среда, 24. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Десет бајки о Косову (које нису оно што мислите)

Kоментари (90) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 17 април 2013 19:10
Зоран Ђорђевић
Одлична анализа младог Николе Танасића.
Волео бих да умем тако лепо да пишем.
Препоруке:
187
3
2 среда, 17 април 2013 19:34
Ент
Ала га састави.
Препоруке:
157
4
3 среда, 17 април 2013 20:26
perkins
Neka ti je na cast ova izvaredna analiza Nikola,svaka ti je NJEGOSEVA,eh da ti mozes napraviti interviju uzivo sa dakom generacije i ministrom sa funkcija sto,kako bi letelo perje!
Препоруке:
119
4
4 среда, 17 април 2013 21:02
Лола
Темељно и прецизно. Свака част!
Препоруке:
99
4
5 среда, 17 април 2013 21:24
Робеспијер
Осврнуо бих се на бајке 2, 3, 4, 6 и 7, јер се у том погледу не слажем са аутором:

2. Немамо чиме да се боримо и то је чињеница. Ту иронија не помаже, јер је стварност сурова. Земља у којој је све уништено, од војске, образовања, привреде, па до међуљудских односа, не може да се носи са далеко моћнијим непријатељима.

3. Србија нема савезнике. Да има савезнике, не би дошла у овакву ситуацију. Мадагаскар, Бангладеш, Бутан... неће допринети преокрету у корист Србије.

4. Пропашћемо у самоизолацији, јер привреда није више у државним рукама, као у доба Милошевића. Сада када је све распродато, не можете очекивати од тајкуна да се солидаришу са народом.

6. Устав није мртво слово на папиру, већ је заштита КиМ у Уставу, мртво слово на папиру. Стављена је преамбулу, која нема обавезни, нормативни карактер.

7. Резолуција 1244 јесте мртво слово на папиру, јер ништа из ње није испоштовано, што је ишло у корист Србије.
Препоруке:
38
106
6 среда, 17 април 2013 21:24
Бојан
Свака част, добро сумирано!
Повремено сам се питао када ће неко припремити својеврсни Косово-ЕУ FAQ - ово ће добро послужити.
Препоруке:
65
2
7 среда, 17 април 2013 21:43
сељак беземљаш
Реткост је наићи на овако добар текст.

Модел личности који прича ову врсту бајки, упознао сам још у основној школи.
Назвао сам их, онако за себе, "најбољи другови школског силеџије".
Док сам их гледао, како се улизују школском силеџији, и тврде да их чврге не боле, нисам ни слутио да ће се годинама глачајући бајке, дочепати власти.
Препоруке:
92
2
8 среда, 17 април 2013 21:46
фристајло
Након што је српска власт из покрајине прво отерала Русе, затим (скоро потпуно) UNMIK, након што је пренела пуну јурисдикцију над својом територијом са УН на НАТО и ЕУ (тј. конкретно земље које су је бомбардовале), након што је косовским институцијама признала име, печате и регистарске таблице, након што је своје општине и енклаве јужно од Ибра ћутке предала у руке узурпатора, након што је својим грађанима уз примену силе, претње и уцене увела међудржавну границу посред њихове земље, након што је перфидно фразу „широка аутономија“ престала да примењује за Космет у оквиру Србије, већ за Србе у оквиру (од Србије независног) Косова

Ради прецизности текста, који је беспрекорно истинит- додао бих - треба уметнути између две болдоване речи- марионетска.
Није то била наша власт, још од 2000-те, од државног удара и преврата.
Танасић, као и обично, на свом нивоу; прецизан, јасан и аргументован.
Препоруке:
87
3
9 среда, 17 април 2013 22:01
списак
„Косово је већ изгубљено.
„Ми немамо чиме да се боримо.“
„Немамо савезнике, против нас је цели свет“
„Пропашћемо у (само)изолацији.“
„Бомбардоваће нас.“
„Устав је мртво слово на папиру.“
„Резолуција 1244 је мртво слово на папиру.“
„Време ради против нас.“
„Никада нећемо признати независно Косово.“
„Када уђемо у ЕУ то више неће бити битно.“


мислим да нису толики проблем они што користе помнуте изјаве (аутори су им газде?), већ светина која изгледа верује у такве монти-пајтоновско, алан фордовску јефтину психо пропаганду.

иначе, ја сам сасвим већ одустао да се бавим "потезима" ових велеиздајника ! Историја ће их већ смести према "заслузи, ако нас небуде, ондаруска.

а ни за такав народ ме није брига више
Препоруке:
53
1
10 среда, 17 април 2013 22:22
Шта рећи?
Истина је увек једноставна и очигледна, само треба отворити очи.
Г. Танасићу, хвала Вам.

Ипак, не видим с овим окорелим егоистима и незналицама на власти и у опозицији наде за Србију још неко време.
Србија нема елиту, никакву, ни у чему од значаја за судбину државе и грађана.

Али, има младе људе, који расту, читају, размишљају и немају шта да изгубе ...
Препоруке:
58
3
11 среда, 17 април 2013 22:27
Бранислав Г. Ромчевић
Солидан посао - солидан текст. Наравно, имамо чувеног РОБЕСПЈЕРА, дефетисту и помоћника прозваних мистификатора, "реалисту", да проба да манише истину. Иш, авети, по његошевски.
Препоруке:
44
7
12 среда, 17 април 2013 22:40
маре.
Не знам,али ми Срби,тачније,наши политичари које је бирао народ смо јако лицемерни. Овамо не волимо косовске Албабанце,али им и даље шаљемо доле нашу робу тим истим Албанцима који су реално навикли на наше производе. Зашто не шаљемо у Индију или у Јужну Америку? Дурга ствар,ми немамо никакву позицију на међународној сцени,од Русије највише што можемо да очекујемо је некаква помоћ у УН,али те исте Уједињене Нације су спрдња сама по себи,ону њихову Резолуцију 1244 нико не зеразује ни 2%. Видели смо те "плаве шлемове" 1995. и како су Крајину "заштитили" Србе. Наша позиција у овим преговорима је жалосна. Паметњаковичи иду у Брисел по повољан договор :),у Брисел који је покровитељ косовске независности. Треће,тероторија доле је опасно затрована,осиромашени уранијум је оставио огромне последице,па из те перспективе Косово је опасна зона за живот. А,успут је главни центар шверовања наркотика(Бондстил),а познато је да од кад су Американци окупирали Авганистан да је производња хероина повећана.
Препоруке:
27
3
13 среда, 17 април 2013 22:53
Хернанес @Робеспјер
Прво, од изолације се не може пропасти. Бар Србија не може, чини ми се да би овде из камена никло нешто јестиво. Е сад, друга је ствар што нам душебрижници из ЕУ не би дозволили самоизолацију. Даље, не би било лоше да дође до краха тренда познатог као београдизација Србије, да се пребере мало жито, да се види ко је кукољо, колико вреде виле, куле и кола кад немаш ни главицу лука. И што је најлепше, у тој изолацији би коначно могли да се лепо разрачунамо са овим муљем што се назива властодршцима, али натенане, да се ниједан не измигољи, свима народ да лепо суди а на власт најспособнији, ако не најспособнији а оно најјачи. Па полако од нуле.
Препоруке:
49
0
14 среда, 17 април 2013 23:16
Deda Djole
Koliko znam, samo se jedan (Dacic, pre mesec dana) usudio da kaze :
"Vec 10 godina se laze da je Kosovo srpsko"

Kao u onoj prici : svi su se divili carevom novom odelu dok jedno dete nije viknulo : car je go !
Препоруке:
6
35
15 среда, 17 април 2013 23:22
Робеспијер
@ Хернанес

да се пребере мало жито, да се види ко је кукољо, колико вреде виле, куле и кола кад немаш ни главицу лука. И што је најлепше, у тој изолацији би коначно могли да се лепо разрачунамо са овим муљем што се назива властодршцима


Драго ми је, ако под горе наведеним, подразумевате социјалистичку револуцију. Но, реално, која политичка снага у земљи је спремна да учини тако нешто!? Овде су сви прихватили неолиберални капитализам, што се тиче крупних политичких актера, док маргиналне снаге проповедају клерофашизам, који опет иде на руку вила, кула и кола, а не главица лука за гладан народ.
Препоруке:
10
34
16 среда, 17 април 2013 23:44
Deda Djole
Danas je stampa objavila da je 50 000 kuca u Srbiji napusteno. Kad bi Kosovo ostalo u Srbiji, Albanci bi ih ocas napunili
Chicago je posle Beograda drugi grad po broju Srba
Препоруке:
10
32
17 четвртак, 18 април 2013 00:10
фристајло
Робеспијер

Но, реално, која политичка снага у земљи је спремна да учини тако нешто!?

Ниједна, у праву сте.
Но, то се лагано формира, само од себе; стрпљења Вам треба.
Нећемо предуго чекати; а то не ваља пожуривати, јер- онда добијете "левицу" каква је била она Брозова- која само половично одради посао, а упропасти много другог, уз пут.
Ову данашњу "левицу" да и не помињем. Револуције ће бити, и то је извесно; но, када је буде- то треба да се уради ваљано, и да то спроводе људи који су достојни идеје коју заступају, и не користе је за присвајање власти, већ власт користе да спроведу идеју.
Док немамо такве левичаре- боље је да не инсистирамо на томе да убеђујемо народ да је то прави политички избор у овом тренутку.
Схватам Вашу горљивост; она јесте својство левичара, али усвојите и мало Марксове методичности и рационалности, и видећете да сам у праву, као што је био и он, у тој методичности и рационалности...
Препоруке:
17
2
18 четвртак, 18 април 2013 00:10
Горан Јевтовић
Робеспијер
Осврнуо бих се на бајке 2, 3, 4, 6 и 7, јер се у том погледу не слажем са аутором:

И ја бих се осврнуо не на "бајке", већ на ваше тендециозне лажи Робеспијере, а и на незнање, јел да?

2. Немамо чиме да се боримо и то је чињеница. Ту иронија не помаже, јер је стварност сурова. Земља у којој је све уништено, од војске, образовања, привреде, па до међуљудских односа, не може да се носи са далеко моћнијим непријатељима.

Од кога да се бранимо?! Ко нам је то најавио рат? Зашто би се у овом тренутку бранили? Ко то народ плаши ратом?
Ево одговора, плаше их поодавно врбовани и прљаво компромитовани агенти од утицаја који су на челу државе, од којих, бар једног ви подржавате слепо.

3. Србија нема савезнике. Да има савезнике, не би дошла у овакву ситуацију. Мадагаскар, Бангладеш, Бутан... неће допринети преокрету у корист Србије.

Бестијална лаж. Русија само што не клечи на коленима да кажемо формално, али искрено, да!
Препоруке:
50
9
19 четвртак, 18 април 2013 00:11
Горан Јевтовић
2.

4. Пропашћемо у самоизолацији, јер привреда није више у државним рукама, као у доба Милошевића. Сада када је све распродато, не можете очекивати од тајкуна да се солидаришу са народом.

Ни у доба Милошевића није била у потпуности у државним рукама, а тада су биле најригидније санкције у историји човечанства! Преживели смо.
Ако нам наметну изолацију, А НЕ МОГУ, имамо вишеструке излазе - Русија, Латинска Америка, Африка, Азија...
И коме ће наметнути изолацију? Соспственим компанијама у Србији? Банкама? Немачком Метроу и другим бројним компанијама, италијанском Фијату...?
Ало, Робеспијере, ово је провидна прича и не заслужује даљи коментар.

6. Устав није мртво слово на папиру, већ је заштита КиМ у Уставу, мртво слово на папиру. Стављена је преамбулу, која нема обавезни, нормативни карактер.

Зашто је све то мртво слово на папиру? Зато што су то одлучиле западне обавештајне службе које водају своје плаћенике као пајаце?!
Препоруке:
50
10
20 четвртак, 18 април 2013 00:12
Горан Јевтовић
3.

Зато што су још 2006.године (мислим на ове сада који су у то време још увек били замрзнути агенти!) знали комплетан сценарио отимања КосМета и све чинили да до овог огољеног издајства системтски и према строго разрађеном плану дође?

И ко вас је убедио да преамбула Устава није нормативно заштићена?
Знате ли у колико чланова Устава се помињу аутономне покрајине и знате ли колико је све до детаља разрађено? Прочитајте човече.

Да ли сте чули "у животу свом" за Кривични закон Р. Србије и Главу 28. којом се брани незавиност земље, уставно уређење, територијална целина и забрањује признавање окупације и потписивање капитулације?!

7. Резолуција 1244 јесте мртво слово на папиру, јер ништа из ње није испоштовано, што је ишло у корист Србије.

Ко то каже да је мртво слово? Николић, Вучић, Дачић, Динкић, Палма, Вулин, Дрецун...? Па рекао сам вам, они нису наши они су њихови!
Дословно, буквално, изворно, оригинално.
Они извршавају задатке и за то су награђени!
Препоруке:
45
9
21 четвртак, 18 април 2013 00:48
Робеспијер
@ Горан Јевтовић

1. Када сам рекао бранимо, нисам мислио само на рат, као оружани сукоб, већ и на пропагандни и психолошки рат, као и на разне врсте притисака и уцена. Земља која је уништена у сваком погледу, као што је Србија, свакако то не може.

2. Русија се повукла са КиМ 2003. те ма колико се Ви упињали да оправдате такав поступак, то не мења стање на терену. Срби су препуштени судбини, одбијени за држављанство, које би их колико-толико заштитило. Са руским трупама на Косову, Тачи не би прогласио независност.

3. Већински је привреда, у доба Милошевића била у рукама државе, те се могло интервенисати. Сада је то практично немогуће. Страни капитал у Србији је толико мали да им неће бити проблем да га извуку на време. Приступ другим тржиштима ће бити знатно отежан, а питам се шта би смо и понудили, кад би све крахирало.

4. Ако мени не верујете, потражите код К. Чавошког, о преамбули Устава РС.

5. Хоћемо ли вратити 1000 војника и полицајаца на Косово по Р. 1244?
Препоруке:
15
30
22 четвртак, 18 април 2013 01:08
Робеспијер
@ фристајло

Уз сво поштовање, прошли пут, када смо полемисали, када сам следио Марксову методологију, Ви сте себе прогласили зрелијим, јер сте је превазишли, односно, схватили њену погрешност. Сада ме саветујете да је следим, јер сам, наводно, одступио од ње. Иако Маркса сматрам најкомплетнијим филозофом, можете веома лако приметити, да не следим искључиво његову филозофију. Сматрам Вас, ипак, за зрелијег коментатора овде, те можете уочити у мојим коментарима и примесе других филозофских праваца. Особи Вашег реномеа, не приличи да подлеже плитким квалификацијама некога као марксисте (иако ја не бежим од тога), поготово када они који их користе, то раде у негативном контексту. Не знам зашто сте сада уопште поменули Маркса!? Не бежим ја од њега, али није он моја једина инспирација.
Препоруке:
9
18
23 четвртак, 18 април 2013 01:11
влкс
Робеспијер се сматра левичарем(у суштини је Дачићевац) и покушава да на овом сајту коментарима гради неко своје виђење историје, положаја Србије у свету, а ево сад је стигао и до Устава Републике Србије.
Преамбула у нашем Уставу(није необавезан део) прописује уставну ОБАВЕЗУ државним органима да заступају и штите државне интересе Србије на Косову и Метохији у свим унутрашњим и спољним односима.
Дакле, боље није могло бити срочено и то јесте обавезан део. То што неко не жели да то буде је друга ствар. Уређење положаја Косова и Метохије је препуштено будућем закону који би се доносио по процедури потребној за промену Устава. Значи устав не почива на фикцији да је КиМ део земље као и сваки други, већ каже да је специфичан и да ће се његов положај уредити уставним законом. До доношења закона остаје обавеза државним органима да штите интересе Србије што они не чине већ дужи низ година.
Препоруке:
24
4
24 четвртак, 18 април 2013 01:15
истина
" Србију не хране ни САД, ни ЕУ, ни ММФ,"

Јавни сектор се финансира од кредита ММФ-а,и не мали број...
Препоруке:
7
10
25 четвртак, 18 април 2013 01:25
marko
Tanasicu, pusku u ruke i brani zemlju! Svi cemo poci za tvojim svetlim primerom!
Препоруке:
11
30
26 четвртак, 18 април 2013 01:42
doda
Djole ,"car je odavno go" ali autor ovog teksta je mlad pa se njemu oprashta.Jevtovic Goranu "vuk pojeo magarca a magarac misli da sanja".On zna da je prica o Kosovu odavno zavreshena,ustvari bila je zavrshena i prije njega tacnije 1878 ,Kosovo je bilo ,bice i ostace albansko.San proshirenja i okupacije Albanije s ciljem izlaska srbske drzhave na more , rasparcavanje i podela albanskih teritorija je bila "kost u grlu"(albanska golgota),(rat na Kosovo 1999) Srbiji, i ta "kost" se mora otkloniti ako Srbija hoce napred,sve ostalo je dnevno politicka kalkulacija ljudi koji sa realnoshcu nemaju" dve ciste".Autoru bi porucio da ide malo da se sheta po Kosovo,lepo je to mesto i veoma gostoljubiva sredina,mani se politike.
Препоруке:
1
40
27 четвртак, 18 април 2013 02:42
Горан Јевтовић
Робеспијер
1. Када сам рекао бранимо, нисам мислио само на рат, као оружани сукоб, већ и на пропагандни и психолошки рат, као и на разне врсте притисака и уцена. Земља која је уништена у сваком погледу, као што је Србија, свакако то не може.

Пропагандни, а у ствари специјални рат путем најригиднијег облика под називом "психолошка операција", води се већ 13 година "изнутра".
И то преко телевизија са националном фрекфренцијом и преко домаће штампе на чијем су челу купљени власници и главни и одговорни уредници.
И да ли је то стање могуће променити? Није? Варате се.

Србија није потпуно уништена, још увек има ресурса које је могуће активирати и заокренути у позитивном смеру.

2. Русија се повукла са КиМ 2003. те ма колико се Ви упињали да оправдате такав поступак, то не мења стање на терену. Срби су препуштени судбини, одбијени за држављанство, које би их колико-толико заштитило. Са руским трупама на Косову, Тачи не би прогласио независност.
Препоруке:
25
9
28 четвртак, 18 април 2013 02:42
Горан Јевтовић
2.

Апсолвирали смо ваљда да се Русија повукла 2003. (а то је суштински и кавлитативно далеко од 2013.године и неупоредиво) искључиво, понављам, искључиво због нашег "стратешког" заокрета ка НАТО-у и на наше дискретно тражење!

О држављанству 60.000 људи је илузорно писати. То нема везе са здравим разумом. Е, то би тек био шамар Србији и својеврсна даљинска окупација.

Што се тиче проглашења независности од стране скупине терориста под покровитељством и водећом улогом српских душмана и окупатора, па наравно, прво су наши пучисти елегантно отерали Русе далеко и од КосМета и од "себе", а онда је уследила катастрофа.
Но, који је проблем да се Руси врате? Мислите да би то било немогуће, неизводљиво?

3. Већински је привреда, у доба Милошевића била у рукама државе, те се могло интервенисати. Сада је то практично немогуће. Страни капитал у Србији је толико мали да им неће бити проблем да га извуку на време.

Прво, привреда у том периоду није била у "рукама" државе,
Препоруке:
26
9
29 четвртак, 18 април 2013 02:43
Горан Јевтовић
3.

бар не формално правно, већ је преовлађујућа била тзв. друштвена својина. Поред ње већ су функционисала акционарска и деоничарска друштва, бројне приватне компаније, мала и средња предузећа такође у приватним рукама, као и поједине стране компаније.
Оно што је било државно, а тако је и сада, то су јавна предузећа, разне институције, установе, здравство, школство и друго.

Зашто мислите да држава и сада не може интервенисати? Зар ви не видите шта се ради у свету? Зар не пратите Динкића и његове интервенције у смедеревској железари, Фијату и многобројним другим фирмама?
Када је држава економски угрожена претњама, санкцијама и другим непочинствима (а зашто би била, због Косова?), сва средства су дозвољена.

Следеће, страни капитал у Србији уопште није мали. И зашто би га извлачили? Толике деценије мука, ратовања, улагања у агентуру, продор... да би се тек тако повукли?!
Па они су овде дошли не да иду, већ да остану за вјеки вјекова, да нас пљачкају и направе робље!
Препоруке:
30
9
30 четвртак, 18 април 2013 02:44
Горан Јевтовић
4.

Приступ другим тржиштима ће бити знатно отежан, а питам се шта би смо и понудили, кад би све крахирало.

Зашто би приступ другим тржиштима у 21.веку био отежан? Зато што нам је то театрално и у претећем тону 50 пута саопштио Вучић, јел да, стручњак за све и свашта па тако и за глобалну економију, извоз и све остало приде?!
Зато што нас измучени и ојађени Мађари, Румуни, Бугари, Македонци, Грци и остали, неби пустили да пређемо преко њихове територије са робом?

И због чега све то? Због не пристајања да предамо КосМет који вреди преко хиљаду милијарди долара

И све то да не постоји Русија, Белорусија, Украјина, Казахстан...

4. Ако мени не верујете, потражите код К. Чавошког, о преамбули Устава РС.

Шта да потражим? Да је преамбула безвезна, јел да? Нема никакву снагу? Алал вера дачићевац!
Устав не предвиђа санкције, већ КЗ!

5. Хоћемо ли вратити 1000 војника и полицајаца на Косово по Р. 1244?

Хоћемо. И много више. Полако.
Препоруке:
31
9
31 четвртак, 18 април 2013 06:14
једнорог
@Фристајло
Не слажем се са Вама. Револуције су нас и довеле довде. Управо је револуција оно што не сме да се деси, а ево и зашто: 1. биће режирана споља и отвориће друга питања (Војводине, Рашке области и сл). 2. На површину ће избацити "кооперативне" и њихову машинерију. Управо је трајање оно што је нужно ("конзервативна револуција"). Ово што живимо је свест о поразу. Дакле: не бранимо Косово, изгубили смо га. Пораз. Хајде сад да видимо како да га вратимо? У овој ситуацији, једино што нас држи у животу је процедура: демократија, све те западњачке безвезарије (обреди политичке коректности), за које и ми и Хрвати, Јапанци... знамо да су безвезарије, али морају да се играју. Очито да су већи одредили наш положај у ЕУ (још јуче су сви били код Путина) и очито да је тај положај понижавајући. То је део пораза.
Револуција је и хајдучија. А да за промену, између Карађорђа и Кашанина, одаберемо овог другог, баш зато што је и сам инсистирао на трајању, а не на устанцима и хајдучији?
Препоруке:
11
4
32 четвртак, 18 април 2013 06:42
Србољуб Савић
Бајке се (обично) причају деци, са циљем поуке.
"Бајке" које нам причају, "наши одабрани" су само
покушај правдања неспособности или маскирања
издајничког рада. Неки причају "лукаво", а неки не
знају ни основно о држави, Уставу, влади и државној
управи.
Косово и Метохија су окупирана територија Србије,
али не изгубљена.
Јасно је да су интереси САД, поверени ЕЗ да их
заступа, да Србија поклони КиМ, јер нема другог,
легалног пута, да "НДК" буде призната држава.
Сваки удворички пут, неће донети ни уважавање, ни разумевање, а још мање, повратак КиМ у Србију.
Како су КиМ, сво становништво, целокупна територија
(све под ѕемљом, на површини и све, до стратосфере,
над њом, тако и све изграђено, дрзавно и приватно.
Поред материјалних вредности ту су и огромне духовне вредности, новцем немериве.
Србија није држава, коју су створили бескрупулозни
досељеници, иѕвршивши геноцид (много пре нациста) и запоседањем туђег успоставили "државу" и почели "историју и културу".
С. Савић
Препоруке:
15
1
33 четвртак, 18 април 2013 08:05
THE SOCIOPATH NEXT DOOR
среда, 17 април 2013 21:43
сељак беземљаш

Док сам их гледао, како се улизују школском силеџији, и тврде да их чврге не боле, нисам ни слутио да ће се годинама глачајући бајке, дочепати власти.


добар део одховора се налази у горе поменутом тексту/књизи. Има нешто и на интернету.

плоф у утроби није прошао кроз процес маскуларизације, услова да неко постане ЧОВЕК !

Отуда толико сличних. Највише их има по берзама. Они су "узрок" ове финансијске кризе.

Неки од битних разлога: пестициди, хербициди,...и феминизација друштва
Препоруке:
8
0
34 четвртак, 18 април 2013 08:14
THE SOCIOPATH NEXT DOOR - наставак
проблем је што је светина у просеку веома необразована и пасивна, па не верује да постоје такви социопатско-патолошки лажови и преваранти - и зато јер суди на основу себе.

препзначете га можда по једном од виших српских политичарима - има феминизиране покрете, а иначе им је, мислим, палац дужи од кажипрста, или слично.

The Sociopath Next Door
By Kate Simon
Photography Jean-Philippe Delhomme


СИМОН: Објасните карактеристике које испољава социопата .

Стоут: Ок, главна одлика социопате је потпуни недостатак савести, што је веома ретко за већину људи око нас, пошто ми који поседујемо савест немежомо ни замислим да је не немамо. Већина људи је дубоко уверена да свако поседује савест, а испоставило се је, да то једноставно није истина. Дакле, ако немате савест, какво је у том случају ваше понашање? Очигледно, ако немате савест, ако нисте слони да. . . волите, онда једино што вам преостаје је игра - контролисање ствари.
Препоруке:
10
0
35 четвртак, 18 април 2013 08:15
THE SOCIOPATH NEXT DOOR - наставак
СИМОН: Манипулисање људима

Стоут: Да. ...Понекад чак није потребно да буде велики манипулатор. А социопате су наизглед баш као сви остали, а неки од њих су стварно изузетни, неки приглупи, већина њих је негде између. Друга ствар коју је потребно истаћи је та да социопате уобичајно нису физички насилне особе. ...


interviewmagazine.com/culture/conscience-lack-of#_
Препоруке:
8
0
36 четвртак, 18 април 2013 08:17
синиша @ doda
Како да се шета Косовом у круг. Да неко постави стуб па да обилази око тог стуба. То се односи на Србе који су и формално у жици, а и на Албанезе који су такође у жици. Додуше, они су увек и били у жици па су научили да пужу и то раде одлично, пужући се провлаче испод жице без докумената или са лажним документима и у Грчку и преко Србије за Немачку и у Италију, а богами све више и према Турској и наравно Абганистану, такође пужући испшод жице. Сад кад се стегну "путеви хероина" ка Авганистану биће још више пузања у том правцу.

Нема шетања по Косову и Метохији, то је херојски подухват. Ко тамо слободно прошета од Албанеза добије титулу " народни херој " још ако стави руке у џепове, па то је херојство на квадрат.

Албанези могу само да пужу испод жице. И то нема никаве везе са Србима и Србијом. То им је историјска позиција. Тако им је одредио бели свет пре хиљаду година кад су дошли на Балкан и тако ће остати заувек. Или се ја можда варам?
Препоруке:
10
0
37 четвртак, 18 април 2013 08:21
НЕМАЊА ВИДИЋ
Главно је што се Танасић сетио да треба писати о "бајкама", а у самом писању он је , као и увек, виртоуз.
Мени у тексту недостаје јавно изнесена намера Вучића, оног који неће да прича бајке, да Срби требају мењати свест о Косову и Метохији, и уопште о својој прошлости. Био човек често у Немачкој,а кад се врати говори јавно да се без ње не може ништа решити. Њени парламентарци такође јавно поручише да Срби требају мењати свест.Тамо годинама ради она плавокоса новинарка која је прва јавно изговорила да је њен задатак као уредника на РТС да мења крвну слику Срба.А пошто Вучић данас има подршку и "друге" Србије, зашто не би поверовао да је баш сада време да се спроведе преображај Срба, и да ће он ући у историју по свом визионарству и мисији.
Препоруке:
14
1
38 четвртак, 18 април 2013 08:23
Стефан
Сјајно!!!
Препоруке:
12
0
39 четвртак, 18 април 2013 08:23
THE SOCIOPATH NEXT DOOR - наставак
дакле, већ по "дифулту" не треба никако веровати, поготово овим, рекао би полу-мафијашима-политичарима(више личе на неку Коза Ностру, мада су они за њих, мислим, идеал поштења у смислу одржања речи, итд)-ма шта год обећавали !!!

ако већ слажу, преваре, манипулишу,....бар нисте испали измајмунисан наивко.

бити НЕВЕРНИ ТОМА, дословно.
Препоруке:
9
0
40 четвртак, 18 април 2013 08:49
телетабис
Има наде за Србију кад овако млади људи паметно размишљају и боље схватају од нас доконих матораца који се препуцавамо коментарима.
Препоруке:
21
1
41 четвртак, 18 април 2013 08:54
једнорог
@Робеспјер
Поштујући Вашу доследност и неспорно знање, пренебрегавате да револуција није стање, већ константна промена. После социјалистичке, у сфрј су се десиле (споља организоване) бар још две: сексуална (са афирмацијом рок музике, између осталог. Да ли сте приметили да су и данас важеће меге-звезде ју рок сцене (Штулић, Стефановски, Бреговић...) деца војних лица? Да ли се сећате силних површина (хиљаде хектара) засејаних маком? Па, судбина држава произвођача наркотика је да буду разорене (90-те), да би посао/промет преузели други (2000. револуција). Са њом у складу је 68-ашка. Док су загребачки студенти тражили НДХ, албански-косово републику, београдски су тражили више социјализма ("Црвени универзитет Карл Маркс"). Па, цео народ/држава су били за чехословачко руководство и Јана Палаха, а не за СССР. Предавачи на "Црвеном универзитету" су маме и тате "издајника", али, они су ишколовали, хиљаде студената, ови нове хиљаде, ови нове... и то Вам је резултат Ваших револуција.
Препоруке:
22
4
42 четвртак, 18 април 2013 09:03
olja
Odlican tekst. Sazeto, jasno.
Препоруке:
11
1
43 четвртак, 18 април 2013 09:10
једнорог 2
Робеспјер
То Вам је данас само метастазирало у стотине приватних факултета. То је "елита", којој је као "опозиција", пројектована "патриотска левица" са Института за друштвене делатности, или како се то већ звало. И, свако је добио шта је тражио: Хрвати - НДХ, Албанци - Косово, а ми више социјализма. То што се то вама (множина) не свиђа, мени је жао, али, није социјализам оно што се вама свиђа, већ оно што јесте, па је и Ђинђић ту, са социјалистичком интернационалом у којој је дс. Тако Вам је, поштовани Робеспјере, формирано владајуће друштвено мишљење у Србији од средине 60-их. Кад то изумре (биолошки), а не буде у међувремену нових лудирања са револуцијама, можда ће моћи да се говори о Србима који ће вратити Косово. До тада, ми смо део запада, не зато што желимо, већ зато што нас јачи не пита. А да има наде, сведочи и г. Танасић. Треба да почнемо да сањамо Косово, Албанци су га сањали 150 година, ми смо заборавили на то.
Препоруке:
16
3
44 четвртак, 18 април 2013 09:10
Никола
Одличан текст, сјајна анализа стања и јасан поглед на ствари у овој магли којом нас годинама слуђују, када је све мање људи који су у стању да јасно виде шта се дешава.
Препоруке:
15
2
45 четвртак, 18 април 2013 09:32
Вукадин
Десет бајки, а само три речи коментара од мене:
БРАВО!
БРАВО!
БРАВО!
Препоруке:
18
3
46 четвртак, 18 април 2013 09:40
Ђура Јакшић
Откада Србин на лета пази,
Четир` стотина ногама гази,
И, ево, опет ново се јави,
Да новом бољом срце крвари!
Спора времена брзо летише!
Срб што је био то није више;
Други по телу, други по души;
Лагано време, ал` брзо руши!
Где су нам сада понос-јунаци?
- Сви скупа вену у једној раци!
Где нам је срце, дух ратоборан?
- Смирено време:`Слуга покоран!`
О, грешна гласа ( проклете душе!),
Којим се Марка унуци служе...
Препоруке:
13
0
47 четвртак, 18 април 2013 09:40
Никола
За Робеспјера и остале:

Србија има савезнике, али да би се они активније укључили у целу причу и озбиљније помогли ми морамо да престанемо да непријатеље зовемо партнерима и пријатељима, а поготово да са њима шурујемо иза леђа тих истих савезника. Даље, тим савезницима се мора нешто и дати (јел САД за џабе брани шиптарске интресе?) а та цена ће бити далеко мања од губитка КиМ и сопственог достојанства.
Кад тако добијемо озбиљног савезника имаћемо и са ким и са чим да се боримо, за почетак довољно да се сачува народ а северу КиМ а за после и за нешто више опет зависи од умећа наше дипломатије.
Самоизолација. Па то је место где се тренутно налазимо, јер смо се сами изоловали од свих пријатеља и предали у (не)милост непријатељу.
Ако се откачимо од ммф-а они ће извршити удар али ако смо паметни од њега ћемо се јако брзо опоравити јачајући (пољо)привреду пласирајући своје производе на исток чије су потребе далеко веће од наше производње.
Препоруке:
19
0
48 четвртак, 18 април 2013 09:50
Vuk
@Robespijer
Sve ovo sto ti Goran Jevtovic odgovara (uzgred divim se pukovniku na upornosti s kojom obesmisljava tvoje trolovanje) ti i sam veoma dobro znas ali ne pristajes da priznas.
Sa pravim ljudima na celu drzave uopste ne bi bio problem sto nam je vojska unistena (od strane stranih agenata koji su bili a neki su jos na vlasti)
Kada je poceo rat u BiH Srbi ne da su imali unistenu vojsku vec nisu imali nikakvu ni vojsku ni drzavu.Pa su i jedno i drugo stvorili u ratu.Reci ces imali su oruzje JNA.Pa imamo ga i danas, nisu bas ni ti strani agenti bili toliko efikasni da sve uniste.
A sto se tice potencijalnih srpskih vojnika toga bar medju Srbima nikada nije nedostajalo pa nece ni sada (iako su se neprijatelji mnogo trudili da kod Srba ubiju patriotizam i spremnost da se brani otadzbina)
Niste uspeli u tome i kazem vam da i necete jer mi Srbi to dobijemo u majcinom mleku i nije na prodaju kao sto ni Srbija ni Kosmet nisu na prodaju.
Dogodine u Prizrenu!!!
Препоруке:
20
10
49 четвртак, 18 април 2013 09:53
Φιλοσοφία
Браво, Никола! Увијек нам изнесеш ту моралну вертикалу које треба да се држимо да бисмо одржали свој идентитет, а сасвим извјесно и државу. Тог кодекса су се држали наши преци, и успјели изниједти слободарску идеју у најтежим историјским условима. Зашто ми не бисмо могли?! Треба смјети, и треба хтјети...
Још једном браво!
Препоруке:
19
1
50 четвртак, 18 април 2013 09:53
Владимир Ђилас
Ово није само веома интересантан текст, већ и кратак уџбеник и подсећање шта одговорити оним који су у стању да једино понављају фразе које су чули на телевизији између фарме и великог брата.

Капа доле.
Препоруке:
18
0
51 четвртак, 18 април 2013 09:58
Никола
И још једна ствар, постоји политичка опција у Срба која се бори за суштинску промену политичко-паразитског система, само неће Срби да виде, лакше им да лутају по магли и филозофирају како је све пропало.
Препоруке:
14
0
52 четвртак, 18 април 2013 10:02
Никола
За Робеспјера и остале:

Србија има савезнике, али да би се они активније укључили у целу причу и озбиљније помогли ми морамо да престанемо да непријатеље зовемо партнерима и пријатељима, а поготово да са њима шурујемо иза леђа тих истих савезника. Даље, тим савезницима се мора нешто и дати (јел САД за џабе брани шиптарске интресе?) а та цена ће бити далеко мања од губитка КиМ и сопственог достојанства.
Кад тако добијемо озбиљног савезника имаћемо и са ким и са чим да се боримо, за почетак довољно да се сачува народ а северу КиМ а за после и за нешто више опет зависи од умећа наше дипломатије.
Самоизолација. Па то је место где се тренутно налазимо, јер смо се сами изоловали од свих пријатеља и предали у (не)милост непријатељу.
Ако се откачимо од ммф-а они ће извршити удар али ако смо паметни од њега ћемо се јако брзо опоравити јачајући (пољо)привреду пласирајући своје производе на исток чије су потребе далеко веће од наше производње.
Препоруке:
10
0
53 четвртак, 18 април 2013 10:09
Svaka čast
Najkomletniji i najtačniji "skener" do sada. To su te bajke zbog kojih se čoveku "ogadi život u Srbiji" pa zatraži nečije državljanstvo i poželi da se iseli iz zemlje, makar i na crno. Pa i oni koji veruju u njih nisu srećni ljudi. Jednima je loše jer su svesni kuda to vodi, a drugima je loše jer misle da je to tačno. To je gubitništvo u svakoj varijanti. Ideja EU je donela i u sebi sadrži toliko mraka, da ako uspe, ja ne znam šta će njima takav član i šta će nama takva unija?
Препоруке:
12
0
54 четвртак, 18 април 2013 10:23
Dežurni krivac
Po evrofanaticima, biti Srbin= biti gubitnik. Ta politika je odgovorna za antisrpsku histeriju u Crnoj Gori, pa evo i u Vojvodini...Pa ni Vlasi više neće da imaju veze sa Srbima??? A još su nas i Turci izjednačavali.
Препоруке:
8
2
55 четвртак, 18 април 2013 10:24
Робеспијер
@ влкс

Преамбула у нашем Уставу(није необавезан део) прописује уставну ОБАВЕЗУ државним органима да заступају и штите државне интересе Србије на Косову и Метохији у свим унутрашњим и спољним односима


Коста Чавошки: ''Неуки и неодговорни творци новог Устава Србије''

''Сви они који нас уверавају да је уношење КиМ у уставну преамбулу изврстан потез и спасоносно решење, биће разочарани када сазнају да уставне преамбуле у начелу немају нормативни и обавезујући карактер. А како су и у до сада важећем Уставу од 1990. КиМ били не само поменути у нормативном делу, него и неколико одредаба на одговарајући начин уређени, тврдња да ће КиМ бити заштићени, ако се унесу у преамбулу Устава представља провидну обману... Иначе, објашњење да се Уставом као једностраним актом могу одређивати и бранити државне границе, не само да је наивно, него је и глупо.''
Препоруке:
15
7
56 четвртак, 18 април 2013 10:58
Topličanin
Dobar tekst.

Nešto o datumu: Koliko godina Makedonci čekaju datum zbog imena? A nama se žuri, bez obzira na uslove.
Препоруке:
9
0
57 четвртак, 18 април 2013 11:24
Робеспијер
@ једнорог

Поштовани једнороже,

Најпре, не можете пренебрегнути чињеницу, да смо кроз историју, ја бих рекао предоминантно, неко би рекао делимично, били део западне цивилизације. Политички, културно, вредносно... смо увек били ближи Западу, јер нас је красила слободољубивост, не само спољна (од страних завојевача), већ и унутрашња (од домаћих експлоататора). Те унутрашње слободољубивости на Истоку нема још од античког периода. То Вам је оно кад Хегел каже да је ''код оријенталаца личност безвредна''. Идејно, филозофски, унутрашња слобода се јавила на Западу, хтели Ви то признати или не, а практично се изразила кроз две велике револуције - француску и руску. Тај пут ка слободи је незаустављив, без обзира на покушаје реакције да га заустави. Нажалост, то о чему пишете је резултат реакције, а рок музика и хипи покрет је бунт незадовољника и беспомоћних, на такво стање, као и издају у својим редовима. Када се једном удахне дах слободе, увек му се тежи, зато су револуције неминовне.
Препоруке:
15
12
58 четвртак, 18 април 2013 11:40
Ivan Aleksić
@Robespjer

Те унутрашње слободољубивости на Истоку нема још од античког периода.


Dovoljno je videti uređenje pravoslavne i katoličke crkve da bi se pokazalo koliku ste glupost izvalili ovom rečenicom.
Препоруке:
12
15
59 четвртак, 18 април 2013 11:41
влкс
@Робеспијер
Преамбула јесте необавезан део, АЛИ у нашем Уставу и још пар устава у свету НИЈЕ и та преамбула се не може променити тек тако, већ је за њену промену потребна 2/3 већина у Скупштини и потврда на референдуму. Правничка је то заврзлама коју је правник Коштуница оставио наследницима како би их Косово прогањало и како не би могли да оду путем модернизације у будућност што би рекли Вучић и Кетрин Ештон. Има и других стручњака са уставно право поред Косте Чавошког који су ту ствар око преамбуле тамо још 2007. године разјаснили. У недостатку уставног закона о Косову на Косово се могу применити и оне одредбе о покрајинама, а истина је да се не брани САМО правним актима територија, али и то јесте метод одбране. Ево, данас нам Хашим Тачи говори о Уставу и закону Косова док Дачић и Вучић иду ка томе да на све пристану.
Препоруке:
11
10
60 четвртак, 18 април 2013 12:01
Робеспијер
@ влкс

Има и других стручњака са уставно право поред Косте Чавошко


Наравно да има. Ево шта Ратко Марковић каже:

''Преамбула је нека врста предговора Уставу. Она треба да укаже на то, зашто се Устав доноси и шта се њиме жели постићи. Дакле, преамбула је прича о Уставу, док је Устав правна норма. Преамбула није правна норма и због тога је њена дикција слободнија, понекад и са повишеним патосом... Та порука (мисли се на преамбулу - прим. аут.) ''међународној заједници'', може се национално и патриотски разумети, али она никакве правне ефекте не може произвести.''
Препоруке:
10
10
61 четвртак, 18 април 2013 12:02
Горан Јевтовић
Робеспијер

У ком контексту је, оно што наведосте, изјавио Коста Чавошки?
У Уставу немате санкције, он је основни правно-политички акт. Из њега извире уређење државе и сви закони.

О квалитету Устава се може расправљати годинама, али такав какав је, што се тиче функционисања државе сасвим је јасан и неоспорив.

Уставно уређење, па тако и Устав директно брани члан 308. Кривичног законика Републике Србије, који гласи:

Напад на уставно уређење
Члан 308


Ко силом или претњом употребе силе покуша да промени уставно уређење или да свргне највише државне органе,
казниће се затвором од три до петнаест година.


И да не буде забуне, "државни органи" нису Вучић, Дачић, Николић, СНС, СПС...већ влада, скупштина, министарства, председник...
И сви они функционишу на основу конкретних закона који извиру (и позивају се директно) из Устава земље.
И шта је ту спорно?
Препоруке:
13
15
62 четвртак, 18 април 2013 12:44
влкс
Јел видите да производи ефекте кад нам сви они причају да је потребна промена Устава?
Нестручни се упетљавате у правну тематику цитирајући само делове обимних радова на ову тему који потврђују оно што ви причате. Пре 5 година ми је ова тематика савршено објашњена на вежбама из Уставног права од стране противника оваквог Устава.
Генерално преамбула нема снагу Устава.
У нашем уставу би се могло закључити да има јер је тако срочена да личи на диспозицију. Она захтева одређено понашање и за њену промену је потребан поступак као и за промену Устава. Санкција није прописана за њено кршење у самом Уставу, али не постоје санкције ни за друге уставне норме које се примењују. Кршење уставних норми је једним делом регулисано КЗ-ом, а за оцену уставности правних аката постоји Уставни суд.
Препоруке:
5
9
63 четвртак, 18 април 2013 13:16
једнорог
@Робеспјер
Баш напротив, мислим да смо део истока: Римског царства, Византије, ислама и да проблем и настаје кад смо покушали да се позападњачимо ("модернизујемо"), јер је "запад напреднији"(?). А и наша вестернизација иде тек по Ф.бр рев, не пре, не у време када је култ створио цивилизацију (фасцинантни средњи век). Што се Хегела тиче, код Екмечића у "Дугом кретању..." помиње се реченица: "Словени заузимају више места у простору, него у историји", мислим да ју је Хердер изговорио (није ми књига при руци), те нисам усхићен немачком философијом, јер тих лудорија има још. А револуција ће и даље бити, не зато што нам требају, већ зато што их пројектују и пласирају са "напреднијег запада" (као руску, коју сте поменули. Није она руска већ је обављена у Русији, а то је разлика). Кад се оријентишемо (окренемо ка истоку, Сунцу) - вратимо себи - и то са Косовом ићи ће много лакше. Без Тита, Тадића, Дачића, Вучића, Карађорђевића и свих других нус-продуката модерног запада. Слобода је у Духу.
Препоруке:
13
1
64 четвртак, 18 април 2013 13:29
Робеспијер
Кршење уставних норми је једним делом регулисано КЗ-ом, а за оцену уставности правних аката постоји Уставни суд


Закључујем да сте правник по образовању, јер спомињете вежбе из Уставног права. Није ни чудо што нам је правни систем овакав какав је, ако су нам правници као Ви. Наиме, како преамбула није правна норма, као што су Коста Чавошки и Ратко Марковић објаснили, на њу се не могу односити одредбе КЗ, нити се о њој може изјашњавати Уставни суд. Преамбула је свечани, декларативни текст, политичке, а не правне природе. Она може само морално обавезивати, никако правно, јер политичка одговорност није исто што и правна. Политичка одговорност не подлеже одредбама КЗ, већ се она обнавља и проверава на изборима. Сам Устав, односно, његови чланови, су правна норма, подлежни заштити КЗ и УС. А сам Устав, као једнострани акт, не обавезује друге субјекте међународних односа, већ су то међународни уговори. У овом случају, Уговор о разграничењу Краљевине СХС и Албаније.
Препоруке:
11
6
65 четвртак, 18 април 2013 13:59
Робеспијер
@ једнорог

Тачно, слобода је у духу. Цитираћу Игоа: ''Људски дух је тај који се звао Јан Хус, и који није умро на ломачи у Констанци; он је тај који се звао Лутер и који је уздрмао правоверје; који се звао Волтер и који је уздрмао веру; који се звао Мирабо и који је уздрмао монархију. Људски дух је тај који је од почетка историје преображавао друштва и владе према закону све прихватљивијем за разум. Он је тај који је био теократија, аристократија, монархија и који је данас демократија. Људски дух је тај који је био Вавилон, Тир, Јерусалим, Атина, Рим, и који је данас Париз...'' Јасна је поента.

Византија је сама део Римског царства, које је Запад. То се јасно види из њене унутрашње организације, церемонијала, обичаја, праксе - римски период домината. Не заборавите на западне утицаје у доба Немањића, који су неспорни, како у политици, тако и у економији и култури. Не заборавите да су српске сеобе ишле првенствено на запад, не на исток, где се пре ФР формирала западњачка свест.
Препоруке:
10
9
66 четвртак, 18 април 2013 16:45
Srdja
Najveća je iluzija koja se nameće ovom narodu €U. Njena je svrha odvraćanje pažnje sa onog što je neposredno i bitno na daleko i maglovito.
Препоруке:
9
1
67 четвртак, 18 април 2013 16:49
Srdja
€U učestvuje u političkom procesu u zemlji i pomaze opsenare nudeci im privilegije u svojoj birokratiji. Opsenari opstaju pre svega zbog namerno dizajniranog kvazidemokratskog politickog sistema u kome ne snose nikakvu odgovornosti za reci i dela.
Препоруке:
9
1
68 четвртак, 18 април 2013 17:06
Srdja @ Robespijer
Da je sfrj imala pravnike i pravo, oni bi je nazvali onako kako jeste: Zdruzene Oznaške Jedinice Balkana. U suprotnom je moglo i Mars.
Препоруке:
6
3
69 четвртак, 18 април 2013 17:37
влкс
Тако сте арогантни а пуцате са незнањем као и ваш ментор. http://ipf.rs/ustavno-pravo/preambula-ustava-srbije/ Молим да се објави овај линк како би Робеспијер могао нешто паметно да прочита. Не сумњам да ће и из овог линка он извући закључак како је у праву. Пошто Дачић и СПС увек морају бити у праву. Цитирајте шта је Чавошки говорио о нпр. успостављању царинских прелаза односно угрожавању територијалне целине и како је упутио тужилаштву кривичну пријаву против Тадића и Борка Стефановића.
Препоруке:
10
7
70 четвртак, 18 април 2013 19:42
дејан ар.
Ух какава анализа. Текст године.
Препоруке:
11
0
71 четвртак, 18 април 2013 21:21
фристајло
једнорог
Револуције су нас и довеле довде.
Лоше револуције су нас довеле довде; нисам се прецизно одредио, због простора.


...знамо да су безвезарије, али морају да се играју.

Слажем се, само се бојим да наша "елита" нема зрелости, знања и способности да игра ту игру.
Револуција је и хајдучија. А да за промену, између Карађорђа и Кашанина, одаберемо овог другог,

Лоше револуције су хајдучије; на то сам покушао да скренем пажњу Робеспјеру- очито неуспешно. Јер, избор тип- Карађорђе или Кашанин?- привилегија је јаких и моћних, а нама тај избор није избор, већ принуда.
Да смо сви редом "кашанини", у судару са насиљем које се спроводи над нама- не вреди нам много; не оставља се нама ни најмање простора за дипломатско маневрисање.
Сетите се Првог св. рата, свих "акробација" које је Пашић изводио; а ипак су нас напали, и знате шта је било после.
Мудрост јесте корисна; али, тек комбинована са силом- даје резултат.
Препоруке:
6
2
72 четвртак, 18 април 2013 23:15
сељак беземљаш
&Једнорог
Милорад Екмечић у књизи ДУГО КРЕТАЊЕ ....посднаслов
ИСТОРИЈА СРБА У НОВОМ ВЕКУ (1492-1992) друго издање 2008.г. Хердера наводи на страни 129 као творца
изреке да ће лингвисти а не генерали постављати границе држава..

Ову незаобилазну књигу Екмечић завршава тако што пише:
"Историја грађанског рата 1992-1995 вођена је у оквиру меричког аксиома да српски народ ......политички мора остати у исфрагментирном стању без вишег степена јединства. Слично као са нацистичком окупацијом 1941, Срби нису изгубили само своју државу, него и историју кроз коју је она стварана. ..Сједињене Државе сваки свој ратнички и политички подухват представљају као ослободилачку акцију против диктатуре и угњетаванња мањина.
Будућност гледамо кроз таму."
Препоруке:
10
2
73 четвртак, 18 април 2013 23:38
Јеца
Ништа не бих ни додала ни одузела. Никада не пишем коментаре али у овом случају сам морала да изразим своје одушевљење текстом. Сачуваћу га и препоручиваћу свима у месецима и годинама које су пред нама.
Препоруке:
11
0
74 петак, 19 април 2013 09:23
брм
@влкс, Робеспијер, Горан Јевтовић
уф колико полемике око преамбуле која НЕМА ПРАВНО ДЕЈСТВО,а у којој је прокламован континуитет (КОШТУНИЦИН "ЛЕГАЛИЗАМ", тј. контрареволуција неизвршеној револуцији- незапочетој транзицији 5. октобра) са комунистичким системом будући да наставља тип територијалних подела - аутономне покрајине, који постоји само у совјетским моделима, а демократска/либерална традиција га не познаје...
практичан ефект те преамбуле је једино да је дефинисана територија која, након референдума тамошњих становника, АКО ВЕЋИНА ОДЛУЧИ, КАО ШТО ЈЕ ОДЛУЧИЛА, може правно беспрекорно да се отцепи...
ЕТО ТО ВАМ ЈЕ ПАТРиЈОТСКИ МОЗАК ... само штете и празнословље ко што је овај текст, без иједног конкретног предлога шта чинити ..ајд сад нелустрирани другови - лупајте минусе
Препоруке:
1
8
75 петак, 19 април 2013 10:09
једнорог
@Фристајло, Сељак беземљаш
Пораз не би смели да претворимо у непоправљиву катастрофу. По мени, треба да радимо исто оно што су радили наши преци у поразу и ропству. Прво, бежати што даље од Дачића, Тадића, Вучића... Тај свет има проблем са Заветом и Клетвом и треба пустити Судији да пресуди. Онда направити инвентар: шта имамо (цркве, обичаји, књиге, гробља, предања...) и колико нас је. Почети стварати "паралелну" Србију, ону трајну, скривену, коју сведочи Танасић. Дакле, није непоправљиво, има младог света, који има ту "генетску" предиспозицију (аристократија духа). То се не учи у школи, ни у кладионици, ни на б92. Треба чувати и неговати такав млад свет (који мора да изроди што више деце, јер треба бар три генерације да би се зачела елита. "Ово" што имамо није елита, већ ...). Ко је за турчење ("модернизацију") нека га. Миц-по-миц лабавити ужад којом смо везани. Ући сада у отворен сукоб био би крај нације. То је, по мени, пут за Васкрс Вечне и једино вредне Србије.
Препоруке:
3
1
76 петак, 19 април 2013 10:52
Питање за брм-а премудрог
А шта "предлаже" лустрирани и премудри брм? Где су конкретни предлози човека који већ годинама "не празнослови" као анонимни коментатор НСПМ?

Шта предлажете? Да направимо времеплов и вратимо се у 2006. и онда гласамо против Коштуничиног устава? Да се вратимо у '41. и подржимо Хитлера? Да се вратимо у XIV век и сви прихватимо ислам? Шта ли смо то згрешили Богу, па чак ни продуктивни, паметни и способни брм данас не може да нам помогне?

Дакле, брм, реците нам шта сте то Ви урадили да Србију, па да имате право да некога прозивате због "празнословља"? Јесте ли макар написали нешто?

Ако ћемо Вас да послушамо, ми "конкретно" треба да прекрстимо ноге, пустимо Косово, РС, Војводину, Рашку, Црну Гору низ воду и онда псујемо мајку комунистима док не поцркамо од глади. Ви замишљате српску политику по моделу монтипајтоновског Judean People's Front crack suicide squad. Потражите на Јутјубу ако не знате о чему је реч...

И уживајте у минусима, за боље нисте!
Препоруке:
9
4
77 петак, 19 април 2013 11:26
брм
"Где су конкретни предлози човека који већ годинама "не празнослови" као анонимни коментатор НСПМ?"

ovo postavљam već ne znam koji put, раније се велики обавештајац Јефтовић питао ко или шта се крије иза "опскурног ника", није му пало на памет да су то најобичниј иницијали имена и презимена анинимуса ево линк па бирај бајате текстове... ви сте сви овде нови, након што су армије талибана растерале све нормалне коментаторе и ауторе са нспм-а пре 4-5- година, па не знате... не знатеб да се некада овде аргументовано полемисало између потпуних неистомишљеника ..и нико није био издајица замислите..
http://www.nspm.rs/search/newest-first.html?searchphrase=all&searchword=%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D1%80+%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%9B
линк на свежије ти неће допустити супермодератор
http://branali.blogspot.com/
http://prevrat.com/
tako da se nećeš upoznati sa konkretnim predlozima
Препоруке:
2
6
78 петак, 19 април 2013 11:30
брм
Закључити да, кад критикујем то што се одушевљавате идеологијом реметилачког фактора Анте Павелића примењеном на "другусрбију" и састављате спискове Срба, комшија за одстрел попут ваших усташких колега, изведе закључак да би да подржим Хитлера из времеплова, може само ...
Препоруке:
2
5
79 петак, 19 април 2013 11:43
Милан
Изванредно је овде показано да они, западне архиапостате и христомрсци, који би да разоре животворност косовског наслеђа на српској земљи и угасе светиљку живоносног Косовског завета у српском срцу као "штетну религијску митологију" сами стварају праву секуларну митологију у функцији најогољеније зверске похоте своје васељенске прождрљивости!
Препоруке:
3
4
80 петак, 19 април 2013 12:04
зналац
@једнорог

Што се Хегела тиче, код Екмечића у "Дугом кретању..." помиње се реченица: "Словени заузимају више места у простору, него у историји",


не треба Хегела нипошто узимати као еталон немачке мисли. Он се "истакао" и неким противсрпским ставовима, али то је више било у духу времена; а није био историчар. То је мислим више ствар преузимања тада општих ставова историје; која, као што рекох - није била његова струка.

Уосталом, Хегел је и "дух" нацистчке Немачке. Треба уважавати Канта, Шилера, Гетеа - то су представници оне праве Немачке, чији је дух преносио у Србе и Чика Љуба (Љубомир Ненадовић).
Препоруке:
3
2
81 петак, 19 април 2013 12:07
зналац-- наставак
Лепа Германијо! сваки несебични космополит са особитим поштовањем признаје твоје велике заслуге за цео људски род; и сами Славени (који оберучке примају твоју цивлизацију и просвету, па страхујући за своју народност, мрзе те), имају пословицу која вели: "Немац - светац."

Лепа Германијо! Идеалима - на које сви народи у будућности гледе - ти си најближа: вештини твога ума и твојих руку диви се свет. Твој напредак, то је напредак целога човечанства. Ти си оно сунце што од запада истоку путује да светлост донесе удаљеним народима; докле допиру зраци твоје просвете, дотле је видело. Ко год љуби право развиће људскога рода, треба да ти жели свако добро; зато и ја - твојом светлошћу обасјан и од детињства грејан - свршујући ово писмо, устајем на ноге и са неком побожношћу вичем: "Живела Русија!"

rastko.rs/rastko/delo/10187
Препоруке:
4
1
82 петак, 19 април 2013 14:33
Љуба
Заморан и контрадикторан текст.Ценим да се ових десет тачака или бајки како их аутор назива,може сажети у две.Десет их је чисто због форме,као и већина промишљања.
Препоруке:
4
8
83 петак, 19 април 2013 17:53
Tomic
Bravo!!! Svaka cast autoru!!!
Препоруке:
6
0
84 субота, 20 април 2013 18:44
влкс
@Робеспијер,брм
Теоретичари који одговор на ово питање(правне природе преабуле) траже ослонцем на садржај преамбуле и начин на који се она саопштава, одричу правни карактер програмским, идеолошким, и декларативним одредбама, док одредбама чији садржај је кокретан, обликован као правна норма, не одричу правну природу. Као пример се наводе преамбуле устава Француске из 1946. и 1958. године. Њихов саставни део је Декларација права човека и грађанина.

Уставно право, проф. др Маријана Пајванчић, 2008. година.
Препоруке:
1
1
85 субота, 20 април 2013 22:39
брм
влкс
@Робеспијер,брм
захваљујем се на подсећање на једину професорицу коју сам гађао индексом ... не могу да прежалим што нисам сачувао њен уџбеник терорије државе из 80. тих.. антологијски бејаше, да видите ко је све у данашњем Илирику доктор наука...
признајем поклопио си ме са овим аргументом..
Препоруке:
2
0
86 недеља, 21 април 2013 00:16
влкс
Можда бих је и ја гађао да сам посећивао њена предавања. Ово нису њене речи наравно, већ је добар део копи-пејст методом преузет од Миодрага Јовичића. Постоји случај у упоредном праву и постоји намера уставотворца. Сасвим довољно да непристрасни суд одлучи у прилог да је део преамбуле уставна норма.
Препоруке:
3
1
87 понедељак, 22 април 2013 00:26
neko tamo daleko
4. „Пропашћемо у (само)изолацији.“

scenario koji bi doveo do samoizolacije je sledeci - sporazum iz Brisela propada, vojska Kosova napada i proteruje Srbe, Srbija je nemocna da ista ucini osim da se povuce iz evro-integracija i zapreti da ce Kosovo povratiti silom kad tad....

epilog je satanizacija rezima u Srbiji, nepoverenje investitora i ekonomski sunovrat... posledica je totalni raspad zemlje = odvajanje Vojvodine, Sandzaka, juga Srbije, vlaske krajine, Sumadije......tj. potpuna propast..

5. „Бомбардоваће нас.“
Da. Ako Srbija vojno reaguje na proterivanje Srba sa Kosova, bice optuzena za napad na suverenu zemlju koju je NATO stvorio i oseca se duzan da je brani...ne treba zaboraviti ni da je Albanija clanica NATO pakta....

6. „Устав је мртво слово на папиру.“
Ustav pokrajine Kosovo je trenutno u suprotnosti sa ustavom Srbije. Ustavni sud Srbije bi trebao da reaguje i zahteva od pokrajinske vlade da npr. pogresno koriscenje termina "drzava" zameni sa "pokrajina"...
Препоруке:
1
3
88 понедељак, 22 април 2013 00:37
neko tamo daleko
7. „Резолуција 1244 је мртво слово на папиру.“
Rezolucija 1244 je za nas manje vazna od ustava Srbije...rezolucija 1244 ogranicava suverenitet Srbije na Kosovu (npr. maksimum 1000 i kusur policajaca)...Rezolucija je bitna kao brana medjunarodnom priznanju Kosova... medjutim nije bila od pomoci.... Kosovo se moze vratiti samo ako Srbija ekonomski i vojno ima dovoljno snage..

8. „Време ради против нас.“
ovo se odnosi pre svega na to da sa prolaskom vremena
sve vise zemalja priznaje fakticko stanje, da je sve manja sansa da se izbeglice vrate, da Srbija ne moze da vrati Kosovo dok ne bude ekonomski i vojno mnogo jaca nego 1999-te (a sad je mnogo slabija)...
Препоруке:
1
3
89 понедељак, 22 април 2013 00:51
neko tamo daleko
9. „Никада нећемо признати независно Косово.“
Srbija treba da nastavi sa intenzivnom diplomatskom aktivnoscu kojoj bi zemljama koje jos nisu priznale Kosovo objasnila svoje argumente - npr. da sporazum ne predstavlja priznanje Kosova(kako ce tvrditi albanske diplomate u poseti istim zemljama) vec pokusaj da se razdvajanjem pitanja statusa od pitanja prakticnog zivota omoguci srpskoj zajednici na Kosovu da zivi koliko toliko normalan zivot bez stalnih sukoba i nemira...

10. „Када уђемо у ЕУ то више неће бити битно.“
za Srbiju je bitno da bude na putu ka EU...jer je kao takva privlacna investitorima - dovoljno stabilna da garantuje sigurnost poslovanja, dovoljno jeftina da im se isplati da presele proizvodnju iz npr. Nemacke ili Svedske u Srbiju... a da udje u EU ne mora.
prednost ulaska u EU i Kosova i Srbije je da su zakoni i sistemi usaglaseni...pa onda ostaje samo da se razresi pitanje paravojnih formacija na Kosovu i pitanje usaglasenosti par odredbi ustava Kosova sa ustavom
Препоруке:
1
4
90 субота, 27 април 2013 19:00
Друг из России
Отличная статья! Всё разумно, взвешено и остроумно! Свака част! Обсуждали Вашу статью с друзьями, всем очень понравилось.
Спасибо большое.
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер