среда, 24. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Русија је Западу потребна против Истока

Kоментари (23) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 03 јул 2012 18:54
НЕБОЈША СТРУГАР - БАР
''Данас, на глобалној мапи света назиру се три водећа геополитичка центра: Северна Америка, Европа и Кина.'' Није ми јасно зашто уважени генерал Ивашов овдје није поменуо Русију у истој равни са три наведена центра!?
Препоруке:
7
2
2 уторак, 03 јул 2012 19:31
jea
i ja se pitam, kao geopoliticki centar nije naveo svoju zemlju koja ima presudni uticaj na zemlje ZND koje cine sesti deo kopna?
Da ne pominjem vojni i energetski potencijal.
Препоруке:
6
2
3 уторак, 03 јул 2012 20:11
Karl Marks-naš duhovni vođa
Azija je jedno veliko bure baruta, naoružano i ekonomski osnaženo od strane Zapadnih bankara, da bi mogle ratovati jedne protiv drugih do besvesti, a da niko ne odnese prevlast (kao Evropa 19. i 20. veka). Kada budu pod teretom ratova i kredita (opljačkane) iscrpljene, pašće u nemilost Zapadnih bankara, bez ikakve mogućnosti odlučivanja i razvoja (kao Evropa 20. veka)
Kada se to desi, stvoriće se jedno veliko preduzeće kao što je Evropska unija, sa radnom snagom bez ikakvih prava (kao za vreme Hitlera), i transevroazijskom bezbednošću, koja će sprečavati pobunu osvešćenih naroda. Isto to i sa SAD.
Države će biti ukinute jer predstavljaju trošak (zdravstvo, školstvo, penzije), a postojaće samo preduzeća, jer rad oslobađa.
Budućnost predstavljaju tehnomenadžerska zanimanja, soldati i naftaši.
Препоруке:
9
1
4 уторак, 03 јул 2012 21:29
Синиша Стефановић
Ово је, ваљда, трећи пут да питам и ваљда ће, јубилеја ради, питање, напокон, да буде објављено:

Ко је, бре, оваj?

Хвала.
Препоруке:
1
16
5 уторак, 03 јул 2012 21:48
За Синишу Стефановића
Ја вам не бих објавио коментар ни овај трећи пут. Ем је непристојно питати "ко је бре овај", ем бисте требали знати ко је генерал Ивашов, чак и ако се не слажете са његовим ставовима.
Препоруке:
13
0
6 уторак, 03 јул 2012 21:55
Maroje
još jedan od onih koji sa zabludom i naivno gleda na Ameriku i Novi svjetski poredak. Taj nov poredak nije dominacija Amerike kao države nego svjetsko udruženje bogatih moćnika. To udruženje uključuje i Ruske i Kineske i Britanske i Njemačke bogataše.

Amerika je samo sredstvo pomoću kojega oni žele da zavladaju svijetom. Prava igra je da bogataši čitavog svijeta žele da zavladaju ostalima. Novac ne bira naciju i ne mogu da zamislim da ruski ili kineski bogataši budu protiv američkih. Oni surađuju međunarodno kao i mafija.

U Americi je puno bogatih Rusa, npr suvlasnik Google-a. Sa druge strane ništa nam ne govori da su ruski ili kineski bogataši humaniji prema narodu od američkih. Svi su tu sa istim ciljem, izgleda trebat će jedna nova svjetska revolucija da se običan narod izbori za bolji život.
Препоруке:
16
2
7 среда, 04 јул 2012 08:36
Kum
Zasto nije naveo Rusiju kao centar moci? Ima dovoljno razloga:
1. Rusija nije civilizacijski centar vec samo deo (iako znacajan) sireg evropskog prostora. Ruska kultura je klasicna evropska po svome karakteru. Nije autohtona poput kineske
2. Rusija nema jedinstven i nezavisan, sirokorazvijen diversifikovan privredni sistem
3. Rusija nije politicka konstanta, cak je i uvazeni general ne dozivljava tako. Sve dok politika Rusije zavisi od pojedinaca ne moze se govoriti o konstanti. Demonstracije u Rusiji pokazuju koliko je zapravo velika i duboka ta politicka podela. Toga u SAD i Evropi nema. Pogotovo ne u SAD. Oni guraju svoj interes bez obzira ko je na vlasti.
4. Cak i ruska elita gleda na Zapad i trazi i dalje uzore tamo. "Centar moci" mora da bude generator kulturnog, socijalnog i svakog drugog drustvenog dobra nezavisan u svojoj sustini. Rusija to nema. Nece izgleda ni imati nikada jer posle svih zala koja su im dosla sa Zapada nemaju. Imaju oruzje da se brane fizicki, to je sve.
Препоруке:
12
1
8 среда, 04 јул 2012 08:50
Kum
i da dodam:
kakva je to politika kada oni NATO-u dozvoljavaju da prolazi preko njihove teritorije i snabdeva trupe u Avganistanu koje su od samog pocetka tamo protiv njih u sustini tj protiv njihovog saveza u Evroaziji? Ako su se vec Kinezi zalozili za zatvaranje juznog pravca mogli su i oni da zatvore severni. Ne, Rusija hoce da bude saveznik ali i da ne bude, saveznistvo sa Kinom izgleda nije bas na jakim nogama. Da ne bude zabune, jesam rusofil ali Rusija mora mnogo snaznije, ofanzivnije i energicnije da organizuje i svoju drzavu i drustvo i da vodi politiku. Na sirenje NATO nisu odgovorili apsolutno nijednom protivmerom - a mogli su. Cekaju pasivno da budu napadnuti opet na svom kucnom pragu. 20 godina su dobili i to prilicno preko nasih ledja ali su zaista malo uradili za to vreme. Tuzna je cinjenica da preporoda radne etike, drustvenog morala itd, sve sto se moze spocitavati Zapadu nema ni u Rusiji - ona pati zapravo od istih bolesti, u nekim sferama jos vise.
Препоруке:
13
1
9 среда, 04 јул 2012 14:57
Иван К.
Запад више није монолитан као што је био у време хладног рата.


Француска, Канада, Шведска, Шпанија... су интегрисаније у западним економско-војним системима него што су били пре 30-40 година.

Северна Америка, Европа и Кина.....Између горенаведених центара моћи се води непомирљива борба


У непомирљивој борби, а у су НАТО савезу! На Билдербергу редовни гости су министар и вицеминистар иностраних послова Кине!

Узред, пропустио је аутор поменути највеће центре светске моћи: породичне односе, људски дух & креативност, традиционалне културне вредности. Не би банкари и оружје доминирали, да ови претходно нису добрано уништени.
Препоруке:
6
0
10 четвртак, 05 јул 2012 12:10
thinking maize@ brojnim komentatorima
Pod 1. Rusija JESTE poseban civilizacijsko-kulturni sistem u odnosu na Evropu, tj. Zapad. Za tu TVRDNJU pogledajte Tojnbijevo "Istraživanje istorije", pa će Vam se kasti da je ISTOČNO-PRAVOSLAVNA civilizacija podeljena na dve grane: a) glavnu, balkansku (tu spadamo i mi Srbi), koja je po Tojnbiju, trenutno u fazi DISOLUCIJE, tj. GUBLJENJA svog LIKA i PRELASKA u DRUGU CIVILIZACIJU (u ovom slučaju Zapadnu); i 2) istočno-evropsku granu te istočno-pravoslavne civilizacije, gde spadaju i Rusi. Rusi, za razliku od Srba i drugih balkanskih pravoslavaca JOŠ su SVESNI te tanane razlike između HRIŠĆANSKOG Istoka i Zapada! Dok smo mi balkanski pravoslavci izgubili OSETLJIVOST na te razlike, pa nas ĆUŠKE Zapada uvek, IZNOVA i IZNOVA IZNENADE! Ruse te ćuške NE IZNENAĐUJU, kao što ne iznenađuju ni ostale NEZAPADNE SILE! Radi se OSEĆANJU CIVILIZACIJSKE SAMOSVESTI, koju Rusi JOŠ poseduju, a mi UGLAVNOM NE! Drugo, šta mislite srpska SUMNJALA, da li će general Ivašov BAŠ sve reći u popularnom članku!?
Препоруке:
4
2
11 четвртак, 05 јул 2012 12:24
thinking maize@ brojnim komentatorima, nastavak
Da, Rusija je dobrim delom vesternizovana, ali NIJE, saglasno Tojnbiju, u civilizacijskoj DISOLUCIJI, već, počev od Petra Velikog ušla je u IMPERIJALNU FAZU, da bi 1917 doživela civilizacijski SLOM i od tad, pa do doba Vladimira Vladimiroviča, svojevrsno civilizacijsko PREUMLJENJE! Jasno je ko dan, da se POSLEDICE tog preumljenja NE MOGU IZBRISATI, kao što je jasno ko dan, da Vladimir Vladimirovič POKUŠAVA da INTEGRIŠE sva istorijska iskustva Rusije (uključujući i SVE posledice pomenutog preumljenja!) u NOVU CELINU, držeći se stare Tojnbijeve maksime da se "USPEŠNE NACIJE MENJAJU, A OSTAJU ISTE"! Naravno, VLADAJUĆA elita Rusije svega ovoga je svesna, pa otud i OVAKO OŠTRA REAKCIJA na POKUŠAJE IZVOZA "narandžastih revolucija" u Rusiju (sa inače i "srpskim" "doprinosom"!), koje su i KREIRANE sa namerom SLABLJENJA Rusije! No, to su ukupno gledano SAMO TAKTIČKI POKUŠAJI, strategija je zasnovana na dubinskim promenama u ruskom društvu, na tome KO ĆE ZADOBITI DUŠU RUSKE MLADEŽI!
Препоруке:
4
2
12 четвртак, 05 јул 2012 12:41
thinking maize@ brojnim komentatorima, drugi nastavak
Da, ali KOJE RUSKE MLADEŽI!? Vidimo tu ISTURENE likove kao što su Udaljcov i ini, u pozadini su neki zastupnici PORAŽENIH STRUJA, tako dobro situiranih za Jeljcinova vakta, a viđamo i tajkunske pipke, dobro ukroćene za prve i druge vlade Vladimira Vladimiroviča, a sada PONOVNO AKTIVNE! Da li su ti ljudi apriori izdajnici!? Kako se gleda!? Ovde me neko prozva da sam izdajnik zbog mog JAVNOG priznanja da sam bio član "Otpora"!? Znate, UPRAVLJATI DRUŠTVOM i DRUŠTVENIM POKRETIMA možete na različite načine! Fridrih fon Hajek, jedan od korifeja neoliberalizma, jednom napisa, raščlanjavajuči ŠTA je LIBERALIZAM, da "postoje DVE TRADICIJE liberalizma. PRVA OSTRVSKA (a ZNAMO na koje OSTRVO misli!), gde se do LIBERALNE MODERNIZACIJE DRUŠTVA došlo EVOLUTIVNIM PUTEM, ODOZDO (tako piše!). I druga, KONTINENTALNA, gde je intencija da se do LIBERALNE MODERNIZACIJE DRUŠTVA dođe ODOZGO, po potrebi I REVOLUCIJOM!" Ako je OVAKO pisao papa neoliberalizma, ko sam ja da sumnjam u to, KAO I U TO ZAŠTO se...
Препоруке:
1
2
13 четвртак, 05 јул 2012 12:53
thinking maize@ brojnim komentatorima, sad će!
Ako je OVAKO pisao papa neoliberalizma, ko sam ja da sumnjam u to, KAO I U TO ZAŠTO se SAMO NEKIM NACIJAMA (kojeg li "slučaja", OBIČNO NEZAPADNIM) "preporučuje" REVOLUCIONARNI "put" liberalne modernizacije društva. A ti revolucionarni "putevi" (zvali se ti "putevi" "Vašingtonski sporazum", "ljudska prava", "ekološka svest" ili malo "CRVENIJE", REZULTAT je OBIČNO ISTI!) su nam POZNATI, UPOZNALI su ih Srbi na TEŽI NAČIN, na sopstvenoj koži I TO VIŠE PUTA! To je OSNOVNA TEORIJSKA razlika između tzv. "revolucionara" i drugih, koji društvo VIŠE ORGANSKI, a time i EVOLUCIONISTIČKI poimaju! Tako je postupao Stolipin, a NADAM se da tako postupa i Vladimir Vladimirovič. Zato i general Ivašov ĆUTI, jer ne treba sve reći, NIJE NACIONALNA POLITIKA "DOJAM TJEDNA" (da parafraziram naziv jednog, NA ŽALOST, popularnog političkog talk-show-a u Srbalja!), pa da se talambasa "dobro jutro čaršijo na sve četiri strane"! Iskazao je bojazan spram Kine u ranijim intervjuima general Ivašov, a to se odnosi...
Препоруке:
1
2
14 четвртак, 05 јул 2012 13:05
thinking maize@ brojnim komentatorima, tu smo!
Iskazao je bojazan spram Kine u ranijim intervjuima general Ivašov, a to se odnosi na NAJVEĆI PROBLEM Rusije, problem NEDOVOLJNOG BROJA LJUDI, koji naseljavaju Sibir! To je PRAVI "meki trbuh" Rusije, ne bivše sovjetske republike SSSR, pa ni Kavkaz, ma kako to bili ozbiljni problemi! Te teritorije bile su ODUZETE carskoj Kini, krajem 17-og i početkom 18-tog veka, delom ratovima, pretežnije mirnim naseljavanjem. Ono što Rusi zovu Primorski kraj, oko Habarovska i Vladivostoka, ono sve što su Rusi opevali o Amuru, "ruskoj reci", predstavljaju razloge MOGUĆEG spora između Rusa i Kineza! To je ono što tišti Ivašova i sve ruske patriote, ali TO NIJE RAZLOG da se stane na stranu Zapada i ZARATI sa Kinom! Zna Ivašov da je kineska ILEGALNA IMIGRACIJA u istočni Sibir DOVOLJNA za brigu, ali isto tako zna, da je OPASNO zatezati odnose sa Kinom, zbog Zapada, ma koliko u prethodna tri stoleća Rusija bila UPUĆENA na taj Zapad. Zna, jer Zapadno vreme ISTIČE, a ISTOK se UZDIŽE! To je ČINJENICA, koju...
Препоруке:
2
0
15 четвртак, 05 јул 2012 13:20
thinking maize@ brojnim komentatorima,
To je ČINJENICA, koju SVAKA RUSKA ELITA mora da ima kao PREVASHODNU u kalkulacijama! Da podsetim, pred kraj sovjetske ere, Gorbačov je obavio više razgovora sa tadanjim kineskim rukovodstvom, da bi sve bilo dovršeno u vreme Jelcina (BAŠ tog Jeljcina), kad su Rusi i Kinezi GRANICU na Amuru i kod Sihote Alin učinili ZVANIČNOM, prvi put posle vremena grofa Save Vladislavića, Srbina-diplomate na dvoru Petra Velikog, Katarine 1-ve i Ane Petrovne! Samom činjenicom SIGURNIH rusko-kineskih granica Rusiji je OTVORENA mogućnost OBNOVE nekog evroazijskog komonvelta, koja nije bila aktuelna za vreme Jelcina, ali POČELA je da se pomalja za Vladimira Vladimiroviča, a sad postaje sve više i više aktuelna! Naravno, za to je potrebno VREME i NESMETANI RAZVOJ da bi Rusija sve to sprovela. Pitanje je ZAŠTO to Rusija sprovodi!? Čini mi se da je neko ovde na sajtu (može biti i sam general Ivašov!?) pomenuo da je jedan od preduslova da se neko društvo nazove civilizacijom jeste da ima I 300 miliona ljudi!?
Препоруке:
3
2
16 четвртак, 05 јул 2012 13:58
thinking maize@ brojnim komentatorima, vrlo, vrlo vruće!
Zašto baš 300 miliona ljudi, a ne 200 ili 400, verujte nemam pojma, valjda ima o tome kod Tojnbija ili Hantingtona, Fukujame, možda Pola Kenedija!? U svakom slučaju RUSKI AUTORI prihvataju tu tezu. Pa da raščlanimo KOJE SADAŠNJE CIVILIZACIJE zadovoljavaju I TAJ kriterijum, držeći se Hantingtonove podele. Islam, iako ekstremno razjedinjen, zadovoljava taj kriterijum. Zapad i to OBA KRILA ZAPADA (USA i EU), zadovoljavaju taj kriterijum. Kina, da. Indija, takođe. Afrika i Latinska Amerika, iako najmanje diferencirane od svoh civilizacija, zadovoljavaju taj kriterijum. Koje zemlje, koje pretenduju na status NOSIOCA CIVILIZACIJE, a koje imaju resurse, PRE SVEGA LJUDSKE, TRENUTNO NE ZADOVOLJAVAJU KRITERIJUM BROJNOSTI od 300 miliona!? To su Rusija i Japan. Za Japan je jasno, on je svoju šansu IZGUBIO onog trenutka kad je bombardovao Perl Harbur! Rusija!? U ovoj ili onoj FORMI (carska Rusija, SSSR) više puta u istoriji ZADOVOLJAVALA je I TAJ KRITERIJUM, a SADA NE! Zato i Evroazijska unija.
Препоруке:
1
2
17 четвртак, 05 јул 2012 14:16
thinking maize@ brojnim komentatorima, SASSVIM smo BLLLIZU!
To je to, Dame i Gospodo, Drugovi i Drugarice! Da li nam se sviđa ili ne svejedno je, ono što karakteriše geostrateška razmišljanja Rusa i u čemu ih RAZLIKUJE od VEĆINE zapadnih geostrateških mislilaca tipa Makindera (talasokratija vs. telurokratije) i njegovih epigona, je obraćanje pažnje na istorijski i KULTURNI kontinuitet! Mnogi ruski geostrateški mislioci smatraju Rusiju kao državu-NASLEDNIKA imperije Džingis kana, čoveka koji je PRVI UJEDINIO Evroaziju i pridodao joj sa naslednicima neke zemlje klasične Azije i Evrope! To je pravi ZADATAK Rusije, da opet i opet OBNAVLJA Evroaziju! Da to nije vezano samo za TEKUĆE ideološke i ine magle, svedoči ruska analiza zapadnih pogleda na Rusiju PRE izbora (objavljeno na NSPM pre 2-3 meseca). Kako primećuje ruski analitik, zapadnjaci su izdvojili 4 moguća scenarija za vlast u Rusiju POSLE izbora: 1) liberalni internacionalisti (za Zapad najpogodniji); 2) liberalni nacionalisti; 3) neliberalni nacionalisti; 4) NELIBERALNI INTERNACIONALISTI!
Препоруке:
2
2
18 четвртак, 05 јул 2012 14:28
thinking maize@ brojnim komentatorima, još malčičice!
Kako primećuje pomenuti ruski analitik, američki i ini zapadni thinker-i posvetili su dužnu pažnju PRVIM TRIMA scenarijima, otvoreno priželjkujući LIBERALNE INTERNACIONALISTE na vlasti, ali REALNO PROCENJUJUĆI da isti imaju SUVIŠE SLABE ŠANSE. Dalje su podrobno analizirali liberalne i neliberalne nacionaliste na vlasti i sva ograničenja i pogodnosti po Zapad i njegove interese, koji proističu iz tih dvaju scenarija, pri čemu je analiza NELIBERALNOG INTERNACIONALIZMA kod Rusa IZOSTALA! Da li zato što ih to previše podseća na HAZJAINA ili možda na aktuelne nagoveštaje o Evroazijskom savezu i vodećoj ulozi Rusije u njemu, ne znam, ali sam ruski analitik primećuje da MNOOOGO toga zavisi od IZBORA Vladimira Vladimiroviča! Podsećam radi primera, aktuelni ruski ustav PRIZNAJE prevashodstvo u pastirskoj i evagelističkoj aktivnosti TRADICIONALNIM religijama: pravoslavlju, islamu, budizmu, katoličanstvu i judaizmu, ali OŠTRO SUZBIJA protestanoidne i druge ad hock denominacije. Džingis kanovo...
Препоруке:
2
2
19 четвртак, 05 јул 2012 14:40
thinking maize@ brojnim komentatorima, kraj 1
Džingis kanovo carstvo imalo je sličnu versku politiku, istina u rudimentarnom vidu i nepodržanu razvijenom religijom vladajućeg naroda ("višom religijom" (hrišćanstvo, islam, judaizam, budizam) po Tojnbiju!), pa je I to dovelo do fragmentacije tog carstva do 15-tog veka. Prva država sa imperijalnom ideologijom a la Džingis kan i RAZVIJENOM VERSKOM IDEOLOGIJOM bila je država Ivana 4-tog Groznog, za čijeg doba je Rusija ne samo počela AKTIVNO da OKUPLJA razdvojene ruske zemlje (to je bila JAVNA ideologija moskovskih velikih kneževa), već i da PRISAJEDINJUJE delove imperije Džingis kana (Kazanjski i Astrahanjski kanat, prodor u Sibir), što su njegovi naslednici produžili, sve do Čukotke i Amura, pa i preko! Svi Rusi ZNAJU za tu "rekonkistu", koja NIJE BILA SAMO RUSKA, iako su Rusi bili vodeća i pokretačka njena snaga! To je taj ruski NELIBERALNI INTERNACIONALIZAM! Da li je dobro da se PREVIŠE zalazi u muslimanske zemlje Turkestana, ne znam, Rusi bolje znaju i PROCENJUJU! Samo znam da...
Препоруке:
1
2
20 четвртак, 05 јул 2012 14:50
thinking maize@ brojnim komentatorima, kraj 2
Samo znam da se Zapadu "tresu gaće" od pomisli na MOGUĆNOST OBNOVE EVROAZIJSKOG JEDINSTVA! A to jedinstvo, verovatno u formi "komonvelta", možda i carinske unije, biće VELIKA BRANA svim zapadnim "mokrim snovima"! Jer, unifikacija Zapada je protekla uz RUŠENJE snage koja je i UZDIGLA Zapad, a to je hrišćanstvo! Možete o hrišćanstvu misliti ovo ili ono, ali jedna od najvažnijih značajki RAZUMNOG ČOVEKA jeste da je HOMO RELIGIOSUS! A UPRAVO to je SRUŠENO u Zapadnom čoveku! Uostalom, čitajte KAKO Tojnbi JADIKUJE zbog toga, što u "Proučavanju istorije", što u "Razgovorima" sa Ikedom! To Rusi ZNAJU, pa je zato došlo do rivajvla kako tradicionalne religije ruskog naroda, tako i drugih TRADICIONALNIH religija Rusije, baš kako je nalagao Džingis kan! Valja se setiti da je jedan od najvećih generala Džingis kanovih naslednika, onaj nesretnik koji je izgubio od mameluka 1260 (i tako svojim porazom SPASAO ISLAM!), bio nestorijanski hrišćanin. Baš kao što su neki od najistaknutijih oficira JNA...
Препоруке:
3
2
21 четвртак, 05 јул 2012 14:52
Kum
Procitao sam uglavnom sve iz Vaseg, moram reci, predugackog odgovora. Ne sporim da predsednik Putin ima ogromne zasluge za Rusiju ali sve sto sam napisao o Rusiji bih mogao da ponovim. Ruska inteligencija se napaja evropskim idealima a Rusi su pretezno evropski narod u svakom pogledu svakako sa svojom jedinstvenom istorijom i kulturnim nasledjem. Odlican primer da Rusija slepo sledi "zapadna resenja" je politika kontrole radjanja. Jedna zemlja kao sto je Rusija primenjuje istu politiku kontrole radjanja kao npr Nemacka! Zasto bi oni to cinili pored tolike teritorije i ogromnog prirodnog bogatstva kojim raspolazu? Njihova zemlja moze bez problema da prehrani bar 400 miliona ljudi, ali ne - oni se drze politike kontrole radjanja! Podseticu Vas da su Nemacku snabdevali dan pred napad na Sovjetski Savez sirovinama! O stabilnosti ruskog drustva i drzave najbolje govori cinjenica da su imali dva potpuna drzavno-drustvena sloma za manje od 80 godina. Valjda su iz svega toga nesto i naucili.
Препоруке:
4
1
22 четвртак, 05 јул 2012 15:01
thinking maize@ brojnim komentatorima, kraj 3
Baš kao što su neki od najistaknutijih oficira JNA na Vukovaru bili Muslimani, potonji Bošnjaci, još potonjiji SRBOŽDERI! Da li je jasno ŠTA SE PODRAZUMEVA pod ruskim NELIBERALNIM INTERNACIONALIZMOM!? Ne potiskivanje BILO KOJE VERE, već skladno sabivstvovanje, da ne kažem SABORNOST! (Mogu me zbog ovog mrzeti srpski marksisti, ali TEK kad je HAZJAIN dopustio SLOBODNO ISPOVEDANJE VERE, nastupio je PREOKRET u ratu na Istoku! Rat je odlučio SPOMEN na Aleksandra Nevskog, a ne na Lenjina!) Da li je Vladimir Vladimirovič na tom tragu i sami Rusi se pitaju! A možda se i ne pitaju, već SAMO NE PRIČAJU O TOME! Ne govore zalud Zapadnjaci o "LEGENDARNOJ RUSKOJ TAJNOVITOSTI"! Mogli bi mi Srbi U TOME da se ugledamo na slovensku i pravoslavnu braću i da ZABORAVIMO na ono "naše" "DOBRO JUTRO ČARŠIJO NA SVE ČETIRI STRANE"!? Šta mislite, da li bi vredelo da POKUŠAMO da UKLONIMO tu našu manu!? Svako dobro svima i izvinite na dužini! Bio sam nedelju dana u Barseloni pa me poteralo ono "POR FAVOR"!
Препоруке:
5
2
23 понедељак, 09 јул 2012 12:42
Иван К.
Ne govore zalud Zapadnjaci o "LEGENDARNOJ RUSKOJ TAJNOVITOSTI"!


То што Западњаци виде и говоре о Русији то је њихова ствар, шта имамо ми прихватити ту њихову перцепцију! Ми се с Русима разумемо у солидној мери интуитивно.
Највећа разлика између Срба и Руса је ваљда што су Срби мала провинција, а Руси велики народ у великој земљи, и одређен културни центар. Отуд и главне разлике у резоновању. Уопште узевши, - Потенцијални успеси и неуспеси у нашим односима ће увек бити по логици односа између рођака у далеком селу и рођака у области велеграда, са свим срећним и несрећним странама те ситуације. Држимо то на уму (и поменуту интуицију), па ће бити добро.
Препоруке:
3
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер