петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Видовдан Милутина „Ћоре“

Kоментари (32) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 28 јун 2012 12:46
робокап
Сећам се као сад када сам ову књигу пре скоро тридесет година прочитао у једном даху.Књига која је пред Србијанце поставила основно питање а то је "ЗА КОГА ,ЗАШТА " је ратовао тадашњи српски сељак.Кога је ослобађао у име чега а сам крај књиге и трагична судбина Милутина и његове породице поставља основно питаље пред овај напаћени СРБИЈАНСКИ народ."З А Ш Т А"
Препоруке:
61
15
2 четвртак, 28 јун 2012 13:49
Karl Marks-naš duhovni vođa
Knjiga koja je katastrofalno uticala na moral srpskog naroda u odbrani svoje države SFRJ 1990.
Nakon čitanja te knjige, mnogi su istakli belu zastavu, bilo je veoma mučno tada. Potomci heroja iz 1914-1918, bacili su sve pod svoje noge i izgazili, što su ovi stvorili, i na kraju ostali bez toga, sloboda i prosperitet.

Pravo značenje ove knjige bilo bi 1903. kada su ubijeni autentični i verodostojni vladari Srbije. Tada su došli ljudi koji su uvukli Srbiju u rat i odbili 2 separatna mira 1914. što ih je Austrija nudila, nakon poraza na Ceru i Kolubari.
Danas i juče, oni pišu knjige i govore o Srbiji kao najvernijem savezniku Engleske, i zarađuju pare i dobijaju akademske titule, od naših para.
Препоруке:
25
44
3 четвртак, 28 јун 2012 14:11
Геометар Кала'ић
Што би дике оде у војнике,
што би шкарта оста да се карта!
Препоруке:
57
1
4 четвртак, 28 јун 2012 14:18
Баша Мркаљ
Читао сам ову књигу, па се питам да ли су Срби и тада пцовали Бога и Мајку Божију?
Приметио сам то у овој књизи, а и у филму "Марш на Дрину".
До сада сам био убеђен да је то почело са комунистичком окупацијом.
А можда су сценариста и писац незнањем то убацили.
Препоруке:
31
9
5 четвртак, 28 јун 2012 14:19
vasilije
Da,da,lepe "učitelje" srbski narod ima,nema šta! A i srbske žene vole da im muškarci idu dobro opremljeni u smrt...i tako vas oni,uz vašu glupost, onomad dovedoše do-bombardovanja! Samo nije jasna jedna stvar:kako im to uspeva?? Da odgovor možda ne leži u kulturi kojoj je savest zadnja rupa na svirali???
Препоруке:
5
79
6 четвртак, 28 јун 2012 14:27
Roksanda @ Karl Marks-nas duhovni vodja
Ti sto su "bacili sve pod noge i izgazili" nikada nisu procitali ovu knjigu. (I ne samo da je nisu procitali, vec je ne drze u svojim bibliotekama da slucajno neko ne bi pomislio da su je mozda ipak procitali.)
Препоруке:
44
2
7 четвртак, 28 јун 2012 14:36
Милан
Увијек ми је мука кад се о Србима који нису из Шумадије прича као о Босанцима, Војвођанима, Црногорцима и каквим све не. За једног Нијемца Нијемац је и онај с Алпа и онај с данске границе и залегнуће један за другог.
За неке Србе је Србин из Босне Босанац, вјероватно православне вјероисповјести. Зато је Србија мала, сиромашна и јадна.
Препоруке:
86
7
8 четвртак, 28 јун 2012 14:49
трагач
Тадашњи српски сељак-војник се херојски и мученички жртвовао.

Његовом жртвом је био омогућен коначан вековни циљ Срба још од ослобађања од Турака - уједињење Срба у једну озбиљну српску државу. Да је то учињено, страшне жртве наших предака би ипак имале смисла.

Али тај циљ су проћердали некомпетентни владари тадашње Србије, превеликог Ега, а премале памети и мудрости - Александар Карађорђевић, Пашић, вероватно има још одговорних... обесмислисивши тиме и сво мученичко страдање српског народа.

Уместо да створе праву државу Србију, проалавили се преко граница својих способности и увалили нас у низ катастрофа, чије последице још трају и од којих се Срби још нису опоравили. Од те њихове грешке 1918 ми још нисмо себи дошли. Њихова погрешна одлука да праве Југославију је корен и главни разлог свих наших несрећа од тада.
Препоруке:
71
3
9 четвртак, 28 јун 2012 14:50
@vasilije
Ako je tako,daj da se izvinimo Austro-Ugarskoj,sto smo je potukli na Ceru i Kolubari.Da se izvinimo Hrvatima,sto dobise Istru i Dalmaciju,iako su svoju "savest" pokazali 1915-e po Macvi i Podrinju!
Ako sam nekog zaboravio,neka slobodno dopuni,ionako smo u fazi kada jedva cekamo kome cemo pre da se izvinimo!!!
Препоруке:
58
3
10 четвртак, 28 јун 2012 14:57
Vladan
Svaka cast na clanku. Valjda ce Srbi jednog dana da se opamete and nasa mila "danas nezavisna" braca da cuvaju sami svoja ognjista kao i mi nasa. Dosta je bilo krvi i zivota Srba za svu drugu bracu a oni posle okrenu ledja i dobiju svoju nezavisnost. Kaliko smo zivota i krvi dali za srecu i "nezavisnost" drugih. Valjda je dosta bilo.
Препоруке:
21
12
11 четвртак, 28 јун 2012 15:36
Биљана Николић
odbrani svoje države SFRJ 1990


које "своје" државе?! Од кад се држава Срба прави ван Србије? Где је Јајце - у Србији? Ко је био Тито 1943, пре него што се самопрогласио за новог бога Срба у виду сина, брата, оца, мајке...?
Препоруке:
31
6
12 четвртак, 28 јун 2012 16:55
Вид
Сјајна књига! Да се српски сељак питао она накарада од Југославије никада не би била створена. Знали су "Милутини" по Србији шта им "браћа" Хрвати мисле. Осетили су то на својој кожи. Нажалост, нису се питали, а ми смо имали ту несрећу да у следећем дељењу извучемо Броза и његову црвену братију, па онда Милошевића и јуловце и оде 20 век у пропаст!
Препоруке:
34
7
13 четвртак, 28 јун 2012 17:39
vasilije @ @ vasilije
Vaša ironija baš lepo pokazuje da ste pripadnik kulture kojoj je savest zadnja rupa na svirali! Svaka čast! I hvala za potvrdu moje teze!
Препоруке:
4
29
14 четвртак, 28 јун 2012 17:43
ДС = СНС
Тамо, вели, у Босни и по другим крајевима де живе наша браћа Јужни Словени, устанак само што није плануо.
Тамо живе "браћа", као што је овај @Vasilije... Касно си то схватио, брате Србине. А неки ни дан-данас неће да схвате.
Препоруке:
14
5
15 четвртак, 28 јун 2012 21:13
Karl Marks-naš duhovni vođa
Dotični pisac bio je intiman prijatelj celokupnog DOS-a (Akademija, Crkva, Univerzitet, Titovi političari, navijači).
Akademici su govorili "zašto da ne budemo robovi".
Za vreme Miloševića, izgrađeno je više crkava nego za vreme Nemanjića i Obrenovića zajedno, a ta SPC gurala je klipove.
Narod je stvorio SPC, a SPC radi protiv tog naroda.
Engleski ambasador proglašava srpske svece, jer je rekao za patrijarha "evo svetac koji hoda", pa ga "naši" proglasiše za sveca, znate koji je.
Srpski čovek nikada nije psovao boga. To je nastalo nakon 1945.
I ova knjiga je kao Tarabići, stvoreni protiv Obrenovića i Srbije. Jedan naš lekar je to naučno dokazao.
Lakše je pročitati ovu knjižicu i ne zamarati mozak nego "Srpska trilogija" od Stevana Jakovljevića jer iziskuje veliki patriotski i intelektualni podvig.
Препоруке:
14
17
16 четвртак, 28 јун 2012 23:05
@ vasilije
Bolje velika ironija,nego necista savest!
Ali Djura ce nam oprostiti sto nas je tukao,u to ne sumnjam!!!
Препоруке:
12
1
17 четвртак, 28 јун 2012 23:11
Бели Орао
Карл Маркс наш....Lakše je pročitati ovu knjižicu i ne zamarati mozak nego "Srpska trilogija" od Stevana Jakovljevića jer iziskuje veliki patriotski i intelektualni podvig.

Слажем се. Танасије Првуловић није кукумавчио.

П.С.
Ипак сељак је све то изгурао, а враћамо се на почетак без 60 милиона људи. Толико би нас сада било.
Препоруке:
17
3
18 четвртак, 28 јун 2012 23:32
Цар Душан
@Karl Marks-naš duhovni vođa
Ја тебе уопште не разумем! Шта је спорно у "Књизи о Милутину"?Који део није истинит?Ако си ти закључио да ми као народ нисмо били довољно храбри 1990 због утицаја споменуте књиге (или сличних књига,мада их је врло мало) сумњам да си је уопште и прочитао или је тотално ниси разумео.Па све оно што нам се дешавало деведесетих,а што нам се и даље дешава описано је у књизи: И бесмислени ратови (рат у Словенији где су српска деца гинула за очување Титове комунистиче СФРЈ и то послата тамо без обуке и НЕНАОРУЖАНА) и букачи (дежурне патриоте,политичари и њихова деца који су се јуначили по Београду а истовремено се богатили са криминалцима и ратним профитерима) и неспособни генерали..
Да не набрајам даље,ко је читао зна да су у овој непоновљивој књизи на свега стотинак страна пророчки описана сва наша лутања,муке и страдање,она што су била и она што нам предстоје.Још ми нешто није јасно,да ли ти то браниш комунизам или га нападаш јер су ти реченице контрадикторне.
Препоруке:
22
2
19 петак, 29 јун 2012 00:17
фристајло
Добар писац, добра и прича.
А лош, слаб и непромишљен човек, и лоша порука приче.
А ко ће да ти брани ту мајку и жену, Милутине "Ћоро"?
Малограђанско закерало, сви му криви, само је он прав...
Препоруке:
18
8
20 петак, 29 јун 2012 07:54
Зона
Мој трагачу, можда је држава Срба, Хрвата и Словенаца Александру Крађорђевићу и Николи Пашићу наметнута диктатом великих сила, а не њиховом вољом.
Али мртва уста не говоре...
Препоруке:
6
7
21 петак, 29 јун 2012 11:46
Нимбус
1.
Шта је проблем са овим изабраним делом "Књиге о Милутину"?
Па, у сваком житу има кукља. Ал, у Србији, где је одзив за мобилизацију 1914 био 103% (да, да, није грешка) лик кафеџије-забушанта је ипак био маргиналан.
Шта је проблем са реалношћу?
Што нећемо да је признамо.
Тако радо пишемо о "Церу" и "Колубари", али јако ретко и штуро од "Дринској бици", коју су звали "битком над биткама" или "Официрском битком" (на челу својих одреда погинуло 17 србијанских пуковника). Ако поменем "Мачков Камен" можда освежим сећање читаоцима.
Хтео сам прошле године да пишем о томе, па сам одустао. Не бих био добро схваћен. Заправо, био бих схваћен злонамерно. Ипак, једном ће се морати проговорити о узроцима српске неслоге.
У вези Дринске битке (после које Србијанска војска за мало да се распадне) можете наћи и тему "Зашто је Војвода Вук потргао уво једном Србину". Понегде можете пронаћи и причу о аустроугарском мајору "Суџуку" и ономе што је тих дана радио у Мачви.
Препоруке:
14
1
22 петак, 29 јун 2012 12:06
Нимбус
2.
Можете наћи и извештаје са ратишта који казују да је 1914. у два наврата србијанска војска продирала у Босну (и Срем), али је доживљавла тешке поразе и страховите губитке због непријатељског става локалног становништва, што је доводило до деморализације војника. А можете, у вези Дринске битке, па после и Колубарске битке, размислити о именима и презименима погинулих са обе стране. Можете наћи и сведочење да су најтврђи противници били Личани, који су се предавали тек кад испале и последњи метак.
Па даље: Окупирана Србија је 1941. примила близу 600.000 избеглица из прекодринских крајева (добро, и 15.000 Словенаца). А шта су направили рођаци тих истих избеглица, када су провалили у Србију иза руских тенкова? "Пасја гробља". А како разумети оно што се догађало на Сремском фронту са Србијанском децом? И о томе "прича" Милутин.
Ратови "деведесетих" су природни наставак. Не можете победити, заправо опстати, ако вам пола "првог позива" `ваља девизе` по Београду и Новом Саду.
Препоруке:
14
3
23 петак, 29 јун 2012 12:26
Нимбус
3.Срби ван Србије су, једноставно, "располућени".То је сложена и деликатна тема. Нису сви војевали за ћесара што су хтели, већ што су били уцењени главама рођене деце. Други су гоњени на робију (нпр. Арад)... итд.Многи су опет били верни заклетви новој домовини која им је дала уточиште и спас од турског зулума. Тај спас и заклетву су плаћали својом крвљу.Али, кад најмилији тако страшно и масовно почну гинути "негде у Србији", мржња полако превлада национално осећање. А без националног јединства нема ни националног опстанка. У српским крајевима где је Тито имао најјача упоришта, Срба више нема. То је сурова и необорива истина."Не Србе на врбе" - Рече Месић - "Већ Србе на Србе!"@Милан,Cве је супротно од онога што пишеш. Знам из личног искуства.
Препоруке:
17
0
24 петак, 29 јун 2012 13:37
Ero Od Bakionice
TRAGAC veli:
"Уместо да створе праву државу Србију, проалавили се преко граница својих способности и увалили нас у..."
Tada , bas kao i danas mi nismo odlucivali niocemu. Britanska Imperija nas je uterala u drzavu Srba Hrvata i Slovenaca protiv nase volje.

A ono o Ferdinandu je bila cista laz koju smo mi neoprezno, kako ti kazes, alavo prihvatili, Austrijski agenti su pronasli te naivne srpske mladice i trenirala ih da za njihov racun ubiju prestolonaslednika, tako su jednim udarcem ubili dve muve, ratociljali se ambicioznog a nekompetentnog
( retardiranog ) Franca i poceli osvajacki rat protiv Srbije!
Препоруке:
4
5
25 петак, 29 јун 2012 13:59
робокап@нимбус
Изузетни коментари и историјски преглед српско_србијанских односа.Нажалост у нашој иториграфији и књижевности ова тема спада у тзв."ТАБУ" теме и сваки покушај да се о стварима о којима сте написали у својим коментарима се дочекује на нож.Нажалост очекујте гомилу негативних коментара и минуса.
Препоруке:
2
0
26 петак, 29 јун 2012 14:16
Žiko
I tako dodjosmo do dana današnjeg. Nejasni su mi ovde neki komentari što se tiče današnjeg vremena. Po nekima to znači da Republiku Srpsku treba ostaviti sa druge strane. U redu....ali da li je Srbija sigurna sa njene strane u to da će ostati u komadu gledajući Kosovo, gledajući Rašku oblast kao dva stožera Srpstva, gledajući Srpsku Vojvodinu i težnje nekih velmoža tamo, nažalost velmoža čiji je identitet Srpski. U Republici Srpskoj svaki Srbin želi da ona bude sastavni dio Srbije. Treba li se toga odreći zarad pašaluka...ne znam, ne mogu biti pametan. Zar sada odustajati od nečega što ima svoje okvire a treba malo vremena da se to verifikuje. Kada se pogleda ima tu i naroda poprilično u odnosu šta nas je ukupno ostalo, a ima i nekih resursa, mislim da to vrijedi. Ali ako velmože Beogradske tako odluče na dušu im jer će u tom slučaju ostati dvije slabe Srpske kneževine...jedna je Republika Srpska a druga je Beogradski pašaluk.
Препоруке:
9
4
27 петак, 29 јун 2012 18:29
Симо
Данко Поповић радо би се одрекао свих "с оне стране дрине" Он то већ дуго саопштава кроз своје Милутне.Његова књига о Милутину доживјела је двоцифрен број издања, а она нама "с ове стране" не шаље баш братске поруке.Потсјетио бих на један скори догађај: када је Србија бомбардована, Република Српска је била пуна Срба из СРЈ, Нико није очекивао да ће се и то десити - да се Срби покрену у обрнутом смјеру, али ето десило се.Мислим
да нико од "гостију" није имао непријатности од домаћина,.чак шта више (дашаче), односили смо се према њима као свој према своме.А Данко нас поистовјећује са нађим непријатељима и не само Данко.
Препоруке:
14
9
28 субота, 30 јун 2012 02:26
zakeralo
Teska je ovo tema. Mozda i bolje da je ne potezemo. Da se ne izlane istina, slucajno.
A k'o i obicno, slazem se sa Nimbusom. Nema sta, dva i dva su cetri.
Препоруке:
4
0
29 субота, 30 јун 2012 12:53
ДИНАРОИД
Нимбус
Више о овој теми можете наћи http://www.scribd.com/doc/71105794/Pozar-u-Krajini-Nikola-Plecas-Nitonja
и код епископа Никодина Милаша (православна далмација), то би требало да вам буде довољно у сазнавању читаве истина ако вас она занима и ако имате добре намјере у што чисто сумњам
Препоруке:
0
5
30 субота, 30 јун 2012 14:58
Нимбус
Г. ДИНАРОИД,
Захваљујем на књизи, прочитаћу је.
Да ћете сумњати да "имам добре намјере" нисам сумњао.
Да знам читаву истину, нисам ни тврдио, али мислити да нисам чуо за Војводу Ђијића, или за "Дражевину" у Босни (људи кажњени са хиљаду година робије јер су чували Ђенерала Дражу), глупо је, или...

Хоћете да се "гађамо" књигама?
Па ето, већ на почетку оне Ваше понуђене, помиње се Черчил. Ја ћу бити дрзак и изнети тезу/веровање/тврдњу да би први светски рат био завршен 1915 или 1916 да Черчил није мрзео Србију. У тој тврдњи позивам се на Черчилове мемоаре из Првог св. рата.

У сваком случају, промашили сте тему.
Ево: Нађите и прочитаје књигу Светозара Прибићевића, вође Срба из Хрватске, "Диктатра краља Александра".
Да Вас не мучим - за Прибићевића је Павелић био "умерни политичар, жртва великосрбијанске диктатуре".
Његовом интервенцијом, Павелић је пуштен из затвора. Онда је Павелић побио скоро све Прибићевиће, али оно што је остало, приклонило се Титу!
О томе ја пишем.
Препоруке:
9
0
31 субота, 30 јун 2012 18:51
Симо
За НИМБУСА
Све што могу за Вас је да позитивно оцијеним Ваш коментар.Добро је изнијети зве знане податке, писмено
или усменим предањем.Многи се данас стиде нашег усменог предања које је вјековима с кољена на кољено
чувало траг нашег постанка као достојанственог народа.
Препоруке:
2
0
32 понедељак, 02 јул 2012 02:07
Bob
@Karl Marks-naš duhovni vođa:

Ne znam čoveče, nije mi jasno nikako, kakva su tvoja očekivanja da sa ovakvim nadimkom bilo koji tvoj komentar bude shvaćen ozbiljno?
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер