четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Предлози Радне групе за заштиту ваздуха: Субвенције за хибридна возила, забрана возила са Еуро 3 мотором, редукција саобраћаја, изградња звучног зида с маховином, градски превоз рекама, милион стабала…
Хроника

Предлози Радне групе за заштиту ваздуха: Субвенције за хибридна возила, забрана возила са Еуро 3 мотором, редукција саобраћаја, изградња звучног зида с маховином, градски превоз рекама, милион стабала…

PDF Штампа Ел. пошта
уторак, 18. фебруар 2020.

Влада Србије је након данашњег састанка Радне групе за заштиту ваздуха у Републици Србији саопштила да ће та институција до краја фебруара обезбедити услове за субвенционисану куповину електричких и хибридних возила.

На састанку се наводи и да је „речено да је у плану да Београд за седам година у градском превозу више нема ниједан аутобус на дизел гориво, јер би у том периоду требало да сви буду замењени електричним или аутобусима са хибридним моторима“.

„То, међутим, неће бити једине мере за побољшање квалитета ваздуха у престоници Србије, пошто се планира изградња још једног звучног зида са маховином, поред постојећа два, и то на потезу од Студентског града ка Центру Сава, разматра се умањење пореза на имовину за грађане који живе у енергетски ефикасним зградама и умањење доприноса онима који планирају да граде такву врсту зграда“, пише у саопштењу.

Како се наводи, у плану је и расписивање тендера за успостављање превоза рекама, тендера за набавку 520 аутобуса на гас у наредних пет година, да се на 190 хектара градске површине засади милион стабала, а у оквиру пројекта Паметни градови на више од 300 раскрсница у Београду угради адаптивни светлосни систем који сам регулише дужину зеленог светла у зависности од густине саобраћаја.

„На аутопутевима планира се уградња, по светским стандардима, додатна три пуњача за електрична возила и ширење електронске наплате путарине с обзиром на то да је анализом установљено да две трећине странаца и све већи број грађана Србије користе управо такав начин плаћања путарине, што значајно смањује време задржавања на наплатним рампама“, саопштено је из Владе.

Када је реч о индивидуалним ложиштима, котларницама и топланама на мазут и угаљ, које домаћинства и градови у земљи користе за грејање, у саопштењу пише да је премијерка Ана Брнабић рекла „да би била изузетно задовољна уколико их до 2025. године више не би било, јер би то значило да су и грађани и привреда прешли на друге врсте горива, која су еколошки прихватљивија“.

Субвенције за куповину електро и хибридних возила договорене су на првом састанку Радне групе одржаном 21. јануара.

Влада Србије је на седници 17. јануара формирала Радну групу за системско решавање питања заштите ваздуха у Србији и именовала премијерку Ану Брнабић за председницу тог тела. Како је наведено у саопштењу Владе, задатак Радне групе је да прати, анализира и разматра најважнија питања у области заштите ваздуха од загађења, „са посебним освртом на системске проблеме, да даје анализе стања и предлоге мера за системско решавање уочених проблема и усклађивање ставова надлежних државних органа и других организација и институција које се баве питањем заштите ваздуха од загађења“.

Радну групу чини 27 чланова – ресорни министри Горан Триван, Златибор Лончар и Александар Антић, градоначелник Београда Зоран Радојичић, директор полиције Владимир Ребић, директорка Института за јавно здравље Србије „Др Милан Јовановић Батут“ прим. др Верица Јовановић, директорка Градског завода за јавно здравље Београд проф. др Душанка Матијевић, директор Агенције за заштиту животне средине Филип Радовић и представници других институција.

Недавно је у Скупштини одржано јавно слушање на тему „Квалитет ваздуха у Србији“. Тада је министар заштите животне средине Горан Триван навео да је Министарство од 77 локалних самоуправа добило извештаје о предузетим мерама за унапређење квалитета ваздуха, али да неће улазити у статистику јер „није добра“.

Средином јануара ваздух је у бројним градовима Србије оцењен као јако загађен. Институт за јавно здравље Србије „Др Милан Јовановић Батут“ објавио је препоруке грађанима како да се штите од загађеног ваздуха.

Премијерка Србије Ана Брнабић потом је у Влади одржала хитан састанак са представницима надлежних министарстава и институција. Они су обавестили премијерку  да је загађење ваздуха у Србији честичног типа, као и да варира у зависности од периода дана, климатских услова и самог присуства извора загађења, саопштено је из Владе. Како су навели, надлежне здравствене институције нагласиле су да нема разлога за панику, те да подаци здравствених установа показују да нема повећања броја деце која су примљена на лечење у односу на исти период у претходним годинама.

Брнабић је затим изјавила да загађеност ваздуха у Србији “није ништа већа” него претходних година, већ да су временски услови “јако лоши”.

Министарство заштите животне средине указало је у саопштењу да се мора кренути са озбиљним мерама како би се побољшао квалитет ваздуха и у том циљу предложило је девет, како наводе, неопходних мера како би се то и постигло. Министарство истиче да је од свих предложених мера надлежно једино за израду планова квалитета ваздуха јединица локалне самоуправе.

Као неопходне мере осим планова, наведене су и гашење индивидуалних котларница, промена енергената који се користе, интензивни наставак заштите ваздуха од термоелектрана и електро-енергетских капацитета, забрана увоза аутомобила и возила са Еуро 3 мотором, реорганизација и редукција саобраћаја, прелазак на употребу возила са чистијим погоном и увођење различитих олакшица за њихову куповину и коришћење, појачан технички преглед возила и пошумљавање.

У саопштењу Министарства наводи се да су за спровођење тих мера потребна милионска новчана средства и то у еврима.

(Инсајдер)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер