четвртак, 18. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Покров Пресвете Богородице и Русија

Kоментари (28) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 14 октобар 2013 20:41
Дринко Кончаревић
САв коментар, ако се ово може коментарисати, јесте Молитва Богородици да спасе српски народ од болести, издаје и тирјанства.
Препоруке:
56
1
2 понедељак, 14 октобар 2013 20:53
Све је лаж
Радојка заслужује све честитке. Бистро чељаде,
прожето духом. А такви су у Србији у огромној мањини. Нахрупила нека олош "елита",па човек не
зна шта би са њом разговарао.
Препоруке:
42
1
3 понедељак, 14 октобар 2013 22:06
Андреј
Браво Радојка. Покрова Пресвете Богородице је велики празник свих козака. Козачке организацзије данас и током следеће недеље одржавају своје кругове, козачке скупштине, бирају атамане, деле ордење за прегалашки рад, организују козачке коњичке игре,веселе се и моле Богу и светој Богородици да их чува, да заједно бдију над православљем, над православном отаџбином која нас све обједињује духом и традицијом.
Честитајмо празник и свим козачким организацијама и патриотима у Србији, који су спремни да сачувају традицију, веру,отаџбину и народ, не штедећи снагу, памет и оружје. Та средства су гаранција слободе народа, а не било какав туђин и покровитељ. Имамо ми Срби Покрову Пресвете Богородице. Сречан празник браћо козаци. Слава Богу что мы казаки!
Препоруке:
37
1
4 понедељак, 14 октобар 2013 22:09
thinking maize
Додаћу овом сјајном тексту само две ствари: 1) Покров Пресвете Богородице је крсна слава СРПСКОГ Града Книна; 2) у цркви Покрова Пресвете Богородице у Кајмакчаланској улици у Београду је крштена моја кћи. Још једном хвала г-ђи Радојци.
Препоруке:
34
5
5 понедељак, 14 октобар 2013 22:26
Deda Djole
Bogat, lep tekst

Celi 20° vek ruski narod je proveo pod teskim pokrovom lazi i tiranije
Danas on stoji uspravan i cvrst - obasjan pokrovom Bogorodice
Препоруке:
24
0
6 понедељак, 14 октобар 2013 22:54
Ивана
Радуйся, радосте наша, покрый нас от всякого зла честным твоим омофором. Хвала за предивни текст.
Препоруке:
34
0
7 понедељак, 14 октобар 2013 23:57
г
нема овде коментара...
Хвала.
Препоруке:
24
0
8 уторак, 15 октобар 2013 09:50
Виктор Ларин
Дивно!

Хвала.
Препоруке:
16
0
9 уторак, 15 октобар 2013 11:20
брм
"Русија Богородицина друга домовина"
ајде престаните са овом антипропагандом православља

... мада морам да похвалим креаторе за професионалност..
Јефтовићу у којој канцеларији УДБе се смишљају овакве глупости?.. да су "учинковите" јесу... карикатурална представа о православљу се шири међу омладином
Препоруке:
1
18
10 уторак, 15 октобар 2013 15:26
thinking maize@ брм
Чини ми се да се међу православним верницима говори о ЧЕТИРИ Богородичина ВРТА!? Први је наравно Атос, други Грузија, а трећи и четврти се налазе у Русији и везани су комплексе неких руских манастира. Иначе У ПРАВУ сте да је г-ђа Тмушић-Степанов ПОГРЕШИЛА са тим да је Богородица СПЕЦИЈАЛНА ЗАШТИТНИЦА Русије. Богородица је ЗАШТИТНИЦА ЦЕЛОКУПНОГ ПРАВОСЛАВНОГ ВЕРНОГ НАРОДА, а не неког појединачног православног народа, ма био тај народ Руси!? Иначе светац-заштитник Русије је наравно Свети Георгије-Победоносац, чији се приказ налази и на РУСКОМ ДРЖАВНОМ ГРБУ!? Узгред, да је свети Андреј Јуродиви Рус први пут чујем од г-ђе Тмушић-Степанов, тог податка нпр. нема у "Историји Византије" Острогорског, где стоји да се догађај ПРИКАЗА Богородице десио њему и другим верницима, али не у помињаној цариградској цркви, већ у самој Светој Софији!? Сумњам да би обавештен човек и РУС, као што је Острогорски ПРОПУСТИО да то наведе!? Тако да ми тај податак делује слично тврдњи да је Света Петка-Српкиња!?
Препоруке:
4
3
11 уторак, 15 октобар 2013 22:21
АНА
thinking maize

1) Покров Пресвете Богородице је крсна слава СРПСКОГ Града Книна;
Ово ме је посебно обрадовало. То значи да је ово кроз шта смо прошли, а посебно Книњани --- једно искушење тешко, претешко, али да ће доћи дан када ће народ Книна у пуном сјају славити своју славу, славити Владичицу и Њен Покров ....
... Само онај који мери време на дане, сате, године и деценије ... није из православне приче!
Препоруке:
5
0
12 уторак, 15 октобар 2013 23:45
АНА
thinking maize@ брм

Свети Георгије није ''светац - заштитник Русије''. Налази се на државном грбу Русије, али не у том ''својству''.

Државни грб Русије је двоглави златни орао на црвеном хералдичком штиту, над њим три историјске круне Петра I, две мале изнад сваке главе, а велика изнад две мале круне. У канџама орла су скиптар и ''држава''. На грудима орла, на црвеном штиту – коњаник који копљем убија аждају. Овај коњаник на црвеном штиту (на грудима орла) је ГРБ МОСКВЕ – Свети Георгије Победоносац, који се од времена Дмитрија Донског сматра ПОКРОВИТЕЉЕМ МОСКВЕ. Он је слављен у Русији од самог почетка руског хришћанства и био је небески покровитељ неколико великих руских владара, почев од Јарослава Мудрог

Иначе Свети Георгије је један од покровитеља руске војске (условно речено - главни).
... Богородица је Својим покровом заштитила народ у Влахернском храму у Константинопољу, илити Цариграду.
Препоруке:
5
0
13 среда, 16 октобар 2013 00:34
Рино о-о то
Величанствена прича. Госпођи Радојки Тмушић Степанов хвала у недоглед. Када одете у Петроград и Москву (даље нисам ишао) видећете божанску Русију. Русију са својим контрастима који никога неостављају равнодушним. Космос Русије је недохватљив и неосвојив. Русија велелепношћу и грандиозмним „ убија чула“. Не зато што је она тако хтела него зато што чула имају мали капацитет. Брзо се великом и неочекиваном перцепцијом засите. Русија је оним другим погледом такође недовршена и болна у патњи појединца. Русија у којој велелепни објекат савршенством архитектуре истрајава (одржати га и поред националне патње), у којој вера Богородичина бива све светлија увек импресионира и увек ће бити нерешива енигма (у полазу) скрајнутог запада. Објекат испред субјекта тј. Држава испред свега! Како то Русија фино прича вашим чулима кад је здраво доживите и како ту тенденцу необориво промовише. @ thinking maize, за овакав текст ваше „истраге“ су бесмислене!
Препоруке:
7
0
14 среда, 16 октобар 2013 09:07
thinking maize@ Ана
Хвала на појашњењу, али Вашим "... Богородица је Својим покровом заштитила народ у Влахернском храму у Константинопољу, илити Цариграду." само сте потврдили да Богородица НИЈЕ ЗАШТИТНИЦА ниједног ПОСЕБНОГ народа, већ СВИХ ВЕРНИХ ПРАВОСЛАВНИХ!? Ето, то је то!? И Ромеји (ТАЧАН назив за Византинце!) су сматрали да их штити Богородица, али кад је Цариград падао под Турке 1453 сматрали су да је она ОТИШЛА из ЊЕНОГ Града са поменутим ПОКРОВОМ и тако СКИНУЛА ЗАШТИТУ са Константинопоља!? Отада је Краљица Градова Истанбол (тј. "пун ислама") и док се НЕ ВРАТИ Мајка Божија тај Град остаће под Агаренима!? По оцу Филотеју отад је Москва "ТРЕЋИ" Рим и "ЧЕТВРТОГА НЕЋЕ БИТИ до ДОЛАСКА Сина Божијег"!? Е, у том смислу је Богородица ЗАШТИТНИЦА Русије, зато што је Русија ЈОШ УВЕК верна православљу, а не зато што је Русија и велика сила!? У том смислу је текст г-ђе Тмушић-Степанов ОДЛИЧАН, ПОЖЕЉАН и КОРИСТАН, али ситнијих грешака има!? Не бих био искључив као г-дин "брм", али, понављам ситних грешака има.
Препоруке:
0
0
15 среда, 16 октобар 2013 09:20
брм
"Када одете у Петроград и Москву (даље нисам ишао) видећете божанску Русију."
Петро(в)град (Зрењанин) је у Банату, Србија.
у Русији постој нека престоница која се зове а немачком а у преводу значи исто.. Пројектовао је неки италијан имитирајући италијанске ренесанкне градове .. по налогу цара који је баш то наложио - да не личи на Русију.. аутентично је руска колико и име града... а тек божанска ... царство кича
Препоруке:
1
6
16 среда, 16 октобар 2013 11:54
thinking maize@ брм
Строго говорећи за период 1914-1925 НИСТЕ у ПРАВУ, пошто је ТАДА тај град носио БАШ име "ПЕТРОГРАД", што је РУСИФИКОВАНА варијанта имена Санкт Петерсбург, имена тог града пре 1914-те и после 1991!? Од свега ми је најсмешније што овде неки НОВОПЕЧЕНИ НАКНАДНО преименују име једне шаховске варијанте, иначе познате под називом "ЛЕЊИНГРАДСКА" (име поменутог града је између 1925-те и 1991 гласило "ЛЕЊИНГРАД", свиђало се то некоме или не!?) у "Санкт Петерсбуршка"!?!?!? Тако да ЛУДОСТИ има где год загребете!? Али и за име Зрењанина (до 1920-тих Великог Бечкерека) између 1920-тих и 1945 НИСТЕ СТРОГО ГОВОРЕЋИ сасвим у праву пошто не гласи "Петроград", већ БАШ "ПетроВград"!? Узгред, кад већ диванимо, обавестите ме КАКО се после 1945 ИЗГУБИЛО оно "Велика" у имену сад Кикинде, а до 1945 "ВЕЛИКЕ Кикинде"!? И још нешто, НИЈЕ КАРАКТЕРИСТИЧНО за хришћане да гледају "у ситна цревца"!? ХРИШЋАНСКИ је ОПРОСТИТИ, зар не!?
Препоруке:
3
0
17 среда, 16 октобар 2013 15:35
Ивана С
Не могу а да не подсетим шта пише у тексту. Очигледно је да ауторка текста НЕ ТВРДИ ДА ЈЕ БОГОРОДИЦА ЗАСТУПНИЦА САМО РУСКОГ НАРОДА, него да руски народ тако сматра.
Ево цитата:
Желим овде још једном да подвучем да се у руском народу Богородица сматра заступницом Русије и да је Русија њена друга домовина и да се верници са дубоким осећањем љубави, поштовања и дуга обраћају како Богомаци тако и њеном Покрову.
Препоруке:
5
0
18 четвртак, 17 октобар 2013 08:37
брм
thinking maize@ брм
ја их ни не осуђујем па им и не опраштам.. ко сам ЈА да чиним једно или друго?.. ја сам обичан смртник..ја само расправљам...
на тему - апсурда да народ далеко рафинираније културе и дубље традиције (СРБИ) одушевљава са периферисјким провинцијалним рецепцијама (РУСИ) сопствене културе ... Руси где је праволсавље прогањано скоро 100 година и далеко бриталније, ће да уче о православљу Србе, где је та репресија била симболична.. а не рецимо Сиријци или Грци или Етиопљани, земље где је континуитет непрекинут..
Препоруке:
0
6
19 четвртак, 17 октобар 2013 08:40
брм
народ који је покрштен 1000 година касниеј ће да учи хришћанстви народ кога је покрстио лично свети Павле???
и треба дасе клањам "умовима" народа светог Павла што за то не зна... и што се одушевљава најодурнијим кичерајем ..
чак и рок музичар каже "православље долази са југа"..па то је тако елементарна чињеница
Препоруке:
1
5
20 четвртак, 17 октобар 2013 08:45
брм
"Ивана С
Не могу а да не подсетим"
да ауторка текста та и таква "сматрања" из текста у текст представља у позитивном контексту.. а то се у свету православља зове етнофилетизам и јерес је као свака друга.
Препоруке:
0
3
21 четвртак, 17 октобар 2013 09:23
брм
@ thinking maize
"НИЈЕ КАРАКТЕРИСТИЧНО за хришћане да гледају "у ситна цревца"!?"
ма хајде:
"Строго говорећи за период 1914-1925 НИСТЕ у ПРАВУ, пошто је ТАДА тај град носио БАШ име "ПЕТРОГРАД"
"и за име Зрењанина (до 1920-тих Великог Бечкерека) између 1920-тих и 1945 НИСТЕ СТРОГО ГОВОРЕЋИ сасвим у праву пошто не гласи "Петроград", већ БАШ "ПетроВград"!?
(занимљиво! а ја написо - Петро(в)град)

свако ко би гледао у ситна цревца закључио би да thinking maize и брм нису хришћани. али пошто "НИЈЕ КАРАКТЕРИСТИЧНО за хришћане да гледају "у ситна цревца", отвара се схоластички проблем да ли је суд о не-хришћанствености не-хришћана донесен од не-хришћана валидан.

слично може да се запита и о учењу о православљу јеретика - етнофилетиста..
Препоруке:
0
4
22 четвртак, 17 октобар 2013 11:19
thinking maize@ брм
Ајте леба вам ПОЗАЈМИТЕ ми Ваша дрва, нешто сам "уфитиљио", немам НИ ЗА ЛОМАЧУ, пошто сам ето етнофилетиста-ЈЕРЕТИК!? Па пошто се КАЈЕМ, реших да то "ОБАВИМ како ВАЉА", али НЕМАМ ТОЛИКУ КОЛИЧИНУ ДРВА, нити пара за исте, па Вас МОЛИМ као ХРИШЋАНИНА, УЗАЈМИТЕ Бога ради, еда би се моја ЈЕРЕТИЧКА душа У ПЛАМЕНУ прочистила!? Такође Вам остављаму аманет и "милост" да ПРВИ ПРИПАЛИТЕ моју ломачу!? Толико ваљда можете учинити за једног ЈЕРЕТИКА!?
Препоруке:
2
0
23 четвртак, 17 октобар 2013 11:19
Ау
@брм

Ја нисам схватио да је овај текст лекција из уџбеника Историје, него једна продуховљена прича о Покрову Пресвете Богородице и празновању тог дана у Русији. У чему је ваш проблем?
Препоруке:
5
0
24 четвртак, 17 октобар 2013 12:59
брм
ја немам проблем, проблем имате ви .. изложио сам га у претходним постоивима не бих да се понављам..

или баш морам: рећи да је Богородица заштитница (било ког кнкретног) НАРОДА -етноса је јерес и светогрђе...а посебно ТО проглашавати за православље...
Препоруке:
0
1
25 четвртак, 17 октобар 2013 14:45
брм
thinking maize
лако ти је да се јуначиш пред нама православцима..еее да смо бар мало ко католици на које се ложите, ал би гореле ломаче по Србији..
Препоруке:
1
0
26 четвртак, 17 октобар 2013 17:52
Боб
@thinking maize

Само један детаљ, ако нисте знали... Истамбул није "пун ислама" - то је каснија конструкција, него, отприлике, "(идем) у град" - на грчком.
Препоруке:
0
0
27 четвртак, 17 октобар 2013 20:32
thinking maize@ брм
Г-дине "брм", погледао сам СВОЈ текст који сте КРИТИКОВАЛИ као ЕТНОФИЛЕТИЗАМ и ОПЕТ наводим КЉУЧНИ део: "...Богородица НИЈЕ ЗАШТИТНИЦА ниједног ПОСЕБНОГ народа, већ СВИХ ВЕРНИХ ПРАВОСЛАВНИХ!?" Шта је ту СПОРНО, шта је ту ЕТНОФИЛЕТИЗАМ!? И да се разумемо, под "православним", тј. ОРТОДОКСНИМА сматрају се СВИ који ИСПОВЕДАЈУ НИКЕО-КОНСТАНТИНОПОЉСКИ СИМВОЛ ВЕРЕ!? У чему је проблем!? Него Вама изгледа смета да Господу и Спасу Нашему Исусу Христу ИСТИ су СВИ, без обзира дошли у "трећи, шести, па и ЈЕДАНАЕСТИ САТ"!? Ајд здраво НАМЋОРЕ!
Препоруке:
2
0
28 четвртак, 17 октобар 2013 21:19
thinking maize@ Боб @ thinking maize
У књизи Ричарда Клога "Историја Грчке новог доба" (ср. издање "CLIO", 2000) на стр. 32, сл. 7, приказана је насловна страна ДВОЈЕЗИЧНОГ ИЗДАЊА на грчком и ТУРСКОМ ЈЕЗИКУ (на оба језика писана је грчким алфабетом) Аристотелове "Физиогномике" из 1819, штампано у Константинополису, као стоји на грчком, тј. у "ИСЛАМБОЛУ" (тур. "КОЈИ ОБИЛУЈЕ ИСЛАМОМ"), како стоји на турском језику. Сами Турци И ДАН-ДАНАС претежно свој највећи град зову "Истамбул", мада се срећу и облици "Истанбол" и "Истамбол", као словенска скраћена верзија "Стамбол", за Словене познатијег као "Цариград", а за Грке "Константинополис". Иначе средњовековни, а делом и модерни Грци тај град су просто звали Град. Иначе, поменуто издање "Физиогномике" на турском је урађено због потреба анадолских Грка-караманлија, православаца, који су живећи у Караманији, некадањој Кападокији, области и централној Анадолији ЗАБАЦИЛИ грчки и усвојили ТУРСКИ језик у свакодневном говору, држећи се ЧВРСТО православља. То Вам је то, па судите!?
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер