петак, 29. март 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Политика: „Фијат” затвара део постројења у Италији
Хроника

Политика: „Фијат” затвара део постројења у Италији

PDF Штампа Ел. пошта
понедељак, 23. новембар 2009.

Рим – „Фијат” не може да сачува сва италијанска постројења, јасна је порука одговорног директора торинске аутомобилске куће, Серђа Маркјонеа уочи састанка са министарком за образовање Маријом Стелом Ђелмини у „Фијатовом” Центру за истраживање.

Први човек „Фијата” није обелоданио јасну листу фабрика које ће морати да буду затворене у Италији, али је свима јасно да се алудирало на најјужније постројење – Термини Имерезе на Сицилији. „Шест италијанских постројења производе исто колико и једна фабрика у Бразилу. Ту нема никакве индустријске логике, одражава се слика која више не постоји”, закључио је Маркјоне.

На само седам дана од сусрета са италијанским министром за индустријски развој Клаудиом Скајолом, предвиђеним за 1. децембар, као и пред састанак са синдикатима 20. децембра, Маркјоне је већ сасвим отворено представио свој став. Како преносе италијански медији, Скајола ће врло тешко успети да наговори одговорног директора торинске куће да промени мишљење.

Поводом тензија у вези са постројењем Термини Имерезе, Маркјоне је потврдио да је „’Фијат’ спреман да сарађује са владом и са свима како би се пронашла најинтелигентнија солуција, али гледајмо да се не заваравамо. Разумем позицију радника, спреман сам да са свима сарађујем, али неопходно је гледати на индустријску реалност... ’Фијат’ производи аутомобиле, камионе, тракторе. Ипак, индустријска политика Италије је компетенција владе и ’Фијат’ за исту не може да буде одговоран. Не желим никоме да претим, само сам спреман да представим нашу прогнозу развоја тржишта. Остаје на другима да верују или не”, закључио је Маркјоне.

Претходних недеља синдикати широм Италије упутили су оштре критике торинској аутомобилској кући да планира затварање италијанских постројења упркос материјалној помоћи која је пружена „Фијату”:

„Није истина да смо примили 500 милиона евра за уговор програма 2008. у вези са постројењем Термини Имерезе. Нисмо добили нити један евро ни од кога. Ради се о избору индустријске политике који мора да донесе влада премијера Берлусконија. Они су ти који морају да одлуче. ’Фијат’ ће се понашати у складу са одлукама које буду донете”, одговара Маркјоне на критике.

И док се односи између представника „Фијата” и синдиката сваким даном све више заоштравају, претеће поруке допиру са свих страна. Радници фабрике „Алфа Ромео” из Арезеја (крај Милана) окупирали су тако аудиторијум где је представљен програм интернационалног сајма EXPO који ће се одржати у Милану 2015. у знак протеста против одлуке да 232. радника из поменуте фабрике буде премештено за Торино.

По мишљењу представника најважнијих синдиката у Италији, Маркјонеов „италијански сан” је некомпатибилан са његовом последњом поруком упућеном на рачун италијанских постројења. Почетком године одговорни директор „Фијата” изјавио је да је неопходно производити шест милиона аутомобила годишње како би се опстало на светској аутомобилској сцени: за остварење оваквог плана Маркјонеу је била неопходна алијанса (до сада врло успешна) са „Крајслером”.

„Данас постоји ризик да се део производње пребаци у Бразил, Пољску и Србију: како је онда могуће производити шест милиона аутомобила годишње заједно са ’Крајслером’ и након тога најавити затварање постројења у Италији. Ове две ствари нису компатибилне једна са другом”, изјавио је секретар италијанског синдиката Уилм (Италијанска унија металуршких радника) Антонио Регаци.

Оштре поруке стижу и од стране Енца Мазинија, националног координатора синдиката Фион (Федерација металуршких радника) Цгил (Генерална италијанска конфедерација за рад):

„Урадићемо све како бисмо променили ’Фијатов’ став: затварање италијанских фабрика представљало би праву катастрофу. ’Фијат’ се спрема да комплетно реорганизује своју структуру да би један део производње пребацио у иностранство. „Бићемо спремни на сваку неопходну акцију како бисмо одбранили интерес радника и фабрика групе ’Фијат’”, порука је Ђованија Чентрелеа, националног секретара синдиката УГЛ (Генералне уније за рад).

Планови торинске аутомобилске куће још увек нису познати: до краја године ипак ће морати да се одлучи о конкретној будућности свих „Фијатових” постројења у Италији, али и у иностранству.

Маркјоне је до сада више пута нагласио само једну извесну чињеницу: „Фијат” и „Крајслер” су довољни један другом: нема потребе за новим алијансама.

(Политика)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер