Хроника

Серђо Маркионе: Фијат затвара две фабрике у Италији, ако не дође до повећања извоза у САД

Штампа
петак, 24. фебруар 2012.

Рим - Фијат би могао да буде принуђен да затвори две од својих пет фабрика у Италији због ослабљеног тржиште еврозоне, ако не дође до повећања извоза у Америку.

То је изјавио извршни директор групе Фијат Серђо Маркионе, не наводећи о којим се погонима ради.

"Фијатове фабрике у Италији имају могућности за извоз у САД", казао је Маркионе у интервјуу водећем италијанском дневнику "Коријере дела сера."

"Слабљење евра према долару помаже, али трошкови морају бити конкурентни," додао је шеф Фијата и америчког Крајслера.

Маркионе је заслужан за преокрет италијанске компаније која се налазила на ивици колапса и инцијатор је амбициозног партнерства са америчким ауто-гигантом Крајслером, након што је компанија била принуђена да затражи судску заштиту од банкрота у периоду глобалне економске кризе.

"Имамо све што је потребно да искористимо могућности... али ако се то не деси морамо се повући из два од пет садашњих погона" у Италији, изјавио је Маркионе, не наводећи који су погони угрожени.

Од када је Фијат ушао у партнерство са Крајслером, Маркионе је пооштрио радне услове у Фијатовим погонима у Италији, омогућивши фабрикама да раде пуним капацитетима, као и у САД.

Фијат, који такође држи и произвођаче луксузних кола "Ферари" и "Масерати", морао је да напусти италијанску синдикалну федерацију запослених да би то могао да уведе флескибилније радно време, због тога што није желео да се покорава дугогодишњим колективним аранжманима.

Група Фијат, највећи италијански приватни послодавац, предводник је и симбол послератног економског "бума" земље.

Договор о новим радним условима, које је Фијат потписао са свим синдикатима изузев са левичарским синдикатом Фиом, такође подразумева повећање прековременог рада, смањивање пауза у раду и кажњавање оних који одсуствују с поста без дозволе.

Радници у два од Фијатових пет погона - Помиљано на југу земље и главна фабрика Мирафјори у Торину, одобрили су нове услове рада на референдуму, а од почетка године нова правила прихваћена су и у осталим погонима.

Упитан за будућност алијанске између Фијата и Крајслера, Маркионе је навео три опције: изношење Крајслерових акција на берзу, могућност да Фијат преузме 100 одсто акција Крајслера или капитално удруживање две групације. "Прва могућност је "најмање вероватна"", додао је шеф Фијата.

Прошлог месеца Маркионе је рекао америчким медијима да ће се Крајслер и Фијат удружити у једну компанију "не пре 2013. и не касније од 2015. године." Фијат је преузео оперативну команду над Крајслером у јуну 2009. године, када је америчка компанија изашла из процеса судске заштите од банкрота. У јуну 2011. Фијат је постао већински власник Крајслера и сада држи 58,5 одсто акција компаније.

(Б92)

 
Донирајте НСПМ
[ Почетна страна ]