Хроника

Бориша Мандић: Катастрофа немерљивих размера, погинули пилоти у МИГ-у су били моји ђаци; Ово више не сме да се ради, годинама смо саветовали, предлагали и нудили решења - нико нас није послушао

Штампа
петак, 25. септембар 2020.

Бивши пилот Бориша Мандић у потресној изјави за наш портал објашњава да су пилоти који су данас настрадали у у летелелици МИГ -21 били његови ђаци и сматра да је њихова смрт "катастрофа немерљивих размера".

“То су моји студенти, дубоко желим и саучествујем у болу њихових породица. Биће времена да се о свему томе прича и да се извуку поуке”, каже Мандић.

Поручује да треба сести за сто и извући поуке да се овакве несреће више не би понављале.

 “Ја сам човек који је годинама летео у тој машини и многе научио да лете у њој. Ми смо годинама саветовали предлагали нудили решења, нико нас тада није послушао.

Мандић додаје да је реч о малобројној популацији пилота, која, како објашњава,”многи значи, која је превише скупа, а губи се…”

“Биће дана да трезвено кажемо, људи десило се то, то више не сме да се ради”, закључује Мандић.

У паду војног авиона МИГ 21, који се јутрос око 9 сати срушио у околини Малог Зврорника, а како је саопштио окружни јавни тужилац “сасвим је извесно да су погинула оба пилота”. Авион се срушио у рејону села Брасина код Малог Зворника током извршења редовног летачког задатка, саопштило је раније Министарство одбране, повређен је и мештанин.

Бивши пилот МИГ 21: Без обзира на то што се уграђују нови делови, они су у складиштима стајали и по 30-40 година - материјал је временски сам од себе пропао

Пилот у пензији Предраг Грандић сматра је узрок пада војног авиона МИГ 21 отказивање "времешне" технике која је уграђена у летелицу. У паду авиона јутрос око 9 сати, у околини Малог Зворника "извесно су погинула оба пилота", саопштио је тужилац Окружног јавног тужилаштва у Шапцу. Наш саговорник каже да је реч о сигурно увежбаној посади и изненађен је оваквим исходом.

“Без обзира на то што се уграђују делови, они су у складиштима стајали и по 30-40 година. То што је новоуграђено, то не значи да тај материјал временски није сам од себе пропао”, објашњава наш саговорник.

“Дочекао сам пензију у тој летелици, то је један сигуран, стабилан авион, само га је време прегазило”, каже Грандић.

Он наводи да је авион који јутрос пао стигао 1986. и најновије из те флоте набављене у доба СФРЈ.

“Век тих авиона, кад су стигли код нас био је процењен на 20 година, после је продужено на 27. Овај је стигао до 34 године. Знам да је он пре пар година враћен у оперативну употребу, све је било проверено и исправно. Не знам какви су били услови и како се дошло до те ситуације”, додаје овај искусни пилот.

Каже и да је изненађен фаталним исходом и падом авиона.

У својој каријери и он је имао слично искуство, када се на “екстремно малој висини катапултирао”.

“Ни сам не знам како сам се се спасио”, прича наш саговорник.

(Нова.рс)

Видети још: Авион "миг 21" Војске Србије срушио се у рејону села Брасина код Малог Зворника; Погинула оба пилота, повређен мештанин

 
Донирајте НСПМ
[ Почетна страна ]