уторак, 10. децембар 2019.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Ђорђе Вукадиновић: Докле ће Србија трпети понижења од стране Едија Раме? Вучићева изјава о забрани возила са "еуро-3" моторима типичан пример непоштовања институција и кршења председничких надлежности
Хроника

Ђорђе Вукадиновић: Докле ће Србија трпети понижења од стране Едија Раме? Вучићева изјава о забрани возила са "еуро-3" моторима типичан пример непоштовања институција и кршења председничких надлежности

PDF Штампа Ел. пошта
четвртак, 14. новембар 2019.

На почетку данашње седнице народни посланици постављали су питања, а теме које су их интересовале тицале су се финансирања телевизије Н1, невладиних организација, "малверзација" Марка Бастаћа, реаговања највишег државног врха на изјаве албанског премијера Едија Раме...

Посланик Ђорђе Вукадиновић поновио је питање које се тиче реакција највишег политичког врха Србије, односно председника Александра Вучића и министра спољних послова Ивице Дачића, на изјаве албанског премијера Едија Раме, који је и на сусрету Србије, Северне Македоније и Албаније, на заједничкој конференцији за штампу казао да сматра да Србија треба да призна независност Косова и говорио о брисању граница између Албаније и Косова.

Рама није ни Трамп, ни Путин, ни Си Ђинпинг 

"Рами то није први пут, он то ради непрестано, а посебно воли да тако нешто каже када су присутни српски званичници. Знам да се у политици и међународним односима некада нешто мора прогутати, али Рама није ни Трамп, ни Путин, ни Си Ђинпинг", казао је Вукадиновић и препоручио српским званичницима да јасно кажу Рами да се не слажу са тим што говори или да убудуће у тим моментима напусте конференцију.

Упитао је највиши државни врх Србије да ли ће нешто предузети, без обзира на разлику у ставовима, на такве недипломатске потезе. Вукадиновић је упитао и Министарство саобраћаја да ли заиста издувни гасови из аутомобила са евро 3 моторима представљају проблем за животну средину или је нешто друго по среди када је у питању забрана увоза таквих аутомобила и оних који имају ниже стандарде.

Сматра да се кренуло од погрешног краја, односно да се удара на стандард грађана, а минимално се решавају проблеми загађења.

 Посланик у Скупштини Србије Ђорђе Вукадиновић изјавио је да је пример како се не поштују институције и како кршење надлежности утиче на милионе грађана Србије и изјава председника републике Александра Вучића у емисији "Упитник" на РТС-у када је "на свој уобичајен начин површно и неозбиљно, игноришући и своје надлежности и процедуре којих се треба држати, рекао да смо "све богатији", због чега има све више аутомобила и загађења и "због чега ћемо забранити еуро 3 моторе - да би заштитили ваздух".

Вукадиновић је на конференцији за новинаре у републичком парламенту рекао да није посао председника републике да се бави таквим стварима, при чему није јасно да ли формулација "да забранимо еуро 3 моторе" значи и њихово уклањање са улица - или само забрану њиховог увоза?

Он је рекао да на том примеру грађани Србије могу да виде "како се систематски угрожава углед институција и како председник спонтано, чак и готово несвесно, поред свих других области и тема излази из оквира својих надлежности и објављује то као неки султан".

"При томе, стотине хиљада, чак милиони таквих аутомобила возе се Србијом. Највећи број аутомобила у саобраћају има тај модел мотора, или нижи, и овим нехајним речима председника Србије њихови власници се доводе у неизвесност и дилему. То је директан удар на буџет грађана Србије, на страну што се тиме изазива паника и узнемирење грађана. Није у опису посла надлежности председника да то говори", рекао је Вукадиновић.

 Вукадиновић је рекао да при свему томе "саобраћајна испарења чине укупно седам одсто штетних гасова у Србији, док су главни загађивачи на другој страни, пре свега фосилна горива". Он је на крају позвао министарства екологије и саобраћаја да се о овој теми конкретно изјасне

(Бета-НСПМ)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли подржавате формирање „малог Шенгена“ између Србије, Македоније и Албаније?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер