Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

„Druga Srbija“ na braniku Vlade Srbije

Komentari (107) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 subota, 23 februar 2013 19:21
Jovan T.
"Podrška" tzv. Druge srbije je zbog otpuštanja Kosova iz Srbije, tj. transparentnijeg nastavljanja Tadićeve politike. Ako ili kad se taj proces uspori ili zastane, preko noći će se okrenuti protiv njih i SNS će opet postati "novi radikali", "nastavljači Miloševičeve politike" i dr.
Preporuke:
72
1
2 subota, 23 februar 2013 19:28
Marko Gay
da će se održati kontinuitet „evropskog puta“, uprkos tome što većina nas zna da taj put vodi u potpunu državnu i nacionalnu propast. Tako je poražavajući ishod poslednjih izbora činjenica da je politika „Druge Srbije“, naročito u pogledu Kosmeta i EU, ojačala Ovo deluje nekonzistentno. Jer ako vecina Srba misli da evropski put vodi u propast, kao sto autor tvrdi, zasto su onda na izborima glasali za evropski put?SNS je jasno rekla da je za EU, a gradani Srbije su za njih glasali. Ne moze se ta cinjenica prosto ignorisati kao da uopste ne postoji.
Preporuke:
39
32
3 subota, 23 februar 2013 19:51
Moravac
Tek sad pocinje da me hvata strah i jeza ako nam ovi hale vladu ,........ neka nas Bog sacuva i od njih i od vlade
Preporuke:
77
1
4 subota, 23 februar 2013 20:17
Perun
'Druga Srbija" postaje "prva Srbija". Iako sporo, sve ipak ide svojim prirodnim tokom.
Preporuke:
36
17
5 subota, 23 februar 2013 20:21
Goran Jevtović
I istovremeno dokazujući dalju lojalnost njihovim zajedničkim stranim gospodarima, u strahu da ne budu pušteni niz vodu kao ubuduće nepotreban politički činilac.

Odlična analiza gospodine Kalik.
Suština je u poslednjoj rečenici, ovoj gore, a to u prevodu na "moj srpski" znači - nema tu i nikada nije bilo nikakve "druge Srbije" "anti Srbije", "građanskih vrednosti", "humanizma", "internacionalizma"..., bilo je i ostalo da je posredi reč o klasičnom i profesionalnom agenturnom delovanju za bogatu apanažu, sa preciznim zadacima, sa stručnim i operativnim vođenjem, definisanim tajmingom u povlačenju planiranih poteza i svemu drugom što karakteriše najdestruktivniju "delatnost" u istoriji čovečanstva.

Takva delatnost koja nije amaterski i kampanjski organizovana i vođena, a ponajmanje prepuštana slučaju, za dve decenije je razorila ne samo državu, već i ogromnu masu naroda.
Pogledajmo samo na šta nam liči skupština.

Postoji rešenje i na dohvat je ruke.
Preporuke:
82
1
6 subota, 23 februar 2013 21:34
Stanić Milan 1
Šta znači trgovina se teritorijom Srbije?1.KiM jest privremeno izuzeta iz nadležnosti R. Srbije i stavljeno pod ingerenciju UN,ali to ne znači da će tamo i ostati i da se možemo pomiriti sa aktom jednostrane secesije.Da je to tako lako ne bi NATO alijansa toliko pritiskala Srbiju.2.Sa EU treba pregovarati jer Srbija ne može ostati(i opstati)kao crna rupa- ali jedno je sređivanje stanja unutar same države vaspostavljanjem civilizacijskih normi i vladavine prava,a sasma druga priča trgovina sa teritorijom.3.Ko je ovlastio dvojac Vučić- Dačić da može mimo postojećeg Ustava menjati ustavnu strukturu zemlje,a da se N. Skupštini ne polažu računi?4.Da li je slučajno prozvan g. premijer pred odlazak na pregovore sa Tačijem radi kontakta sa(nastavak)
Preporuke:
38
2
7 subota, 23 februar 2013 21:45
Lalica
Još jedna od mnogih konstatacija koja doprinosi dizanju važnosti pojedinih ličnosti iz "Druge Srbije".Slažem se da ona ustvari i nije nikakva "Druga",već da je to "lezilebovićka" neradna Srbija.Naučeni na stalne donacije i na sprovođenje tuđih stavova,sada su se ponovo probudili iz zimskog sna.Oni su već godinama zaštićeni kao mrki medvedi.
Oni slažu svoje "mukom" zarađene dolare i evre. Učestvuju u bezbroj upravnih odbora ili upravljaju "legalno" kupljenim preduzećima.Kad osete da im ne curi dovoljno u džepove,tada se oglašavaju na sav glas.
Trenutno su postigli svoj cilj.Ponovo su u centru pažnje.To im omogućujemo mi svi.Zapravo mnogi od nas ne vide dalje od nosa.Populistička Srbija se podelila.Sami smo sebe oslabili.Ta manjinska nepošteno bogata Srbija je uspela po onom:DAVIDE ET IMPERA!(zavadi pa vladaj),da razjedini nekada složnu i jaku opoziciju.
Kako smo sada razjedinjeni,ne treba da nas iznenadi ni novi SLED DOGAĐAJA u Vojvodini.
Preporuke:
32
0
8 subota, 23 februar 2013 21:51
Stanić Milan 2
(nastavak)radi kontakta sa Šarićevim klanom ili unapred smišljena provokacija radi "omekšavanja" i teranje na kooperativnost.Je li njegov odlazak u USA slučajan?
5.Čitava halabuka dignuta oko mleka,privatni istupi pok. sekretara Vlade Vojvodine ime sve odlike "specijalnih dejstava",ali isto tako niko nije ovlastio g. Vučića da u poluprivatnim kontaktima obećava dati ono što nije njegovo(niti njegov posao.Uostalom da li se neko pitao kakvog je kvaliteta uvozno meso i mesne prerađevine i kolika je koncentracija hormona i antibiotika).U prodaju državnih kombinata ja bi lično konsultovao ne samo pok. vladu nego i opštine u čijim se atarima nalazi to zemljište.Isti je slučaj sa zgradom generalštaba koja je pod zaštitom UN kao remek delo dubrovačkog arhitekte.Da ne oduzimam više prostor i vreme zaključio bi svoje pisanije rečima Dr. Alberta Švajcera koji je za demokratiju rekao," da je to dobra stvar,ali biće još bolja kad se ostvari."
Preporuke:
32
1
9 subota, 23 februar 2013 22:14
Drinko Končarević
Mislim da Srbiju ne treba deliti na prvu i drugu. Treba deliti Srbe na dobre i loše s posebnim akcentoma na zle. Ko je ko? To pokazuju stvarni rezultati. A stvarni rezultati između ostalog jesu: podilaženje strancima i hvalisanje o tome, gubitak teritorija, gubitak vojnih potencijala, uništavanje privrede, velika nezaposlenost, mito, korupcija, kriminal, ubistva, samoubistva, nasilje, pljačke i sami znate dalje ... Ko je to sve stvorio? Ljudi koji su na vlasti, bili i sada. Ko ih je doveo? Mi svojim naivnim glasanjem koje smo temeljili na prikrivenoj pohlepi. Možda smo gori i od konjušara?
Preporuke:
28
0
10 subota, 23 februar 2013 22:22
Bojan, PRIŠTINA
I kuso i repato prišlo da podupre okupatorsku čizmu...
Preporuke:
50
0
11 subota, 23 februar 2013 22:44
'mali Mish =...'
"SNS je jasno rekla da je za EU, a gradani Srbije su za njih glasali. Ne moze se ta cinjenica prosto ignorisati kao da uopste ne postoji."Ovo iznad vazi samo ukoliko predpostavimo da su izbori bili posteni a to je moj prijatelju velika zabluda. zar iko misli da ce se u Srbiji sprovesti 'slobodni izbori' posle svega sta se desilo 1999te pa naovamo? Chizma okupatorska je tu da ostane!
Preporuke:
33
0
12 subota, 23 februar 2013 22:58
Filozof
dobar tekst profesore
Preporuke:
29
2
13 subota, 23 februar 2013 23:06
au mile
Pojednostavimo stvari.
Lepo neko pre neki dan reče, da je Amerikancima dobar svako ko ih sluša, dok ih sluša.
Preporuke:
38
0
14 subota, 23 februar 2013 23:45
Milodan
Biserko je, u svakom slučaju, samo jedna u nizu istaknutih drugosrbijanskih perjanica (tačnije, rodomrzaca) koji otvoreno brane Vladu

Šta će Sonja Biserko misliti, raditi i govoriti je njena lična stvar*. Sa ovom njenom izjavom se ne slažem ali ne u kontekstu "šta je pisac hteo da kaže" već zbog toga što Dačić, Vučić, Nikolić i ostali vode takvu politku a da pre toga nisu, po njih u najblažem slučaju lustirani, odgovarali za sve ono što su činili tokom devedesetih godina. Sonji Biserko moje puno poštovanje upravo zbog toga što je svojim angažovanjem u HO (dokumentovano) obavestila, one koji su to želeli - a ja sam jedan od tih, šta se sve izdešavalo tih strašnih ratnih godina, mada sam dosta toga znao.
Šta znači ovaj termin "rodomrzaca"? Da li to znači - da ako osuđujem sve zločine, prvenstveno svojih sunarodnika mrzim svoj (na)rod? E, gospodine Mario, to nije tačno.
*To isto važi i za Jovanovića, Draškovića, Prokića, Pešićku, Basaru i ostale.
Preporuke:
2
53
15 nedelja, 24 februar 2013 00:23
seljak bezemljaš
Dobro.Jesu i njihovim fizičkim i duhovnim precima put na vlast krčili 1944.g. anglo-američki avioni,kao i njima 1999.g. ali su preci bili efikasniji.
Možda zato što su preci dobili BRENGALE a potomci DOLARE.

Brengal je američka mašinska puška masovno 1944 deljena partizanima.

Sve do 2008 godine mnogi drugovi,tada već transformisani u gospodu broje dolare,šta li i kasne.Tek 2008 stvaranjem SNSa Srbija se vraća na staru stazu,kojom ide od 1944.

Stvaraju se dve grupe koje se bore za vlast takmičeći se koja će biti kooperativnija u rasturanju Srbije i naroda srpskog.

To se nekada cinično u kuloarima zvalo, prva proleterska protiv prve šumadijske.

Neznam kako vama ali meni je logično da ds bude PROLETERSKA a sns ŠUMADIJSKA.

Ovo je samo drgi čin,tog starog filma.

Krajem 1988 u Čačku slučajno sam gledao zadnje kadrove prvog čina.
Narod je vikao čoveku rođenom u tom gradu.
MINIĆU ZAŠTO SI IZADAO SRBIJU.

NEKA ZNAJU OVI IZ DRUGOG ČINA TO IH ČEKA I TO BOLI I POSLE GROBA.
Preporuke:
37
1
16 nedelja, 24 februar 2013 00:30
Turas
Tačan komentar Kalika,tačnije analiza koja nam je svima manje-više poznata.Postoji rešenje koje pominje gosn Jevtović.Verujem da je i Kaliku poznato ali ga nikada u svojim komentarima nije pomenuo.
Preporuke:
21
0
17 nedelja, 24 februar 2013 00:30
Milodan
Miljenko Dereta: „Oni koji su bili odgovorni za rat i nacionalizam zapravo su preuzeli delove programa i ideje takozvane druge Srbije“. Moramo priznati da je Dereta u pravu, makar u drugom delu svog stava.

Ne samo u drugom, još više u prvom delu svoga stava.
u vreme predizborne kampanje, e-novine, kao ekstremno glasilo “Druge Srbije“, pružaju podršku naprednjacima; na njihovom sajtu mogli su se videti baneri ove stranke

E-novine su zagovarale "bele listiće" i po svaku cenu odlazak sa vlasti Demokratske stranke, koja im je mnogo zla nanela. Istina, postojao je baner SNS-a i Zukorlića, ali se i dan danas piše kritički o novoj vlasti, izuzimajući Aleksandra Vučića o kome nije bilo kritičkih tekstova znatno ranije od postavljanja banera. Upravo je ovo bio razlog mog razlaza sa E-novinama, izostanak kritike Vučića. Da skratim: Dačić, Vučić i Nikolić su plasirali toliko kontradiktornih izjava od početka izborne kampanje do danas da ih ne treba ozbiljno shvatati.
Preporuke:
2
23
18 nedelja, 24 februar 2013 01:01
David Novaković@Milodan
Šta znači ovaj termin "rodomrzaca"? Da li to znači - da ako osuđujem sve zločine, prvenstveno svojih sunarodnika mrzim svoj (na)rod?


Ne bih upotrebio isti termin - rodomrzac, kao Kalik, po tom pitanju se delimično slažem sa Vama, s' tim što se aktivnost pobrojanih osoba nikako ne može zavesti pod osudom zločina svih strana, prvenstveno onih koji su doprileni raspadu SFRJ, a naročito što tom kompleksnom pitanju pristupaju en passant bez ikakvog razumevanja političko-ekonomskih problema i zbivanja u tadašnjem svetu. I sami nastupate sa takve pozicije, tražite ''krv'' stranaka i ljudi koje vidite kao krivce za jedan težak period kroz koji smo svi mi prošli, a da se pri tome uopšte ne osvrćete na neka viša pitanja koja su nezaobilazna u ovoj temi. Nisam primetio da se pomenuti kružok tako revnosno zalaže za rasvetljivanje zločina počinjenih protiv građana Srbije i prvenstveno srpskog naroda, da ne govorimo o agresiji NATO pakta, koji je preuzeo ulogu božije ruke, na SRJ.
Preporuke:
24
3
19 nedelja, 24 februar 2013 01:06
Impuls
Jednostavno, udruženi zločinački poduhvat, u cilju konačnog uništavanja Srbije. Mada se ne mogu otrgnuti utisku da se ovde snima nastavak filma Trumanov šuo 2, jer mi nikako nije jasno kako više dospustamo lopužama, izdajnicima, secikesama i lažovima da nam se smeju u lice, i da nam se svakodnevno izruguju. Pa zaboga šta treba da se togodi, da ustanemo kao narod i da odreagujemo na pitanja koja u većini podržavamo?
Preporuke:
24
0
20 nedelja, 24 februar 2013 01:11
David Novaković
Opet moram preporučiti Vikiliks i podatke koje je prižio na uvid zarad jasnijeg razumevanja procvata ljubavi između ranije ljutih političkih protivnika. Moć, slava, vlast lako opiju čoveka kada mu se nađu na dohvat ruke.

Politička elita opet izdaje interes radničke klase, eufanatizam, koji je sa pravom profesor Antonić nazvao drogom, vodi ovu zemlju ka jednom totalnom posrnuću. Ljudi su obespravljeni, svedeni na nivo životinje, prodavci iz ekonomskog očaja potežu oružje jedni na druge. Svaki dinar je razlika između života i smrti. Ako se govorilo da je komunizam mrtav, valjda postaje jasno da je i kapitalizam umro odavno, pokojnik je počeo da truli još 2008. Evropska unija, koja je lajt motiv ovog teskta, preedstavlja neprijatelja radničke klase, neprijatelja radnika kome se bacaju mrvice sa stola. Vreme je da radnik sedne za taj sto. U EU mu to sigurno neće biti omogućeno.
Preporuke:
21
1
21 nedelja, 24 februar 2013 05:59
Srbin Obični
Od svih komentara mislim da je sledeći najbliži suštini problema.

Perun

"Druga Srbija" postaje "prva Srbija". Iako sporo, sve ipak ide svojim prirodnim tokom.


Nije današnja Srbija u političkom smislu podijeljena na "Prvu" i "Drugu Srbiju", ona je podijeljena na Srpski i Srbijanski politički blok. U čemu je razlika? Pa u percepciji srpskog pitanja:

  1. Srpski blok u Srbiji (Bećković, Ćosić, Šešelj...)uvažava cjelinu srpskih interesa i cjelinu srpskog političkog prostora to jest preferira nacionalni aspekt vis-a-vis jevropskog

  1. Srbijanski blok (Tomica, Ivica, Alek, Jovanović, Pešić... djeluje isključivo u ime(uže) Srbije i tobož njenih interesa, pa sukladno tome preferira gazdino jevropejstvo vis-a-vis univerzalnog srpstva.


U suštini platforma Srbijanskog bloka je isključiva: "U SE, NA SE i PODA SE (bez djece molim)", pa ako treba i odsjecanjem svakog djela Srbije koji pati od nekog problema. Kosmet je takav dio i Srbijanci ga odsjecaju.
Preporuke:
19
10
22 nedelja, 24 februar 2013 06:14
Gordana
I sada mi treba, valda, da se brinemo sta ce da misle i kazu "drugo- srbijanci" o vladi!?Ko su navedeni likovi?Zbog cega njih i njihovo misljenje treba da uvazava nase javno mnjenje? Cime su oni to zaslizili?Veruje li ijedan gradjanin Srbije , koji poseduje elementarni oscaj pripadnosti ovom narodu, da pomenuti ista dobro nama misle, ili rade za dobro Srbije? NE! Pa onda iste treba ignorisati i prestati im ustupati prostor koji koriste za TROVANJE i onako sludjenog i apaticnog naroda.
Problem je sto PRAVA ELITA SRBIJE nema i nemoze da se izbori za prostor i nacin, da se obrati stanovnistvu ( koji je procenat stanovnistva koji posecuje ovaj sajt?)te se stice utisak (sto je , naravno , i cilj) da u Srbiji nemoze nista da se uradi!
Bojim se da ce i biti veoma tesko , na ovom stadiumu rastakanja drustva i drzave!Jedino da se , na neki nacin, umole prijatelji srpskog naroda ( 70% je protiv EU integracija)i bar uloze sredstva u nezavisne medije!MOLIMO IH ZA SPAS!
Preporuke:
17
0
23 nedelja, 24 februar 2013 07:23
aleksmelb
Kako ljudi ne shvataju da kada je prestao rat oruzjem da je zapad nastavio rat protiv Srbije drugim sredstvima. Ta druga sredstva su druga Srbija, NVO-je, tzv. intelektualci, oportunisti i srbomrsci. Iskompromitovali su reci humanitarni, nevladini, gradjanski, civilni, demokratija itd.. za sva vremena u Srbiji posto im je to bio zaklon za rad protiv interesa svoje zemlje svo ovo vreme!

Nije bitno sta vecina ljudi u Srbiji misli i hoce kad imamo medije i koji neprestano truju javno mnenje anti-srpskom propagandom. Dokle vise da placamo pretplatu da bi gledali Sonju Biserko, Natasu Kandic i ostale kako prosipaju lazi i pljuju po svemu srpskom?!


Da je srece pa da skinemo taj jaram sa vrata jednog dana pa da sve te kvislinge izvedemo pred sud ali ratni sud posto su svo ovo vreme vodili rat protiv svog naroda i svoje drzave.
Preporuke:
21
0
24 nedelja, 24 februar 2013 07:26
aleksmelb
Najgore od svega je sto nam je sad zapad dokazao koliko su mocni, da su uspeli da okorele nacionaliste kupe tako sto su ih doveli na vlast posle toliko godina poraza i sad im oni vracaju dug!!

Ali najgore u svemu tome je to sto su dali primer drugima u buducnosti sta ce se desiti ako ne slede upustva iz inostranstva.

Sta ce biti sledece sto ce traziti, i da li postoji ista sto srpski politicari ne bi dali radi licnog interesa!!??
Preporuke:
22
0
25 nedelja, 24 februar 2013 10:18
Dag
Da li se može sa prve i druge Srbije preći na treću Srbiju? Suviše se istrajava na ovoj podeli, koja je izrazito ideološka, i time uvećeva i inače preuveličan značaj "Druge Srbije". Ako ta minorna grupacija daje podršku ovoj vladi, zar je problem u toj podršci? Zar je problematična podrška sa Zapada? Ili je problem u tihoj podršci Treće Srbije?

Okrenimo se klasno-socijalnoj analizi, možda steknemo neke nove uvide. Priča o dve Srbije je ćorsokak, zato što postoje tri.
Preporuke:
12
1
26 nedelja, 24 februar 2013 10:55
Mario Kalik
Druže Davide, zašto ne biste za njih koristili izraz rodomrsci (ili, autošovinisti, po stranski)?
Preporuke:
20
1
27 nedelja, 24 februar 2013 11:41
Vid
Nema mesta iznenađenju! Od komunista pa ovamo tzv. levica je izrazito antisrpska, anacionalna ili jugoslovenska. Dačić svoje korene vuče iz te i takve levice: SKJ-SPS(sa Miloševićem)- SPS (sa Dačićem)! Ne pada iver daleko od klade! Kad je to srpskim komunistima KiM nešto značilo, pa tako i Dačiću. Podrška koju ova Vlada ima od ovoga što danas zovemo "građanska Srbija", NVO-sektora itd. sasvim je normalna i očekivana. Ti koji ga podržavaju uglavnom su antisrpski, anacionalni ili jugosloveni, zaljubljeni u Broza, deca prvoboraca i sledbenici Jove Kapičića. Meni je sve ovo sa Dačićem potpuno jasno i očekivano. Još uvek mi nije najjasnije šta se dešava sa bivšim radikalima Tomom i Vučićem, ali uskoro će i njihovo (ne)delo izaći na videlo.
Preporuke:
16
10
28 nedelja, 24 februar 2013 12:16
gavrilo
sve je tu odrađeno na vrijeme i svako radi svoj posao po utvrđenoj listi i cjenovniku!ali sve ovo se i pretvara u pepeo i prah, cijela priča sa VELEIZDAJNICIMA strašnog kalibra, kao u onoj pjesmi o Van Gogu gdje jednom kuglom učini kraj!tako i mi braćo Srbi za SRBIJU sve-krv i život ali nas izgleda nema...tako možemo samo da pišemo i da ne mrdamo smjesta.Bitka za SRBIJU se ne vodi ovdje za računarom vodi se u istinskoj bitki gdje sve pršti jer uskoro neće imati ko da podigne glas,ovako ispranih mozgova i opranih ličnih biografija postaćemo svi isti: klonirana ovca DOLI!
Preporuke:
9
0
29 nedelja, 24 februar 2013 12:36
gavrilo
tek sada sam 100% siguran da Vojvoda neće izaći živ iz haškog kazamata!
Preporuke:
10
2
30 nedelja, 24 februar 2013 12:43
Vidovitost
Koliko vidovitih političara, pravih novih Pašića medju komentatorima. Utrkjuju se u prosipanju mudrosti i (ne)znanja.
Preporuke:
3
15
31 nedelja, 24 februar 2013 13:13
Marko Gay
@ 'mali Mish

ukoliko predpostavimo da su izbori bili posteni a to je moj prijatelju velika zabluda.


Da rezultat izbora ne odrazava opredeljenje gradana Srbije, oni bi sada bili na ulicama protestujuci protiv priblizavanja Evropskoj Uniji ili barem ucvrscivanja drzavnosti Kosova, kao sto su radili toliko puta ranije. Vas argument nije logican.

Uostalom, zato je Kalik kao svoj centralni stav i morao da istakne dve teze koje su potpuno medusobno kontradiktorne:

da će se održati kontinuitet „evropskog puta“, uprkos tome što većina nas zna da taj put vodi u potpunu državnu i nacionalnu propast. Tako je poražavajući ishod poslednjih izbora činjenica da je politika „Druge Srbije“, naročito u pogledu Kosmeta i EU, ojačala


Kako to da navodna "vecina" nije odrazena na izborima ili barem sada na ulicama?

Razocaran sam sto umesto objasnjenja vecinskog misljenja u Srbiji, od Kalika i citaoca dobijamo njegovo ignorisanje i poricanje.
Preporuke:
7
7
32 nedelja, 24 februar 2013 13:40
Beli Orao
Kukala nam majka, ako će ovi da nas brane.
Preporuke:
13
1
33 nedelja, 24 februar 2013 13:41
jednorog
Ceo protekli vek, a tako se nastavilo i u ovom, Srbi se glože oko, suštinski, dva tipa uprave: radikalski (kakav je sada) i komunistički (kakav je bio prethodni). Ni jedan od ta dva puta nije srpski. Ni jedno od ta dva pravca nije politička ideologija, već religija, verovanje. Rezultat su milioni besmislenih smrti i gubitak ogromnih teritorija, istorije, sadašnjosti i budućnosti. Mislio sam da bar Rusi znaju šta podržavaju 2012, ispalo je da je prelomio Veliki Orijent, još 2011. Pogledajte arhivu, videćete gde je sastavljena ova Vlada još tada. Koji bi bio srpski put? Restauracija, obnova srpskog (božanskog, zato i srpskog) sistema vrednosti, vertikala, ne horizontala, ne beskorisni oslobodilački masonski(partizansko-četnički) pokreti. Ne ide rodoljublje bez nacionalizma, nacionalizam bez monarhije, monarhija bez Svetog Save, Sveti Sava bez Hrista. Pišu o tome: Nikolaj, Justin, Ljotić, Nebojša Krstić, Danilo Krstić, Krakov, Kalajić, rani Bokan, Selić... Radili su i rade na tome!
Preporuke:
10
3
34 nedelja, 24 februar 2013 13:51
Vera Sobat
Gospodine Mario Kalik, ODAVNO je SVE ovo o cemu Vi danas pisete, srpskom narodu =POZNATO !!!

Srpskom narodu su SVA imena od pocetka pa do kraja vase kolumne i svega
ZA STA TA IMENA STOJE = POZNATA !!!

SVE, apsolutno SVE sto ste naveli, se vec GODINAMA desava pred ocima srpskog naroda, i...???????

Srpski narod = CUTI....CUTI....CUTI !!!

Pa mozda OVAJ narod danas,OVAJ narod koji se danas jos uvek naziva srpski -
narod ="srbi", NIJE ONAJ SRPSKI NAROD a NI SRBIJA o kojima neki Srbi jos uvek
govore !?

OVAJ narod, sa SVIM ovim licnostima koje ste naveli, treba PREPUSTITI bas tim
istim, i pruziti im mogucnost da dodju u "srecnu situaciju" da budu u klubu -
"bez-alternativnih" prijatelja!!!

Ja sam se konacno,KONACNO oslobodila ILUZIJE o "slobodarskom srpskom narodu" kojima smo bili KLJUKANI u skolama za vreme BROZA a koji je u isto vreme UNISTIO Srbiju CEPAJUCI je!
I onda i danas ovo sto se zove "srpski narod" je = CUTAO !!!

Pozdrav
Preporuke:
8
4
35 nedelja, 24 februar 2013 14:41
stefan.borota@gmail.com
SIKOFANTI UZ SUSRET LIDINGTONA & NIKOLIĆA* NATO-vlasti ostrvljenih ostrvljana su donele očekivanu odluku da snize nivo odnosa sa svojim srpskim ...., procenjujući izvesnost njihovog pada. Reč je o manevru koji posle izbora u Srbiji treba da olakša nastavak njihove otvorene strvinarske politike prema njoj. Ništa zato što su ostrvljeni ostrvljani uglavnom sami krivi za sopstvene neuspehe. Računaju da će se već koliko sutra u Srbiji naći drugi ..., a iskustvo im govori da naša politika obiluje takvim kandidatima. Eto zašto se Lidington susreo sa Tomom. [,] — * http://www.nspm.rs/hronika/danas-s-kime-je-sve-razgovarao-britanski-ministar.html http://www.nspm.rs/hronika/dejvid-lidington-resavanje-pitanja-severa-kosova-ne-moze-se-zauvek-odlagati.html
Preporuke:
4
0
36 nedelja, 24 februar 2013 15:46
thinking maize
Kaže lepo narod: "Ne pada sneg da pokrije breg, već da svaka zverka pokaže njen trag." Pametnom dovoljno. Nego, mene više brine ono Mlađino& Alekovo očijukanje sa SVIMA u EKONOMIJI, SEM sa PRIJATELjIMA! Ako imaš HRANU& kakvu takvu privredu, biće i narod uposlen i biće ne samo "s leba i preko leba", već AKO ZATREBA I DŽEBANE, a onda "Bog i sreća junačka"! Ako NE BUDE HRANE& ostaloga, sa POSLOM za NAROD, DŽABA nama huljenje po "drugim"& "naprednim" "srbijancima"!? Setite se ZAŠTO se g-din Boža Maslać (inače povremeni NSPM-ov autor) ZALAGAO BAŠ za POBEDU Borisa Tadića na Đurđevdanskim izborima 2012!? Da bi ova AGONIJA ŠTO PRE IZAZVALA NARODNI USTANAK!? Ovako ovo liči na LAGANO STEZANjE, uz POVREMENO SASVIM NEBITNO POPUŠTANjE, da se ŽRTVA NE BI DOSETILA i PRUŽILA OČAJNIČKI OTPOR!? A "ŽRTVA" smo SVI MI, uključujući I "drugo" i "napredne" "srbijance"!? Ne verujete!? Mislite li da će BITI POSLA za te IZDAJNIKE kad Srbija bude pacifikovana!? Da će Vesna& Alek biti možda Imperijine Gurke da GUŠE POBUNE!?
Preporuke:
14
4
37 nedelja, 24 februar 2013 17:21
za Vida
Bilo vam je jasno s Miloševićem, a da li vam je bilo jasno sa Vukom Draškovićem, Đinđićem, Čedom, Čankom i sličnima?
Preporuke:
14
0
38 nedelja, 24 februar 2013 17:26
Racel / za Moravca/
Sa ovom vednom Vasom recenicom, kazali ste sve.U moje ime hvala.
Preporuke:
4
0
39 nedelja, 24 februar 2013 17:30
Duh Slobodana Miloševića vlada Srbijom!
Svima je jasno da se u poslednjih 25 godina, u Srbiji baš ništa nije promenilo. Današnji režim prodaje kosovske Srbe isto onako kao što je Miloševićev režim prodao krajiške i bosanske Srbe. Jedina je razlika u tome što je uloga glavnog ideologa režima nekada pripadala dr Miri Marković a danas je to mesto okupirala dr Vesna Pešić.

Vesna Pešić je Mira Marković Druge Srbije!
Preporuke:
17
16
40 nedelja, 24 februar 2013 17:40
Peter RV
@Vidovitost se izgleda navikao na jedno-misljenicki nacin 'misljenja' serviran od nekog partijskog komiteta pa svaka misljenja pojedinaca su za njega 'mudrolije'.
Nervira kad svako hoce da kaze sto misli, zar ne?
Preporuke:
6
1
41 nedelja, 24 februar 2013 17:45
David Novaković@Mario Kalik
Meni lično bolje zvuči termin socio-kulturni rasisti kako ste ih nazvali u jednom tekstu, nekako ovo aludira da mrze samo svoj ''rod'' a ne celu jednu obesrpavljenu klasu ljudi, na koju gledaju kao na inferiorne divljake koje treba prevaspitati, uzdižući sebe na nivo nekakve avangarde.
Preporuke:
7
4
42 nedelja, 24 februar 2013 17:57
@Srbin Obični
Nije baš tako, gde su Drašković, Korać i Čanak? Srbija se deli u postkomuniste sa antisrpskom politikom i srpskim rodoljubima bilo kojih republika i područija.
Preporuke:
4
4
43 nedelja, 24 februar 2013 20:22
kaca
Ceo tekst je veoma sadržajan , ali je ključ u zadnjim rečenicama sa kojima se završava ova analiza o braniteljima Vlade Srbije .
Preporuke:
4
0
44 nedelja, 24 februar 2013 20:36
Jaroslav
Druga Srbija je "sabir oduzetih uvecan licnim primanjima na stetu zivih i mrtvih".
Preporuke:
7
0
45 nedelja, 24 februar 2013 21:55
Mario Kalik
@ David Novaković

Nema suštinske razlike između autošovinizma i socio-kulturnog (auto)rasizma jer je taj "rod" upravo narod, većina našeg stanovništva, prema kojem emituju svoj prezir i mržnju: ruralni, slabije formalno obrazovani (al s jačim obrazom od njih), stariji itd. kako sam precizirao u tekstu koji spominjete.

Kada P. Luković kaže da je "u sali bilo više glava nego zuba", prilikom boravka putujućeg Peščanikovog pozorišta u jednom srbijanskom gradiću, jasno aludirajući na krezubost prisutnih (više zlurado izmišljenu nego stvarnu), to ilustruje ovo o čemu pričam.

Pored toga, atakuju na svakoga ko je postigao neki uspeh u svetu a ističe svoje rodoljublje, npr. Kusturicu, Đokovića itd. Smeta im kad Đoković razvije srpsku zastavu, al ne i američka, nemačka ili albanska. Obezvređuju i odbacuju mnoge tradicionalne vrednosti ovog naroda koje nikako nisu sporne: ćirilica, kosovski mit, borbe za slobodu, istaknute pisce (npr. Ćosića) itd.

Sve su to jasni simptomi rodomrzilaštva.
Preporuke:
16
2
46 nedelja, 24 februar 2013 22:10
Roza
Pozdrav za Maria Kalika,
zadovljstvo je citati vase tekstove.
Preporuke:
13
6
47 nedelja, 24 februar 2013 22:14
Peter RV
@Mario KalikDrzite se izraza "rodomrsnik", daleko bolje odgovara ovoj gomili ....., nego nego "autosovinist" koji, pored toga sto je u prevodu potpuno bezsmislen, zvuci kao pretencijozana strana rijec. Nemamo li ih vec isuvise?.
Preporuke:
4
2
48 nedelja, 24 februar 2013 22:57
SFRJ
Čudno je da fanatičnom pokloniku lika i dela J. B. Tita toliko smeta Druga Srbija, kad u njoj ima više Brozovih duhovnih i političkih potomaka i rođaka nego što ih je ikad bilo i što će ih biti igde na svetu, računajući i Kumrovec.
Preporuke:
5
10
49 nedelja, 24 februar 2013 23:18
thinking maize@ autoru o terminu...
Poštovani druže Kalik, to o "rodomrzilaštvu" kao POSRBLjENOM terminu za "autošovinizam" nije nipošto bezazleno, jer još stari Latini rekoše Nomen est Omen da NAGLASE VAŽNOST OZNAKE-IMENA, povremeno u smislu POKLAPANjA IMENA, SADRŽAJA i ZNAČENjA, a često i u NEPOKLAPANjU! Interesantno je da su Srbi kao SIMBOL za IZDAJNIKA (zašto ne upotrebiti i taj DIREKTAN termin!?) vezali za IME i LIK Vuka Brankovića, ISTORIJSKOG BORCA i MUČENIKA u borbi protiv tadanjih OKUPATORA Turaka!? ZANIMLjIVOST je u tome što IME "Vuk" vezujemo za DURAŠNOST, HRABROST, IZDRŽLjIVOST, istina ZLOKOBNU (jer VUK je u našoj mitologiji HTONSKO biće!), ali NEODUSTAJNU! NESREĆNI Vuk Branković NIJE POSUSTAJAO u borbi protiv Turaka, kao ni njegov JOŠ NESREĆNIJI sin Đurađ, a nije posustajao ni jedan DRUGI Vuk, Karadžić, HEROJ i OTAC NAŠE MODERNE KULTURE! Nego, kao da se NEKO POIGRAVA sa tim SIMBOLIMA, pa su se međ te "rodomrzioce", tj. "autošoviniste" SVRSTALI i POJEDINCI imena "Vuk", "Vesna", "Svetislav", "Miljenko", "Čedomir" i sl.
Preporuke:
4
5
50 nedelja, 24 februar 2013 23:35
thinking maize@ autoru o terminu..., nastavak
Znači, došli smo u ovom trenutku naše istorije do situacije koju je JOŠ PRE 2500 godina PREPOZNAO kao VEOMA OPASNU i OTAC KINESKE DRŽAVNOSNE MISLI, veliki Kung-fu-ce (pozapadnjačenog imena KONFUČIJE)! No, veliki Konfučije nije samo PREPOZNAO i ISKAZAO tu OPASNOST NESAGLASNOSTI IMENA, MISLI i DELA, već je dao i PREPORUKE o "ISPRAVLjANjU IMENA"! "Da otac bude otac, sin bude sin..." i sl. tipično kineske JEZGROVITE misli, koje I DANAS POŠTUJU, a Boga mi i PRAKTIKUJU u Kini! Znači, sadanja KOMUNISTIČKA VLAST PRIMENjUJE ta DREVNA SAZNANjA njihovog velikana i PRILAGOĐAVA ih modernim uslovima, da bi SAČUVALA STABILNOST KINESKOG SOCIUMA tokom procesa MODERNIZACIJE te nacije, NEZABELEŽENOG u ISTORIJI! Mislim da bi i srpski levičari mogli da PREVAZIĐU IDEOLOŠKU USKOST i saglasno Maovim i Deng-Hsiao Pingovim mislima o "stotinu cvetova" i "belo-crnim mačkama" koje PODJEDNAKO USPEŠNO "love miševe", RAZMISLE o INTEGRACIJI dosadanjih ISTORIJSKIH ISKUSTAVA NAŠEG NARODA u NOVU, a STARU DUHOVNU VERTIKALU Srba!
Preporuke:
4
5
51 nedelja, 24 februar 2013 23:44
Mario Kalik
"SFRJ", ono što je fanatizam je vaš komentar. Samo da vas podsetim na jednu "sitnicu" - Veran Matić je svojevremeno, sarađivao u "Pogledima", zajedno sa Biljanom Srbljanović, Nikolom Samardžićem i ostalom "Brozovom decom". Pretpostavljam da su i "Pogledi" brozovsko čedo...
Preporuke:
13
2
52 nedelja, 24 februar 2013 23:47
thinking maize@ autoru o terminu..., KRAJ!
Samo tako, OBNOVOM NAŠE DUHOVNE VERTIKALE, integracijom kosovskog mita, Karađorđevog ustaničkog pregnuća, napora Srba u balkanskim, prvom svetskom, a dobrim delom u drugom svetskom ratu, uz brojne pozitivne elemente iz socijalističkog perioda naše istorije, možemo RAZLUČITI "žito od kukolja" i RAZDVOJITI Vuka od "Vuka", Vesnu od "Vesne", Miljenka i Čedomira od "Miljenka" i "Čedomira", a obaška LAŽNI "Bogoljubi", da ne rečem "Teofili"! I tako, a PRE SVEGA PRIMEROM, BEZ IDEOLOŠKIH PREDRASUDA, a sa JASNOM ETIČKOM PORUKOM, ne slabijom od one Marka Miljanova i patrijarha Pavla, UTICATI na MLADE! Jer, ovo je BITKA ZA NjIHOVE DUŠE! A njihove duše jesu duše budućnosti naše! Ako USPEMO da INTEGRIŠEMO ONO ŠTO je POZITIVNO iz SVIH ISTORIJSKIH ETAPA NAŠEG NARODA u jednu OBNOVLjENU DUHOVNU VERTIKALU i ako prenesemo mladima PORUKE I svetog Save ("Trudom svojim sve ćete zadobiti!") i svetog Simeona Nemanje ("Čeda moja, bolje je da država izgubi tvrdi grad nego JEDNU REČ SVOGA JEZIKA!"), za Srbe "NEMA ZIME"!
Preporuke:
4
5
53 ponedeljak, 25 februar 2013 04:18
Dušan komunista
Da li su Drugosrbijanci autošovinisti?

Dobar, jednostavan i lako shvatljiv tekst. Ipak, kada je reč o odnosu predstavnika političkih gledišta koje identifikujemo kao "Druga Srbija" prema srpskom narodu mislim da se potkrada greška kada se kaže da su protiv svega srpskog i da su autošovinisti. Naime, njihovi stavovi su stavovi podrške onim društvenim grupama i političkim opcijama koji aktivno svesno i/ili nesvesno podržavaju politiku kompromiserstva, popuštanja i nekritičkog prihvatanja svega što dolazi sa Zapada i EU. Oni nisu za podsticanje društvenih interesa kao jačanje, u svakom smislu, domaće privrede, bezbednosti, suvereniteta itd. koji su ujedno i nacionalni interesi iz kojih može proizaći pozitivni patriotizam i negativni nacionalizam. Dakle, njihovo antidruštveno i antinacionalno delovanje nije posledica mržnje prema rodu nego prema otporu i alternativnoj politici, bez obzira na nacionalnu pripadnost. Nažalost, vodeća politika nacionalnih manjina odlično se uklapa sa njihovom.
Preporuke:
8
1
54 ponedeljak, 25 februar 2013 09:16
jednorog
Plemeniti kukuruzu,
Dotakli ste temu kojom se gotovo niko nije bavio, jer izlazi iz polja pozitivizma. To je ponavljanje imena. Zašto su nam vodeći liberali Jovanovići: Vladimir, Slobodan, Čedomir, na primer? Neko je već primetio da se imena, u raznim oblicima: Miloš i Vuk, često ponavljaju kod Srba (Vučić, Milošević, na primer, a varijanti ima još, naravno). Što se tiče Vukove izdaje, ona je metafizička, eshatološka, nije istorijska. U prevodu: bitka je završena, Carstvo je zadobijeno, za šta se sad pa ti boriš, Vuče? Za zemaljsku Srbiju. sa Karađorđem i Vukom Karadžićem ste zabasali na suprotnu stranu od one na kojoj ste želeli da budete. Batalite tu dvojicu. Miloš Veliki i Jovan Hadžić (MILOŠ Svetić) su pravac koji Vam preporučujem. Vertikala. Što se istorije tiče: MILOŠ S. Milojević, ne ocemrzačka istorija. Ima nešto u toj predestinaciji. Šta mislite? "Vama je svaka vlas na glavi izbrojana".
Preporuke:
4
3
55 ponedeljak, 25 februar 2013 10:28
SFRJ
@Mario Kalik
Ako vi postavljanje pitanja smatrate fanatizmom, onda se ne možete nazvati misliocem. To kao prvo. Kao drugo, na pitanje niste odgovorili a veoma me zanima šta imate tim povodom reći. Sve "drugosrpske vedete" koje spominjete (i koje niste spomenuli ovom prilikom) potiču iz porodica ubedljivo najodanijih titoizmu (Borka Pavićević, Žarko Korać, Biserko, pokojnu Vučo da ne spominjem, Kandić itd). Iznenadiće vas ovo što ću napisati: dobrim delom ste u pravu kada kritikujete "četničku Srbiju". "Slučaj Veran Matić" pri tome je najmanje važan, ali je dobro što ste ga spomenuli. U svakom slučaju mislim da ste fanatično neraspoloženi da u celosti sagledate istinu kada su u pitanju "zasluge" titoista za propast ove države, zločine počinjene nad Srbima za vreme i posle II sv. rata i da ne spominjemo.
Nacionalno pomirenje neće se desiti bez istine koja, nažalost, ni vas ne zanima u celosti.
Preporuke:
7
5
56 ponedeljak, 25 februar 2013 11:57
Mario Kalik
Na izlizanu tezu o "duhovnoj deci titoizma" odavno sam odgovorio, pre svega u tekstu "Anti-titoisti" iz 2009. Vaš je problem što to ne znate.

A na osnovu načina na koji mi se obraćate, i ideja koje zastupate, jasno je da sa takvima kao što ste vi nema ni rasprave, a kamoli (nacionalnog) pomirenja!
Preporuke:
11
6
57 ponedeljak, 25 februar 2013 12:37
brm
drugosrbijanisti se dele na one koji imaju načela i lične stavove (Pešićke, Prokić npr.) , ma kako ponekad perverzni bili i na antiprotivne i štrebere (koji deklamuju naučeno), bez ikakvih ličnih stavova i kreativnosti - Turajlićku, Deretu i sl.
prvosrbijaši imaju samo antiprotivne ponavljače fraza i praznoslovlja...znaze o kome (tj. o vama ) pričam.. superiornokst, čak i etička (zbog istrajavanja na načelima) druge Srbije je očigledna, pa je i pobeda očekivana ...
od jednog filozofa se očekuje dublja analiza od kopi pejst vesti, citata i povlađivanja navijačkim parolama ... u tom je ipak drug Jeftović car
Preporuke:
2
9
58 ponedeljak, 25 februar 2013 13:07
Mario Kalik
Gospodine brm, priznajem da do dubokih virova u kojima vi obitavate ja ne mogu dopreti, niti želim!
Preporuke:
10
3
59 ponedeljak, 25 februar 2013 13:35
Goran Jevtović
brm
prvosrbijaši imaju samo antiprotivne ponavljače fraza i praznoslovlja...znaze o kome (tj. o vama ) pričam.. superiornokst, čak i etička (zbog istrajavanja na načelima) druge Srbije je očigledna, pa je i pobeda očekivana ...

Eh, kada bih ovo gore mogao da razumem, vrlo rado bih polemisao. Međutim, ne ide, pet puta sam pročitao i nisam shvatio šta je čuveni "slovoklepac" želeo da kaže.

Živ ti nama bio "brm", šta bi smo mi ovde bez takvih. Bilo bi zaista monotono.
Preporuke:
9
3
60 ponedeljak, 25 februar 2013 15:17
brm
Mario Kalik
"Gospodine brm, priznajem da do dubokih virova u kojima vi obitavate ja ne mogu dopreti, niti želim!"
druže Mario možeš al ne želiš
Preporuke:
3
11
61 ponedeljak, 25 februar 2013 16:37
thinking maize@ o "BAKUTAMA"& "DEKAMA" "druge srbije" i njihovim PRIKRIVENIM FANOVIMA, autoru, pa G-DIN "Jednorog"
"Bakute"& "Deke" "druge srbije" su rekli svoje i sve se svodi na njihovo DEFINISANjE kao "POSTMODERNIH JANjIČARA", oprosti rahmetli Mehmed-pašo Sokoloviću! Drugo, FANOVI "drugosrbijanaca" u tom kontekstu liče na "KRITIČARE" "literature" a la MirJam! Znate već "Greh njene mame", "Ranjeni orao" i sl. "vrhovi"! Zgodno za POKUŠAJ SPINOVANjA o "građanskom kontinuitetu" od kralja Ace do Zoće Đikija, "prvomučenika" neotitoističkih "liberala" (čitaj: "drugosrbijanci") ali SUŠTINSKI LAŽNO! Ergo i Mika Antić je pisao "ljubiće" zbog "hleba nasušnog", ali PAMTIMO ga SAMO ZBOG "Plavog čuperka" i drugih njegovih PESAMA! Pa je DEGUTANTNIJE razlagati "šta je pisac hteo da kaže" kod npr. Anabele Basalo (soft porno verzija pomenutih "romana" Mike Antića!). Tim pre je ODIOZNO UPOREĐIVATI npr. Vesnu P.& Sonju B., sa npr. AUSTRIJSKIM GROFOM Čedomiljom Mijatovićem ili Svetozarom Pribićevićem, PREDRATNOM USIJANOM GLAVOM i PRETEČAMA "drugosrbijanaca"!? Jer, potonji su IZDAVALI sa STILOM, a prve to rade MEHANIČKI!
Preporuke:
5
4
62 ponedeljak, 25 februar 2013 18:51
Reddy
Šta reći posle vere Sobat i Davida Novakovića a da ne bude prazno i ništavno? MOžda guliti do beskraja ko što rendaju Tinkering maize i Jednorog? Nisu više ni zabavni ko što nekad behu. Izgubiše i poslednju čar i sve se utopi u crni gar...
Preporuke:
5
5
63 ponedeljak, 25 februar 2013 21:26
jednorog
Plemeniti kukuruzu,
govorio sam o mitskoj dimenziji imena Miloš i Vuk u srpskoj istoriji, Vi opet o drugosrbijancima. Pa svaki revolucionar, modernizator, svaki ludak koji bi da nas usreći na silu je drugosrbijanac. Ceo prošli vek se tuku dve grupacije drugosrbijanaca: radikali i komunisti. Pašić, Stojadinović, Šešelj, Toma, Vučić, s jedne, odnosno: Tucović, Broz, Stambolić, Đinđić, Tadić, Dačić Đilas, s druge strane (Jovanovići su liberali). I? Sve se to kupi za tepsiju ribe. A Redi-u sam dao plus, za rimu i pominjanje V. Sobat. Tačno je sve što je rekla. Ali, taj narod nisu Srbi, već drugosrbijanci - sebri servi - koji se kupe za tepsiju ribe. Razmislite o tome, plemeniti. Demonska dimenzija je kad nečija, tuđa ezoterija poništava naše božanstvo, pa će nam odluku o datumu saopštiti na Vidovdan. Nema to veze sa Anabelom Basalo. Ima sa Mejrinkom, piše on o tome, kao i oni koje već navedoh. Jako je dobro što postoje staleži, mada ih drugosrbijanci ne priznaju.
Preporuke:
8
3
64 ponedeljak, 25 februar 2013 21:39
seljak bezemljaš
&milodan
Pročitah tvoj komentar i zamislih se.

Sa kojih to daljina (ne geografskih,već intelektualnih) dolaze milodani.
Šta su sve odbacili kao "nazadno" da bi stigli do intelektualnog prtljaga u čijem je središtu izjava
"da je sve o devedesetim saznao od S.B." a overio kod njoj sličnih.
Kao da te vidim,prostodušni Milodane kako od trke i vratolomnih skokova,zadihan,znojav ali srećan,utrčavaš u to društvo,i onako sa kraja,mu se divi.I trudiš se da zapamtiš njihove mudre reči.

A ono da S.B. nije rodomrzac slučajno si pogodio.
Izraz rodomrzac Kalik je sjajno skovao ali S.B.JE OBIČAN SRBOMRZAC.
Preporuke:
9
2
65 utorak, 26 februar 2013 01:02
thinking maize@ o "BAKUTAMA"& "DEKAMA" "druge srbije" i njihovim PRIKRIVENIM FANOVIMA, autoru, pa G-DIN "Jednorog" , nastavak
Malopre započeh drugi post u nizu, pa mi nešto "puče veza", pa pogledah dodatne postove kako autorove, tako i njegovih levičarskih fanova, pa pomislih, a ŠTO BIH se PETLjAO u svađu "crvenosrbijanaca" sa "drugosrbijancima". Drug Kalik ističe da je "na izlizanu tezu o "duhovnoj deci titoizma" odavno odgovorio, pre svega u tekstu "Anti-titoisti" iz 2009.", našta ne bih išta dodavao i tumačio čovekov stav. Sad što imam malo drugačije mišljenje, to je druga stvar, ali to NIJE TEMA Kalikovog teksta, pa ne treba započinjati polemiku gde joj nije mesto! G-DINE "Jednorože", za NESTANAK staleškog društva u Srba nisu zaslužni "drugosrbijanci" 19-tog, 20-tog i 21-og veka, "svih boja i provenijencija", već TURCI, koji su i UNIŠTILI našu srednjovekovnu državu i njeno STALEŠKO USTROJSTVO, a njihovim VOJNIČKIM PRITISKOM SPREČILI da DRUGO STALEŠKO DRUŠTVO, monarhija Habzburga UVRSTI I Srbe u NjEN STALEŠKI POREDAK, na skromno, VEOMA SKROMNO MESTO! Pa tako Srbi S OVE STRANE Save i Dunava ostadoše kmetovi i...
Preporuke:
7
5
66 utorak, 26 februar 2013 01:15
thinking maize@ o "BAKUTAMA"& "DEKAMA" "druge srbije" i njihovim PRIKRIVENIM FANOVIMA, autoru, pa G-DIN "Jednorog" , drugi nastavak
Pa tako Srbi S OVE STRANE Save i Dunava ostadoše kmetovi i VEČITE BUNDŽIJE, dok Srbi S ONE STRANE Save i Dunava POSTADOŠE SLOBODNI RATNICI-seljaci, potom trgovci i sveštenici i... nastavak već znate! Ergo, nama je INHERENTNO POTREBNA INTEGRACIJA NAŠIH, VEOMA RAZNORODNIH ISTORIJSKIH ISKUSTAVA, a ne držanje za sheme, bilo one novovekovne ili staleške! Staleško ustrojstvo JESTE DREVNO INDOEVROPSKO DRUŠTVENO USTROJSTVO, ergo i srpsko, ali indoevropska društva su se od vremena Kimeraca i PODIZANjA Arkaima RAZVIJALA! Dal je to dobro ili loše, ono što je BITNO to je da je to ČINjENICA! Pa su tako SILOM ISTORIJSKOG DIKTATA Srbi, u srednjem veku STALEŠKI NAROD, prešli u PROTODEMOKRATSKO DRUŠTVO, tipično za NOMADE i... GRANIČARSKA DRUŠTVA! Nije ni čudo da su nas engleski konzuli u Srbiji sredine 19-tog veka, DIREKTNO SE POZIVAJUĆI na De Tokvila UPOREĐIVALI sa ONDAŠNjIM AMERIČKIM GRANIČARSKIM DRUŠTVOM! No tu prestaje ANALOGIJA, jer Srbija NIJE KONTINENT i NE MOGU SE Srbi NEOGRANIČENO ŠIRITI, ne zato...
Preporuke:
7
5
67 utorak, 26 februar 2013 01:31
thinking maize@ o "BAKUTAMA"& "DEKAMA" "druge srbije" i njihovim PRIKRIVENIM FANOVIMA, autoru, pa G-DIN "Jednorog" , treći nastavak
No tu prestaje ANALOGIJA, jer Srbija NIJE KONTINENT i NE MOGU SE Srbi NEOGRANIČENO ŠIRITI, ne zato što tako kažu Germani (KOJIMA SMETAMO u njihovom POHODU ka Mediteranu), njihovi "drugosrbijanski" PODREPAŠI (na stranu, još kolko prekojučerašnje ISTO TAKVO TALAMBASANjE i "DUVANjE u ISTU TIKVU" i ovih, od 8-me sednice NOVOPEČENIH CRVENIH patriota), kao i sinci "Gordog Albiona", već zato što Srbija i Srbi, na Balkanu-MOSTU PREMA Istoku, ZAUZIMAJU CENTRALNO MESTO, POTPUNO ANALOGNO MESTU Nemačke i Nemaca u Evropi! Srbi su Vam (kako, sad počivši Predrag Dragić-Kijuk LUCIDNO citira MISAO JEDNOG Francuza!) ČUVARI CATENAE MUNDI, tj. KAPIJE SVETA! I to Vam je to! Naš značaj RASTE u vremenu (kako Tojnbi pre 70-tak godina LUCIDNO PRIMETI) ETERIZACIJE GEOPOLITIKE! Putin sa "Gasprom"-om PRESKAČE Bosfor i Dardanele i čini ono što kozački carski pukovi i tenkovske Staljinove armije NISU USPELE, dok DRUGA STRANA i BUKVALNO, preko tzv. HARRP sistema, ali i INSTANT "obojenih" i "tvit" revolucija" ZAPOČINjE...
Preporuke:
7
5
68 utorak, 26 februar 2013 01:40
thinking maize@ o "BAKUTAMA"& "DEKAMA" "druge srbije" i njihovim PRIKRIVENIM FANOVIMA, autoru, pa G-DIN "Jednorog" , KRAJ!
Putin sa "Gasprom"-om PRESKAČE Bosfor i Dardanele i čini ono što kozački carski pukovi i tenkovske Staljinove armije NISU USPELE, dok DRUGA STRANA i BUKVALNO, preko tzv. HARRP sistema, ali i INSTANT "obojenih" i "tvit" revolucija" ZAPOČINjE ISPUNjENjE Otkrovenja Jovanovog! I to vam je to! Za TAKVE DOGAĐAJE DUHOVNA INTEGRACIJA i DUHOVNA VERTIKALA su NEOPHODNE! Sad, što PONEKI iz ZABLUDE TO NE PREPOZNAJU, a PONEKI NAMERNO NEĆE da to PREPOZNAJU, eee, to vam je ONO: "sa LEVE strane će doći Sinovi...", nastavak već znate! Jednom rečju, Srbi MORAJU PREĆI u SLEDEĆU FAZU NjIHOVE ETNOGENEZE, tako što će se OTRESTI NOVOVEKOVNIH ZABLUDA i VRATITI se SEBI, ali NE I POREĆI DOSADANjA POZITIVNA ISKUSTVA! Kako reče VELIKI Brit Arnold Tojnbi: "USPEŠNI NARODI SE MENjAJU, ALI OSTAJU ISTI!" Svako dobro!
Preporuke:
7
5
69 utorak, 26 februar 2013 03:11
Andro Lutak
Hvala na još jednom sjajanom tekstu druže Kalik!
Preporuke:
5
7
70 utorak, 26 februar 2013 13:23
eddy
Ne bih rekao da je Druga Srbija samo na braniku Prva Srbije. Ovde je nešto drugo u pitanju! A to drugo je uporno nagluvost prema onome što tutnji svuda oko nas. To najviše služi interesima onih koji su izgubili samo vlast ali ne i imovinu a to je suštinska stvar, kao i ovima koji se danas nalaze na vlasti a koji imovinu stiči tako što amortizuju povike i nezadovoljstva na prethodnike. U takvom ambijentu, vrlo tipično, pojavljuju se komentari domaćeg sveznadara Tinkering maize-a koji soli, pali i žari sred muke koja nas je snašla. On to radi na površno zavodljiv ali isprazan način jer se konstantno u takvim prilikama dohavata istorijske panorame od mlađeg kamenog doba pa sve do naših dana. Time, vrlo radikalno pokušava premestiti savremenu političku tematiku i praktiku u ideološku futrolu još navodno neprevaziđenih nacionalnih podela. No, Tinkering maize ovde potpuno promašuje i to namerno radi. Radi jer oseća i njuši da su se stvari primakle kraju koji neće biti veseo.
Preporuke:
4
6
71 utorak, 26 februar 2013 13:32
eddy
Približava se i u Srbiji čas svođenja računa a to znači postavljanja pitanja šta se konkretno može uraditi da bi se izvukli iz jame u koju nas je gurnula aqvanturistička ideologija "liberalnog neokonzervatizma", čiji je Tinkering maize jedan od najuglednijih ideoloških primarijusa. Umesto da se ponude konkretna rešenja ovaj "arhajski ideološki skakavac" Srbe stalno poziva na kakvu "istorijsku pamet" kao da smo juče ceo božji dan ljubili pravoslavni krst. Kao da srpski narod do sada nije uspeo progledati a sve zbog zlosudbinskih crvenosrbijanaca. Logično pitanje bi otuda bilo pa šta se to zbiva u susedstvu oko nas ako samo sa nama nije u redu a sa svima ostalima jeste. A biće da nije tako. Jer, šta znače protesti, demonstracije, obaranje vlada i diskreditovanje poturenih neokonzervativnih društvenih recepata prema kojima su i Srbi sami sebi kroz izbore skrojili svoju današnju sudbinu? Kako se ovaj leptir šarenih ideoloških krila" nikako ne doseća kojim on to poljima jezdi i na koje
Preporuke:
4
7
72 utorak, 26 februar 2013 13:43
eddy
cvetove aterira u potrazi za lekovitim i hranljivim ekstraktom. Ako Srbi pripadaju Evropi onda bi trebalo da i oni osećaju pa i prepoznaju u čemu je problem i šta ih tišti. Pa, ako su to recepti i tinkture spravljene u liberalno-konzervativnim laboratorijama a biće da je tako onda ovakva "odocnela ideološka dopucavanja" srbijanskog ideološkog razvigora ciljaju daleko od mete. Ali, onda, postaje i bespredmetno ovakvo ideološko-istorijsko ulagivanje osmuđenom srbijanskom mentalitetu koji zbog sličnih tipova i umova nije u stanju da se opasulji i krene ravnijom stranom istorije. No, ovaj primerak je samo vrh ledenog brega koji je okovao ovdašnju misao smeštajući je pod davno zaboravljene paragrafe. Tinkering maize predstavlja paralizujući srbiujanski akademizam sa isteklim vekom trajanja koji još uvek računa sa prođom makar i na trećerazrednim buvljacima punim ideoloških ispljuvaka.
Preporuke:
5
6
73 utorak, 26 februar 2013 16:59
Poštovalac NSPM G. Jevtović
Da postoji rešenje gospodine Jevtoviću ali nije baš na dohvat ruke kako vi to kažete. Uslovi pod kojima ova Srbija preživljava i sami ste metode i postupke agenturnog delovanja izneli, nisu ni malo naivni i obični. Tačnije već sam rekao da je Srbija kontaminirana na svaki način, vrlo dobro znate šta bi se desilo svakom pojedincu ukoliko bi imao uspeha u uspostavljanju srpske države. Kao jedan bezbednjak morate znati da u uslovima ovakve kontaminacije države ozbiljnog rada nema bez tajnosti, pa i sami znate da je Tadić predao sve spiskove od komadira voda do komandanta korpusa Amerikancima, i da oni barataju sa svim pers podacima, kao i da kontrolišu sve aktivnosti u vojsci. Jedino što ne bi znali ko se po novoj šemi i kako organizuje, i odakle novci ukoliko izvori ne bi bili domaći. Daj bože da se duša sačuva. Živela Srbija.
Preporuke:
3
1
74 utorak, 26 februar 2013 22:37
thinking maize@ "(R)eddy"
Jelte "(R)eddy", a ŠTO Vam ISPADE ono "R", pa ste sada samo VESELI "Eddy"!? "Dobri" "naš" "Edička" (Kardelj!?), jel ste to OSTALI BEZ "Crvenila" (REDness) ili REVOLUCIJE (REVOLUTION), ili ste "sirak tužni" BEZ OBOGA, pa ste sada SAMO "EDDY"!? No, šta ćete, "NOMEN EST OMEN", pa ste prepoznati, IAKO SE izdajete ZA NEKOG "prijatelja" Srba, koji SRPSKI NAROD "spasava" od ISTOG SRPSKOG NARODA, bez da PITA taj srpski narod dal ga treba "spašavati" NA VAŠ "NAČIN"!? Baš kako NI "drugosrbijanci" NE PITAJU Srbe dal im je UOPŠTE I POTREBNA BAŠ TAKVA Evropa!? Uzgred, Sunce se ODUVEK RAĐALO na Istoku, zar ne!?
Preporuke:
6
3
75 sreda, 27 februar 2013 02:05
David Novaković@Mario Kalik 1
Odgovaram druže sa malim zakašnjenjem, zatrpan obavezama nisam stigao da pogledam komentare na ovoj temi.

Sobzirom da je u biti ideologija druge Srbije elitistička, samim tim po njihovom viđenju običan narod nema kapaciteta da donosi odluke nevezano sa njegovo poreklo, jer iako oni najviše ''kritikuju'' pripadnike srpskog naroda, krajnji rezultat takve politike je obespravljenost cele jednke klase kojoj poreklo ne igra nikakvu ulogu, sobzirom da neoliberalni kapitalizam i njegovo ustorjstvo podjednako pogađaju sve etničke grupacije od srpske do romske. U tom smislu mi pojam socio-kulturnog rasizma nosi mnogo više prizvuk marksizma. No, moja zamerka apsolutno ne umanjuje ispravnu suštinu teksta.

Apsolutno se slažem po pitanju Kusturice, mada je on ozbiljno napadan od strane mnogo ''viših'' instanici zbog svog pozitivnog stava prema Slobodanu Miloševiću (pogledajte zgrožavanje Blica usled dodele ordena Lijani Kaneli, pripadnici grčke komunističke partije, navodno zbog istog greha).
Preporuke:
2
7
76 sreda, 27 februar 2013 02:05
David Novaković@Mario Kalik 2
Sa druge strane delimično se mogu složiti po pitanju Đokovića. Iako se njemu morati priznati uspeh što je prvi i jedan od najboljih tenisera u istoriji, ne sviđa mi se njegovo poistovećivanje sa nekakvim osvetnikom u ime Srbije i celom gungulom koju drugi dižu oko njega. Od glupih pesmica, do idolopoklonstva i pomalo rasističkih prizvuka da njegovo krvno poreklo ima veze sa uspesima koje postiže. No, to je skroz druga tema koja se bavi uticajem medija i kreiranjem nečijeg profila u javnom mnjenju, kao i samom stanju javnog mnjenja u Srbiji, koje je lišeno bilo kakvog ličnog uspeha te je jedini izlaz iz tog osećanja inferiornosti poistovećivanje sa uspešnim sportistima.
Preporuke:
2
7
77 sreda, 27 februar 2013 08:23
Breddy
@Tinkering maize

Čemu ta patološka okupiranost mojom ličnošću? Vama kao da ništa drugo nije na horizontu. A posebno sudbina srpskog naroda ali i pre svega radnih ljudi. Dobro, zato tako često o crkvi, popovima i njihovim snoviđenjima. Ali tome mesto nije ovde. Imate Pravoslavlje pa u njemu tupite koliko vam drago. Ovo je stvaran svet koji živi od svoga rada ali koji to sve teže može ostvarivati. I mesto da se, ako već imate takvu želju, bavite takvim problemima, vi uporno do tvrdoglavosti insistirate na religijskim prikazanjima i kojekakvim čudima a i prečesto gnjurite po beskrajnim arhajskim dubinama. Kao da tražite ersatz za ovu neveselu igrariju koju ste vi i vaši idolopoklonici priredili, sve nas zasipajući pahuljicama istorijskih prolaznosti i ispraznosti. Ma niste vi tako značajni koliko ste interesantni za povremena igranja i proigravanja. Sve ostalo je samo vaša loša namera.
Preporuke:
3
5
78 sreda, 27 februar 2013 08:41
Breddy
@Tinkering maize

Koliko vidim vi konsultujete popove i mlađe kameno doba a usput i neke od novousrećitelja kakav je po prilici i vaš omiljeni lik, Vojislav Koštunica!. Ja bar nikada javno kako ste vi to radili sa Edvardom /Kardeljem/ u SKJ i njegovim žozefprudonovskim ambicijama to nisam radio. A to što na crvenu maramu reagujete ka' svaki bivo ja vam ne mogu pomoći sem na način kako to činim. Rogove ste već srubili pa vas sada i glava boli od silnih promašaja i upraznih ispada. Razmislite još sa tim ostatkom tek da se okanete provincijalnih ideoloških iluzija. No, mladi ste, još ima mesta za prazan hod a samim tim i za kakav spas.
Preporuke:
3
5
79 sreda, 27 februar 2013 13:02
thinking maize@ "(B)(r)eddy"
Jel bre "(B)(r)eddy", gde ti je tvoja "Anđelina", tvoja "Crvena Sonja"!? Kad si već 1/2 (i to SLABIJA!) CRVENOG "Brenđelina" para, red je da nam kažeš đe ti je "Anđelija devojka", "CRVENE kose"!? I KAKO si od "neoliberalno-pravoslavno-srednjovekovne" "Hajkuna-djevojke" NAPRAVIO CRVENU "Anđeliju", pa zvala se ona i Vera Sobat ili tako nekako!? Ajde, leba ti CRVENI "Mali Radojice" ispričaj nam kako sam ti stavljao ideološke "guje prisojkinje" i kako sam ti "ložio vatru na junačkim prsima u kojima KUCA SRCE za RADNIČKU KLASU i POŠTENU INTELIGENCIJU" i kako sam naveo "Hajkunu-djevojku" da sa "neoliberalno-pravoslavno-srednjovekovnim" djevojkama ti "zaigra" po "NSPM polju", sve ISPITUJUĆI tvoju KLASNOST& PARTIJNOST!? A ti sve "junački" i "svjesno partijski" IZDRŽA!? Nego, navedi nam gde je ta tvoja CRVENA "crkva" u kojoj si od "neoliberalno-pravoslavno-srednjovekovne" "Hajkuna djevojke" gradio TVOJU CRVENU "Anđeliju", tvoju "SVJESNU DRUGARCU"!? PS. Ako misliš da te Z...., SAVRŠENO SI U PRAVU!
Preporuke:
5
3
80 sreda, 27 februar 2013 13:11
Milan Budimir
utorak, 26 februar 2013 00:15
thinking maizeStaleško ustrojstvo JESTE DREVNO INDOEVROPSKO DRUŠTVENO USTROJSTVO, ergo i srpsko, ali indoevropska društva su se od vremena Kimeraca i PODIZANjA Arkaima RAZVIJALA! Dal je to dobro ili loše, ono što je BITNO to je da je to ČINjENICA! Pa su tako SILOM ISTORIJSKOG DIKTATA Srbi, u srednjem veku STALEŠKI NAROD, prešli u PROTODEMOKRATSKO DRUŠTVO, tipično za NOMADE i... GRANIČARSKA DRUŠTVA!

u vezi Kimerijaca (Cimry-Kelti) preporucujem studiju Milana Budimira.
Preporuke:
6
2
81 sreda, 27 februar 2013 13:47
Breddy
@Tinkering maize

Uh, ala si se skotrljao! Da te nisu, možda, uvezli u Srbiju kao GMO? Pa, nije ni čudo da si u centru pažnje. Sada nas sve z........jer si nam sišao čak do creva a verovatno si začepio i sam duodenum! Priznajem, za takve je teško naći profilaksu! Dakle, moraćemo forsirano da te odstranimo. Znamo, na sreću, kako se to radi....
Preporuke:
3
4
82 sreda, 27 februar 2013 14:07
Mario Kalik
@ David Novaković

Mislim da se nacionalni momenat ne može i ne sme zanemariti koliko god klasni imao primat i bio univerzalniji. Običan pripadnik srpskog naroda je danas u svojoj vlastitoj zemlji dvostruko oštećen, i klasno i nacionalno. Pljačkaju ga i guraju na ivicu egzistencije, a pride mu ubijaju jezik, pismo, državu, slobodarsku tradiciju. To se nikako ne može potceniti u ime nadređenosti klasnog momenta. To što je ovaj drugi važniji, ne znači da ovaj prvi nije važan.

Pripadnicima drugih nacionalnih zajednica, s druge strane, manipulišu, jačajući njihovu nacionalnu svest, pa i nacionalizam na račun srspkog naroda i Srbije - u Vojvodini, Preševskoj dolini, Sandžaku, na Kosmetu itd. U pogledu nacionalnog identiteta, koji internacionalizam ne odbacuje, već samo prevladava, oni stoje u Srbiji bolje nego sami Srbi, koliko god se to izopačavalo u njihov nacionalizam.
Preporuke:
5
6
83 sreda, 27 februar 2013 14:21
Mario Kalik
A "Druga Srbija" nije samo socijalno elitistička, nego i nacionalno. Prema nesrpskim zajednicama postavljaju se s empatijom i solidarnošću, a prema srpskoj s ravnodužnošću, prezirom ili mržnjom. Kada je reč npr. o albanskim izbeglicama i žrtvama, ili socijalno ugroženim Romima, bruje na sav glas, al kad je reč o srpskim izbeglicama i žrtvama, ili socijalno ugroženom Srbima, ćute k'o zaliveni.

Zato je "Druga Srbija" lažno internacionalistička. Ona je uistinu antisrpski nacionalistička. Svaka pojava koja dolazi iz nesrpskog korpusa, a kojom se napada Srbija i njeni legitimni nacionalni interesi, nalazi kod njih na prećutnu ili, češće, izričitu podršku i odobravanje.

Mislim da vi ovaj jako izraženi nacionalistički momenat "Druge Srbije" neopravdano zanemarujete, i utoliko vaš stav deluje previše apstraktno. Levica ne sme da ignoriše nacionalnu slobodu i očuvanje nacionalnog identiteta bilo kog naroda, pa ni srpskog.

O Đokoviću imam slično mišljenje, al to nije tema mog komentara.
Preporuke:
6
6
84 sreda, 27 februar 2013 14:44
Reddy
@Mario Kalik

Odnos klasnog i nacionalnog momenta je složen. Ipak, nacionalni momenat izvire iz klasnog i već zbog toga oni nisu jednako važni. Nacionalni momemnat može, međutim, u nekim prilikama, kao što je to danas kod Srba, postati reprezentativniji ali on i dalje zadržava svoju kotvu pri klasnom principu. I samo se tazvojem ovog poslednjeg može razumeti i pređašnji. Ali, da bi se to izvelo potrebno bi bilo razumeti i širi okvir zbivanja. Primer, to je ono što se zbiva danas, koliko u našem susedstvu, još više u evropskim a svakako u svetskim razmerama. Druga Srbija je "izgubila kompas" jer je zamah globalizacije posustao, dok i nacionalni momemnat postaje sve maglovitiji baš u korist klasnog principa. To proizlazi iz svega što se poslednjih dana zbiva na evropskoj političkoj pozornici.
Preporuke:
3
6
85 sreda, 27 februar 2013 15:02
thinking maize@ autoru
Druže Kalik, Vi rekoste: "nacionalistički momenat "Druge Srbije", međutim NISTE PRECIZNI! Na stranu nedovoljno diferencirana razlika nacionalizma i patriotizma/rodoljublja, ali ono što RADI ta tzv. "Druga Srbija" pre bi se moglo podvesti pod ŠOVINIZAM, pa i RASIZAM, a ne kao što ste rekli "nacionalizam"!? Čak i kad TRETIRAMO "nacionalizam" sa negativnim predznakom (a sa čime se LIČNO ne slažem!), ONO što RADE i GOVORE "drugosrbijanci" je ŠOVINIZAM, a ne "nacionalizam", ma i u marksističkom smislu! U ostalome ste u pravu! I ne primajte k srcu moju ČETVOROGODIŠNjU polemiku sa drugom "Reddy"-jem, to je NAŠ uobičajeni "sport"! Svako dobro!
Preporuke:
5
4
86 sreda, 27 februar 2013 15:33
thinking maize@ drug "Reddy", alias "sajber marksista"
Ti reče: "Ipak, nacionalni momenat izvire iz klasnog i već zbog toga oni nisu jednako važni." Prijatelju, možeš ti I BOLjI VIC da smisliš!? Drugo, ako NISI RAZUMEO da sam se POIGRAO sa motivom poznate narodne pesme "Mali Radojica", koja je UZGRED REČENO, BAŠ iz SRPSKE Dalmacije (blizu tvog ZAVIČAJA!), eda bi se NAŠALIO sa tobom, to govori SAMO o JEDNOME!? PREUČIO si DILBERU! Jakako da si PREUČIO! Jer, SAMO PREUČENI LjUDI NE RAZUMEJU HUMOR! Šta ćeš, NIJE NI TEBI LAKO!?
Preporuke:
5
3
87 sreda, 27 februar 2013 15:37
Mario Kalik
@ thinking maize

Kucate na otvorena vrata. Ja "Drugu Srbiju" inače (odavno) nazivam (auto)šovinistima, to se može videti i u prvom mom komentaru ovde. Upotrebio sam u poslednjem izraz nacionalizam jer je bilo reči o nacionalnom i internacionalnom, pa da stvar bude jasnija; daleko da to znači da ih smatram samo nacionalistima a ne i šovinistima.

Razlika između nacionalizma i patriotizma je za mene vrlo jasna i na više mesta sam je objašnjavao, u tekstovima i komentarima. Zato mi ne pada na pamet ponovo da pričam istu stvar. Ko to ne razume ili ne želi da prihvati, ništa mu ne vredi, koliko god pokušavao...
Preporuke:
8
4
88 sreda, 27 februar 2013 15:54
Breddy
@Tinkering maizeOstavite druga drugovima a vi gledajte kako ćete se održati na površini sve do "Crnog mora". O srbijanskom nacizmu ovde je odavno doneta presuda a ovo što se naziva nekakvom Drugom Srbijom je proizvoljna smesa nedefinisanih usrećitelja Srbije slična "zabavnom parku" neopravoslavnih konzervativaca, boljereći, TUTUMRAKA I DANGUBA novovekovnog Dämmerunga. Dobro, razumem želju "aktuelnog plovila" da omiriši obalu kakvog učenog filosofa jer i sebe ono smatra takvim ali je previše htenja a malo umenja za takav napor. Ja sam ga uputio svojim prirodnim tokom, crnomorskoj kloaki. A možda će tamo prispeti i uz kakvo "rodno anadolijsko žalo". Buon viaggio, cara impurezza!
Preporuke:
3
5
89 sreda, 27 februar 2013 17:30
Eddy
Ovaj nesrećko iz južnosrbiansko palanče na grdni muke sebe stavljaše. Istresoše gu kroz cevčicu pa se na dug put dade. Čak do Crno more a akol se ne raspadne mož se dene i kroz Dardanele pa u bazen sredozemlje. Ko će tam da gu se dočepa će nam jave sutra ispočetka!
Preporuke:
3
5
90 sreda, 27 februar 2013 19:58
thinking maize@ autoru, pa "(B)(r)eddy"-ju i Last but not Least "Milanu Budimiru"
Druže Kalik, ako tako MISLITE, kao što KAŽETE, naklon! Sad "(B)(r)eddy" NjIM SAMIM! Reče "glede" mene: "A to drugo je uporno nagluvost prema onome što tutnji svuda oko nas. To najviše služi interesima onih koji su izgubili samo vlast ali ne i imovinu a to je suštinska stvar, kao i ovima koji se danas nalaze na vlasti a koji imovinu stiči tako što amortizuju povike i nezadovoljstva na prethodnike. U takvom ambijentu, vrlo tipično, pojavljuju se komentari domaćeg sveznadara Tinkering maize-a koji soli, pali i žari sred muke koja nas je snašla... se konstantno u takvim prilikama dohavata istorijske panorame od mlađeg kamenog doba pa sve do naših dana. Time, vrlo radikalno pokušava premestiti savremenu političku tematiku i praktiku u ideološku futrolu još navodno neprevaziđenih nacionalnih podela. No, Tinkering maize ovde potpuno promašuje i to namerno radi. Radi jer oseća i njuši da su se stvari primakle kraju koji neće biti veseo." Zatim: "Približava se i u Srbiji čas svođenja računa..."
Preporuke:
5
2
91 sreda, 27 februar 2013 20:02
thinking maize@ autoru, pa "(B)(r)eddy"-ju i Last but not Least "Milanu Budimiru" , nastavak
"... a to znači postavljanja pitanja šta se konkretno može uraditi da bi se izvukli iz jame u koju nas je gurnula avanturistička ideologija "liberalnog neokonzervatizma", čiji je Tinkering maize jedan od najuglednijih ideoloških primarijusa. Umesto da se ponude konkretna rešenja ovaj "arhajski ideološki skakavac" Srbe stalno poziva na kakvu "istorijsku pamet" kao da smo juče ceo božji dan ljubili pravoslavni krst... šta znače protesti, demonstracije, obaranje vlada i diskreditovanje poturenih neokonzervativnih društvenih recepata prema kojima su i Srbi sami sebi kroz izbore skrojili svoju današnju sudbinu? Kako se ovaj leptir šarenih ideoloških krila" nikako ne doseća kojim on to poljima jezdi i na koje cvetove aterira u potrazi za lekovitim i hranljivim ekstraktom. Ako Srbi pripadaju Evropi onda bi trebalo da i oni osećaju pa i prepoznaju u čemu je problem i šta ih tišti. Pa, ako su to recepti i tinkture spravljene u liberalno-konzervativnim laboratorijama a biće da je tako..."
Preporuke:
5
2
92 sreda, 27 februar 2013 20:06
thinking maize@ autoru, pa "(B)(r)eddy"-ju i Last but not Least "Milanu Budimiru", drugi nastavak
"... onda ovakva "odocnela ideološka dopucavanja" srbijanskog ideološkog razvigora ciljaju daleko od mete. Ali, onda, postaje i bespredmetno ovakvo ideološko-istorijsko ulagivanje osmuđenom srbijanskom mentalitetu koji zbog sličnih tipova i umova nije u stanju da se opasulji i krene ravnijom stranom istorije... Tinkering maize predstavlja paralizujući srbiujanski akademizam sa isteklim vekom trajanja." Onda: "O srbijanskom nacizmu ovde je odavno doneta presuda a ovo što se naziva nekakvom Drugom Srbijom je proizvoljna smesa nedefinisanih usrećitelja Srbije slična "zabavnom parku" neopravoslavnih konzervativaca, boljereći, TUTUMRAKA I DANGUBA novovekovnog Dämmerunga." Onda: "razumem želju "aktuelnog plovila" da omiriši obalu kakvog učenog filosofa", kao i: "Ovaj nesrećko iz južnosrbiansko palanče na grdni muke sebe stavljaše." Pa: "Uh, ala si se skotrljao! Da te nisu, možda, uvezli u Srbiju kao GMO? ...jer si nam sišao čak do creva a verovatno si začepio i sam duodenum!" I tako dalje!
Preporuke:
5
2
93 sreda, 27 februar 2013 20:25
thinking maize@ autoru, pa "(B)(r)eddy"-ju i Last but not Least "Milanu Budimiru", KRAJ!
Koji je PESNIK mogao da BUDE "(B)(r)eddy"! Mirne duše izjavljujem: PRAVI SRPSKI Fransoa Vijon! Uostalom setite se njegove "Balade o zavidnim jezicima":
"U salitru sred rujnog otrova
U vruć sumpor sred kreča živa
U pregrejan čabar pun olova
U sper nogu i čarapnog tkiva
U leproznih smrdljiva periva
U znoj i gnoj rublja koje tinja..."
I tako dalje, aj, aj, aj!!! Kakav je TO PESNIK i SATIRIČAR mogao da bude! SAMO da se NIJE DOVATIO papa Marksa i uje Engleza! Šta ćete, NIJE TO JEDINA PROMAŠENA KARIJERA u Srbalja! Jednom rečju, ŽALIM GA! Sad "Milan Budimir"! Cenim što ukazujete na tog SKRAJNUTOG VELIKANA, koji sa OLIMPSKIM MIROM SUVERENO TUMAČIŠE našu narodnu poeziju i drevne zapise, pa pošto NE MOGOŠE Titići& Titići-uveoci (SVE SLEDBENICI Bečke "istorijske" "škole"!) da mu NAŠKODE zbog njegovog SUVERENOG ZNANjA, onda ga PREĆUTAŠE! Zato UKAZUJEM na PREŠNU POTREBU DOPUNE njegovih istraživanja sa NAJNOVIJIM METODAMA molekularne genetike i fizičke hemije da bi se KONAČNO valorizovalo njegovo DELO!
Preporuke:
4
3
94 četvrtak, 28 februar 2013 00:21
TancReddy
Kada je u pitanju ovaj "lakoomotni intelektualni pepermint" moram priznati da mi je Fransoa Vijon počesto adekvatna asocijalcija. I to zbog njegove Balade obešenih koja tako kadaveristički podseća na arhajska domunđavanja lautšprehera čađavo nepatvorenog srbijanskog muštikluka.
Preporuke:
3
3
95 četvrtak, 28 februar 2013 06:38
thinking maize@ "(B)(r)eddy"-ju, Teslinom zemljaku, "potomku" Nemanjića i NEOSTVARENOM Pesniku
ŠTETA, ŠTETA! A imate Dar! Čak DVA, Vijonovska! Ne sumnjam da biste Rekli kao Vijon, ali biste i Sjekli, kao Vijon TAKOĐE! U "čast" Vašeg DRUGOG Vijonovskog "dara", "dara" "revolucionara" (DRUGAČIJE bih TO NAZVAO, al ajde!) šaljem vam PESMU našeg VELIKOG Pesnika Brane Petrovića, u STILU Fransoa Vijona!

LENjIN PLjAČKA BANKU

Ko Ale Kapone, VIČAN REVOLVERU,
Lenjin ispred banke, na puškinskom skveru.

Obaška ideal, i Marks, i još dublje –
Za POSLOVE revolucije trebaju i rublje.

Spreman na sve, na smrt i na borbu –
Lenjin zapoveda: Napunite TORBU.

Bankari šta će, vide čovek-KOBRA
Lenjin briše s NOVCEM kroz PUSTOŠ Oktobra!

U GLUVU PONOĆ, ISPOD Carskog mosta,
Staljin BROJI PARE …Kaže: BIĆE DOSTA.

Ko što rekoh, "dragi" "(B)(r)eddy" imate (TAKOĐE i DOBAR DEO Vaših Dugaja!) I ONAJ DRUGI Vijonovski "talenat"! "Talenat" SECIKESE, RAZBOJNIKA iii... K.....! Šta ćete, NEKO MORA I TO da BUDE!
PS. ISKRENO se NADAM da Vam SUDBINA BUDE baš po onom narodnjaku: "NEKE ptice NIKAD ne POLETE!"
Preporuke:
4
3
96 četvrtak, 28 februar 2013 10:43
Bradley
@Tinkering maize

Dragi moj, ne sumnjajte da sam udisao isti zrak kao i Tesla i pio moguće i sa istog izvora ali i da sam kakvo plemenito zrno loze Nemanjića za razliku od mnogobrojnog soja anadolijskog....Ovo treće mi ništa ne znači, rezervaciju prepuštam vama i kružoku...
E, sad malo o lopovima i secikesama...kako vidim danas po ulicama evropskih gradova valjaju se gomile opljačkanih građana i radnika a za tu pljačku bez presedana ne okrivljuju ni komuniste ni Karla Marksa ni vašeg Engleza ali se, bogami, itekako ostvrvljuju na banke koje "vaš", ne i "moj" Brana Petrović tako ožaljava. Koliko razaznajem sada se ulice Madrida, Atine, Zagreba, Ljubljane, Sofije, Brisela, Londona, Frankfurta, Strazbura, prolamaju od vrlo razgovetnih parola protiv tih istih banaka a bogami, čuh da se izvikuju i revolucionarne parole pa i sami pozivi na revoluciju. Ja tu nit' luk jeo nit' luk miriso! A to se nešto ne slaže sa vašim učitanim intencijama? Za objašnjenje ćete, moguće, opet pozvati kakvog
Preporuke:
4
4
97 četvrtak, 28 februar 2013 10:54
Bradley
@Tinkering maize

..srbijanskog p/r/o/l/etarskog vagabunda! U baricama srbijanske žabokrečine i za očekivati je da se kote takve poetske stra'ote
U njima ni duha ni srama tek po koja sablja i dolama, uz nju kakva harešli šišana.
Preporuke:
4
4
98 četvrtak, 28 februar 2013 11:11
TancReddy
@Tinkering maize

Moj dragi druže bez navoda ja sudbinu oblikujem i zato se ne bojim a ti je očekuješ i zato strahuješ. Ja je izazivam a ti je odazivaš! To je suštinska diferenca mene i tebe. slobode i robovanja, komunizma i individualizma. Moja sudbina je društvo, tvoja usamljenost. Zato si se tako i obradovao kada si nabasao na svoju druženicu i ja ti, svakako, želim svako dobro jer samo u društvu možeš i sam sebe prepoznati. Pa da i mene nema koga bi zasipao svojim "misaonim pahuljicama"?
Preporuke:
2
4
99 četvrtak, 28 februar 2013 15:07
thinking maize@ "(B)(r)eddy"-ju, VERNIKU CRVENE VERE!
Lepo reče neko za Marka Ristića, jednog od VAŠIH (PRIVATNO, ni manje, ni više nego UNUKA Jovana Ristića!) "intelektualaca": "DRVO JAVOROVO!" Sad, izvucite odgovarajući zaključak, "glede" Vas, ako to uopšte i možete da učinite!? Dalje, velika je LjUBAV VERNIKA prema NjEGOVOJ VERI, teže je OBIČNIM skepticima, a NAJTEŽE je ISTOVREMENIM SKEPTICIMA& VERNICIMA! Znate, SKEPTIK sam po pitanju OPIPLjIVIH STVARI, "ne PRAVIM sebi LIKA REZANOGA", niti se "KLANjAM IDOLU", kao što neki rade! A vernik sam VEROM u NEOPIPLjIVO, tj. TRANSCEDENTNO, rečeno zapadnim terminom! Uostalom, u tom pogledu sam REALISTA, jer nas npr. Sunce SVAKOG DANA OBASJAVA, a niko NE VIDE IJEDAN FOTON, mada je njihovo dejstvo ITEKAKO PRISUTNO! Zato sam REALISTA-VERNIK! Dok ste Vi sebi "NAPRAVILI LIKA REZANOGA" od tog Vašeg papa Marksa i uje Engleza (Da Vas PODSETIM, tako su NEUKI komunci posle 1945 ZVALI glavnog Marksovog saradnika! PODSMEVAM se toj NEUKOSTI koja je MISLILA da LETI na NEBO!), iako su im REZULTATI NIKAKVI! Ajd zdravo!
Preporuke:
3
2
100 četvrtak, 28 februar 2013 15:50
TancReddy
@Tinkering maize

Ma, jes'da slabo shvatam al' te na brzaka često hvatam! Mnogi mi spočitavaju da sam akribičan al' ajd' i da se time okoristim a ne lezi vraže baš na tvom primeru. Jes'da si Tinker/ing/, da muljaš i brljaš gde stigneš i prilegneš al' kad napisa zwei Mal "transcedentan" začkilji mi levo oko! Ono jes' da drei Mal lieber Gott hilft al' sumnjam da je i on digo ruke od tebe!
Preporuke:
2
3
101 petak, 01 mart 2013 06:41
thinking maize@ "(B)(r)eddy", alias "sajber marksista"
Dilberu, potraži negde "Narcizam" prof. Jove Raškovića, tvog zemljaka i našeg sunarodnika. Kad pročitaš, a POSEBNO ZAVRŠNO POGLAVLjE, zasnovano na analizi Šekspirovog "Otela", mnoge stvari će ti se RAZJASNITI "glede" TEBE i TEBI SLIČNIH!? Znaš, imam tu knjigu prof. Raškovića SA POSVETOM!? A i proučio sam je VIŠE PUTA!? Da se POUČIM, da "IZA REČI BI TREBALO DA STOJE DELA", eda bi nekako OPRAVDAO što sam ČOVEK!? Pa sam eto i SKEPTIK ne samo "glede" TEBE i TEBI SLIČNIH ZANESENjAKA, već i u vezi mene samog!? A SKEPSU URAVNOTEŽAVAM LjUBAVLjU!? Nemam POTREBU za GRABEŽLjIVOŠĆU onih čije mi DRUŠTVO PRIPISUJEŠ!? Od tog 5-og oktobra žute banke nisam video, a ni tražio!? Već radim na sopstvenom usavršavanju, a pomažem i drugima!? A šta ti radiš, izuzev što kao neka Sibila sediš iznad Marksa, kao ona iznad njenih knjiga i čatiš proročanstva, ko što hodže čate nad ĆITABOM!? Ajde, izađi na vazduh, PROLEĆE se PRIBLIŽAVA! Ostaj mi zdravo!
Preporuke:
3
2
102 petak, 01 mart 2013 13:53
TancReddy
@Tinkering maize

Nego, kad proleće stiže red bi bio i da se upristojiš a da, evo, već četvrtu godinu ne šareniš ovim NSPM poljima. Elem, kad' utvrdi čudo nad čudima kako se svi grejemo na suncu i osećamo njegovui toplinu mada, zamislite, ne vidimo fotone, htevši da nam predstavite varljivost čulnog utiska a propos mog "obožavanja" Marksa i Engleza/nije lepo da se podsmehujete "šumcima" jer dadoše svoje živote da biste danas uopšte mogli da pištite ali i s toga što vas hvatah bezbroj puta u logičkom i pravopisnom škripcu čega vas nije stid!/. Zanimljivo je da takav i slične uvide ne pravite kada vas čisto matematički zapitah gde se dede ona količina utrošenog rada pri prostoj reprodukciji neke robe. Ne, tada itekako prianjate na "čulni utisak" profita u vidu šuštavih dolara, evra il' dinara a da vam na pamet ne pada nešto suptilnija analiza onog "nevidljivog kraduckanja" kome pribegavaju vlasnici kapitala!?!?!? Vaša logika je krajnje intrigantna. Tj. kada vam odgovara onda ste
Preporuke:
2
3
103 petak, 01 mart 2013 13:59
TancReddy
@Tinkering maize

...goropadni a kada upadnete u jamu cvilite i čekate da padne noćca tmurna pa se polako "iskradate" i "kopkate" zemlju nebi li ste se kako uspeli tamo odakle se sami survaste. Šta ćete, SNALAŽLJIV NAUČENJAK, srbijanskog roda list. Reko' bi onqj brqdqti....Nihil humani a me alienum puto! Proleće čini čuda a pravi i čudake!
Preporuke:
2
3
104 petak, 01 mart 2013 15:10
thinking maize@ "(B)(r)eddy", alias "sajber marksista"
Prvo, OTKUD TEBI PRAVO, da mi SPOČITAVAŠ to oko partizana!? I otkud tebi pravo da nešto prebacuješ Srbima iz Srbije, ma i po pitanju partizana!? Sve vreme govorim o TITOIZMU, kao RUKAVCU LENjINIZMA-STALjINIZMA, a ti onako POTULjENO mi prebacuješ za "šumce"!? Da, JESU BILI "ŠUMCI" kad je NEKOME od NjIH PALO na "PAMET" da 1941 UBIJENIM Nemcima SEČE SPOLOVILA i TRPA u USTA!?!?!?!?!? I vse to Vaše "ŠUMAČKO" IŽIVLjAVANjE DOVEDE do JEDINSTVENE u CELOJ OKUPIRANOJ Evropi NAREDBE o STOTINU Srba za JEDNOG Nemca!? I ti si našao da mi DROBIŠ o tome kako nešto spočitavam "šumcima"!? Ne prebacujem OBIČNIM Srbima, koji su NAJČEŠĆE STICAJEM OKOLNOSTI bili u partizanima i tako se borili protiv Nemaca, već prebacujem FANATICIMA, POPUT TEBE! Koji ne vide NIŠTA pod Bogom JAKIM, sem papa Marksa i uje Engleza! Ajde begaj!
Preporuke:
3
2
105 petak, 01 mart 2013 16:13
TancReddy
@Tinkering

Moš' mislit' kak' se se usudih pored tamo nekog Marksa i Engleza ne videti ništa a pogotovo jedno veliko NIŠTA, TROGIUM PULSATORIUM, alias Tinkering maize-a, najobičniju LITERARNU VAŠKU!?!? Ma, lebati, jesu li to oni partizani koji su se "sticajem okolnosti"/izdajom zemlje i saradnjom sa nacistima a pod kraj i sa samim krvolokom Pavelićem i ustašama/ našli na strani "slučajnog pobednika". A kanda bi i ti sada kada je zagustilo prešao na njihovu stranu pa ustao tobož da ih braniš? Ih, ala si me iznenadio! A ja mišljah da ti šumcima zoveš svoje neopojane i neprežaljene simpatizere koji do zadnjeg dana bežaše od tih istih partizana, pa tamo, sve sa ustaškim krvolocima zajedno, skončaše međ' bubama i strvoderima. Ali, mili moj, odocneo si kao i uvek, voz je pun pa ti ostaje samo da trčkaraš za njim i proklinješ sudbinu ali i svoj sporovozan i naučenjački neuronski budilnik koji počesto odocnelo zvrji. Tako i ovaj put, nesrećo u ljudskom obličju...
Preporuke:
2
2
106 petak, 01 mart 2013 23:10
thinking maize@ "sajber marksista"
Da parafraziram TVOG Marksa: "Ko je "nesreća u ljudskom obličju", kao i u slučaju BILO KOG LjUDSKOG HIPOTETIČKOG STAVA ili TEORIJE, ODLUČIĆE PRAKSA!" Imaš li TI i TVOJI IKAKVE ŠANSE protiv SUROVE REALNOSTI ŽIVOTA, ergo PRAKSE!? SUMNjAM!? Šta PROTIVSTAVLjAŠ toj i takvoj SUROVOJ REALNOSTI ŽIVOTA, tj. PRAKSI!? SAMO i JEDINO Vašu POGREŠNU "VERU", "veru" FANATIKA! Ajd zdravo!
Preporuke:
1
1
107 subota, 02 mart 2013 08:46
TancReddy
@Tinkering maize

Šta je praksa? Sam čovek, njegov život, dakle aktivno suprotstavljanje svemu što to nije! Ti si na strani beživotnog principa, čekanja i kontemplacije. Proganjaš svakog ko poziva na aktivno suprotstavljanje zlu, bilo ono društvenog ili individualnog karaktera. Tvoj stav kao i tvojih pripadnika kružoka je obeležen konzervativnom svešću i vrednostima, konzerviranju datog stanja/sem u slučaju socijalizma čije pristalice bi trebalo proganjati/. Dakle, izrazito mračna pojava!!! U najboljem slučaju napisah da si knjiška vaška! Time bi još trebalo da se ponosiš jer imaš dobre šanse da preživiš u ovoj srpskoj prljavosti i trulosti. No, samo do sledećeg sunčanog jutra! Tvoja je cela, mirna NOĆ! Uživaj u njoj!
Preporuke:
1
1

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner