Хроника

Одржан први састанак Радне групе за заштиту ваздуха којим је председавала Ана Брнабић: Субвенције за куповину електро и хибридних возила и постављање електро-пуњача на аутопутевима

Штампа
уторак, 21. јануар 2020.

Према информацијама Агенције за заштиту животне средине, концентрација честица је близу просечним вредностима за ово доба године и нема разлога за забринутост тренутним стањем, саопштено је данас из Владе након првог састанка Радне групе за заштиту ваздуха, којим је председавала премијерка Ана Брнабић.

Саопштено је и да је на састанку договорено одобравање субвенција за куповину електро и хибридних возила и у том контексту постављање брзих електро-пуњача на кључним местима путних коридора.

„Такви пуњачи већ постоје на наплатним станицама у Суботици, Шиду, Димитровграду, Прешеву и Бубањ потоку, а у наредних два месеца, најкасније, требало би да буду постављена још три – на наплатној станици у Врчину и два у Нишу, на наплатној станици Наис“, саопштено је из Владе.

Наведено је и да је међу приоритетима пошумљавање.

Разговарано је и о проналаску начина на који би што већи број градских топлана прешао са фосилних енергената, као што су мазут, угаљ и уље, на коришћење биомасе.

Посебан акценат стављен је на ситуацију у Београду и развој концепта „Смарт ситија“, пише у саопштењу.

Како се наводи, састанку у згради Владе Србије присуствовали су премијерка, ресорни министри Златибор Лончар и Александар Антић, градоначелник Београда Зоран Радојичић, директор полиције Владимир Ребић, као и представници надлежних републичких и градских институција.

Подсетимо, Влада Србије је на седници 17. јануара формирала Радну групу за системско решавање питања заштите ваздуха у Србији и именовала премијерку Ану Брнабић за председницу тог тела. Како је наведено у саопштењу Владе, задатак Радне групе је да прати, анализира и разматра најважнија питања у области заштите ваздуха од загађења, „са посебним освртом на системске проблеме, да даје анализе стања и предлоге мера за системско решавање уочених проблема и усклађивање ставова надлежних државних органа и других организација и институција које се баве питањем заштите ваздуха од загађења“.

Радну групу чини 27 чланова – ресорни министри Горан Триван, Златибор Лончар и Александар Антић, градоначелник Београда Зоран Радојичић, директор полиције Владимир Ребић, директорка Института за јавно здравље Србије „Др Милан Јовановић Батут“ прим. др Верица Јовановић, директорка Градског завода за јавно здравље Београд проф. др Душанка Матијевић, директор Агенције за заштиту животне средине Филип Радовић и представници других институција.

Прошле недеље ваздух у бројним градовима Србије оцењен је као јако загађен. Институт за јавно здравље Србије „Др Милан Јовановић Батут“ објавио је препоруке грађанима како да се штите од загађеног ваздуха.

Премијерка Србије Ана Брнабић потом је у Влади одржала хитан састанак са представницима надлежних министарстава и институција. Они су обавестили премијерку да је загађење ваздуха у Србији честичног типа, као и да варира у зависности од периода дана, климатских услова и самог присуства извора загађења, саопштено је из Владе. Како су навели, надлежне здравствене институције нагласиле су да нема разлога за панику, те да подаци здравствених установа показују да нема повећања броја деце која су примљена на лечење у односу на исти период у претходним годинама.

Брнабић је затим изјавила да загађеност ваздуха у Србији “није ништа већа” него претходних година, већ да су временски услови “јако лоши”.

Министарство заштите животне средине указало је у саопштењу да се мора кренути са озбиљним мерама како би се побољшао квалитет ваздуха и у том циљу предложило је девет, како наводе, неопходних мера како би се то и постигло. Министарство истиче да је од свих предложених мера надлежно једино за израду планова квалитета ваздуха јединица локалне самоуправе.

Као неопходне мере осим планова, наведене су и гашење индивидуалних котларница, промена енергената који се користе, интензивни наставак заштите ваздуха од термоелектрана и електро-енергетских капацитета, забрана увоза аутомобила и возила са Еуро 3 мотором, реорганизација и редукција саобраћаја, прелазак на употребу возила са чистијим погоном и увођење различитих олакшица за њихову куповину и коришћење, појачан технички преглед возила и пошумљавање.

У саопштењу Министарства наводи се да су за спровођење тих мера потребна милионска новчана средства и то у еврима.

(Инсајдер)

 
Донирајте НСПМ
[ Почетна страна ]