Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Svi smo mi Ponjiger?

Komentari (25) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 15 decembar 2011 18:58
el ninjo
baš tako,naštimovali su nas na kukulele instrument pod dirigentskom palicom nekoliko crnih baba iz obližnje kapele
Preporuke:
36
11
2 četvrtak, 15 decembar 2011 19:31
Starac Milija
Tako jeste kako kaže Jovana Papan: krivica je u drugima, a odgovornost za moj život je u nekim okolnostima, i na drugima - ne moja. To je nevidljiva mantra koja odzvanja kroz većinu naših ljudi već 20 godina najmanje, čekajući pri tome da neko drugi, neki predsednik, neka država, neka EU neman, reši njihove probleme. Takvim narodom se lako i vlada, jer mu samo treba pokazati neke lažne krivce da o tome jalovo pričaju i ispune svoj dan i svoju noć sa TV hipnozom.
Preporuke:
47
9
3 četvrtak, 15 decembar 2011 20:57
Vlada Kanada
Da sam, spletom nesrećnih životnih okolnosti na koje nisam mogao da utičem, doveden u sličnu životnu situaciju, sigurno da ne bih pokušao da ubijem svoju sopstvenu porodicu.
Preporuke:
20
0
4 četvrtak, 15 decembar 2011 21:02
s.j.
Nije problem toliko u tome što ljudi traže izgovore za pokojnikov čin, ali jeste problem u tome što to čine možda manje iz sažaljenja i milosti koju zaslužuje svaki pokojnik (da mu se ne sudi previše strogo, jer to nije u našoj nadležnosti), a više iz pomenute želje da opravdaju sopstveno očajavanje i jadikovanje.

Pojedinca-pokojnika sa takvim osećanjima treba žaliti, i njegove greške možemo pripisati okolnostima i očajanju, ali kada je reč o DRUŠTVENOJ POJAVI koja se nazire u celim slojevima društva, kao i o pojedincu za koga strepimo da će krenuti istim putem, onda je potrebna oštrina: Okoslonisti RAZUMEM, ali NIKO osim vas samih, nije kriv za VAŠE očajavanje. Očajavanje NIJE ničije PRAVO! Očajavanje je samo objašnjiv i razumljiv, ali NIKADA opravdan, greh, i moralno posrnuće. Za to NEMA opravdanja, dragi moji, pa taman vas ciglama gađali. Zato imamo razumevanja, posebno ako je reč o pokojniku, ali to NE opravdavamo, i NE opravdavajMO!
Preporuke:
24
8
5 četvrtak, 15 decembar 2011 21:14
Marko Radovanović
Suština ovakvih poteza svakako nije nečija loša materijalna situacija, već jedna slika savrešne porodice kojom se takvi ljudi hrane iz medija (reklama, serija, filmova i sličnih produkata), pa kad primete da se njihova porodica (ili život u krajnjoj liniji) ne podudara sa tom slikom koju su u međuvremenu sebi postavili kao najbitniji cilj bez kojeg njihov život nema smisla, onda i svoj život automatski vide kao promašen i nepotreban.

Zato ne treba da čudi što je samoubistava bilo manje ranije dok ljudi nisu bili u kontaktu sa mas-medijima koji forsiraju određen ideal koji zapravo služi da bi se prodao neki proizvod. Ne važi to samo za porodice, već i kod mladih se često javlja (čini se) nametnuta želja da nađu partnera koji liči na neku osobu iz javnog života, pa kad to ne dobiju (što je teško ostvarljivo jer je svaka osoba specifična za sebe, kao uostalom, i svaka porodica) šetaju se sa takvim smrknutim licima koje je autorka spomenula.
Preporuke:
29
4
6 četvrtak, 15 decembar 2011 21:25
Marko Radovanović
Ono što mene konkretno više zabrinjava je moguća činjenica da su ovaj čin Ponjigera ljudi masovno opravdali delimično zbog toga što su se u nekoj meri identifikovali sa njim, odnosno, zato što su u njegovom potezu prepoznali i sopstvene misli iz svojih teških trenutaka.

Kad pomislim ne samo na ljude koji su i po desetoro dece gajili u uslovima koje bi danas smatrali za "nemoguće", već i za neke istorijske trenutke naših vojnika (zato što je i Ponjiger to bio) poput onog kad su prelazili Albaniju u znate već kakvim uslovima, ne znajući šta im se dešava kod kuće, i ovo što se danas smatra za "minimum" životnog zadovoljstva, mogu samo da dođem do zaključka da smo postali suviše razmaženi i patetični. Sličnim tragom je krenuo i onaj štrajkač prošle godine kad je sebi odsekao prst (i valjda ga pojeo).

Što je najgore, prvih dana se niko nije setio da kaže šta je sa dečakom, koji je eto, sa nepune 4 godine uspeo da napravi 2 čuda - prvo što se uopšte rodio, drugo što je preživeo taj pad.
Preporuke:
31
4
7 četvrtak, 15 decembar 2011 21:36
ponjiger
Kad pomislim ne samo na ljude koji su i po desetoro dece gajili u uslovima koje bi danas smatrali za "nemoguće", već i za neke istorijske trenutke naših vojnika (zato što je i Ponjiger to bio)


Dosta ovih prica o sirotom veteranu - Ponjiger nije bio nikakav vojnik nego vojno lice koje se penzionisalo sa 40 i nikad nije bilo na ratistu.
Preporuke:
15
15
8 četvrtak, 15 decembar 2011 21:40
fristajlo
Jovana- potpuno ste u pravu! Razmazio se narod, postao mek i njanjav, kuka i bogorada, i svi su mu krivi, i za šta jesu, i za šta nisu.
Onima koji su bili za Broza, kriv je Sloba; Slobinima su krivi žuti, žutima su za polupane šerpe i zarđale pištaljke i oluke kriv opet Sloba, i tako u krug. Niko kod sebe ne vidi nikakvu krivicu, svi pokazuju na nekog drugog i očekuju da im se ceo svet izvini i nadoknadi "štetu".
Hoćemo da idemo na "šatro-posao", na kome se prebleji dan, i da od toga zarađujemo dovoljno za stan, kola, letovanje, zimovanje, švaleraciju, i da to bude svima dostupna i normalna stvar...
Zaboravili smo, brže bolje, da su naši roditelji (o babama i dedama da i ne govorimo!) nekoliko decenija štedeli za stan ili kuću, a za fiću, koji je koštao realno 5 puta manje od Punta- štedeli godinama...
Na more se išlo jednom u deceniji, a između toga- na selo, kod rođaka.
Pobesneo svet, postao lenj i drzak.
Dakle- u pravu ste, Jovana.
Preporuke:
33
8
9 četvrtak, 15 decembar 2011 22:07
coa
Moja omiljena autorka je, po mom misljenju, dala pogresnu dijagnozu, sto samo svedoci o njenoj fajterskoj licnosti, u pozitivnom smislu. Naime, ljudi se, na neki nacin, identifikuju sa ovim nesretnim kapetanom u ponizenju koje je doziveo, a ne u zivotnim uslovima u uzem smislu.
Preporuke:
14
4
10 četvrtak, 15 decembar 2011 22:07
Marko Gay
Tipicno za patrijarhalno drustvo.

U postmodernom drustvu medutim, stvari stoje malo drugacije:

Svako ima pravo da odlucuje o sebi i da se baca odakle hoce, ako je dovoljno ocajan.

Ali nema pravo da donosi arbitrarne odluke o zivotu i smrti drugih ljudi npr svoje zene i dece. To nije ocajanje ni ludilo, nego sebicnost i odsustvo elementarne humanosti.
Preporuke:
27
21
11 četvrtak, 15 decembar 2011 23:04
mali perica
Nedaća iz kakvih su nekada mnogi roditelji u život slali i po desetoro dece, i još na tome bili zahvalni i bogu i dobroj sreći.

Sjajna i tacna recenica.

Mlad penzioner, mlad da bi se tako uopste i mogao zvati, sa ne malim primanjima je uradio sta je uradio.

I pored svih neukusnih komentara o njegovom cinu on jeste slika u kojoj se mnogi prepoznaju - bezvoljni, lenji, cekaju "d'uradi nesto drzava".
Da nam obezbedi posao, bolje uslove, stan, penzijicu pa ako moze i jos nesto preko toga.
Da da ono sto valja i ako moze odma'.

Znam visokog oficira isto tako mlado penzionisanog koji je posle samo par meseci poceo da se bavi zanatom, ne iz nuzde vec nije mogao da sedi skrstenih ruku. A para sto se zaradi (ne kaplje nego zaradi) je samo bonus za njega i porodicu. Ne mora a hoce..

Takodje znam i ljude koji zive u tom hotelu, par njih. I svi imaju neki izbor ali cekaju da im vojska / drzava dodeli stan. I tako zive godinama u losim uslovima, sve cekajuci.
Preporuke:
21
3
12 petak, 16 decembar 2011 00:05
Tomislav Milanović
Volim pse, ali, prilično mi smeta kada taj isti pas u zemlji Srbiji ima povoljniji status od homo sapijensa. Ljudi ovde, pogotovu oni razumniji i pošteniji, nisu poželjna kategorija. Kada se živi u takvom okruženju, gde vi svakoga trenutka nailazite na raznorazne otpore kada želite da ostvarite nešto što je u svakom civilizovanom društvu sasvim normalna stvar, šta očekujete? Da čovek po kome se svakodnevno gazi i pljuje bude normalan! Tako nešto je prosto nemoguće. Zemlja u kojoj vladaju mito i korupcija, gde građanske parnice traju duže od deset godina, zemlja u kojoj budžet ne puni privreda nego MMF, ne može, nažalost, proizvesti ništa zdravo i normalno. Otuda su, na neki način, i sasvim razumljive posledice koje nam se dešavaju. Mnogi ljudi ne samo da nisu u prilici da se bave normalnim stvarima, nego se grčevito bore za održavanje gole egzistencije. Neki na tom putu ne istraju. Još uvek nisam čuo da je neko zbog sve češćih pojava samoubistava podneo ostavku, a to bi bio moralni čin.
Preporuke:
22
4
13 petak, 16 decembar 2011 02:11
Oficir
Za mene samoubistvo jeste samo kukavicluk i sebicnost jednog poremecenog uma koji je i dete povukao za sobom. Da rezemiramo zasto mi svi nismo Ponjigar.

Evo zasto,ne moras biti pravoslavac da to shvatis dovoljno je da procitas La Divina Commedia i ko je u 7-mom krugu pakla.

Od vojne penzije moze da se zivi bolje i u iznajmljenom stanu i da opet ima za pojesti i popiti,ali nije njega stambena tjeskoba natjerala na skok vec dusevna a nju je koliko sam citao lecio rakijom.

Jedno mu ipak ne mogu oprostiti a ni identifikovati se sa njim a to je sto je u smrt poveo i nevino dete koje je tek pocelo da zivi.

Koliko je vas razmislilo samo o tome zasto je decak preziveo?
Zar zivot nije jaci od smrti i pomracenog uma nesposobnog da shvati sustinu.
Preporuke:
22
1
14 petak, 16 decembar 2011 04:28
Meurglys
Prvi plus za Marka Gay-a. Tacno je da otac nije imao pravo oduzeti buducnost svom trogodisnjem sinu, jer su ljudi prezivljavali i logore, stratista, gubili bliznje gledajuci vlastitim ocima, pa opet pronalazili snage za zivot. Ono sto se danas cini kao neresiva enigma se vrlo lako moze resiti u buducnosti, nasom ili voljom "svevisnjeg" (zivota). Nikad nemojte pomisliti da znate VISE OD ZIVOTA. Koliko sam razumeo, vojnik je imao platu oko 50.000 dinara ili priblizno 500 evra. Koliko se ja razumem u aritmetiku, veci stan bi se mogao iznajmiti za 200 evra, (ko kaze da se MORA ziveti u Bg). Opet ostaje vise nego sto ogroman broj zaposlenih u Srbiji prima mesecno (150-200 evra). Treba biti iskren prema sebi; covek je bio poremecen, jer samo poremecen moze oduzeti zivot svom trogodsnjem sinu, cije su zivotne stranice bile neispisane. Ono sto je uradio svojoj porodice NIJE ljubav i ne moze se opravdati nikakvim okolnostima.
Preporuke:
23
6
15 petak, 16 decembar 2011 05:27
Pera
Veoma lepo i pametno, Jovana!
Preporuke:
15
1
16 petak, 16 decembar 2011 09:05
Starac Fočo
Eh, da smo ušli u EU, sve bi bilo drugačije. Bili bi i bolji i viši i plavlji...
Preporuke:
27
1
17 petak, 16 decembar 2011 09:22
Starac Fočo
Za Meurgusa
Tacno je da otac nije imao pravo oduzeti buducnost svom trogodisnjem sinu...


Pa onda ga treba tužiti, osuditi, i vratiti ono što je bespravno uzeto.

Šalu na stranu, ali zaista mi je neverovatno da se ovo ovome uopšte raspravlja, je li imao prava, ili nije imao. Čovek je počinio dvostruko ubistvo i samoubistvo. Ubistvo je teško krivično delo, ukoliko nije u samoodbrani. Nema to nikakve veze sa patrijarhatom, postmodernim društvom, sebičnošću, elementarnom humanoću, ljubavlju, visinom plate i tako slično.

Prosto mi nije jasno kako je moguće da svaki put kad neki pojedinac u Srbiji nešto loše uradi to se odmah objašnjava našim mentalitetom, opštim stanjem društva, patrijarhatom...
Preporuke:
22
1
18 petak, 16 decembar 2011 10:56
MP
Da li ste primetili da je posle provale nezadovoljstva u narodu na račun Šutanovca, i onoga što se radi svim vojnim nesrećnicima iz svih krajeva bivše SFRJ,odjednom pojavila krpa na prozoru , koja je trebalo da posvedoči priču o navodnom padu sa prozora zbog pranja tog prozora ?
Preporuke:
6
3
19 petak, 16 decembar 2011 12:04
Meurglys
Za Starca Foca Gde sam ja napisao drugacije? Upravo sam napisao da se ovaj umobolni akt ne moze opravdati stanjem u drustvu, okolnostima i slicno, vec iskljucivo poremecenom i pomracenom svescu! Molio bih ubuduce da se makar potrudite da procitate napisano, jer u suprotnom ce se ovo (dopisivanje) pretvoriti u komunikaciju gluvonemih slepaca.P.S. Ja bih se postideo "sale" koju ste napisali: "petak, 16 decembar 2011 08:22Starac FočoZa MeurgusaTacno je da otac nije imao pravo oduzeti buducnost svom trogodisnjem sinu...Pa onda ga treba tužiti, osuditi, i vratiti ono što je bespravno uzeto."
Preporuke:
4
2
20 petak, 16 decembar 2011 12:47
Starac Fočo
Za Meurgusa

U pravu ste, komentar je počeo sa odgovorm Vama, ali je posle zahvatio malo širu priču. Dakle, nije da nisam pročitao Vaš komentar.

Ne zameram ja Vama direktno ništa, samo mi je interesantno da se uopšte raspravlja o tome da li je imao ili nije imao prava da ubije svoju suprugu i dete. Jer, nekako ispada da bi u principu i mogao imati pravo, ali eto nema jer... to nije ljubav (!?), na primer, ili u postmodernom društvu to nije tako (!!?) i tako te priče.

Da rezimiram, niste samo Vi učestvovoli u raspravi koja mi je zasmetala, ali sam na Vaš komentar krenuo sa odgovorom, jer je legla šala, koja se meni baš sviđa, ali naravno, nemamo svi isti smisao za humor.
Preporuke:
6
2
21 petak, 16 decembar 2011 13:29
Jasna Simonović
Nažalost, ovaj članak je imao dobar cilj, ali se izgubio iz vidika već u prvoj rečenici u kojoj se bolesnici nazivaju ludacima...
A za bolesnike jesu krivi svi okolo...I "stan" u Sarajevu, i "zemlja" u Sremu, i kuća na "nebesima" i plata u "nadnici"...
I svaki čovek na ovome svetu može da oboli...

Imati razumevanje za bolesnika je jedno od najsvetlijih imperativa društva...

Razumevanje ne znači odobravanje....
Preporuke:
9
5
22 subota, 17 decembar 2011 08:57
lddf
Samoubistvo je lična odluka, pa neka pravoslavci to osudjuju, drugi podržavaju, to ostaje lični čin. Ubistvo nije. I tu je autorka zajedno sa MarkoGay u pravu. Ali kako niko ne reaguje na ubistva tudje dece, npr u Srebrenici? To je jedna vrsta licemerja. Baš me zanima koliko će sad minusa dobiti ovaj komentar.
Preporuke:
3
11
23 subota, 17 decembar 2011 12:37
Starac Fočo
Za IddfaVaš komentar nema nikakve veze sa temom i napisan je da bezobrazno provocira.Kao da nigde deca nisu ubijana do samo u Srebrenici. I ko to ne reaguje na ubista tuđe dece?! Jeste li Vi reagovali na ubistva tuđe dece? Srpske dece?E to je pravo licemerje!
Preporuke:
13
2
24 nedelja, 18 decembar 2011 12:06
@starac fočo
...upravo je vaš komentar dobar uzorak....quod erat demonstrandum
Preporuke:
1
2
25 nedelja, 18 decembar 2011 12:56
Arčibald Rajs
@lddfI ja se pitam da li ste Vi reagovali vezano za ubistva srpske dece, koja su u okolini Srebrenice i na još mnogim drugim mestima zaklana i čije su glave razbijane maljevima od strane onog koga je ''humani zapad'' osudio na 2 godine, kao da nije klao i ubijao, već kao da je obio lokalnu prodavnicu.Niste i nećete, interesuje Vas samo da uđete u EU pa i po cenu da zaboravite sve poklane srpske civile. To rade Vaši prijatelji sa zapada u čije društvo Vi hoćete da uđete, i za ta ubistva niko ne odgovara, nazivaju ih kolateralnom štetom, kao da su pobijeni psi a ne ljudi.E to je licemerje.
Preporuke:
3
2

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner