВО, у АНОНИМНОСТ!
Препоруке:
8
0
33 среда, 22 јун 2011 12:34
thinking maize@ "брм"-у
Поштовани, и сам понекад у ИЗРАЗУ будем ЕКСТРЕМАН... Друго, четници су током 1-ог светског рата били НЕРЕГУЛАРНА ВОЈСКА, одређена за ЧЕТОВАЊЕ, тј. ГЕРИЛСКО РАТОВАЊЕ! СВЕ ВОЈСКЕ ИМАЈУ ТАКВЕ ЈЕДИНИЦЕ! Да ли су америчке "морнаричке фоке", Гурке у служби Њеног Величанства краљице Велике Британије и северне Ирске, српски четници, бугарске комите и контракомите, албански балисти, хрватске усташе, СВЕЈЕДНО ЈЕ! Зато се и СУРОВО ПОСТУПА ПРЕМА ТАКВИМ БОРЦИМА по њиховом ЗАРОБЉАВАЊУ! Но, да Вас УТЕШИМ, НАША ВОЈСКА је НАПРЕДОВАЛА! 1999 ЗАРОБИЛИ су ДВА америчка ЖБИРА, па им НИСУ ДРАЛИ КОЖУ! Слободан Милошевић је ЊИХОВИМ ПРИКАЗИВАЊЕМ ПОКУШАО ДА у Америци ЛЕГАЛИЗУЈЕ Косовски рат, еда би издејствовао ЧАСТАН МИР! НИЈЕ УСПЕО!
Препоруке:
7
0
34 среда, 22 јун 2011 12:44
наташа @ brm i ostali
Један мој пријатељ, који није трансвестит, као ни ја, него врло згодан мушкарац ми је причао једну ангдоту коју је доживео у Немачкој. Ради се о човеку који није тамо чистио него је електро инжењер. Једна удата Немица му се набацивала, пошто је била згодна и свидела му се имали су аферу. Једанпут је шљапнуо по стражњици и рекао понеси ми једно пиво из фрижидера.
Увече кад је она отишла на вратима се појавио њен муж и рекао му да не сме да вређа његову жену, он је питао како је вређа, а он јерекао да је ударио по стражњици и наредио јој да донесе пиво.
Затим му је запретио да ако је увреди да ће га убити.

Видите то је светско и европско понашање. Ако ми шљапнеш жени убицу те, ако ми удариш чвргу детету опет ћу те убити. Ако се помокриш на моју цркви такође ћу те убити.

Сви, баш цео свет се тако понаша, само ми Срби не.
Препоруке:
5
1
35 среда, 22 јун 2011 12:45
thinking maize@ "брм"-у, наставак!
Да, Слободан Милошевић је ПОКУШАО да на ТАЈ начин УТИЧЕ на америчко ЈАВНО МЊЕЊЕ и ИЗБОКСУЈЕ ЧАСТАН МИР, али НИЈЕ УСПЕО на тај и било који начин! Ипак, Кумановски споразум и Резолуција УН 1244 били су ЧАСНИЈЕ РЕШЕЊЕ, него што је то била нпр. КАПИТУЛАЦИЈА Југословенске војске, коју су у априлу 1941 ПОТПИСАЛИ генерал Калафатовић, као представник војске и БИВШИ Министар Цинцар-Марковић, као представник цивилних власти! Па је САМИМ ТИМ статус Драже Михаиловића и његове ЈВуО био НА ЖАЛОСТ ИСТИ као и нпр. УСТАША! Обе формације су биле НЕРЕГУЛАРНЕ са становишта међународног права. У ПРАКСИ, разлика је ОГРОМНА, четници су били у НАЈГОРЕМ СЛУЧАЈУ ПОБУЊЕНИЦИ (у англосаксонској терминологији они су freedom fighters, мада то НИЈЕ БАШ ПОХВАЛНО, сличан предикат су носили и авгански муџахедини и ОВК!), док су усташе били ТЕРОРИСТИ и то оне НАЈГОРЕ, КОЉАЧКЕ СОРТЕ! Но, ако ћемо ИСКРЕНО, НЕКИ ЧЕТНИЦИ, нису били МНОГО БОЉИ од тога, али ТАКВИ су понекад Гурке Њеног Величанства, па и "морнаричке фоке"!
Препоруке:
5
0
36 среда, 22 јун 2011 12:59
thinking maize@ "брм"-у, ЈОПЕТ НАСТАВАК!
Ето, апсолвирасмо да су ЧЕТНИЦИ били НЕРЕГУЛАРНЕ ОРУЖАНЕ ФОРМАЦИЈЕ током 2-ог светског рата, по узусима Међународног права, а пре и током Балканских и 1-ог светског рата, ЧЕТНИЦИ су и СЛУЖБЕНО БИЛИ НЕРЕГУЛАРНИ БОРЦИ! Између два рата били су нека врста СРПСКИХ РЕНЏЕРА, тј. ОРУЖАНИХ ФОРМАЦИЈА ван РЕДОВНОГ ВОЈНОГ САСТАВА! Зато им је и НАЧИН ратовања био НЕРЕГУЛАРАН! Претежно ГЕРИЛСКИ, али са ДОЗОМ НЕРЕГУЛАРНОСТИ у ПОСТУПАЊУ са ЗАРОБЉЕНИМА и ЦИВИЛНИМ СТАНОВНИШТВОМ! Пре усташа ТАКО су поступале бугарске комите, али и аустријски шуцкори! Међутим ТАКО је ПОСТУПАЛА и РЕГУЛАРНА АУСТРИЈСКА и БУГАРСКА ВОЈСКА у Србији 1914-1918! Тако је поступала и НЕМАЧКА ВОЈСКА 1941 у Србији: Крагујевац, Краљево, Шабац... Значи Поштовани, ти поступци, наведени од стране г-дина "nataše" НИСУ НИКАКАВ ИЗУЗЕТАК у НЕРЕГУЛАРНОМ НАЧИНУ РАТОВАЊА! Можда је у неким манифестацијама ЕКСТРЕМАН, али НИЈЕ НЕУОБИЧАЈЕН! Тим пре што су и РЕГУЛАРНЕ ОКУПАЦИОНЕ ТРУПЕ у Србији и српским земљама НЕРЕГУЛАРНО ОДНОСИЛЕ према цивилима!
Препоруке:
7
0
37 среда, 22 јун 2011 13:10
thinking maize@ "брм"-у, КРАЈ!
Ето, ТА НЕРЕГУЛАРНОСТ у РАТОВАЊУ четника током 1-ог светског рата, а према ухваћеним НЕРЕГУЛАРНИМ ВОЈНИЦИМА противника (а ШТА СУ ЖБИРИ, ако не то?!), можда је ОДИОЗНА са становишта Новог Завета, али ДОПУШТА се са становишта Старог Завета. Уосталом, ШТА ЈЕ УРАДИО Исус Навин, вођа Јевреја по Мојсијевој смрти, са ГРАЂАНИМА Јерихона?! Шта раде Израелци са НЕРЕГУЛАРНИМ палестинским борцима и палестинским ЦИВИЛИМА, који КРИЈУ те НЕРЕГУЛАРНЕ БОРЦЕ!? Извините ме г-дине "брм", али Ваш резон једноставно НИЈЕ ПРИРОДАН! НЕПРИРОДНО је да МИ Срби "ИГРАМО" по ПРАВИЛИМА, а НАШИ ПРОТИВНИЦИ ће да ВАРАЈУ!? Знате, играте карте, па ухватите да Вас неко ВАРА, еее, ЗА ТО ЋЕ КРВ ДА ПАДНЕ! Или да Вам БАНКА УЗМЕ КУЋУ и ЦЕЛОКУПНУ ИМОВИНУ, а conto СИТНО НАПИСАНОГ АНЕКСА УГОВОРА, еее, И ЗА ТО ЋЕ КРВ ДА ПАДНЕ!? А МИ Срби ћемо да "ИГРАМО" ПРАВИЛНО у РАТУ, НАЈКРВАВИЈОЈ ЉУДСКОЈ АКТИВНОСТИ, док ће НЕПРИЈАТЕЉИ НАШИ да ВАРАЈУ!? Значи, ПОШТОВАЋЕМО и СТАРИ ЗАВЕТ или ћемо у СВИ у МОНАХЕ! Па ћемо да прођемо као Тибетанци!
Препоруке:
7
0
38 среда, 22 јун 2011 13:11
наташа @ @ nataša
Отац Анте Павелића Јозо, који је био надзорник на прузи Мостар Сарајево је 1909 жив одеран због зулума који је проводио над кулучарима Србима.
Ако си читао приповетку нашег дивног Исака Самоковлије "Ристанов грех" ту можеш да нађеш део приче о Ристану. Ристан се крио од шуцкора ( 1914 ) у некој пећини на Романији. Кад су наишли шуцкори његов унук од три месеца је почео да плаче, Ристан му је затворио уста и држао их чврсто стиснуте да спасе четрнаесточлану породицу. Дете је угушио.
После рата је потражио шуцкора кога је препознао и живог га одерао и пусти га тако одераног и то је испричао доктору Исаку Самоковлији, али он то није "турио" у причу.

Нису чуо да је Коста Нађ не четницима него четничкој деци од дванаест година 1945. ножем уцртавао петокраку на челу у Требињу у присуству Владе Шегрта. Тај Нађ је био манијак убица као Јово Капиџић.
Ви изгледа само о парфемима причате и слушате приче. Е живот је мало другачији, а наша српска судбина врло сурова.
Шта ћеш, ваља дурат.
Препоруке:
10
1
39 среда, 22 јун 2011 13:23
брм
@ наташа
разлика између Срба и дивљака је-што се Срби понашају цивилизовано и према непријатељу..
и што кажњавају евентуално ретко дивљачко понашање својих..
док то траје остаћемо Срби и разликоваћемо с од дивљака
а с овим вашм усташким продивљачким пропагандама - губимо основе свог идентитета..
Препоруке:
3
6
40 среда, 22 јун 2011 13:44
Dragan Damjanić
Radi se o poštovanju.
Amerikanci su u Mogadišu vrlo dobro razumeli Somalijce koji su ih vukli po ulicama i kuvali u kazanima te su odmah odustali od daljih borbenih akcija pod pritiskom svoje javnosti kojoj se nisu dopale scene mučenja američkih vojnika.
Sa druge strane Srbi koji bi trebalo da su bar malo iskusniji od Afrikanaca nisu ubili ni jednog jedinog Američkog vojnika a zarobljene pilote, Francuze su vratili uz veliki pritisak tadašnjeg predsednika Miloševića koji je više od svega želeo da popije viski sa Američkim ili Britanskim ambasadorom i da misli da je Tito umesto da je vodio rat ako već ratuje.
Moj glas sa 18 mrtvih i 73 ranjena Amerikanca za jedan dan ide crncima.
Negativan glas Srbima koji neprijatelje proglašavaju prijateljima i žele sa njima u nekakve saveze a svoje domaće izdajnike umesto da vuku po ulicama drže u foteljama da gazduju.
Da rezimiram, dok ne budemo poštovali sami sebe neće ni nas niko uzimati za ozbiljan narod.
Препоруке:
10
0
41 среда, 22 јун 2011 14:04
Ружичасти пантер
Јасно је да Европљани уопште, а самим тим ни ми Балканци, у рату не примењујемо Карате-до, Та квон-до, Кен-до и сличне борилачке вештине. Рат је једна много суровија и крвавија вештина. Али да су Срби непријатеље живе дерали – то ми ипак изгледа мало невероватно. Можда је било појединих изолованих случајева када су људи на тај екстреман начин одговарали на екстремна зверства непријатеља. Али из неких коментара испада да је код Срба то уобичајен ритуал, као скалпирање код Индијанаца. То једноставно није тачно.
Препоруке:
7
0
42 среда, 22 јун 2011 15:12
nataša @ brm
Ako imate uvid u policijske arhive austro-ugarske monarhije kao što je imao Vladimir Ćorović, onda ćete tamo naći presude prostitutkama obolelim od sifilisa koje se osuđuju u Beču i drugim mestima po Austriji na progon u Sarajevo, Banja Luku i druga mesta u BiH. Takođe se daje uputstvo tamošnjim izvršnim vlastima da tim sifilitičarkama pruže punu zaštitu i sigurnost i slobodne aktivnosti. Dakle svesno su i namerno širili sifilis. I ne samo sifilis nego i šugu što je od njih ostalo da današnjeg dana postoje mesta sa endemičnom šugom i sifilisom koje su doneli i namerno proširili Austrijanci.

Pošto su oni nas nazivali divljacima, a oni su iz tog primera se visi jako pitomi, da li znači da sam divljak ako nisam sifilitičar, ako nemam sidu, ako nisam homoseksualac.

Sve se bojim da to nisu pravi kriterijumi.
Zlo činiti od zla se braneći tu zločinstva nema nikakvoga.

Divljaštvo je kad se nemotivisano na nekoga nasrće. Mi smo se samo branili, a oni su nas kinjili.
Препоруке:
8
1
43 среда, 22 јун 2011 15:43
Љаксе Бре
Пеђа постао 'повијеснићар'. То је сигурно због свијетоназора.
Препоруке:
5
1
44 среда, 22 јун 2011 15:51
S
Има ли неко ко је верзиран почетак рата 1992 године, у Фочи? Ако има, сам ће знати зашто то питам.
Препоруке:
0
0
45 среда, 22 јун 2011 16:02
брм
@ наташа
"Отац Анте Павелића Јозо, који је био надзорник на прузи Мостар Сарајево је 1909 жив одеран због зулума који је проводио над кулучарима Србима."

ово заиста први пут чујем и читам
све се бојим да Томпсон не би направио читав опус кад би знао за ову вашу будалаштину..
лепо сте оправдали Анту Павелића, ето "јадан човек", дивљаци му одерали оца... па није ни чудо, "људски је" "шта би ви на његовом месту"
честитам свим срБским патриотама који лајкују ваше баљезгарије..
нисте ви, изгледа стварно провокатор, проблем, нег0 њихови мозгови..
Препоруке:
0
6
46 среда, 22 јун 2011 16:07
Hercegovac
@thinking maize
Niti sam "drugosrbijanac", niti provokator, naprotiv. Hercegovac sam, iz nemanjićke Srbije. Jednostavno, prvi put čujem da su naši preci derali kožu sa živih ljudi. Dobro znam i "Starog Vujadina", i "Malog Radojicu", i druge naše narodne pjesme, moja pokojna nepismena majka me njima uspavljivala. Koliko sam čitao "drugosrbijance", da sam njihov, spremno bih prihvatio to "deranje kože" srpskim rukama, i još bih dodao. Veoma cijenim gospodina "NATAŠU", odnosno njegove komentare, ali slika Srba kako naživo deru austrijske žbirove izgledala mi je kao da je iz Basarinog pera. Pozdrav Vama, uputili ste mi komentar kao @nataši, "drugosrbijancu" i provokatoru.
Препоруке:
5
1
47 среда, 22 јун 2011 17:08
nataša @ brm
Jeste Jozo je bio nadzornik na prinudnom radu na pruzi Mostar Sarajevo i vrlo surov i opak čovek.
Jadni kulučaru su primetili da namerno pravi havarije kako bi se neko od kulučara povredio.
Naterao je jednog dečaka da se popne negde odakle je pao i stradao potom se smejao i neumesno kometarisao. Zato su ga neko, uhvatili vezali za bukvu i živog oderali.
To je jednostavno istina. Kakva takva, divljačka, nedivljačka ali istina.

Međutim, nije Ante Pavelić postao ustaša zato što su mu živog oca oderali, nego su njega oderali jer je bio ustaša. Sad možemo da otvorimo diskusiju kad je zvanično osnovana ustaška organizacija. tada 1909, nije ali je bilo odeljenje tajne policije Austro-ugarske od koga je kasnije formirana ustaška organizacija. I Ante je bio upravo kao član te jedinice tajne austrougarske policije tada već i selekcionisan i treniran i formiran.
Nema govora da se on revanširao, to je bio revanš njemu.
Препоруке:
2
0
48 среда, 22 јун 2011 17:23
XY @ nataša
Чињенице које сте изнели нису спорне. Сви окупатори су се према Србима - војницима и цивилима подједнако - односили као варвари.Није споран ни Ваш став да неко суочен са таквим варварством има право да одговори на екстреман начин. Једино је спорно да ли је један од тих начина био драње коже са живих заробљеника. Да поновим, моји су по очевој страни из околине Шапца. Приче о Церској бици и голготи Првог светског рата чине део породичне историје.Тако је ваљда у већини српских кућа. Али никада нисам чуо да се са неким аустријским заробљеником тако поступило.
Препоруке:
5
0
49 среда, 22 јун 2011 18:24
thinking maize@ Hercegovcu
Откуд ја знам да сте из немањићке Херцеговине, када пишете GAJEVICOM! То под један. Под два, нити сам адвокат г-дина "Nataše" нити то намеравам да постанем. Само ми се чини да у његовом ПРЕТЕРИВАЊУ има ЗДРАВОГ ЈЕЗГРА, а то је не само да НЕ ПРИМЕЊУЈЕМО Стари Завет, ко што га примењују СВИ НАРОДИ КОЈИ ЖЕЛЕ ДА ОПСТАНУ, него не примењујемо НИ ЕЛЕМЕНТАРНО ПАМЋЕЊЕ ЗЛОЧИНА НАД НАМА! Ви Срби из Републике Српске сте у којекакој српској ДРЖАВИ, ми овде у Србији смо још под ОКУПАЦИЈОМ ТИТИЋА! Значи И ЗА "другосрбијанце" И ЗА НАШЕ ДУШМАНЕ само и ЈЕДИНО ВАЖИ Стари Завет! Сада, да ли ће бити са ДРАЊЕМ КОЖЕ или као што ПРЕДЛАЖЕМ за случај "другосрбијанаца" њихово ИЗЛАГАЊЕ ТРЖИШТУ, пошто се ради о НЕСПОСОБЊАКОВИЋИМА, који НИШТА ДРУГО НЕ ЗНАЈУ НЕГО ДА ИЗДАЈУ! И сада кажите Ви мени ЗАШТА је нпр. СПОСОБАН актуелни председник Републике Србије, да му НЕКИМ ЧУДОМ САДА УКИНУ МАНДАТ са СВИМ БЕНЕФИЦИЈАМА! ИЗУМРО БИ КО ПТИЦА ДОДО! Као што би , ТВРДИМ, ТАКО ИЗУМРЛО БАР 90% "другосрбијанаца"! И БУКВАЛНО ИЗУМРЛО!
Препоруке:
8
0
50 среда, 22 јун 2011 19:43
Hercegovac
@thinking maize
Latinicu, kao i ćirilicu, smatram i srpskim pismom. Uostalom, Vaš nick nije samo gajevica, nego nije ni na srpskom jeziku. Slažem se s Vama, olako zaboravljamo i skoro da unaprijed opraštamo zla koja nam drugi čine. Ali, lično se ne bih odrekao hrišćanskog svetosavlja niti ga mijenjao za stari zavjet. Iskreno, u njemu postoji po nešto što mi se uopšte ne dopada.
P.S. Pomalo sam lijen da mijenjam pismo u toku jednog komentara više puta, a u ćirilici nemam na svojoj tastaturi "ludo a".
Препоруке:
4
2
51 среда, 22 јун 2011 21:34
aleksandar ,oslobodjen za malo
Kao sto je Urednistvo objavljivalo neke tekstove koji su bili povod za tekst koji je objavljen na stranicama NSPM, mislim da bi trebalo objaviti i integralni tekst PREDRAGA MARKOVICA, tek onda ovi silni komentari bi mogli da imaju smisla, ovako izgleda da vecina nije procitala izvorni tekst i na osnovu, vrlo lose i neodgovornre interpretacije, ljudi sticu pogresnu sliku o osobi koja to ne zasluzuje.Sto se tice autora ovog teksta neka mu je na cast. mislite svojom glavom ljudi....
Препоруке:
2
2
52 среда, 22 јун 2011 21:52
mile
Procitao sam tekst u Politici, koji je valjda bio povod ovom autoru.
Ajde da biram reci, ali to nema veze s vezom. Sta je sporno u Markovicevom tekstu nisam mogao da vidim, pogotovo onako kako ih Misina interpretira.
Rekao bih da je nesto drugo posredi i da tu ima nekih drugih motiva.
Ali, nije bas viteski raditi takve stvari....
Препоруке:
3
5
53 среда, 22 јун 2011 23:45
Марусја Николајевна
Заиста би прво требало прочитати текст професора Марковића,па тек онда коментарисати... Можда не би било лоше прочитати и његове друге текстове, да би се стекао потпунији утисак...
У више наврата је Марковић тврдио да се у Сребреници није догодио геноцид, већ изолован злочин... Да ли је то намерно заборављено у тексту или не, остаје непознаница.
Аутор овог текста лицитира бројем жртава Среберенице... Колико је потребно жртава да би их било пуно, поставља се питање...?
А из ових коментара на текст, јасно се види стара наша бољка, да смо бољи председници од председника, бољи селектори од селектора и наравно бољи историчари од историчара... Немамо формално образовање из тих области, али став свакако имамо... Извори су нам сензационалистични наслови по новинама, рекла- казала, историја у 20 лекција за почетнике и сл.
Велики поздрав професору Марковићу. Уживање је читати његове текстове.
Препоруке:
6
9
54 четвртак, 23 јун 2011 03:36
Симић Манојло
& Natasa;

А јесул' макар правили дуванкесе па извозили у
Аустрију?
Ма не можемо ми по дивљаштву достићи Хрвате,Бошњаке
и Шифтаре.
Знате ли како су усташе на Пагу (у систему логора
у који спада и Јадовно гдје су у јаме убацили
40.000 Срба) потопиле 8.000 Срба?
Свежу камен за врат, а да би били сигурни да тијело
не изрони са дна, разрежу му стомак.
И још живе, у море.Чујем да неки Срби иду тамо на
годишњи одмор и купају се баш на том мјесту.
А знате ли како су Бошњаци у добојској тврђави 1915.г.погушили више од 30.000 Срба?Па,погушили их.
Ми једноставно немамо те мрзилачке маште.На томе треба још да се ради.
Препоруке:
6
0
55 четвртак, 23 јун 2011 03:46
Ружичасти пантер @Марусја Николајевна
Један озбиљан историчар би био дужан да са много више опреза помиње Сребреницу јер још увек није довољно истражено и потврђено шта се тамо заправо догодило. Још увек је све под знаком питања: и догађаји који су претходили, и улога међународних снага и број жртава. Једно тако озбиљно питање се не може помињати узгред у једној новинској цртици. Предраг Марковић је члан ДС-а који својим радом у неким важним управним одборима врло активно учествује у спровођењу политике те странке. То неминовно баца посебно светло на његов професионални рад.
Кажете да уживате у читању текстова професора Марковића. Потпуно Вас разумем. И ја са највећим задовољством изнова читам „Три мускетара“, „Ајванхо", Предрага Марковића и сличне ствари.
Препоруке:
4
4
56 четвртак, 23 јун 2011 06:00
Štirlic
Kao i svaki tekst te vrste, i Markovićev tekst ima odredjen podtekst. Podtekst je poruka koja nije iskazana eksplicitno ali se jasno sugeriše. Većina čitalaca je to tako i shvatila. Osim ako je Marković nedovoljno vešt u pisanju pa ga većina čitalaca pogrešno shvata - što ne bi bilo mnogo laskavo za njega.
Препоруке:
6
0
57 четвртак, 23 јун 2011 07:55
thinking maize@ Hercegovcu, ОПЕТ!
Да, у праву сте за LATINICU у Срба, али КОЈУ LATINICU?! Да ли LATINICU коришћену у средњовековном Дубровнику (католичком, али СРПСКОМ ГРАДУ!), латиници заснованој на ТАЛИЈАНСКОЈ LATINICI, LATINICI Dantea, Leonarda da Vinčija и Mikelanđela, али и LATINICI Marina Držića, Ivana Gundulića и Ruđera Boškovića или можда мислите на GAJEVICU, СКЛЕПАНУ од Ljudevita Gaja (иначе, пореклом Чеха!), а по препорукама biskupa Josipa Jurja Štrosmajera (иначе, пореклом Немца!)?! Прва LATINICA, LATINICA средњовековног Дубровника је И СРПСКА LATINICA, LATINICA како попа Дукљанина (који је ЈОШ писао на ЛАТИНСКОМ!), тако и Дубровчана (који су је КОРИСТИЛИ зас писање латинских, талијанских, али И СРПСКИХ РЕЧИ и ТЕКСТОВА!)!? А друга, LATINICA тј. GAJEVICA je "чедо" Завода Светог Јеронима, познате Ватиканске установе за PROMIDŽBU "JEDINE SVETE KATOLIČKE VERE", а реализоване, ради ПРИДОБИЈАЊА ИЛИРСКИХ/ILIRSKIH КАТОЛИКА, који до тада писаху И "БОСАНЧИЦОМ", тј. ЈЕДНОМ ВАРИЈАНТОМ СРПСКЕ СРЕДЊОВЕКОВНЕ ЋИРИЛИЦЕ!
Препоруке:
6
0
58 четвртак, 23 јун 2011 08:08
thinking maize@ Hercegovcu И ПОНОВО!
Да, GAJEVICA, смишљена по идеји из ватиканског Zavoda Svetog Jeronima, спроведену под контролом biskupa Josipa Jurja Štrosmajera, непосредно креираном од Ljudevita Gaja! Наравно уз свесрдну ЛОГИСТИЧКУ ПОМОЋ ILIRSKE KANCELARIJE "ЊИХОВОГ АПОСТОЛСКОГ ВЕЛИЧАНСТВА ЦАРЕВА и АВГУСТА Светог "Римског Царства" немачке народности (sic!) и краљева Чешке и Мађарске", разноразних Леополда, Фердинанда, Карла, Јозефа, при чему и једна жена (Марија Терезија!) даде свој обол "светој ствари" "свете католичке вере"! Па је чак један намештеник те ILIRSKE KANCELARIJE Словенац Јернеј Копитар ПОКУШАО да утиче на (иначе НЕДОВОЉНО ЕДУКОВАНОГ, али БОЖАНСКИ ОБДАРЕНОГ и КОЊСКИ УПОРНОГ!) реформатора српског књижевног језика Вука Караџића, са жељом да за ствар "свете католичке вере" придобије и ПРАВОСЛАВНЕ Србе, овај пут помоћу КУЛТУРЕ! Наравно тај, у СУШТИНИ, ВАТИКАНСКИ пројекат, се одвијао УСПОРЕНО, па су Срби били у могућности да ПРЕМА СВОЈИМ ПОТРЕБАМА и по ТАЈМИНГУ који ЊИМА ОДГОВАРА. РЕФОРМИШУ СВОЈУ КУЛТУРУ!
Препоруке:
6
0
59 четвртак, 23 јун 2011 08:21
thinking maize@ Hercegovcu, КРАЈ!
Тако су Срби имали ШАНСУ да РЕФОРМИШУ СВОЈУ КУЛТУРУ (чије је ПИСМО СУШТИНСКИ ДЕО!), према СОПСТВЕНИМ ПОТРЕБАМА и ТАЈМИНГУ! Значи, да се МЕЊАЈУ, а ОСТАНУ ИСТИ, што је "ДЕФИНИЦИЈА СВАКОГ УСПЕШНОГ НАРОДА" (Арнолд Тојнби)! Елем, тај ИСПРАВАН ПУТ је напуштен на уштрб СУЈЕТЕ ЈЕДНОГ ЧОВЕКА, Александра Карађорђевића, који ОДБАЦИ СВА ДОБРОНАМЕРНА УПОЗОРЕЊА, због ЈЕДНЕ, ЈЕДИНЕ ЖЕЉЕ да буде КРАЉ над ТРИ НАРОДА! Цитирам: "Да буде краљ Србије, па и краљ ВЕЛИКЕ Србије, то може и мој брат "ЛУДИ Ђока" (sic!), али да се буде КРАЉ над ТРИ НАРОДА, то је НЕШТО ВЕЛИКО, нешто зашта ТРЕБА ДАТИ И СВОЈ ЖИВОТ!" И ДАДЕ ГА БУДАЛА, али га ДАДОШЕ и МИЛИОН И ТРИСТА ХИЉАДА Срба у Првом и ОКО МИЛИОН ИПО у Другом Светском Рату!!! Па нам дође онда И Броз, са ЊЕГОВИМ "БРАТСТВОМ и ЈЕДИНСТВОМ" и ЊЕГОВИМ Новосадским "КЊИЖЕВНИМ ДОГОВОРОМ", кога ЈОШ ЈЕДИНО МИ Срби ДОСЛЕДНО УПРАЖЊАВАМО! Па Ви сада видите Поштовани Hercegovče О ЧЕМУ ПРИЧАТЕ! И размислите о свему, како САМО Ви Херцеговци умете! Барем како је мислио Јован Дучић!
Препоруке:
7
0
60 четвртак, 23 јун 2011 08:44
thinking maize@ Hercegovcu, POST SCRIPTUM
Ето Поштовани Hercegovče, како од МАЛИХ УЗРОКА могу да настану ВЕЛИКЕ ПОСЛЕДИЦЕ! УПРАЖЊАВАЊЕ GAJEVICE није просто исписивање LATINIČNIH писмена, већ и РЕПРОДУКОВАЊЕ ЦЕЛОГ КУЛТУРНОГ и ЦИВИЛИЗАЦИЈСКОГ система, тачније једне ГРАНЕ ТОГ СИСТЕМА, "културе" која је свету дала КРАВАТУ, као ВРХУНСКИ ИЗРАЗ! Ако ћемо ПОШТЕНО и Швајцарци су са "KOO-KOO CLOCK-om" дали ВЕЋИ ДОПРИНОС СВЕТУ, него потомци pandura baruna Franje Trenka и kmetova biskupa Pavla Keglevića, a под супервизијом њеног "avgustnjejšeg veličestva cesarice" Marije Terezije! Извините ме на ДУЖИНИ ИЗЛАГАЊА, али додаћу само "дефиницију" те њихове "tisućletnje kulture": BEČKI KONJUŠARI (БЕСМРТНИ Брана Црнчевић!). Наши стари би рекли "ПРЕМА СВЕЦУ И ТРОПАР"! Па сада видите да ли ћете И ДАЉЕ са г-дином Марковићем и иним ТИТИЋИМА УВЕОЦИМА ДА РЕПРОДУКУЈЕТЕ ту тзв. "tisućljetnju kulturu"! Као што видите, користим у пракси GAJEVICU и друге LATINICE, руску, али ПРЕ СВЕГА РЕФОРМИСАНУ СРПСКУ ЋИРИЛИЦУ! Свако добро!
Препоруке:
8
0
61 четвртак, 23 јун 2011 10:56
наташа @ Thinking maize, Херцеговац
Ја бих још мало о Старозаветним, "око за око" и Новозаветним " ко тебе каменом ти њега хлебом", на темељу примера. Ја наравно не мислим да вам треба пример да би нешто схватили, али ради илустрације ако неко други прочита.

Оба поменута принципа по мом виђењу Светрог писма имају своје место и могућност да их упражњавамо у зависности од околности и позиције како нас тако и контрапарта.

Ево како то код нас изгледа.

Пример бр. 1.

Карла Дел Понто свесно и намерно уништи доказе о трговини органима у хашком тужилаштву.
Фигуративно речено то је вађење ока српском народу и држави, а пошто је српски народ у том односу подчињен, српски народ и држава, требао би да тужи Карлу и нашем и њеном швајцарском суду, и да шподнесе захтев за истрсагу уједињеним нацијама. Ја бих додао и забрану уласка у Србију и истрагу против свих који су са њом сарађивали и кажњавање истих за саучесништво за тај и више него ратни злочин, злочин против човечности.
Препоруке:
11
0
62 четвртак, 23 јун 2011 11:05
наташа @ Thinking maize,Херцеговац
Дакле у том случају, имајући у виду да се ради о одбрамбеној позицији, јер такав потез Карле угрожаве све, и политику, и државу и част и народ и опстанака, оправдана је примена принципа "око за око" или ко више воли, а ја волим "дерања коже" дотичне, на напред изнесен начин.
То је и нормално и цивилизовано и културно и законски. Међутим имамо сасвим другачију праксу, она се као таква напаја вином и кљука печеним препелицама. Е видите то није ни људски ни цивилизацијски, ни дивљачки ни подцивилизацијски. То је на нивоу гмазова, на нивоу бедних црва.
Нема говора да је то смисао Новозаветне поруке "ко тебе каменом ти њега хлебом" нити "кад ти ударе један шамар окрени други образ".

Али зато имамо пример 2.

У Београду, и свим другим српским просторима, постоје хиљаде, десетине хиљада младих људи, двадесетогодишљака, који немају посао, могућност школовања, могућност да оду на Аду, привартници су све заузели, могућност да се баве спортом, тренере треба платити, просторије, теретане
Препоруке:
7
0
63 четвртак, 23 јун 2011 11:14
наташа @ Thinking maize,Херцеговац
Дакле за све су прикраћени, за школу, за посао, за спорт, за забаву, ра рекреацију за спорт. Све што у већини нормалних држава млади имају њима је прикраћено систематски, безобзирно и по свој прилици намерно и тенденциозно.
Њихова реакција у смислу "убиј се Тадићу и спаси Србију" као несумњиво бацање камена на некога ко ипак симболизује све оно што стоји иза прикраћивања тих младих људи у овом случају, имајући у виду њихову позицију немоћи, а његову позицију овлаштености да дела на ползу народу, уместо да по НОвом Завету одговори на тај "камен" хлебом, да једним потезом донесе указ да се омогући свима бесплатно сунчање на Ади, или да се да хала 8 за бесплатне теретане, он их назива хулиганима, гони их полицијом премлаћује и држи у затвору неоправдано дуго, до чудовишних размера, у случају осуђених за "случај" Татон.

Е то хапшење младих, њихов прогон, то је субцивилизацијско дивљаштво драги моји, а одерати Карлу, то је богоугодно .

Свако добро и моје искрено поштовање!
Препоруке:
10
0
64 четвртак, 23 јун 2011 11:27
Симић Манојло
& thinking maize;

Просто је невероватно колико сте у праву.
Ми на избору имамо неколико дивних Латиница:
Енглеску, француску, немачку итд., као своје друго
писмо. Такав избор већ су начинили Грци,који своје
писмо не дају низашта на Свијету.Прво све испишу
својим традиционалним писмом, крупним словима, а
ако је то намијењено и странцима, ситно испод тога
на Енглеском језику и писму.
Поред тако великог Избора, изабрати Гајевицу,ту
недовршену кукасту брозовчицу, указује не само на
неукус, него и на ускост погледа и један инфериоран
начин схватања, да ћемо се преко брозовчице, коју
нико у Свијету нити чита, нити разумије исто као ни
нашу Ћирилицу, лакше приближити "западу".
Како је то примитивно, идеолошки ограничено, и не
показује ни најмање знаке ослобођења од титоизма,
који нам је нанијео толико зла у свим областима,а да његови баштиници још ништа нису примијетили.
И што је најгоре, они су још на Власти.
Није ни чудо да смо овако ниско пали.
Препоруке:
9
0
65 четвртак, 23 јун 2011 11:50
истина!
64. четвртак, 23 јун 2011 11:27 Симић Манојло

Слажем се у потпуности с оним што сте написали.

Колико ће још времена протећи док Срби не постану национално свестан и одговоран народ, на цивилизацијском нивоу савременог доба?
Препоруке:
1
1
66 четвртак, 23 јун 2011 12:29
XY @ thinking maize
Употреба великих слова при писању читавих реченица једнака је викању приликом разговора. Вашим сјајним текстовима и луцидним коментарима то није потребно.
Ваш искрени поштовалац.
Препоруке:
5
0
67 четвртак, 23 јун 2011 13:18
thinking maize@ XY
Хвала на лепом мишљењу. Трудићу се да пређем на болд или италик обележавање значајних делова текста, тј. оних делова текста које сматрам значајним. О осталоме ће одлучити Глас Народа, ко је, као што знате Глас Бога! Свако добро!
Препоруке:
5
1
68 четвртак, 23 јун 2011 14:43
thinking maize@ Симић Манојло
Поштовани рекосте: "Поред тако великог Избора, изабрати Гајевицу, ту недовршену кукасту брозовчицу, указује не само на неукус, него и на ускост погледа и један инфериоран начин схватања, да ћемо се преко брозовчице, коју нико у Свијету нити чита, нити разумије исто као ни нашу Ћирилицу, лакше приближити "западу". Па да Вам у том смислу честитам на новом, од Вас смишљеном термину! БРОЗОВЧИЦА, како је то пуно значења! Истина НЕГАТИВНИХ, али термин је сјајно смишљен! Свака част!
Препоруке:
3
0
69 петак, 24 јун 2011 09:14
Марусја Николајевна
@ Ружичасти пантер
Могу да се сложим са Вама да је све под знаком питања "и догађаји који су претходили, и улога међународних снага и број жртава", изузев да је жртава било. То на нашу жалост, није под знаком питања. Марковић је у више наврата износио свој став о томе. Да би смо имали право да причамо о геноциду над српским народом у НДХ, па и касније, неопходно је да можемо да причамо о злочину у Сребреници и на тај начин напрвимо разлику. Марковићу се тај детаљ прављења разлике не може спочитавати.
Што се тиче његовог ангажовања у УО-има, не видим како то може да утиче на његов професионални рад. Када већ УО-и морају да постоје, драже ми је да у њима седе образовни и стручни људи. О његовом професионалном раду може да полемише само неко из његове струке, ако ви јесте један од њих онда вероватно знате о чему говорите.
Препоруке:
5
4
70 петак, 24 јун 2011 13:10
Ружичасти пантер
За Марусју Николајевну
1.
Не разумем шта Вам значи примедба - „на нашу жалост није под знаком питања да је жртава било“. Па нико и не каже да је то под знаком питања. Под знаком питања, и то великим знаком питања, је - КО ЈЕ ОДГОВОРАН за те жртве.
За Марковића, међутим, тај знак питања не постоји. Последња реченица његовог текста у „Политици“ је савршено јасна у том погледу: „...судбина заробљеника у Сребреници ће одјекнути светом као јединствен догађај. Људи који су за то одговорни, носили су капе официра из Првог светског рата, али су обрукали та знамења.“ За Марковића, дакле, не постоје никакве дилеме ни знакови питања – криви су Срби.

Друго, не видим зашто би наше право да причамо о геноциду над Србима у НДХ било условљено било чиме.
Препоруке:
9
1
71 понедељак, 27 јун 2011 02:57
Турас
"тхинкинг маизе"наташа"и др.Господо није ми јасно зашто нашега друга"фотељаша"брм"погрешно тумачите.Тачније он се неоспорно шали,што се драња коже тиче.Да буде у србском фазону. Знате ону,да се власи не досете.Лично верујем,да против драња коже нема ништа ,дапаче, када су усташе или потурице у питању.Ја верујем да му је познато"босанско јање"у Братунцу примењивано над Србима.Тако да је љуштење коже шала,према овој врсти тортуре.Данас многе тајне службе примењују много драстичније методе које са"дивљаштом"немају везе.
Препоруке:
2
0
72 понедељак, 27 јун 2011 17:10
thinking maizе@мало философије "гледе" "Турасa", "Nataše" & "брм"-a
Морам да проверим неке ствари у "Горском вијенцу", а кажу и да је владика Раде имао специфично схватање фудбала "гледе" Смаил аге Ченгића! А опет је човек био душеван, испевао ОНАКВЕ стихове! Ваља размислити о овоме! Као што ваља размислити и да је Стојан Церовић ДИРЕКТАН ПОТОМАК Новице Церовића, човека који дође главе Смаил аги Ченгићу, да је ОНО париско чудо prince Nikolas Petrovich ДИРЕКТАН ПОТОМАК краља Николе Петровића Његоша, као и да је "ја сам за Вама" зналац-свих-језика-сем-српског, ДИРЕКТАН ПОТОМАК вожда Карађорђа! Тањи се крв, полако нестајемо! Неопходна је СЕЛЕКЦИЈА, а она је често сурова, као и природа уосталом!
Препоруке:
1
0
73 среда, 29 јун 2011 01:11
Турас
Живимо у свету где важи правило,бранимо своје и када нису у праву тада смо прави.Сведоци смо разних нам подметања,претенциозних критика на рачун Срба,фино софистицираних научних излагања који нас направише на геноцидан народ,добрано да захвалимо нашем БТ и свим осталима,комплет са"опозицијом".Поред свега,има међу нама оних који овим деструктивцима дају за право.Сада се сетите моје прве реченице.Обратите пажњу;бранимо с в о ј е, сви остали то нису.Научимо праве србске вредности да би себе спасили у овоме свету.
Препоруке:
2
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер