четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Платформа vs Ахтисаријев план - сломити клин или променити плочу

Kоментари (24) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 04 јануар 2013 14:14
Stanić Milan1
Kako tema KiM ne salazi sa elektronskih medija kao bivši vojnik nešto bi samo kratko napisao o geopolitičkim i geostrateškim aspektima KiM krize.
KiM kao dve oblasti jedne celine obuhvata 10.800 km2,što iznosi 12,2% celokupne teritorije Srbije.Kosovo po geostrateškom aspektu pripada centralnom delu tzv."kritičnog prostora" na Balkanu koji obuhvata trougao:Skopje - Sofija,Sofija - Kraljevo i Kraljevo Priština - Skopje.Sa strateškog aspekta to je centralni manevarski prostor za izvođenje( eventualnih ) vojnih operacija na Balkanu,sa izuzetno značajnim komunikacijama čije je čvorište u Nišu.Ni jedno poluostrvo u Evropi nema takve manevarske karakteristike,kao ovaj deo Balkana spajajući Panonsku niziju i"kapiju Balkana"(Beograd)dalje,Moravskim pravcem Niš - Skopje-Vardarska doline,prema Solunu.Sa obe osi KiM obuhvata 100 km strateške dubine Srbije - ostankom bez KiM da bi se strateška dubina svela na svega 50 km!
Препоруке:
54
5
2 петак, 04 јануар 2013 14:25
Stanić Milan 2
Izuzimanjem KiM iz Srbije,u srpskom etničkom prostoru nastala bi "breša" sa tendencijom stalnog širenja ka Nišu,"metodom pirane" bi i dalje bio nagrizan srpski državni prostor.U takvom scenariju(gde je već politika odradila svoje)KiM dobija "islamski predznak",nemiri u Makedoniji i na jugu Srbije je samo naredni korak ka stvaranje" Velike Albanije"(Zapadna Makedonija) što bi rezultiralo stvaranjem "jakog islamskog klina" preko Sandžaka i BiH,dalje prema EU.Ne treba puno pameti,pa da konstatujemo ko iza ovog stoji:
1. SAD da bi zaustavile EU u njenoj ekspanziji prema Rusiji i zemljama Zakavkazja,
2.Turska koja je uz pomoć američkih dolara postala regionalna sila i u svemu ovom vidi "kam back" na nekadašnje osvojene osmanlijske prostore.(Pogledajte samo kako su muftije digli glave sa g.Izetbegovićem).E,pa gospodo iz vlasti ustupajte deo po deo funkcija države Srbije Tačiju-videćemo što će ostati!
Препоруке:
61
4
3 петак, 04 јануар 2013 14:44
Србин
Све у свему, Томислав Николић се прихватио терета који не може да носи. Да може носити оволики и овај терет, БИО БИ У ХАГУ, У ЕВРОПСКОЈ НАТО ТАМНИЦИ. У Хагу су сви Срби који су овоме задатку дорасли. ТО ЈЕ ТА "ДЕМОКРАТСКА" ЕВРОПА, ОДНОСНО, ТО ЈЕ ТА ФАШИСТИЧКА АНТИСРПСКА ЕУ.
Препоруке:
58
5
4 петак, 04 јануар 2013 15:00
Anka Krajina
@ Stanić Milan

Odlična analiza!
Ko vlada Kosovom, vlada srcem Balkana šta ponovo potvrđuje da teorija Rimlanda nije zaboravljena niti se od nje odustalo.
Препоруке:
42
4
5 петак, 04 јануар 2013 16:48
Predrag
петак, 04 јануар 2013 13:14
Stanić Milan1
Analiza je dobra ali bi trebalo da navedete izvor.Spec.dodatak u listi Vojska posvecen KiM.
Препоруке:
29
0
6 петак, 04 јануар 2013 17:17
ivan3012
Ova tzv. Analiza je prilicno podmukla i drska.Ne mogu da verujem da nikome nije zapala za oko recenica "buducnost srbije je u evropi " Kojoj evropi? Onoj sto se svim silama trudi da nam to isto kosovo otme? Onoj koja se nije libila da u tom cilju bombama ubija srpsku decu? Buducnost srbije je u slobodi,vezivanju za prijatelje,i ekonomskom napretku koje je osnov svakolikog napretka.Smeniti bagru na vlasti,pohapsiti kriminalce i tajkune,oduzeti im celokupnu imovinu,i od toga krenuti proizvodnju.A nakocene neradnike i bespotrebne cinovnike u administraciji otpustiti..Ili su njihove gu...e posebno privilegovane..I vrednije od drugih? Sve je ovo daleko jednostavnije nego sto izgleda..Sustina svega je dovesti casne ljude na celo srbije,a ne jajare,nikogovice,lopove i izdajnike!!Tj.Fukaru koja osecanje dostojanstva,casti i odgovornosti-ne poseduje ni u tragovima.
Препоруке:
39
2
7 петак, 04 јануар 2013 17:47
Goran Veljković
Budalaština je da (videti ispod citat iz teksta):
1. je Srbiji mestu u EU, mesto joj je tamo gde su njeni interesi, a ne gde su joj neprijatelji
2. nije u pitanju nikakav proces identifikacije, to su Albanci već uradili, već je u pitanju način da se ujedine u jednu državu, pri čemu je ovo "zavitlavanje" oko Kosova samo prelazna faza.

Citat iz teksta:"Будућност и Косова и Србије је у ЕУ, али пре тога ниједна држава није могла да се интегрише ако процес њене дезинтеграције није завршен (Србија), или ако процес њене идентификације није доведен до краја (Косово). Без оба ова услова ниједна ни друга страна неће имати ни политичког ни економског основа за своју одрживост."
Препоруке:
22
1
8 петак, 04 јануар 2013 18:06
ел нињо
Ако се постижу мали кораци у правом смеру онда ће бољитак који ти договори доносе бити погонско гориво за убрзавање процеса преговарања и стварање суштинских добросуседских односа Косова и Србије, било као две државе, било као покрајине и матице.


јел се ово преноси или директно објављује?
Препоруке:
12
3
9 петак, 04 јануар 2013 18:27
Луди Ванко
На питање зашто став да ништа није договорено ако све није договорено, који писац чланка,сматра контрапродуктивним,он наводи да би мали договори водили убрзању процеса споразумевања, ваљда под условом да некоме ти спораузуми нешто позитивно обезбеђују.Да би овај став имао неку вредност морало би да се подразумева да се процес договарања протеже на велики временски период.Овде је реч о преговорима које наши желе да реше у току мандата ове владе.Ако је тако онда је боље да се остане при оном ставу да ништа није диоговорено ако све не буде договорено.То шо се око тог става размимоилазимо показује да смо целом ситуацијом збјуњени.Ако негде попустимо а они тамо где ми очекујемо да они пошпусте, они оману,онда тај став штити хармонију преговора.Враћамо се назад и равнамо своје интересе са њиховима.То је важније него могуће примена неког парцијалног договора који ствара осећај успеха а онда га неки други део додговора кад се све заврши , оповргне.Није лако али треба пажљиво вагати.
Препоруке:
12
1
10 петак, 04 јануар 2013 20:02
Захарије Орфелин
Нема успешних преговора без снажне Војске.
Само велика,добро опремљена, и добро истренирана
Војска која се, наравно, у преговорима никада
експлиците не помиње, обезбеђује снагу аргументима
у преговорима.Нажалост, нашу војску су онеспособили Борис Тадић и Драган Шутановац, и тако унапред одредили судбину ових, али и свих
будућих преговора.
Тако преговора Америка, Русија,Кина, Јапан,
Северна Кореја,Јужна Кореја, НАТО, сви,сви,сви.
Америка се чак не либи ни од отворених војних
претњи - или ћете урадити овако како ми захтевамо,
or else.
Овај аутор очигледно веома површно, или никако не
познаје међународне односе и технологију одлучивања у свим преговорима- технологију силе.
Препоруке:
19
0
11 петак, 04 јануар 2013 20:08
albanopolis
vi možete da postanete zdravi samo kad priznate kosovo.a kosovo će da priznate kad postanete zdravi!to mora da učinite u jednom trenutku jer kosovo će da bude svoje bez obzira oćete li vi da postanete zdravi ili ne...
Препоруке:
2
37
12 петак, 04 јануар 2013 20:49
Рин о-о то
Иредентистички покрет (мањинске заједнице) који је подршком од споља, једине велесиле, прерастао у терористички не може бити награђен државом. У СФРЈ, та мањина имала је сва права (културна, просветна, спортска, била је заступљена у полицији, судству, здравству...) и учешће у свим нивоима власти (до председника Председништва... Синан Хасани). Та мањина је желела више, да тероризмом отцепи део матичне државе (силовањима и киднаповањем Српкиња, узурпацијом имовине Срба, подмуклим убиствима Срба али и Шиптара лојалних држави, убиствима полицајаца и војника). Таква мањина не жели никакав саживот са Србима! То говори о проблему који имају Шиптари а не Срби. За сваку државу то је унутрашње питање и проблем лечи у интересу државе а не тероризма. Србији је одузето то право а тероризам као проблем је једино у Србији, агресијом уједињених сила (на антицивилизацијској основи и супротно међународном праву) афирмисан до „државности“.
Препоруке:
26
1
13 петак, 04 јануар 2013 20:52
Рин о-о то
Саживот Срба и Албанаца је постојао у СФРЈ али као мимикрија, као „брозовска идила“ у којој су Срби трпели и страдали од сталне, толерисане репресије која је Брозом одобравана (сви српски политички кадрови који би на то указивали били би елиминисани, не само из политичког живота). Што се живота на терену тиче, да ли је српски максимум живети бар као у време Броза када је било („оних, сталних притисака“-убиства, силовања због којих су се континуирано исељавали)? Ова платформа не добацује ни дотле а тад није ваљало. С аспекта политичког тактизирања ова платформа сигурно има неки смисао али он сигурно није стртешки. Остаје прича у основи да је тероризмом зидана „држава“ лажна и да нема будућност. Шиптари тероризмом постижу свој максимум. Када се тероризам уклони, остаје ништа од карактера једног народа који је имао 100 година шанси да се једном цивилизацијски уобличи а није одмакао даље од „чопора“ и идеје предаторства („вук с пушком“) у име „чопора“.
Препоруке:
26
2
14 петак, 04 јануар 2013 21:11
Давид Новаковић@albanopolis
Да, отприлике то је стандардни аргумент ткз. ''другосрбијанаца'': када Србија ''оздрави'', када се ''суочи са прошлошћу'' признаће Косово и кренуће ка светлој европској будућности, а са друге стране признање Косова имплицира ово друго итд. Проблем је у томе што је то грешка доказивања у круг, јер се уводи став у премисе чија истинитост зависи од онога што је требало доказати.

Уставни поредак Србије, објективно гледано, не важи на целој територији АП КиМ, али је исто тако фиктивна држава Косово далеко од независности у пуном смислу те речи. Да јесте, преговора између Србије и представника Албанаца не би било. Пример је спор Аргентине и ВБ око Фокландских острва. Могу Аргентинци да се буне, а ја их здушно подржавам, али док год ВБ има статус велике силе, неће бити никаквих преговара, јер од Аргентинаца ништа не зависи. Према томе ако је ''Косово'' независно, зашто се онда инсистира да Београд призна ту независност, зашто се инсистира на ''нормализацији односа''?
Препоруке:
17
0
15 петак, 04 јануар 2013 21:20
@ rin o-o to
kada se DRŽAVNI terorizam ukloni-onda vredi ostatak tvojih "misli"...
Препоруке:
0
10
16 петак, 04 јануар 2013 21:27
Зоран Ђорђевић
Слажем се са овим што је рекао Захарије Орфелин:
Нема успешних преговора без снажне Војске.
Само велика, добро опремљена, и добро истренирана
Војска која се, наравно, у преговорима никада
експлиците не помиње, обезбеђује снагу аргументима
у преговорима.
Ипак, нема успешних преговора док се са Србије не скине терет кривца за све ратове деведесетих. Док се на највишем међународном нивоу не утврди карактер тих ратова, док се не закључи да је разбијање Југославије био удружени злочиначки подухват Американаца, Немаца и Ватикана. Док се не повуче она срамна резолуција о Сребреници и сва блесава извињења. Николић је нешто зуцнуо о томе, али су га ућуткали. (Трећи од оних седам услова је био да се Сребреница више не помиње.) Прочитајте поново важан чланак: http://www.nspm.rs/politicki-zivot/mit-o-devedesetim-kao-osnova-antisrpske-propagande-u-21-veku.html
Препоруке:
13
0
17 петак, 04 јануар 2013 23:11
Рин о-о то
@ rin o-o to,
Ово нису моје „мисли“. Ово је део хронике злочина против српског народа. Наравно да боли празнина која ће тек настати а која ће се звати „шиптарско ништа“. Кад Шиптаре разоружају, "то ништа" , биће реално враћање у простор пораза. Јер, друго непостоји! То неће учинити ни елиминисани Брозови кадрови: Мугоша, ни Миладин Поповић, ни Ђоко Пајковић, ни Светислав Стефановић, ни Добрица Ћосић који је (брозовом репресијом) ипак одустао. Историја не трпи подвале које трају „секунду“ по њеном временском значају. Да ли питате ко ће Шиптаре да разоружа? Техничко питање! „Вук – човек“ престаће да буде „Вук“ а неће остати „човек“! То је „шиптарско ништа“ и остаће упрегнутост све анималне снаге потрошене узалуд, само да би „потрошили“ Србе. Нагон томе служи, али више неће бити „шуме“...
Препоруке:
11
0
18 петак, 04 јануар 2013 23:13
Рин о-о то
... Антиисторијски народи падају на истом испиту. На овом простору он се зове српски! Тај испит, није магија. Зове се замка за људско. Кад то постане замка за читаве народе који се поново упецају онда замка није крива. Него доведе до увида који се зове упрегнутост удружених и цивилизацијски некорисних будала, ваљда комерцијално усмерених за дато време ( за поменуту „секунду“). Неко исту замку поставља, вековима и на Србе рачуна као на идеалан мамац! Да није тако, не би дигли авионе а „прали“ би се спаљеном српском скупштином. Мизерно, бизарно, дегутантно, историјски досадно, српски препознатљиво, светски поново излечиво. „Историјом „вакцинисани Срби“ крију резултат. Јел вас занима?
Препоруке:
9
0
19 петак, 04 јануар 2013 23:15
Stanić Milan 3
Stanić M.-Predrag
Lično nisam smatrao za potrebnim da navodim izvor,pošto se radi o kratkom osvrtu,sačinjen na osnovu jedne lične analize(cca 5o listova)korištenjem literature iz više izvora: Akademika Mihajla Markovića,prof.dr Smilje Avramov, prof. dr Gavre Perazića,prof. dr M. Jevtića i dr. Pri tome nije korišten materijal iz časopisa "Vojska".Obzirom da sam kao starešina dugo bio u trupnom ešalonu često smo baš 80-tih godina"proigravali" kosovski scenarij na komandnoštabnim vežbama,ali ne u okviru građanskog rata,nego u situaciji agresije na SFRJ sa radikalnim ciljem ,gde se geo prostor KiM "nudio" kao velika "strategijska ploča" za vazdušno - kopnenu bitku uz prethodnu primenu operativno strategijskog desanta,jer tada već imamo sinergiju između Slovenije- Hrvatske i rukovodstva Kosova.Godinu dana pre početka građanskog rata služba bezbednosti JNA raspolaže sa vrlo preciznim podacima o scenariju razbijanju SFRJ,ali svi odgovorni su se pravili ludi!
Препоруке:
12
1
20 субота, 05 јануар 2013 00:18
Захарије Орфелин
& Зоран Ђорђевић

Да, сасвим сте у праву.Оно што сам ја навео је само
непосредни утицај на текуће преговоре.Ваш став је
свеобухватнији, и на један посредан начин утиче на
укупну политику, постављајући нас у подређен положај послушника и пуког извршиоца жеља свих наших непријатеља(ближих и даљих). За то су најодговорнији мекушци из претходне Власти са свим
својим помагачима, "другосрбијанском" портабл
"интелектуалном""елитом", која је, у вековном, крвавом балканском колоплету, следила само један траг, занемаривши све остале, занемарујући тако и
саму суштину. Без њихове помоћи, не би светски медији ( ББЦ и ЦНН, који углавном формирају светско
јавно мнење ), били тако успешни у сатанизацији и
дехуманизацији читавог једног Народа. Било би
преједноставно тврдити да они све то раде само због новца.Пре ће бити да се ради о моралној
изопаћености, и рупи у мозгу.
Препоруке:
7
0
21 субота, 05 јануар 2013 12:01
Зоран Ђорђевић
@Захарије Орфелин
Главни проблем са којим ће се суочити власт при самом покушају да покрене иницијативу за оно о чему сам писао је чињеница да ће, кад све изађе на видело, Слободан Милошевић бити неминовно рехабилитован. А то је оно што Запад, и по цену поновног бомбардовања, неће дозволити. Можда је, има логике, то неком приликом отворено и речено Томиславу Николићу.
Препоруке:
5
0
22 субота, 05 јануар 2013 12:09
Зоран Ђорђевић
Због тог стереотипа о српској кривици они ово смеју, а ми не смемо ни да се бунимо:
http://www.nspm.rs/hronika/qsamoopredeljenjeq-najavilo-da-ce-na-bozic-blokirati-visoke-decane.html
Препоруке:
4
0
23 субота, 05 јануар 2013 13:08
Predrag
петак, 04 јануар 2013 22:15
Stanić Milan 3
Stanić M.-Predrag -Postovani Stanic Milane.Cinjenice koje ste napisali su mi poznate.Kao sto sam ranije napisao deo tog materijala je objavljen u casopisu Vojska.Zato sam mislio da ste koristili taj izvor.Svakako je procena sluzbi tadasnje VJ bila ipravna.To nam pokazuje i sadasnji razvoj dogadjaja oko i na KiM.
Препоруке:
9
0
24 субота, 05 јануар 2013 13:39
au mile
Интелигентан покушај да се Ахтисаријев план потури као српска платформа и српски интерес.Српски интерес није да се брзо реши косовско питање (под решењем се подразумева фактичко признање независности уз некакву аутономију Срба уна Косову што би требалода се слави као победа - и то је тај компромис) како би се наставило са европским интеграцијама. Српски интерес је да се питање Косова замрзне за будуће генерације које ће бити јаче него ова садашња.Време је да Србија каже НЕ европским интеграцијама због става Европе према Косову.Лаж је да Србија не може преживети без Европе.Та Евопа, заједно са Америком, нас је бомбардовала, уништавала па нас ипак није уништила. Пре ће нас уништити бесомучно узимање кредита.
Препоруке:
13
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер