среда, 24. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Комшић брани Сарајево

Kоментари (37) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 30 август 2013 13:18
Hadžiahmetovićeva "Liga za Sandžak"....
Ima Željko "konja za jahanje", sami se nude.


Da je tekst pogodio u srž može se vidjeti na linku:

http://www.youtube.com/watch?v=34TgouS-r70


Šta ovi poput Hadžiahmetovića traže u Srbiji i kako srpska vlast dozvoljava da takvi rovare po Srbiji?
Препоруке:
19
1
2 петак, 30 август 2013 13:36
Хаџиахметовићева "Лига за Санџак"....
Комшић "брани Босну" у Сарајеву, али ови "бране Санџак" у Србији.Како то?Ако не вјерујете погледајте на линку:

http://www.youtube.com/watch?v=34TgouS-r70
Препоруке:
12
1
3 петак, 30 август 2013 13:45
Хаџиахметовићева "Лига за Санџак"....
Постављам питање српској власти у Србији.Како дозвољавају да неко у Сарајеву региструје удружење у чијем се називу налазио дио територије Србије (Санџак).Зна се да је то дио Србије и шта неко има и одакле му право да региструје удружење које у себи садржи име теритроијалног дијела србије (Санџак).Зар Србија не би требала да упути протесну ноту Сарајеву због тога, што су дозволили регистрацију таквог удружења?Зар се треба толерисати да "свакојаки мисионари" долазе у Рашку и држе говоре као овај "мисионар" на линку:

http://www.youtube.com/watch?v=34TgouS-r70
Препоруке:
11
1
4 петак, 30 август 2013 15:12
Republika Srpska Vojvoda Djuic
Branio Sarajevo tako sto je istjerao 250 000 Srba I hiljade ubijenih srba to samo miljacka zna kao I markale on svoje zlocine prebacio na Srbe da su oni ogovorni. Bog mozda mu oprosti ako prestane s budalasinama djed mu bio cetnik antifasista bori se protiv Pavelicevih I Titovih Ustasa a on povapirjeo prvo proso u Hrvate sade I njih izdao pa posto Bosnjak. On nije nista drugo od onih koji su harali I unistavali Srpsku I Srpski Narod 500 na Balkanu to kazem zato sto je nedavno izjavio da ako Srpski Narod Srpske trazi slobodu za koju pop Dujic dragom Bogu molio Komsic poziva da se reintegrise terror na Srpski Narod Republike Srpske to oruzijem. Komsic nezna ni malo sta je demokratija pa zar Komsic povapireni samozvani Bosnjo nezna da Republika Srpska demokratski I Bozijom voljom moze da zivi kako njen Narod Srpski zeli normalno za Muslimane I Hrvate u Republici Srpskoj EU standardi ljutska prava. Republika Srpska daje Bosnjacima I hratima prava EU standardi a on poziva na oruzije.
Препоруке:
18
3
5 петак, 30 август 2013 15:48
Жељко "четничке крви"
Republika Srpska Vojvoda Djuic


Хеј мој војвода да га види његов ђед, а вјероватно га гледа заједно са Дражом "са небеса", па да му каже, куш магарче, за кога сам ја четничку кокарду носио да ми сада ти магарче српство нападаш и да Алији служиш.


Ко не зна Жељка комшића ђед је био четник 2са дна каце", прави љути "Озренац" четник.

Више на линку:

http://www.telegraf.rs/vesti/808501-hrvat-zeljko-komsic-potomak-cetnickog-vojvode
Препоруке:
10
3
6 петак, 30 август 2013 16:31
vjecni mir
Paradoksalno ali istinito,
samo ravnoteza straha moze ocuvati mir. Najbolje bi bilo da se ponovo oforme magacini TO, svakom konstitutivnom narodu po 100-200 hiljada cijevi i lake artiljerije sa dovoljnim kolicinama municije. Dakle skladista u npr. Sarajevu, Banja Luci i Mostaru. Neka ih cuvaju ove zajednicke OS. Jer da zapuca zna se iz 90-ih kome je najteze bilo doturiti, a ko nema dovoljno mts-a mora potpisati sta god mu se ponudi. Iz Srbije za vikend mogu konvoj slepera dotjerati (kao sto su i radili).
Komsic je marginalac, ali je vece ratno huskanje pricati o disoluciji negoli konstatacija clana predsjednistva da ce biti ljudi koji ce BiH da brane. Konacno, u normalnim drzavama, savaki predsjednik bi isto tako postupio i niko u tome ne bi vidio nista sporno.
Препоруке:
10
15
7 петак, 30 август 2013 17:21
Drasticna razlika
vjecni mir@

Dodik nikada nije pozivao na oruzje nego je govorio o mirnoj disoluciji politickim sredstvima. To su i neki u Sarajevu priznali rekavsi da se Komsic glupo izletio prizivajuci ratnu opciju, a Dodik ga nakon toga poklopio pricom o miroljubivom, uz pomoc politickih mehanizama, razilazenju. Da li je ravnoteza straha i ravnoteza u naoruzanju pomogla da se ocuva Varsavski blok?
Препоруке:
13
3
8 петак, 30 август 2013 19:12
Republika Srpska Vojvoda Djuic
vjecni mir @

E moj jaro pa razlika je velika vidise iz nebjeske Srpske sa zvjezde Nebule. Lisabonski sporazup postovanje 3 naroda Srba ,Hrvata, I Bosnjaka no Bosnjaci su isli na varijantu Bosnjacva pokrstenje Srba kao sto su Turci radili to jes TuroBosnjaci I Ustasehandzari nekada a ovi sada to jest moj Komsic koji je izgubljen u svemu ovome odrijekao se culture I tradicije svojega djeda a sto je najgore odrijeko se antifasizma pa djed mu je bio najveci antifasista u Cetnicima redovima. Evo Kusturica je lijepo objasnio da svaki Bonjak ako bude htijeo da istazi svoje porijeklo videce da je Srbin I to Turskim kartotekama. Srbi nijesu htjeli da vas silom povrate Srpskom rodu priznali su vam kulturu Bosnjastvo nasledstvo Turaka. Bosnjaci bi silom da od malo prostalih Srba u Republici Srpskoj naprave Bosnjake prekstavanjem peko putovnica vidi sad ko krsi ljudska prava no molise Bogu da vam oprosti kao I za markale a I za Srebrnicu saznace se sve 1 dana Zaklela se zemlja raju I Bogu.
Препоруке:
11
4
9 петак, 30 август 2013 20:10
vjecni mir
Upravu si,
i ja znam reci Bog vam sudio upravo po Jevandjelju na koje se pozivate, ni po cemu drugom; srece i zdravlja imali taman koliko istinu govorili i koliko to vasa djela zasluzuju! (isti taj tretman, dakle taman da Jevandjelje bude jedini zakonik, prihvatam za 'svoje' i najblizu mi familiju) Kud ces bolje.
Pa zar svijet dok su postojala dva bloka nije bio makar zeru pravicnije mjesto za zivot?!
Komsic (ponovo velim nebitan lik),
samo je konstatirao da ce biti ljudi koji su spremni da brane BiH. Moze i Mile isto reci za RS i neznam sta je tu problem.
Vjerujte mi najbolje je rjesenje magacini TO - svako neka ima istu kolicinu. Ima jedna lijepa misao: Da bi izbjegao borbu moras biti spreman za borbu!
Препоруке:
7
7
10 петак, 30 август 2013 20:57
синиша @ večni mir
Ви очигледно нисте православни хришћанин.

Према нашем закону Бог не кажњава. Бог штити и чува, а људи једни другима наносе зло, или чак и природа, али најчешће човековим утицајем. На пример произведете јак звук у Алпима и деси се снежна лавина.То није учинио Бог него је човек својим делом покренуо у природи ту несрећу.

Ту је разлика између Јеванђеља и Курана. У Јеванђељу нико никоме ништа не прети него само указује којим путем треба ићи. У Курану пише како треба поступати са верницима или неверницима, са онима који крше закон и сличо. Можда је Куран у праву, ко сам ја да судим, али кад већ потежете питање Јеванђеља, да знате, Бог не кажњавва. Кажњавамо се сами и други људи, понајвише зли људи кажњавају. Некад са разлогом, а некада богами и из чиста мира.
Препоруке:
8
1
11 петак, 30 август 2013 21:21
vjecni mir @ sinisa
Sinisa, odlicno ste vi razumjeli sve sto sam maloprije napisao,
ovdje svako (i ne samo ovdje) cita ono sto zeli da cuje, ono sto opravdava njegove postupke i ne dovodi ih pod sumnju. Sad bi mogli divaniti danima o interpretacijama tog cina 'kad dodjes Bogu po istinu'... Ustvari sad bi ja sa vama kroz teolosku raspravu trebao da zaobidjem sustinu poruke. Sve te maratonske rasprave i razmjena misljenja su kao administracija - nacin da iscezne humanost i ljudskost. A ona je upravo sadrzana u onome sto ste procitali: Ako ste pravi vjernik i sigurni u sve sto tako olako ukucate, uzivajte - cekaju vas 'nebeske njive'.
Kad vidim ovdje o kakvim stvarima pisu sa takvom nepromisljenom lakocom ponovicu: Bog vam (i meni i djeci mojoj!) dao srece i zdravlja taman onoliko koliko istinu govorili i koliko vasi postupci to zasluzuju.
Препоруке:
4
5
12 петак, 30 август 2013 22:29
Svaka na mestu!
Bravo.
Препоруке:
3
0
13 субота, 31 август 2013 11:52
синиша @ večni mir
Волео бих ја да сам већи верник, али ја сам нажалост врло скроман верник, међутим заиста према свим сазнањима православи хришћани би требало да знају да Бог не кажњава.

Можда сам ја танак верник и због неких прича које сам чуо о "божијој правди",.

Једна иде овако. Ишао Бог Земљом да види шта раде људи. И сусретне једног човека и замолига да му да чашу воде, а тај човек ногом покаже на бунар и каже, ено ти бунара па пиј. Затим Бог настави даље и сусрретне једну жену и њу замоли за чашу воде. Она устане, узме чашу наточи му чашу воде и још му каже изволите, на здравље.

Прича се завршила тако да је Бог спојио њих двоје да би та вредна и паметна и васпитана жена помогла оном неваспитаном лењивцу да опстане.

На божију правду се може гледати и тако. Надам се да се нисам огрешио,а и да ви будете мало опуштнији и да схватите да су и српске жртве исто тако људи као и бошњачке. И да их је било отприлике исто. И да Срби нису извршили агресију, био је грђански рат.
Препоруке:
5
0
14 субота, 31 август 2013 14:15
vjecni mir
Sinisa neznam gdje c si bio '92. ali veoma dobro znam o cemu ti govorim. Tvoje je legitimno pravo da idealiziras srpske borce, zato sjedi jednom pa se zapi s nekim od tih 'casnih' artiljeraca, pa ga cisto radi sebe priupitaj koliko ga je bilo briga gdje ce granata pasti. Ja sam ih gledo kako istjeraju trocjevac, pragu, tenk... i iz ciste dokolice pale stanove i orgijaju po mom naselju, cak nisu imali potrebe ni da sakrivaju orudja jer dobro su znali da sa nase strane nema oruzja tog kalibra/dometa. Djecom ti se kunem da je to bilo cisto izivljavanje! I tako godinama. Cak se jos smiju i radio vezom najavljuju koju ce sljedecu zgradu zapaliti. Vjeruj mi ne postoje nikakvi cinicni 'spinovi' koji to mogu abolirati. Ima jedino ona izreka sto sam u Srbiji cuo: Ko prizna pola mu se prasta, ko ne prizna prasta mu se sve. Ali polako...
Препоруке:
3
4
15 субота, 31 август 2013 15:31
синиша
1992. године сам био у Београду на редовном школовању. 1997. године сам био у Хагу у суду као експерт уједињених нација и онако успут сам им доставио списак војних складишта и списак наоружања у тим складиштима, како кратких тако и дугих цеви. Мислим на складишта у БиХ. Број складишта која су пала у руке муслиманских формација у марту и априлу 1992., и број дугих и кратких цеви које су поседовале муслиманске формације је био сасвим довољан за још пет година рата. И Срби су имали толико.

Такође сам им дао и снимке наоружања са Малог поља које су имали муслимани, најсавременији снајпери и возила, топови, и друго оружје. Лажи о ненаоружаности Бошњака су давно пале у воду.

Заиста ти верујем да је било идиота са свих страна који су оружјем малтретирали недужне где су могли.

Никада се не запијам са било ким да бих нешто дознао, нити сам нити ћу. То ми је тако примитивно и одвратно.А бутељку вина и то белог, кад ружице нема, попијем искључиво са супругом и кумовима уз вечеру.
Препоруке:
6
0
16 субота, 31 август 2013 18:41
vjecni mir
Goarak smijeh, necu ulaziti u to sta si predao,
a glupo mi je da ti se vise kunem. Ja i svi ljudi sto ih u Sarajevu znam izasao sam iz rata bez licnog naoruzanja. Ispucao za citav rat manje negoli jedan srpski vojnik kad senluci za rodjendan. Vjeruj mi da je bilo pucao bih itekako, jednostavno NISMO IMALI! Pa samo kod nas je bilo moguce da se vojska puca smjene a da puska ne izlazi iz rova. Frustrirajuce je to! Da sam mogao da ti uslikam samo jedan vocnjak gdje se kao u paukovu mrezu upletes u zice od maljutki. Maljutka je sofisticiran projektil, na crno 10-15 hiljada eura i koristi se za birane ciljeve. Ali JNA je nekom imbecilu dala sleper toga pa je njegov trening umjesto na trenazeru u Bosni kostao par miliona. Besmisleno! Vjeruj mi, samo skladiste u Faleticima da se nisu neckali u TO (odnjela im JNA pred nosom), drugacije bi sve izgledalo. Tvoje je pravo da me uvjeravas da ne vjerujem vlastitim ocima...
Препоруке:
1
5
17 субота, 31 август 2013 19:55
синиша @ vječni mir
Што се касарни тиче сигурно је све оружје које је било у касарни у Лукавици је припало Србима. Али шта је било са касарном Виктор Бубањ или Маршал Тито? Шта би са тим наоружањем? Или складишта ТО. Коме припаде Љута код Коњица или Високо?

Сасвим је друга ствар што су можда Јово Дивљак и Јука Празина заузели та складишта и тражили да им се исплати из трезора који је био у Бранка Шотре улици и који је у личном поседу држао Изетбеговић.
Пазите ову рачуницу. Колико је Сарајево имало становника, преко 450 000. Колико Пале око 11 000.

Било је људи на Грбавици, и на Илиџи и около Сарајева. Али бројчани однос између Срба у Сарајеву и Бошњака је био 300 000 Бошњака наспрам 30 000 Срба, плус 100 000 Срба који су били практично таоци у самом граду, служили су за копање ровова испоред предњих линија бошњачке војске, као живи зид. Зар не?

Други моменат је географска конфигурација, Срби држали Требевић, а Бошњаци ТВ и трезор. Неко је имао једну предност или недостатак,а неко другу. Итд.
Препоруке:
5
0
18 недеља, 01 септембар 2013 02:04
vjecni mir
Pa JNA je temeljito ocistila sve prije nego je ostavila, nadji arhive dnevnika: Konvoji slepera su jos prije sukoba izvlacili ne samo mts iz kasarni i skladista TO vec sve sto je valjalo iz fabrika. Kad govorim o 'ravnotezi straha' radim to upravo sto znam sta nam je bio hendikep. Ti slobodno i dalje vjeruj da jedan srpski borac vrijedi koliko deset protivnickih i da ovamo niko pusku preko ramena nezna staviti. Srpska vojska nije znala sta je artiljerijska priprema do Oluje. Uzmi podatke UN promatraca: Na Gradacac je znalo pasti tri puta vise granata negoli na Knin pa su izdrzali. Nazalost, mi smo vremenom razvili rezistenciju na artiljerijsku pripremu - ne ubija svaka. 100% sam ubjedjen, da smo bili spremni ne bi nas ni napali. Sad potpisujem: Svima puna skladista, dabogda zahrdjalo, ali ko se na mlijeko oprzi i u surutku puse...
Препоруке:
1
4
19 недеља, 01 септембар 2013 19:18
синиша @ večni mir
Свако па и ви, наравно и ја, има право на своје митове, легенде, пропаганду, али и комплексе. На комплексе сам помислио кад сам прочитао онај део вашег кломентара у коме говорите са моје стране ничим изазвани о вредности српских и других војника и о војним способностима. Неке способности и Бошњаци имају и најбопље су их показали баш у крају о коме говорите, У једном дану је поклано 500 Срба на Озрену, и данас их траже мртве. Већином цивили, жене деца и старци. И то је нека способност. Нису их поклали зубима него неким оружјем које по вама нису ни имали.

Али, Градачац је био на линији коридора. И са српске стране ту линију фронта од априла 1992. до новембра 1992. године је држало у просеку двадесет спских бораца. Не знам колико их је било са муслиманске стране, али да сте знали да их је свега 20 да чувају коридор сигурно би их подавили као пилиће. Страх је чудо, а у страху су велике очи. Причињавали су вам се и авиони и камиони. А своје нисте видели, увек вам било мало.
Препоруке:
3
1
20 недеља, 01 септембар 2013 20:48
vjecni mir
Ne treba biti pametan, niti ti treba akademija kopnene vojske za 'genijalne' srpske vojskovodje. Magacini puni - a i moji su izdvajali za njih - puni sleperi, posaljes vod ili izvidjace, ako prodju idu dalje, ako metak ispali se na njih vratis ih nazad te ponovo artiljerija. To je nacin ratovanja odkako artiljerija postoji. Naravno sve je to slavljeno kao nadnaravna vojna doktrina. Pravi rat je ono sto su imali Romel i Montgomeri. Da su pokazali to protiv HV i Oluje rekao bih da umiju.
Ali mogu razumit:Sto bih rizikovao vojnika kad imam slepere granata. Bitna stvar: Ocaj cini heroje. Kao kad bi nas opremio NATO pa da odsjecemo B.Luku i onda uz 'bizantijski cinizam' tvrdimo da se sami granatiraju. Nesumnjam da bi tad i vi pokazali herojske primjere. U ovom ratu, uz takvu JNA ostavstinu, jednostavno niste imali potrebe za junastvom. Pa mozes li samo hipoteticki zamisliti obrnut srazmjer naoruzanja. Ne, ne, zadnji rat vam nikako nije za ponos.
Препоруке:
1
3
21 недеља, 01 септембар 2013 20:53
Ivan Aleksić
@vječni mir

Slažem se da zadnji rat nije baš za ponos, ali mi nije jasno kako ste zaključili da za vas jeste?
Препоруке:
1
0
22 недеља, 01 септембар 2013 21:30
синиша @ vječni mir
Ако бисмо погледали чињеницама у очи можда бисмо се отрезнили и постали ако не бољи људи оно бар разборитији.

Ево једног примера.

Сребреница је била заштићена зона и није се смела употребљавати артиљерија. Годинама се прича о Сребреници, али још нико није тврдио ни од странаца ни од Бошњака да је употребљавана тешка артиљерија. Минобацачи су пешадијско наоружање. У Сребреници је било 8 000 ( осам хиљада ) муслиманских бораца који су имали пешадијско наоружање као и Срби. Под непосредном командом Ратка Младића Генерала, је било 450 војника. У ширем рејону су постојали српски територијалци који нису учествовали у војнима акцијама, али који јесу били у некој форми сеоских стража. У Сребреницу је ушло 100 ( сто )српских војника. Сребреница је била потпуно напуштена и ни једну гранату нису испалили и никога нису убили ни ранили приликом уласка у Сребреницу.

Ви видите, шта је ту пропаганда, шта је лаж, шта истина, а шта очај и храброст. И шта је злочин и шта је лажни геноцид.
Препоруке:
4
1
23 недеља, 01 септембар 2013 21:51
vjecni mir
Ponovo cu samo spomenuti onu zelju koja je mogla prethoditi teoloskoj raspravi kada tako ubjedjeno govoris o istini. Vidi se da nisi bio u ratu i da pojma nemas sta znaci redovita opskrba.
Za sve eventualne buduce sukobe jedinu bojazan imam samo za kolicinu municije. Pa pitaj bilo kojeg profesionalnog oficira kad su ravnopravno naoruzane strane koliko treba biti brojniji napadac i da je opet neizvjestan ishod. Vjeruj, sto dobro ukopanih ljudi sa dovoljno mts-a sila treba da ih izbijes iz cipela.
Zato bih insistirao da svi imaju svoja TO skladista, nikome ne zelim taj strasni nesrazmjer koji je moju generaciju zapao.
Препоруке:
1
4
24 понедељак, 02 септембар 2013 08:44
синиша @ vječni mir
Нисам ни теолог, ни филозоф нити петнаестогодишњак да ме муче питања апсолутних истина. Ја сам скромни судски вештак и мене занимају само судске чињенице као на пример да ли је било метака, и дурге муниције и колико комада.

Муслиманске снаге су контролисале између осталог Коњиц где се налазила највећа фабрика метака у СФРЈ која је снабдевала мецима пола планете. фабрика је радила цело време рата, са нешто мање радника, али је радила. Дакле метака и друге муниције сте имали. Мада, има ту једна мала измена. Бошњачке власти су добијале огромне своте од арапских земаља, хиљадма пута више новца него што су имали Срби. За те паре су могли и куповали су муницију и из иностранства, а и из Србије преко Грађанског Савеза Србије.

Било је ту уграђивања толико да су од уграђивања, ваших лидера се куповали станови од Фиренце, Бурсе, Њујорка до Флориде.

Шта је бошњачком трговцу муницијом било да купи сину стан у Њујорку од десет милиона долара.

А НАТО бомбардовање, и то се платило.
Препоруке:
5
2
25 понедељак, 02 септембар 2013 10:04
vjecni mir
Ti si garant od onih vjestaka sto uporno tvrde kako je lakse dobaciti oruzje iz Teherana negoli iz Malog Zvornika gdje EU posmatraci nisu dali 'muha da prodje'...:)
Kad govoris o namjenskoj idustriji, moras govoriti io repro materijalu. Nazalost, ti to ne moras vjerovati, prve rucne bombe sto su me zapale bile su jadne: Pravljene u Zici a exploziv za njih je vadjen iz neexplodiranih srpskih projektila. Za kompletiranje municije pjesadijske, ljudi su preko Grepka u ruksacima nosili kapisle iz Gorazda - tako je ta famozna namjenska funkcionirala. Ako mislis da je u Srebrenicu moguce helikošpterom dostaviti minobacacke granate, pa to je suludo. Helikopter moze donijeti taman koliko jedna baterija za dan moze ispucati. Da smo bogdom mogli imati granicu pouzdanog saveznika za snabdijevanje, vjeruj mi drugaciji bi rat izgledao.
Mislim da si 100% svjestan svega, ali kako rekoh: Ko ne prizna prasta mu se sve. Konacno, zasto bi to i priznavao?!
Препоруке:
2
4
26 понедељак, 02 септембар 2013 10:29
синиша @ vječni mir
Својевремено кад сам у једној страног агенцији за праћење беле Ал каиде, а то су бошњачки терористи, коментарисао хапшење неког Србина, касније је пуштен, који је био оптужен да је слао ракете Садаму Хусеину из Бијељине поставио сам питање " А где је он усјекао те ракете".

Право оружје се не може усјећи у босанским шумама и са тим се можемо лако сложити. Бомбе се могу пренети из малог Зворника, али и из Макарске. Разлика је што је прелаз између Малог Зворника и Зворника неко надгледао а између Макарске и Ливна и Мостара није нико.

Не верујем да ћете икад дознати како се и да ли се допремају Искендери из Русије. А оружје из Мађарске, Пољске па и Техерана јесте допремано преко аеродрома Загреб, па Тузла и тд. Прича о ненаоружаним Бошњацима јесте прошла и вртила се кад је Саудијска Арабија платила Америци да бомбардује Србе, али то што је прошла то не значи и да је веродостојна.

Углавном има дана за мегдана. Довиђења у следећем рату.
Препоруке:
4
1
27 понедељак, 02 септембар 2013 12:15
vjecni mir
Za razliku od tebe 'salonskog nacionaliste' imam dovoljno poznanika s 'druge strane', cak jednog pogodjenog u tenku (mislim da sam bio prisutan) koji su duboko svjesni debalansa o kojem ti govorim. Samo lud covjek moze pomisliti da se '92. onako lako gradovi osvajaju. Pravi rat je trebao otpoceti tek '95. Bas u Tesnju vidio si ona punjenja za Karl Gustav protivoklop, slina na usta mi krene sto to nismo imali '92. Cim je mali kontigent Crvenih strela usao u Sarajevo tenkovi su prestali sluziti kao ofanzivno oruzje - postali su samohotke. Tek '95. su ameri stisli Hrvate da propuste posiljke bez 'ushura'.
ali bez obzira NIKAD vise necete biti jaci nego sto ste bili. Boga molim samo da imamo iste mts uvjete kao vi. Pa ovi ovdje da nemaju Srbiju kao zaledjinu ne bi smjeli ni senlucit' a kamoli zaratiti. 40 godina i moji roditelji su izdvajali pare za sve to sto ste nam na glavu srucili, nazalost. Pa cak i vecinu TO odnijeli, ali prezivilo se...:)
Препоруке:
1
4
28 понедељак, 02 септембар 2013 16:31
синиша @ vječni mir
Гарант Републике Српске није Србија, него Русија.

Кад сам видео како су Руси подигли аеродром у Тбилисију једном ракетом Искендер у ваздух, а кад су се Американци ухватили за главу и рекли "шта је ово, нико нормалан се овој сили не супроставља" одмах сам помислио е такав један Искендер би требао нама Србима у Републици Српској. Можда их Срби већ имају.

А Бошњаци никад неће имати такве ракете. Турска има најбројнију војску у НАТО пакту никад јој Американци нису дали ракете Патриот да их она има, него само посаде и то холандске.

1992. године Совјетски Савез се распао, Југославија се распала, ЈНА у потпуном расулу и ви сте тај моменат исклористили. Што нисте ударили 1945. или 1970. Дакле шансу коју сте имали 1992. године никада нећете имати поново.

Узгред, изаберите хоћете ли и даље кукати, или ћете претити. Али да знате Србе не интересује више ни ваша кукњава ни претње. Седите мирно где и седите, и ћутите. Доста сте причали.
Препоруке:
3
1
29 понедељак, 02 септембар 2013 17:14
vjecni mir
Uvijek mi je bilo fascinantno kako ljudi koji se posvete jednoj struci mogu biti doista 'fah-idioti' u svakodnevnici.
Tvoja prica najbliza je onoj prici Ejupa Ganica (profesora termodinamike fluida) koji je ozbiljno '92. tvrdio da ce nam pomoci turska avijacija. Besmisleno! Mali su ovo prostori, use i u svoje kljuse. Na pocetku dok ima plijena dodju psi rata i pokoji idealist. Kako rat odmice ostaju domicilni. Samo MTS-a dovoljno to je jedino izvjesno. Boli i Ruse i Turke neka stvar za prostor cije je stanovnistvo ekvivalent jednog njihovog grada. Govorim ti iz prve ruke, a salonska naklapanja du dobra za portala...:)
pozdrav
Препоруке:
2
3
30 понедељак, 02 септембар 2013 20:24
синиша @ vječni mir
Познате су ми махалске интерпретације кад махалаш који не зна ништа ни о чему некога који нешто зна о нечему прогласи за "фах идиота" као зна он енглески, али није научио уличну школу. А улична школа је како ижицкатуи цигарету или нешто слично.

Што се Ганића тиче он не зна ништа о машинству, он је исфориран по кључу и у стручном смислу је полуписмен. Не зна ни решо да поправи, али кад је у питању бомбардовање Срба био је јако добро обавештен. Знао је као што сам и ја знао да ће Клинтон да бомбардује Србе. То је био изричити захтев Папе Војтиле који је Клинтона који је дошао да тражи од њега подршку за изборе у Америци врло експлицитно рекао, "подржаћу те, али ако ћеш бомбардовати Србију". 1990. То је последња инфрормација коју је проследио КГБ ЈНА, а преко Васиљевића, босанског кадра дошла је и до Ганића.

То што Бошњаци често кажу Турска, а мисле САД или кажу Американци а мисле Турска то је махалашење.

Испоставило се да је Ганић био у праву, Срби су били бомбардовани.
Препоруке:
3
1
31 понедељак, 02 септембар 2013 23:09
vjecni mir
Bez ljutnje,
ali tvoj osjecaj za realnost se da izmjeriti jedino najduzim prstom od ona tri koja volis da pokazujes :)
Ima jedan genijalan pisac, nazalost gledajuci tvojom 'optikom' u startu je diskvalificiran kao srbomrzac. Ali smogni snage pa procitaj makar roman Sin koji se uopce ne dotice ovih nacionalnih ekipiranja.
Nevezano za roman Andre Nikolaidis veli:
Vjecita frustracija Srba je da budu veliki evropski narod, a za takvo sto nikada nisu imali dovoljno bioloske supstance. Tako da sve podsjeca kao kad impotentan covjek hoce da siluje zenu. Muce i sebe i nju. Svaka zena bi rekla:Zavrsi junace i sjasi vise.
Stipe Mesić je davno '91. rekao da ce se sa Srbima moci pregovarati kad shvate da ih nema ko Kineza i da nije Srbija tamo gdje i jedan Srbin zivi. Covjece, da vas ima ko Njemaca, Poljaka, Francuza... vjerovatno bih i razumio te nacionalne ambicije. Jesi li siguran da vec mozda sad - za 10ak godina sigurno - broj Albanaca je ravan broju Srba
Препоруке:
1
3
32 уторак, 03 септембар 2013 08:27
синиша @ vječni mir
Што се тиче оног "what's his face" колико сутра ћу да прочитам његова сочињенија, ако се сетим. Шта бих ја без тога. Што се Месића тиче, може да говори шта хоће, важно ми је да га не гледам очима. Што се Срба тиче, имате ли ви паметнија посла него да причате какви су Срби. Увек су мали причали о великима, или обрнуто ти одлучи, и нађи себи место где ти се допада или у малим или у великим. Што рече један мој пријатељ, хвала им што су нас протерали ( из Сараева ) ко би у тој рупи живео и слушао чаршијске приче и махалашке филозофије. Нису ни за клозетску шољу. Што се силовања тиче последњи пут се помињала нека цифра од 60 000 силованих у пар дана. Шта се променило, изгледа да нису биле силоване.

Што се она три прста тиче, они нису смишљени у српској глави. Смислио их је Здравко Мустач, тадашњи шеф савезне удбе, и оснивач СПО, како би могао да разликује Србе од Хрвата. Хрватима је одредио да дижу два прста.

Симболи су замена за појмове. Немате појма, добри су и симболи.
Препоруке:
2
1
33 уторак, 03 септембар 2013 09:45
vjecni mir
Sjecam se jos prije rata u Politici kada je lijepo govorio pokojni Jova zmaj, Jovan Djordjevic - pravni genije. Otprilike: Srbi su dobri dok ne dodju. Gdje dodju postave najlosije kadrove, arogantne i bahate. Mislim da mu je negdje odgovorio i Sinisa Triva, Srbin profesor prava iz Splita. Otprilike: Sjecam se sa kojim odusevljenjem je u Splitu docekana vojska Kraljevine. Ali to odusevljenje brzo je splasnulo nakon dovodjenja najlosijih kadrova u Dalmaciju.
Upravo kod tebe vidim tu odomacenu aroganciju i bahatost. Nemojte potcjenjivati ljude, zaista grijesite misleci da ste 'so na zemlji'. Pa u JNA se sjecam tog potcjenjivackog odnosa spram Albanaca. Svakakvih ima kao i svugdje. Ali sam ostao iznenadjen kakvih genijalaca sam iz tog naroda upoznao, iako sam zahvaljujuci toj propagandi bio pun predrasuda spram tog naroda.
Vjeruj mi, zivot me naucio nikog da ne potcjenjujem. Sta ti daje zapravo, mozda sto znas engleski...:)
Препоруке:
1
2
34 уторак, 03 септембар 2013 10:35
синиша @ vječni mir
Заиста никад нисам знао ни ко су "папци" ни ко су "генијалци".

Никад никога нисам баш ја прогласио генијалцем нити папком. Могуће да сас једном у кући за некога рекао да је "папак". Истог часа се на мене сручила лавина грдњи од оца и мајке и баке. Једноставно нисам смио није ми било дозвољено да користим тај израз.

Чаршијске приче и махалаши је нешто друго. То не задире у личност.

Проблем са Албанцима у ЈНА за мене је био у смраду. Смрдили су човече и то страшно. Није се могло дисати од њих. Никад им то нисам рекао, ни јавно ни тајно, али таквог "пексинлука" и смрада у животу нигде нисам ни видео ни чуо. Не купају се. То је проблем. А оцене "папци" и "генијалци" препуштам теби, времену и историји.
Препоруке:
2
1
35 уторак, 03 септембар 2013 12:03
vjecni mir
Molim te procitaj sve svoje komentare,
nemam mogucnost da ti markiram mjesta gdje po automatizmu potcjenjujes, urnises i generalno pravis segregaciju...
Licna higijena je privatna stvar a bilo koja generalizacija vodi ka...
Takve predrasude su preduvjet eventualne eliminacije. Znam kako su Srebrenicane opisivali,
takva priprema ubija bilo kakvu empatiju prema buducoj zrtvi. Vjeruj, nikad nisam podlegao bilo kakvoj generalizaciji o 'drugacijem' sa bilo cije, pogotovo sa 'moje' strane...
Препоруке:
1
2
36 уторак, 03 септембар 2013 12:55
синиша @ vječni mir
Не брини за мене, ја се знам заштити.
Са друге стране није ни моја, ни твоја дискусија битна. Много важније ствари се одигравају данас у сету.

Треба да дође до рата, можда чак и регионалог. Рат ће се водити између муслимана. Американци ће им дотурати оружје да се што боље међусобно уништавају. Ваша позиција, мислим вас Бошњака је "осумњичени за сарадњу са исламским терористима".

Наша српска позиција је детерминисана са једне стране тиме што следимо руску политику, Путина и у том предстојећем сукобу се постављамо крајње поштено и принципјелно. Ничим не доприносимо туђој несрећи.

Са друге стране, имајући у виду дволичност бошњачке политике који би да седе на две столице и америчкој и муслиманској, Американци су одлучили да не отежавају позцију Републике Српске, као некога ко може потенцијално бити драгоцен савезник ако дође до рата са муслиманима у Европи.

То је важно, а лако ћемо за махалашење. Лична хигијена није лична ствар на јавном месту. Пратим рат. Воздра.
Препоруке:
3
1
37 уторак, 03 септембар 2013 13:28
vjecni mir
Vas doprinos tudjim nesrecama je svakako nemjerljiv,
sta da radim ja kao 'obican smrtnik' kraj tebe koji znas sta je pisao kgb i skrivenu politicku doktrinu americke administracije...:)
Mogu biti sretan sto sam tek 'obican mahalas' za nekog ko svaku svoju recenicu tretira kao naucnu misao.
Zaista je civilizacijski problem sto ne postoji individua koja ce sebe smatrati obicnim smrtnikom. Od portira do akademika samo sreces ljude koji misle da su formatirani za epohalne stvari. Cak i kada ih zapadne kakva sinekura ili neka dogovorno (stranacki) popunjena funkcija, dan nakon imenovanja pomisle kako su drugi u njima prepoznali kvalitete kojih ni oni usljed vlastite skromnosti nisu bili svjesni...SIC!
vozdra i tebi
svako dobro
Препоруке:
1
2

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер