петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Штрајкови запослених у европској ауто-индустрији
Хроника

Штрајкови запослених у европској ауто-индустрији

PDF Штампа Ел. пошта
петак, 27. фебруар 2009.

Десетине хиљада запослених у аутомобилским концернима "Опел", "Џенерал моторс" и "Саб" у Немачкој и осталим европским земљама штрајкују, због најављених отпуштања.

Европској аутоиндустрији неопходне су дубоке промене, смањивање капацитета и развој аутомобила будућности, јер од тога зависи судбина неколико милиона запослених.

Хиљаде запослених у аутомобилским концернима у Немчкој и осталим европским земљама штрајкују због најављених отпуштања.

Европска унија најавила је подршку националним плановима шест држава за помоћ произвођачима аутомобила, под условом да се поштују правила јединственог европског тржишта.

Брисел је спреман да помогне ауто-индустрији, али под условом да не буде протекционизма. Проблеми у Опелу последица су погрешне политике руководства америчког "Џенерал моторса", у чијем саставу послује, поручују синдикати у Немачкој.

Америчка компанија најавила је отпуштање 26.000 радника у фабрикама ван Америке и затражила шест милијарди долара помоћи од влада страних држава.

"Напето је. Надамо се да ћемо одвојити европски део Опела од Џенерал моторса, јер овако више не може. Уплашени смо и ми и наше породице", коментари су радника запослених у "Опелу".

Европска Унија разматраће националне планове помоћи ауто-индустрији Немачке, Велике Британије, Француске, Шведске, Италије и Шпаније.

Француска је изазвала полемике о протекционизму, после понуде од шест милијарди евра позајмице "Реноу" и "Цитроену", као гаранцију да неће бити затварања постројења у земљи.

"Баш ме брига за оне који се противе томе да помогнемо фабрикама и задржимо их у земљи. Критиковали су нас када смо формирали фонд за помоћ аутоиндустрији, а сада нас копирају, Немци са Опелом и Швеђани са Сабом", рекао је председник Француске Никола Саркози.

Велику забринутост због кризе у ауто-индустији Европске уније лакше је разумети ако се зна да она има годишњи приход од продаје од 780 милијарди евра и директно и индиректно запошљава више од 12 милиона људи.

(РТС)

 

 

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер