субота, 20. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Фијат на принудном одмору
Хроника

Фијат на принудном одмору

PDF Штампа Ел. пошта
понедељак, 15. децембар 2008.

Због кризе у светској аутомобилској индустрији запосленима у италијанском Фијату следује принудни одмор. Крагујевачка Заставе чека гаранције из Италије.

Како јавља дописница Б92 из Рима, главна вест у Италији данас није више престоница под водом набујалог Тибра већ принудно заустављање погона свих фабрика индустрије Фијат, због економске кризе. Јуче је Управни одбор најавио затварање само торинске фабрике Мирафиори, а данас је објављено да све стаје на месец дана уз напомену да је врло вероватно продужење овог принудног одмора за све запослене. Први човек Фијата Серђо Маркионе каже да ће 2009. бити најгора година у његовом животу и апелује на владу да предузме хитне мере помоћи аутомобилској индустрији. Немачка, Француска и Шведска су већ одреаговале против нелојалне конкуренције из Азије.

Застава чека гаранције Фабричка опрема на којој су се производила возила југо, флорида и Застава 101 биће сачувана и неће се продавати у "старо грвожђе", рекао је данас председник Самосталног синдиката фабрике аутомобила Зоран Михајловић. Синдикат је тражио да се та опрема не продаје све док Фијат не да комплетне гаранције и исплати предвиђених 200 милиона евра, казао је Михајловић за агенцију Бета. "Од Агенције за приватизацију и владе добили смо сагласност да опрема остане у Крагујевцу", рекао је он. Део опреме биће премештен у две хале у кругу фабрике Застава, а део у фабрику "Резервни делови". "Знамо да је 2009. године кризна и за светске аутомобилске гиганте, па зато морамо да будемо припремљени и за лошу варијанту", рекао је Михајловић. Према његовим речима, још се не зна који ће се модели аутомобила производити у Фијатовој фабрици у Крагујевцу. Према сазнањима синдиката, борд директора Фијата треба ових дана да одлучи шта ће се радити у ситуацији светске економске кризе. "Можемо да очекујемо свакакве информације, а ја не бих волео да добијемо неку лошу", рекао је Михајловић.

Према незваничним сазнањима Михајловића, могуће је да уопште не почне планирана производња "пунта" и да је преурањена најава о извозу у Русију. "Сматрам да ће Фијат вероватно одустати од првобитне пословне политике и многих ствари које је намеравао да ради овде", рекао је Михајловић. Према његовим речима, Фијат ће се због кризе определити за израду мањих, јефтинијих аутомобила, иновираних модела А класе. Михајловић је изразио очекивање да ће се у Фијатовим фабрикама у Бразилу, Пољској и у Србији радити три сасвим нова модела. "Могуће је да ће то бити иновиране верзије пунта, гранде пунта или ћинквећента", рекао је Михајловић.

(Б92)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер