уторак, 16. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Сви смо ми Поњигер?

Kоментари (25) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 15 децембар 2011 18:58
ел нињо
баш тако,наштимовали су нас на кукулеле инструмент под диригентском палицом неколико црних баба из оближње капеле
Препоруке:
36
11
2 четвртак, 15 децембар 2011 19:31
Starac Milija
Tako jeste kako kaže Jovana Papan: krivica je u drugima, a odgovornost za moj život je u nekim okolnostima, i na drugima - ne moja. To je nevidljiva mantra koja odzvanja kroz većinu naših ljudi već 20 godina najmanje, čekajući pri tome da neko drugi, neki predsednik, neka država, neka EU neman, reši njihove probleme. Takvim narodom se lako i vlada, jer mu samo treba pokazati neke lažne krivce da o tome jalovo pričaju i ispune svoj dan i svoju noć sa TV hipnozom.
Препоруке:
47
9
3 четвртак, 15 децембар 2011 20:57
Влада Канада
Да сам, сплетом несрећних животних околности на које нисам могао да утичем, доведен у сличну животну ситуацију, сигурно да не бих покушао да убијем своју сопствену породицу.
Препоруке:
20
0
4 четвртак, 15 децембар 2011 21:02
с.ј.
Није проблем толико у томе што људи траже изговоре за покојников чин, али јесте проблем у томе што то чине можда мање из сажаљења и милости коју заслужује сваки покојник (да му се не суди превише строго, јер то није у нашој надлежности), а више из поменуте жеље да оправдају сопствено очајавање и јадиковање.

Појединца-покојника са таквим осећањима треба жалити, и његове грешке можемо приписати околностима и очајању, али када је реч о ДРУШТВЕНОЈ ПОЈАВИ која се назире у целим слојевима друштва, као и о појединцу за кога стрепимо да ће кренути истим путем, онда је потребна оштрина: Окослонисти РАЗУМЕМ, али НИКО осим вас самих, није крив за ВАШЕ очајавање. Очајавање НИЈЕ ничије ПРАВО! Очајавање је само објашњив и разумљив, али НИКАДА оправдан, грех, и морално посрнуће. За то НЕМА оправдања, драги моји, па таман вас циглама гађали. Зато имамо разумевања, посебно ако је реч о покојнику, али то НЕ оправдавамо, и НЕ оправдавајМО!
Препоруке:
24
8
5 четвртак, 15 децембар 2011 21:14
Марко Радовановић
Суштина оваквих потеза свакако није нечија лоша материјална ситуација, већ једна слика саврешне породице којом се такви људи хране из медија (реклама, серија, филмова и сличних продуката), па кад примете да се њихова породица (или живот у крајњој линији) не подудара са том сликом коју су у међувремену себи поставили као најбитнији циљ без којег њихов живот нема смисла, онда и свој живот аутоматски виде као промашен и непотребан.

Зато не треба да чуди што је самоубистава било мање раније док људи нису били у контакту са мас-медијима који форсирају одређен идеал који заправо служи да би се продао неки производ. Не важи то само за породице, већ и код младих се често јавља (чини се) наметнута жеља да нађу партнера који личи на неку особу из јавног живота, па кад то не добију (што је тешко остварљиво јер је свака особа специфична за себе, као уосталом, и свака породица) шетају се са таквим смркнутим лицима које је ауторка споменула.
Препоруке:
29
4
6 четвртак, 15 децембар 2011 21:25
Марко Радовановић
Оно што мене конкретно више забрињава је могућа чињеница да су овај чин Поњигера људи масовно оправдали делимично због тога што су се у некој мери идентификовали са њим, односно, зато што су у његовом потезу препознали и сопствене мисли из својих тешких тренутака.

Кад помислим не само на људе који су и по десеторо деце гајили у условима које би данас сматрали за "немогуће", већ и за неке историјске тренутке наших војника (зато што је и Поњигер то био) попут оног кад су прелазили Албанију у знате већ каквим условима, не знајући шта им се дешава код куће, и ово што се данас сматра за "минимум" животног задовољства, могу само да дођем до закључка да смо постали сувише размажени и патетични. Сличним трагом је кренуо и онај штрајкач прошле године кад је себи одсекао прст (и ваљда га појео).

Што је најгоре, првих дана се нико није сетио да каже шта је са дечаком, који је ето, са непуне 4 године успео да направи 2 чуда - прво што се уопште родио, друго што је преживео тај пад.
Препоруке:
31
4
7 четвртак, 15 децембар 2011 21:36
ponjiger
Кад помислим не само на људе који су и по десеторо деце гајили у условима које би данас сматрали за "немогуће", већ и за неке историјске тренутке наших војника (зато што је и Поњигер то био)


Dosta ovih prica o sirotom veteranu - Ponjiger nije bio nikakav vojnik nego vojno lice koje se penzionisalo sa 40 i nikad nije bilo na ratistu.
Препоруке:
15
15
8 четвртак, 15 децембар 2011 21:40
фристајло
Јована- потпуно сте у праву! Размазио се народ, постао мек и њањав, кука и богорада, и сви су му криви, и за шта јесу, и за шта нису.
Онима који су били за Броза, крив је Слоба; Слобинима су криви жути, жутима су за полупане шерпе и зарђале пиштаљке и олуке крив опет Слоба, и тако у круг. Нико код себе не види никакву кривицу, сви показују на неког другог и очекују да им се цео свет извини и надокнади "штету".
Хоћемо да идемо на "шатро-посао", на коме се преблеји дан, и да од тога зарађујемо довољно за стан, кола, летовање, зимовање, швалерацију, и да то буде свима доступна и нормална ствар...
Заборавили смо, брже боље, да су наши родитељи (о бабама и дедама да и не говоримо!) неколико деценија штедели за стан или кућу, а за фићу, који је коштао реално 5 пута мање од Пунта- штедели годинама...
На море се ишло једном у деценији, а између тога- на село, код рођака.
Побеснео свет, постао лењ и дрзак.
Дакле- у праву сте, Јована.
Препоруке:
33
8
9 четвртак, 15 децембар 2011 22:07
coa
Moja omiljena autorka je, po mom misljenju, dala pogresnu dijagnozu, sto samo svedoci o njenoj fajterskoj licnosti, u pozitivnom smislu. Naime, ljudi se, na neki nacin, identifikuju sa ovim nesretnim kapetanom u ponizenju koje je doziveo, a ne u zivotnim uslovima u uzem smislu.
Препоруке:
14
4
10 четвртак, 15 децембар 2011 22:07
Marko Gay
Tipicno za patrijarhalno drustvo.

U postmodernom drustvu medutim, stvari stoje malo drugacije:

Svako ima pravo da odlucuje o sebi i da se baca odakle hoce, ako je dovoljno ocajan.

Ali nema pravo da donosi arbitrarne odluke o zivotu i smrti drugih ljudi npr svoje zene i dece. To nije ocajanje ni ludilo, nego sebicnost i odsustvo elementarne humanosti.
Препоруке:
27
21
11 четвртак, 15 децембар 2011 23:04
mali perica
Недаћа из каквих су некада многи родитељи у живот слали и по десеторо деце, и још на томе били захвални и богу и доброј срећи.

Sjajna i tacna recenica.

Mlad penzioner, mlad da bi se tako uopste i mogao zvati, sa ne malim primanjima je uradio sta je uradio.

I pored svih neukusnih komentara o njegovom cinu on jeste slika u kojoj se mnogi prepoznaju - bezvoljni, lenji, cekaju "d'uradi nesto drzava".
Da nam obezbedi posao, bolje uslove, stan, penzijicu pa ako moze i jos nesto preko toga.
Da da ono sto valja i ako moze odma'.

Znam visokog oficira isto tako mlado penzionisanog koji je posle samo par meseci poceo da se bavi zanatom, ne iz nuzde vec nije mogao da sedi skrstenih ruku. A para sto se zaradi (ne kaplje nego zaradi) je samo bonus za njega i porodicu. Ne mora a hoce..

Takodje znam i ljude koji zive u tom hotelu, par njih. I svi imaju neki izbor ali cekaju da im vojska / drzava dodeli stan. I tako zive godinama u losim uslovima, sve cekajuci.
Препоруке:
21
3
12 петак, 16 децембар 2011 00:05
Томислав Милановић
Волим псе, али, прилично ми смета када тај исти пас у земљи Србији има повољнији статус од хомо сапијенса. Људи овде, поготову они разумнији и поштенији, нису пожељна категорија. Када се живи у таквом окружењу, где ви свакога тренутка наилазите на разноразне отпоре када желите да остварите нешто што је у сваком цивилизованом друштву сасвим нормална ствар, шта очекујете? Да човек по коме се свакодневно гази и пљује буде нормалан! Тако нешто је просто немогуће. Земља у којој владају мито и корупција, где грађанске парнице трају дуже од десет година, земља у којој буџет не пуни привреда него ММФ, не може, нажалост, произвести ништа здраво и нормално. Отуда су, на неки начин, и сасвим разумљиве последице које нам се дешавају. Многи људи не само да нису у прилици да се баве нормалним стварима, него се грчевито боре за одржавање голе егзистенције. Неки на том путу не истрају. Још увек нисам чуо да је неко због све чешћих појава самоубистава поднео оставку, а то би био морални чин.
Препоруке:
22
4
13 петак, 16 децембар 2011 02:11
Oficir
Za mene samoubistvo jeste samo kukavicluk i sebicnost jednog poremecenog uma koji je i dete povukao za sobom. Da rezemiramo zasto mi svi nismo Ponjigar.

Evo zasto,ne moras biti pravoslavac da to shvatis dovoljno je da procitas La Divina Commedia i ko je u 7-mom krugu pakla.

Od vojne penzije moze da se zivi bolje i u iznajmljenom stanu i da opet ima za pojesti i popiti,ali nije njega stambena tjeskoba natjerala na skok vec dusevna a nju je koliko sam citao lecio rakijom.

Jedno mu ipak ne mogu oprostiti a ni identifikovati se sa njim a to je sto je u smrt poveo i nevino dete koje je tek pocelo da zivi.

Koliko je vas razmislilo samo o tome zasto je decak preziveo?
Zar zivot nije jaci od smrti i pomracenog uma nesposobnog da shvati sustinu.
Препоруке:
22
1
14 петак, 16 децембар 2011 04:28
Meurglys
Prvi plus za Marka Gay-a. Tacno je da otac nije imao pravo oduzeti buducnost svom trogodisnjem sinu, jer su ljudi prezivljavali i logore, stratista, gubili bliznje gledajuci vlastitim ocima, pa opet pronalazili snage za zivot. Ono sto se danas cini kao neresiva enigma se vrlo lako moze resiti u buducnosti, nasom ili voljom "svevisnjeg" (zivota). Nikad nemojte pomisliti da znate VISE OD ZIVOTA. Koliko sam razumeo, vojnik je imao platu oko 50.000 dinara ili priblizno 500 evra. Koliko se ja razumem u aritmetiku, veci stan bi se mogao iznajmiti za 200 evra, (ko kaze da se MORA ziveti u Bg). Opet ostaje vise nego sto ogroman broj zaposlenih u Srbiji prima mesecno (150-200 evra). Treba biti iskren prema sebi; covek je bio poremecen, jer samo poremecen moze oduzeti zivot svom trogodsnjem sinu, cije su zivotne stranice bile neispisane. Ono sto je uradio svojoj porodice NIJE ljubav i ne moze se opravdati nikakvim okolnostima.
Препоруке:
23
6
15 петак, 16 децембар 2011 05:27
Pera
Veoma lepo i pametno, Jovana!
Препоруке:
15
1
16 петак, 16 децембар 2011 09:05
Старац Фочо
Ех, да смо ушли у ЕУ, све би било другачије. Били би и бољи и виши и плављи...
Препоруке:
27
1
17 петак, 16 децембар 2011 09:22
Старац Фочо
За Меургуса
Tacno je da otac nije imao pravo oduzeti buducnost svom trogodisnjem sinu...


Па онда га треба тужити, осудити, и вратити оно што је бесправно узето.

Шалу на страну, али заиста ми је невероватно да се ово овоме уопште расправља, је ли имао права, или није имао. Човек је починио двоструко убиство и самоубиство. Убиство је тешко кривично дело, уколико није у самоодбрани. Нема то никакве везе са патријархатом, постмодерним друштвом, себичношћу, елементарном хуманоћу, љубављу, висином плате и тако слично.

Просто ми није јасно како је могуће да сваки пут кад неки појединац у Србији нешто лоше уради то се одмах објашњава нашим менталитетом, општим стањем друштва, патријархатом...
Препоруке:
22
1
18 петак, 16 децембар 2011 10:56
Да ли сте приметили да је после провале незадовољства у народу на рачун Шутановца, и онога што се ради свим војним несрећницима из свих крајева бивше СФРЈ,одједном појавила крпа на прозору , која је требало да посведочи причу о наводном паду са прозора због прања тог прозора ?
Препоруке:
6
3
19 петак, 16 децембар 2011 12:04
Meurglys
Za Starca Foca Gde sam ja napisao drugacije? Upravo sam napisao da se ovaj umobolni akt ne moze opravdati stanjem u drustvu, okolnostima i slicno, vec iskljucivo poremecenom i pomracenom svescu! Molio bih ubuduce da se makar potrudite da procitate napisano, jer u suprotnom ce se ovo (dopisivanje) pretvoriti u komunikaciju gluvonemih slepaca.P.S. Ja bih se postideo "sale" koju ste napisali: "петак, 16 децембар 2011 08:22Старац ФочоЗа МеургусаTacno je da otac nije imao pravo oduzeti buducnost svom trogodisnjem sinu...Па онда га треба тужити, осудити, и вратити оно што је бесправно узето."
Препоруке:
4
2
20 петак, 16 децембар 2011 12:47
Старац Фочо
За Меургуса

У праву сте, коментар је почео са одговорм Вама, али је после захватио мало ширу причу. Дакле, није да нисам прочитао Ваш коментар.

Не замерам ја Вама директно ништа, само ми је интересантно да се уопште расправља о томе да ли је имао или није имао права да убије своју супругу и дете. Јер, некако испада да би у принципу и могао имати право, али ето нема јер... то није љубав (!?), на пример, или у постмодерном друштву то није тако (!!?) и тако те приче.

Да резимирам, нисте само Ви учествоволи у расправи која ми је засметала, али сам на Ваш коментар кренуо са одговором, јер је легла шала, која се мени баш свиђа, али наравно, немамо сви исти смисао за хумор.
Препоруке:
6
2
21 петак, 16 децембар 2011 13:29
Jasna Simonović
Nažalost, ovaj članak je imao dobar cilj, ali se izgubio iz vidika već u prvoj rečenici u kojoj se bolesnici nazivaju ludacima...
A za bolesnike jesu krivi svi okolo...I "stan" u Sarajevu, i "zemlja" u Sremu, i kuća na "nebesima" i plata u "nadnici"...
I svaki čovek na ovome svetu može da oboli...

Imati razumevanje za bolesnika je jedno od najsvetlijih imperativa društva...

Razumevanje ne znači odobravanje....
Препоруке:
9
5
22 субота, 17 децембар 2011 08:57
lddf
Samoubistvo je lična odluka, pa neka pravoslavci to osudjuju, drugi podržavaju, to ostaje lični čin. Ubistvo nije. I tu je autorka zajedno sa MarkoGay u pravu. Ali kako niko ne reaguje na ubistva tudje dece, npr u Srebrenici? To je jedna vrsta licemerja. Baš me zanima koliko će sad minusa dobiti ovaj komentar.
Препоруке:
3
11
23 субота, 17 децембар 2011 12:37
Старац Фочо
За ИддфаВаш коментар нема никакве везе са темом и написан је да безобразно провоцира.Као да нигде деца нису убијана до само у Сребреници. И ко то не реагује на убиста туђе деце?! Јесте ли Ви реаговали на убиства туђе деце? Српске деце?Е то је право лицемерје!
Препоруке:
13
2
24 недеља, 18 децембар 2011 12:06
@starac fočo
...upravo je vaš komentar dobar uzorak....quod erat demonstrandum
Препоруке:
1
2
25 недеља, 18 децембар 2011 12:56
Арчибалд Рајс
@lddfИ ја се питам да ли сте Ви реаговали везано за убиства српске деце, која су у околини Сребренице и на још многим другим местима заклана и чије су главе разбијане маљевима од стране оног кога је ''хумани запад'' осудио на 2 године, као да није клао и убијао, већ као да је обио локалну продавницу.Нисте и нећете, интересује Вас само да уђете у ЕУ па и по цену да заборавите све поклане српске цивиле. То раде Ваши пријатељи са запада у чије друштво Ви хоћете да уђете, и за та убиства нико не одговара, називају их колатералном штетом, као да су побијени пси а не људи.Е то је лицемерје.
Препоруке:
3
2

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер