Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Slavoj Žižek - lažni pobunjenik protiv sistema

Komentari (119) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 petak, 18 januar 2013 15:01
MTch.
Alal vera! Simićeva sjajna studija je dobila dostojnog tumača u Kaliku. Nadam se da je ovo simbolični i doslovni kraj dominacije lokalnih "filozofa" tipa Dušan Maljković i njegovog protežiranja Žižeka na novoj srpskoj filozofskoj sceni. Krajnje je vreme da se okrenemo našoj autentičnoj misli i da ćemo se rešiti nekritičnog obožavanja idola i zvezda tipa Žižek, Bađu... Njih bi trebalo prepustiti salonskim levičarima koji bolje i ne zaslužuju.
Preporuke:
63
3
2 petak, 18 januar 2013 15:02
Filozof
Ovaj je toliko popularan da su nam i njegovo predavanje na fakultetu pustali (Megatrend). Slusali smo mislim nesto o filmu, a mozda je bilo i o politici, zaboravih.

Obicno takvi najglasniji i zude za paznjom a ne naukom. Takvi zude za onim sto nemaju a najcesce i pljuju ono sto hoce da imaju.

Ima jedan ruski matematicar, odbio je sve nagrade, rekao je "gde ste bili kad sam bio mladji i kad su mi trebale pare?"

Inace taj zivi od kevine penzije.

To je naucnik a ne ovaj medijski spektakl.
Preporuke:
76
2
3 petak, 18 januar 2013 15:12
Mićunović
Toliko je danas lažnjaka.
Svuda u krug lutaju, mažu i lažu.
Ne misleći ni na šta osim na svoje lično uzdizanje.
Nemaju cenu. Rade - ko plati. Promoteri globala.
Sve im je sve jedno.
Vole i vlast i opoziciju.
Otimaju od svih!
Čudo neviženo kako se OSTAPI Benderi povampirili.
Svaka čast Simiću i Kaliku.
Izvanredno štivo.
Sličan je kod nas Minhauzen Dinkić. U svakoj vladi, u svakom sistemu - LOPOV i NEZNALICA.
Lažni car dugo Cacuje.
Preporuke:
48
2
4 petak, 18 januar 2013 15:13
David Novaković
Kao što je govorio Orvel ''najbolje knjige su one koje će vam reći ono što već znate sami''.

Meni su Žižekovi preformansi jako vickasti i zanimljivi (neko će raći da sam naivan i da je njihova svrha upravo da budu takvi) i uopšte njegov stil, ali suština fenomena Žižek se najbolje odslikava rečenicom: jednostavno, nakon pažljivog čitanja velikog broja Žižekovih tekstova, čitalac ne može objasniti za šta se krucijalno i suštinski ovaj autor zalaže“.
Preporuke:
57
2
5 petak, 18 januar 2013 15:21
slavuj i željko
sa zadovoljstvom možemo konstatovati da je ovom knjigom, nakon brojnih idolopoklonika i epigona koji Žižeka sasvim nekritički hvale i slave, Žižek kod nas konačno dobio dostojnog, i verovatno prvog i pravog kritičara.

Da ga ne pretera malo Mario? Mada mi ni Žižek nije previše simpatičan, ovolika oda pretencioznom praznoslovlju željka Simića ipak deluje malo preterano.
Preporuke:
33
31
6 petak, 18 januar 2013 15:22
thinking maize
Nastranu OSNOVANOST i ZASNOVANOST kritike "lika" i "dela" Slavoja Žižeka, koja je NESUMNjIVA, ono što FASCINIRA u ovom dobrom pregledu kritike Žižekove "filosofije" jesu sledeći redovi: "...stil Žižekovog nastupa neobično liči na popularno-narodno guslarsko raspričavanje." Stvarno ne znam ZAŠTO moderni srpski levičari imaju TOLIKI ANIMOZITET prema NACIONALNOM, napose SRPSKOM NACIONALNOM!? Neka mi neko objasni!?
Preporuke:
49
21
7 petak, 18 januar 2013 16:19
Srbin agnostik
"Simić briljantno demaskira ovu Žižekovu „radikalnost“..."

Željko Simić je briljantna praznina. Duplo golo.
Željko Simić ništa ne demaskira, on samo maskira, folira....

Ovaj Žižek, deluje da je prazan, ali ne prazniji od Željka Simića...
Preporuke:
32
23
8 petak, 18 januar 2013 16:36
thinking maize@ a sad "glede" Žižeka
U vremenu posle Platona i Aristotela (čak i pre tog doba, ali od njihove smrti to je TIPIČNO!), kad je klasična grčka filosofija zapala u fazu KODIFIKACIJE, počelo je RAZLIKOVANjE mislilaca na RETORE, FILOSOFE i... SOFISTE! RETORI su bili UČITELjI, putujući ili pri kući nekog bogatog sponzora i LIČNO su PODUČAVALI, bilo decu, bilo odrasle, u svakom slučaju POJEDINCE, različitim ZNANjIMA i VEŠTINAMA iznađenim od DRUGIH. FILOSOFI su bili NAJREĐI od ove tri fele. Istinski su se bavili promišljanjem Sveta i Čoveka, bilo da su PRENOSILI SOPSTVENO i ZNANjE DRUGIH na VEĆI BROJ POJEDINACA (tj. držali su predavanje u ŠKOLAMA FILOSOFIJE od kojih Platonova Akademija beše najčuvenija i najdugovečnija. Aristotelov Likej je kraće opstao.), bilo da su LIČNO ili PRIMEROM SOPSTVENOG ŽIVOTA (najčešće nekonvencionalnog) PODUČAVALI. "Slučaj Žižek" ima NAJVIŠE SLIČNOSTI sa TREĆIM TIPOM POZNOG GRČKOG MISLILAŠTVA, sa SOFISTIMA! E, ti su PREDAVALI "znanje" za NOVAC i to NE MALI NOVAC, usput se IZDAJUĆI za "mislioce"!
Preporuke:
34
5
9 petak, 18 januar 2013 17:32
Branislav G. Romčević
Ako smem da sažmem tekst: Slavoj Žižek - samoreklamerski reakcionarni filozofski šarlatan.
Preporuke:
49
1
10 petak, 18 januar 2013 17:36
Reddy
@TinkeringKada neko neće da vidi i pored očiju, mada je jaka dioptrija izvestan oprost, onda se tu ništa ne može. Ovaj ne oprašta tzv. "levičarima" izostanak nacionalne afirmacijeu njihovim stavovima. prvo, od tzv. "levičara" u dfanašnjoj Srbiji do sada retko koga zapazih sem što ovog ponekad vidim i u takvoj odori. NO, to je specifičan sličaj nazylevičarstva! Onaj ko ne vidi klasno ne može primetiti ni nacionalno pa otuda kod klip/an/a i tekuća kontraverza. Nacionalno i klasno se ne mogu razdvajati, sem analitički a budući da je u pitanju konsekventnost gluposti onda je i sasvim shvatljivo otkuda takvo pitanje. Meni je teško shvatiti da neko u štrajku i radničkom nezadovoljstvu ne može sagledati nacionalni momenat kao ono što je i nabitnije. Naciju čini zajednica egzistencijalnog interesa proizvođača i ona moćže imati isključivo klasni karakter a nikakav simbolički značaj. Kako se danas u Srbiji može afirmisati nacionalni interes kada se zatvaraju fabrike?
Preporuke:
17
12
11 petak, 18 januar 2013 18:06
Robespijer
stil javnog nastupa Simić originalno dovodi u vezu sa guslarskim načinom pevanja-pripovedanja


Odlično poređenje, jer ispod površine guslarskog načina pevanja-pripovedanja, svojstvenog epskoj tradiciji našeg naroda, a u kojem se slavi čast, poštenje, junaštvo... kriju se protivrečnosti, koje samo pažljivom oku ne promiču. Najizrazitiji primer je Jevrosima Majka, čije reči u pesmi ''Uroš i Mrnjavčevići'', sinu Marku ''bolje ti je izgubiti glavu, nego svoju ogrešiti dušu'', se uzimaju, sa pravom, kao izraz najvećih moralnih načela. Međutim, u pesmi ''Zidanje Skadra'', ta ista Jevrosima, žena Vukašina Mrnjavčevića, će vešto i lukavo, napravivši se bolesnom da odnese majstorima ručak, prevariti svoju jetrvu, koju će na kraju uzdati u zidine Skadra.

Zato treba biti pažljiv pri čitanju ovakvih dela, jer kriju zamke koje naivne mogu odvesti na kriv trag. Žižek je baš takav. Kao što je rekao Bertold Breht ''ima nečeg trulog tamo gde su velike vrline''.
Preporuke:
17
27
12 petak, 18 januar 2013 18:36
seljak bezemljaš
S.Ž.i slični filozofi potsećaju na crve u onom kvalitetnom siru.
RIJU CRVI PO SIRU A ŽIŽECI PO KAPITALIZMU ALI NE DA GA RUŠE VEĆ DA MU DAJU PIKANTAN UKUS.

Da bi "filozofi" ispunili funkciju crva u siru i živeli od tog posla,moraju biti vešti licemeri i još veštije ulizice.
Nagon za lagodnim životom jači im je od moralnog nagona.

Publiku S.Ž. u Srbiji nalazi u malograđanskom sloju,naglo pristiglom sa"dna".
Ne ide da oni sada iz svojih novih stanova i sa novim automobilima idu u mehane iz kojih su ponikli.
Ma koliko žudili da im Andrićev Ćorkan bude zabava,novi status ih obavezuje i eto njih kod S.Žižeka.nastavak
Preporuke:
32
2
13 petak, 18 januar 2013 18:41
thinking maize@ ENDE!
Kao što sam i OČEKIVAO srpski komunci NE MOGU, a da ne "POPRAVLjAJU" srpski narod, uključujući i njegovu EPSKU POEZIJU! Zato su i IZGUBILI Kosovo, jer ga shvataju kao nešto MATERIJALNO! Kosovo je SVE, SAMO NE MATERIJALNO! Ali gde ćete Vi to DOKAZATI CRVENIM "nevernim Tomama"!? Ako uz to uzmete NjIHOVO POVEZIVANjE NACIONALNOG kao kategorije BAR SREDNjEG ISTORIJSKOG TRAJANjA, sa KLASNIM, ergo ISTORIJSKI PROLAZNIM, onda je POMETENOST CRVENIH UMOVA POTPUNA! Šta ćete, "ista meta, isto odstojanje"! Malo MNOGO su PREDVIDLjIVI& DOSADNI! Lepo reče Propovednik "Sve što je dugačko muka je duhu i laža"! Ništa manja od Žižekove RASPOJASANOSTI! Uostalom, kako niko ne primeti da Žižek na ovim fotografijama BEDNO IMITIRA DŽona Lenona!? Dok su Lenon i Joko Ono, u njihovoj RUŽNOĆI bili TAKO LjUDSKI, ovaj MALI Slovenac je PROSTO SMEŠAN! A da se još uslikao sa tom njegovom argentinskom manekenkom ili Lejdi Gagom rezultat bi bio ČISTA BURLESKA "dostojna" serije "Alo, Alo!" Šta ćete, ISTORIJA se PONAVLjA kao... FARSA!
Preporuke:
38
11
14 petak, 18 januar 2013 18:57
Stanić Milan1
U svom delu"Proleterska revolucija i renegat Kautski" Lenjin iznosi kritiku teoretičara II internacionale,radi njihovog skretanja sa puta oštre klasne borbe, pošto su smatrali da u zaostalim zemljama s jakim ostacima feudalizma proleterijat treba da se zadovolji ulogom pomoćnikaliberalne buržoazije u buržoasko-demokratskim revolucijama,a da po pobedi mora nastupiti duži period mirnog razvoja kapitalizma,gde bi se promena društveno-političkog sistema desila postepenim reformisanjem kapital odnosa(Bernštajn).
Lenjin je prvoklasni politikolog teoretičar i praktičar i šta on kaže:
a)koncentracija kapitala dovodi do stvaranja monopola,
b)stapanje industrijskog i finansijskog kapitala dovodi do stvaranja jedinstvenog finansijskog kapitala,
c)Izvoz roba zamenjen je izvozom kapitala što,
d)dovodi do stvaranja monop. saveza kapitalista koji vrše ekonomsku podelu sveta,
e)teritorijalna podela sveta vodi među velikim državama vodi ka novoj podeli.Da li se nešto značajno promenilo?
Preporuke:
14
8
15 petak, 18 januar 2013 19:12
Ludi Vanko
Isto onako kako su naše domaćice , u vreme kad se za drugo nije znalo, od mašina za pranje rublja Gorenja načinile kult, pa i sada nema boljih mašina na celom svetu,isto tako je načinjen mit o Žižeku.Čovek imitator sveteke svesti okrenute i podešene za javnu scenu, opsceni vrač pogađač, neko ko bruji kao prazno bure a deluje kao da je na zemlju spustio celokupnu svetsku mudrost a blanja svet improvizacijama koje se mogu sviđati ili koje imaju moć da fasciniraju.To je Žižek.Iza vatrometa ne ostaje ništa sem bleferaja.Slovenački način da se izdignu na nivo sveta.Oni imitatori u njemu imaju svetsku promociju.Sve deluje a sve je hladan tuš neodređenosti i blefa.Žižek u ovom Kalikovom prikazu liči na igrokaznu nakazu ovog mašiniziraniog , čiopidnog sveta , tumor razuma za zbunjenost na svim poljima koja metaniše tim oreolom, tim vatrometom zabuna bez uzbuna,kao ona šećerna vuna na vašarima.On se pojavljuje ,pokazuje svoje mišice i svoje mušičave tuđe ideje kao svoje i blanja svet.Čudo-fatamorgana.
Preporuke:
34
0
16 petak, 18 januar 2013 19:16
Stanić Milan 2
Negde od 70-tih godina prošlog veka u Ljubljani postoji(i opstoji) grupa filozofa okupljenih oko "Nove revije" koji su bili navodno novum u jugoslovenskoj filozofskoj misli,a u stvari u funkciji separatizma, pri čemu im je fokus bio upravo na albanskoj nacionalnoj manjini i njihovoj sinergiji sa Tiranom i vanjskom albanskom emigracijom.(Hrvati su mudro ćutali-bar neko vreme)
Na HRT-u 1 u Stankovićevoj emisiji imao sam prilike videti dotičnog gospodina i njegovu logoroičnu dijareu o problemima levice i desnice danas u svetu.Razgovor za običnog smrtnika je bio bez glave i repa,a možda i za znalce.(enterijer njegovog stana ukrašen sa velikim Staljinovim portretom)E,upravo tako(mislim)da interpretira g.Kalik pregled Simićeve knjige.Ovakvi filozofi"levičari" su kao hleb nasušni potrebni ključnim oficijalima sveta,jer u ideološkom galimatijasu ne postoji jasna ideja vodilja(matica) oko koje bi se okupila kritična masa,a koja bi sutra mogla biti incijalna kapisla za novi Oktobar.
Preporuke:
22
2
17 petak, 18 januar 2013 19:31
Jututunac povodom Thinking Maizea
To poređenje Žižeka sa guslarima je greška.I vi ste to odlično primetili.Tvorci i popularizatori mitske svesti spasli su Srbe od Turaka.Opstali su i posle 500g.To čudi Žižekove stvarne ili umišljene poslodavce .Kad danas gađaju Ćosića oni računaju , uzmeš im mit načinićeš od njih robove. Drugosrbijanci nisu ništa drugo nego taj nauk onih koji nas preže i spremaju za svoj veliki uništavalački pir.Žižek je parodija svesti, rasprodaja ,opsesija, prazno bure mnogo zvećči a ništa i nikoga ne pogađa niti leči.Čak i kad mu se čini da je bombardovanje Srbije došlo kasno i da nije bilo dovoljno, on i nije svestan da žali što smo bečke konjušare osvestili i tiime načinili neprijateljima.Slovenci su se izdigkli iznad svoje sposobnosti da budu.Tu je tajna propasti i Kardelja i Žižeka.Onaj prvi je pao sa Jugom ovaj drugi će pasti sa Amerijom.Samo, ko zna, nešto možda pre.Blef je ono, blef ovo.I tu je kraj pokjušaja da se pita pravi od g.....
Preporuke:
29
3
18 petak, 18 januar 2013 19:35
Ernan Kortes
Kalikov tekst pisan u trećem licu množine(!)A Žižek kao svaki žogler; gde se skupi nešto naroda, počne da se pretura preko glave, i eto ručka! Ko ne veruje, neka napamet navede pet rečenica iz bilo koje Žižekove knjige.
Preporuke:
26
0
19 petak, 18 januar 2013 19:42
Φιλοσοφία
Sjajno i smjelo, gdine Kalik! Hvala na ovom tekstu!
Preporuke:
27
7
20 petak, 18 januar 2013 19:53
Φιλοσοφία
Misleći kukuruzu, ovaj put se neću gotovo nikako složiti s vama(doduše nije ni obavezno). Prema sofistima i antipatiji Platonvoj istorija je bila istinoljubiva pa je nepravda ispravljena. Oni su bili izvrsni mislioci i pokazalo se da Platonove optužbe nisu bile na mjestu(volimo učitelja ali nam je draža istina). Drugo glede guslanja. Simić, a posebno Kalik, nisu imali nikakvu namjeru da unize naš tradicionalni guslarski duh, već da pokažu kako se naučni metod u filosofiji kod Žižeka svodi na pričice uz vatru i pripovjedanje koje će slušatelja zabaviti. To međutim nije filosofija a još manje jeste revolucija u misli. Zato, uhvatite se analize teksta, kako vi fino znate, a ostavite te sporednosti.
Preporuke:
27
4
21 petak, 18 januar 2013 19:58
seljak bezemljaš
nastavak
S.Žižek je u Srbiji popularan.
Koliko su stvarni filozofi popularni i kod obrazovanih Srba.

Zavod za udžbenike U Beogradu 1998.g.je štampao sabrana dela Branislava Petronijevića(1875-1954),najvećeg filozofa u Srba.Štampano je u hiljadu primeraka.

Deset godina kasnije,2008, sabrana dela Brane Petronijevića su prodavana "na parče".

Njegova ISTORIJA NOVIJE FILOZOFIJE(obuhvata period od Lutera i Melanktona do Kanta) prodavana je za 305 dinara(tvrde korice 382 strane)

IZGLEDA DA NIJE UVEK BILO TAKO
Prvo izdanje štampano je 1903.g.
Drugo izdanje štampano je 1921.g.
Treće izdanje štampano je 1944.g
Svako je rasprodato.Šta se sada dešava.
Preporuke:
26
1
22 petak, 18 januar 2013 20:36
thinking maize@ "Filosofija"
G-đo, PRVI DEKLARISANI sofista Isokrat je bio filosof i čovek za primer, što GOMILA DRUGIH SOFISTA NIJE BILO! I DRUGI LjUDI ANTIKE (ne samo Platon) su RAZLIKOVALI "retore" kao UČITELjE od "sofista" kao "DOVIJAČA" i "IZMIŠLjAČA RUPA u SAKSIJI"!? Filosofi su bili IZNAD I JEDNIH I DRUGIH, mada su i sami povremeno bili retori, jer nije svako imao hrabrosti kao Diogen iz Sinope da ODBRUSI JEDNOM Aleksandru i bude U NAJBOLjEM SMISLU REČI "IDIOTOS"!? Istorija sofistike i retorike produžila se do duboko IZA ANTIKE u VIZANTIJSKI MILENIJUM, ali sa drugim smislom i kontekstom!? POREDITI Žižekova pro........ sa GUSLANjEM, izvinite, TO JE UVREDA! Setite se Lubardinog "Guslara" ili npr. scene guslanja iz Andrićeve "Na Drini ćuprije"!? Guslari su bili ljudi IZ Homerovog VREMENA, oni GUSLANjEM KOMUNICIRAJU sa APSOLUTOM! Čak su nekad GUSLALI i Srbi katolici (čitajte Petra Kolendića!), možda i Srbi muhamedanci. Ono što NE PRIHVATAM kod Simića i Kalika jeste POISTOVEĆIVANjE GUSLANjA sa JEFTINIM! Svako dobro!
Preporuke:
21
9
23 petak, 18 januar 2013 21:03
Apsollutni tumač autentičnog
Vreme deformiše tumačenje jer je i ono samo njegova dimenzija i ništa više, na žalost "autentičnog" arhitumača.
Preporuke:
7
0
24 petak, 18 januar 2013 21:09
kaca
Bravo Mario , Vi i Simić na najbolji način razobličavate ovog "ingenioznog " i "gromadu" od filozofa i njegovu filozofiju.Hvala na ovakvim tekstovima , jer obrazovanom čovek samo daju dodatne argumente da ovog filozofa još manje cene i ignorišu njegove štetočinske ideje ma kako one bile prikrivene filozofskom misli.
Preporuke:
13
2
25 petak, 18 januar 2013 21:26
seljak bezemljaš
Molim vas da mi ne zamerite ali moram da se umešam.
Grešite.I to ne malo.
Šta pomislite za čoveka koji reč "filozofirati"koriste u negativnom kontekstu kao"budaliti".Da je primitivan i neobrazovan.
To mislim i ja.A pogodite šta pomisle mnogi od nas kada se reč "guslanje" koristi u negativnom kontekstu.

Inače rado čitam sve što ste do sada napisali.
Preporuke:
15
2
26 petak, 18 januar 2013 22:08
AntiNWO
Kada neko poseže za teškom filozofijom da bi objasnio i opravdao sasvim opipljive probleme u kojima se nalazi čovečanstvo, onda je on ili diletant ili aktivno pokušava da zamaže oči nezadovoljnim ljudima. Svi ti problemi se daju objasniti egzaktnim razlozima. Tu su eksploatatori, eksploatisani i oni koji neće ili ne žele da vide. Mehanizam iskorištavanja je odavno izanaliziran. Žižek želi da nas sve ubedi kako nema svrhe pružati otpor globalnoj zveri, sve će se to samo raspasti. Kako da ne. Takođe nam sramno predlaže da ne tragamo za istinom. Istina nam dolazi kroz sistemske medije, na kojima on i slični njemu do beskraja muljaju, presipaju iz šupljeg u prazno, sve dok ne ubedi većinu naivne publike kako je istina zaista nedostižna, jer eto čak ni on, Veliki Filozof, nije uspeo u tome. Daleko je to od filozofije. Raduje me što je neko pomenuo Grigorija Perelmana, kao kontraprimer.
Preporuke:
18
0
27 petak, 18 januar 2013 23:59
Peter RV
"Na manifestnom (verbalnom) planu Žižek je (uglavnom) uzrujani i brbljivi kritičar, nonkonformista, revolucionar, na latentnom obazrivi i poslušni pragmatičar, konformista, oportunista."
Perfektna definicija njegovog 'aktivizma'.
Filosofija kao i Politika, imaju svoje oprobane -hohstaplere.
Zizek i Dacic imaju mnogo zajednickog.
Preporuke:
20
3
28 subota, 19 januar 2013 01:00
dulebg
Eh, učini mi se da piše o Đorđu Balaševiću?!
Preporuke:
10
1
29 subota, 19 januar 2013 01:09
dulebg
Morali bi da se dogovorite oko levičara:
- g.Simića smeštaju u levičare, jerbo je bio Miloševićev ministar kulture (i stoga ovde i maliciozni i neutemeljeni negativni komentari)
- danas su levičari g.Oland, DS, Bota, svi koji su nas bombardovali i svi anti-Srbi i anacionalisti,
...pa mi se čini da operišete sa 2 totalno suprotne levice, a što nije prirodno?
Preporuke:
12
1
30 subota, 19 januar 2013 01:17
dulebg
I g.Tijanić je u stanju da napiše spektakularan tekst na zadatu (plaćenu) temu. Nevolja je što, zbog svoje neobrazovanosti, zamišlja da su i čitaoci jednako neobrazovani (problem nepoštovanja publike), te da ne primećuju krpe i poderotine na njegovim sočinjenijima. Baška što su to teoreme za jednokratnu upotrebu, te im g.Tijanić tako i pristupa.
-
I otkriva ga to - što ne postoji jedan zajednički, krucijalni smisao njegovih tekstova (osim da i dalje ostanem kalif, umesto kalifa).
Preporuke:
6
1
31 subota, 19 januar 2013 03:22
Šešeljevac
Simićeva knjiga i Kalikov prikaz su prilog raskrinkavanju Žižeka, lažnog pobunjenika - inače već prilično raskrinkanog i u zapadnoj javnosti. Pa ipak, Žižek u planetarnim razmerama - ili bar u severnoatlantskom svetu - opstaje kao pobunjenik i filosofska veličina. I upravo je to fenomen koji je trebalo objasniti ali koji nažalost još uvek čeka svoje tumače. Žižek je SAMO JEDNA OD manifestacija stvaranja lažnih predstava i prihvatanja tih laži kao istina od ogromnog broja ljudi. S tim što je verovanje u Žižekovo lažno buntovništvo manje pogubno od verovanja u lažne oslobodioce, lažne demokratije, lažne humaniste, lažne borce za pravdu i jednakost... A prihvatanje nekih od tih laži je, nažalost, svojstveno čak i mnogima koji su sposobni da prozru laž u Žižekovom buntovništvu.
Preporuke:
14
0
32 subota, 19 januar 2013 05:17
Dušan komunista
Danas, možda više nego ikad usled pluralizma, populizma, amaterizma, kraha ili prividnog kraha velikih teorija, itd., postoji potreba za samoobrazovanjem i informisanošću. Ovo je vreme u kome deo onog što je aktuelno nije i moderno, deo levice nije levica, desnica koja se poziva na socijaldemokratiju nije levica niti zna šta je socijaldemokratija. Kolaboracionisti se skrivaju svojim lažnim patriotizmom. Ovo je vreme u kome dominiraju degresivne snage u svetu i regionu. Vreme utilitarizma, partikularizma. Iako smo u Savremenom dobu to je jedina epoha do sada koja je sačuvala dominantni sistem iz prethodne epohe, dakle, kapitalizam i sva ova, njemu odgovarajuća, gledišta.
Preporuke:
8
0
33 subota, 19 januar 2013 05:29
Milan
Promovisati “istinski buntovne mislioce koji ne pristaju na smrt klasične kategorije intelektualca” je zadatak vredan truda. Na zalost, vasa argumentacija je ilustracija upravo onoga sto u Zizeku( ne bez razloga) zelite da kritikujete.
Niceg intelektualnog nema u vasoj argumentaciji. Evo nekoliko promera a ima ih bezbroj. Kriticki intelektualac je idal kome se vrlo mali broj priblizi.

da aplaudiranjem i smehom relaksiraju svoje moždane vijuge

šoumen i „superstar“, slučajno ili ne, oženjen izvesnom argentinskom manekenkom, medijski dovodi u vezu sa jednom „superstarletom“ pod imenom Lady Gaga?

stil Žižekovog nastupa neobično liči na popularno-narodno guslarsko raspričavanje

hvatajući u zaštitnički zagrljaj pasivno usnuli um savremenog pojedinca Zapada

uzrujani i brbljivi kritičar, nonkonformista, revolucionar, na latentnom obazrivi i poslušni pragmatičar, konformista, oportunista.
Preporuke:
3
1
34 subota, 19 januar 2013 07:56
Marko Gay
Ljudi se ne bune ozbiljno jer im ustvari i nije bas toliko lose.

Nismo bas toliko glupi, naucili smo kada izbijaju revolucije i necemo zatezati preko te granice.

Zizek sa svojim zadovoljstvom/nezadovoljstvom i sa svojom "pobunom" zaista predstavlja prosecnog urbanog coveka -- zato i jeste tako popularan.
Preporuke:
13
1
35 subota, 19 januar 2013 09:23
Reddy
neverovatno je koliko su se neki od komentatora ovde uživeli u ulozi branitelja "srpstva". Kao da u Srbiji živi samo srpski narod. U Srbiji su ugroženi i svi ostali a svakako i najviše srpski narod na čiju se istoriju nasrće. Odbrana "srpstva" nije, međutim, moguća ako se vrši s pozicija propalih i prevaziđenih ideologija a posebno ako se negira narodnooslobodilačka borba koja je i prva od svih biših republika SFRJ i začeta u Srbiji. Tim pre se to mora stalno naglašavati jer se preko tzv."odbrane srpstva" pokušavaju nametati koncepti koji vode u još veću socijalnu i nacionalnu provaliju.
Preporuke:
16
8
36 subota, 19 januar 2013 09:45
SF
"sa zadovoljstvom možemo konstatovati da je ovom knjigom, nakon brojnih idolopoklonika i epigona koji Žižeka sasvim nekritički hvale i slave, Žižek kod nas konačno dobio dostojnog, i verovatno prvog i pravog kritičara."

Nazalost nije tacno. Knjiga Zeljka Simica kao i prikaz njegove knige su mnogo veci primer, kako to ovde u severnoj americi nazivaju, kontinetalnog filozofa, od samog Zizeka. Tj., zavlacenje sa jezikom i presipanje iz supljeg u prazno.

Folozofija je nauka a ne misljenje.

Zizek pada na balkanu. To je njegova tacka raspoznavanja i tu ga treba kritikovati. Na zalost to je u sadasnjoj Srbiji nemoguce. Mozda je moguce u Berkliju?
Preporuke:
10
10
37 subota, 19 januar 2013 10:57
Ružičasti panter
Dobro. Čovek je šarlatan. Niko ozbiljan ne misli da je on ozbiljan. Mnogo buke („revolucionaritet“, „deinicijativizujući performans“, „temporalna progutanost“, „pozadinska simpatija“(?), „publicitetna rezonanca“...) ni oko šta.
Preporuke:
18
1
38 subota, 19 januar 2013 11:13
Rupa na saksiji
Šta je tajna Žižekovog uspeha?
Šta je tajna uspeha pevača koji ne znaju da pevaju, glumaca koji ne znaju da glume, političara koji ne znaju da vode politiku, pisaca koji ne znaju da pišu, budala koje vladaju ovim svetom? Samo levičar može da otkrije tu tajnu.
Preporuke:
16
1
39 subota, 19 januar 2013 11:37
Visarion
Postojao je u Beogradu -čovek sličnog pedigrea.Vuk Drašković je napisao i roman o njemu."Dr.Aron".Čovek koji je zaluđivao sve one koji su se našli u njegovoj blizini.Pročuo se po tiome što je oko sebe okupljao mnoge pisce, ugledne ljude i uspevao da ih ospenarstvom i raznim dopadljivim nestašlucima svoje mašte i bezobrazlucima svoje glumljene neformalne retorike, uveže svojim društvom i čak da pomoću njih stekne publikum za svoje duhovne vragolije.Pravo je čudo, da niko oda tih umnih ljudi javno nije pomislio da je tu reč o duhovnom Ostapu Benderu.U vreme Tita možda je postojala prirodna potreba za takvim nekim središtem svesti koje je protuteža, vrsta skidanja boga na ravan stvarnostki.Ali sada kad je sve to Vuk Drašković opisaio bilo je onih koji su taj ostap bnjenderizam u ovo ličnosti osetili:Slavomir Žižek mi liči na tu felu , nešto šire rasprostranjenu i medijski "planetarno"promovisanu.Tek da se zna.
Preporuke:
13
0
40 subota, 19 januar 2013 11:37
marija jokanovic
Reagujem na komentar da je Zeljko Simic "duplo golo", i "veca praznina od Zizeka". Nemam nista protiv teskoh reci, ali u njima na zalost, ne prebiva nikakva, pa ni estradna "istina". Preporucila bih piscu ovih nipodastavajucih ocena da najpre procita dela Zeljka Simica, pa da sudi! Tipicno za nase naravi:redukovato jedno delo od 5 000 strana na 5 reci uvrede, govore o onpme ko tim uvredama pribegava, a ne o autotu knjiga "Manifest Zizek". Procitala sa zadovoljstvom i tu, i novoizaslu knjigu "Uliks i post-postmoderna", na preko 650 strana, i osvedocila se koliko je Zeljko Simic u toku sa savremenim filozofskim kretanjima i koliko je precizno dijagnostikovao vreme u kome zivimo:sve suprotno "praznoslovlju" - elokventno, temeljno i ozbiljno. Piscu spornog komentara bih preporucila da proba da napise neku knigu, bilo kakvu, pa da vidimo na kavom legitimitetu pocivaju njegove invektive:volela bih da proba da na 5 ooo strana napise "duplo dno", pa da nesto kaze o bilo kojoj knizi.
Preporuke:
19
7
41 subota, 19 januar 2013 13:36
Stanić Milan 3
U ranije iznetom prilogu pobrojao sam 5 ključnih"akorda" iz Lenjinovog kolosalnog dela"Imperijalizam kao najviši stadij kapitalizma".Suštinski,kad se gleda danas globalni svetski poredak dolazimo do zaključka da se nije ništa promenilo u odnosu na Lenjinovo vreme,s tim da iza mega finansijskog kapitala stoji jaka neoliberalna država upakovana u vojne saveze koje po potrebi"progorevaju" put izvoza finansijskog kapitala na svetska tržišta u formi multinacionalnih kompanija čiji bruto godišnji prihodi pojedinačno prelaze čak više od 20-tak srednje razvijenih ili siromašnih zemalja.Tako će se najbrže oploditi,extraprofitom dohodak će se preliti se iz siromašnih u multinacionalne kompanije,i tako u krug,pri čemu se na jednoj strani stvara exkluzivni klub bogatih zemalja,a na drugoj većinski pauperizirani sloj siromašnih.Što se tiče same knjige g. Simića nisam je pročitao da bi nešto mogao reći,ali se čovek ne može a da ne složi sa stavom g-đe Marije Jokanović.Hic Rhodus,hic salta!
Preporuke:
10
2
42 subota, 19 januar 2013 13:58
Stanić Milan 4
Krtitičarima socijalizma:
"Realni socijalizam" nije nastao van magistralnog intelektualnog razvoja čovečanstva- naprotiv.U Lenjinovo vreme leva filozofska misao je toliko razuđena da postoje desetine "škola" i pravaca u kom smeru treba ići.Socijalizam bitno prevazilazi kapitalizam u svim njegovim aspektima -"domovina humanuma" bila nam je na dohvat ruke,ali su tada proradili"mangupi iz vlastitih redova" koji su iz neznanja,lične harizme, hedonizma,svojeglavosti,prigluposti,neobrazovanja,sluganstva intelektualne elite,jednopartijskog monizma,to sve skupa srušili i vratili nas 100 g. unatrag.Pre nekoliko dana u intervjuu zamenika predsednika Privredne komore Srbije,pročitao sam zastrašujući podatak. Srbiji će trebati narednih 30 g.da dostigne nivo proizvodnje iz 1989g.(sic).Često spominjani A. Rajs je u svoje vreme sačinio portret srpske int.elite,ističući njeno odvajanje od naroda,ksenofobičnost,zavist,naduvenost,strančarenje,lukrativnost i egoizam(nastavak)
Preporuke:
8
3
43 subota, 19 januar 2013 14:03
Stanić Milan 5
Umesto mementa:
"Pa kad čovječanstvo jednog dana ne bude više gnjila i razdrta rana kao što je danas,i kada Sovjetska Republika ne bude jedina lađa što plovi smjerom Kosmopolisa,nego kad tim smjerom budu plovile čitave flote naroda i klasa,sigurno je, da će na drugoj obali Vladimir Iljič Lenjin,kao gigantski svjetionik,pozdravljati lađe na ulazu u luku,kao spomenik čovjeka koji se prvi iskrcao na drugoj obali."
(M. Krleža: Nad grobom Vladimira Iljiča Uljanova Lenjina,1924.)
Preporuke:
9
3
44 subota, 19 januar 2013 14:07
Granma @ SF
Sve zavisi šta ste želeli da kažete pod time da je filozofija nauka a ne mišljenje. Ukoliko pojam filozofije kao nauke vidite kao Edmund Huserl onda imate problem, jer je on sa svojom fenomenologijom u svakom slučaju jedan od kanona kontinentalne filozofije. Ukoliko, što je verovatnije sa obzirom gde ste stekli znanje, filozofiju kao nauku vidite iz vizure logičkog pozitivizma, onda je potpuno besmisleno nešto vam objašnjavati jer je to sve samo filozofija nije. Taj logičko pozitivistički vid filozofije kao nauke nas uvek mora dovesti do Karl Popera čoveka koji je napisao bibliju liberalno-demokratskog pogleda na svet. To naravno nije slučajno jer se tu sve pokušava svesti na meru piljarsko-zanatlijskog svetonazora gde osim u se, na se i poda se ne postoji ništa iznad, jer se to nešto iznad ne može izmeriti metrom pa ga samim tim i ne može biti.
Preporuke:
12
2
45 subota, 19 januar 2013 15:51
Peter RV
Zizek je pozeljeo 'ranije bombardovanje Srba- sa vise bomba' zbog cega je bio na stranu potlacenih Siptara. Ovom 'buntovnom slobodnom misliocu' nikad nije palo na um da javno zatrazi isto, za -Izrael. Cudno, zar ne, ili nije?
Preporuke:
25
0
46 subota, 19 januar 2013 17:21
@Marija Jokanovic
Veliki broj strana nije dokaz o kvalitetu dela. Naprotiv. Često je izraz nemoći autora da bude koncizan ili, što je još gore, činjenice da ispraznim frazama pokušava da prikrije suštinsku bezidejnost.
Drugo, kritičar nije kreator. Po Vašoj logici likovnom kritikom bi trebalo da se bave slikari i vajari, muzičkom kritikom kompozitori, književnom kritikom pisci, itd. A ako neko nije, recimo, slikar ili vajar, onda nema pravo da se bavi likovnom kritikom ili da napiše negativnu kritiku o nekom slikaru. Jer će neko sličan Vama da mu poruči - pre nego što napišete negativnu kritiku o HU, uradite desetak portreta, petnaestak pejzaža i tridesetak mrtvih priroda pa tek onda stičete pravo da kritikujete slikara HU. Zar ne mislite da je to smešno?
Preporuke:
10
3
47 subota, 19 januar 2013 17:31
5000
Poštovana "Marija",
divim se Vašem trudu. Ali, među nama, ne mogu da verujem da je Vaš život zaista baš toliko prazan, ili da ste baš toliko bezposleni, da pročitate svih 5000 stranica Željka Simića. Smanjite bar za koju hiljadu, neće Vam Željko zameriti :)
Preporuke:
6
5
48 subota, 19 januar 2013 19:37
el ninjo
Žižek je američka dvorska luda
Preporuke:
14
1
49 subota, 19 januar 2013 20:29
4999
Ne treba brinuti za moj kvalitet zivota. Verujem da je kudikamo zanimljiviji od vaseg, ali to je potpuno nebitno. Zizek je napisao 47 knjiga (neka prethodnik izbroji strane, ako vec ne cita!)i da bi se sudilo o njemu ozbiljno i nesarlatanski, to je trebalo procitati pa doneti sudove koji ne bi bili samo povrsni i uvredljivi. Ovi koji nista ne citaju trebalo bi da "smanje dozivljaj" na planu koji im je potpuno stran. Ako "isprazno" posecuju splavove, neka nastave. Lako ce filozofija bez njih, a jos lakse Grand sou s njima.
Preporuke:
5
10
50 subota, 19 januar 2013 20:44
slavuj
Ovi komentari, cast izuzecima - jesu slika i prilika naseg stanja. Pozdravljam Kalikov ozbiljan prikaz povodom jedne kompetentne studije, i samo se pitam dokle smo mi dosli kada RTS salje svog novinara u Ljubljanu da intervjuise Zizeka u maniru nekritickog idolopoklonistva, a da ne organizuje debatu, s nasim filozofima, i o Zizeku, ali i o opstoj duhovnoj situaciji naseg vremena. Koliko mora da je "isprazan" zivot onih koji, dokoni, pisu komentare o necenmu o cemu suvislog pojma nemaju, umesto da se bave "svojim poslom", makar to bilo i spavanje po citav dan. Oblomov je, ocigledno, moderniji nego ikada, ali mi nikada ne bi palo napamet da celodnevno izlezavanje nazivam "ispraznim". Svako bira svoj tropar.Cak i onda kada je daleko od "sveca".
Preporuke:
9
3
51 subota, 19 januar 2013 23:19
@slavuj
Nije potrebno imati "suvislog pojma" da bi se shvatilo kako Žižek nije nikakav filozof baš kao što nije potrebno biti poznavalac Vagnera ili Baha da bi se primetilo kako Madona ili Lejdi Gaga nemaju ni sluha ni glasa. I kao što bi bilo smešno organizovati okrugli sto eminentnih muzikologa koji bi raspravljali o ove dve polugluve osobe, tako je smešno organizovati debatu eminentnih filozofa koji bi raspravljali o jednom šarlatanu kao što je Žižek. Ali nije daleko od smešnog ni pisati knjigu i prosipati toliko podataka o savremenim filozofima i "filozofima" (i to sve jednim baroknim i pretencioznim stilom), da bi se rekla ta notornost.
Potezati Stjuarta Hola,Baumana, Badjua, Bodrijara da bi se pisalo o Žižeku, je stvar ili neshvatanja fenomena Žižek ili namera da se šlepuje na taj fenomen.
Preporuke:
10
2
52 nedelja, 20 januar 2013 00:41
prolaznik
Too much ado about nothing...
Preporuke:
6
0
53 nedelja, 20 januar 2013 01:14
Aleksandar
Americki propagandisti su davnih dana izmislili pojam "korisnog idiota" i onda ga vesto pripisali Lenjinu kao on je to kobajagi izmislio da bi oznacio intelektualce sa zapada koji promovisu socijalizam ili komunizam korisnim za sam SSSR. A u stvari, ovim manevrom su americki propagandisti nasli nacin da ocrne sve levicare u svojim okvirima. Jedini "levicari" koje je CIA promovisala od 1950, pogotovu u Evropi, su bili kompletni intelektualni kreteni i klovnovi. U tu grupaciju upada i ovaj intelektualni klovin iz nase bivse zajednicke drzave. On nikad nije bio dobrodosau u Beograd medju filozofima koji su ga smatrali kompletnom dilejom.
Preporuke:
11
0
54 nedelja, 20 januar 2013 02:20
Zizek I Balkan
http://www.balcanicaucaso.org/eng/Regions-and-countries/Montenegro/Slavoj-Zizek-No-alternatives-to-Europe
Preporuke:
3
0
55 nedelja, 20 januar 2013 12:11
Andro Lutak
Sve čestitke drugu Kaliku.
Preporuke:
11
1
56 nedelja, 20 januar 2013 12:14
Ludi Vanko Staniću Milošu
Dobro je što se vraćate socijalizmu.Ovo što sada živimo nije poredak. Ovo je buvljak interesa zamršenih u klupko perveznih laži i obmana svih vrsta i oblika u kome čovek više nije ništa.Ali g.Staniću.socijalizam nije uspeo.Izgubio je bitku.Vodili su ga oni koji misle da se i dobrota može da gradi silom.Dobrota mora da pobedi time što je iznad, što je privlačnija, što je pravednija.Socijalizam je velika ideja koja ne ume da se ostvari.Čovek nije tako savršen da dobrotu veje iz svoga ponašanja besprekorno.Oni koji su umirali u socijalitmu fanatizovani pravdom,po pravilu su nestajali ili bili žrtveni jarci.
Nešto se mora načiniti tako da odmah pobeđuje veličinom i kultom pravde i istine.Svet je ogrezao u zločinu laži, obmana, u proizvodnji oružja koje preti a ne rešava,u slavlju interesnih akcija svejedno koliko očito nemoralnih i nepravednih.Svet je na ivici ambisa, kao da postajemo zlo vaseljene.Čovek je najistaknutiji živi stvor ali da li je najbolji?Uništava planetu.Šta ćemo posle.Gde?
Preporuke:
6
3
57 nedelja, 20 januar 2013 13:30
Stanić Milan 5
Stanić M.- Ludi Vanko
Čovek zaista ne bi bio objektivan, kada se ne bi složio sa Vašim konstatacijama.Rani(realni) socijalizam počeo je kao projekat miliona obespravljenih i potlačenih ljudi promovišući ideju"jednakosti u siromaštvu",tražeći put ka univerzalnoj pravdi otuđenog čoveka.I, tu se pojavilo stotinu problema - od teorijski postavki,intervencionizma kapitalistički zemalja zapada,nasleđenog materijalnog siromaštva,novog svetskog rata,njegove idejne deformacije za vreme staljinističke ere,ne poštovanje posebnosti svake zemlje i njenih(ne) prilika itd.Čitajući mnoge rasprave o socijalizmu možemo uopšteno reći da se o socijalizmu može govoriti kao projektu,pokretu i poretku.Da li će do njega stvarno doći- ja mislim da,da.Svet nema drugog puta osim u varvarstvo(gde se sada nalazimo) ili u demokratski socijalizam.Na planeti Zemlji mora postojati pravednije i ljudsko društvo od ovog koga sad poznajemo i gde smo svi bez izuzetka patnici.
Preporuke:
8
0
58 nedelja, 20 januar 2013 20:10
Aleksandra
Odlican tekst i tema. Simicevu knjigu nisam citala, ali zahvaljujem drugu Kaliku sto je ukazao na nju, iako su mi ostala Simiceva dela poznata. Cini mi se da ovaj tekst, iako je zamisljen kao prikaz jedne knjige, sto i jeste, premasuje granice kritike predmeta svoje kritike, a to je naveliko popularni Zizek, vec kroz njegovu licnost pogadja i druge fenomene danasnje tehnoloske ere, kojima se bavio i Bodriar i drugi filozofi, a to su jednom recju zavrzlame spoljasnjosti i vrtlog postmodrenizma koji zasenjuje i istovremeno otkriva svoju prostotu.
Preporuke:
6
3
59 nedelja, 20 januar 2013 22:44
ex petar
Granma

Cula su jedini izvor neposredne spoznaje. A logika je produzena ruka cula i tako posredni nacin spoznaje. To je sve, nema drugog nacina spoznaje. Spoznaje cega? Spoznaje zbilje, jerbo je zbilja jedini predmet spoznaje. E, sad, ako filozofija nije mudrost koja proistice iz istine a koja proistice iz stvarnosti, onda nema sta da bude nego pokusaj da se covek skrajne od stvarnosti kako bi bio eliminisan iz konkurencije. Tako vi, kao i Zizek, ne filozofirate, vec zbunjujete coveka da biste ga eliminisali iz konkurencije. Pritom je Zizek za to placen od strane upravo onih kojima je u interesu da eliminisu coveka iz konkurencije i izrabljuju. A za vas ne znam da li ste placen.
Preporuke:
4
1
60 nedelja, 20 januar 2013 23:03
ex petar
Ludi Vanko

Socijalizam je izgubio samo zbog toga sto je propustio priliku da nauci coveka da su cula jedini neposredni izvor spoznaje a logika produzena ruka cula i posredni nacin spoznaje, i da je zbilja jedini predmet spoznaje. Kada bi to covek znao, profiteri vise ne bi bili moguci.
Preporuke:
3
1
61 ponedeljak, 21 januar 2013 04:00
Odbrana i poslednji dani
Nije mi namera da se mešam u teoretske rasprave po pitanju levih ideja i levičarske ideologije,jer nisam kompetentan i nemam dovoljno znanja da se upuštam u tako nešto.Ali ipak da kažem nešto na temu,iz ugla nekoga ko je nesvrstan u ideološkom pogledu.Ujdurma je globalna,kapitalistička,u to nema sumnje.Ali zašto bi mi Srbi bili ti koji ćemo kapitalizmu doći glave?Mala je Srbija da bi rušila korporativni kapitalizam.Nemamo mi naftu kao što je ima Čavez.Znamo šta je ovde instalisano. Kapitalizam danas jesu Soroš i njegovi plaćenici. Ali zar ne bi ikako moglo da se taj kapitalizam ruši tamo odakle je i potekao?Oni preko bare ćute sve dok im je rezervoar pun goriva,a njihovi vladari širom sveta otimaju gorivo da bi im rezervoari bili puni.I tako u krug.Toliko o samosvesnom i naprednom čoveku,koji je mukotrpno stvoren kroz demokratiju i slobodno tržište.On ne samo da neće ništa da menja,nego nema u glavi nikakvu ideju o promeni. Ostajemo znači mi Srbi..nastavak
Preporuke:
1
1
62 ponedeljak, 21 januar 2013 04:01
Odbrana i poslednji dani
Da rešavamo položaj radničke klase za što niko nije ozbiljno zainteresovan?Okruženi smo sa onim kojima je socijalizam zadnja rupa na svirali.Da li možete da zamislite šiptare u svetskoj socijalističkoj revoluciji?Socijaldemokratskoj družini iz federalnog Sarajeva glavni je posao ostvarenje nacionalnih ciljeva muslimanskog naroda u BiH,a to je ukidanje RS i unitarizacija.Tek je od Hrvata smešno očekivati internacionalizam.Mi treba da gledamo naš sitni nacionalni interes.Dajte da vidimo kolika je ta naša njiva,pa ćemo se onda dogovarati šta ćemo saditi na njoj.Treba dobro da razmislimo kada uzimamo zastave i izlazimo na ulicu.Dodikov SNSD je izgubio na prošlim lokalnim koji su pokazatelj kakav će rezultat biti na parlamentarnim izborima.Zašto ga rušiti nasilno kad će svejedno za dve godine otići sa vlasti?Kad naši zlotvori vide da sami rušimo demokratski izabranu vlast šta će nam tek oni raditi.
Preporuke:
0
1
63 ponedeljak, 21 januar 2013 04:03
Odbrana i poslednji dani
Šaka jada iz onog parka,koju je predvodio cirkusant Žižek,najobičniji je karneval.Ne daj bože da prizivam žrtve,ali zar nije tragikomično da više ljudi strada prilikom rasprodaje u američkim marketima,nego povodom događanja "svetske revolucije"?Žižek sam kaže da voli čovečanstvo na način jednog totalitariste,kao takvo.Da nema empatiju za konkretne ljude.Čovječanstvo je ok,ima odličnih govora,odlične umetnosti.Pojedinci.99% su dosadni idioti.Kako Žižek sa tom dosadom od ljudi da ide na barikade?Ali on i ne misli na barikade, barem ne ovoga leta,jer će sa sinom na odmor u Singapur.Revolucija se znači odlaže do daljnjeg.Prošle godine je bio na odmoru u Burj Al Arab u Dubajiu.Sem što je uživao u raskoši obavio je i svoju marksističku dužnost.Sprijateljio se sa pakistanskim taksistom koji ga je upoznao sa položajem radničke klase.Žižek se jednostavno provalio kao dežurni mozak,pa non-stop, htio-ne htio,mora zvučati pametno.
Preporuke:
2
1
64 ponedeljak, 21 januar 2013 06:16
Reddy
@ex petar

Zar čula ne mogu biti i izvor obmane i to neposredan? A logika je samo instrument u tome.
Preporuke:
4
1
65 ponedeljak, 21 januar 2013 07:25
The Clash
Ne zelim komentarisati knjigu jer je nisam procitao.Vecina komentarise,a sigurno je nisu procitali .Pitao bih komentatore da li se secaju gsn.Zeljka Simica ex ministra kulture i njegovih mnogobrojnih funkcija u vreme vlasti tandema Milosevic/Markovic? Coveka za sve funkcije.Bio je upravnik Narodnog pozorista,ministar u vladi SRJ.urednik casopisa"Vidici"i sta sve jos ne.I jos neki drugi detalji o kojima sada ne bi pisao.Na kraju taj gospodin napise knjigu,gde eto govori o laznom angazmanu Slavoja Zizeka.Necu nista reci o Slavoju Zizeku jer je tema mog komentara Zeljko Simic i njegova knjiga.Vecina komentatora na zalost ima amneziju kad je doticni i njegova karijera u pitanju.Da je neko drugi napisao studije o radu Slavoja Zizeka pozdravio bih,ali smatram da Zeljko Simic nije taj koga treba podrzati u njegovom poduhvatu.
Preporuke:
2
5
66 ponedeljak, 21 januar 2013 09:02
thinking maize@ ex petar
Ako je TAČNO ono što sugerišete u Vašem SENZUALISTIČKOM MATERIJALIZMU da su "čula, uz "produženu ruku" logike JEDINI IZVOR ČOVEKOVOG SAZNANjA i JEDINI NAČNI DOLASKA do ISTINE", onda je PROBLEM MORALA sa tog stanovišta irelevantan!? Jer, TAKAV RACIONALIZAM se na kraju svodi na ono što i vidimo pred nama, na LIBERALNI KAPITALIZAM, tj. u PRAKSI do krajnjih konsekvenci doveden LAŽNI "princip" SENZUALISTIČKOG MATERIJALIZMA! Taj Vaš dijalektičko-senzualistički materijalizam, kao POKUŠAJ ETIČKOG OPRAVDANjA takvog SENZUALISTIČKO-MATERIJALISTIČKOG PRISTUPA je samo i jedino do zla Boga i BUDIBOGSNAMA SMEŠNA ŠKLOPOCAVO SKLEPANA GLUPOST! To je PRAKSA, vrhunski način PROVERE SVAKE TEORIJE (što PRIZNAJU i Vaši "klasici" marksizma!), NEDVOJBENO POKAZALA! Jer, ako volite SVE LjUDE, na šta PRETENDUJETE, ne možete ih VOLETI PO NEKOM KRITERIJUMU, u Vašem slučaju KLASNOM, već upravo IRACIONALNO! Sve BEZ RAZLIKE! A takav etički pristup je NEMOGUĆ sa "principom" dijalektičko-senzualističkog materijalizma! QED.
Preporuke:
4
3
67 ponedeljak, 21 januar 2013 13:37
Reddy
@Tinkering maize

Ovakav bezobrazluk još nije viđen! Izvesni "ex petar" utvrdi, ni zvan ni pozvan, da je socijalizam izgubio samo zbog toga što je propustio priliku da nauči čoveka da su čula jedini neposredni izvor spoznaje a logika produžena ruka čula i posredni način spoznaje te da je zbilja jedini predmet spoznaje. Na to reagovaše samoumišljeni Tinkering koji izvede fantastično galopirajući zaključak da je ovde do krajnjih konsekvenci doveden princip dijačektičko-senzualističkog materijalizma! Priznajem da mi je posle ovakvog mentalnog hica bila potrebna pauza od nekih deseatak minuta duševne rehabilitacije. Ne zbog isforsirane parade srbijanskog intelektualnog vrapca već mere do koje je spreman da iskonstruiše "tuđu" a možda i "sopstvenu" glupost. Jer, pod velikim znakom pitanja je ko je prethodne besmislice i mogao saopštiti. No, poenta je u tome što je ovaj vrsni manipulator uspeo da u sintagmu senzualističkog materijalizma naknadno, bez imalo zazora, ubaci i dijalektiku
Preporuke:
3
3
68 ponedeljak, 21 januar 2013 13:42
Visarion za sve, neposredno pre ovoga komentara
Sjajno.Radujem se što smo došli na teren ideja i što to traganje za izlazima ne trujemo svađama.Svađe su na ovom sajtu češće nego u politici, onoj koja se obelodanjuje (izuzetak Skupština).Mora se pomišljatina napore jednog dela čovečanstav da sanja bolji svet.Nije toloko trenutno važno hoćemo li se složiti, oliko je važno tražćiti.Socijalizam je bio taj san.Čovek ga je, ajde da ne kažem oneredio već prokockao.Kako , videli smo.Ali od tih težnji ka boljem svetu ne smemo odustati.
Trka u naoružanju kad bi se obustavila . svet bi nagađam)živeo bolje za 50%Mogao bi manje da radi da bi egzistirao.A zapsolenost (svejedno šta o njoj mislili) već u socijalizmu je bila neuporedivo veća i trajnija.Bilo je grešaka i spasavanja neradnika ali je princip da je radno mesto nekakva sigurnost, važno dostignuće.Sad nezaposlenost raste zajedno sa psihijatrijom koja nas leči od sindroma stresova i neizvesnosti.Hvala svima što smo ovaj sajt povodom jednog Ostapa Bendera doveli na ozbiljan teren.Ko traži naći će
Preporuke:
5
1
69 ponedeljak, 21 januar 2013 13:52
Reddy
@Tinkering

...te tako dobismo teorijski aperitiv dijalektičko-senzualnog materijalizma!?!?!?!? A da mu u razvijanju samopostavljene i sklepane teze nema ravnog bilo je očigledno u sledu koji je potom vrhunio u njemu spasonosnoj doskočnoj dasci ili tezi o klasnom kriterijumu! I onda vrhunaravni zaključak da "ako volite sve ljude na šta pretendujete /odakle mu sad ovo?/ ne možete ih voleti po klasnom principu već iracionalno!?!?!? I konačno skok u rezimirajuću besmislicu! "Takav etički pristup je nemoguć sa principom "dijalektičko senzualističkog materijalizma"!?!?!?!? Ovo je jedino moguće razumeti pod jednom jedinom pretpostavkom. Ili je neko iz neopravoslavno-konzervišućeg kružoka ubacio kosku ili je to učinio sam umo i mudrotvorac kakav je ovaj srbijanski intelektualni odžačar, Tinkering maize! Drugog nema. Mislio sam do sada da penjanje uzbrdicom oduzima dah a prosvetljava misao. Ustanovih posle najnovijeg iskustva dragog mi zgubidana da stvar stoji dijametralno suprotno,
Preporuke:
5
4
70 ponedeljak, 21 januar 2013 14:26
thinking maize@ "sajber marksista"
"Dobri" "moj" CRVENI TUPSONČIĆU! (Jer, ako sam ja "zgubidan", što ti ne bio bio CRVENI TUPSON!?) Čuo sam i ja za polemiku Loka i Kanta oko senzualizma sa suprostavljenim tezama "Ništa u umu nema sem što ne potiče čulnih osećaja." (Lok) vs. "Ništa u umu nema sem samog uma." (Kant). Ovaj TVOJ je istrčao sa Lokovskim redukcionizmom, ali ni ti nisi mnogo dalje, jer da jesi ne bi stajao u METODOLOŠKOM POGLEDU na 19-tovekovnim POZITIVISTIČKIM stanovištima, kao i TVOJI Marks, Englez& Lenjin!? U pogledu METODOLOGIJE ČAK je i jedan Karl Poper DALEKO IZNAD Vas!? Da to nije tako ne bi nauka i tehnologija u Americi u odnosu na Sovjetski savez već 1960-tih (a o 1970-tim, 80-tim 90-tim i 2000-tim da i govorimo!) ŽESTOKO ISKORAČILA NAPRED i samim tim omogućila da Amerika, kao predvodnik kapitalizma SLOMI Sovjetski Savez kao DRŽAVU! Možeš "DUBITI NA GLAVI", ali to ti je tako! Prema tome ne vidim ZAŠTO NE BIH POENTIRAO na GLUPOSTI TVOJIH!? Za ostalo nemam vremena i živaca da se bakćem sa tobom i tvojima!
Preporuke:
2
4
71 ponedeljak, 21 januar 2013 14:58
zevs
Ne svidja mi se pristup ovog prikaza,nije odnos prema delu već prema autoru. Uzgred,autor nije poželjan predstvnik srpskih interesa, ali njegovo delu zasigurno nije simulakrum! ovako, sve podseća na navijačko orkestriranje
Preporuke:
4
0
72 ponedeljak, 21 januar 2013 15:53
ex petar
Reddy

Cula ne grese, greska je uvek u proceni.
Preporuke:
2
5
73 ponedeljak, 21 januar 2013 16:10
thinking maize@ ex petar
Šta ćemo sa kratkovidima/dalekovidima, daltonostima, disleksičnima i uopšte svim hendikepiranima sa čulima i čulnim funkcijama!? Jeste li Vi čuli za npr. "slepu mrlju", pa subliminalni stimulus i gomilu toga što pokazuje OGRANIČENOST ČULA!? Da idemo dalje, Fejmanove definicije kvarkova sa "šarmantni", "divni", "čudesni", "zvučni" i sl. NEMAJU AMA BAŠ NIKAKVIH VEZA sa ČULIMA, a dosta precizno opisuju neke subatomske fenomene!? I Hajzenbergov princip isključenja, KRUCIJALAN za SVET u MALOM!? I npr. kvantno-mehaničko tuneliranje, itd., itsl.!? I sve to i te kako utiče na naš STVARAN, ZBILjSKI ŽIVOT!? Pa onda Teslina istraživanja i dan-danas fascinantna u makro-kosmosu!? Pa standardni model kosmosa sa njegovim superstrunama, pa alternativni modeli kosmosa i sve to ne na osnovu čula i logike, već transcedencije ČULA i LOGIKE!? Stvarno se metodologija marksista zadržala na 19-to vekovnom pozitivizmu!? A Vi bi da ga vratite i na 17-to-18-to vekovni Lokov senzualizam!? Da nije TUŽNO, bilo bi SMEŠNO!
Preporuke:
2
2
74 ponedeljak, 21 januar 2013 16:14
Reddy
@Tinkering maize ili...Teško da si naslutio zašto te oslovljavam zgubidanom. Jer da je tako ne bi ovde mlatio praznu slamu. Ti se, međutim, što je za pohvalu, držiš jedne konstante. Ne odstupaš od izmišljanja i podmetanja! Prvo si to uradio sa nekim "ex petrom" kome si priheftao tvoj najnoviji izum, "dijalektičko senzualni materijalizam". Šta je to samo ti, prepostavljam, umeš razjasniti. Za mnoge to ostade tajna. Ali, dobro. Podmetnuo si minu koja te je makar oprljila, ne i opametila. Za tako šta bi trebala neka protivtenkovska, priznajem, jer količina nebuloza i gluparija koje raznosiš ovim sajtom jednaka je otprilike tonaži nekog pedesetotonca. Smešno je da podmećeš svoje umobolne tvorevine nekom "ex petru" pa da na njih kobajagi reaguješ. Sam hteo, sam se zapleo! O metodologiji više nemaš šta reći jer si tu omirisao prašinu sa tvojom teorijom sistema i sličnim glupostima. Poperovština je daleko od aleje velikana. A pre će biti da si ti još na nivou
Preporuke:
4
2
75 ponedeljak, 21 januar 2013 16:23
Reddy
@Tinkering maize

...Nihil in intellectu quod prius non fuerit in sensu. Jer da nije tako ne bi kao dokaz podastirao glušpost o tome da je Amerika "naukom i tehniologijom slomila SSSR. Za tebe će to zauvek ostati tajna sa sedam brava, sve zajedno uz tvoju primenjenu sistemsku teoriju! Za mnoge a zašto ne i za jednog zgubidana dijalektika takvog ishoda je daleko složenija i zagonetnija. Tebe tome privoditi takvom poznanju bilo bi zgubidanstvo i neoprostiv greh. Ostaj ti meni u zdravorazumskom štimungu dosadnih naklapanja o kojekakvom pozitivizmu koji pokušavaš gebelsovskom upornošću nametnuti. Eto tajne tvog zgubidanluka!
Preporuke:
5
1
76 ponedeljak, 21 januar 2013 16:29
Reddy
@ex petar

Da pogreši može samo onaj ko misli, Da li čula misle ili samo osećaju ili nije li to isto. Ali, ako je isto onda nešto nije u redu sa vašom tezom.
Preporuke:
4
1
77 ponedeljak, 21 januar 2013 16:46
Reddy
Bio bi red Tinkering da se ovde svima izvinite za ovakvu glupost jer podmećete izvesnom "ex petru" koga ste podmetnuli kao "drugo ja" a kome tobož oponirate, izručujući ovde tone nama kobajagi "nedohvatljivih istina" iz subfizičkog univerzuma. Smešni ste sa tim vašim umišljenim pedagogisanjem kome, o kakve sreće, blagonaklono prigovaraju i sugerišu jedan Hajzenberg, Tesla i sl. Nije ovo prilika niti scena gde ćeš nekome držati lekcije jer za to nema potrebe sem tvoje nezajažljive želje da Marksa "rasturiš" ko Panta pitu. Odakle tebi pravo da ti nekoga smeštaš u pozitivističke okvire i somnambulne recepture. Marks je davno raskrstio sa takvim materijalizmom i pozitivizmom o čemu je već i dosadno razglabati. A ti baš odlučio da Marksa držiš za ono ispod pojasa pa ti se omililo. Pa bi i da publiku zabavljaš izmišljotinama kao što je "ekonomski redukcionizam" i sličnim gluparijama. Imaš zanimljiv srbijanski manir kao onaj....drž'te lopova a on glavom lopov sam!
Preporuke:
4
2
78 ponedeljak, 21 januar 2013 17:02
thinking maize@ "sajber marksista"
Na OVOM RASIZMU "Imaš zanimljiv srbijanski manir" odgovoriću ti u "stilu" tvog IDOLA Broza: "Hvala ljepa!" Ko što se TVOJ IDOL Broz nije "držo zakona ko pijan plota" tako se i ti ne držiš bilo kakvih uzusa već blatiš u stilu najgorih UDB-ovskih batinaša! Da, Marks jeste 19-to vekovni pozitivista! Zašto je još uvek aktuelan!? pa zato što je i dalje opstao onaj kapitalizam koga je on secirao i to dosta dobro! Da li je u pravu za "carstvo slobode"!? Nije, jer NIJE PROROK! Dovoljno nam je LAŽNIH PROROKA da bi vezivao sopstvenu budućnost za jednog BAJATOG 19-tovekovnog polit-filosofa i polit-ekonomistu. Ta analiza može da se primeni na ekonomiju i BEZ njegovih PSEUDO-ESHATOLOŠKIH SANjARIJA! Ajd zdravo, ipam preča posla nego da se ganjam sa fanatikom poput tebe!
Preporuke:
2
5
79 ponedeljak, 21 januar 2013 17:11
ex petar
Thinking maize

Pa imenujte onda taj novi izvor spoznaje. Dakle, cula i logika su jedini izvor spoznaje. Kako se zove taj vas novi izvor spoznaje? Dakle, njegovo ime, a ne prazno trucanje?
I moral je kod vas samo prazno trucanje, odnosno sredstvo profitera da se covek eliminise iz konkurencije da bi ga se izrabljivalo.
Ali je moral produkt ljudskih praksi, sto znaci da nije moguc u drustvu gde ogroman broj pojedinaca nije osvescen, odnosno nema znanje da su cula jedini izvor spoznaje.
Preporuke:
0
4
80 ponedeljak, 21 januar 2013 17:20
Reddy
@Tinkering maize

Pa, bilo bi bar pristojno da znaš o čemu pišeš i dumaš! ...."Ta analiza može da se primeni na ekonomiju i BEZ njegovih PSEUDO-ESHATOLOŠKIH SANjARIJA!".Da, Marks jeste 19-to vekovni pozitivista! Zašto je još uvek aktuelan!? pa zato što je i dalje opstao onaj kapitalizam koga je on secirao i to dosta dobro! Ma, pre svega, u pitanju nije analiza ekonomije nego polit-ekonomije! Ti ni to ne razlikuješ, kukavče! Šta reći na poslednju tvrdnju? To si ti glavom samom!!! Imaš pravo! Čovek ima pametnija posla no baviti se ovakvom zlosrećom!
Preporuke:
5
2
81 ponedeljak, 21 januar 2013 17:25
Reddy
@Tinkering maize

Opet ispadoh Brozov miljenik i njegov obožavalac a ne provedoh ni dan u Savezu komunista Jugoslavije za razliku od tebe! Objasni mi, mjolim te, kako je takvu akrobatiku moguće izvesti pa da se i ja nekako prišljamčim ovim tvojim današnjim miljenicima na vlasti. Do juče si, pak, leteo na krilima DOS-a pa onda DSS-a. A sada su ti mala i široka nebesa!
Preporuke:
6
3
82 ponedeljak, 21 januar 2013 22:11
ex petar
Reddy

Bioloski oblik zivota spoznaje culima i logicki. Kada spoznaje culima, spoznaje neposredno. A kada spoznaje logicki, opet spoznaje culima, ali posredno. I, sta vi pitate? Pitate da li su posredna i neposredna spoznaja jedno te isto? Ili sta?

A to da. Socijalizam je izgubio samo zbog toga sto je propustio priliku da nauci coveka da je zbilja jedini predmet spoznaje, a cula jedini izvor spoznaje.

Zizek na globalnom, a Thinking maize na lokalnom planu, tako osvescene pojedince ne bi mogli da eliminisu iz konkurencije i pripreme za izrabljivanje, za sto su placeni novcem i privilegijama od strane profitera.
Preporuke:
0
4
83 ponedeljak, 21 januar 2013 23:07
ex petar
Jerbo sta? Jedina funkcija cula je spoznaja zbilje. A filozifija kao posredna spoznaja nema sta da radi sem da pomaze culima u spoznaji zbilje. U suprotom odmaze culima u spoznaji zbilje. E ovu drugopomenutu filozofiju, ciji su predstavnici Zizek i Thinking maize, finansiraju profiteri da bi skrajnuli proletere od zbilje i takve izrabljivali.

Tako je preko 90% populacije skrajnuto od zbilje. Da nije, profiteri ne bi bili moguci, jerbo bi tako osvesceni proleteri umeli da se organizuju i optimalno naplate svoju robu - radnu snagu - koja je inace jedini izvor profita.

Jednostavno je to, profiteri finansiraju kvazifilozofe poput Zizeka i Thinking maizea da kvazifilozofijom eliminisu proletere iz konkurencije i placaju ih novcem i privilegijama.

I koliko su oni uspesni u toj raboti, to je strasno. Ovih 90% populacije, ne samo da je skrajnuto od zbilje, nego ih ta zbilja intelektualno vise i ne zanima. A ona je jedini izvor spoznaje.

Da ne povereujes, jelda?
Preporuke:
0
3
84 ponedeljak, 21 januar 2013 23:33
thinking maize@ "sajber marksista", "ex petar" i ostali CRVENI...
Prvo, toliko se migoljiš da ti ne verujem, ne ni jednu reč, već ni jednu, jedinu ZAPETU! Nisi ovo, nisi ono, šta si!? To pokazuje ne tvoju doslednost u nečem značajnom, već samo i jedino doslednost u nedoslednosti, a sve zbog neke DOGMATSKE KONTRE! Sa tobom ne vredi polemisati, ali ne zbog argumenata, već zato što zloupotrebljavaš pravila polemike! Pod dva, Marksova tzv. "političko-sociološka misao" je jednostavno GLUPOST! Oće čovek da dokine eksploataciju!? Kriv kapitalizam! Ajde da ga ukinemo!? Ukinismo ga! Šta ćemo sa tržišnom prtivredom!? Dobro ukinućemo i nju! Dogovorna "ekonomija"!? Šta ćemo dalje!? "Od svakoga prema sposobnostima, svakom prema potrebama!?" Šta ako su "zasluge" nekog pojedinca za društvo MINIMALNE, a POTREBE MAKSIMALNE, ŠTA ĆEMO TADA!? Dalje, podela rada, šta ćemo sa njom!? Da li SVAKO MOŽE da RADI SVE!? Sumnjam! Tehnološki napredak!? Jel ti STVARNO MISLIŠ da su svi altruisti kao Tesla!? Pa i Tesla je PRODAVAO NjEGOVE IZUME, a NE POKLANjAO! Jednom rečju Marks je GLUPOST!
Preporuke:
3
4
85 ponedeljak, 21 januar 2013 23:49
thinking maize@ "sajber marksista", "ex petar" i ostali CRVENI T..., nastavak
PROČITAJTE "Marksizam i jezuitizam" Nikole Miloševića i pesmu Brane Petrovića "Lenjin pljačka banku" ili ako ste toliko underminded, POGLEDAJTE se u OGLEDALU! Za kraj jedan vic: "Ateista se šeta šumom i razmišlja: - Kako je veličanstveno drveće! Kako su moćne reke! Kako su divne životinje! U žbunju iza njega začulo se šuštanje. Ateista se okrenu i ugleda ogromnog grizlija kako ide prema njemu. Potrčao je koliko ga noge nose. Osvrtao se preko ramena, a medved je bio sve bliže i bliži. U panici se saplete i pade. Pokuša da ustane, ali vide da je medved iznad njega i pruža se da ga dohvati šapom. U tom trenutku ateista uzviknu: "O, Bože!" ... Vreme se zaustavi. Medved se ukoči. Tišina zavlada šumom...Čovek bi osvetljen nekom blistavom svetlošću, a sa neba se začu glas: - Ti poričeš moje postojanje sve ove godine, učiš druge da ja ne postojim, čak i stvaranje sveta pripisuješ nekom kosmičkom slučaju. Da li od mene očekuješ da ti sada pomognem u nevolji? ...""
Preporuke:
3
4
86 ponedeljak, 21 januar 2013 23:57
thinking maize@ "sajber marksista", "ex petar" i ostali CRVENI ... , KRAJ!
"... Treba li, od sada, da te računam kao vernika?Ateista pogleda u blistavu svetlost i reče: - Zaista bi bilo licemerno s moje strane, da sad, iznenada, zahtevam od tebe da me tretiraš kao hrišćanina. Ali možda bi mogao da hrišćaninom učiniš medveda! - U redu! - reče glas. ... Svetlost nestade... Zvuci u šumi ponovo oživeše... Medved spusti svoju desnu šapu, prinese je levoj, pogne glavu kao u molitvi irazgovetno progovori: - "Bože, blagoslovi ovu hranu koju mi pružaš danas kroz našeg Gospoda Isusa Hrista. Amin!" Ili JOŠ JEDAN, da Vam bude JASNIJE: "Lenjin pita Staljina: - Josife Visarionoviču, da li biste mogli tek tako da naredite da se strelja 100000 ljudi! - Bih Vladimire Iljiču! - A 200000? - Bih Vladimire Iljiču! - A milion? Da li biste mo0gli da postreljate i milion ljudi Josife Visarionoviču? - Da, Vladimire Iljiču, ja to mogu! - Naredite da pucaju, dragi moj! Naredite da pucaju! Za to će Vas osuditi istorija!" Prema tome, ADIO ... u POKUŠAJU! Adio! Istorija Vas je PREGAZILA!
Preporuke:
3
5
87 utorak, 22 januar 2013 00:54
ex petar
Thinking maize

Pri razmeni robe za robu, obje strane poznaju proces u celosti, i stoga izostaje profit. Pri razmeni rada za robu, strana koja je vlasnik rada, ne poznaje proces u celosti, i otud profit. Rad je jedini izvor profita. Ako bi ovih preko 90% populacije spoznalo proces u celosti, optimalno bi naplatili svoju robu - rad - i profit ne bi bio moguc.

TO JE PITANJE LOGIKE A NE BOJE.

A LOGIKA JE JEDINI IZVOR (POSREDNE) SPOZNAJE.

Dakle, socijalizam je izgubio jer nije iskoristio priliku da osvesti proletere, da ih nauci da je zbilja jedini predmet spoznaje a cula jedini izvor spoznaje.
Preporuke:
1
5
88 utorak, 22 januar 2013 08:12
Reddy
@Tinkering maizeKakva, bre, političko-sociološka misao? O čemu ti zboriš? Podmećeš i maštaš kako bi zgodnije uglavio svoje besmislice. Lupetanja oko kapitalizma, socijalizma, eksploatacije. Kakav SAD, SSSR. Nikada te nisam čuo da zboriš o kapitalu, vrednosti, robi. Bežiš od toga kao đavo od krsta.
Preporuke:
7
1
89 utorak, 22 januar 2013 08:55
Reddy
@Tinkering maizeTi sve više ličiš na onog Fukujamu sa njegovim Krajem istorije. Dobro, kod tebe se istorija nastavlja u neopravoslavnoj epizodi. Ali, poenta je u tome da je istorija imala prazan hod sa svojom socijalističkom etapom. Kakva veličanstvena ideologema! Pa, zar ti ovaj prethodnik nije bio upozorenje? Tako je to kada se nezvanac dohvati pameti pa iskopa jednog Arnolda te upadne u smesu sujete, predrasude i kratkovidosti začinjene blagoglagoljivošću.
Preporuke:
6
2
90 utorak, 22 januar 2013 09:32
Reddy
@ex pera

Ma, Pero, nije rad već neplaćeni rad izvor profita. Nauči, Pero, prvo osnove političke ekonomije pa onda u potragu za istinom. Ti kao tvoj blizanac, Tinkering maize. Sama igra nije dovoljna, potrebna je i veština da bi ova ispunila funkciju.
Preporuke:
7
2
91 utorak, 22 januar 2013 09:55
thinking maize@ "ex petar"
"A sada da te pitam bato" ("Povratak otpisanih") KOJE LOGIKE!? Dvovalentne (istinito vs. lažno) Aristotelove, a što koristi i Vaš Marks ili možda MODERNE trovalentne, gde je uključena i VEROVATNOĆA!? I da li moderni robno-novčani odnosi i podela rada mogu da se pojme SAMO sa dvovalentnom logikom!? Ali ODGOVORITE mi na OVO PITANjE SUVISLO, a ne ideološki (thinking i Žižek)!? Šta ja po Bogu imam sa Žižekom, sem u TVOJOJ IDEOLOGIZOVANOJ MAŠTI!? Nego, ODGOVORI mi i OPIŠI moderne robno-novčane odnose i PODELU RADA u terminima trovalentne logike!? Da li se I TU MOŽE PRIMENITI Vaš marksistički MAKIJAVELIZAM BELOG (Vi) i CRNOG (celo ostalo čovečanstvo)!? Idi begaj, DOSADAN SI!
Preporuke:
3
5
92 utorak, 22 januar 2013 12:16
ex petar
ReddyNije rad nego neplaceni rad, kazete. A ja sam mislio da je placeni rad problem - pobogu! Zizek i Thinking maize svesno obmanjuju proletere, stoga su manje zlo od vas u tom smislu, jerbo vi to cinite nesvesno.Cula su jedini izvor spoznaje, a zbilja je jedini predmet spoznaje, iz toga sledi sve. Kada proleteri to nauce, lako ce da se organizuju i optimalno naplate svim rad. Socijalizam je izgubio samo zato sto je propustio priliku da osvesti proletere. Osvescenom proletarijatu ne biste mogli da prodajete ....
Preporuke:
0
6
93 utorak, 22 januar 2013 12:42
ex petar
Thinking maizeTo je pitanje sucmuraste logike. Nisi mi odgovorio na pitanje, a prazno trucas, to ti jedino i ostaje.Sem cula i logike, koji spoznajni apatat poznajes?Imenuj ga.Osvesceni proletarijat, to bi znacilo preko 90% situirane populacije, a 0% profitera. Takvo jedno stanje ne bi bilo daleko od raja na zemlji.
Preporuke:
0
5
94 utorak, 22 januar 2013 12:51
Reddy
@Tinkering ili ex pera

Zabavan si sa tim svojim metamorfozama. Šta bih bez tebe?
Preporuke:
6
1
95 utorak, 22 januar 2013 13:18
ex petar
Da rezimiram. Zizek i Thinking maize su svesni obmanjivaci proletera, placeni su novcem i privilegijama od strane profitera da skrajnu proletere od zbilje kako bi ih ovi izrabljivali. A pojedinci poput Reddya su nesvesni obmanjivaci proletera. Takvi pojedinci misle da su siriko formulisani termini kojim se koriste placeni obmanjivaci nekakvo znanje pa pokusavaju da spoznaju te njihove siroko formulisane termine. Ali siroko formulisani termini nisu znanje, jerbo je znanje matematicki precizno definisano. Dakle, gospodine Reddy, od vas bi mogao da postane osvesceni proleter ako shvatite da su CULA I LOGIKA JEDINI IZVOR SPOZNAJE, A DA IZA SIROKO FORMULISANIH TERMINA NE STOJI ZNANJE, DA TU NEMA STA DA SE SPOZNA, DA SU ONI SKOVANI NE RADI SPOZNAJE, NEGO DA SKRAJNU PROLETERE OD SPOZNAJE.
Preporuke:
0
6
96 utorak, 22 januar 2013 14:06
Ludi Vanko EKS Petru
Znate šta EKS Petre,bojim se da postoje i alternativni i nama nedostupni putevi saznanja.Uzmite te sitne,minijatire od života, viruse, bakterije i slične vrste koje stvaraju velike probleme čoveku.Uđu u naš organizam, navale da ga razjedaju, prle i izazivaju najrazličitije vrste bolesti.Mi našim razumom načinimo lekove,Pobijemo ih jednom, pobijemo ih sto puta a sto prvi put one neđu načina da postanu imune,Čime?Nije sve u čulima, ni logikama.U našem organizmu postoje osobine da se od svih naleta bolesti branimo a da to nije stvar naše pameti, nego naše otpornosti.Kako se to organizam brani kad vi mislite da je sve u čulima i razumu.Meni se, kad posmatram ovaj svet a i nas ovde na ovom sajtu, čini da je razum greška.Mogli smo onim nevidljiviim sposobnostima možda mnogo dalje i realnije nego razumom.Razorili smo planetu, raskopavamo je , uništavamo.Šta će biti kad sve upropastimo, kad se oblakoderima ispemo na nebo a ništa za jelo ne preostane.Razumom nećemo preko 1000 svetlosnih nikad
Preporuke:
4
0
97 utorak, 22 januar 2013 14:31
Ludi Vanko sve luđi i luđi
Mnogo smo postali samouvereni.Mislim mi ljudska vrsta.Čini mi se da nas razum nije doveo do blagostanja.Mi smo jedina vrsta na planeti, koja se međusobno hoće da poubija.I ne samo to.Razum nam je omogućio da to ubistvo bude kolektivno, planetarno, da uništimo sav živi svet ni kriv ni dužan.
Pazite, mi pravimo filmove o vanzemaljcima.Nađite jedan u kome nešto od savršenijih živih bića ima da naučimo.Mi ih svuda i instinktivno doživljavamo kao neprijatelje.A tu smo stigli razumom.Da smo na planu žibvotinja gledali bismo da se prilagodimo onome što je bolje.
Sve što smo otkrili razumom služi i da nas ubija.
Kitovi ili morske kornjače , bez razuma, nalaze način da stignu nepogrešivo na odgovarajuće mesto na pleneti udaljeno desetinama kilometara.Nama je trebalo mnogo napora da pronađemo način da se naši brodovi kreću tako da stignu tamo gde smo naumili.Koja je njihova saznajana moć.Ne čula ni logika nego nešto drugo što mi još ne znamo da odredimo.Nešto što spiritualnije,nama nedostupno
Preporuke:
4
2
98 utorak, 22 januar 2013 15:27
ex petar
Ljudi Vanko, iz vaseg teksta je vidljivo da ni vi niste osvesceni proleter. To znaci da za vas logika nije vrhovni autoritet, pa cu stoga posegnuti za Teslom kao autoritetom da bih vam odgovorio. Elem, u Arhivu Muzeja Nikole Tesle, mozete da pronadjete 'Jedan cudan dozivljaj', ciji je Tesla autor. Tu Tesla objasnjava sustinu pisma koje je pisao svom prijatelju pesniku Vireku. Da skratim, on objasnjava i tumaci neke dogadjaje iz proslosti kada je mislio da je primio poruku o trenutku smrti majke. Na kraju pisma zakljucio je da sve sto je izgledalo misticno objasnio fizickim cinjenicama i da i dalje smatra da objasnjenja neobicnih pojava u covekovom zivotu treba traziti na bazi mehanicisticke teorije zivota. Ovo mozete lako da proverite u Arhivu Muzeja Nikole Tesle.
Preporuke:
0
4
99 utorak, 22 januar 2013 15:55
Reddy
@inkering ili ex pera

Oladi malo, bajo! Previ[e je tvoje sujete.
Preporuke:
5
2
100 utorak, 22 januar 2013 15:58
Reddy
@Tinkering maize ili ex pera

Oladi malo, bajo! Previše je tvoje sujete.
Preporuke:
5
3
101 utorak, 22 januar 2013 17:02
ex petar
Reddy, preko 90% populacije nije, ili je sasvim lose situirano. A svo bogatstvo zavrsava u rukama 5% profitera. To je samo stoga sto ovih 90% populacije ne ume da rasudjuje logicki. Kada bi umeli da rasudjuju logicki, lako bi se organizovali i optimalno naplatili svoju robu. Logicki nacin rasudjivanja je inace najtezi nacin rasudjivanja. Ali to je manji problem u procesu osvescavanja proletera od problema koji stvaraju kvaziintelektualci skrajnjujuci proletere od zbilje. Jerbo kada bi bi zbilja postala jedini intelektualni predmet proletera, kvaziintelektualci bi se pokazali karikaturama. Kvaziintelektualci inace ne raspolazu znanjem, oni barataju samo siroko formulisanim terminima koje niko ne moze da fiksira, jerbo je njihova uloga samo ta da skrajnu proletere od zbilje i logike kao jedinog posrednog spoznavatelja zbilje. Jel pratite? Ako da, onda ima nade da se osvestite.
Preporuke:
1
5
102 utorak, 22 januar 2013 19:59
Reddy
@ex pera/Tinkering maize/

Ti možeš zabavljati ali sa distance. Sve drugo je preterivanje.
Preporuke:
5
1
103 utorak, 22 januar 2013 21:29
ex petar
Reddy

Znanje je produkt logike. Matematicki precizno definisano. A ti siroko formulisani termini kojima se sluze Zizek i Thinking maize i koje svako moze da interpretira kako hoce a niko da fiksira, nije znanje. To su smislili kvazifilozofi da bi skrajnuli proletere od zbilje kao jedinog predmeta spoznaje i logike kao jedinog nacina spoznaje, za sto su naravno placeni novcem i privilegijama od strane profitera. Tako da proletere intelektualno uopste vise ne zanima zbilja koja je jedini predmet spoznaje, nego se frljaju tim nedefinisanim terminima koji su im namesto zbilje postavljeni kao predmet spoznaje. Tragedija. Ili mozda komedija.
Preporuke:
1
5
104 utorak, 22 januar 2013 21:57
thinking maize@ "NAS TRI BRATA OBA RATUJEMO..." ili "sajber marksista" sa NEPRIZNATIM bratom-blizancem "ex Perom"
Smešno je da se dvojica marksista zbog mene svađaju! A ja "ni luk jeo, ni luk mirisao"! Pa se mišljah, dal da započinjem sa SUŠTINSKI ZALUDNIM DOKAZIVANjEM još ZALUDNIJEM "ex Peri", da ČULA i RAZUM/LOGIKA NISU JEDINI NAČINI spoznaje sveta, kad pročitah njegove "SOVJETE ZDRAVAGO RAZUMA" upućene "Ludom Vanku": "niste OSVEŠĆENI PROLETER"!!?? Ovo valja UKLESATI u MERMER! Za ove LIKOVE je Ilija Čvorović čist i nepatvoreni SUVI REALISTA! Još kad pročitah u jednom drugom tekstu kako "sajber marksista" PLjUJE RATNOG HEROJA pukovnika Gorana Jevtovića ZBOG Lenjina (pri čemu "sajberiški" NIJE PRVI PUT DA PLjUJE RATNE HEROJE!), došao sam do LOGIČNOG ZAKLjUČKA da je nekad BOLjE OSTAVITI "VESELjAKE" da se SAMI ZABAVLjAJU u izvesnoj ustanovi!? Sa ove strane rešetaka ipak je prijatnije!? Što se čudite, ONI SAMI su PODIGLI REŠETKE IZMEĐU SEBE i OSTALIH njihovim IDOLOPOKLONIČKIM STAVOM prema jednoj PROPALOJ IDEOLOGIJI! Samo za njih NARUČUJEM hit Mice Trofrtaljke: "Amerika i Engleska biće zemlja proleterska!"
Preporuke:
2
5
105 utorak, 22 januar 2013 23:50
ex petar
Thinking maize

Zbilja je jedini predmet spoznaje, a cula i logika su jedini aparat spoznaje. Profiteri finansiraju vas kvaziintelektualce da proleterima razarate logiku, tako sto im skrajnjujete zbilju a servirate nekakve siroko formulisane jezicke konstrukte kao predmet spoznaje. Sa tim je potrebno upoznati decu jos u maloj skolici, a onda ne bi 90% te dece gladovalo dok bi se svo bogatstvo slevalo u ruke 5% profitera i placenih zbunjivaca. '...Svu muku tvoju, napor crna roba, zgazice silni pri gozbi i piru, a tebi samo k'o psu u sindziru, bacice mrve. O sram! I grdoba! I niko nece cuti jad ni vapaj, NITI CE GANUT BOL P'JANU GOSPODU..."
Preporuke:
4
4
106 sreda, 23 januar 2013 00:44
thinking maize
Smešni stvorovi! Ako im je BAŠ do marksizma, bolje da UČE KINESKI! Uostalom, šta oni znaju o kineskoj UMETNOSTI 36 strategema i još OBJAŠNjENOJ sa marksističke tačke gledišta!? Ništa! I opet NIŠTA! Što no bi rekla BIVŠA braća Hrvati: "Martin u Zagreb, Martin iz Zagreba!" Ajd zdravo, odoh da spavam!
Preporuke:
5
5
107 sreda, 23 januar 2013 01:15
ex petar
Na osnovu tvojih cudnovatih izjava ovde, mislio sam da ti mozda i ne moras da spavas. Kad ono dabome, cudnovatosti su osobina govora, a ne zbilje. Ipak moras da spavas. Pa dobro onda, zamisljaj da si drustvu p'jane gospode, ne daj da te bol seljaka golje omete u snu.
Preporuke:
2
5
108 sreda, 23 januar 2013 15:54
Ludi Vanko Ex Petru
Hvala Vam poštovani gospodine što ste me uputili u mizej Nikole Tesle gde sam inače bio pre jedno 30 godina.
Ne delim svet na komuniste i njihove neprijatelje ili oponente.Zanimalo me je kad sam bio mlad da načinimo svet u kome će vladati neka pravda.Odmah san shvatio da komunisti kod mlada sveta zloupotrebljavaju i eksploatišu taj lepi nagon.
No mene je Tesla ( ne samo telepatskim pojavama) pre svega fascinirao raznim oblicima nevidljivih talasa:On je razumom pojmio da je svemir kompaktna celina i da sile koje ga drže i oblikluju nisu u sveri naših pojmovnih predstava.Učinilo mi se zboga toga da smo mi u jednom ogromnom, za naše pojmove fantastično velikom organizmu.I tu vidim kako nas razum ganja da taj beskrajno mali njegov deo razaramo.Sa malo mašte i dosta ludila sve ostalo, što nam se događa, može se ,tom pretpostavkom,osvetliti sa potpuno nove strane koju, koliko znam niko nije načeo.Tesla je video izvan razuma.I ko zna koliko je patio zbog njegovih ograničenja.Ali to su tajne
Preporuke:
2
1
109 sreda, 23 januar 2013 16:03
ex petar
Da rezimiram. Cula i logika su jedan i jedini aparat spoznaje. A zbilja je jedan i jedini predmet spoznaje. Profiteri finansiraju kvaziintelektualce da skrajnu proletere od cula i zbilje i ovi smisljaju siroko formulisane termine koji namesto zbilje postaju predmet spoznaje proletera. To je taj mehanizam. Da vidimo ko ima prigovor gornjem, ali da se taj prigovor ne argumentuje siroko formulisanim terminima koje svako moze da tumaci kako hoce a niko ne moze da fiksira? Odnosno, da vidimo ima li ko logicki prigovor? Deder braco Srbi?
Preporuke:
1
3
110 sreda, 23 januar 2013 21:49
ex petar
Ludi Vanko, kod nas je to bio samo deklarativno komunisticko drustveno uredjenje, gde su pojedinci bili komunisti samo deklarativno, tako da nikako ne moze da stoji da ste objektivni kada kazete da su komunisti iskoristavali taj potencijal, jednostavno stoga sto nije bilo ni komunista ni komunizma. Dakle, vase izjave su nelogicne. Ali posto je logika jedini nacin spoznaje, mi nikako ne mozemo da stignemo do iste te spoznaje, ako vi nastupate nelogicno. Tako nastupa i Thinking maize, on nista logicno nije izjavio. Dobro, nije izjavio ni nista nelogicno, jerbo se sluzio samo siroko formulisanim terminima kojima svako moze da pripise sta mu milo a niko da ih fiksira. Stoga je on samo trucao. Odgovoricu i na drugi deo vaseg pitanja.
Preporuke:
0
2
111 sreda, 23 januar 2013 22:21
ex petar
Dakle, da su kvazikomunisti iskoristili priliku i osvestili proletere, mi bismo danas imali preko 90% osvescene i situirane populacije sveta. Tu ratovi vise ne bi bili moguci, ni pod tackom razno, to je ocigledno, jerbo tamo gde je preko 90% populacije osvesceno i situirano, ne bi imao ko da ratuje. Isto tako ne bi bilo moguce da profiteri finansiraju najstrasnije sisteme za unistavanje coveka i prirode, dok jedan celi kontinent umire od gladi. Ne, tamo gde je 90% populacije oscesceno i situirano, to ne bi bilo moguce. Niti bi bilo moguce da dnevno samo zbog gladi sirom sveta umire 50000 dece. Nista od toga ne bi bilo moguce. A svo to zlo je samo s nezajazljive zelje za profitom, te najnazadnije covekove zelje. Zasto najnazadnije? Upravo zato sto preci sve ono gore pobrojano. Covecanstvo gde bi 90% populacije bilo osvesceno, ocigledno je, to bi bilo najpotencijalne covecanstvo za razvoj istog tog covecanstva.
Preporuke:
1
2
112 sreda, 23 januar 2013 22:53
ex petar
Ludi Vanko, da se vratimo na Teslu, tog velikog Srbina, koji nikada nije dovoljno slavljen. Znate li da su ovi zvali Ajnstajna i nudili mu predsednicko mesto, a Ajnstajnovo naucno delo nije ni prici onome sto je uradio Tesla. A Tesla je doziveo da je dva puta odbijen od strane Matice Srpske, a kada je on odbijen prihvacena je molba sina jednog tadasnjeg funkcionera u Novom Sadu. No, dobro, drugo sam hteo da kazem o tom velikom Srbinu. Elem, logika je dakle jedini nacin spoznaje. Spoznaje cega? Spoznaje zbilje jerbo je zbilja jedini predmet spoznaje. Ako cemo dakle logicki, a hocemo ako nam je do spoznaje, onda ce prvenstveno i jedino da nas zanima kako je Tesla ziveo tu zbilju, a ne sta su babe pricale. A on se posvetio nauci toliko da nije mogao vise. Dakle, stvar je ocigledna. A kada je stvar ocigledna, u logici se o njoj vise ne raspravlja, jerbo je logika samo produzena ruka cula.
Preporuke:
0
2
113 četvrtak, 24 januar 2013 00:54
ex petar
Jos ovo, pa na pocinak, Ludi Vanko. Ako bi se ovde pojavio proleter koji nije osvescen i krenuo da cita tekstove Thinking maizea, on bi se pomislio, jao kakvo znanje, sta ovaj sve zna, toliko pametnih reci itd. A istina je da se Thinking maize koristi upravo sve samo nedefinisanim pojmovima, dok je znanje upravo matematicki precizno definisano, sto znaci da je Thinking maizeov nastup preciznim hirurskim rezom odsecen od znanja, da je to samo jedna prazna tlapnja koja ne bi bila vredna osvrta da nije svesno postavljena da zavede i skrajne proletera od logike i zbilje kako bi postao lak plen profitera.
Preporuke:
2
2
114 četvrtak, 24 januar 2013 12:37
Ludi Vanko Ex Petru
Gospodine Eks Petre.
Hvala Vam što ste mi posvetili pažnju.Nisam siguran da se dovoljno razumem u logiku kako je vi shvatate.Držim se jedne maksime koju je izrekao junak "Zapisa iz podzemlja "Dostojesskog "da dva i dva nisu četiri" ato znači da ništa nije konačno, niti završeno, niti apsolutno.Taj razgovor sa Vama tražio bi mnogo više vremena a bojim se da nikud ne bi doveo.Stoga izvinite što sam Vam se obratio.
Preporuke:
2
1
115 četvrtak, 24 januar 2013 16:00
ex petar
Nema sta da se izvinjavate, pobogu, Ludi Vanko. A ako smatrate da dva i dva nisu cetiri, onda se slazem da vi i ja ne mozemo ozbiljno da razgovaramo. Ali nista zato, ostaje vam Thinking maize, tako da ne moze da vam bude dosadno. A sigurno ce da vam se pridruzi i Reddy, jerbo in on voli da se frlja siroko formulisanim terminima koji su preciznim hirurskim rezom nespojivo odseceni od spoznaje. Uzivajte.
Preporuke:
0
2
116 četvrtak, 24 januar 2013 16:49
Reddy
"Pero", ajde malo prošetaj! Čistog vazduha na pretek a koristi naročito onima koji nemaju mnogo toga u tintari.
Preporuke:
4
0
117 četvrtak, 24 januar 2013 17:33
ex petar
Reddy, ko je obavio eksperiment i dokazao da cist vazduh korist drugopomenutima vise od prvopomenutih? Niko. Vi se tako olako sluzite neproverenim glasinama kao proverenim istinama, poput pubertetlije, a ovamo bi da se sukobljavate sa matematicki preciznim rasudjivanjem profitera? Pobogu!
Preporuke:
0
2
118 četvrtak, 24 januar 2013 21:08
ex petar
Reddy, ko je obavio eksperiment i dokazao da cist vazduh korist drugopomenutima vise od prvopomenutih? Niko. Vi se tako olako sluzite neproverenim glasinama kao proverenim istinama, poput pubertetlije, a ovamo bi da se sukobljavate sa matematicki preciznim rasudjivanjem profitera? Pobogu!
Preporuke:
0
2
119 utorak, 29 januar 2013 18:21
Roza
Mario je legenda !
Preporuke:
1
1

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner