Хроника | |||
Дилоит: Жене контролишу 80 одсто куповине у свету |
уторак, 08. март 2011. | |
Државе и успешне компаније требало би да више пажње посвете дамама, јер су управо оне неисцрпан и неискоришћен извор економског раста. Оне су шанса за повећање продаје и ширење тржишта Београд - Владе разних држава и многе успешне компаније требало би да више пажње посвете женама, јер су управо оне неисцрпан и неискоришћен извор економског раста, наводи се у Дилоитовом (Deloitte) новом извештају „Родна премија - Пословни разлози за инвестирање у жене“. Како је саопштила ове консултантска кућа, према том истраживању, жене контролишу око 20 билиона долара укупне потрошње на глобалном нивоу и доносе, или имају утицаја, на 80 одсто одлука о куповини у свету. Како потрошачка моћ жена расте, оне представљају прилику за побољшање пословања компаније, повећање продаје, смањење трошкова и ширење тржишта. Компаније морају да разумеју потребе жена и да пронађу начин да најбоље одговоре њиховим потрошачким потребама. Према Дилоитовом глобалном извештају, 80 одсто жена сматра да маркетиншке кампање не препознају њихове потребе, а 50 процената дели исто мишљење када је реч о маркетингу у здравству и маркетингу прехрамбених производа. С обзиром на моћ коју жене имају као потрошачи, ове нелагодности могу да смање конкурентност, упозорила је партнер у Сектору за пословни консалтинг Нада Сућић. Владе и јавни сектори, у процесу креирања политике економског развоја, морају да воде рачуна да њихова политика одражава утицај жена као доносиоца одлука - бирача, потрошача, као и лидера у јавном и приватном сектору. Занемаривање значаја жена може да утиче на конкурентност привреде, фискално здравље, па чак и друштвено-политичку стабилност земље. Данас све већи број образованих жена, за разлику од мушкараца, на своју иницијативу одлази у потрагу за послом ван граница своје земље. Оне земље које остану без образованих жена заправо имају двоструки губитак - губе перспективног радника, узор и потенцијалног ментора. У поређењу са мушкарцима, 45 одсто жена у Европи стекло је диплому доктора наука 2006. године, али само њих 18 одсто су на позицијама виших руководилаца. Према овом истраживању, 45 процената жена чини укупну радну снагу у Европи, више од половине има високу стручну спрему, али свега 11 одсто припадница лепшег пола је на положају директора. Промовисање жена је императивно у глобалној економији која све више зависи од људи, бренда и интелектуалне својине, па компаније треба да посматрају програме унапређивања жена као инвестицију, а не као трошак. (Тањуг) |